Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7393

1. Heh, koivun punikkitatti on kyseessä..)) Taidan itse olla nykyisin "liikkuva äänestäjä", joten värin ei ole niin väliä..))
  2. Iltapäivää ! Minulla oli tänään silmälääkärissäkäynti, maanantaina oli siihen liittyvä kuvaus.
    Sadekuuroja oli luvattu koko päivälle ja niinpä sain vettä niskaani mennen tullen.
    Maanantain reissu oli niin uuvuttava, että oikein pelkäsin miten nyt käy: tuleeko bussi, ehdinko jatkoyhteyteen junalle, pysynkö pystyssä liukkailla mukulakivikaduilla..))
    Kaikkea tätä vanha joutuu pohtimaan etukäteen, vaikka järki sanoo, etteihän tuo nyt kummoinen matka ole, vaikka siinä aikaa palaakin.

Silmälääkäri oli sama, joka leikkasi minulta kaihin molemmista silmistä kolme vuotta sitten, tämä oli tavallaan kaihin jälkitarkastus. Leppoisa ja todella pätevä nuorimies, meriittejä vaikka miten. Hyvät tiedot oli tallentanut, kun tiesi kysyä, miten veljen glaukooma, onko pysynyt kurissa. Tipoilla on pärjännyt.

Oma silmänpaineeni laski kymmenellä pykälällä kaihileikkauksen jälkeen ja on pysynyt suositelluissa rajoissa. Silmänpohjissakaan ei ollut huomautettavaa, joten terveen paperit sieltä sain. Hintaa käynnille (yksityinen lääkäriasema) tuli tietysti lähes 300 euroa. Kaikella on hintansa..))

Onpa kiva taas kun on tämä tuttu paikka, nojatuoli, mihin voi istahtaa ja tavata tuttuja.
    Ja tietysti myös vähemmän tuttuja. Muiden kuvauksista voi aina löytää sellaista, mihin voi samaistua, mikä herättää muistoja ja mistä voi saa itselleen innoitusta.

SkillaN on todella ahkera ! Jaksaa säilöä ja varustautua. Minulla on toistaiseksi vain mustikat kerättynä, sieniä näyttää olevan tuolla pihamaalla taas entiseen malliin: punikkitatti puskee oman oranssin lakkinsa melkein sepelin altakin. Se ei ole tattien parhaimmistoa, mutta ajattelin kyllä poimia sitä ja käyttää vaikka lämpimien voileipien aineosana.
    Kun olin päiväsaikaan liikkeellä, junassa oli lähes yksinomaan tummaa väkeä. Kun tuo rasismikeskustelu velloo nyt kiivaana, kiinnitin heihin erityishuomiota: välittömiä, iloisia ja kohteliaita olivat ne, joiden kanssa jouduin ohimennen tekemisiin: eivät he pelokkailta vaikuttaneet, enkä minäkään... )) "Tääll´on toki tilaa kaikille..)) runoili Eino Leino...

Sadetta luvassa huomiseksikin. Jos minulta kysyttäisiin niin sanoisin, että jo riittää.
    Pihakukat ovat kärsineet kaatosateista: miljoonakello, joka yleensä kukkii runsaasti koko kesän, näyttää jo vähän rupsahtaneen, kuten pelargoniatkin. Tienvarsilla kyllä pietarytti kukkii säihkyvän keltaisena. Täällä ainakin...
    demeter1
  3. Oletpas sinä ollut ahkera, Ano 21.54. Itse en ole koskaan yltänyt tuollaisiin lukemiin. Pari vuotta sitten pystyin kuitenkin jakamaan omastani minäkin. Nyt taidan pitää saaliini itsekkäästi itse.
    Kyllä tuo marjastus ja sienestys kuuluu minullakin niin kiinteästi vuodenkiertoon, että
    metsään täytyy päästä vaikka raihnaisenakin. Viittaan parin vuoden takaiseen tilaani, kun köpitin metsään kyynärsauvani kanssa sienien perässä. Nyt kun lonkkanivel uusittiin niin johan kelpaa kulkea.
    Ihan samalla tavalla käy minullekin: neljän tunnin sessio päivässä ja siinä on sitten päivän työt. Piikkimatto minullakin on, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi, että sitä voi käyttää kuntoutusvälineenä.
    Minulle on ollut mukava yllätys sekin, että samassa marjapaikassa näyttää olevan myös puolukkaa kypsymässä. Kyllä Luonto antaa meille hyvän kauttauksen, arvokasta ravinnonlisää ja lisäksi vielä tuota terveysliikuntaa ja mielen virkistystä.
    Marjastellaan..))
  4. Pitäisköhän minunkin antaa päivän marjaraportti ? ..)) Aamusta lähdin liikkeelle kun oli sadekuuroja ennustettu iltapäivälle.
    Foreca on kyllä hyvä sään ennustaja, ennustavat kellonajankin, koska sadekuuro tulee. Näin ainakin minun kokemukseni mukaan.
    Kuljin hiukan keskemmälle suota ja marjaa löytyi, haasteeksi tuli kyllä pystyssä pysyminen, mutta pehmythän se alusta oli..))
    Olin poiminut pari litraa kun mieleeni tuli tuo Ramoonan listaus näistä metsänhäiriköistä: paarmat, hyttyset, hirvikärpäset. Saatoin ilolla todeta, että tässä uudessa marjapaikassani ei ollut mitään niistä. Mutta kun astelin reippaanlaisesti tiheän kasvuston keskellä, astuin vahingossa maamehiläispesään. Sain kimppuuni kokonaisen parven niitä. Pakko pistää juoksuksi ja huitoa hyökkääjiä pois. Yksi pääsi pistämään sormeeni ja kyllä tuntui ilkeältä, tuntuu vieläkin. Lisäksi sormi turposi. Pahoitin mieleni - ...)) - ja päätin jättää marjastuksen tältä päivältä. Selkäkin tuntui särkyiseltä.
    Huomiseksi onkin luvattu sadekuuroja. Toinen poika tuli yökylään ja arveli, että saattaisi lähteä mustikankeruuseen hänkin. Katsotaan miltä huominen näyttää.

Metsäihmisiä on täälläkin ja olin aika hämmästynyt kun tapasin kotimatkalla arfikkalaisperheen, jonka äiti kertoi, että hänkin tykkää kulkea metsässä, pienten lasten kanssa se ei vain oikein suju häneltä. Juteltiin tovi.
    Kun tuo rasismikeskustelu nyt käy kuumana, huomasin, että asetin itseni erityistarkkailuun luontevan kanssakäymisen sijasta..)) En arvannut kysellä oikeastaan muuta kuin miten viihtyvät omalla asuinalueellaan. Hyvin viihtyvät kuulemma vaikka tämä uusi asuinalue on vielä infraltaan hyvinkin keskeneräinen.

Hups, tulipa taas pitkä jaaritus ! Taitaa olla meidän yksineläjien helmasynti, itseni ainakin saan siitä monesti kiinni...
    Leppoisia kesäpäiviä marjastajille ja tietysi muillekin.
    demeter1