Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Politiikkojen/politiikan+halveksunta+näkyy+meilläkin.+Ilmeisesti+jo+siinä+määrin,+ettei+ehdokkaita+vaaleihin+ole+välttämättä+tyrkyllä+-+ainakaan+entiseen+malliin.Ja+onhan+sekin+aika+hälyttävää,+että+meidän+silmäätekevät+politiikot+tarvitsevat+henkivartijoita.Että+aikuiset+ihmiset+luulevat+politiikkojen+pystyvän+mihin+vain.+Että+nähdään++heidän+pettävän,+saavan+palkkansa+tyhjästä.+Liian+suuri+edustuslaitos+meillä+on,+vähempikin+riittäisi,+etenkin+kun+pääkonttori+sijaitsee+Brysselissä...
  2. Hyvä+"puhe",+Paloma.++Jo+kuusivuotias+sukulaistyttö+"tiesi",+että+elämässä+on+tärkeintä+osallistuminen..))++Ja+elämäntaidon+opettajat+katsovat,+että+elämän+kokeminen+mielekkäänä+ja+merkityksellisenä+edellyttää+sitä,+että+meillä+on+olemassa+jokin+itseä+ja+omaa+pienelämää+isompi+tavoite/aktiviteetti.+Henkinen+laiskuus+on+lähes+kuolemansynti,+vakuuttavat+monet.Mikä+tuo+"itseä+isompi"+idea+sitten+on+kunkin+kohdalla+?+Sitä+ei+oikeastaan+kukaan+toinen+voi+tietää+tai+määritellä.+Se+voi+mielestäni+olla+näkyvä+tai+näkymätön.+Uskovat+katsovat,+että+jo+rukous+voi+olla+sellainen+ja+mikä+minä+olen+heidän+näkemystään+mitätöimään+?++Oman+ajan+antaminen,+läsnäolo,+muistaminen,+ovat+minusta+myös+sellaisia+asioita,+joiden+merkitystä+ei++voi+mitätöidä,+vaikka+niitä+ei+juuri+korosteta.Mitä+poliittiseen+osallistumiseen+tulee,+siinä+ihmisillä+on+nähdäkseni+aktiivivuodet++25-45+vuosien+välillä+-+poikkeuksiakin+tietysti+on+-+mutta+vaikka+eläkeikäisiä+meillä+on+paljon,+emme+ole+onnistuneet+saamaan+edes+eläkeläisten+puoluetta,+vaikka+yritystä+on+ollut.+Ja+aika+harva+edes+äänestää+eläkeläistä+luottamuselimiin,+vaikka+heitä+olisi+ollut+tyrkylläkin.+Niin,+että+vähän+katson,+että+estradit+eivät+ole+enää+meitä+varten.++Tämänhän+me+olemme+jo+oppineet+vanhempina:+nyt+kun+sen+homman+saattaisimme+osata,+on+jo+liian+myöhäistä..))Jos+meillä+jokin+rooli+on+yhteiskunnallisena+vaikuttajana,+se+ei+mielestäni+ole+meteliiin+mukaan+meneminen+vaan+siitä+pois+pysyminen.++Me+tarvitsemme+muutosta,+mutta+myös+vakautta,+eikä+nuorista+ole+sitä+tarjoamaan.+Meistä+on.
  3. Kirjapiiri+on+kesätauolla,+mutta+meillä+on+kesäläksynä+Anni+Kytömäen+Kultarinta.+Paksu+teos,+mutta+tempaa+mukaansa.+Olen+ihan+alussa+vasta.+Tutulta+minulla+on+lainassa+Mikko+Kamulan+Ikimetsien+sydänmailla,+lähes+700-sivuinen+teos,+takakannessa+kuvaus:++"Myytit+ja+uskomukset+heräävät+eloon+eepoksessa,+joka++liikkuu+fantasiakirjallisuuden+ja+historiallisen+proosan+rajamaiila."P,s,+Tuo+"Mä-lehden-luin"-+lista+vaikuttaa+kerrassaan+houkuttelevalta.+Taitavat+vain+olla+näitä+best-sellereitä+ja+niillä+on+aina+paljon+kysyntää...+Olisi+ehkä+varminta+mennä+listan+kanssa+kirjakauppaam+ja+kysellä+sieltä..))