Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Simahtanut
profiilit
Simahtanut
Simahtanut
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
178
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa,+valitsit+vahingossa+väärän+uran?+Olen+joskus+vaihtanut+simin+uraa+mm:
-+lähtemällä+tallennuksesta,+jossa+valinta+ei+ollut+vielä+tapahtunut.
-+eroamalla+toimesta,+jolloin+uudestaan+samaa+uraa+valitessa+useinkin+menettää+yhden+levelin+(tason),+jolloin+valinta+voi+tulla+taas+mahdolliseksi+tapauksesta+hiukan+riippuen.
-+huijaamalla+esim.+Scumbumbon+modin+avulla,+joka+helpottaa+eroa+ja+uudelleen+aloittamista.+(http://modthesims.info/download.php?t=550501)
-+huijaamalla+oikein+kunnolla.+(esim:+https://deaderpoolmc.tumblr.com/)+[eli+valitset+vaan+kylmästi+suoraan+ammatin,+uran+ja+tason+jonka+haluat+simillesi.]
-+hakkeroimalla+pelitallennuksen.
Voit+hakea+lisää+vinkkejä+esimerkiksi+hakusanoilla+sims+4+career+branch+change+tms.
24.06.2017 00:22
"+Naapurusto+on+sit+ahdas+ja+puutteeline.+"
Jep.+Muutamia+syitä+naapuruston+pienuuteen:
ANEEMINEN+PELIMOOTTORI
Jos+joku+on+kokeillut+esimerkiksi+ohittaa+simien+lukumäärän+rajoitukset+tai+rakentanut+todella+suuria+ja+monimutkaisia+talouksia,+on+pelin+saanut+lagaamaan+suhteellisen+pian.+Pelaajan+käyttämä+kone+ei+vaikuta+asiaan+paljoakaan.+Lagaaminen+on+alkanut+näkyä+viimeisten+kama-+ja+pelipakkien+aikana+muutenkin+ja+oletettavasti+lisääntyy+edelleen+sisällön+kasvaessa.+Siihen+löytyy+lääkkeitä,+mutta+perusongelmat+ovat+itse+pelissä.+Isot+naapurustot+olisivat+myrkkyä+pelin+toiminnalle.
PELIN+SUUNNITTELUPERIAATTEET
TS4+on+tehty+moderneille+urbaaneille+nuorille+pelaajille+-+ei+varsinaisesti+kunnianhimoisille+suurten+kaupunkien+rakentajille+tai+yhdyskunta-arkkitehdeille.+Bailaamaan+ja+tekemään+kaikkea+kivaa+pääsee+nopeasti+ja+tekstaria+tulee+yötä+päivää.+Menomestan+voi+rakentaa+nopeasti+vaikka+valmiista+elementeistä+tai+kopioida+-+ei+muuta+kuin+hanaa+vaan+ja+menoksi.+Vanhoihin+versioihin+nähden+peliä+on+yksinkertaistettu+[tyhmistetty]+uusien+pelaajien+mieliksi.+Hiljaista+tietoa+tarvitaan+vähemmän+kuin+edellisten+pelien+kanssa.+Niiden+syvyyttäkään+ei+tosin+saavuteta,+mutta+ei+ole+tarkoituskaan.+Kulissit+ovat+kauniita+ja+kaiken+oppii+entistä+nopeammin.+Uudet+simit+ovat+niin+fiksuja,+etteivät+tarvitse+suuria+tontteja+tai+avointa+ympäristöä.
ANEEMINEN+BUDJETTI
PC-pelit+eivät+ole+enää+pelisuunnittelun+keskiössä.+Eivät+ole+olleet+enää+aikoihin.+Verrattain+heikon,+markkinointikustannuksiin+nähden+vaatimattoman+alun+jälkeen+TS4:n+pelitiimiä+kevennettiin+ja+kustannuspuolta+leikattiin.+Kaikkihan+yritystoiminnassa+on+markkinointia.+Ellei+markkinointi+vedä,+sopeutetaan+kaikkia+kustannuksia+(paitsi+mahdollisesti+mainoskustannuksia)+ja+allokoidaan+resurssit+uudestaan.+Näin+on+toimittu+ja+tulos+on+jo+nähtävissä.+Osakkaille+on+annetty+tieto,+että+kustannusrakennetta+on+kevennetty+ja+asiakkaat+ovat+tyytyväisiä.
SPEKULOINTIA
TS2:ssa+ja+TS3:ssa+on+suuret+tontit+ja+laajat+naapurustot+(TS4:ssä+ei.)+ja+kolmosessa+on+mm.+maailmojenluontityökalu,+jonka+avulla+pelaaja+pystyy+(jos+on+taitava+ja+toimelias)+rakentamaan+omia+naapurustoja+ympäristöineen,+eli+maailmoja.+Työkalu+osoittautui+hyväksi,+kenties+liiankin+hyväksi,+sillä+pelaajien+itse+rakentamat+ja+julkaisemat+"maailmat"+kiinnostivat+pelin+ystäviä+lopulta+enemmän+kuin+pelifirman+omat+-+ja+luultavasti+vähensivät+osaltaan+myyntiä.
Työkalun+olemassaolo+katsottiin+myyntistrategisesti+huonoksi+ratkaisuksi,+jota+ei+luonnollisesti+haluttu+enää+toistaa+TS4:ssä,+jonka+konseptiinkaan+se+ei+sopinut.+
Miksi+sitten+Electronic+Arts+ei+edes+yritä+myydä+valmiita+itse+suunnittelemiaan+TS4-naapurustoja+pelaajille,+jotka+hyvin+suurella+todennäköisyydellä+olisivat+tilanpuutteen+takia+niistä+ainakin+kohtalaisen+kiinnostuneita?
Hetkinen.+Tässä+kohtaa+on+syytä+muistaa,+ettei+kysymyksessä+ole+esimerkiksi+Blizzard+tms.+vaan+todellakin+EA,+jonka+tapoihin+kuuluu+yllättää+maksavat+asiakkaansa+yhä+uudelleen+todella+omintakeisella+ajattelemattomuudella.+En+usko,+että+ovat+edes+miettineet+moista+mahdollisuutta.+:)
14.06.2017 23:50
"Auttakaa,+mun+Sims+3+perhees+kävi+varas+joka+vei+mun+yhen+lapsista+:(+kuinka+saan+sen+takas??+jos+joku+tietää+nii+pliis+kertokaa."+kirjoitti+nimimerkki+Kissankarva11.
Oletko+tosissasi?
Jos+olet,+niin+lähde+joko+pelaamaan+edellisestä+tallennuksesta,+missä+lapsi+on+vielä+similläsi+TAI+editoi+kaupunki+esimerkiksi+menemällä+valikkoon+"hallinnoi+talouksia",+etsi+varas+ja+siirrä+se+lapsen+kanssa+simisi+talouteen.+Sen+jälkeen+voit+päättää+mitä+asianomaiselle+varkaalle+teet.
09.06.2017 22:20
Pölyjen+poistaminen+tietokoneen+sisältä++tuntuu+erittäin+järkevältä+toimenpiteeltä.+(https://yle.fi/uutiset/3-5635472)
Imurointia+eivät+kaikin+paikoin+suosittele+mm.+staattisen+sähkön+(laitteet+pitäisi+periaatteessa+aina+maadoittaa)+ja+suulakkeen+aiheuttaman+tietokoneen+osien+vaurioitumisriskin+takia.+Paineilma+on+minun+mielestäni+parempi+koneen+"sisuskalujen"+puhdistukseen+siksi,+että+pienellä+pillillä+pääsee+käytännössä+puhaltamaan+pölyt+hyvinkin+ahtaista+paikoista.+Itse+kiikutan+pöytäkoneen+ulkotiloihin+ja+avaan+ja+puhdistan+siellä.+Halvimmat+(ja+pienimmät)+paineilmaputelit+ovat+maksaneet+hieman+5+eurosta+ylöspäin.+Läppärin+vien+mieluummin+liikkeeseen+putsattavaksi.
Osien+tilaamisiin+en+osaa+ottaa+kantaa+muuten,+kuin+kertomalla+että+itse+olen+tilannut+osat+Jimm'sistä,+mistä+myös+tilasin+viimeisimmän+tietokoneenikin.+Syitä+mainitun+liikkeen+käyttöön+on+ollut+ja+edelleen+on+useita.+Asun+paikkakunnalla,+missä+liike+on+melko+lähellä+ja+vielä+tärkeämpi+pointti+on+ollut+lukuisten+nuorten+pelaajien+suositukset,+joita+omat+tähän+asti+pelkästään+hyvät+kokemukseni+ovat+vahvistaneet.
Koska+edelliset+tietokoneeni+oireilivat+mm.+TS3:a+pelatessani,+käppäilin+Jimm's-liikkeeseen+ja+esitin+haluavani+budjettihintaisen+koneen,+jolla+pystyy+käytännössä+huoletta+pelaamaan+Sims+3+ja+Sims+4-pelejä.+"Ei+ongelmaa,+laadimme+sinulle+tarjouksen+ja+tilauksen+perusteella+kokoamme+koneen+toiveittesi+mukaisesti"+minulle+vastattiin.
Juuri+noin+tapahtuikin+ja+olen+ollut+tyytyväinen+tähän+päivään+asti.
PS.+Koneeni+on+iso+"vanhanaikainen"+rumilus.+Toisaalta+kotelo+on+hyvin+tuuletettu+ja+pääsen+osiin+käsiksi+ilman+suurta+rikkoutumisten+vaaraa.
09.06.2017 10:31
Mahdollisesti+lataamalla+harjan+tuolta+(toivottavasti+vielä+toimii):+http://lakesidesaddlery.weebly.com/manes--tails.html
En+omista+TS3+Lemmikkejä,+joten+en+voi+itse+kokeilla+asiaa.
07.06.2017 21:42
Pistitpä+kysymyksen+johon+minun+on+vaikea+vastata.+Itse+luultavasti+samanlaisessa+tilanteessa+kokeilisin+järjestyksessä+seuraavia:
-+yrittäisin+käynnistää+Originin+järjestelmänvalvojana+("run+as+administrator")
-+pelin+korjaaminen+voi+auttaa.+Sen+tehdäkseni+klikkaisin+Sims+4+kuvaa+Originissa+ja+painaisin+sitten+"korjaa".
-+yrittäisin+asentaa+Originin+uudestaan+ja+sen+jälkeen+mahdollisesti+pelinkin+uudestaan
-+ottaisin+yhteyttä+EA-tukeen.+(pitäisin+ostokuitin+tiedot+lähellä+tarvittaessa+todistaakseni+maksaneeni+tuotteista)
07.06.2017 21:33
Vastaan,+vaikka+olen+myös+huono+tietokoneasioissa.+(Älä+usko+kaikkea+mitä+kirjoitan)
+2+Gb+DDR2+muistina+on+se+mitä+jäin+miettimään+joksikin+aikaa,+sillä+netistä+löytyi+väitteitä+sen+riittävyydestä+sekä+puolesta+että+vastaan+TS4:n+kohdalla.
Näytönohjain+ja+prosessori+minun+mielestäni+riittävät.+(ellei+muistin+käyttö+sitten+kuormita+prosessoria+liiaksi,+jolloin+se+voisi+mahdollisesti+kuumeta+ja+lopulta+vahingoittua)+Minulla+ei+ole+riittävästi+kokemusta+tai+tietoa,+joten+minusta+kysymys+kokonaisuudessaan+kaipaisi+asiantuntijan+tietoa.
TS4+kasvaa+jokaisen+lisärin+myötä.+Se+mikä+pelaamiseen+riittää+tällä+hetkellä+ei+oletettavasti+riitä+parin+vuoden+kuluttua.+Tämä+on+eräs+syy+siihen,+miksi+itse+kysyisin+tietokoneiden+tuntijalta+tai+vaikka+muutamaltakin.+(Varovainen+ehdotus:+Vie+laite+'tuoreeltaan'+puhdistettavaksi+ja+samalla+testattavaksi.+Maksaa+taatusti+jotakin,+mutta+hyvässä+tapauksessa+saat+asiantuntijan+arvauksen+laitteen+tulevaisuudesta+pelikäytössä.)
Windows+10:n+voi+toki+vaihtaa+8.1:een+-
Ks.+esim:+https://www.windowscentral.com/how-downgrade-windows-10-windows-81)
-+mutta+en+siihenkään+osaa+sanoa+muuta+kuin+etten+itse+sitä+tekisi+TS4:n+takia.
05.06.2017 15:29
Ja+yhteisötonteillahan+kasvit+eivät+käsittääkseni+kasva,+ellei+pelaajan+simi+vietä+niiden+lähellä+jonkin+verran+aikaa.+Ei+sinne+ihan+asumaan+yleensä+tarvitse+muuttaa,+kunhan+keksii+jotain+tekemistä+alueella.+Kyläilee,+käy+vaikka+kalassa,+tarkkailee+pilviä,+katselee+tähtiä+yms.
04.06.2017 00:30
"The+Sims+4+on+mustikoita+Granite+Falls:sa."
Missä+siellä?
03.06.2017 18:00
Joo...+simsseistä+löytää+parhaiten+tietoa+englanniksi,+mut+onhan+sitä+Googlen+kääntäjä+(vaiks+se+kirjoittaakin+aika+kökköä+suomea,+niin+englanti+siltä+sujuu+paremmin)+ja+sanakirjoja+sun+muita.+Ja+aina+tulee+joku+avuksi,+jos+malttaa+pyytää.+
Tuo+linkki+(jonka+perusteella+mun+juttuni+luultavasti+poistatettiin)+oli+http://www.carls-sims-4-guide.com/skills/gardening/plant-locations.php+-+ja+siinä+on+kuviakin,+joten+siitä+voi+saada+selvää,+vaiks+ei+ihan+joka+sana+oliskaan+tuttu.+Karhunvatukka+on+blackberry,+mustikkaa+ei+TS4:ssä+ole,+ellei+sitten+ihan+juuri+ole+peliin+ilmestynyt.+Mustikkapiiras+tehdään++karhunvatukasta,+mut+joku+muukin+kävi,+kun+kokeilin.+En+vaan+muista+enää+mikä.+:)
03.06.2017 15:01
Nyt+voi+poistattaa+saman+tien+kerralla+vähän+useamman.+Hieno+harrastus+sekin.++:)
03.06.2017 13:43
Hah+haa!+Joku+näppärä+kävi+poistattamassa+täysin+asiallisen+vastaukseni+S1mpsulin+kysymykseen.
(Ehkäpä+aloittaja+etsii+linkin+itse,+vaikkapa+hakusanoilla+"the+sims+4+plant+locations")
03.06.2017 13:42
Hah+haa!+Joku+näppärä+kävi+poistattamassa+täysin+asiallisen+vastaukseni+S1mpsulin+kysymykseen.
(Ehkäpä+aloittaja+etsii+linkin+itse,+vaikkapa+hakusanoilla+"the+sims+4+plant+locations")
03.06.2017 13:41
03.06.2017 13:41
Simsmursu+kirjoitti:+"Sama+ongelma.+Eikö+ihan+oikeasti+kukaan+osaa+sanoa?+Jos+osaa+kiitos."
Kyseessä+on+bugi+ja+ratkaisu+lienee+koulun+jyrääminen+ja+uuden+sijoittaminen+samalle+tontille.+Näin+ainakin+kerrottiin+Sims-foorumilla+(https://forums.thesims.com/EN_US/discussion/587103/kids-not-able-to-attend-badging-ceremony-or-ballet-recital/p2)
(Ellei+edellinen+linkki+säily,+se+löytyy+mm.+haulla+"the+sims+3+generations+ballet+recital")
03.06.2017 13:30
Huom.+Mustikkapiirakkaan+voi+käyttää+muita+marjoja+kuin+mustikkaa.+//Blackberries+=+blueberries+in+this+game+:D//+eli+mustikkaa+ei+TS4:ssä+ole+-+tai+ainakaan+ollut+silloin,+kun+viimeksi+tarkistin.
03.06.2017 12:24
Paikkoja+kuvineen+ja+maininnat+mitä+niistä+löytyy:+http://www.carls-sims-4-guide.com/skills/gardening/plant-locations.php
03.06.2017 12:17
Toisaalta,+mitäpä+se+mulle+kuuluu+kenenkään+tietokoneen+ikä+ja+mahdollinen+pölytilanne.+Sellaiset+seikat+kylläkin+joissakin+tapauksissa+ovat+johtaneet+juuri+aloittajan+kuvauksen+kaltaisiin+tilanteisiin.
Parempi+olisi+tietenkin+ollut+vastauksessa+ilmoittaa+täsmällisesti+mikä+on+vikana+ja+miten+se+korjataan+nopeasti+ja+helposti.+Se+tosin+vaatisi+erinomaista+selvänäköisyyttä+tai+tarkkaa+tietoa+koneesta,+käyttöjärjestelmästä,+pelin+asennuksesta+yms.+Joskus+siitäkin+on+ollut+hyötyä,+että+kysyjä+on+kertonut+mitä+toimenpiteitä++on+jo+kokeillut.+Silloin+ei+ole+tarvinnut+niitä+enää+vastauksessa+ehdotella.+Jostakin+on+ongelmien+eliminoinnissa+lähdettävä+ja+ellei+ole+käytettävissä+tietoa+alkutilanteesta,+on+tarkistettavien+asioiden+lista+useimmiten+pitkä.
Ohjeet+yleisimpien+ongelmien+paikallistamiseen+ja+korjaamiseen+-+monetkin+jo+useamman+vuoden+takaa+-+löytyvät+tietenkin+netistä.+Hyviä+pelihetkiä+ja+mukavaa+kesää+kaikille!
03.06.2017 10:13
Onko+kellään+ratkaisuu+tähän?"
Voi+olla.+Ellei+korjaus+auta+niin,+ks.+esim:
http://www.carls-sims-4-guide.com/forum/index.php?topic=23943.0
http://forums.thesims.com/en_US/discussion/781221/sims-4-wont-start-get-message-sims-4-has-stopped-working
http://answers.ea.com/t5/The-Sims-4/The-Sims-4-has-stopped-working/td-p/5069423
02.06.2017 18:53
Minkä+ikäinen+tietokone+ja+milloin+viimeksi+puhdistettu?+(Kuumeneeko+laite+pölyn+takia?)
Pitäisikö+sen+pystyä+TS3:n+pyörittämiseen?+(vrt.+TS3+laitevaatimukset)
02.06.2017 13:46
7 / 9