Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

618

1. Kommentointisi+sisällön+kanssa+kaikkine+vivahteineen+olen+täysin+samaa+mieltä.+En+itse+ole+ollut+tällä+palstalla+likikään+niin+korrekti+kuin+sinä.+Olen+kuitenkin+kokenut+ja+tuntenut,+joskus+syystäkin,+samaa.+Myönnän,+että+poistetut+aloitukseni+ovat+olleet+enemmän+harmaalla+alueella+sinun+kirjoituksiisi+verrattuna.Kamuttaja+on+toinen,+lisäksesi,+joka+saa+osakseen+turhia+poistoja.+Joku+saa+pelata+väärin,+ja+se+on+väärin.Kysymykseesi,+mikä+taho+kirjoitukset+poistattaa,+ei+minulta+puutteellisen+tietotaitoni+kera+löydy+pitävää,+ei+pätevää+vastausta.+Et+ole+edes+mielestäni+ilmaissut+tällä+palstalla+poliittista+kantaasi,+minkä+erheen+minä+aikoinaan+tein.Sitä+suuremmalla+syyllä+on+syytä+arvioida+sitä+menettelytapaa+ja+toimintamallia,+millä+poistot+toteutuvat.+Ei+yksin+robottia+ja+tietokoneteknologiaa+voi+syyttää.+Kaiken+takana+on+kuitenkin+i+h+m+i+n+e+n.Älkää+luovuttako.+Jos+pirulle+antaa+pikkusormen,+se+vie+koko+käden.+Vanha+sanonta,+tietty,+mutta+tulipa+vaan+mieleeni.+Minä+pidän+toistaiseksi+sormeni+ja+käteni.+Erimieliset+ajatuksenikin+pidän+mahdollisen+mahdottoman+kohteliaasti+sisälläni;)+Että+silleen.Konkluusio,+eli+lopputulevana+päätelmänä+pidän+moderaattorin+toimintaa+ala-arvoisena.+Siinä+ei+ole+perustuslaillista,+eikä+muutakaan+päätä,+ei+häntää.Seuraava+kappalevalintani+on+hieman+luonnettani+murtava.+Erimielisyydet+ovat+vain+vapinassa;)+Juicen+sanoista+kuitenkin+olen+aina+pitänyt,+ja+ilmeisesti+tulen+edelleen+tykkäämään.+Mielestäni+hän+on+antanut+meille+kaikille,+monipuolista+ajattelemisen+aihetta.https://www.youtube.com/watch?v=cHTDwLCA5GA
  2. Hyvä+kun+”hfhghvvhvhh”osasit+käyttää+itse+sanaa+yhdistys.+Suomen+lakien+mukaan+yhdistys+on+kirjanpitovelvollinen.+Yhdistyksellä+on+oltava+tilintarkastaja,+tai+vähintään+toiminnantarkastaja+riippuen+yleishyödyllisyydestä+tai+toiminnan+tuoton+riippuvuussuhteesta+yhdistyksen+toimialaan.Sitten+seuraavaksi,+”pitäisi.olla.selvää”+nimimerkki+puolestaan+ei+todista+mitään,+eli+hänen+pitäisi+ottaa+ensin+nikkensä+varsinaisessa+merkityksessään+ensin+selvää.+Väärä+väittämä,+jos+sitä+ei+toteen+pysty+näyttämään+voi+olla+vakava+hairahdus+lopputulevassa.Nimimerkille+”selvää.tekstiä”+totean+lakonisesti,+opettele+rahastamaan.Eli+tässä+tapauksessa,+kun+summa+on+tuenkin+osalta+aika+huomattavan+suuri,+olettaisin,+että+tilintarkastajan+on+oltava+kelpoinen,+ja+tilinpäätöksen+on+oltava+ainakin+osittain+julkinen+tai+hallintoviranomaisten+tarkkailunalaiseksi+saatavilla.+En+ihmettele+ihmiselon+rahanreikiä+yhtään.+Kyllä+niitä+löytyy,+jos+ei+osaa+venyttää,+verrytellä+tai+muuten+rahaa+poi’ittaa.+Kumma+on+vain+se,+jos+et+jatkossa+osaa+uteliaisuuttasi+tyydyttää+relevantin+tiedon+lähteeltä.+Minä+ainakin+tyydytän+tuonkaltaisen+uteliaisuuden+muista+lähteistä,+enkä+ryhdy+sitä+täällä+näitten+palsta-arpojien+kera+enemmälti+pohdiskelemaan.+Tukea+saavilla+yhdistyksillä+on+myös+velvoite+tehdä+raportteja+toiminnastaan.+Kyllä+onnistumiset+ja+epäonnistumiset+voidaan+kauniisti+raporteissa+silotella,+mutta+ei+se+nykyseulalla+ole+helppoa.+Kirjanpito+kun+on+rahaliikenteessä+kaiken+runko.+Jos+jotain+väärää+tapahtuu,+kyllä+se+ajan+myötä+tulee+paljastumaan.+Ja+sitten+on+taas+tällä+palstalla+suuri+haloo.Tutkijat+jotka+noita+tutkivat,+ovat+kyllä+tulevassa+tulossa.+Ei+vielä+ole+tarpeeksi+otantaa.+Pitää+ymmärtää+mitä+on+tutkiminen,+myös+se,+milloin+on+aika+hutkia.Tyhmää+yhteiskuntaa+vedätetään,+olemmeko+tyhmä+yhteiskunta?+Kyllähän+se+nallekin+joskus+käy+Ruotsissa.+Susista+en+niin+tiedä;)https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0
  3. Kaikenlaista.+Huumoria,+asiallista+ja+asiatonta,.+Mukava+huomata+että+on+keskustelua+syntynyt.+Olisinpa+koulutukseltani+meteorologi,+mutta+kun+en+ole.+Filosofian+tapainen+ajattelumalli+sopii+kuitenkin+mielestäni+hyvin+näihin+sään,+lämmön+ja+ilman+monipuolisiin+keskinäisiin+liikehdintöihin+ja+niiden+tulkintoihin+eri+tavoin.+Korostan+sikäli+myös,+että+en+ole+suorittanut+filosofian+opintojakaan+kuin+kotipiirissä;)Sen+me+kaikki+tiedämme+(tai+useimmat+sentään),+että+suolaton+vesi+on+raskaimmillaan+4+°C.+Sen+on+joku+luoja+viisaudessaan+meidän+onneksemme+näin+säätänyt,+etteivät+matalat+järvemme+menisi+umpijäähän+ankarana+pakkastalvena.+Mutta+mielenkiintoista+on+kysäistä,+missä+lämpötilassa+ilma+on+raskainta?+Leikin+kerran+markkinapallolla+sisätiloissa,+ja+sain+sen+lankaan+oikein+painotettuna+hammastikuilla,+pysymään+huoneen+keskellä.+Se+ns.+levitoi.Lienee+usein+koettu,+eri+tilanteissa,+että+huoneen+lämpötila+on+katonrajassa+lämpimämpi+kuin+lattianrajassa.+Siitä+on+vedettävä+johtopäätös,+että+lämmin+ilma+on+laskettava+ulos+ylempää,+ja+korvausilma+otettava+vaikkapa+kellarista,+jos+mahdollista.+Vanha+kerrostalo+on+kaikkein+pahin+tällaisella+helteellä.+Varsinkin+ylemmät+kerrokset+em.+syistä.+En+osaa+antaa+nyt+muuta+neuvoa+aivan+hetkessä,+kuin+kostea,+kasteltu+vaate+kyllä+viilentää.+Lakanan+voi+kastella+ja+vääntää+sitten+kuivaksi.+Itse+käytin+ulkotöissä+viime+viikonloppuna+sellaista+keinoa,+että+kastelin+T-paidan+ja+kyllä+helpotti+tukalaa+kuumuutta+ja+oloa.+Lopuksi+hieman+kaavoja+itsensä+kehittäjille;)http://www.taulukot.com/fysiikka/fysiikka_kaavoja/#termodynamiikkaJa+sitten+vielä+toiseksi+lopuksi,+pohdiskellaan,+isosta+ja+pienestä.https://www.kirjastot.fi/kysy/vanhassa-sadussa-keskustelivat-ja-kilpailivat