Piispa Laajasalo: Ovet auki maahantunkeutujille – “Kristitty ei voi olla rasisti” – “Kristityn tehtävä on rakastaa muukalaista”
Runkkumaisteri ei välitä, vaikka muslimit tehtailisivat miten paljon kuolemaa suomalaisille. Vihollista tulee rakastaa! Mahtaa Laajasalokin saada monen eroamaan kirkosta.
Piispa Laajasalo: Ovet auki maahantunkeutujille – “Kristitty ei voi olla rasisti” – “Kristityn tehtävä on rakastaa muukalaista”
Runkkumaisteri ei välitä, vaikka muslimit tehtailisivat miten paljon kuolemaa suomalaisille. Vihollista tulee rakastaa! Mahtaa Laajasalokin saada monen eroamaan kirkosta.
04.09.2017 18:24, 6570 lukukertaa
Helsinginuutiset.fi uutisoi, että uusi piispa Teemu Laajasalo pitää Turun terrori-iskusta huolimatta ovat auki muukalaisille.
Kuvakaappaus helsinginuutiset.fi-sivulta.
Kallion seurakunta tunnetaan paperittomien majoittamisesta. Kallion seurakunnan pappi oli kaksi vuotta sitten käynnistämässä turvapaikanhakijoiden majoittamista yksityiskodeissa.
Näetkö Turun puukotusten jälkeen järkevänä tuntemattomien ihmisten majoittamisen kirkossa ja kodeissa?
Laajasalo vastaa:
“Tätä asiaa on tärkeä katsoa monesta eri suunnasta. Ensinnäkin on tapahtunut jotain täysin uudenlaista ja järkyttävää, ja siksi olen tympääntynyt ei pelolle valtaa -puheeseen, koska se ohittaa ihmisten huolen.”
“Toinen tosiasia on, että edelleen kristityn tehtävä on rakastaa muukalaista. Näistä näkökulmista ei voi valita vain toista.”
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/555189-uusi-piispa-teemu-laajasalo-pitaa-ovet-auki-muukalaisille-kristitty-ei-voi-olla
Laajasalo:Ovet auki maahantunkeutujille
97
799
Vastaukset
Tottakai miehen linja pitää. Tuuliviirit ovat erikseen.
"Vihollista tulee rakastaa!" Jeesus muotoilee sen näin: "Rakasta vihollistasi", siis niitä, joita pidät vihollisinasi.
- JeSuisMouton
Samantapai maailmankatsomus ku jos teuraseläimet julkistais manifestin et kipittämällä kiltistä määkien sinne teurastamoon tekemättä mitään vastatintaa saadaan parhaiten teurastukset loppumaan! :)
*Bäää bää* usko.vainen kirjoitti:
Lueppas torre tämä
https://yle.fi/uutiset/3-9812070Jari Ehnrootin kanta poikkeaa Jeesuksen kannasta. Taidat sinäkin olla eri mieltä Jeesuksen kanssa.
Itse näen niin, ettei olisi mitään hyödyttänyt karkoittaa minua Espanjasta sen takia, että kaksi suomalaista on Espanjassa tappanut ihmisiä. Niin koen myös Suomessa olevien ulkomaalaisten kohdalla. Vain pahaa tehneet voi syyllistää.torre12 kirjoitti:
Jari Ehnrootin kanta poikkeaa Jeesuksen kannasta. Taidat sinäkin olla eri mieltä Jeesuksen kanssa.
Itse näen niin, ettei olisi mitään hyödyttänyt karkoittaa minua Espanjasta sen takia, että kaksi suomalaista on Espanjassa tappanut ihmisiä. Niin koen myös Suomessa olevien ulkomaalaisten kohdalla. Vain pahaa tehneet voi syyllistää.Vai olikos niin, että Jeesukesella on erilainen käsitys rakkaudesta kuin sinulla ja muilla suvakeilla?
usko.vainen kirjoitti:
Vai olikos niin, että Jeesukesella on erilainen käsitys rakkaudesta kuin sinulla ja muilla suvakeilla?
Kyllä varmaan. Sen ajan paheksuvat olivat kuin sinä: He sanoivat: "Katsokaa! Jeesus; syntisten ystävä". Mutta en itse osaa vihollisiani rakastaa, joten Heesuksella on tosiaan erilainen käsitys rakkaudesta kuin minulla.
torre12 kirjoitti:
Kyllä varmaan. Sen ajan paheksuvat olivat kuin sinä: He sanoivat: "Katsokaa! Jeesus; syntisten ystävä". Mutta en itse osaa vihollisiani rakastaa, joten Heesuksella on tosiaan erilainen käsitys rakkaudesta kuin minulla.
Mikä Jeesuken käsitys rakkausesta sitten mielestäsi oli?
torre12 kirjoitti:
Korjaan
Mikä Jeesuksen käsitys rakkaudesta sitten mielestäsi oli?usko.vainen kirjoitti:
Korjaan
Mikä Jeesuksen käsitys rakkaudesta sitten mielestäsi oli?"Rakastakaa: vielä kerran minä sanon: rakastakaa". "Rakastaa vihollisiakin". "Rakkautta on antaa henkensä toisen puolesta".
Jeesus viihtyy syntisten parissa siinä rakkauttakin on, ei ainakaan vihaa.torre12 kirjoitti:
"Rakastakaa: vielä kerran minä sanon: rakastakaa". "Rakastaa vihollisiakin". "Rakkautta on antaa henkensä toisen puolesta".
Jeesus viihtyy syntisten parissa siinä rakkauttakin on, ei ainakaan vihaa.Totta, Jeesus kuoli rakkaudesta myös vihollistensa puolesta. Ja Hän odottaa, että jokainen kääntyy ja uskoo evankeliumin.
Joh 3
17 "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. 18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. 19 Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. 20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."usko.vainen kirjoitti:
Totta, Jeesus kuoli rakkaudesta myös vihollistensa puolesta. Ja Hän odottaa, että jokainen kääntyy ja uskoo evankeliumin.
Joh 3
17 "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. 18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. 19 Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. 20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."Puhuin siitä mitä Jeesus puhui rakkaudesta ja rakastamisesta. Siis käytännössä.
Sinä puhut uskosta.torre12 kirjoitti:
Puhuin siitä mitä Jeesus puhui rakkaudesta ja rakastamisesta. Siis käytännössä.
Sinä puhut uskosta.Niin, ja Jeesus teki niinkuin opetti. Antoi henkensä toisten puolesta.
usko.vainen kirjoitti:
Niin, ja Jeesus teki niinkuin opetti. Antoi henkensä toisten puolesta.
Niin. Harva muu niin tekee. He eivät välttämättä ole kristittyjä.
Ja Jeesus joutui antamaan henkensä koska kansa halusi Barabbaksen vapaaksi ja Jeesuksen ristillä kuolemaan. Hän teki kuten kansa hakusi. Olet vääristelijä.torre12 kirjoitti:
Niin. Harva muu niin tekee. He eivät välttämättä ole kristittyjä.
Ja Jeesus joutui antamaan henkensä koska kansa halusi Barabbaksen vapaaksi ja Jeesuksen ristillä kuolemaan. Hän teki kuten kansa hakusi. Olet vääristelijä.Jeesus ei joutunut antamaan henkeään vaan hän antoi sen vapaaehtoisesti.
usko.vainen kirjoitti:
Jeesus ei joutunut antamaan henkeään vaan hän antoi sen vapaaehtoisesti.
Heh. Eihän Jeesus ilmoittautunut vapaaehtoiseksi, vaan keisari kysyi kansalta. Kansa päätti että Jeesus menee tuomittavaksi.
Miksi aina pelleilet? Tunnet kuitenkin Raamatun hyvin, vaikka esität olevasi siitä tuikitietämätön.torre12 kirjoitti:
Heh. Eihän Jeesus ilmoittautunut vapaaehtoiseksi, vaan keisari kysyi kansalta. Kansa päätti että Jeesus menee tuomittavaksi.
Miksi aina pelleilet? Tunnet kuitenkin Raamatun hyvin, vaikka esität olevasi siitä tuikitietämätön.Kaivappas se Raamattusi esille ja lue Jeesuksen keskustelu Jumalan kanssa Getsemanessa. Ja mitkä olivat Jeesuken viimeiset sanat.
usko.vainen kirjoitti:
Kaivappas se Raamattusi esille ja lue Jeesuksen keskustelu Jumalan kanssa Getsemanessa. Ja mitkä olivat Jeesuken viimeiset sanat.
Olet pelle. Ei Jeesus keskustellut Jumalan kanssa koko elämänsä aikana. Valitti kylläkin sitä, että Jumala hylkäsi hänet. Jumala ei vastannut.
- TervemenoaVaan
Joten koska Laajasalo noin suuresti mamuja rakastaa, niin eikö hän vois esiyyää oivaa omaa esimerkkiä ja hilpasta vaikka Mekkaan Kaaban nurkille saarnaqmaqn kristillisen rakkauden ilosanomaa? :)
Metkaa matkaa!Siis että Suomessa kristityt eivät suvaitse kuulla islamin opetusta, ja eivät muslimitkaan kristinuskosta Saudi-Arabiassa.
"Kristitty ei voi olla rasisti"
Voiko ihminen olla rotuopin kannattaja ja silti rakastaa Jeesusta?
Varmaan hän voi niin sanoa, mutta käytännön teoissa, miten tuo rakkaus sitten ilmenee? Vihana, halveksuntana, ylimielisyytenä.. ? Valkoisena ylivaltana ?
Oon piispan kanssa samaa mieltä, kristitty ei voi olla rasisti.- JumalakinOnRasisti
Ja miksei kristitty vois olla rasisti, jos itse jumalakin on rasisti?
Eikös hää ollu loihe lausumaan, et muita jumalia ei sais pitää?
Melkosta rasismia, eikö? JumalakinOnRasisti kirjoitti:
Ja miksei kristitty vois olla rasisti, jos itse jumalakin on rasisti?
Eikös hää ollu loihe lausumaan, et muita jumalia ei sais pitää?
Melkosta rasismia, eikö?Onko rasistin ja suvakin välillä mitään?
usko.vainen kirjoitti:
Onko rasistin ja suvakin välillä mitään?
Humala on sekä rasisti. kuten sinä, mutta myös suvakki monissa asioissa, joissa sinä et ole.
Sen välillä on toki monia eri mielipiteitä.torre12 kirjoitti:
Humala on sekä rasisti. kuten sinä, mutta myös suvakki monissa asioissa, joissa sinä et ole.
Sen välillä on toki monia eri mielipiteitä.Ööööö, nyt meni ohi...🙄
En näe tarvetta ajatella minkään ääripään kautta.
Ylimalkaan tuollainen puhe "suvakeista", ei se edistä mitään että ilkutaan. Se on älyllistä löysäilyä, että hyökätään henkilöitä kohtaan ("ad hominem" on retorisena konstina katala). Siinä antaudutaan myös muiden vietäväksi -- ja pian löydetään oma identiteetti vastapuolesta, tässä kohtaa rasistina, rotuopin kannattajana.
Pystymme parempaan.usko.vainen kirjoitti:
Ööööö, nyt meni ohi...🙄
Siis meni ohi. Jumala on rasisti muualla asuvia kohtaan kuten sinäkin. Ette halua heitä nurkkiinne. Jumala sitten myös suvaitsee asioita, joita sinä et.
torre12 kirjoitti:
Siis meni ohi. Jumala on rasisti muualla asuvia kohtaan kuten sinäkin. Ette halua heitä nurkkiinne. Jumala sitten myös suvaitsee asioita, joita sinä et.
Jaaa, että Jumala eikä Humala 😂
Kerro toki miten Jumala on rasisti.usko.vainen kirjoitti:
Jaaa, että Jumala eikä Humala 😂
Kerro toki miten Jumala on rasisti.No. Jos käskee tappamaan naapurikansat, niin ei ainakaan suvakki ole. Mutta on ehkä väärin tuomita Jumala rasistiksi sen takia. Hän on suvakki ja ymmärtää muita kansoja?
torre12 kirjoitti:
No. Jos käskee tappamaan naapurikansat, niin ei ainakaan suvakki ole. Mutta on ehkä väärin tuomita Jumala rasistiksi sen takia. Hän on suvakki ja ymmärtää muita kansoja?
Mitä rasismia on käskee tapaa naapurikansa? Et taida tietää mitä rasismi on.
usko.vainen kirjoitti:
Mitä rasismia on käskee tapaa naapurikansa? Et taida tietää mitä rasismi on.
"Hän on suvakki ja ymmärtää muita kansoja". Jätän kysymysmerkin pois. Naapurikansat saa käskeä tappamaan ilman leimautumista rasistiksi.
Asetelma on ihan eri, kun on kyseessä Jumala käskyttämässä valittujansa, ja verrattain hyvinvoivat suomalaiset suhtautumassa maailman paloon.
Huomioi toki, että israelilaisethan jättivät osan kanaanilaisista eloon sillä tulemalla, että pian israelilaiset olivat jo luopumassa muista, merkittävimmistä säädöksistä.
Vertaat omenoita appelsiineihin -- ilman että olet maistanut kumpaakaan.torre12 kirjoitti:
"Hän on suvakki ja ymmärtää muita kansoja". Jätän kysymysmerkin pois. Naapurikansat saa käskeä tappamaan ilman leimautumista rasistiksi.
Tottakai vihollisensa Jumala saa tappaa. Ja niin Hän tekee jatkossakin. Jokainen voi itse valita onko Jumalan vihollinen vai ystävä.
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai vihollisensa Jumala saa tappaa. Ja niin Hän tekee jatkossakin. Jokainen voi itse valita onko Jumalan vihollinen vai ystävä.
Naapurikansat. Jumala käski tappamaan myös "luvatussa maassa" asuneet kuusi kansaa. No. voihan ne olla Jumalan vihollisia, vaikka eivät sitä itse tienneekään-
Olet mielestäni ajatuksiltasi sairas. Tapatko sinä vihollisesi?torre12 kirjoitti:
Naapurikansat. Jumala käski tappamaan myös "luvatussa maassa" asuneet kuusi kansaa. No. voihan ne olla Jumalan vihollisia, vaikka eivät sitä itse tienneekään-
Olet mielestäni ajatuksiltasi sairas. Tapatko sinä vihollisesi?Niin käski. Minä en ole Jumala joten minulle kuuluu käsky, älä tapa!
usko.vainen kirjoitti:
Niin käski. Minä en ole Jumala joten minulle kuuluu käsky, älä tapa!
Olet hullu! Jumalahan käskee Moosestakin tappamaan, sekä sanoo, että "älä tapa".
Sinä vain valitset itsellesi mukavamman käskyn. Aivan kuten MINÄKIN.- OletTyyris
torre12 kirjoitti:
Olet hullu! Jumalahan käskee Moosestakin tappamaan, sekä sanoo, että "älä tapa".
Sinä vain valitset itsellesi mukavamman käskyn. Aivan kuten MINÄKIN.Kyllähän sinä olet hullu, Tyyris Tyllerö😊
No niin hyvät ihmiset, tämä ei taaskaan edistä kummankaan mielipiteiden perille menoa vastaanottajan päässä.
torre12 kirjoitti:
Sinä vain valitset itsellesi mukavamman käskyn. Aivan kuten MINÄKIN.Ei varmaan samassa lauseessa noita sanonut 🤗
Joskus tekis toisinaan sitten taas ei 😉usko.vainen kirjoitti:
Ei varmaan samassa lauseessa noita sanonut 🤗
Joskus tekis toisinaan sitten taas ei 😉Juuri niin. Jumala tappaa, ja käskee muita tappamaan, ja antaa käskyn "älä tapa!".
Kaikki eri lauseissa. Israelin ja kristinuskon Jumala! Jotain sanoo, jotain ei. Te sitten otatte kohdallenne jotain. On se jotenkin huvittavaa. Tapat kuten Jumala, tapat kuten Jumala käskee Moosesta, et tapa kuten Jumala kieltää israelilaisia Mooseksen kuoleman jälkeen?
Nyt siis kannattaa liittyä kirkkoon, jotta voisi sitten taas erota siitä.
nähty.on kirjoitti:
Jep, eihän tuolla aloittajan kirjoituksella muuten mitään vaikutusta ole :p
Niinpä. :)
nähty.on kirjoitti:
Jep, eihän tuolla aloittajan kirjoituksella muuten mitään vaikutusta ole :p
Luuletko, että täällä kirjoitellaan siksi, että joku eroaisi tai liittyisi kirkkoon?
usko.vainen kirjoitti:
Luuletko, että täällä kirjoitellaan siksi, että joku eroaisi tai liittyisi kirkkoon?
pertsa yrittää saada ihmiset eroamaan kirkosta. Siitä jo paljon kirjoittelua.
torre12 kirjoitti:
pertsa yrittää saada ihmiset eroamaan kirkosta. Siitä jo paljon kirjoittelua.
Mitäs jos et aina olisi pertsan kimpussa, onnistuuko?
usko.vainen kirjoitti:
Mitäs jos et aina olisi pertsan kimpussa, onnistuuko?
Otin kantaa SINUN ajatukseesi. Ja en voi sille mitään, että persta käskee jättämään kirkon, liittyen ajatukseesi.
torre12 kirjoitti:
Otin kantaa SINUN ajatukseesi. Ja en voi sille mitään, että persta käskee jättämään kirkon, liittyen ajatukseesi.
Minä en puhunut pertsasta yhtään mitään.
usko.vainen kirjoitti:
Minä en puhunut pertsasta yhtään mitään.
Mä puhin siitä, josta sinä puhuit: että kirjoitellaan siksi, että erottaisiin kirkosta. siitä pertsa kirjoittaa.
Sinun tapasi on väistää häpeäsi kääntämällä asia vaikka minua vastaan.torre12 kirjoitti:
Mä puhin siitä, josta sinä puhuit: että kirjoitellaan siksi, että erottaisiin kirkosta. siitä pertsa kirjoittaa.
Sinun tapasi on väistää häpeäsi kääntämällä asia vaikka minua vastaan.Jätä pertsa rauhaan!
- HänOnTyyris
usko.vainen kirjoitti:
Jätä pertsa rauhaan!
Tyyris Tyllerö on rakastunut Pertsaan😊
usko.vainen kirjoitti:
Jätä pertsa rauhaan!
Heti kun sinä sanot, että täällä ei KUKAAN kirjoita, että pitää erota ja jättää kirkko.
Olet suuri pelle!HänOnTyyris kirjoitti:
Tyyris Tyllerö on rakastunut Pertsaan😊
Siksi yritänkin pertsaa suojella 🤗
torre12 kirjoitti:
Heti kun sinä sanot, että täällä ei KUKAAN kirjoita, että pitää erota ja jättää kirkko.
Olet suuri pelle!Pelle olet, kyllä 😂
usko.vainen kirjoitti:
Siksi yritänkin pertsaa suojella 🤗
No, tässä oli parikin juttua. Mutta älä yritä suojella pertsaa ainakaan sen takia, että hän haluaa kaikkien jättävän kirkon. Hän on itse jo jättänyt.
usko.vainen kirjoitti:
pertsan ei tarvitsis kuin pyllistää niin Tyyris kävisi kiinni kuin sika limppuun 🐷
Hullu. Sano, luettele, edes YKSI ihminen, joka himoitsisi pertsaa.
Hän nyt on vähiten himoittava mitä maa kantaa! Ehkä sinäkin olet samaa maata.
Aloittajalle: Laajasalo ei ole sanonut, että "ovet auki maahantunkeutujille" kuten väitit
- onhase
Laittomat maassaolevat ovat maahantunkeutujia.
onhase kirjoitti:
Kyse oli siitä, mitä Laajasalo on sanonut.
onhase kirjoitti:
Ja silti ensin ollaan turvapaikanhakijoita, ei maahantunkeitujia.
Jos ei lähdetä pois, niin ollaan varmaan maahan jääneitä?
- RakastaÄläTuhoa
Laajasalo omalta osaltaan estää laittomia maassaolijoita pääsemästä aitoon elämänalkuun, opiskelun ja työn pariin perheensä ja sukulaistensa keskellä. Mitä kauemmin heitä rohkaistaan olemaan laittomasti Suomessa, niin sitä enemmän heidän elämänsä menee solmuun ja on suuri vaara, että tekee jotain harkitsematonta ja joutuu sitten vastaamaan teoistaan. Ottaako kirkko sitten vastuun tästä teosta? Minusta kirkon pitäisi ohjata heidät pois maasta ja ehkä jopa antaa mahdollisuus aloittaa uusi elämä omassa kotimaassaan ja maksaa jopa aluksi heidän koulutustaan. Näin auttaen kyse olisi kristillisestä rakkaudesta, mutta kärsimysten turha pitkittäminen vain tuhoaa heidän elämäänsä eikä tällainen tuhotyö voi olla minkäänlaista rakkautta.
En itse lähtisi Irakiin vaikka maksettaisiin, en edes kristillisestä rakkaudesta. Valitsin mennä Espanjaan. Moni irakilainenkaan ei halua olla Irakissa. Haluatko sinä?
Sinä taidat postata tätä samaa vastausta sinne ja tänne.
Sodan ja tuhon keskellä on aika vaikea rakentaa aitoa ja elämäniloista elämää. Vaikka en itse ole sotaa kokenut, osaan kyllä kuvitella sinne päin mitä se voisi olla. Aito elämänalku ei tule ensimmäisenä mieleen, jos sitä kuvaisin. Se perhe ja sukulaisetkin voivat olla pommitettu hajalle, joten se siitä...aitoa kauhuelokuvaa se kyllä on.- RakastaÄläTuhoa
Eerikatässämoi kirjoitti:
Sinä taidat postata tätä samaa vastausta sinne ja tänne.
Sodan ja tuhon keskellä on aika vaikea rakentaa aitoa ja elämäniloista elämää. Vaikka en itse ole sotaa kokenut, osaan kyllä kuvitella sinne päin mitä se voisi olla. Aito elämänalku ei tule ensimmäisenä mieleen, jos sitä kuvaisin. Se perhe ja sukulaisetkin voivat olla pommitettu hajalle, joten se siitä...aitoa kauhuelokuvaa se kyllä on."Sodan ja tuhon keskellä on aika vaikea rakentaa aitoa ja elämäniloista elämää. "
Suomi ei palauta ketään sodan keskelle, mutta tuhojen keskelle pitäisikin palauttaa rakentamaan omaa maataan ja aloittamaan perheensä parissa uusi elämä. Ei karjalaisetkaan Suomessa menneet Ruotsiin pakooon, vaan aloittivat uuden elämän ja huolehtivat perheistään. Kirkolla ei ole Jumalan antamaa lupaa viivyttää laittomia maassaolijoita palaamasta perheensä pariin koulutusta ja työtä saamaan. Oma maa mansikka ja muu maa mustikka - soveltuu myös maahanmuuttajiin.
Kristillinen rakkaus ei ole sitä, että ihmisten kärsimyksiä ja täysin epävarmaa elämää koko ajan vaan pitkitetään, vaan uuden elämän alkuun omassa kotimaassaan heitä tulee ohjata ja siellä sitten voi antaa heille tukea koulutukseen, jälleenrakentamiseen ja työn saantiin. Tämä on aitoa rakkautta, rakkautta ei ole pitää heitä ikäänkuin poliittisina "panttivankeina", että papit saa leikkiä vähän aikaa humaania ihmistä ja kerätä irtopisteitä glorian loisteessa, ja nämä laittomat maassaolijat maksaa sitten sen karmean hinnan hukkaanheitetyn elämän muodossa. RakastaÄläTuhoa kirjoitti:
"Sodan ja tuhon keskellä on aika vaikea rakentaa aitoa ja elämäniloista elämää. "
Suomi ei palauta ketään sodan keskelle, mutta tuhojen keskelle pitäisikin palauttaa rakentamaan omaa maataan ja aloittamaan perheensä parissa uusi elämä. Ei karjalaisetkaan Suomessa menneet Ruotsiin pakooon, vaan aloittivat uuden elämän ja huolehtivat perheistään. Kirkolla ei ole Jumalan antamaa lupaa viivyttää laittomia maassaolijoita palaamasta perheensä pariin koulutusta ja työtä saamaan. Oma maa mansikka ja muu maa mustikka - soveltuu myös maahanmuuttajiin.
Kristillinen rakkaus ei ole sitä, että ihmisten kärsimyksiä ja täysin epävarmaa elämää koko ajan vaan pitkitetään, vaan uuden elämän alkuun omassa kotimaassaan heitä tulee ohjata ja siellä sitten voi antaa heille tukea koulutukseen, jälleenrakentamiseen ja työn saantiin. Tämä on aitoa rakkautta, rakkautta ei ole pitää heitä ikäänkuin poliittisina "panttivankeina", että papit saa leikkiä vähän aikaa humaania ihmistä ja kerätä irtopisteitä glorian loisteessa, ja nämä laittomat maassaolijat maksaa sitten sen karmean hinnan hukkaanheitetyn elämän muodossa.Suomen sotatilanne oli aika tavalla erilainen kuin mitä Afganistanissa, Irakissa ja Syyriassa on. Niissä vain Syyriassa on sota; sisällissota presidentti vastaan kansa. Mutta kaikissa noissa maissa on paljon "hukkaanheitettyä elämää" ja kuolemaa. Siksi palautetavat eivät halua palata.
- RakastaÄläTuhoa
torre12 kirjoitti:
Suomen sotatilanne oli aika tavalla erilainen kuin mitä Afganistanissa, Irakissa ja Syyriassa on. Niissä vain Syyriassa on sota; sisällissota presidentti vastaan kansa. Mutta kaikissa noissa maissa on paljon "hukkaanheitettyä elämää" ja kuolemaa. Siksi palautetavat eivät halua palata.
Palautettavissa maissa tai alueilla ei ole enää sotaa! Suomen viranomaiset ovat tarkkoja tässä suhteessa. Joten maassaolijoiden kärsimyksiä on turha enää pitkittää pelkästään sen takia että kirkon papit voivat kerätä itselleen ihmisten silmissä humaanisuuspisteita ja tässä loisteessa sitten kerätä rahaa ja virkoja itselleen, ja nämä laittomat maassaolijat ja heidän perheensä maksavat karmean hinnan koko elämällään.
RakastaÄläTuhoa kirjoitti:
Palautettavissa maissa tai alueilla ei ole enää sotaa! Suomen viranomaiset ovat tarkkoja tässä suhteessa. Joten maassaolijoiden kärsimyksiä on turha enää pitkittää pelkästään sen takia että kirkon papit voivat kerätä itselleen ihmisten silmissä humaanisuuspisteita ja tässä loisteessa sitten kerätä rahaa ja virkoja itselleen, ja nämä laittomat maassaolijat ja heidän perheensä maksavat karmean hinnan koko elämällään.
Olet nero!
Nyt vain kaikille tiedoksi, että on kiva mennä Afganistaniin, Syyriaan ja Irakiin, sekä Somaliaan. Matkatoimistot alkavat järjestää ihania lomamatkoja niihin matkakohteisiin.
Sinä varmaan varaat matkan heti ensimmäisenä.- kymsys
Totta tuo - Afganistanissa, Syyriassa, Irakissa ja Somaliassa on paljon rauhallisia alueita, joissa elää myös länsimaalaisia.
Mitähän Suomesta olisi tullut, jos karjalaisista kaikki nuoret miehet olisivat lähteneet pakoon Ruotsiin leveän leivän pariin ja jättäneet vanhemmat, naiset ja lapset heitteille? Noin siis ajateltiin syyskuussa 2015. Oli maahanmuuttoviraston kannanotto sekä "tanskalaisarvio".
No jos tuo on suurin syy jättää kotinsa, niin se on ollut yleinen tapa aina. Aina on lähdetty etsimään leveämpää leipää jopa Amerikkaan ja Australiaan asti. Tosin on tiedossa muitakin syitä; Afganistan on Talibanin hirmutekojen armoilla, Irakissa tehdään pommi-iskuja, Syyriassa jopa Venäjä sotii. Mitään helppoa ratkaisua ei ole,
Eräs irakilainen, joka päätti jättää Suomen jo lokakuussa 2015 sanoi, että heitä petettiin, eikä töitä ollutkaan. Hän koki Suomen niin luotaantyöntävältä, että totesi kuolevansa mieluummin Irakissa pommiin kuin jäädä Suomeen. Karut ovat ratkaisut.
Kuinka moni meistä tekisi vastaavalla tavalla vapaaehtoisesti?- ÄläPakeneOngelmia
torre12 kirjoitti:
Noin siis ajateltiin syyskuussa 2015. Oli maahanmuuttoviraston kannanotto sekä "tanskalaisarvio".
No jos tuo on suurin syy jättää kotinsa, niin se on ollut yleinen tapa aina. Aina on lähdetty etsimään leveämpää leipää jopa Amerikkaan ja Australiaan asti. Tosin on tiedossa muitakin syitä; Afganistan on Talibanin hirmutekojen armoilla, Irakissa tehdään pommi-iskuja, Syyriassa jopa Venäjä sotii. Mitään helppoa ratkaisua ei ole,
Eräs irakilainen, joka päätti jättää Suomen jo lokakuussa 2015 sanoi, että heitä petettiin, eikä töitä ollutkaan. Hän koki Suomen niin luotaantyöntävältä, että totesi kuolevansa mieluummin Irakissa pommiin kuin jäädä Suomeen. Karut ovat ratkaisut.
Kuinka moni meistä tekisi vastaavalla tavalla vapaaehtoisesti?"Hän koki Suomen niin luotaantyöntävältä, että totesi kuolevansa mieluummin Irakissa pommiin kuin jäädä Suomeen."
Näin kokivat myös suomalaiset sodan aikana. He eivät lähteneet pakoon ja jättäneet avuttomat heitteille. He aloittivat ankaran taistelun ja sodan jälkeenkään eivät paenneet, vaan alkoivat rakentaa maata kunhan ensin saatiin kovalla työllä sotavelat maksettua. Tähän tulisi myös näitä laittomia maahanmuuttajia rohkaista ja kertoa miten suomalaiset vastaavassa tilanteessa toimivat. ÄläPakeneOngelmia kirjoitti:
"Hän koki Suomen niin luotaantyöntävältä, että totesi kuolevansa mieluummin Irakissa pommiin kuin jäädä Suomeen."
Näin kokivat myös suomalaiset sodan aikana. He eivät lähteneet pakoon ja jättäneet avuttomat heitteille. He aloittivat ankaran taistelun ja sodan jälkeenkään eivät paenneet, vaan alkoivat rakentaa maata kunhan ensin saatiin kovalla työllä sotavelat maksettua. Tähän tulisi myös näitä laittomia maahanmuuttajia rohkaista ja kertoa miten suomalaiset vastaavassa tilanteessa toimivat.Mikä ihmeen "vastaava tilanne"?
Afganistanissa on ollut sotatilaa 1975 vuodesta lähtien. Somalia meni kurjuuteen vuonna 1993. Irakissa on ollut itsemurha- ja muita pommi-iskuja jo 12 vuotta, Syyriassa on sodittu 6 vuotta ties mitä vastaan.
Kaikki tuo on loputonta, eikä siinä mitään rakenneta. Tuhoa tulee vaan lisää. Siksi sinäkään et ilmoittautunut ensimmäiseksi lomamatkan tilaajaksi. Asiasi on vain nälviä.
Kaikki kunnia suomalaisille, mutta maailmassa on paljon kurjuutta. Suomalaisten kunnia rapistuu, jos ei välitetä muista kuin itsestä.Ja se vale oli missä? Etkö tunne historiaa etkä nykyaikaa?
Onko vuoden 2015 "tanskalaisarvio" totta ja luotettava?- OletTyyris
torre12 kirjoitti:
Ja se vale oli missä? Etkö tunne historiaa etkä nykyaikaa?
Onko vuoden 2015 "tanskalaisarvio" totta ja luotettava?Valheellasi on jälleen kerran lyhyet jäljet, Tyyris😊😊😊:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/320515-87-prosentilla-syyna-elintaso-suomi-voi-alkaa-palauttaa-myos-somaliaan-ja-keski
pa.hienoa, että tunnistat jo nimesi, Tyyris😊
Teemu Laajasalo on oikeassa siinä, että kristitty ei voi olla rasisti. Ja siinä, että kristityn tehtävä on rakastaa muukalaista, rakastaa lähimmäistä, rakastaa vihollista.
- NekalanBaari
Mutta Islamin uskoinen voi siis olla rasisti ja vihata kristittyjä sydämensä pohjasta, kuten Koraanissa kehoitetaan vääräuskoisten suhteen. Hyvä että tämäkin mielipiteesi tuli selväksi😊
NekalanBaari kirjoitti:
Mutta Islamin uskoinen voi siis olla rasisti ja vihata kristittyjä sydämensä pohjasta, kuten Koraanissa kehoitetaan vääräuskoisten suhteen. Hyvä että tämäkin mielipiteesi tuli selväksi😊
En voi ottaa kantaa muutoin kuin kristinuskon näkökulmasta, koska en islamin uskoa tunne. Kristinuskon näkökulmasta merkityksellistä ei ole se, rakastetaanko meitä . Vihollinen harvoin rakastaa.
- RakastaÄläTuhoa
Näin se asia on - muukalaista tulee rakastaa eikä uskovaiset kristityt ole koskaan olleet rasisteja, sillä kaikille on aina riittänyt sijaa aidon kristillisissä seurakunnissa. Viime sunnuntainakin juttelin kolmistaan ja arveltiin mistä kukin on ulkonäön perusteella kotoisin. Eräs tumma kaverin arvelin olevan Espanjan ja Intian väliltä, hän arveli minun olevan Suomen ja Italian väliltä, mutta kolmas kaveri luokiteltiin heti afrikkalaiseksi, sattuneesta syystä :)) Siinä me laskimme leikkiä kaikessa kristillisessä sovussa ja paljon muuta siinä sitten puhuttiin. Kristuksen rakkaus ympäröi kevyttä jutustelua.
Myös Laajasalon tulisi osoittaa laittomiin maahanmuuttajiin aitoa rakkautta eikä vaan aina pyrkiä keräämään itselleen humaanisuus pisteitä ja samalla sitten haukkua niitä muita rasisteiksi. Tulee aivan liian elävästi mieleen se fariseus joka myös haukkui mieluusti niitä muita ... Laajasalo on selvästi eksynyt pois kristillisestä rakkkaudesta jonnekin liberaalin politiikan syövereihin, mistä on vaikea tulla takaisia aitojen kristittyjen pariin.
- lprman
Laajasalo avaa ovet ja SPR / Suvakkilehmät avaavat reidet. Näin se on.
- RakastaÄläTuhoa
Laajasalo ei ilmeisesti tiedä, että tekee suorastaan karmean karhunpalveluksen näille ihmisille, joiden ensisijainen toive olisi saada turvattu elämä ja työtä. Ilman mitään papereita tällainen on ihan mahdoton ajatus. Ei tule pitkittää heidän kärsimyksiään enää yhdelläkään päivällä. Ruokaa ja yösijan voi antaa, mutta sitten tulee heitä ohjata omaan kotimaahansa perheittensä pariin sillä heitä siellä jo odotetaan kotiin palaavaksi ja turvaksi naisille ja lapsille.
- pohti.asiaa
Laajasalohan pohti asiaa laajemminkin, että hän on myös kyllästynyt "ei saa antaa pelolle valtaa" hokemaan. Hän ei siis ole valinnut pelkästään suvaitsevaisten puolta.
- LääkkeetOnLoppuVai
Voi herra varjele meitä tälläisiltä piispoilta.....
Niin mikä tuossa olisi ollut vaihtoehto. Kehoitus lähteä teroittelemaan miekkoja ?
Aloittaja lienee näitä kirkkoon kuulumattomia joita kuitenkin tuntuu ihan sairaudenpartaalle kiinnostavan jotkut piispan tai papin sanomiset.
Huoli pois kuitenkin. Meillä on maallinenlaki . :D
Ihan niinkuin ei mitkään muutkaan saarnamiehet/evankelistat määrää siitä kuinka asiat suomessa hoidetaan.- Toinenposki
Eikös sitä kehoiteta kääntämään myös toinenkin poski, jos toinen on saanut kokea kovia?
- missäsiinä
Missä?
missäsiinä kirjoitti:
Missä?
Jeesus tarkoittaa sitä, että ei saa lyödä takaisin. "Jos joku lyö sinua poskelle, niin anna hänen lyödä sinua toisellekin poskelle". Kunnon tappelukin tyrehtyy siihen.
- Kirjakääröt
Luuk.6:29. Biblia (1776). Ja joka sinua lyö poskelle, taritse myös hänelle toinen, ja joka sinulta vie kaavun, älä myös häneltä kiellä hametta.
- realismia_siis
Joopa, Suomessa on 11 000 kielteisen turvapaikkapäätöksen saanutta vokeissa, joiden ilmapiiri on kiristynyt ja tulee kiristymään entisestään. Ei tarkoita mitään peruskireää tunnelmaa, vaan lisää Jyväskylän kaltaisia tapahtumia yms., radikalisoitumisen ja väkivaltaisuuksien / terroritekojen riski kasvaa. Kielteisen päätöksen saaneiden joukossa on tietenkin niitä, jotka ovat radikalisoituneet jo ennen tänne tuloa, eli kielteinen päätös todellakin perusteltu. Pikainen karkotus / palautus toteutettava.
Ja poliiseja Suomessa on n. 7 300.- Eihyvältänäytätä
Pitkässä juoksussa poliisit eivät pärjää tälle porukalle, jos nämä 11000 alkavat tosissaan haastamaan Suomen viranomaisia. Jyväskylän "isku" oli ilmeisesti jonkinlainen koepallo? Iltalehden mukaan tämä Jyväskylän porukka oli "voittanut" ensimmäisen erän ja piirittivät poliisivoimat.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005354937.html
"
Suomi on uudenlaisessa tilanteessa, sillä maassa laittomasti oleskelevien määrä uhkaa nousta tuhansiin.
Tämä johtuu siitä, että Suomen ja Irakin välillä ei ole palautussopimusta. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita ihmisiä voidaan palauttaa Irakiin suurissa määrin vain, jos he suostuvat siihen vapaaehtoisesti.
Suomeen on tullut paljon irakilaisia turvapaikanhakijoita, joista iso osa on saanut kielteisen päätöksen. Viimeisen vuoden aikana Maahanmuuttovirasto on tehnyt 10 000 irakilaista koskevaa turvapaikkapäätöstä, joista lähes 7 000 on ollut kielteisiä.
"
Tuota miettii, niin onhan siinä järkeäkin. Ei Suomi valtiona voi niinkään toimia, että puskee lentokoneet täyteen ihmisiä, lentää luvatta Irakin ilmatilaan, laskeutuu sinne ja puskee tuhansia ihmisiä kentälle. Pakkopalauttaminen ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto, kun ei ole minne palauttaa.
Pitää keksiä jokin muu vaihtoehto. Tällä linjalla jos jatketaan, että ihmisille ei anneta lupaa olla muttei myöskään ajeta ihmisiä pois, tekee Suomi näistä ihmisistä käytännössä valtiottomia henkilöitä -- ja sekin on väärin.
Jotain nyt muuta sais joku tarjota kuin tätä samaa vanhaa, samaa vanhaa.
- realismia_siis
nähty.on - pidä jatkossakin pää pensaassa, olet turvassa
Niinkö :D
Tai sitten sinun kannattaisi alkaa lukemaan ihan oikeita lehtiä kuten vaikka Hesari ja jättää tuota MV- vähemmälle.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005330856.html- NekalanBaari
nähty.on kirjoitti:
Niinkö :D
Tai sitten sinun kannattaisi alkaa lukemaan ihan oikeita lehtiä kuten vaikka Hesari ja jättää tuota MV- vähemmälle.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005330856.htmlHelsingin Sanomat on propagandanlevittäjä pahimmasta päästä😂
- realismia_siis
nähty.on - olet pahasti hakoteillä, oikeinkirjoituksesikin on pielessä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684351Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983916- 503436
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222683Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!242518Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562373- 432217
- 471858
- 391857
- 301626