Vapaa kuvaus

Aloituksia

287

Kommenttia

1511

1. Minun+on+Pakko+sanoa+Teille+tänne+maahanmuutto+palstalle,+kun+muut+eivätsitä+ole+halunneet+Teille+sanoa:Minä+ja+monet+muut+arvostamme+somaleita+ja+kaikki+tähän+maahan+muuttavia+ihmisiä+korkeammalle,+kuin+näitä+tämän+palstan+Luusereita.Monet+maahanmuuttajat+ovat+lähteneet+yksin+ja+jättäneet+perheen+ja+ystävät+ja+monet+vielä+pelkäävät+äitien+ja+isien+kuolleen.+Isän+ja+Äidin+toive+se+on+ollut,+ettäpoika+tai+tyttö+pelastuu+ja+lähtee+maahanmuuttajaksi.Nämä+maahanmuuttajat+Turkkilaiset+ja+Iran+ja+Irakilaiset+joutuvat+opettelemaan+uuden+kielen+ja+aloittamaan+uuden+elämän.+Minä+luulen,+että+tällä+palstalla+ei+oleyhtään+ainutta+varakkaampaa+ihmistä+tai+ainakaan+sellaista+joka+olisi+ne+varallisuutensaitse+tehnyt.+Kuitenkin+tällä+palstalla+näyttää+olevan+ihmisiä+tai+mitä+lie,+jotka+haukkuukuin+koira+näitä+ihmisiä+jotka+ovat+menettäneet+kaiken+ja+rakentavat+uutta+elämää.Teistä+monestakaan+ei+ole+ollut+edes+muuttamaan+Helsinkiin+tai+muualle+töiden+perässäja+rakentamaan+siellä+edes+omaa+elämää,+vaikka+kielitaitoa+olisi+pitänyt+olla.Minkälaista+arvostusta+Te+kuvittelette+saavanne+ihmisiltä,+jotka+katsovat+asiaa+tästänäkökulmasta+ja+voitte+olla+varmoja,+että+Te+ette+ainakaan+ole+kristinuskon+ja+kristuksen+puolellakaan,+vaan+pikemminkin+sillä+toisella+puolen.Köyhyys+ja+tyhmyys+liikkuu+käsi+kädessä+ja+voitte+verrata+sitä+miten+samoista+lähtökohdista+lähtenyt+kaverisi+on+menestynyt+ja+voin+olla+varma,+että+se+menestynyt+kaverisi+ei+liioin+ole+sinun+kanssasi+samaa+mieltäkään+maahanmuutosta.+Pää+Teillä+onmonelta+kaljuksi+vedetty+ja+sillä+yritätte+peittää+omaa+heikkouttanne.Osalle+kyllä+annetaan+anteeksi,+koska+ovat+niin+Tyhmiä.+Osa+taas+käyttää+Teidäntyhmyyttä+ja+yksinkertaisuutta+hyväksi.
  2. Älä+edes+viitsi+kommentoida,+sisäinen+rahankierto+?+?+?Ai+että+omavarainen+ja+söit+heiniä+ja+pajunoksia+?