Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä tuo käytäntö tulee muuttumaan, Ano 11.34 nyt kun on todettu puiden merkitys kaupunki-ilman puhdistajana.
Kauneusarvoja minäkin kyllä puolustaisin enemmän kuin helppohoitoisuutta ja kustannusten säästöä.
01.10.2023 12:47
Heh, Neeasa, sinä se osaat ottaa talteen nuo levon hetket uurastuksen jälkeen ! Olen ymmärtänyt, että syksy on ollut sinullekin uurastuksen aikaa, eikä se vieläkään ole ohi, minulla ainakaan.
Yllättäen haapa on ensimmäisenä pudottanut lehtensä ja ne ovat - ainakin tänä vuonna - lähes yhtä kovia ja joustamattomia kuin tammen lehdet. Mitenkähän ne nyt saa siistiksi paketiksi ?
Ruohonleikkurillahan ne saisi silpuksi, mutta minähän en "osaa" leikkuria käyttää..))
Täytyy varmasti ulkoistaa sekin tehtävä.
No. Tuottavathan puut toki iloakin, kauneuden muodossa, ja puhdistavat ilmaa - niinhän se oli ?
Ja minulle ne aina ovat olleet elintärkeitä.
01.10.2023 12:21
tuo edellinen oli siis minun...
30.09.2023 16:35
Tuota samaa konstia minäkin ajattelin kokeilla, tallentamista tiedostoon ja siirtämistä tänne.
Jos vain osaan..)) Kiitos neuvosta !
demeter1
29.09.2023 15:05
Aamupäivää ! Sanon kuin Makriina: mä en ala.
Kirjoitin pitkän viestin enkä edes yrittänyt lähettää sitä rekattuna, vanhingoista viisastuneena ! Nyt taas sivusto temppuili niin, ettei viesti lähtenyt liikkeelle lainkaan.
Pitkiä viestejä ei siis pidä kirjoittaa !..))
Olen valittanut näistä ongelmista ylläpidolle, mutta robotti ei "kuule" tai ei välitä..))
Hyvää viimeistä lämmintä päivää - säätietojen mukaan - kuitenkin kaikille. Saa nähdä lähteekö edes tämä lyhyt viesti liikkeelle.
demeter1
29.09.2023 10:50
Heh, tuota en ole kuullutkaan, että vasta kolmantena päivänä esitetään vieraalle vaatimuksia..)) (Paloma).
Minulla taas on mielessä ruotsalainen sananlasku: "första dagen best, andra dagen gäst, tredje dagen pest", ensimmäinen päivä paras, toisena päivänä vieras, kolmantena ruttoa?
Ehkä jollakulla on parempi käännös ?
Minäkin olen vasta mennyt eläkeläiskerhoon, Ano 11.38. Ei hassumpaa, paitsi joskus tuo päällepuhuminen häiritsee, vaikka minulla ei olisi varaa valittaa, koska innostun itsekin aina ja puhun liikaa...
28.09.2023 15:40
Miten verraton kertoja olet, Makriina. Ilo lukea. Tuosta pikkuveljen kotiinjäämisestä muistin,
että äiti oli joskus alle kouluikäisenä joutunut jättämään minutkin yksin, jonkun pienen työrupeaman vuoksi.
Hän istutti minut sänkyyn ja antoi minulle nappirasian ! Niillä sijoillani istuin ne muutamat tunnit mitkä äiti oli poissa - napit seuranani ..)) Eli mielikuvitus auttoi viihtymään. Napit saattoi kuvitella vaikka miksi - eri näköisiäkin olivat.
Mummot olivat usein apuna lasten hoidossa. Kun itse olin iltatähti kaikki isovanhempani olivat kuolleet ennen kuin synnyin.
25.09.2023 17:12
Kiitos palautteesta omasta puolestani, ukko ! Kiva kuulla, että tykkäät meidän, " ihanien naisten" jutuista..))
Hyvää syksyn jatkoa sinullekin !
24.09.2023 17:32
Heh, Kristiina, eikös Mauno Koivisto filosofoinut jotenkin siihen tyyliin, että kun emme tiedä (tulevaisuudesta), uskokaamme siihen, että kaikki menee hyvin..))
24.09.2023 17:18
Jospa tulisin mukaan kiitoskierrokseen, vaikka SkillaN sen vaaroista varoitteli..)) Eikös me puhuta vähän kuin "selän takana", kun SkillaN ei yleensä ole paikalla tähän aikaan ?
Samalla tavalla itsekin koen ottavani täältä vaikutteita: joku kertoo tekemisistään ja siitäpä syntyy halu kokeilla itse samaa..)) Ramoonan "Kukkakirjan" (Alice Hartin) sain juuri kirjastoautolta. Toivottavasti ehdin sen lukea...
Itse taidan kuitenkin olla laadultani jonkinlainen tunnelmansieppaaja. Aistin ilmapiirejä ja Skilllanin ketjuissa niihin on helppoa ja palkitsevaa asettua. Ihailen hänen herkkävaistoisuuttaan kirjoittajien viestien tulkinnassa.
Pienimmätkin vivahteet hän huomaa. Itse en osaa noin tarkasti erottaa huumoria ja piikittelyä, tai siis piikittelyä huumorin varjossa..))
Myös SkillaNin muisti on ilmiömäinen. Ehkä se tulee kiinnostuksesta (muihin kirjoittajiin) ja vahvasta läsnäolosta.
23.09.2023 14:15
Onko syntymäpäiväsi tänään, Kristiina23 ? Onneksi olkoon, varmuuden vuoksi..))
Muistelen sinun joskus kertoneen että tuo 23 nimen jälkeen tarkoittaa syntymäpäivää.
Eli samana päivänä olet syntynyt kuin vanhain veljeni. Hän täyttää tänään 91 vuotta.
23.09.2023 13:51
No. Nuo asiat jätetään yleisessä keskustelussa usein mainitsematta, Ano 13.32. Siksi niistä pitäisi ehkä useamminkin muistuttaa.
Ja kun tuon tiedämme, säilytämme varmasti itse omanarvontuntomme ja kuten sanoin,
se antaa meille voimia jättää nämä kuluerä-puheet omaan arvoonsa.
20.09.2023 14:01
Älähän nyt, Ano 14.19. Syntyihän tässä "keskustelua"..)) Vai chattailyäkö sekin nyt on ?
19.09.2023 18:30
Kiitos Ano, 13.01...)) Hienoja käännöksiä. Laiskuuttaan tarttuu näihin sanoihin, mitkä ensimmäisenä tulevat mieleen, mitkä liikkuvat ajassa...
demeter1
19.09.2023 13:34
En ole juuri "ehtinyt" katsella näitä suosittuja(kaan) ohjelmia. Tämän katsoin ja yllättäen siinä oli jopa pari tuttua kappaletta.
Paavo Väyrynen on legenda. Kympin poikia koulussa ja politiikassa väsymätön, aina tuhkasta noussut. Hän oli minusta yllättävän "nuoren" näköinen: -46 syntynyt kuitenkin.
Vaimonsa Vuokko näytti kyllä ikäiseltään.
Tuo Satumaan esittäjä oli näitä nuoria artisteja - Ilta jotakin - kuuluisa siitä, että laulaa kovaa (ja korkeelta)..)) Tähän se ei mielestäni oikein sopinut: noin nuoren ja kauniin ei tarvitse kaivata eikä haaveilla satumaasta, hän voi painaa täysillä - kuten hän ilmeisesti tekeekin...
17.09.2023 20:24
siis minun, tuo edellinen kuten kai arvata saattoi....
17.09.2023 16:20
Hieno kirjoitus, Saara, kiitos siitä ! Siinä oli tuo mukava uudissana (ainakin minulle): itsemyötätunto. Sitä on monen meistä tarvinnut opetella, ankaruudella ja vitsalla kasvatetuista.
Muistelen, että kun tuota onnellisuuskeskustelua käytiin täälläkin - siis sen jälkeen kun Suomi oli nimetty maailman onnellisemmaksi maaksi - nähtiin, ettei onnellisuus välttämättä istu meihin, mieluummin puhuttiin tyytyväisyydestä. Kohtuullisuus, keskitie, näkyi siinäkin.
17.09.2023 13:22
Kiitos palautteesta, Ano 16.45. ..))
15.09.2023 18:36
Jos sallitaan, niin vielä yksi kommentti tuosta ilmastoahdistuksesta. Lentoliikenne on usein leimattu isommaksi hiilidioksidipäästöjen aiheuttajaksi. Näin ei kuitenkaan ole: tekstiiliteollisuuden päästöt ovat isommat kuin lento- ja meriliikenteen päästöt yhteensä! Itsekin vasta kuulin tästä.
Niin, että me daamit, jotka ostamme huolettomasti edullisia vaatteita, voisimme olla tarkkoina ja ainakin katsoa, missä tuote on valmistettu ja sen pohjalta päätellä millainen on sen elinkaari ja millainen on sen valmistusprosessi. Niistä saa kyllä tietoa.
14.09.2023 18:58
Varmasti ikimuistettava tilaisuus kaikille, Makriina, ja pienen väsähtäminen ja mahdollinen protestointi on ymmärrettävää - jos/kun ei pysty osallistumaan yleiseen keskusteluun..))
En tekisi kovin jyrkkää eroa vanhuksen ja seniorin välillä. Ainakin tämä seniori väsähtää kaikkien joukkotapaamisten jälkeen tai sitten on ylivireä ja nosteessa ja totaalinen väsähdys tulee parin päivän viiveellä...))
14.09.2023 18:41
6 / 342