Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et+ymmärtänyt+sitä+tuosta+kommentistani+vai?
04.09.2017 21:05
Kyllä+minä+yleensä+mietin,+mitä+sanon.+Mihinkähän+mahdat+nyt+erityisesti+viitata?
04.09.2017 20:52
Ehkä+he+haluavat+olla+rauhassa,+mutta+koska+siihen+ei+oikein+anneta+mahdollisuutta,+niin+sitten+täytyy+hetki+rummuttaa.
Itse+yritän+vältellä+sellaisia+ilmaisuja+kuten+"aina",+"ei+koskaan",+"kaikki",+"ei+kukaan".+Ja+niin+kuin+sanoin,+puoskarointi+on+useimmiten+haitallista.
04.09.2017 20:49
Usein+tärkeinä+pitämiään+asioita+ajavat+ihmiset+jollain+lailla+lyövät+rumpua+asiansa+puolesta.+
Kun+oikein+tarkkaan+luet,+en+vertaa+mitään+mihinkään.+Totean,+että+puoskarointi+on+useimmiten+haitallista.
04.09.2017 20:40
"..sillä+itsekin+olen+huomannut+kuinka+syvällä+pahuus+sisimmässäsi+on+etkä+ole+edes+aikeissa+tehdä+minkäänlaista+parannusta"
Asiahan+ei+minulle+kuulu,+mutta,+kuinka+tuollaisen+"lahjan"+saa,+että+voi+huomata+edellä+mainitsemasi+asiat?+Näkemättä+ja+tuntematta+ihmistä?
04.09.2017 20:35
Niinpä.+:)
04.09.2017 19:50
Nyt+siis+kannattaa+liittyä+kirkkoon,+jotta+voisi+sitten+taas+erota+siitä.
04.09.2017 19:40
Eivät+he+oikein+helposti+taida+vieläkään+tulla+hyväksytyiksi,+mutta+en+tiedä,+miksi+he+haluavat+erottautua+tai+haluavatko+he.+Ehkä+he+haluaisivat+vain+olla+rauhassa?
Puoskarointi+on+useimmiten+haitallista,+olipa+kyse+sitten+vaikkapa+hampaan+poistosta.
04.09.2017 19:36
En+pidä+eri+ihmisryhmille+suunnattuja+messuja+mitenkään+pahana+asiana.+Niitähän+on,+niin+kuin+täälläkin+on+jo+todettu,+myös+muita+kuin+seksuaaliseen+suuntautumiseen+liittyviä.+Avoimia+ne+ovat+käsittääkseni+kaikille.+Jos+minun+"ryhmälleni"+olisi+oma+messu,+se+voisi+meille+kohdennettuna+olla+hyvinkin+koskettava+ja+sykähdyttävä+kokemus.+
Mitä+tulee+sukupuolen+korjausleikkauksiin,+niin+käsittääkseni+Suomessa+niihin+ei+ole+ihan+kaikkein+helpoin+päästä.+Parran+ajo+ja+hiusten+leikkuu+on+paljon+helpompaa+saada+toteutetuksi.
04.09.2017 13:58
Luen+aika+paljon+mietelauseita+ja+aforismeja,+niissä+on+paljon+ajateltavaa,+joskin+tosiaan+joskus+ne+ovat+liian+vaikeasti+avautuvia.+Monesti+ne+myös+todennäköisesti+avautuvat+eri+ihmisille+eri+tavalla,+niin+kuin+tuossa+viittasit,+ja+itse+kirjoittajakin+saattaa+olla+hämmästynyt+niistä+avautumisista.+Vähän+sama+runouden+kanssa.
Tuo+kielilläpuhuttu+siansaksa+jäi+kyllä+minua+riemastuttamaan,+se+on+jotenkin+aika+hienosti+kieputeltu.+Ja+olen+ihan+tosissani,+en+tarkoita+ilkeillä.+Mietin,+että+jos+joku+puhuu+siansaksaa+kielillä,+niin+mitä+kieltä+hän+silloin+puhuu?+No,+tämä+meni+vähän+ohi+aiheen,+mutta+joskus+on+kiva+pohtia+tuollaisiakin+juttuja.
04.09.2017 13:22
Jos+joku+sanoo+sata+asteisessa+saunassa,+että+"minun+on+kylmä",+niin+voinko+sanoa,+että+et+voi+kokea+niin?
04.09.2017 11:54
"Tapolalta+maistuu,
ikäneidon+suu."
Mistäpä+tiijät?
04.09.2017 11:32
Mitä+mahtaa+olla+kielilläpuhuttu+siansaksa?+Mielenkiintoinen+kielikuva,+jäin+oikein+miettimään+sitä+hetken+pää+kallellaan.+Mutta+varsinaisesti+piti+sanomani,+että+kyllä+mietelauseista+joku+voi+jotain+ymmärtääkin,+vaikka+ne+eivät+sinulle+aukeaisikaan.+Ehkä+siinä+on+se+salatun+ydin.
04.09.2017 11:28
En+näe+tuossa+vaimon+kohdassa+sinänsä+mitään+sellaista+omistussuhdetta,+joka+tekisi+vaimosta+miehensä+omaisuutta.
04.09.2017 10:41
Hyvyys+ja+pahuus+ovat+aika+vaikeita+käsitteitä.+Ihminenhän+aina+pyrkii+siihen,+mikä+itselle+on+hyvää,+niin+raadollista+kuin+se+onkin.+Ympärillä+olevat+ihmiset+sitten+taas+luokittelevat+sen+omalta+kannaltaan+katsottuna+hyväksi+tai+pahaksi.+Pyyteetöntä+ihmistä+ei+ole+varmaankaan+vielä+syntynyt,+jos+nyt+Jeesusta+ei+lueta+tähän+mukaan.+Sen+takia+meillä+on+hyvä+olla+jotkut+yleisesti+hyväksytyt+normit+siitä,+kuinka+tulee+käyttäytyä,+jotta+mahdollisimman+monella+olisi+hyvä+olla.+Nekin+normit+voivat+olla+ja+ovatkin+sitten+taas+eri+kansoilla+erilaiset.+
Onko+ihminen+siis+pahaan+kykenevä+hyvä+olento+vai+paha,+joka+kykenee+hyvään?+Vai+ihan+vain+omaan+hyvään+pyrkivä+tallustelija?
04.09.2017 10:26
Vähän+epäilen,+mutta+eihän+sitä+koskaan+tiedä.
03.09.2017 23:42
Ihmisiä+ja+eläimiä+pitää+kohdella+hyvin.+Yleensä+tuollaisilla+ilmaisuilla+(kohdella+kuin+eläintä)+tarkoitetaan+huonosti+kohtelua,+siksi+varmensin.
03.09.2017 21:37
Tarkoitatko,+että+onko+heitä+kohdeltu+huonosti?
03.09.2017 21:30
Ihmisinä.
03.09.2017 21:25
Toivoisin+kirkkoni+kohtelevan+ihmisiä+ihmisinä,+Jumalan+luomina+ihmisinä.
03.09.2017 21:00
269 / 308