Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7331
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta tiedottamisen ja mainonnan raja on veteen piirretty ja kukin lukija kokee ne oman luontonsa mukaisesti.
Ainakin meille pääkaupunkiseudulla asuville tiedotus/kutsu on mielestäni ihan paikallaan, enkä oikein ymmärrä, mitä haittaa siitä muille olisi.
Niille, jotka lukevat, joita kirjat kiinnostavat, kaikki niihin liittyvät tilaisuudet ovat tervetulleita.
Ymmärtäisin myös, että aika on muuttunut sillä tavoin, ettei kirjailija enää ole siellä omassa norsunluutornissaan vaan on "jalkautunut" lähemmäksi lukijoita, kulkee lukipiireissä ja on aktiivinen somessa. Näin kuulemma tekee myös huippusuosittu Satu Rämö.
Niin, että pikkuisen ihmettelen tätä vastahankaa. Voisi tulkita vaikka kultuurivihamieliseksi asenteeksi..))
Niin, että kiitos vaan kutsusta Paloma. Olisikin kiva jos siellä tapaisi muitakin tuttuja, eiköhän meidän keskuudesta kiinnostuneitakin löydy ?
08.04.2025 13:01
Niinpä, Ano 11.57. Lapsi on tainnut mennä pesuveden mukana kun tästä mielensä pahoittamisesta on tullut ykkössuojelun kohde.
Ilkeyttä ja stalkkaamista en kyllä siltikään kannata, vaikka nekin tietysti ovat tulkinnanvaraisia asioita.
Lopulta ei taida olla merkitystä sillä, mitä itse sanoo, toivoo tai kannattaa. Lukija on täällä kuningas, hänellä on valta sitoa ja päästää, kirjoittaa viesit uudelleen omassa päässään ja pitää niistä kiinni... Se kai on pelin henki, vai eikö ?
07.04.2025 12:25
Niin, Ano 11.31, mutta "Metsässä olisi hyvin hiljaista, jos vain ne linnut laulaisivat, jotka laulavat parhaiten"....
Eiköhän jokaiselle kukolle yksi tunkio löydy..))
07.04.2025 12:11
Nojaa, M, Omat kokemukseni terveydenhoidosta ovat hyvät, mutta en silti torju muutakaan apua jos sitä on tarjolla...
Kokonaiskuvaa asiasta minulla ei tietenkään ole. Omista, tuttujen ja läheisten kokemuksista ja median seuraamisesta kai se kokonaiskuva meille yleensä muodostuu ?
Uskon myös, että jos sanoo mielipiteensä asiasta sen tekee tietäen, ettei se ole koko totuus ja innokkastihan tuota kuvaa yleensä täydennetään..))
07.04.2025 12:06
Älähän lannistu, Hil-la, toivottaa toinen lannistunut..)) Epäkohtien näkeminen on kuulemma yksi luovuuden alalaji, otetaan se luonteenominaisuutena. Vaikka tätä ei liene tieteellisesti todistettu, olen sitä mieltä, että tuolla näkemisellä, tietoisuudella, me jo kannamme toisten kuormia, niiden jotka eivät itse jaksa. Hyvä me..))
Jos ihminen pystyy etäännyttämään asiat itsestään, tarkastelemaan niitä vaikka kuten Ano tuolla ylempänä, onhan meillä asiat hyvin, olemme maailman onnellisin kansa.
Se ei kuitenkaan ole koko totuus, sen kaikki tietävät.
Dostojevskillä oli tuosta mahtava näkemys: ne, jotka täällä kärsivät, kantavat liian isoa kuormaa, tekevät sen yhteiseksti hyväksi, toisenkin puolesta. Siksi vähintä mitä me pystymme tekemään on osallistua siihen, ainakin tunnetasolla. Hil-lan kaltaiset tekevät sen, kun eivät luontonsa puolesta muuta voi - kaikki arvostus ja tuki heille.
Nyt täytyy tämä oma "hölinä" - niinhän täällä on tapana epäsopiva viesti nimetä -lopettaa, lounasvieraat ovat tulossa ja vanha on hidas.
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille,
demeter1
06.04.2025 12:33
Niin, Eliaana: kukin vuorollaan joutuu "ison raadin" syyniin - vai lieneekö tässä taas jonkin sortin komissio asialla. Pilkkaa ja ilottelua, mutta ei sentään pahimman sortin ilkeilyä...
06.04.2025 10:03
Olipa hieno kutsu Hil-lalle ja samoin uskon, että suuri(n) osa kirjoittajista siihen yhtyy. "Tule Hil-la takaisin ja ole niinkuin ennenkin"..))
Iloiseksi teki jo se, kun näkyi tuttu nimmari ruudulla...
Pidetään toivoa yllä !
06.04.2025 09:57
Sanos muuta Makriina. Virsien sanoitukset ovat täynnä ikiiaikaista viisautta. Ja varhain opittuina, paljon toistettuina ne ovat (toivottavasti) osa meidän henkistä perintöä.
05.04.2025 17:48
Näin se taitaa olla Eliaana. Niitä pieniä asioita on kuitenkin helppo heitellä ja käsitellä, kun isompiin emme pysty - eivätkä näytä pystyvän nekään, jotka on siihen tehtävään valittu.
Silti toivoisi, että me varttuneet osaisimme paremmin olla keskenämme, tuntea vaikka sitä kohtalonyhteyttä sensijaan, että kisaamme toisiamme vastaan.
Tai no. Osataanhan mekin välillä..
Täytyy myöntää, että haikeutta tunnen kun kerrot Väinöstä - mutta siis kiva että kerrot -
kun minun kissakaipuuni ei taida täyttyä. Koiriin - tai koiraan - täytyy nyt se kiintymys sijoittaa. Huvittaa vähän kun tuntuu, että vastaantulevat koirat näyttäisivät aistivan
koiramyönteisyyteni, pysähtyvät, jäävät tuijottamaan ja tulevat tykö jos isäntä/emäntä sallii..))
Pojan perheessä koira on vielä pentuvaiheessa ja melkein sanoisin, että työläämpi on kuin ihmislapsi. Rakkaita ne lemmikit silti ovat työläinäkin, sen jokainen lemmikin omistaja voi todistaa. "Mitä on ihminen ilman eläimiä ? Jos kaikki eläimet olisivat poissa, ihminen kuolisi hengen suureen yksinäisyyteen"... (Intiaaniviisautta..))
Voimia kevätpuuhiisi sinne maalaismaisemiinkin,
demeter1
05.04.2025 17:43
Toivoiko hän ? Minä otin sen yleistoteamuksena. Ja tarkasti ottaen: mikähän olisi sellaista sanottavaa, mistä ei huomautettavaa tulisi - tässä nykyisessä ilmapiirissä ?
Huomauttelu nyt näyttää kuitenkin olevan suosittua ja herättävän keskustelua..))
05.04.2025 14:53
Hyvä ehdotus, Hurskainen. Samaa mieltä: me olemme vapaita, ellemme muuten niin siellä mielen puolella..)) Harmi vaan että sitä vapauden käyttöohjetta, yleispätevää, meillä ei ole, joten eksyksissä taidamme monesti olla.
"Sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen. Sitä hyvää mitä tahdon, minä en tee"...
(Paavali)
Näillä mennään ja yritetään pärjäillä...
demeter1
05.04.2025 14:10
Olehan sinäkin varovainen ulkotöissä Neeasa. Kylmästi tuuli puhaltaa, tänään en arvannut lähteä ulkotöihin ollenkaan, Niitä riittää luonnonvaraisessakin pihassa.
Apulaisia minäkin odotan !..))
04.04.2025 18:56
Kiva kuulla, Eliaana, pohdintojasi Valkohaikarasta. Sen minäkin luin ennen muita...
19.03.2025 16:32
Taidat taas aavistaa mistä vallitseva hiljaisuus johtuu, Hil-la. Yleinen väsyminen on ainakin minua vaivannut. Alkuvuoteen kertyy jo näitä näitä huolto- ja korjaustapahtumia: hammaslääkäriä ja näitä loputtomia verikokeita - kampaajakin pitäisi tilata ja täydentää lääkevarastoa. Kaikenlainen asiointi on minulla edelleen hankalaa, kun pankkitunnukset puuttuvat. Tänään laboratoriokäynnillä kuulin, että minulle oli määrätty myös sydänfilmi, enkä ymmärrä miksi. Selviäisihän se soittamalla, mutta nyt ei jaksa..))
Virtaa ei tunnu olevan kovasti muillakaan - ikätovereihin ja lähipiiriini viittaan. Ennen puhuttiin kevätväsymyksestä ja tiettävästi jonkinlainen influenssaepidemiakin on liikkeellä.
Olen myös sitä mieltä, että tältä maailmantilanteelta ei enää voi suojautua - pikkumieskin,
8 v, siihen otti eilen kantaa. Kunpa pysyisimme heitä suojelemaan liian isolta kuormalta.
Tänään jätin suosiolla päivittäisen terveystekoni, sen kolmen kilometrin metsälenkin tekemättä, kylmä puuskatuuli ja katupöly olivat liikaa...
Parempaa keskiviikkopäivää kaikille,
demeter1
19.03.2025 15:17
Epäiijöille voin todistaa, luettuni Paloman kaikki kirjat, että edes tuossa mainitussa "Riikinkukan siiven alla" ei ollut kuvattuna ketään tunnistettavaa kirjoittajaa täältä.
Totta kai jokainen kirjoittaja käyttää omaa kokemusmaailmaansa materiaalina omissa julkaisuissaan, mutta osaa myös varoa ja varjella kuvattaviensa intimiteettiä yhtä lailla kuin omaansa.
Tilityskirjallijat ovat tietysti asia erikseen.
Samanaikaisesti Paloman kirjojen kanssa luin myös Gabriel Garcia Marquezin, Kolumbialaisen Nobel-kirjalijan, kirjaa ja löysin niistä paljon yhteistä, joten turha suhtautua väheksyvästi Omakustanne-kirjoihin. Minusta ne voivat jopa päästä lähemmäs lukijaa kun kaupalliset arvot ovat poissa.
Vahvan vaikutuksen ja jäljen kirjat jättivät, Riikinkukko ei ehkä niinkään oman aihepiirinsä vuoksi, mutta kaksi muuta tarjosivat runsassisältöisen nojatuolimatkan toiselle mantereelle, erilaisiin olohin, toiseen aikaankin.
Olisikin mukavaa jos muutkin kirjat lukeneet kertoisivat vaikutelmiaan niistä. Vähän ikävältä on tuntunut tuo naljailu, millä niihin on täällä suhtauduttu. "Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan" ?
Outoa tuollainen bannaaminen, sattumanvaraiselta kuulostaa. Tätäkö meno sitten alkaa olla, kun tekoäly asettuu vartiaksemme täällä ? Vai onko se jo asettunut ?
demeter1
19.03.2025 14:51
No voi ! Noinko nyt viestini tulkitsit, Ano 16.59 ja harmistus ja huoli iski päälle.
Mitenkähän tässä osaisi olla ja sanojaan sovitella kun aina menee jotakin pieleen ?
12.03.2025 17:53
Eikö, Ano 16.16. Kaikilla on annettavaa - myös heillä, jotka seurailevat.
"Hiljaista ihmistä kannattaa kuunnella"...))
08.03.2025 16:33
Iltapäivää ! Kyllä tuo brinkkalan ahkerointi kunniamaininnan ansaitsee. Ei minusta olisi.
Vähän vähältä minäkin yritän paikkoja kohentaa mutta ellei ole vieraita tulossa, annan olla.
Koen mieluummin sitä "kotihäpeää" - uusi sana minulle - kuin siivoan..))
Nyt kun "puutuitte asiaan", Hil-la ja brinkkala niin olihan se aika rankka veto asiakaspalvelijalta tuo "omakuva yöpöydällä" - minua se kyllä vaan nauratti, naurattaa vieläkin. Jos nyt tilannetta analysoin niin taidan kallistua brinkkalan päätelmään - minun ulkoinen olemukseni ei suinkaan viesti arvokkuutta - kiitos vain brinkkala - vaan pikemminkin päinvastaista. Ellei nyt ihan arvottomuutta niin jonkinlaista huolettomuutta,
minulle sopii sanoa.
Ja totta, jos oma fiilis on hyvä näkee asiat paremmassa valossa kuin myrtsinä ollessa.
Jankkaamiseksi nyt meni, mutta mitäpä tässä muutakaan..)) Kun ei oikein jaksa vakavoitua isojen asioiden äärelle.
Eilen niistä tuli kälyn kanssa puhetta, eikä tarvinnut montaa repliikkiä vaihtaa ennen kuin tiukat äänenpainot saivat sijaa. Mietin, ovatko nämä tiukat kannanotot ja siihen liittyvä tylytys meiltä ikääntyneiltä naisilta todiste siitä, että meitä ei ole kuultu ? Ainakin käly kertoi kärsineensä siitä. Itsellänikin oli vaihe, jolloin julistaminen oli lähes ainoa tapani olla yhteydessä toisiin ihmisiin. Häpeillen muistan tuota aikaa enkä tiedä, olenko vieläkään tuosta tavasta täysin päässyt.
Eiköhän se ikä kuitenkin tasoita luonteen särmikkyyttä ja ymmärrys lisääntyy sen myötä ?
Toivoa sopii.
Eliaana joskus mainitsi katsoneensa (Teemalta) tuota Studio65. Minäkin seuraan sitä. Tämän päivän aihe on "Diagnoosi myöhäisellä iällä". Kiinnostaa kyllä minua. Veikkaan, että ADHD olisi päädiagnoosi minullekin - olinhan kouluaikanakin ainoa tyttölapsi, joka sai kotimuistutuksia. En ilkeillyt, mutta en myöskään pystynyt keskittymään opetukseen.
Minulla oli myös lukihäiriö, mutta eipä tullut koskaan mieleen, että olisin tullut huomioon otetuksi "erilaisena oppijana". "Tyhmä" riitti silloin diagnoosiksi..))
Tänä päivänä noita diagnooseja satelee niin tiheään tahtiin, että jos meidät testattaisiin, monille meistä voisi olla tarjolla ikioma diagnoosi...Kalliiksi tulisi - ja tulee - senkin seulominen, erityisjärjestelyistä puhumattakaan.
Upea ulkoilusää täällä: aurinkoa ja lämpöä riittää, mutta kylmä tuuli viilentää. Väkeä oli runsaasti liikkeellä ja ihmekin tapahtui: nuori pariskunta tuli vastaan ja tervehti iloisesti..))
Nuorimies oli jo sortseissa liikkeellä. Ehkä niiden aika on kohta.
Neeasa! Sinulta sain nyt innoitusta tuohon kotipihan risujen keräämiseen. Puuskatuulet niitä saavat aikaan ja rumentavathan ne pihaa, maatuneista koivunlehdistä puhumattakaan. "Kyllä olis nuijalla töitä" - vai miten se Simo Salmisen protestilaulu kuuluikaan ?..))
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille,
demeter1
08.03.2025 15:43
Minä en ole tainnut nähdä tuota elokuvaa,Rakkautta koleran aikaan, enkä ollut lukenut kirjaakaan, pari muuta olen Marquezilta lukenut tuon Sadan vuoden yksinäisyyden lisäksi, mutta aion lukea sen nyt uudelleen.
Kiehtovaahan tuo kuvaus on, niin aistivoimaista että tuntee itsekin pääsevänsä kohteisiin, todistajaksi tapahtumiin, myös Valkohaikaroissa oli samaa taikaa.
Linkittämäsi musiikkikappaleet olivat upeita, kiitos, en tuntenut niitäkään.
Terveiset sinne ja voimia seuraavaan kirjaprojektiin.
demeter1
07.03.2025 19:34
Kyllä nyt on taas tuota manipulointia liikkeellä - en minä, mutta tuo brinkkala..))
Kertoi paistaneensa silakkapihvejä ja niitä minäkin paistoin. Keitin myös parsakaalia.
Jotakin rataa pitkin se manipulointi tapahtui kun näin kävi.
Siivoamaan ei sentään pystynyt minua manipuloimaan, mutta paras pitää varansa jatkossa..)) Tiedä mitä tässä vielä joutuu tekemään...
07.03.2025 18:43
3 / 367