Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7388
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuohon en pysty ottamaan kantaa, Ano 13.26 ja kuten sanottu, yritän pysyä"liittoutumattomana".
Katson myös, että jos kirjoittaa rekkaamattomana, ei aina edes huomaa itselle kohdistettua viestiä. Rekatuillla on se etu, että saamme siitä tiedon.
03.07.2024 13:42
Kuulostaa vakuuttavalta, Ano 13.08. Toisaalta, sittenhän tämä tunteiden purkaminen, vaikkakin väärään osoitteseen, palvelee kuitenkin niiden ilmaisijaa, mutta sitä tuskin sitä
ajatelemme, jos saamme mielestämme meille kuulumattoman tunneryöpyn osallemme.
Aika paljon täällä kuitenkin on siedetty. Usein annetaan armoa, ymmärretään, tulkintaan joku purkaus toisen "pahaksi oloksi".
03.07.2024 13:35
Samaa mieltä, Ano 12.02. Tuosta mielen pahoittamisesta ja -pahoittumisesta on tullut vähän kuin muotiasia. Kuitenkaan kukaan ei voi toimia niin ettei jonkun mieli pahoitu.
Jos tarkoituksellisesti satuttaa toista, satuttaa samalla myös itseään, vakuuttavat ihmismielen asiantuntijat ja uskon siihen.
03.07.2024 13:07
Jaa-a Makriina. Vaikka tuolla päätin, etten osallistu jankkaamiseen, sinun kirjoituksesi ei ole sitä..))
Siinä oli paljon sellaista, mikä mielestäni voisi olla yleisestikin pätevää, kuten tuo liittoutuminen. Eli että olisi pakko valita "puolensa", ketä kannattaa, ketä ei - kenen lauluja laulat..))
Minusta sopivampi tavoite voisi olla juuri tuo, pysyä avoimena, itselleen uskollisena, vaikka siitä sitten maksaisi sillä, että tulee maalitetuksi ja (yleensä) väärin ymmärretyksi.
"Mikä ei tapa, vahvistaa"..))
Tuosta karkotustavoitteesta olen hiukan eri mieltä. En jaksa uskoa, että vakikirjoittajat
(nimelliset ja anot) haluaisivat ketään karkotettavaksi. Kuten sinäkin, vastapuolet hakevat ensi sijassa kirjoitusrauhaa ja ehkä nimeävät henkilöitä, jotka heidän mielestään tuota rauhantilaa estävät.
Kuitenkin ollaan nähty, että riidanhaastajia löytyy aina ja melkein tuntuu, että riidan määrä on vakio..))
Sekin on nähty, että ihmiset näkevät ja kokevat eripuran eri tavoin, eikä yhteistä linjaa löydy. Luonne-erot ovat joskus niin suuret, että niiden sovittaminen yhteen on mahdoton tehtävä. Sel-la kertoi oman strategiansa: pysyä kaukana, lähestyä varoen, jos on pakko. Tätä olen itsekin yrittänyt toteuttaa enkä ole parempaakaan tapaa löytänyt.
Oli miten oli, pysytään me pohjalaiset kanavilla ja ollaan niinkuin ei oltaisikaan..))
demeter1
03.07.2024 12:51
Kiitos sinulle, Ano 9.13. tuestasi. Ilman Anojen tukea, en enää kirjoittaisi täällä, sen verran otti lujille tuo tapaus je ennen muuta sitä seurannut stalkkausjakso. Eihän se nyt maata kaatanut, eikä pahemmin edes haavoittanut, mutta tyrmistytti ja harmitti tietysti. Opiksi kai sekin oli tarkoitettu, enkä siitä kaunaa kanna, mutta en myöskään unohda.
Ajattelen, että tuo keskustelu joka asian ympärillä nyt käytiin, olisi puhdistanut ilmaa, mutta eilisistä viesteistä päätellen niin ei tainnut käydä.
Siksi en itse enää jaksa asiaa puida. Vaikka jossakin muualla asioista puhuminen voisi auttaa, täällä ei välttämättä niin käy vaan pikemminkin toisin päin. Valitettavasti.
Suurimpana syynä siihen näen tämän itse formaatin. Täältä kun puuttuvat kaikki keskustelua helpottavat "apuvälineet": emme näe toisiamme, ilmeitä, eleitä, kuule ääntä ja sen sävyjä. Ihme ettei väärinkäsityksiä ole tämän enempää..))
Vajavaisina ja sokkoina me täällä harhaillaan. Silti tahdon uskoa, että keskinäinen sopu ja ymmärrys on täälläkin mahdollinen, jos hyvää tahtoa löytyy riittävästi. Lasketaan sen varaan..))
demeter1
03.07.2024 10:25
Yksinkö Anot täällä riitelivät ? (Ano 11.58) Minusta heillä oli vastapuoli (tai vastapuolia joiden äänenepainot tuntuivat tutuilta..))
Syntyneessä vastakkainasettelussa taivuin Anojen puolelle. Vastapuolen argumentaatio oli aika hataraa ja sisälsi lähinnä tuttuja maneereita, tuttuja kliseitä.
En kyseenalaista muiden kokemaa koska kokemukset olivat samansuuntaisia omieni kanssa.
Heh, tuo viimeinen havainto (?) oli mielestäni vähän tarkoitushakuinen ja ylitulkittu, mutta sehän nyt sopii pelin henkeen...
01.07.2024 17:28
Itse asiassa, Ano 14.11, taitaa olla Raamatusta tuo "helmiä sioille".
Pitempi versio:
"Alkaa antako koirille sitä, mikä pyhää on, älkää heittäkö helmiänne sikojen eteen etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa, käy kimppuunne ja raatele teitä"
(tuosta käännöksestä on eri versioita), mutta ajatus on mielestäni tuo.)
Ei paha..))
01.07.2024 16:52
Heh, Makriina, sinun huumorisi taitaa kantaa vaikka sen harmaan kiven läpi..)) Ja mikä parasta, siitä riittää muillekin,,)) Monesti olen minäkin siitä iloa saanut.
Kestetään kuumuutta ja odotetaan sadetta..))
demeter1
28.06.2024 11:52
Luin toisesta ketjusta, että säästyit suonenvedolta ja sait hyvät yöunet, Makriina !
Taitaa olla pieni lottovoitto näillä vuosin?
Ikävä uhka päällä tuon asuntosi kohdalla. Itse menettäisin kyllä yöuneni tuossa tilanteessa, peruspessimisti kun olen, vaikka olenkin kokenut, että asioilla on tapana järjestyä ja vastoinkäymisetkin kohdataan kuin meren aallot, yksi kerrallaan.
No. Sinä olet toisin rakentunut, selviytyväksi syntynyt (?) pärjäät kyllä ja ainahan voi olla iloisia yllätyksiäkin tulossa. Ja päätökset ja muutokset vievät yleensä aikaa. Ehtii kerätä voimia ennen kuin toteutuvat.
Mukavaa päivää turkkilaissarjan parissa..))
demeter1
28.06.2024 11:26
Kiitos kannustuksesta, Ano 10.35. Samanlainen meininki täälläkin kuin kuvaat. Apuna ovat jo nämä 10 ja 13-vuotiaatkin ja niin se taitaa olla, että mikä vie voimia, tuottaa myös iloa.
Hyvää kesän jatkoa sinnekin, onhan tämä mahtavaa aikaa ollut ilmojenkin puolesta.
23.06.2024 11:33
Kiitos mira tuosta infosta ja kokemustenne jakamisesta. Asia voi tulla ajankohtaiseksi minullekin kun Basedowin tautiin kuuluu osteoporoosin riski.
Entuudestaan syön Kalsiumia + D-vitamiinia. Täytynee tarkistaa endokrinologilta, onko lääkitys riittävä.
22.06.2024 20:46
Kiitos tuosta kirjavinkistä, aloittaja. Etsin kirjan heti käsiini. Asiasta on puhuttu ja jokamieskin osaa epäillä, että digilaitteiden runsas käyttö ja ahdistus/masennus-oireyhtymän räjähdysmäinen kasvu liittyvät toisiinsa.
Kännykät pois kouluista taitaa joissakin kouluissa toimia, mutta mikä estää valtakunnallista kieltoa ? Äidinkieltä tilalle, kun lukutaitokin on jo hukassa.
demeter1
22.06.2024 20:14
Minäkin olen pahoillani tämänpäiväisestä osallistumisestani ketjuun. Sel-la. Sitä vain innostuu, kun näkee toisen kirjoittavan niitä ajatuksia, mitä on itsekin mielessään pyöritellyt.
Ikävä tuo selkäkipusi. Ihme ettei Buranakaan auta. Se tuntuu olevan luottolääke monille.
Itse sain siitä verepurkauman kun sitä lonkkavaivan aikaan määrättiin.
Eikä paljon auta sekään tieto, että monet meistä elävät jatkuvien kipujen ja särkyjen kanssa saamatta lääkkeistä juurikaan apua.
Onneksi useimmat meistä ovat oppineet elämään kipujen(kin) kanssa, näin uskon, ja löytämään ja tallettamaan pienet, jokapäiväiset ilon aiheet matkaevääksi...
Oikein antoisaa juhannusta sinulle ja kaikille muillekin kirjoittajille - jos näin "katkeran" kirjoittajan toivotukset kelpaavat..))
demeter1
21.06.2024 16:11
Voisitko pikkuisen perustella näkemystäsi, Ano 15.00. Miten olen mielestäsi "sylkenyt" korppista tai jotakuta muuta täällä ?
Ilman perusteluja, esimerkkejä, viestisi menee omaan piikkiisi.
Mikähän näissä viesteissä oli "haukkumista" ?
21.06.2024 15:45
Kiitos kannustuksesta, kylmä totuus !
21.06.2024 15:35
Tuosta olen eniten pahoillani brinkkala, että Sel-lakin saa näitä nälvimisiä osakseen kun itse ei niitä harrasta, tasapuolisesti kaikkia kohtelee ja taitavasti sanansa asettelee.
21.06.2024 15:34
Varmasti näin, Ano 14.17. Hän ei vain yleensä jätä vastaamatta hänelle tulleeseen kritiikkiin ja kuten sanottu, toinen/toiset ovat aina ymmärtämättömiä/syntipukkeja/kykenemtättömiä "sisäistämään" HÄNEN viestejään. Ei koskaan toisin päin.
21.06.2024 14:42
Näin olen itse asioita tulkinnut, Ano 12.04.
21.06.2024 12:35
Sain 36 uurnaa lahjaksi mutta mikähän siinä on kun en saanut siihen tuntumaa ? Tosin vain kolmisenkymmentä sivua olen lukenut. Ehkä vaikutelmani vielä muuttuu ?
Onhan kirjan pakko olla kirjojen aatelia, Finlandialla palkittu.
Maalla ollessa löysin hyllystä Mika Waltarin "Vieras mies tuli taloon" ja luin sen. Siitähän tehtiin elokuvakin, esitettiin hiljakkoin telkkarissakin.
Juoni oli siis tuttu: synkänoloinen kolmiodraama, ei mikään selviytymiskertomus, pikemminkin lohduton ajankuva mutta samalla eräänlainen kunnianosoitus maaseudun sitkeille yrittäjille.
Surullisenkauniin rakkaustarinan kirja sisälsi myös ...
Makriina kertoikin syyn Paloman poissaoloon. Toivottavasti boikotti puretaan pian.
20.06.2024 17:50
Mikä harmi, Makriina. Eipä siihen tasapainon menettämiseen paljoa tarvita. Nopea pään kääntäminen sivulle riittää ja nurin olet, minä ainakin. Sattui ennen lonkkaleikkausta ja monta kertaa sen jälkeen olen ollut hilkulla kaatua. "Nopeat syvät vatsalihakset" ovat toistaiseksi auttaneet asennon korjaamisen mutta kerrankos nekin väsähtävät.
Itse en tykkää pitää kännykkää auki ja mukana mutta paras oppia siihenkin, etenkin metsässä liikkuessa... "Vara on viisautta"...
20.06.2024 17:19
18 / 370