Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Rauhan+tervehdys."Mutta+ennenkuin+usko+tuli,+vartioitiin+meitä+lain+alle+suljettuina+uskoa+varten,+joka+oli+vastedes+ilmestyvä.+Niinmuodoin+on+laista+tullut+meille+kasvattaja+Kristukseen,+että+me+uskosta+vanhurskaiksi+tulisimme.+Mutta+uskon+tultua+me+emme+enää+ole+kasvattajan+alaisia."+-+Galataiskirje+3:23-25Aikanamme+on+valtavan+paljon+lakihenkisyyttä,+tietenkin+aivan+yhteiskunnasta+asti,+jossa+moraalin+opetus+on+korvattu+tiukennetulla+lakiasetuksilla,+mutta+vaikka+pykäliä+kuinka+lisättäisiin,+se+ei+tee+ihmisistä+vanhurskaita,+sillä+lakia+ei+ole+laitettu+vanhurskaalle.Laki+on+pyhä+ja+erittäin+hyvä.+Se+kasvattaa+jumalatonta+ihmistä+siihen,+että+hän+löytää+sen+suuren+tosiasian,+että+hän+on+kykenemätön+täyttämään+lakia.+Valitettavasti+on+niitä,+jotka+koko+elämänsä+askartelevat+pykäliän+kanssa,+mutta+eivät+koskaan+pääsee+Kristuksen+tuntemiseen.+Opetus+armosta+terveellä+tavalla+on+erittäin+harvinaista+ihmisille.Kuta+enemmän+lakia+yrittää+täyttää+sitä+suuremmaksi+se+synti+käy,+koska+"synnin+voima+on+laki"+(1.+Kor.+15:56).Laki+on+täysin+järkeenkäypä+ja+se+luonnolliselle+ihmiselle+kuulostaa+hyvältä,+koska+laki+on+kirjoitettu+jokaisen+sydämeen+ja+kaikki+ymmärtää+sen.+Sitä+vastoin+ristin+sanoma+on+hullutus+ja+se+näyttäytyy+anarkismilta+sellaiselle,+jolla+on+jumalattomat+himot+jäsenissä.+Ikään+kuin+rosvo+astellessaan+kauppaan,+jossa+ei+ole+ketään+paikalla,+ei+vartiaa+eikä+kameroita,+kokee+tulleensa+juhliin,+koska+nyt+vihdoin+saa+tehdä+mitä+hän+haluaakin+-+varastaa,+ryöstää+ja+murhata.Ajatellaan+hyvin+yksinkertainen+esimerkki.+Matti+haluaa+Pekan+tottelevan+häntä+-+mitä+hän+tekee?+Yksi+vaihtoehto+on+pakottaa+Pekka+Matille+alamaiseksi+vaikkapa+väkivallalla+ja+uhkauksella.+Tällöin+se+onnistuu+johonkin+pisteeseen+asti,+mutta+jatkuvasti+Pekka+etsii+porsaan+reikää,+jossa+pääsisi+pälkähästä.+Jos+sitä+vastoin+Pekalla+on+ulosotossa+pari+miljoonaa+euroa,+jota+hän+ei+koskaan+saa+maksettua+ja+on+itsetuhon+partaalla,+niin+Matin+ilmestyessä+ja+kuitatessa+hänen+velkansa,+Pekka+kokee+niin+suurta+kiitollisuutta,+että+loppuelämänsä+haluaa+palvella+Mattia+ja+auttaa+häntä+kaikessa."'Lainanantajalla+oli+kaksi+velallista;+toinen+oli+velkaa+viisisataa+denaria,+toinen+viisikymmentä.+Kun+heillä+ei+ollut,+millä+maksaa,+antoi+hän+molemmille+velan+anteeksi.+Kumpi+heistä+siis+rakastaa+häntä+enemmän?'+Simon+vastasi+ja+sanoi:+'Minun+mielestäni+se,+jolle+hän+antoi+enemmän+anteeksi'.+Hän+sanoi+hänelle:+'Oikein+sinä+ratkaisit'.Ja+naiseen+kääntyen+hän+sanoi+Simonille:+'Näetkö+tämän+naisen?+Minä+tulin+sinun+taloosi;+et+sinä+antanut+vettä+minun+jaloilleni,+mutta+tämä+kasteli+kyynelillään+minun+jalkani+ja+kuivasi+ne+hiuksillaan.+Et+sinä+antanut+minulle+suudelmaa,+mutta+tämä+ei+ole+lakannut+suutelemasta+minun+jalkojani+siitä+asti,+kuin+tulin+sisään.+Et+sinä+voidellut+öljyllä+minun+päätäni,+mutta+tämä+voiteli+hajuvoiteella+minun+jalkani.Sentähden+minä+sanon+sinulle:+tämän+paljot+synnit+ovat+anteeksi+annetut:+hänhän+näet+rakasti+paljon;+mutta+jolle+vähän+anteeksi+annetaan,+se+rakastaa+vähän."+-+Luukas+7:41-47Tästä+soittolistalta+löydät+opetuksiani+lain+ja+evankeliumin+erosta:https://www.youtube.com/playlist?list=PLubfK2zKWUVVTJ7bXel69JUal6O8-S6LrSuosittelen+myös+näitä+Mauri+Vikstenin+opetuksia+samasta+aiheesta:https://www.youtube.com/playlist?list=PL6EP1kLlh-WJVcJkbGWV_9jxOR6uwthwNSiunauksin,+MM.
  2. Rauhan+tervehdys.Tässä+on+valtavan+monta+ongelmaa."Teidän+tähtenne+Jumalan+nimi+tulee+pilkatuksi+pakanain+seassa."+-+Roomalaiskirje+2:14Ensiksi+omilla+aivoillaan+ajatteleva+ateisti+tajuaa,+että+tämä+on+illuusiota+ja+kikka,+suggestio+eikä+Pyhän+Hengen+vaikuttama+synnintunto+tai+rauha.+Uskovaiset+voi+kyllä+vielä+huijata+(Gal.+3:1),+mutta+tämän+maailman+lapset+tuntee+juonet+ja+oveluuden."Sillä+tämän+maailman+lapset+ovat+omaa+sukukuntaansa+kohtaan+ovelampia+kuin+valkeuden+lapset."+-+Luukas+16:8Toiseksi,+kuten+Tuppurainen+itse+totesi,+niin+hypnoosin+takana+on+myös+hengellinen+todellisuus,+toinen+henki+(2.Kor.+11:4),+joka+johtaa+ihmiset+harhaan+eikä+Totuuteen.Ja+kolmanneksi,+tällä+tavalla+ihmisistä+tulee+hyvin+sielullisia+ja+tunteellisia,+ei+hengellisiä+uusia+luomuksia+Kristuksessa.+He+eivät+etsi+Jumalan+vanhurskautta+tällaisen+kokemuksen+jälkeen+vaan+lisää+näitä+sähkövirta+kokemuksia."Ja+sentähden+Jumala+lähettää+heille+väkevän+(kr.+Energeia)+eksytyksen,+niin+että+he+uskovat+valheen."+-+2.+Tessalonikalaiskirje+2:11Menestysteologia+ei+ole+ainoa,+joka+kutsuu+Pyhää+Henkeä+sähkövirraksi,+joka+on+lähellä+Pyhän+Hengen+pilkkaa+ja+vähintään+Hänen+murehduttamista,+vaan+myös+Jehovan+todistajat+pitää+Pyhää+Henkeä+persoonattomana+taivaallisena+sähkövirtana.https://youtu.be/gFqP9WpqZogMinä+koin+eksytyksessä+tätä+"sähkövirta",+joka+voi+lämmittää,+polttaa+tai+tuntua+viileältä.+Se+on+toisen+hengen+aikaan+saamaa.Lienekkö+sattumaa+tai+Pyhän+Hengen+inspiraatiota,+mutta+apostolin+varoittamaa+eksytystä+kuvataan+energia-eksytykseksi.+Jumalan+voimaa+taas+kutsutaan+dynamikseksi.+Sähkövirta+ei+muuta+mitään,+mutta+Jumalan+voima+muuttaa+ihmisen+pysyvästi.Tällainen+hypnoosi+voi+lopulta+johtaa+psykoosiin+ja+tiedän+erään+nuoren+miehen,+joka+kyseisessä+seurakunnassa+sai+sellaisen+hengen+kasteen,+että+päätyi+Törnävän+mielisairaalaan.+Tämä+ei+ole+vaarantonta."Tämän+minä+sanon,+ettei+kukaan+teitä+pettäisi+suostuttelevilla+puheilla."+-+Kolossalaiskirje+2:4Siunauksin,+MM.
  3. Rauhan+tervehdys.Raamattu+ei+opeta+littäen+maan+teoriaa,+vaan+se+on+samasta+lähteestä+kuin+evoluutioteoriakin+eli+kreikkalaisesta+mytologiasta+ja+filosofiasta.Jumala+ilmoitti+jo+Jobille+n.+4,000+vuotta+sitten,+että+auringon+nousussa+ja+laskussa+Maa+vaatetaan+valolla+kuin+sinetin+alla.+Muinoin+sinetit+olivat+rullia+ja+tämä+kuva+valosta+maapallolla+kun+se+kiertää+aurinkoa,+on+erittäin+kuvaava."Oletko+eläissäsi+käskenyt+päivän+koittaa+tahi+osoittanut+aamuruskolle+paikkansa...++Silloin+se+muuttuu+niinkuin+savi+sinetin+alla,+ja+kaikki+tulee+kuin+vaatetettuna+esille."+-+Job+Job+38:12,14Iso+virhe+mikä+tehdään,+on+että+ajatellaan+Raamatun+olevan+ensisijaisesti+kirjoitettu+niin,+että+ihmiset+katselevat+Maata+avaruudesta+käsin.+Jumala+kuitenkin+kirjoitti+kirjan+sillä+tavalla,+että+jokainen+voi+sen+ymmärtää+Maasta+käsin+-+sillä+en+usko+että+tässäkään+foorumilla+on+yhtään+Kuussa+tai+ulkoavaruudessa+käynyttä+-+ja+tällöin+jotkin+termit+kuten+auringon+nousu+ja+lasku,+ovat+kirjoitettu+niin+kuin+me+sitä+asiaa+katselemme+meidän+perspektiivistä+ja+jokaiselle+yksinkertaisellekin+ymmärrettävällä+tavalla."Katsokaa,+ettei+kukaan+saa+teitä+saaliikseen+järkeisopilla+ja+tyhjällä+petoksella,+pitäytyen+ihmisten+perinnäissääntöihin+ja+maailman+alkeisvoimiin+eikä+Kristukseen."+-+Kolossalaiskirje+2:8Tässä+on+opetukseni+tästä+aiheesta,+joka+on+naurettava+asia,+mutta+haudan+vakava+kun+ihmiset+eksyy+siihen+-+vähän+samalla+tavalla+kuin+darwinistiseen+ajatteluun+että+kivi+muuttuu+sammakoksi+ja+sammakko+prinsiksi.+Kaikki+Kristuksesta+pois+vievä,+on+tyhjää+petosta.https://www.youtube.com/watch?v=L-hIiSwuhX8Siunauksin,+MM.
  4. Rauhan+tervehdys.Siis+mitä+ihmettä?+Eikö+tosiaan+löydy+nyt+muuta+kritisoitavaa+kuin,+että+olen+jonkun+mielestä+ollut+jossain++väärällä+youtubekanavalla+ja+tuskaillaan+lähes+vuoden+vanha+lyhytvideotani+jääkiekkoilijasta+ennusmerkkinä,+kun+ei+itse+ymmärretä+sitä?+Olen+nykyisin+käynyt+vähemmän+täällä+Suomi24+palstalla+ja+näemme+taso+ei+ole+noussut+paljoakaan.Tällä+edeltävällä+on+myös+yhtymä+kohta+siihen,+että+olen+jonkun+poistanut+Facebook+seinältäni+keskustelusta,+sillä+kun+se+kritiikki+on+tällä+tasolla+ja+usein+mennään+ulkonäkökysymykseen+taikka+tullaan+vain+vinoilemaan,+niin+varmasti+jokainen+ymmärtää+että+kun+on+2,500+kommentoijaa+sivullani,+että+tällaiselle+ei+ole+sijaa+siellä.+Sille+on+taas+hyvä+paikka+täällä+Suomi24:ssä,+jossa+voi+kiukutella+rauhassa."Ei+ota+palvelija+sanoista+ojentuakseen:+hän+kyllä+ymmärtää,+mutta+ei+tottele.+Näet+miehen,+kärkkään+puhumaan+-+enemmän+on+toivoa+tyhmästä+kuin+hänestä."+-+Sananlaskut+29:19-20Käyn+nykyisin+harvoin+tällä+sivustolla+ja+jos+sinulla+on+kysyttävää,+niin+kaikista+parhaiten+saat+kiinni+laittamalla+sivustoni+kautta+palautetta:https://maunomattila.org/palaute/Rakkaat+veljet+ja+sisaret,+lukekaa+Raamattua.+Se+on+jalkojemme+lamppu.+"Huoli+painaa+alas+miehen+mielen,+mutta+hyvä+sana+sen+ilahuttaa.+Vanhurskas+opastaa+lähimmäistänsä,+mutta+jumalattomat+eksyttää+heidän+oma+tiensä."+-+Sananlaskut+12:25-26Siunauksin,+MM.
  5. Rauhan+tervehdys.Aloituksen+laatija+vaatii+vastausta,+mutta+en+oikein+päässyt+jyvälle,+että+mikä+oli+se+kysymys+johon+vastausta+vaaditaan?+Koitan+jotakin+kuitenkin+vastata.Kyseessähän+on+tämä+opetukseni,+jossa+halusin+saada+näkemään+pintaa+ja+puheita+syvemmälle:https://www.youtube.com/watch?v=hmUZ_9aWf4M"Sillä+ennen+näitä+päiviä+nousi+Teudas,+sanoen+jokin+olevansa,+ja+häneen+liittyi+noin+400+miestä;+hänet+tapettiin,+ja+kaikki,+jotka+olivat+häneen+suostuneet,+hajotettiin,+ja+he+joutuivat+häviöön.+Hänen+jälkeensä+nousi+Juudas,+galilealainen,+verollepanon+päivinä+ja+vietteli+kansaa+luopumaan+puolellensa;+hänkin+hukkui,+ja+kaikki,+jotka+olivat+suostuneet+häneen,+hajotettiin."+-+Apostolien+teot+5:36-37Otan+tähän+One+Wayn+esimerkin+Seinäjoelta+perustetusta+rukouspiiristä.+Edelleenkään+siellä+ei+ole+vanhemmistoa,+johdossa+on+naisia+ja+rukousta+johtamaan+on+otettu+Healing+Room+-toiminnan+vetäjä,+joka+edelleen+suosittelee+seurakuntalaisille+mm.+Joyce+Meyerin+kirjallisuutta.+Pienimpiikin+aiheisiin,+kuten+pyyntöön+saada+Israelin+siunaus+tai+aloittaa+raamattupiiri,+on+jouduttu+pääpaikalta+kysymään+lupaa+eikä+sitä+ole+annettu.+Kaksoiskaste+opin+lisäksi+käytössä+on+myös+"kaksois+ehtoolinen"+eli+tarjolla+on+sekä+alkoholitonta+että+alkoholillista+ehtoollisviiniä,+jolloin+seurakuntalaiset+juovat+"kahdesta+maljasta".+Kaikesta+huokuu+varovaisuus+ja+ihmispelko,+joka+lopulta+kuitenkin+laittaa+paulan+ja+se+pelko+toteutuu,+jota+pelätäänkin.Aloituksessa+oli+pari+sataa+ihmistä+Seinäjoella,+mutta+nyt+vakiintuneeksi+kävijämääräksi+on+laskenut+noin+parikymmentä+ja+suunta+on+ollut+alaspäin+koko+ajan.+TV7:n+ohjelman+loputtua+laskua+on+edelleen+odotettavissa.+Riskinä+on,+että+loppua+kohti+turvaudutaan+mitä+radikaaleimpiin+ratkaisuihin,+kun+mikään+ei+näytä+toimivan+ja+hiipuminen+jatkuu."Sillä+jokainen,+joka+itsensä+ylentää,+alennetaan,+ja+joka+itsensä+alentaa,+se+ylennetään."+-+Luukas+14:11One+Wayn+ykköskritiikin+aihe+oli+uusapostolisuus,+jonka+mukaan+jokaiselle+paikkakuntaa+on+hallittava+uudet+apostolit,+joita+vastaavasti+keskusjohtoisesti+johtaa+pää-apostoli,+ja+näin+sen+herätyksen+sitten+pitäisi+tulla.+Erikoisella+tavalla+One+Wayn+tehtyä+suuri+suunnan+muutos,+he+näyttävät+itse+noudattavan+juuri+tätä+samaista+mallia,+jota+kritisoivat.Lisäksi+toiminnassa+näyttää+olevan+tyypillinen+eristäytyminen,+ikään+kuin+kultiksi,+joka+on+ollut+tyypillistä+aikaisemmissakin+"herätyksissä"+kuten+Patrick+Tiaisen+toiminta.+Yleensä+ne+kestävät+rapiat+kolme+vuotta+ja+tämä+vuosi+antaa+paljon+suuntaa,+että+tuottaako+"upporikasta+vai+rutiköyhää"+ryntäys+tulosta.+Valitettavasti+herätyssanoma+uupuu.Riskinä+onkin,+että+tässä+on+sellainen+Salomonin+tauti,+että+viimeisinä+päivinä+pitää+itselleen+vielä+mauseleum+pystyttää.+Hän+kirjoitti+puuhastelustaan+näin."Minä+tein+suuria+töitä:+rakensin+ITSELLENI+taloja,+istutin+ITSELLENI+viinitarhoja.+Minä+laitoin+ITSELLENI+puutarhoja+ja+puistoja+ja+istutin+niihin+kaikkinaisia+hedelmäpuita.+Minä+tein+ITSELLENI+vesilammikoita+kastellakseni+niistä+metsiköitä,+joissa+puita+kasvoi.+Minä+ostin+orjia+ja+orjattaria,+ja+kotona+syntyneitäkin+minulla+oli;+myös+oli+minulla+karjaa,+raavaita+ja+lampaita,+paljon+enemmän+kuin+kenelläkään+niistä,+jotka+olivat+olleet+ennen+minua+Jerusalemissa.+Minä+kokosin+ITSELLENI+myöskin+hopeata+ja+kultaa+ja+kuninkaitten+ja+maakuntien+aarteita+ja+hankin+ITSELLENI+laulajia+ja+laulajattaria+ja+ihmislasten+iloja,+vaimon,+jopa+vaimoja."+-+Saarnaaja+2:4-8En+usko,+että+kyseessä+on+herätys.+Herätys+tulee+vain+rukoilemalla+ja+rukous+syntyy+hädästä.+Tätä+hätää+ei+ole,+vaan+puheissa+korostetaan+onnellisuutta,+iloa+ja+rauhaa+-+ei+parannusta,+ei+ajanmerkkejä+eikä+Herran+paluuta+tai+muuta+herättelevää.+Ei+tapahdu+Pyhällä+Hengellä+täyttymistä,+ei+intoa+todistaa+eikä+syty+paloa.+Uudet+pimiät+PK-illat+vaikuttaa+nukutuskokouksilta+kuin+herätysliikkeen+illoilta.+Tämä+on+vain+liikettä,+mutta+sitovaa,+orjuuttavaa+ja+sokeuttavaa."Onko+minusta+siis+tullut+teidän+vihamiehenne+sentähden,+että+minä+puhun+teille+totuuden?+Heillä+on+intoa+teidän+hyväksenne,+mutta+ei+oikeata;+vaan+he+tahtovat+eristää+teidät,+että+teillä+olisi+intoa+heidän+hyväksensä."+-+Galataiskirje+4:16-17Rukoilen,+että+One+Way+palaisi+HardTalk+-linjalle+herättelemään+ja+rakentamaan+Kristuksen+ruumista+eikä+nukuttamaan+ja+repimään.Siunauksin,+MM.
  6. Rauhan+tervehdys.Näin+jouluna+voimme+nostaa+esille+neitsyt+Marian.+Hän+on+valtavan+hyvä+esikuva+kristitystä+sisaresta."Kuudentena+kuukautena+sen+jälkeen+Jumala+lähetti+enkeli+Gabrielin+Galilean+kaupunkiin,+jonka+nimi+on+Nasaret,+neitsyen+tykö,+joka+oli+kihlattu+Joosef+nimiselle+miehelle+Daavidin+suvusta;+ja+neitsyen+nimi+oli+Maria.Ja+tullessaan+sisälle+hänen+tykönsä+enkeli+sanoi:+'Terve,+armoitettu!+Herra+olkoon+sinun+kanssasi'.+Mutta+hän+hämmästyi+suuresti+siitä+puheesta+ja+mietti,+mitä+tämä+tervehdys+mahtoi+tarkoittaa.Niin+enkeli+sanoi+hänelle:+'Älä+pelkää,+Maria;+sillä+sinä+olet+saanut+armon+Jumalan+edessä.+Ja+katso,+sinä+tulet+raskaaksi+ja+synnytät+pojan,+ja+sinun+on+annettava+hänelle+nimi+Jeesus.+Hän+on+oleva+suuri,+ja+hänet+pitää+kutsuttaman+Korkeimman+Pojaksi,+ja+Herra+Jumala+antaa+hänelle+Daavidin,+hänen+isänsä,+valtaistuimen,+ja+hän+on+oleva+Jaakobin+huoneen+kuningas+iankaikkisesti,+ja+hänen+valtakunnallansa+ei+pidä+loppua+oleman'.Niin+Maria+sanoi+enkelille:+'Kuinka+tämä+voi+tapahtua,+kun+minä+en+miehestä+mitään+tiedä?'Enkeli+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+'Pyhä+Henki+tulee+sinun+päällesi,+ja+Korkeimman+voima+varjoaa+sinut;+sentähden+myös+se+pyhä,+mikä+syntyy,+pitää+kutsuttaman+Jumalan+Pojaksi.+Ja+katso,+sinun+sukulaisesi+Elisabet,+hänkin+kantaa+kohdussaan+poikaa+vanhalla+iällään,+ja+tämä+on+kuudes+kuukausi+hänellä,+jota+sanottiin+hedelmättömäksi;+sillä+Jumalalle+ei+mikään+ole+mahdotonta'.Silloin+Maria+sanoi:+'Katso,+minä+olen+Herran+palvelijatar;+tapahtukoon+minulle+sinun+sanasi+mukaan'.+Ja+enkeli+lähti+hänen+tyköänsä."+-+Luukkaan+evankeliumi+1:26-38Jos+etsit+muita+esimerkillisiä+sisaria+Raamatusta,+niin+löydät+Esterin+ja+Ruutin+kirjat+Vanhasta+testamentista,+mutta+myös+muita+henkilöitä+löytyy+aina+Raahabista+ja+Magdalan+Mariaan,+jotka+olivat+taustaltaan+syntisiä+naisia,+mutta+jotka+tekivät+parannuksen+ja+saivat+armon.+Uudessa+testamentissa+on+myös+yksittäisellä+sisarelle+osoitettu+kirjoitettu+kirja+nimeltä+Toinen+Johanneksen+kirje.+Siihen+kannattaisi+ehkä+syvemminkin+pureutua+sisarien.https://raamattu.fi/raamattu/KR38/2JN.1/2-Johanneksen-kirje-1Siunauksin,+MM.
  7. Rauhan+tervehdys.On+vääristelyä+sanoa,+että+Raamatussa+on+paljon+kieltäistä+nimenomaan+naisista,+niin+ettei+siellä+olisi+samalla+tavalla+miehistä+kieltäistä.Antikristuksesta+Juudakseen+ja+Eesauhun,+jota+Jumala+vihasi,+on+kuvia+jumalattomista+miehistä.+Miehet+ovat+Jumalan+edessä+ensisijassa+vastuussa+ja+tekevät+tiliä,+kuten+Jumala+piti+Ahabin+vastuussa." Totisesti+ei+ole+ollut+ketään,+joka+olisi+niin+myynyt+itsensä+tekemään+sitä,+mikä+on+pahaa+Herran+silmissä,+kuin+Ahab,+kun+hänen+vaimonsa+Iisebel+vietteli+häntä."+-+1.+Kuningas+21:15Naisten+kohdalla+on+vain+yksi+ongelma+korostetusti+esillä,+joka+Uudessa+testamentissakin+toistuu+käskynä+usein,+että+naisten+tulee+olla+alamaisia+miehiä.+Ja+koska+tätä+vastoin+ajassamme+naiset+halutaan+päinvastoin+korottaa,+niin+että+miehet+ovat+naisille+alamaisia+ja+tätä+tuodaan+esille+politiikasta+uusiin+Hollywood+elokuviin+asti,+joissa+sankari+onkin+sankaritar+Super+Nainen+ja+mies+taas+kuvataan+kyvyttömänä,+heikkona+ja+lurjuksena.Äärimmäinen+kuva+tästä+löytyy+roomalais-katolisesta+kirkosta,+jossa+taivaan+kuningattareksi+korotettu+neitsyt+Maria+pitää+avutonta+Jeesus+lasta+sylissään+vielä+taivaassakin.+Se+on+kuva+Iisebelin+hengestä,+josta+puhuu+Tyatiran+seurakunta.Tänä+päivänä,+kun+sukupuolineutraali+agenda+haluaa+tehdä+miehistä+naisia+ja+naisista+miehiä,+yritetään+miehet+saada+synnyttämään+ja+imettämään+lapsia,+ja+taas+vastaavasti+naisen+hallitsemaan+seurakunnissa+miesten+sijaan.+Ja+tämä+menee+niin+pitkälle,+kuten+Ruotsissa+ja+Iso-britanniassa,+että+Jumalastakin+tehdään+feminiininen."Mutta+niinkuin+seurakunta+on+Kristukselle+alamainen,+niin+olkoot+vaimotkin+miehillensä+kaikessa+alamaiset.+Miehet,+rakastakaa+vaimojanne,+niinkuin+Kristuskin+rakasti+seurakuntaa+ja+antoi+itsensä+alttiiksi+sen+edestä."+-+Efesolaiskirje+5:24-25Perhe+ja+seurakunta,+jossa+ohitetaan+Jumalan+käskyt,+että+miesten+tulee+uhrautuvaa+esimerkkiä+noudattaen+johtaa+ja+jossa+naisen+tulee+olla+alamainen,+tulee+hajaannukseen,+luopumuksen+ja+tuhoon.+Ei+siksi,+että+Jumala+sen+tuomitsi,+vaan+että+he+itse+sen+silloin+tuhoavat.Samaan+aiheeseen+liittyy+käsky+myös+vanhemmista+ja+lapsista.+Lasten+tuli+olla+kuuliaisia+vanhemmille+eikä+toisinpäin,+mutta+yhä+useamman+perhe+pyörii+kapinallisten+lapsien+pyörittämänä,+jotka+tarpeen+tullen+voivat+hajottaa+tavaroita,+voivat+kiroillen+saada+tahtonsa+läpi+ja+jopa+käyttävät+väkivaltaa+äitiänsä+ja+isäänsä+vastaan.+Äidille+saatetaan+kiroilla,+että+tätä+ruokaa+en+syö+ja+isää+halveksua+jos+hän+ei+vie+määrättyyn+harrastukseen.+Tällaisia+perheitä+on+yhä+enemmän.Raamattu+näki+tällaisen+ajavan+tulevan,+kun+Jumalan+pienimmät+säädökset+sukupuolista,+perheistä+ja+seurakunnista+turmellaan,+niin+että+Jumalan+käskyjen+sijaan+tulee+ihmisten+perinnäissäännöt,+uudet+käskyt+ja+filosofia."Minun+kansani+käskijät+ovat+lapsia,+ja+naiset+sitä+hallitsevat.+Kansani,+sinun+johtajasi+ovat+eksyttäjiä,+he+ovat+hämmentäneet+sinun+polkujesi+suunnan."+-+Jesaja+3:12Uskon,+että+moni+nainen+joka+haluaa+johtaa+ja+nousta+esille,+tekee+sen+koska+hän+ei+ole+saanut+kokea+rakkautta+ja+saanut+hyväksyntää+naisellisuudestaan.+Ehkä+tässä+turhamaiset+Hollywood,+muotilehdet+ja+naisten+lehdet+ovat+luoneet+monelle+kuvan+ihan+väärästä+naisellisuudesta,+joka+muistuttaa+enemmän+porttoa+kuin+hyvää+tytärtä,+äitiä+tai+vaimoa.Vastaavasti+miehet+kunnioituksen+puutteesta+astuvat+syrjään,+koska+heidän+miehuullisuutensa+on+painettu+alas+ja+poistettu,+kuin+kuohiltulta+ruunalta.+Jälleen+medioiden+luoma+kuva+menestyksestä+ja+itsekkäästä+miehestä+on+luonut+väärän+kuvan+"ääliöstä+äijästä".+Jesaja+kuvaa+tällaista+vössykkä+Aahabia+samassa+luvussa."Kun+veli+tarttuu+veljeensä+isänsä+talossa+sanoen:+'Sinulla+on+vielä+vaatteet,+rupea+ruhtinaaksemme+ja+ota+huostaasi+tämä+raunioläjä',+niin+tämä+sinä+päivänä+korottaa+äänensä+sanoen:+'Ei+minusta+ole+haavoja+sitomaan;+ei+ole+minun+talossani+leipää,+ei+vaatetta,+älkää+panko+minua+kansan+ruhtinaaksi'."+-+Jesaja+3:6-7Tässä+tuli+pitkästi+tekstiä,+mutta+iso+muutos+on+tapahtunut+tässä+järjestyksessä+viimeisen+50+vuoden+aikana+vastoin+sitä+mitä+on+ollut+tuhansia+vuosia.+Ja+erityisesti+tämä+on+tapahtunut+luopuneissa+länsimaissa,+aivan+kuten+on+nämä+seksuaaliset+muutkin+vääristymät+tulleet+juuri+näihin+luopio+kansoihin.Uskon,+että+tässäkin+kysymyksessä+löydämme+jäännösjoukon,+jotka+haluaa+elää+Jumalan+säätämyksen+mukaan.+Kaikki+ei+halua+ja+se+on+selvää,+koska+he+ei+halua+noudattaa+Raamattua+vaan+omaa+tahtoansa.+Raamattu+ja+sen+historiallinen+tulkinta+on+kuitenkin+aika+yksiselitteinen+tässä.+Nyt+kysymys+on+sinusta,+että+tahdotko+sinä+noudattaa+sitä?Oikea+kysymys+onkin+miksi+ihminen+vihaa+Raamattua?+Koska+hän+on+langennut+ja+tarvitsee+Jeesuksen+Kristuksen+ristin+voimaa.+Herra+siunatkoon+jokaista+miestä+ja+naista,+poikaa+ja+tytärtä,+isää+ja+äitiä.+Aamen.Tässä+lopuksi+tästä+sukupuolineutraalista+agendasta+tähän+aiheeseen+opetukseni:https://youtu.be/r-PENgWJh8sSiunauksin,+MM.
  8. Rauhan+tervehdys.Jeesus+kuvaa,+että+juuri+ennen+hänen+tulemustaan+aikana+kun+Israel+palaa,+kun+tapahtuu+luonnonkatastrofeja+ja+kun+tulee+suuria+maailmansotia,+tapahtuu+eksytyksen+tuleminen."Sillä+vääriä+voideltuja+(ke.+kristuksia)+ja+vääriä+profeettoja+nousee,+ja+he+tekevät+suuria+tunnustekoja+ja+ihmeitä,+niin+että+eksyttävät,+jos+mahdollista,+valitutkin."+-+Matteus+24:24Nämä+merkit+liikkeestä,+jossa+korostuksena+on+1)+voitelu,+2)+profetiat+ja+3)+monenlaiset+ihmeet,+sopii+ainoastaan+äärikarismaattisuuteen.+Jeesus+sanookin+myös,+että+"monta+tulee+minun+nimessäni+(siis+esiintyen+kristittyinä)+sanoen:+'Minä+olen+voideltu+(kr.+Kristus'),+ja+he+eksyttävät+monta"+(Matt.+24:5).+Osaammeko+siis+tunnistaa+ja+nimetä+monta+tällaista+elsyttäjää,+jotka+sanoo+omaavansa+erityisen+voitelun?Suomessa+mistään+muusta+yhteisöstä,+paikasta+tai+toiminnasta+ei+ole+noussut+esille+niin+paljon+voideltuina+ja+profeettoina+esiintyviä+eksyttäjiksi+paljastuneita+henkilöitä,+kuin+TV7+kanavalta.+Kanava+ei+ole+tuonut+Suomeen+herätystä,+vaan+eksytyksen.+Valitettavasti.https://youtu.be/PY4-5_VYXaUSiunauksin,+MM.
  9. Rauhan+tervehdys.Yksi+linja+on+kuten+tämä+Suomi24,+jossa+kaikenlaiset+kukat+saa+kukkia+ilman+oikeaa+moderointia,+niin+että+on+ateistien+pilkata+katolisiin+propagoijiin+asti+kirjoittajia.+Sitten+toinen+ääripää+on+se,+että+kaikki+keskustelu+sammutetaan,+kuten+esimerkiksi+One+Way+Missionin+tai+TV7n+kohdalla,+joissa+ei+sallita+mitään+keskustelua+tai+kritiikkiä."Ja+kaiken+muun+lisäksi+jokapäiväistä+tunkeilua+luonani,+huolta+kaikista+seurakunnista."+-+2.+Korinttolaiskirje+11:28Uskallan+väittää,+että+julkisesti+toimivista+saarnaajista+minä+osallistun+keskusteluun+vastailen+viesteihin,+palautteisiin,+puheluihin,+sähköposteihin+ja+sosiaaliaalliseen+mediaan+enemmän,+kuin+muut.+Moni+ei+esimerkiksi+vaivaudu+laisinkaan+tänne+Suomi24+vastaamaan+millään+tavalla.Ne,+jotka+suuttuvat,+ovat+yleensä+jostain+näistä+kolmesta+ja+heidät+on+siirrettävä+keskustelusta+pois:1)+Agendan+miehet.+Nämä+on+sellaisia,+jotka+tulee+mainostaa+omaa+juttua+kopioiden+samaa+viestiä+joka+sivulle.2)+Floodaajat.+Nämä+käyttää+"heitän+elefantin+huoneeseen"+argumentointia,+jossa+kopioidaan+jostain+tallessa+pitkä+litania+linkkejä.+Ja+he+äkkiä+täyttää+koko+keskustelu+ikkunan+tällä.3)+Vänkääjät.+Nämä+piikittelee,+vinoilee+ja+huonossa+rivienvälistä+työntää+panetteluja.+Usein+esiintyen+besserwisserinä,+mutta+itse+laisinkaan+perehtymättä.+He+ei+halua+kuulla,+vaan+puhua."Aja+pois+pilkkaaja,+niin+poistuu+tora+ja+loppuu+riita+ja+häväistys."+-+Sananlaskut+22:10Kerran+eräs+FB+ryhmä+meno+yhden+katkeran+naisen+takia+aivan+sekaisin+ja+kun+tästä+evästin+moderaattoria,+niin+hänen+poistaessa+tuo+vänkääjä,+keskustelu+rauhoittu+ja+nousi+hyvälle+tasolle.En+tiedä+mistä+ryhmästä+nyt+tuossa+kerrot,+koska+en+ole+FB:ssä+vuosiin+lähtenyt+ulos+mistään+ryhmästä,+jossa+aktiivisesti+olisin+toiminut.+Minulla+on+vain+kourallinen+ryhmiä,+joihin+harvakseltaan+kommentoin.Hyvä+kritiikki+on+erinomaista,+kun+se+on+Jumalan+sanan+mukaista+ja+sille+perusteltua.+Tätä+kuulee+ihan+liian+vähän.+Tässäkään+ketjussa+ei+kritiikkiä,+sen+enempää+kuin+puolustuspuheita,+perustella+oikeastaan+Raamatun+esimerkkien+kautta+ja+se+on+mielestäni+iso+puute.+Sana+pitäisi+olla+ajatuksensa+perustana+tai+sitten+on+parempi+vaieta.Siunauksin,+MM.