Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Savis
profiilit
Savis
Savis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1069
Kommenttia
10890
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+ekumenia+oikein?+-+Luterilaisuus+-+Suomi24+Keskustelut
keskustelu.suomi24.fi+›+...+›+Uskonnot+ja+uskomukset+›+Kristinusko+›+Luterilaisuus
5.11.2009+-+Aika+rajua+tekstiä+täällä+ekumeniasta.+Kuinka+kirkko+...+Ekumenian+tavoite+on+palauttaa+kaikki+'eksyneet+lampaat'+äiti-kirkon+(katolinen)+helmaan.
Milloin+tulee+käytäntöön+lapsikaste+Hellutaikirkkoon+?
+Suomen+evankelis-luterilaisella+kirkolla+on+täysi+saarnatuoli-+ja+ehtoollisyhteys+Pohjoismaiden+ja+Baltian+luterilaisten+kirkkojen+sekä+Britannian+ja+Irlannin+anglikaanikirkkojen+kanssa+niin+sanotun+Porvoon+julistuksen+perusteella[8]+sekä+Suomen+metodistien+kanssa+vuonna+2010+solmitun+yhteistyösopimuksen+perusteella.[9]+Tämä+tarkoittaa,+että+kirkot+tunnustavat+toistensa+pappisviran+ja+sakramentit+päteviksi,+mikä+mahdollistaa+ehtoollisjumalanpalvelusten+ja+kirkollisten+toimitusten+järjestämisen+yhteistyössä+yli+kirkkokuntarajojen.
Ekumenian+ongelmia[muokkaa+|+muokkaa+wikitekstiä]
Keskeisimmät+ekumeeniset+ongelmat+liittyvät+kasteen,+ehtoollisen+ja+kirkollisen+viran+–+erityinen+pappeus+ja+sen+merkitys,+piispuus,+kirkon+johtajuus+(erit.+paavius)+–+erilaisiin+tulkintoihin.
09.09.2017 07:06
Kateelliset+ja+ylpeät+ovat+siirtäneet+seurakunnat+maailmassa+kirkkoon.+Minä+näin+tämän+ilmiön+jo+80+luvun+alkupuolella+kun+eräs+tuttava+puhui+minulle+Vantaalla+niin+kateellisella+äänellä+valtionkirkosta+että+he+saavat+tuki+ja+verorahat+valtiosta+ja+ovat+hyväksytty+kansan+keskellä+ja+me+olemme+vihattuja.+Siis+pois+vihasta+kirkkoon+saamaan+raha+ja+tukea+ja+myös+ekumeenista..
09.09.2017 06:58
Tässä+näemme+miten+Uudestisyntyneet+elää+!!+1. Joh. 2:29
Jos+tiedätte,+että+hän+on+vanhurskas,+niin+te+ymmärrätte,+että+myös+jokainen,+joka+vanhurskauden+tekee,+on+hänestä+syntynyt.+
1. Joh. 3:9
Ei+yksikään+Jumalasta+syntynyt+tee+syntiä,+sillä+Jumalan+siemen+pysyy+hänessä;+eikä+hän+saata+syntiä+tehdä,+sillä+hän+on+Jumalasta+syntynyt.+
1. Joh. 4:7
Rakkaani,+rakastakaamme+toinen+toistamme,+sillä+rakkaus+on+Jumalasta;+ja+jokainen,+joka+rakastaa,+on+Jumalasta+syntynyt+ja+tuntee+Jumalan.+
1. Joh. 5:1
Jokainen,+joka+uskoo,+että+Jeesus+on+Kristus,+on+Jumalasta+syntynyt;+ja+jokainen,+joka+rakastaa+häntä,+joka+on+synnyttänyt,+rakastaa+myöskin+sitä,+joka+hänestä+on+syntynyt.+
1. Joh. 5:4
sillä+kaikki,+mikä+on+syntynyt+Jumalasta,+voittaa+maailman;+ja+tämä+on+se+voitto,+joka+on+maailman+voittanut,+meidän+uskomme.+
1. Joh. 5:18
Me+tiedämme,+ettei+yksikään+Jumalasta+syntynyt+tee+syntiä;+vaan+Jumalasta+syntynyt+pitää+itsestänsä+vaarin,+eikä+häneen+ryhdy+se+paha.
08.09.2017 22:43
Hyvin+olet+oivaltanut+asioita+ja+olen+sama+mieltä+sun+kanssa+!+Ole+siunattu+!
08.09.2017 11:23
Mulla+on+Isä!+Onko+tuokin+feministi+tuo+äiti+---->++Jumalalla+ei+ole+tämän+asian+kanssa+mitään+tekemistä.+<<<+sä+toivot+kovasti+että+noin+olis!+Mutta+Jumala+ohjaa+ja+sä+joko+kuolet+tai+pelastut.
08.09.2017 11:18
lopeta.jo.antikristus+
8.9.2017+8:34
Älä+yritä+kieroilla+!!!
Olet+itse+sanonut+muistaakseni+niin,+että+et+ole+vuosiin,+vai+oliko+se+vuosikymmeneen,+langennut+syntiä+tekemään+!!!+
Kuules+antikristus+?+Nyt+kun+olet+tehnyt+mua+synnitön,+niin+kohta+kerrot+varmaan+etten+ole+ikinä+ole+tehnyt+syntiä+?
Jeesus+piti+kuolla+ihmisenä+että+sinä+voisit+kuolla+Hänen+kanssa+ja+kertoa+kaikki+liha+on+mennyt+kuoleman+hautaan+.+Olen+UUsi+kaikki+entinen+synti+lihassa+mennyt+ja+uusi+on+sijaan+tullut+!!+Milloin+alat+tämän+uskoa+että+se+muuttuu+todelliseksi+niin+kuin+Room+6+opettaa+!!
08.09.2017 08:58
Niin+huomaan+että+siinä+lukee+että+Jeesus+tapansa+mukaan+kävi+synagogassa+ja+tapansa+mukaan+opetti+mutta+ei+siellä+sanotaan+että+hän+vietti+sapatti+tapansa+mukaan+!+Löydätkö+sinä+sellaista?+Ja+luulis+että+noin+tärkeästä+asiasta+kun+te+teette+sapatin+.+Jeesus+olisi+käskenyt+sen+suoraan+että+uskovaiset+tulis+pitää+sapattia.+Mutta+ei,,,
+ainoat++mitä+tulis+pitää+Uudessa+liitossa+oli+Ap. t. 15:20
vaan+heille+kirjoitettakoon,+että+heidän+pitää+karttaman+epäjumalien+saastuttamaa+ja+haureutta+ja+lihaa,+josta+ei+veri+ole+laskettu,+sekä+verta.+
Ap. t. 15:29
että+kartatte+epäjumalille+uhrattua+ja+verta+ja+lihaa,+josta+ei+veri+ole+laskettu,+ja+haureutta.+Jos+te+näitä+vältätte,+niin+teidän+käy+hyvin.+Jääkää+hyvästi!"
06.09.2017 22:45
Missä+on+sanottu+että+Jeesus+vietti+sapatti?+Missäkö+Jeesus+käski+meitä+viettämään+sapatti+Mooseksen+niinkuin+Mooses+käski+?+Missäkö+Pyhä+Raamatussa+on+tällaisia+ohjeet+?
Huomasin+uusiliitto+että+Lakiin+on+pakko+saada+ihmiset+hinnalla+mistä+ja+millä+hyvänsä+!!+Ole+siunattu+!!
06.09.2017 17:04
Niin+kuin+Jumala+sanoi+minulle+viikko+sitten+!+Hän+on+iloinen+antaja+!+:+)
06.09.2017 15:33
Lutherista+olen+kyllä+huolissaan+!+Mahtoiko+hän+koskaan+uudestisyntyä+kun+niin+paljon+halusi+päästä+karkuun+Kasteen+hautaan+teroittamalla+miten+tärkeä+on+vanhurskaus+ja+uskoontuloa?
06.09.2017 12:49
Olipa+se+sitten+sen+synnittömyyden,+nuhteeton,+täydellisyyteen+josta+tän+päivän+uskovilla+on+vaikea+kohdata,+puhumatta+lankeamaton+vahva+Kristitty,+joka+pystyy+mihin+vaan+Kristuksessa+joka+Häntä+vahvistaa+ja+sanoo+.+Toivoisin+että+olisitte+kaikessa+niin+kuin+minä+olen.+Ei+kait+kukaan+suosittelisi+itseä+olemaan+synneissä+kun+hän+on?+No+jotkut+saarnamiehet+jopa+niin+julistaa+mutta+oli+hauska+tuo+kärpäsen+paperi+oppi!
06.09.2017 09:53
Hän+on+sitten+viisikymmenen+kanssa+naimisissa+.+Koska+yhtyminen+on+raamatun+naimisiinmenon+solmiminen.+Sentakia+se+on+niin+vakava!
06.09.2017 09:08
Kyllä+se+geeneissä+on+mihin+Jumala+on+se+laittanut+!!!!
06.09.2017 09:05
Amen+!!
06.09.2017 04:05
PAREMPI+KYSYMYS+OLIS+KYSYÄ!!!!!!+Miksi+Jumala+suojelee+Maunoa+??
06.09.2017 03:18
On+vaan+niin+että+Pyhä+Raamattu+sen+Sanoo+enkä+minä+!+>>
1. Joh. 4:17
Näin+on+rakkaus+tullut+täydelliseksi+meissä,+että+meillä+olisi+turva+tuomiopäivänä;+sillä+sellainen+kuin+hän+on,+SELLAISIA+OLEMME+MEKIN+tässä+maailmassa.+<<
MUTTA+YMMÄRRÄN+jos+ei+Jumala+on+päässyt+muuttamaan+sua+niin+et+sä+voi+olla+sellainen.
TÄSSÄKIN+ON+SANOTTU+KUIN+HÄN+TULIMME+OLLA+JOS+MEINAAMME+OLLA+KRISTUKSESSA>>
1. Joh. 2:6
Joka+sanoo+hänessä+pysyvänsä,+on+velvollinen+vaeltamaan,+NIINKUIN+HÄN+vaelsi.+
+On+muita+tekstejä+kirjoitettu+tähän+suuntaan+Pyhässä+Raamatussa.+VAELTAA+NÄIN+>>>+SE+ON+KÄSKY,,,+EIKÄ+JOKU+HYVÄ+EHDOTUS>>>+
2. Tess. 3:6
Mutta+Herran+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+me+käskemme+teitä,+veljet,+vetäytymään+pois+jokaisesta+veljestä,+joka+vaeltaa+kurittomasti+eikä+sen+opetuksen+mukaan,+jonka+olette+meiltä+saaneet.+
Hepr. 13:18
Rukoilkaa+meidän+edestämme;+sillä+me+tiedämme,+että+meillä+on+hyvä+omatunto,+koska+tahdomme+kaikessa+hyvin+vaeltaa.+
+
2. Joh. 1:6
Ja+tämä+on+rakkaus,+että+me+vaellamme+hänen+käskyjensä+mukaan.+Tämä+on+käsky,+että+teidän,+niinkuin+olette+alusta+kuulleet,+tulee+siinä+vaeltaa.
NIIN+HALUATKO+OLLA+OTOLLINEN+?+VAELLA+SITTEN+NÄIN+>>>
1. Tess. 4:1
Sitten+vielä,+veljet,+me+pyydämme+teitä+ja+kehoitamme+Herrassa+Jeesuksessa,+että+te,+niinkuin+olette+meiltä+oppineet,+miten+teidän+tulee+vaeltaa+ja+olla+Jumalalle+otolliset,+niinkuin+vaellattekin,+siinä+yhä+enemmän+varttuisitte.
06.09.2017 03:15
Ihan+selvä+Suomen+kielillä+näytetään+meille+Pyhä+Raamattu+että+siru+ei+ole+kortti+vaan+merkki+>>
06.09.2017 02:47
Tulisiko++>>>+Jeesuksen+Kristuksen+veri+peittää+kaikki+syntimme+<<<+vai+tulisiko+meidän+tehdä+parannus+synneistä,+eikä+antaa+niitä+olla+edelleen+olemassa+Jeesuksen+verellä+peitettynä,+koska+näin+on+sanottu+?+Niin+kysyn+kumpi+valitset+koska+molemmat+ei+voi+saada+toinen+kumoa+toisen.?
05.09.2017 21:26
Huomaan+että+monet+kauhistuu+ja+pitää+se+hälyttävä+että+joku+pyrki+synnistä+ja+vieläpä+kokonaan.+Mutta+niin+myöskin+kauhistuu+antikristus+ja+pelkää+että+joku+puhdistuisi+että+pääsisi+hänestä+karkuun.+Paljon+paljon+parempi+hän+pitää+että+ihminen+pysyy+synneissä+eikä+tekee+parannus+niin+kuin+Wilcox+kirjoittaa+>>+Tekosi+ja+itsekylläisyytesi+on+hävitettävä+päivittäin.+<<+Huom+.+mitä+hän+kirjoittaa+>>+päivittäin+joka+on+tullut+Lutherin+oppi.+Ripotellaan+muutama+tippa+vettä+pään+päälle+ja+sitten+alkaa+automaattitynnyri+pelaa+tämä+oppi+joka+on+kauhistus+missä+ei+ihminen+te+minkänlaista+valinta+Kristuksen+puoleen+vaan+hän+on+kaapattu+kyselemättä+hänen+mielipide+ja+oma+tahto+Kristukseen+ja+siinä+järjestyy+kaikki+automaattisesti+niin+että+hän+pääsee+tai+joudu+taivaaseen+riippumatta+mikä+olis+ollut+hänen+oma+tahto.+Ajatelleppas+nyt+jos+mirka+on+kastettu+vauvana+ja+sitten+meillä+on+mirka+taivaassa+muuttumattomana?+Huh+hejjaa..+Miksi+pitää+vastustaa+niin+paljon+se+suuri+muutos+Pyhän+Hengen+kasten+kautta
05.09.2017 21:08
>>>+Jos+uudesti+syntyminen+tapahtuisi+heti+niin+silloinhan+ihminen+ei+tee+parannusta+synneistään.+Saman+synnin+pyytäminen+toistamiseen+anteeksi+tekemättä+siitä+parannusta+on+turhaa.+Ei+se+johda+eteenpäin+kasvun+tiellä.+Samassa+lähtöpisteessä+tällöin+on.
Jaakobin+kirje+1
22.+Mutta+olkaa+sanan+tekijöitä,+eikä+vain+sen+kuulijoita,+pettäen+itsenne.
23.+Sillä+jos+joku+on+sanan+kuulija+eikä+sen+tekijä,+niin+hän+on+miehen+kaltainen,+joka+katselee+kuvastimessa+luonnollisia+kasvojaan;
24.+hän+katselee+itseään,+lähtee+pois+ja+unhottaa+heti,+millainen+hän+oli.++<<<+
TAAS+ERITTÄIN+HYVIN+ERITTELTY+MITÄ+LIHA+ON+!+Mahdoton+on+Uudestisyntyä+ja+jatka+samalla+viisin+niin+kuin+ennen+!+Jaakob+kirjoitti+erittäin+viisasti+Jumalan+Pyhästä+Hengestä+!!
05.09.2017 17:41
544 / 545