Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Sinulla+ynnämuu,+se+kestävä+perusta+on+sitten+tullut+kodinperintönä+ja+vapauttanut+sinut+siltä+"identtiteettikriisiltä"+mihin+niin+moni+meistä+joutuu+uusissa+oloissa,uusien+ihmisten+keskellä.+Vai+olisiko+se++tasavertaisuus,+itsetyytyväisyys,+miehille+sittenkin+pikkuisen+helpompaa+?
  2. Huomentapäivää+!+Iloisia+tapahtumia+ja+tapaamisia+?+Kyllä+niitä+"löytää"+kun+etsii+muun+tyyppisen+viestitteyn+keskeltä++-+ainakin+näin+tahdon+itselleni+vakuuttaa,+ehkä+muillekin..))Lapsuuden+ystävä+saapui+launtaina+puolen+päivään+aikaan+ja+lähti+sunnuntaina+iltapäivällä.+18+tunnin+puhe-/muistelumaraton+siitä+tuli..))+Että+me+jaksoimme.Erotessa+totesimme,+että+tapaamisesta+tuli+nyt+niin+hyvä+noste,+mielialan+kohotus,+että+sillä+pärjää+melkein+yhtä+kauan+kuin+Tuntemattoman+Hietanen+silakalla:+puoli+vuotta+se+taisi+olla..))Niin+eri+tavalla+kuin+elämänpolkumme+ovatkin+menneet,+yllättävästi+löytyi+vielä+yhteisiä+mieltymyksiä,+uusiakin+entisten+lisäksi.+Huvittavimpia+taisivat+olla,+että+halusimme+molemmat+vielä+laulaa,+molemmilla+on+alttoääni+ja+molemmilla++on+rasitteena+"aurinkoallergia"+..))Vaikka+ystävävälläni+ei+ole+omia+lapsia,+hänellä+on+iso+sukulais-+ja+ystäväverkosto+ja+niiden+kautta+runsaasti+kosketuksia+eri+ikäisiin,+myös+lapsiin.Yksin,+tai+osaton,+ei+tarvitse+kenenkään+olla,+ellei+sitä+itse+tahdo.+Ja+avoimuus+elämälle+tarjoaa+paljon,+pienissä+ja+isommissakin+puitteissa.+Tuo+SkillaNin+edellisessä+aamunavauksessa+esille+tuoma+aihe,+ihmisen+haavoittuneisuus,+sen+tunnistaminen+itsessään+ja+muissa,++on+minustakin+sellainen++asia,+joka+antaa+mahdollisuuden+tuntea+vertaisuutta,+tiukan+vastakkainasettelun+sijasta.+Ja+tuo+paheksuttu+"vaatimattomuus"+nöyryyskin,++antaa+siihen+mielestäni+paremmat+mahdollisuudet+kuin++kuin+"vahvuus"+ja+itseriittoisuus.Kukaan+ei+tietenkään+voi+"ruveta"+vaatimattomaksi+tai+nöyräksi,+ne+ominaisuudet+ovat+voineet+tulla+synnyinlahjana,+niihin+on+kasvettu+-+vai+pudottu+?++-+tai+sitten+ei.++Jos+ne+ovat+ihmisessä++vallitsevia+,+kaikenlainen+mittailu++ja+eriseuraisuus+ovat+tarpeettomia,+näin+ajattelen.Olen+mielestäni+löytänyt+täällä+kirjoittavista+useitakin,+jotka+ovat+tuossa+tasavertaisuuden+tilassa+ja+siksi+heidän+viesteistään+välittyy+sellaista,+mikä+rakentaa,+ei+revi.+Eiköhän+heitä+sittenkin+ole+enemmistö+tai+ainakin+heistä+jää+tänne+pysyvämpi+jälki+kuin+satunnaisista,+"keveistä"++kävijöistä.++Vai+sekoitanko++taas+toiveet+ja+todellisuuden+?Mukavaa+viikonalkua+kaikille,demeter1
  3. Meidän+rautarouvat+ovat+täydessä+iskussa,+kun+"meikä"+vasta+selvittelee+päätään..))Minulle+käy+niin,+että+jos+nukun+pitkän+yön+(kahdeksan+tuntia)+niin+asennoituminen+uuteen+päivään++sujuu+vielä+hitaaammin+kuin+normaalisti.Juuri+tuota+unta+muistelin,+Makriina,+niin+että+usko+pois,+suurunia+näet..))+Minulla+oli+vaihe,+jolloin+olin+kiinnostunut+unista+ja+minulla+on+"kotikirjastossa"+koko+joukko+unikirjoja,+unisemiaarikin+on+käyty..))+Aika+moni+kokee+SkillaNin+tapaan,+että+yhtä+sotkua+unet+ovat,+tai+sitten+ei+niitä+unia+edes+näe.+Omakin+unielämäni+on+muuttunut+verkkaisemmaksi,+ehkä+minulla+ei+ole+enää+itselleni+asiaa,+mutta+koen+silti,+että+jos+näen+jonkin+selkounen+pystyn+vielä+kuulemaan+mitä+asiaa+minulla+on+itselleni..))+Mutta+yhtä+kaikki,+uskon+-++ja+eiköhän+tiedekin+sitä+jo+todista++-+että+unet,+myös+ne+painajaiset,+palvelevat+ihmistä+ja+pyrkivät+pitämään+yllä+psyykistä+tasapainoa.++Vaikka+sanotaan+myös,+että++"joka+uniaan+uskoo,+se+varjoaan+seuraa"..))Ihan+samalla+tavalla+koen+SkillaN,+kyllä+nämä+aamusessiot+ovat+tulleet+minullekin+tärkeiksi+ja+puutteena+kokisin,+ellei+niitä+enää+olisi.++Vaikka+koronan+väistyttyä+tulee+mahdolliseksi+avautua+elämälle+ja+elvyttää+"eläviä"+kontakteja,+en+tahtoisi+luopua+näistäkään,+enkä+vaihtaisi+niitä+tuohon+"chattäilyyn,"+kevyeen+keskusteluun,+mitä+uskon+monilla+muilla+foorumeilla+olevan+tarjolla.Hyvä+pointti+tuo,+mistä+Ano+8.45+kirjoitti,+eipä+meitä+"hitauden+kulttuurissa"+eläviä+välttämättä+huomioida+normaalissa+asioinnissa.+Jo+kaupan+kassajonossa+täytyy+hoputtaa+itseään,+ettei+jonon+rytmi+häiriinny,+ettei+ole+jonon+tukkona...Harmaa+päivä+taitaa+olla+täällä+tarjolla,+toivotaan+kuitenkin,+että+se+"sisäinen+aurinko"+valaisee+tämänkin+päivän+kaikille,demeter1
  4. Olipa+taas+hieno+tervehdys+Ramoonalta,+kiitos+.+Hänen+kirjoituksensa+ovat+aina+niin+kuvailevia,+että+tuntuu+kuin+itse+pääsisi+mukaan+tuohon+runsauteen,+elämyksiin,+joita+hän+kuvaa...
  5. Kiitos+huolenpidostasi+Paloma+!+Ja+muille+kirjoittajille+kiitos+puolenpidosta..))Ajattelin,+että+istunto+olisi+jo+päättynyt+ja+pysyvä+rauhantila+jäänyt+tavoittamatta.+Niinhän+se+jää+muuallakin.+Onko+niin,+että+ihmiset+eivät+pohjimmiltaan+sitä+edes+tahdo+?+Kun+siinä+sotimisessa+on+sitä+"dynamiikkaa"+ja+menemisen+meininki+-+kun+täytyy+vakuuttaa,+ettei+ainakaan+itse+"jämähdä"paikoilleen,+ei+sammaloidu+vaan+vierii...+Ymmärsin,+että+sinun+tulkintasi,+Paloma,++on+nyt+sellainen,+että+Anot+ovat+(taas)+syyllisiä+ja+demeter+on+heidän+(harhaanjodettu)+agitaattorinsa+ja+tavoite+on+mustamaalata+teitä+kahta+ja+mahdollisesti+myös+"päästä+teistä+eroon".+Onkohan+sinulla+nyt+pikkuisen+opettajan+roolia+päällä,+kun+et+usko,+että+muut+pystyvät+ihan+itse+vetämään+johtopäätöksiä+muiden+kirjoittajien+käytöksestä+ja+ottamaan+siihen++kantaa+?Ḿinulle++on+ollut+huojentavaa,+jopa+yllättävää+nähdä,+että+löytyy+näinkin+paljon+-+ainakin+neljä..))+-+samansuuntaisesti+ajattelevaa+kirjoittajaa,+jotka+ovat+kokeneet+tai+ainakin+havainneet+samantyyppistä+kiusaamista+ja+stalkkaamista+ja+tahtovat+nyt+tuoda+asiat+julki+antamalla+tukensa+toisilleen.++Ei+siihen+minusta+mitään+salaliittoteorioita+tarvita.+Ihan+tavallista+pyrkimystä+tasapuolisuuteen+vain.Olen+myös+samaa+mieltä+muiden+kanssa+siitä,+että+kumpikaan+teistä+ei+nyt+näe+tai+myönnä+omaa+osuuttanne+tapahtumien+kulussa.+Korppis+itse+kysyi+joskus+minulta+-+oliko+70+:lla+mahdollisesti+-+mikä+mättää+hänen+ja+muiden+kirjoittajien+väleissä.+Enhän+minä+mikään+tietäjä+ole,+mutta+kuulun+mielestäni+"tavisten"+joukkoon+ja+saatan+siksi+edustaa+isompaakin+joukkoa.+Listasin+seikkoja,+jotka+mielestäni+ovat+asiaan+vaikuttaneet.+Korppis+myönsi+kaiken,+mutta+luikerteli+taas+niin+taitavasti+eroon+jokaisesta+kohdasta,+ettei+silläkään+lopulta+ollut+merkitystä.+Eihän+tämä+palsta+nyt+mikään+rippituoli+tai+tuomioistuin+ole,+mutta+jäi+kuitenkin+sellainen+tunne,+että+kaiken+kysymisen+takana+oli+vain+halu+osata+operoida+paremmin,+hallita+tilanne+joutumatta+tarkastelemaan+sitä+omaa+osuuttaan+taaskin.Saatan+tietysti+olla+väärässäkin,+koska+minullahan+ei+sitä+kristallipalloa+ole,+enkä+myöskään+puhe+"Totuudesta"+kovin+isolla+äänellä.Mitään+valtataistelua+en+miestäni+täällä+käy++-+kuten+viimeksi+väitettiin.+Mistähän+tuollainen+tulkinta+?+Ehkä+tulkitsija+puhuu+itsestään+?+..))Pitkä+ja+"turha"+puhe+tuli+taas,+mutta+kai+on+"oikeus"+puuttua+puheseen,+silloin+kun+on+"asianosainen"+?Kiitos+taas+teille+"sielunsiskot".+Nimitystähän+on+jo+valmiiksi+pilkattu,+joten+antaa+tulla+lisää!..))+Olen+aikaisemminkin+kirjoittanut,+että+paras+anti+mitä+näillä++palstoilla+voi+saada+on++se+,+että+saa+kokea+tulleensa+kuulluksi+ja+ymmärretyksi.+Mitään+enempää+ihminen+ei+mielestäni+voi+toisilta+saada.+Kunpa+voisin+itse+tarjota+muille+samaa.Pitäisiköhän+ottaa+käyttöön+Ruben+Stillerin+toivotus+?Mielenrauhaa+!+..))