Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä+sinä+-+Makrina,+8/10.+Minunkin+silmäni+väsyvät,+mutta+vasta+hoksasin,+että+ensisijainen++syy+taitaa+olla+toisen+silmän+yläluomen+laskeutuminen+ja+painon+tunne+siinä.
Että+taitaa+taas+olla+leikkaus+edessä...
22.08.2022 11:47
Kyllä+Tuntematon+sotilas+on+lukemisen+väärti,+vaikka+ainakin+Edwin+Laineen+elokuvaversio+myötäilee+kirjaa+melko+tarkasti.
Laineen+Tuntemattoman+olen+minäkin+katsonut+moneen+kertaan,+Mollbergin+ja+Louhimiehen+elokuvaversioista+en+löydä+"tuttuja+hahmoja".++Ehkä+ne+puhuttelevat+paremmin+nuorempaa+sukupolvea.
22.08.2022 11:30
Heh,+Anonyymiksi+menin,+mutta+ehkä+oli+hyväkin+kun+demeterinä+sain+kehotuksen+pysyä+pois+Anojen+keskusteluista..))
22.08.2022 11:09
Ai+tekopyhäkin+vielä..))+Anna+mun+kaikki+kestää+!+Ihan+ystävällisesti+sanon:+Lue+enemmän,+(=tarkemmin),+luulet+vähemmän.
Jos+lukisit+viestin+ilman+tarkoitushakuisuuttasi,+huomaisit,+että+viesti+ei+kuvaa+minua.+Se+on+vain+minun+kirjoittamani+ja+kertoo+oman+käsitykseni+siitä,+millaista+ystävyys+voi+parhaimmillaan+olla.+
Tuo+viimeinen+lause+on+jo+maalitus.+Pitäisköhän+tehdä+ilmoitus+"asiattomasta+viestistä"
19.08.2022 16:10
Minulle+on+tullut+se+käsitys,+että+eläimetkin+kärsivät+tästä+kuivuudesta.+Meidänkin+pihalla+linnut+lentelevät+levottomasti,+joku+pikkulintu+lensi+ikkunaankin,+vaikka+minulla+on+sälekaihtimet+ikkunassa+vaaranmerkkinä+niille.
Tuttu+kertoi,+että+kun+hän+oli+istuttanut+maahan+mansikan+rönsyjä,+mustarastas+kaivoi+ne+yöllä+ylös,+jäi+"rysän+päältä"+kiinni+aamulla.+Matoja+kai+etsi,+raukka.
Enpäs+ole+muistanutkaan+laittaa+vesiastioita+ulos+linnuille..))
19.08.2022 15:27
Mielenkiintoinen+historia+Kaisaniemellä,+Makriina.+Meidän+yhdistys+järjesti+siellä+joskus+juhliaan.+Harmi+vain,+että+Kaisaniemen+puisto+katsotaan+"vaaralliseksi",+ainakin+ilta-aikaan.
Kiitos+vain+varoituksesta,+täytyypä+jarrutella..))+Saman+tyyppistä:+asia+päivässä,+joudun+kyllä+itsekin+välillä+noudattamaan.+Tuttuni+juuri+tilitti+omia+tekemisiään,+oli+huomannut+saman,++kun+vähän+saa+aikaan,+osaa+nauttia+siitäkin+vähästä..))
19.08.2022 12:27
Älähän+nyt,+Kontulan+(?)+rouva.+Hyvin+sinun+tekstistäsi+selvän+saa+ja+eikös+sisältö+ole+tärkein+?
Urhea+olet:+kävelet+noin+pitkiä+matkoja+nivelrikosta+huolimatta,+minä+lannistuin+ja+valitin+vähemmästäkin..))
Kuivuus+on+kyllä+poikkeuksellista.+Minullakin+runsaasti+marjonut+Aronia-pensas+ei+tuottanut+marjoja+lainkaan,+kun+kukat+kuivuivat+varsiin...
19.08.2022 10:57
Huomentapäivää+!+Hyvä+otsikko+SkillaN+:+Rauhaisasti+nojatuolissa+ja+kysymysmerkki..))
Eli+pallo+on++meillä.+Miten+kukin+tahtoo+osallistua+vai+osallistuuko+lainkaan.
Helteet+kyllä+uuvuttavat,+minua+ainakin.+Yötkin+ovat+trooppiset,+lämpötila+yli+20+astetta+plussaa.
Ei+sillä,+eilen+oli+virtaa+sen+verran,+että+saatoin+alkaa+"suursiivouksen",+kyykkiä,+kontata,+siivota+nurkat+ja+iloita+siitä,+että+vielä+tässä+iässä+oma+elämänlaatu+voi+merkittävästi+nousta,+minulla+tuon+tekonivelen+ansiosta.+Enhän+vielä+entiselläni+ole,+mutta+tämäkin+riittää.
Meidän+suunniteltu+metsäpiknik+peruuntui+kun+jouduin+päivystämään+sähkömiestä,+tuttu+lupasi+tulla+"ohikulkiessaan",+mutta+ei+kertonut+koska+aikoi+"kulkea+ohi"..))
Rouvakerhoakaan+ei+saatu+kokoon.+Entuudestaan+tiedetään,+että+pienestäkin+joukosta+jollekulle+voi+tulla+viime+hetken+este.+No.+Tallella+ollaan+ja+ainakin+puhelinyhteyden+päässä+toisistamme.
Hesarissa+olikin+mielenkiintoinen+artikkeli+ystävyydestä.+Katsottiin,+että+ystävyyden
puute+voi+olla+terveydelle+yhtä+vaarallista+kuin+tupakointi+!+
Ystävyys+tekee+hyvää+mielelle+ja+keholle+ja+samaa+tekee+mielestäni+myös+ystävällisyys.+Omalla+kohdallani+se+tuli+todistetuksi+tuon+lonkkavaivaisuuteni+aikana.+Oikein+tunsin+miten+voimaannuin+tuntemattomien+ystävällisyydestä.+
Joskus+mietin+-+myös+omalla+kohdallani+-+miksi+ihminen+ei+voi+aina+olla+ystävällinen.+Mikä+tulee+esteeksi+?++Tuo+asenne,+mitä+SkillaN+kuvasi+suhteessa+erilaiseen+osallistumiseen+tälläkin+palstalla,+on+minusta+juuri+tuota+ystävällisyyttä:+hyväksyvää,+levollista,+pyyteistä+vapaata.+Sitä+kun+olisi+enemmän+niin+johan+kansanterveys+kohenisi+!..))
Hyvää+päivää+kaikille+!
demeter1
19.08.2022 10:49
Noin+ovelasti+en+osaisi+toimia,+Ano+18.39+eikä+minulla+ole+syytä+maalittaa+sen+enempää+Anoja+kuin+rekattujakaan.
Tuo+yhteys+ylläpitoon+ei+tarkoita,+että+olisin+siellä+muuta+kuin+satunnainen+kävijä.+Sen+sijaan+toimeni+saama+huomio+kuulostaa+epäilyttävästi+siltä,+että+kärpäsestä+halutaan+tehdä+härkänen.
18.08.2022 20:46
Sopii,+Ano+19.00.+Anteeksi+että+häiritsin+"illan+rauhaa".+
Mutta+eikös+täällä+ole+pitkään+vakuuteltu,+että+"tämä+on+yleinen+palsta,+täällä+saa+kirjoittaa+kuka+tahansa+missä+tahansa"+?
Olisi+myös+kiva+tietää+puhutko+kaikkien+Anojen+puolesta.
18.08.2022 20:28
Hyvä+Makriina..))+Syytettynä+totean,+etten+ole+nimennyt+syyllisiä+pyytäessäni+hetkellisesti+erityishuomiota+Nojatuolille.++"Älkää+etsikö+syyllisiä,+etsikää+syitä.+Ne+ovat+aina+läsnä+(Samuli+Paronen)..))
Vähän+naiivi+kun+olen,+kuvittelin,+että+yhteydenotto+olisi+palvellut+meitä+kaikkia.+Mutta+ei+sitten.
18.08.2022 16:57
Parempi+myöhään+kuin+ei+milloinkaan,+Ano+16.42..))
18.08.2022 16:44
Niin,+Ano+16.32.+MInä+ainakin+olen+(väärällä+tontilla),+mutta+olen+yrittänyt+olla+niin,+etten+kovasti+häiriköisi+täällä..))+Ja+jos+pois+tahdotaan+ajaa+niin+olen+luvannut+lähteä.+"Pohjalainen"+on+sellainen,+ei+tuppaa+jos+ei+tykätä..))
18.08.2022 16:39
Ehkä+niin,+että+parhaat+kirjoittajat+löytyvät+Anoista,+Ano+15.55.+Kirjoitukset+tasokkaita,+pysyvät+asialinjalla.
Ehkä+me+"blogistit"+olemme+tavallaan+väärässä+paikassa+ja+onhan+meitä+ojennettukin+siitä,+että+jaamme+yleisellä+palstalla+omia+kokemuksiamme,+kerrromme+itsestämme.
Koen+kuitenkin,+että+joidenkin+-+eikä+vain+sinne+kirjoittavien+-+tarpeita+Nojatuoli+palvelee,+kun+lukijoita+on+aina+ollut+paljon+ja+se+on+ollut+suosittu+myös+monien+Anojen+keskuudessa.
Niin,+että+jospa+se+bloggaaminen+ei+nyt+kovin+iso+haitta+ole+kokonaisuutta+ajatellen+ja+tilaa+löytyy+myös+meille,+joille+pieni+on+tullut+suureksi..))
18.08.2022 16:28
Minusta+ei+ole+välttämättä+kyse+yksinomaan+demeteristä+vaan+siitä+tavasta,+jolla+olet+mukana,+miten+kohtelet/olet+kohdellut+muita+kirjoittajia.
18.08.2022 15:32
Kiitos,+Ano+14.37.+Toivottavasti+joku+lukee+ja+kertoo+oman+näkemyksensä.+Siitä+voisi+alkaa+keskustelu.
18.08.2022 15:23
Niinkuin+millainen+yhteistyö,+Ano+13.42+?+Ihan+tosissani+kyselen,+tarkoitatko+samanmielisyyttä+?
Sehän+taas+sotii+sitä+kuuluisaa+sananvapautta+vastaan.+
Ja+sitten+on+vielä+se+itsesuojeluvaisto:+ei+haluta+joutua+kenenkään+hampaisiin,+silmätikuksi,+yritetään+mieluummin+luovia+ja+välttää+sellaisia+kontakteja,+joiden+tiedetään+helposti+synnyttävän+maalittamasta+ja+stalkkaamista.+
Sanomattakin+on+selvää,+että+Anot+ovat+suojassa+noilta,+heidän+naamaansa+ei+kukaan+pistä+muistiin..))+Siksi+heidän+on+helpompi+ilmaista+itseään+suoraan+ja+vapaasti+ja+vaikka+neuvoa+meitä+rekattuja..))
Tahdon+silti+uskoa,+että+samaan+päämäärään+kaikki+tahtovat+päästä.+Vai+tykkääkö+joku+tosissaan++kinailusta+ja+sanailusta,+jossa+usein+tunnutaan+vain+ottavan+mittaa+toisesta+?+
Ettei++vain+kukaan+luule+olevansa+muita+parempi..))
18.08.2022 14:36
Miten+sinä+toimisit,+Ano+13.16+kun+otat+huomioon+tuon,+mitä+Ano+13.06+kirjoitti+?
18.08.2022 13:25
Kiitos+Makriina..))
18.08.2022 12:53
Näin+se+taitaa+mennä,+Makriina+-+ainakin+täällä+somessa+-+että+kaikilla+on+kiire+esittää+oma+näkemyksensä+asiasta/asioista.+Muita+ei+ehditä+"kuunnella"+ja+monet+vielä+kokevat++erilaiset+mielipiteet+kumottavina+haasteina.+Ja+kuten+sanot,+jos+itse+päivittää+omia+näkemyksiään,+leimautuu+helposti+takinkääntäjäksi...))
Siksi+tykkäänkin+itse+tarinoista+enemmän+kuin+mielipiteistä+ja+kuten+olen+aikaisemminkin+sanonut,++80++osaavat+vielä+tarinoita+kertoa,+nuoremmat+eivät+välttämättä+osaa+,+koska+tarinointi+tarvitsee+ympärilleen+aikaa+ja+tilaa+ja+tietysti+myös+elämänkokemusta.
Tarvetta+tarinointiin+tuntuisi+kuitenkin+olevan,+koska+yhä+nuoremmat+tahtovat+julkaista+"elämäkertansa"..))
18.08.2022 12:48
95 / 382