Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Tuohon+tyyliin+ovat+minunkin+tuntoni+menneet,+Ano+13.12.En+tiedä+onko+se+varsinaista+arkuutta,+pikemmin+jonkinlaista+passivoitumista,+kun+huomaa,+että+menee+se+elämä+näinkin...+Eikä+se+minustakaan+pahalta+tunnu,+vaikka+tietysti+voi+aika+ajoin+surra+sitä+elämää,+joka+nyt+on+ohi,+ainakin+joiltakin+osin.Tänään+tuli+Teemalta+pikku+aminaatiovideo+Tove+Janssonista.+Jossakin+"tyhjässä"+elämänvaiheessa+ja+vakuutteli+itselleen:+"+minulla+on+muistot+ja+mielikuvitus"...Eikös+meillä+kaikilla+ole+?
  2. Iltapäivää+!Ruuasta+ja+ruokatarvikkeista+puhuttiin.+Samoja+kysymyksiä+olen+pähkäillyt,+tuota+kotimaisen+tuotannon+vähäisyyttä+tarjonnassa+ja+tietysti+kotimaisen+tuotteen+hintaa+verrattuna+ulkoa+tuotuun.Eilen+kauppareissulla+marmatimme+toisen+vanhan+rouvan+kanssa+tuotteiden+herkästä++pilaantumisesta.+Yhden+viikon+kauppareissulla+ei+selviä,+kun+tuoretuotteet+eivät+näytä+kestävän+kelvollisina++muutamaa+päivää+pitempään.+Eilen+ostin+paprika+mixin,+kolmen+sortin+paprikaa+ja+tänä+aamuna+huomasin,+että+kaksi+niistä+oli+alkanut+pehmetä.Viinirypäleiden+kanssa+on+useimman+kerran+käynyt+niin,+että+ne+alkavat+"ruskistua"+parin+päivän+säilytyksen+jälkeen.+Moiteettoman+näköiset+perunat+aiheuttivat+myös+ikävän+yllätyksen:+kuoren+alta+paljastui+outo+tumma+täplitys,+en+nyt+sellaisia+voinut+lohikiusaukseeni+laittaa+poistamatta+noita+tummia+kohtia.Jo+kerran+olen+palauttanut+perunapussin,+jonka+perunat+olivat+alkaneet+oudosti+"syödä+itseään",+ikäänkuin+jokin+pikkujyrsijä+olisi+ollut+asialla.+Tästä+tein+oikein+kunnon+valituksen,+koska+arvelin,+että+kyseessä+voisi+olla+laajempikin+häikkä+taustalla....Tuttuni+kertoi+joskus,+että+ennen+kuin+kuluttaja+saa+perunat+pöytäänsä,+niitä+on+käsitelty+ainakin+seitsemällä++eri+torjunta-aineella.+Uskomaton+juttu,+muttaveljensä+on+viljelijä,+joten+ei+se+taida+ihan+legendaakaan+olla.Edelleen+on+kuolinsiivous+meneillään,+eikä+loppua+näy.+Monta+kassillista+on+jo+kierrätykseen/jäteasemalle+lähdössä.+Täältä+saadun+virikkeen+ansiosta+aloin+jopa+"sisustaa"+yhtä+huonetta+uuteen+uskoon.+Olin+löytänyt+kirpparilta+pienen,+vähän+tilaa+vievän+keinotuolin,+joka+oli+niin+hyvin+muotoiltu,+että+selkä+pysyi+ryhdikkäänä+ja+istuinsyvyys+oli+juuri+sopiva+mitoilleni.+Sellaista+olen+metsästänyt+vuosia+ja+kun+keinuttelua+nyt+pidetään+muutenkin+hyvänä+mummoharrastuksena++niin+eihän+tuolia+voinut+olla+hankkimatta++-+ja+vielä+kun+halvalla+sai..))Hyvä+muistus+tuo,+ettei+kuntopyörää+tarvitse+sotkea+pitkää+aikaa.+Minun+mainitsemani+10+minsaa+johtui+siitä,+että+painot+olivat+pienet,+nyt+suurensin+niitä+ja+poljon+vain+muutaman+minuutin.Vointeja+ja+leppoisaa+sadepäivää+(huomiseksi+luvattu,+tänne+ainakin)demeter1
  3. Olipa+taas+ilo+lukea+Ramoonan+-+ja+tietysti+muidenkin+-+näkemyksiä+aiheeseen+liittyen.Moni+kirjoitus+kyllä+innostaisi+enempäänkin+pohdintaan+ja+niinhän+kiinnostavan+aiheen+kanssa+aina+käykin.Tuohon+lähelle+tulemiseen+ja+lähellä+elämiseen+voisi+mielestäni+liittää+myös+sellaisen+ilmiön+kuin+synkronia.+Sanaa+käytetään+monilla+elämänalueilla,+jopa+lääketieteessä:+samanaikaisuus,+samanhetkisyys+-+niin+sitä+on+"suomennettu".+Identtiset+kaksoset+ja+heidän+synkroniansa+on+kai+hyvinkin+tunnistettu+ilmiö.Parisuhteessa+taas+niin,+että+jos+toinen+sairastuu,+toinen+voi+oirehtia+samalla+tavalla.+Usein+näkee+myös+pariskunnan+yhteisen+kuolinilmoituksen+lehdessä+-+niin+pienen+ajan+sisällä+on+täältä+lähdetty.Omalla+kohdallani+synkroniasta+on+paljon+todisteita.++Niistä+en+kerro,+vahingosta+viisastuneena..))+-++mutta+uskon+siitä+olevan+kokemuksia+muillakin.+Niin,+että+kuten+täällä+on+monessa+kirjoituksessa+todettukin,+se+läheisyys+ei+aina+ole+yhtä+auvoa,+se+voi+myös+sisältää+tuskaa+ja+kärsimystä.+Jos+ajatellaan+vaikka+dementoituneen+läheistä,+joka+tahtoo+rinnalla+pysyä.+On+myös+tutkittu,+että+mielenterveyskuntoutujan+omainen+sairastuu+hyvin+usein+itsekin+-+ellei+muuhun+niin+masennukseen.Sorry+nyt+aloittaja,+keveyttä+hait+ja+näin+raskaaksi+onnistuin+ainakin+itse+ketjun+kääntämään.Onneksi+useimmat+tavoittivat+paremmin+toivomaasi+sävyä..))
  4. Huomenta+!+Kyllä+onkin+syytä+hehkuttaa+nojatuolia.+Lukijoitakin+oli+edellisessä+ketjussa+yli+2464+!+Ja+ne+mainitut+nolla+poistoa..))+Vaikka+leimattaisiin+nuolemiseksi+katson+taas,+että+SkillaNille+kuuluu+isoin+kiitos.Hän+on+hyvän+keskustelutaidon+ja+vuorovaikutuksen+mestari,+luonnostaan...Kiinnostus,+hienotunteisuus,+myötäeläminen,+vaatimattomuus,+sellaisia++luonteenpiirteitä+pidän+ainakin+itse+arvossa.Eikä+muidenkaan+panosta+pidä+vähätellä.+Tuolla+70+:lla+"joku"++taisi+kirjoittaa,+että+hyvät+kirjoittajat+ovat+siirtyneet+tänne,+jossa+heitä+oli+ennestäänkin...))Eikä+hänkään+tainnut+viitata+kirjoitustaitoon+vaan+sopuisuuteen...Hyvässä+ilmapiirissä+jokainen+voi+kukoistaa+-+vakuuttaa+ainakin+Esa+Saarinen..))Tuosta+muistamattomuudesta+on+täällä+ollut+puhetta.+Itse+olen+aina+puhunut+hajamielisyydestä,+mutta+nyt+koronan+ja+helteiden+aikaan,+kun+sekin+on+lisääntynyt,+on+pakko+veikata+myös+lähimuistia.+Toivon+kuitenkin,+että+sen+heikentyminen++liittyy+poikkeusoloihin,+eikä+välttämättä+ole+pysyvä+tila.Eivätkä+päivätkään+ole+veljeksiä+siinä+suhteessa,+jonakin+päivänä+on+skarpimpi+kuin+toisena.Samaa+mieltä+olen+SkillaNin+kanssa+tästä+kirjoittamisen+tärkeydestä:++on+se+yksi+tapa+pitää+huolta+pääkopan+kunnosta+-+ihan+tutkitustikin.+Ja+tarjoaahan+se+mahdollisuuden+osallisuuteen+-+tietysti+omasta+aktiivisuudesta+riippuen.Aamulla+pihamaa+oli+"täynnä"+keltaisia+lehtiä+ja+niitä+varisee+edelleen+puista.+Haikealta+tuntuu...Hyvää+päivää+kaikille+!demeter1