Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Varmasti näin, Ano 11.31. Ja ehkä tuo runon vanhuksen asenne on hyvinkin yleinen:
    tuntuu, että voi asettua sinne keinustoolin "kyllänsä saaneena", ei ole tarvetta kokea uudelleen sitä, minkä on jo kokenut.
  2. Taidatte olla kuorolaulajia molemmat, Neeasa ja Ramoona, Skillan myös.

    Kyllä laulajat ovat saaneet minutkin vakuuttuneeksi harrastuksen voimaannuttavasta vaikutuksesta. Ja eikös siitä ole tutkimustietoakin ? Toinen virkistyksen lähde taitaa tänä päivän olla avantouinti, juuri tutut rouvat avannosta tulivat. Sen harrastuksen uhkaan aloittaa ensi syksynä, kun kyyti ja seura ovat valmiina.
    Nykyään kaikki täytyy tietysti alkaa varauksella: jos olen tässä kunnossa.

    Paljon muutoksia on tapahtunut ikätovereiden koronanjälkeisessä kunnossa. Eniten surettaa vaelluskaverini tilanne: suunnitteilla oli pieniä vaelluksia lähiluonnossa, eväsretkiä tai sitten pistäytymisiä eri kulttuurikohteissa. Nuuksion Haukkalammella ja Erkkolassa ehdimme käydä, mutta enää en uskalla edes ehdottaa samantyyppisiä reissuja.
    Vähän vaikeata on suhtautua toisen melko äkilliseen muuttumiseen, vaikka sellaista nyt pitäisi voida odottaa näillä vuosin. Tuntuu että toiselle ei ole tarjottavana kuin tuttuja kliseitä: jospa kuitenkin liikkuisit enemmän, avautuisit jollekin uudelle, huolehtisit noista arjen rutiineista, vaikka ne tuntuisivat ikäviltäkin.
    Noita toistamalla tsemppaa tietysti myös itseään..)) Ehkä ovat turhia toistaa toiselle, kun kaikki tuo tiedetään. Usein täälläkin kuule tuon lauseen: "kyllä täällä tiedetään".
    Varmasti tiedetään, mutta muistetaanko ? ..)) Ainakin minä otan nuo tuttujen asioiden toiston toverillisena muistutuksena.
    Suomuinen sää, joka tänään oli tarjolla on siitä hyvä, että sumu/sade putsaa ilmaa, raikasta oli hengittää lenkillä ja kuten Neeasa muistutti tänään olla jo valon puolella!
    Valoisaa päivää siis kaikille,
    demeter1
  3. Eikös me kaikki jo eletä siinä "hitauden kulttuurissa" (Merete Mazzarella)?
    Ainakin minun on pakko suostua siihen ja yritän suhtautua hitauteen kuin se olisi etuoikeus..))
    Torstain ikävän (lääkinnällisen) toimenpiteen jälkeen alan pikkuhiljaa päästä raiteilleni. Sain operaatiossa vahvan kipulääkkeen, mikä ei kyllä poistanut kipua, mutta aiheutti jonkinlaisen euforian, ylivireystilan, vei yöunet ja teki tavallista(kin) puheliaammaksi.

    Kivalta tuntui tähän aamuun asettuminen: puoli tuntia juoksumatolla (tai siis kävelymatolla minun kohdallani), kahvit, tuoremehu (rypäle/karpalo), hedelmät ja Vaasan ruisleipä, päällysteenä milloin mitäkin.
    Vihreä on viime aikoina jäänyt vähemmälle kun tuorekurkku, jääsalaatti, tomaatitkin, ovat mielestäni olleet turhan mauttomia. Näin nirsoksi sitä on oppinut - vai onko kyse siitä, ettei "tyhjästä" tahdo maksaa pyydettyä hintaa. Entisestäänkin ovat kallistuneet nämä tuotetuotteet, ainakin tuossa lähikaupassani.

    Ramoonan eräästä viestistä sain itselleni idean: aion vastakin "pyhittää lepopäivän".
    Viettää sunnuntaina "tekemättä mitään". Ainakin minua on pitkään kiusannut se,
    että arki ja pyhä eivät erotu toisistaan. Kaupatkin ovat aina auki. Tuohon lähelle avattiin uusi Alepa, joka on avoinna ympäri vuorokauden.

    Hyvää lepopäivää kaikille..))