Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

178

1. Jaa,+valitsit+vahingossa+väärän+uran?+Olen+joskus+vaihtanut+simin+uraa+mm:-+lähtemällä+tallennuksesta,+jossa+valinta+ei+ollut+vielä+tapahtunut.-+eroamalla+toimesta,+jolloin+uudestaan+samaa+uraa+valitessa+useinkin+menettää+yhden+levelin+(tason),+jolloin+valinta+voi+tulla+taas+mahdolliseksi+tapauksesta+hiukan+riippuen.-+huijaamalla+esim.+Scumbumbon+modin+avulla,+joka+helpottaa+eroa+ja+uudelleen+aloittamista.+(http://modthesims.info/download.php?t=550501)-+huijaamalla+oikein+kunnolla.+(esim:+https://deaderpoolmc.tumblr.com/)+[eli+valitset+vaan+kylmästi+suoraan+ammatin,+uran+ja+tason+jonka+haluat+simillesi.]-+hakkeroimalla+pelitallennuksen.Voit+hakea+lisää+vinkkejä+esimerkiksi+hakusanoilla+sims+4+career+branch+change+tms.
  2. "+Naapurusto+on+sit+ahdas+ja+puutteeline.+"Jep.+Muutamia+syitä+naapuruston+pienuuteen:ANEEMINEN+PELIMOOTTORIJos+joku+on+kokeillut+esimerkiksi+ohittaa+simien+lukumäärän+rajoitukset+tai+rakentanut+todella+suuria+ja+monimutkaisia+talouksia,+on+pelin+saanut+lagaamaan+suhteellisen+pian.+Pelaajan+käyttämä+kone+ei+vaikuta+asiaan+paljoakaan.+Lagaaminen+on+alkanut+näkyä+viimeisten+kama-+ja+pelipakkien+aikana+muutenkin+ja+oletettavasti+lisääntyy+edelleen+sisällön+kasvaessa.+Siihen+löytyy+lääkkeitä,+mutta+perusongelmat+ovat+itse+pelissä.+Isot+naapurustot+olisivat+myrkkyä+pelin+toiminnalle.PELIN+SUUNNITTELUPERIAATTEETTS4+on+tehty+moderneille+urbaaneille+nuorille+pelaajille+-+ei+varsinaisesti+kunnianhimoisille+suurten+kaupunkien+rakentajille+tai+yhdyskunta-arkkitehdeille.+Bailaamaan+ja+tekemään+kaikkea+kivaa+pääsee+nopeasti+ja+tekstaria+tulee+yötä+päivää.+Menomestan+voi+rakentaa+nopeasti+vaikka+valmiista+elementeistä+tai+kopioida+-+ei+muuta+kuin+hanaa+vaan+ja+menoksi.+Vanhoihin+versioihin+nähden+peliä+on+yksinkertaistettu+[tyhmistetty]+uusien+pelaajien+mieliksi.+Hiljaista+tietoa+tarvitaan+vähemmän+kuin+edellisten+pelien+kanssa.+Niiden+syvyyttäkään+ei+tosin+saavuteta,+mutta+ei+ole+tarkoituskaan.+Kulissit+ovat+kauniita+ja+kaiken+oppii+entistä+nopeammin.+Uudet+simit+ovat+niin+fiksuja,+etteivät+tarvitse+suuria+tontteja+tai+avointa+ympäristöä.ANEEMINEN+BUDJETTIPC-pelit+eivät+ole+enää+pelisuunnittelun+keskiössä.+Eivät+ole+olleet+enää+aikoihin.+Verrattain+heikon,+markkinointikustannuksiin+nähden+vaatimattoman+alun+jälkeen+TS4:n+pelitiimiä+kevennettiin+ja+kustannuspuolta+leikattiin.+Kaikkihan+yritystoiminnassa+on+markkinointia.+Ellei+markkinointi+vedä,+sopeutetaan+kaikkia+kustannuksia+(paitsi+mahdollisesti+mainoskustannuksia)+ja+allokoidaan+resurssit+uudestaan.+Näin+on+toimittu+ja+tulos+on+jo+nähtävissä.+Osakkaille+on+annetty+tieto,+että+kustannusrakennetta+on+kevennetty+ja+asiakkaat+ovat+tyytyväisiä.SPEKULOINTIATS2:ssa+ja+TS3:ssa+on+suuret+tontit+ja+laajat+naapurustot+(TS4:ssä+ei.)+ja+kolmosessa+on+mm.+maailmojenluontityökalu,+jonka+avulla+pelaaja+pystyy+(jos+on+taitava+ja+toimelias)+rakentamaan+omia+naapurustoja+ympäristöineen,+eli+maailmoja.+Työkalu+osoittautui+hyväksi,+kenties+liiankin+hyväksi,+sillä+pelaajien+itse+rakentamat+ja+julkaisemat+"maailmat"+kiinnostivat+pelin+ystäviä+lopulta+enemmän+kuin+pelifirman+omat+-+ja+luultavasti+vähensivät+osaltaan+myyntiä.Työkalun+olemassaolo+katsottiin+myyntistrategisesti+huonoksi+ratkaisuksi,+jota+ei+luonnollisesti+haluttu+enää+toistaa+TS4:ssä,+jonka+konseptiinkaan+se+ei+sopinut.+Miksi+sitten+Electronic+Arts+ei+edes+yritä+myydä+valmiita+itse+suunnittelemiaan+TS4-naapurustoja+pelaajille,+jotka+hyvin+suurella+todennäköisyydellä+olisivat+tilanpuutteen+takia+niistä+ainakin+kohtalaisen+kiinnostuneita?Hetkinen.+Tässä+kohtaa+on+syytä+muistaa,+ettei+kysymyksessä+ole+esimerkiksi+Blizzard+tms.+vaan+todellakin+EA,+jonka+tapoihin+kuuluu+yllättää+maksavat+asiakkaansa+yhä+uudelleen+todella+omintakeisella+ajattelemattomuudella.+En+usko,+että+ovat+edes+miettineet+moista+mahdollisuutta.+:)
  3. Pölyjen+poistaminen+tietokoneen+sisältä++tuntuu+erittäin+järkevältä+toimenpiteeltä.+(https://yle.fi/uutiset/3-5635472)Imurointia+eivät+kaikin+paikoin+suosittele+mm.+staattisen+sähkön+(laitteet+pitäisi+periaatteessa+aina+maadoittaa)+ja+suulakkeen+aiheuttaman+tietokoneen+osien+vaurioitumisriskin+takia.+Paineilma+on+minun+mielestäni+parempi+koneen+"sisuskalujen"+puhdistukseen+siksi,+että+pienellä+pillillä+pääsee+käytännössä+puhaltamaan+pölyt+hyvinkin+ahtaista+paikoista.+Itse+kiikutan+pöytäkoneen+ulkotiloihin+ja+avaan+ja+puhdistan+siellä.+Halvimmat+(ja+pienimmät)+paineilmaputelit+ovat+maksaneet+hieman+5+eurosta+ylöspäin.+Läppärin+vien+mieluummin+liikkeeseen+putsattavaksi.Osien+tilaamisiin+en+osaa+ottaa+kantaa+muuten,+kuin+kertomalla+että+itse+olen+tilannut+osat+Jimm'sistä,+mistä+myös+tilasin+viimeisimmän+tietokoneenikin.+Syitä+mainitun+liikkeen+käyttöön+on+ollut+ja+edelleen+on+useita.+Asun+paikkakunnalla,+missä+liike+on+melko+lähellä+ja+vielä+tärkeämpi+pointti+on+ollut+lukuisten+nuorten+pelaajien+suositukset,+joita+omat+tähän+asti+pelkästään+hyvät+kokemukseni+ovat+vahvistaneet.Koska+edelliset+tietokoneeni+oireilivat+mm.+TS3:a+pelatessani,+käppäilin+Jimm's-liikkeeseen+ja+esitin+haluavani+budjettihintaisen+koneen,+jolla+pystyy+käytännössä+huoletta+pelaamaan+Sims+3+ja+Sims+4-pelejä.+"Ei+ongelmaa,+laadimme+sinulle+tarjouksen+ja+tilauksen+perusteella+kokoamme+koneen+toiveittesi+mukaisesti"+minulle+vastattiin.Juuri+noin+tapahtuikin+ja+olen+ollut+tyytyväinen+tähän+päivään+asti.PS.+Koneeni+on+iso+"vanhanaikainen"+rumilus.+Toisaalta+kotelo+on+hyvin+tuuletettu+ja+pääsen+osiin+käsiksi+ilman+suurta+rikkoutumisten+vaaraa.