Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heh, kiitos tarkennuksesta, Mkr..))
12.07.2023 09:20
Samaa minäkin toivon kuin Ano 6.47. Että vointisi, aloittaja, olisi edes vähän parempi nyt. Aurinko ainakin paistaa ja ilma tuntuu raikkaalta, täällä "etelässä" ainakin.
Minäkin epäröin, mutta tuli mieleen vähän saman tyyppinen vitsi, minkä Ano 6.47 kertoi.
Rouva Kolehmainen meni lääkäriin ja innostui kun lääkärikin oli nimeltään Kolehmainen, kyseli, ollaanko ehkä sukua ? Siihen lääkäri vastasi: "ehkä sieltä Aatamin ja Eevan kautta"...
Rouva innostui entisestään: "jestas ! Olivatko hekin Kolehmaisia ?
12.07.2023 08:53
Viisi verkkoa veteen ! Miten sen voi yksin (?) tehdä ? Sitkeä selviytyjä olet, Ama. Ja työ kiittää tekijäänsä: mahtoi olla aika vonkale, tuo ahven ?
Kyllä minäkin kaipaan näitä "oikeanikäisiä", tutuiksi tulleita kirjoittajia. He juurruttivat palstaan eri tavoin kuin satunnaiset kirjoittajat, ainakin minut.
Kireitä siimoja, Ama ! Mukava lukea kuulumisiasi: kun joku osaa ja jaksaa, tulee itsellekin halu ryhdistäytyä, yrittää enemmän..))
12.07.2023 08:23
Minäkin katsoin tuon ohjelman, Ano 18.32. Vähän väsyneeltä hän vaikutti tuossa esityksessä vai oliko vika taltioinnissa ? Joskus katselin jonkin äänitteen varhaisemmilta vuosilta, kun hän villitsi yleisön tuolla "Olen suomalainen"- kappaleella.
Minulla on Kari Tapion CD unilauluna..)) Estämään jokailtaista päivän tapahtumien kelausta tai seuraavan päivän "työsuunnitelman" tekoa.
09.07.2023 19:33
Riimit tuovat lohdutusta, ainakin Menneisyyden miehen riimit ! Kiitos taas.
Uhkakuvat ja pelot kesytetään näkemällä ja kuvaamalla ne, sanovat.
09.07.2023 17:37
Sanopa muuta, Ano 16.21. Vaikka kaukana sijaitsevan vanhan talon hoito alkaa olla minulle ylivoimaista - ilman miehistä apua, en millään voinut luopua lapsuudenkodista vieläkään.
Tuntuu melkein kipeältä todeta, että kun menen lapsuudenkotiini, menen kotiin. Syvä rauha asettuu minuun heti kun kynnyksen yli pääsen.
Nykyisessä kodissa vastaan tulevat ensimmäisenä tekemättömät työt, arjen velvollisuudet, joihin minulla on tietysti "teknistä apua", mutta ilmapiiri on erilainen, hektinen jotenkin.
Sanoinkin tutulle, että jos olisin perheetön, vailla siteitä tänne, muuttaisin lapsuuden kotiini ja eläisin siellä "päivieni loppuun", hyvin tietäen sen, että sielläkin eläessä uutuudenviehätys haihtuu ja arki alkaa.
Niin että tähän nyt on tyytyminen, eikä tämäkään vähäistä ole, ainakaan vielä.
"Nyt on nyt", kuten sanot. Vettä olen itsekin aina kaivannut kotieni lähelle. Onnekas olet kun olet senkin saanut kokea...
09.07.2023 17:06
Minäkin muistan tuon savolaisvitsin ja toisenkin (toinen miniä on Savosta).
Pariskunta oli soutelemassa järvellä anopin kanssa. Anoppi putosi veteen, jolloin vävypoika totesi: "Nyt ei kyllä naarata"...
Haarapääskyn nimi on kuulemma Savossa "huorapääsky"...
09.07.2023 16:13
Juuri noin, Ano 14.58: melkoinen osa kansasta pysyy saamamiehenä pitkään, jotkut elämänsä loppuun saakka.
Kai niin sopii ollakin yhteisvastuun kannalta, että jos me kaikki olemme käsi ojossa rahastamassa "yhteiskunnalta" kaiken mahdollisen, me teemme siitä hallaa myös itsellemme.
09.07.2023 15:39
Ehkä Marin sittenkin yliarvoi omat voimavaransa..)) - Ano 15.02. Yksi ihminen, oli hän miten valovoimainen tahansa ei sentään pysty instituutiota ravistelemaan. Nuori ihminen ei ehkä vielä näe tai tunnista niiden merkitystä...
09.07.2023 15:35
Yhteisymmärrystä ja malttia, Ano 14.16. Juuri niitä me mielestäni tarvitsemme. Ehkä myös uutta ajattelua. Olin aika tyrmistynyt, kun Hanna Wass, arvostettu politiikan tuntija piti arvelluttavana sitä, että vastuuta taloudesta siirretään yksilöille !!!
Minä olen ymmärtänyt, että yksilöillä sen lähtökohtaisesti pitääkin olla !
Nyt kun kotitalouksilla on vähemmän rahaa käytettävissä, ostetaan vähemmän ja harkiten,
uutisissa kerrottiin. Niin tehtiin myös 90-luvun laman aikana. Turhan, tarpeettoman krääsän tuottaminen tai muu ylikulutus ei voi ratkaisu kun pyritään säilyttämään "hyvinvointivaltio", joka nytkin seisoo savijaloilla.
Miksi kukaan ei ehdota elintason laskua ? Ei sen aina tarvitse merkitä elämisen tason laskua. Painetaan jarrua ja katsotaan mitä tapahtuu - sen sijaan että lisätään kerroksia...
09.07.2023 15:31
"Saksasta asti piti Orpolle kertoa miten asiat on" todettiin aloituksessa.
Siellä tiedetään, täällä ei..)) Minusta tuo toteamus kuvaa pelottavasti sitä, että me suomalaiset olemme edelleen rähmällämme, suunta vain on muuttunut. Muiden mielipide on edelleen tärkeämpi kuin itsearvostuksemme ?
Muutenkin ihmetyttää tuo maailman lehdistön kiinnostus ja uutisointi meidän politiikasta. Etsitään vikoja, luodaan uhkakuvia.
Ollaanko niin pintapuolisia, että kun meidän valovoimainen pääministerimme vaihtui, perinteisempi seuraaja ei enää herätä meissä ihastuksen tunteita, häneen sopii suhtautua vanhan kaavan mukaisesti, nuivasti ?
09.07.2023 11:46
Aamupäivää ! Ano 9.35 kuvasi sattuvasti minunkin voimiani. Välillä niitä on niin paljon, että melkein unohtaa ikänsä, mutta jos/kun niin tekee, muutaman puuhakkaan tunnin jälkeen maksaa niistä raskaasti: väsymys on niin totaalista, että tekee mieli vetäytyä kaikesta.
Eilenkin lapsuudenkodista palanneena, muutaman tunnin matkanteon jälkeen, olin jo niin uupunut, että oli pakko soittaa poika hätiin, hakemaan bussiasemalta kotiin. Onneksi hän asuu lähellä ja mielellään auttaa, kun yleensä en apua tarvitse enkä pyydä.
Oli kiva todeta, että koti oli pärjännyt hyvin: sade oli hoitanut pihakukat ja muut istutukset, sisäkukat olivat pärjänneet viisi päivää omillaan.
Vähän hitaanlaisesti nykyään sopeudun näihin ympäristönvaihdoksiin. Mistä löydän tarvitsemani, miten suoritan tämän askareen ? Tuntuu siltä, että jos ympäristö on "alkeellinen", tuo asettuminen sujuu paremmin, täällä mukavuuksien äärellä tuntuu alkuun melkein tyhjältä, napin painallukset eivät maaduta uuteen paikkaan jos niitä vertaa vaikka veden nostamiseen kaivosta (ilman pumppua)..))
Veljentytön, matkaseuralaiseni, kanssa pohdittiin tuota ihmisen mukavuudenhalua ja sen vieraannuttavaa vaikutusta meidän arkeen. Veljentyttö on folkloristi, kansanperinteen tuntija, ja on ehkä jo siltä pohjalta kykenevä tekemään vertailuja uuden ja vanhan välillä.
Odotan tässä pikkumiehen vierailua. Mummo on huono vastus jalkapallokentällä. Nyt täytyy keksiä jotakin uutta. Viimeksi katseltiin lelutarjontaa, syntymäpäivälahjaksi.
Kirjalle hän melkein tuhahti ja ne "lelut", joita nettikaupoissa tarjottiin ja jotka olivat ikätovereidenkin suosiossa, olivat minulle niin vieraita, melkein luotaantyöntäviä, etten niiden hankkimiseen tahdo osallistua..)) Raha kuitenkin kelpaa, siihen on nykyisin turvauduttava, niin kylmältä ja persoonattomalta kuin se tuntuukin.
Yleensä lastenlasten kanssa löytyy kyllä sellainen taso, jolla vuorovaikutus toimii, mutta se vaatii aikansa, kuten ehkä muidenkin kanssa...
09.07.2023 11:19
Enpä muistanut tuota päivää ennenkuin näin lippujen liehuvan. Miki Liukkosen kuolema edelsi ikävästi tuota päivää. Hänen viimeinen kirjansa ilmestynee postuuminä.
Ei niin, että olisi paljon häneltä lukenut, mutta persoonana hän jäi kyllä mieleen.
Kukkatestissä minulle tuli metsäkurjenpolvi. Kovin mairitteleva oli taas kuvaus..))
09.07.2023 09:46
Ai jaa, Ano 19.37. Minun tulkintani tuli siitä, että jossakin ortodoksitilaisuudessa, missä tuli puheeksi naisen asema siellä, ortodoksipappi heitti - ehkä lähinnä vitsinä - tuon Neitsyt Marian keskeisen aseman ortodoksikirkossa.
Mutta mieluummin miten vain..))
09.07.2023 09:27
Vähän ihmetyttää, että tuo Putinin ja Medvedevin käyttämä retotiikka, puhetapa, on tarttunut meihinkin. Hehän nimittivät ukrainalaisia "torakoiksi ja narkkarinatseiksi".
Meille riittää oma väki vastaavan maalittamisen kohteeksi ?
Mutta siinä olet tietysti oikeassa Ano 8.42, että Perussuomaiset-puolueessa on eniten
erilaisista rikoksista tuomittua väkeä. Silti ei ehkä ole asiallista sanoa, että he "kaikki"
ovat samanlaisia ?
03.07.2023 09:34
Persuilu on nyt tainnut muuttua natsitteluksi palstalla.
Ihminen löytää mitä etsii, eri asia on, onko tuo "löytö" objektiivinen "totuus" vai hänen oma valintansa, jonka hän on tehnyt oman maailmankuvansa pohjalta todistaakseen omaa pätevyyttään.
Tapaus Junnila oli taas mielestäni hyvä esimerkki tästä: varomattomista puheista koottiin "pitävä näyttö" hänen rikkeistään ja sopimattomuudestaan ministerin tehtävään.
En tunne henkilöä enkä tapausta tarkemmin, mutta ne perustelut, joita Junnilan sopimattomuudesta on esitetty, tuntuvat aika epämääräisiltä ja tarkoitushakuisilta.
Varomaton ja kokematon hän on saattanut olla, mutta hiukan ylimitoitettuna pidän tätäkin reaktioita, mutta jos se nyt mieliä tyynnyttää, niin ei kai siinä mitään.
Vaikuttaa vain vähän siltä, että kun tästä nyt tuli noin helppo työvoitto, "kansa" vaatii lisää.
Eikös siellä ole jo toinenkin ministeri ison syynin alla ?
03.07.2023 09:09
Jaa-a. Ano, 14.43, minä näen hänet toisin, tuossa roolissa, mihin hän tällä kertaa joutui: rakentamaan ja sovittelemaan, "ihmiselle mahdottomassa tehtävässä".
Eikä jatkokaan taida luvata hyvää.
03.07.2023 08:11
Jaa-a, Ano, 23.25. Minä yritän aina pitää jäät hatussa kunnes asiat tulevat riittävästi toteen näytetyksi. En muutenkaan ymmärtänyt tuota Kyllösen pointtia.
Jos Junnilalla on suhteita äärioikeistoon, niin miksi hän julkisesti "näyttäisi väriä" nykyisessä asemassaan kun tietää olevansa suurennuslasin alla muutenkin.
Minusta on vain valitettavaa, että "kansa" teilaa ministerinsä jo tässä vaiheessa ja useinhan näissä tapauksissa on vain paljon porua ja vähän villoja. Julkikuva on tietysti politiikassa se, jolla pelataan, kun se saadaan ryvetettyä, ovat vitsit vähissä, varmasti Junnilallakin.
30.06.2023 07:48
Minusta vihreät olivat alunalkaenkin protestipuolue. Kun heidän esiin nostamansa asiat menivät läpi, muuttuivat muidenkin huoleksi, heidän tehtävänsä tuli suoritettua.
Samoin näen myöskin perussuomalaisten roolin. Maahanmuutto on niin suuri yhteiskunnallinen muutos, että myös sen haittapuolet pitää nähdä ja tunnustaa, jotta ne voidaan korjata. Pelkkänä työvoimana, joita ME tarvitsemme, heitä ei mielestäni pidä nähdä.
Monenlaista väkeä protestipuolueet tietysti vetävät imuunsa, niin oli vihreissäkin, mutta ne jotka jäävät, osaavat olla hissunkissun, ovat salonkikelpoisia.
En pidä pahana sitä, että "nojaudutaan utopiaan", pyritään kohti parempaa maailmaa ja kyllähän monipuoluejärjestelmä karsii liian "yritteliäät" pois joukosta.
Tietysti nuoret harvoin osaavat tehdä reaalipolitiikkaa, mutta siperia opettaa, kuten toinen kirjoittaja jo totesi. Antaa kaikkien yrittää..))
29.06.2023 20:22
Entäs Juhantalo ? Syytetty Valtakunnanoikeudessa "koplaamisesta" ja vielä palasi eduskuntaan. Eikös siinä niin käynyt ?
Haaviston tapaus selvitettiin kyllä mielestäni perusteellisesti, enkä ole oikein vakuuttunut hänen "syyllisyydestään".
Onkohan lopulta yhtäkään politiikkoa, jota ei olisi ryvettetty, ennemmin tai myöhemmin ?
29.06.2023 18:39
18 / 342