Tämä aloitus on nyt vähän tynkä, mutta minulla on muistikuva 60-luvulta eräältä Pielisjärven kylältä, jolloin ei ollut vielä monessakaan taloudessa Telefunken ,tai muun nimistä musta valkoista televisiota. Kylillä Lieks…
Moni lieksalainen varmaankin tuskailee näitä helteitä. Minulla on alakerta ilmalämpöpumpun ansiosta mukavan viileä, mutta yläkerran makuuhuone kesävierailla on yksi pätsi. Selailin vähän vanhoja nettikeskusteluja, ja si…
Tiedättekös muuten mitä yhteistä on Kiinalla ja Lieksalla? No se, että meitä ohjataan. Kiinasta tulee tänne, ja vain muutamalla SI- järjestelmän suhdeluvulla toisin päin kääntäen. Ajatteletteko kännyköitä käyttäessänne …
Kuten saamme todeta, niin palstan ”terävin” alku on nyt viimein poistettu. En sille hurraata huuda. Toivon vaan, että keskustelu säilyisi tämän luottamuksenosoituksen myötä lieksalaisen asiallisena, tyylikkäänä, mutta r…
On totta että Lieksa on mennyt alaspäin. Kun tulin nuorena Lieksaan, tai itse asiassa Pielisjärvelle, niin paikkakunta oli elinvoimainen monessa suhteessa. Useilla kylillä oli kauppoja kaikista silloisista ketjuista. E-…
Kyllä täytyy ihmetellä. Miten osa teistä jaksaa tällä palstalla kiistellä noin antaumuksella vuodesta toiseen näistä rasismi- ja suvaitsevaisuusasioista. Olen pääsääntöisesti aika neutraali, ja pyrin sitä linjaa jatkoss…
Aivan sellainen lyhyt ja toivottavasti asiallinen ja poistatuksen suhteen tarpeeksi ravistelevan puistatteleva aloitus tänne on vaikeahko kirjoitellen ilman elekieltä ja meidän jokaisen ilmeitä katsomatta rakennella. Mi…
Siis, on todella harkitsematonta palstapolitiikkaa. Alkaa tuntua siltä, että taustalla on joku suurempi intressi. Ei haluta epätoivottujen henkilöiden vilpitöntäkään keskustelua hyväksyä. Kun Lieksa palstalla kirjoiteta…
Äsken poistettiin yksi aivan asiallinen aloitus tältä palstalta. En edes ehtinyt vastata. Minä jaksan kyllä tarvittaessa kirjoittaa, yhä uudestaan. Niinhän sitä sanotaan, että meille ihmisille on annettu laki, säännöt, …
Lieksa palstan ongelma on se, että täällä kiistellään jonninjoutavasta maidon ja piimän kaatamisesta lattialle. Elämä on. Ihmiset aikansa elävät. Vaikka uuninpankko onkin mielestäni hieman liian suvaitsevainen, on hän s…
Julma ja rakas, on maapallo. Mars, Venus, kenties Jupiter ja tikarinne pikareidenne kera, ja toki Lieksa! Siitä on jonkun verran aikaa kun olen aloittanut mitään. Nyt tuli hetken tarve, ikään kuin jonkun muusan inspiroi…
Nyt, sekä Lieksassa ja koko Suomessa, moni meistä pohdiskelee vaikuttamisen mahdollisuuksiaan. Tunne-”läjänä” (ninäkäs) voi käpertyä äänestämättömyyteen. Todella tunteeton, ajattelee järkisyillä rahaa. Raha ratkaisee. N…
Nyt nopeasti olen ajassani näin. Lieksa on mielenkiintoinen elon paikka. Lieksassa on monta rehellistä ihmistä. Hyvistä harrastuksistakin täältä löytyy moneen lähtöön. Tänään, Black Friday on käsitteenä myös, Kanadalais…
Olen muistaakseni linkittänyt tämän, hyvin ja muutenkin sopivan esityksen tälle palstalle. Ja jos joku väittää vastaan, että ei ole Lieksaan kuuluvaa, menköön pissimään suon laitaan omia kuiskintojaan keijujensa kera. h…
Osaatteko kuunnella rauhaisaa lumisadetta kysymättä sateelta yhtään mitään, kyselemättä. Hetki sitten tuuli tuiversi. Ei hiutaleen rauhaa niskaan tunkeutuvilta. Minulta puutui huppu. Lumi on kuitenkin osa enkelten sadet…