Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7435
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sitähän minäkin, Makriina, tamperelaisittain..)) Koiviston kehotus mielessä, ainakin useimmiten....
08.10.2024 14:03
Jos on kyse esiintymisestä tila kuuluukin ottaa haltuun, siitä on olemassa
"hiljainen sopimus". Tuo mainittu kirja kertoo mielestäni siitä.
Meidän tasavertaisten ihmisten kesken tilan haltuunotto voi mielestäni olla jopa jossain väkivaltainen tapahtuma ja silloin on kyse haltuunottajan itsekorostuksesta, MINÄ on siinä pääroolissa ja ikäänkuin osaavampi ja tietävämpi kuin toiset ja sen vuoksi mielestään oikeutettu tilan hallintaan.
Sanna Marin oli mielestäni siinä roolissa, missa tila luontaisesti kuuluikin hänelle. Silti muistan, että häntäkin jossain yhteydessä moitittiin siitä, että hän "vei hapen" hallituksen muilta ministereiltä..))
demeter1
01.10.2024 18:06
Voi kauhistus ! Olenpas minä suulas tänään. Tällaisiä lörpöttelijöitä meistä "yksinäisistä" pahimmillaan tulee..))
30.09.2024 11:15
Juuri noin on minunkin jouluni hoitunut, Ano 10.32. Joulupukin tulo ja jouluateria - ei vaivaa jälkeläisille, kun jalan pääsen joulupöytään ja syön mitä tarjotaan...
demeter1
30.09.2024 11:13
Oikeassa olit Neeasa kun kannustit minua ulkotöihin: vievät voimia mutta myös antavat niitä.
Pari päivää olen heilunut kuin heinämies viikatteen kanssa. Kanadan piisku, vieraslaji, on ollut riesana siinä kuin lupiinikin - ja kurtturuusu.
En niistä kuvittele eroon pääseväni, pitäisi olla kaivuri apuna, mutta kunhan pysyvät pienellä alueella niin pakko niitä on sietää
Pensaiden ja kuusiaidan leikkuuseen tilasin puutarhurin, 75 euroa tunti ja sama tuntiveloitus matkasta ja leikkuujätteiden poisviennistä.
demeter1
25.09.2024 16:32
Samaa mieltä kanssasti, Ano 16.11. Elämyshakuisuus, "värikkyyden" arvostaminen merkitsee minulla aina sitä, että ihminen ei ole tyytyväinen itseensä tai vallitseviin oloihin, hänellä on tarve saada "enemmän".
Tuo asenne on mielestäni markkinatalouden meihin istuttama, ei siis mitenkään omaehtoinen eikä ainakaan harvinainen.
demeter1
25.09.2024 16:26
Päivää ! Pakko käydä toivottamassa brinkkala tervetulleeksi "pitkän" poissaolon jälkeen..))
On sinua kaivattu !
Ano 9.34 ehdottikin sinulle osuvaa nimimerkkiä: Valotar ! Kannatetaan ! iloa ja valoa toit taas tullessasi !
Rohkea ja viitseliäs olet kun tuosta noin vaan muutit "maisemaa".
Mutta jos saa olla omiaan lähellä, eikö se ole tänä päivänä jo lottovoitto ?
Kerrohan taas asettumisestasi ! Vaikka en enää mallia tohtisi ottaa, voihan sitä leikitellä ajatuksella: "entä jos.."".
25.09.2024 14:54
Heh, kiitos Tellukka..)) Väärinymmärtäminen näkyy tulleen minulle tavaksi...
17.09.2024 20:39
Anteeksi, anteeksi, Ano 18.27. Minä kyllä ajattelen, että tässä iässä olisi luvallistakin sekoilla silloin tällöin, vai eikö ?
15.09.2024 19:00
No voi ! Tuhannesti anteeksi tuo moka, korppis. Luen ketjuja välillä huolimattomasti, kuten tätäkin - kun on vielä samanaikaisesti muuta käsillä.
Vähän tietysti ihmettelin suorasukaista kuvausta, mutta kiinnitin kai enempi huomiota vastauksiin, joista sain hyvää infoa.
Eikö tuon virheen voisi ajatella niinkin, että nimimerkkisi herätti huomioni, muut kirjoittajat jäivät varjoon ja niin ketjustakin tuli sinun nimeäsi kantava ? ,,))
Sanoisin silti tamperelaisittain: "Ei tehrä tästä ny numeroo"..))
Kiitos kanssakirjoittajille ymmärryksestä ja oikeasta tulkinnasta !
demeter1
15.09.2024 18:57
Oho ! Kiitos Hurskainen ! Lisäsit luottamustani robottihoitoon..))
Mutta "inhimillinenhän" sekin sitten on, jos/kun unohtaa jakaa lääkkeet välillä...
(Riittävän ) hyvää vointia sinulle !
demeter1
15.09.2024 18:35
Minun pojalla on ollut sitkeä kurkkukipu viikon verran. Kävi näyttämässä sitä terveyskeskuksessa mutta ei mitään hoitoa määrätty. Kurkkuun kurkistivat ja totesivat ettei ollut mitään vakavampaa, mutta ei se nyt kiva ole tautia potea kun pitäisi puhuakin työssään..))
Suolavedellä kurlaaminen on ainakin itselleni ollut pätevä konsti selättää pienet kurkkukivut.
Paranemista sinulle, Ano 17.42. Sama oire, kurkkukipu ilman muita oireita oli myös miniällä mutta meni nopeasti ohi. Olisiko liikkeellä ?
15.09.2024 18:28
En nyt ihan ymmärrä viestiäsi korppis, mutta eipä ole ensimmäinen kerta..))
demeter1
15.09.2024 15:46
Sanos muuta, tepa. Ihminen kuvittelee olevansa viisaampi kuin on ja sotkee kaiken. Ei usko, että luonto lyö takaisin ja voittaa lopulta.
demeter1
08.09.2024 14:35
Aloittaja, aloittaja ! Minä aion laittaa "lehmät" heti tilaukseen..)) Minusta Bollakin oli kaikessa järkyttävyydessään kirja, joka oli pakko lukea. Se testasi oman ymmärryksen rajoja, repi lukijansa irti turvalliselta hyvä/paha-akselilta - muista kirjalllsista ansiosta puhumattakaan.
Traumatisoitunut ihminen on kirjailijalle otollinen kuvauksen kohde ja palvelee parhaimmillaan myös lukijoita. Eikö kaunokirjallisuuden tehtäväksi ole määriteltykin lukijan ymmärryksen lisääminen ? Tietysti lukijakin "saa" olla uskollinen itselleen, tuntea ja kunnioittaa omia rajojaan.
07.09.2024 12:13
Ano 15.04@
Itse en muista kuin Merete Mazzarellan kun hän jossakin kirjassa esitti kritiikkiä miniästään. Ainakin se niin tulkittiin ja siitä kai saatiin syntymään jonkinlainen "mannerten välinen" konflikti - miniä oli amerikkalainen.
Tuskin sitäkään julkiseksi tarkoitettiin.
30.08.2024 15:38
Lukipiirissä meillä oli keväällä ranskalaisen Guillaume Musson Tyttö ja yö. Musso on Ranskan menestynein kirjailija (luin esittelystä) ja nautittavan lukukokemuksen hän antaakin. Tuntuu melkein väheksynnältä kutsua häntä dekkaristiksi koska kirja oli niin runsassisältöinen. Silti se piti otteessaan eikä yllätyksellisiä käänteitä puuttunut.
30.08.2024 15:23
Tuota oikeastaan pohdinnassani hain, mistä mira ansiokkaasti kirjoitti..)) Eli onko perhe, suku yhteiskunnassa jonkinlaisen vakauden tae vai hoitaako "yhteiskunta" meidät vauvasta vaariin, kuten meille on vakuutettu - ainakin asetettu tavoitteeksi hyvinvointivaltiossamme ?
Minunkin sisarusten tyttölapset eivät ole menneet naimisiin, eläneet avoliitossa ja hankkineet lapsia siinä. Omat pojat ovat (onneksi) avioliitossa, oman nimensä ovat molemmat miniät tahtoneet pitää. Yleinen tapa sekin tänä päivänä.
30.08.2024 15:02
Tepa,
Olipa hyvä kuulla, että lämpökompostori on jäätynyt muillakin..)) MInulla oli kyllä ensimmäinen kerta ja tavaraakin oli siellä riittävästi. Ehkä haketta ei sittenkään ollut riittävästi. Täytyy olla tarkempi ensi talvena...
16.08.2024 21:15
Tuotahan minäkin tahdoin sanoa, Ano 17.42. Ja tuo väärä sanavalinta "rintamalinjat" nyt oli anteeksiantamaton virhe, vaikka se yritti olla vain se kuuluisa "metafora"...))
Kelpaisiko "vastakkainasettelu" vai olisiko vaan pitänyt olla "puhumatta koko asiasta"?
16.08.2024 18:23
18 / 372