Vapaa kuvaus

Aloituksia

123

Kommenttia

1185

  1. II Timoteuskirje 2:17
  2. ...

    "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon... Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?" — Apostolien teot 5:7,10

    Kuinka usein joudumme kantapään kautta oppimaan, kasvamaan sakkokierroksen kautta ja pahasti eksymäänkin ensin, sillä Pietarikin varmasti pystyi omistamaan tämän sanan: "Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi" (Ps. 119:67). Tämän sanan minäkin omistan elämääni oman eksymykseni johdosta.

    Pietari nyt ymmärsi fariseuksien lahkosta uskovaisiksi tulleiden väärät väittämät ja epäterveen opin. Usein tällaiseen lankeaakin juuri toisen polven kristityt, jotka ovat kasvaneet uskovaisessa kodissa ja "oppineet tavoille", mutta Jumalalla ei ole lapsenlapsia.

    Pelastus annetaan vain lahjana, sillä on laittomuutta yrittää ansaita se, mitä toinen teki.

    Kukaan ei pelastu, jos ei pääse Jumalan armoon, sillä Kristus Jeesus lahjoittaa pelastuksen sille, jonka laki on osoittanut syntiseksi, pahaksi ja kelpaamattomaksi Jumalalle, mutta uskoo Häneen. Sinä et voikaan ikinä kelvata, mutta Jeesus Kristus kelpasi täysin. Tartu siis evankeliumiin uskon kautta laittamalla luottamuksesi annettuun lahjaan, sillä kaikki mitä näet nytkin silmilläsi, on Jumalan lahjaa ihmiskunnalle, mutta suurin lahja on mikä nähdään hengen silmin: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna meidän syntiemme tähden. Aamen.

    "Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." — Apostolien teot 5:11

    PS. Tässä raamattutunti siitä armosta, joka kaidalla armon tiellä lahjoitetaan uskovaiselle.
    https://www.youtube.com/watch?v=VSw63XIy2pc

    Siunauksin, MM.
  3. Rauhan tervehdys.

    "Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua." — Matteuksen evankeliumi 24:7-8

    Tässä on kuvattu lopunajan maailmanlaajuiset tapahtumat, jossa ensiksi mainitaan sodat ja niistä uutisointi, sillä 1800-vuosisadan lopulla alettiin jo kuvitella, ettei mitään suursotia enää tulisi, mutta tulikin suursodaksi kutsuttu maailmansota, tulipa vielä toinenkin vielä pahempi, ja nyt maailma jälleen polarisoituu 1990-luvun liennetyksen jälkeen asetelmiinsa, jotka eivät voi kuin päättyä suursotaan.

    Näistä verrataan synnytystuskiin, on odotettavissa että nämä pahenevat pahenemistaan, sillä on kirjoitettu: "Kun he sanovat: 'Nyt on rauha ja turvallista', silloin heille tulee yhtäkkiä turmio kuin poltot raskaana olevalle vaimolle, eivätkä he pääse pakoon." (1.Tess. 5:3).

    Herran Jeesuksen antamista merkeistä lopunajalle tulee huomioida myös nuo sotien seuraukset: etniset ryhmät nousee toisiansa vastaan, liittoumat toinen toistansa vastaan ja tämä iskee erityisesti ruokahuoltaan, sillä tulee monin paikoin nälänhätää. Se myös tulee Suomeen seurauksena, kun sota alkaa.

    Koska nämä ovat jo alkaneet täyttyä silmiemme alla, on jokaisen syytä vetäytyä lähelle Herraa Jeesusta, kääntyä pahoilta teiltänsä ja etsiä Jumalan armoa avuksi oikeaan aikaan, että kestää kun nämä tapahtuvat. Aamen.

    "Herran nimi on vahva torni; hurskas juoksee sinne ja saa turvan. Rikkaan tavara on hänen vahva kaupunkinsa, ja korkean muurin kaltainen hänen kuvitteluissaan. Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys." — Sananlaskut 18:10-12

    Siunauksin, MM.
  4. Rauhan tervehdys.

    "Parannusta ei ole, jos ei ala noudattaa lakia."

    Tällainen parannus eli mielenmuutos, jossa hylkää uskon ja sitä vastoin alkaa perustamaan lakiin elämänsä, oikein jopa antautuu siihen koko sydämisesti, varmasti on kadottanut evankeliumin. Parannus (kr. metanoia, muuttaa mielensä) on Raamatussa, että uskoo evankeliumin ja lakkaa uskomasta itseensä. Se on parannus kuolleista teoista.

    Mutta toinen virhe tulee sitten pyhityksessä, ettei sitäkään perusteta armoon vaan lakiin, jonka kuvitellaan sitten uskovaisen pyhittävän ihmisen. Ja näitä lain vaatimuksia käydään yhä laajemmin ja syvemmin, mutta samalla alati lisäänty kurjuus, toivottomuus ja synti, sillä synnin voima on laki!

    Laki on erinomainen, kun sillä jumalattomia hätyytetään ja tehdään oikein syntisiksi Jumalan edessä. Mitä kireämpi laki, sitä enemmän on synnin voimaa. Ja vain syntisiä Jeesus kutsuu parannukseen, ei vanhurskaita eikä lakiakaan ole laitettu vanhurskaalle, mutta monet sekoittavat nämä toisinpäin, että ensin ottavat kevyesti ilolla sanan vastaan ja sitten alkavat ankarasti suorittamaan lakia. Tämä menee pieleen, kuin laittaisikin kärryt hevosen eteen eikä taakse.

    "Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle." — I Timoteuskirje 1:6-9

    Kuuntele tästä raamattutunti evankeliumista, että miten pelastus saadaan ja kenelle se kuuluu?
    https://www.youtube.com/watch?v=qmUOT_WMQTI

    Siunauksin, MM.
  5. Rauhan tervehdys.

    Katsaus Uuteen testamenttiin, joka kumoaa korvausteologiset harhaopit ja ilmoittaa apostolien Israel salaisuuden.
    https://youtu.be/UiznoQKgiAU

    Siinauksin, MM.
  6. Rauhan tervehdys.

    Minusta se on varsin ihmeellistä, että on rakastavinaan Jumalaa, mutta sitten omaa yliluonnollisen sokeuden, että ei ole valmis korjamaan mitään valhetta mitä evankeliumista, Jeesuksesta Kristuksesta ja Raamatusta kerrotaan, vaan hänellä on ihan sama mitä Jeesuksesta puhutaan tai mistä Jeesuksesta lopulta on kyse. Se ei voi olla edes inhimillistä sokeutta ja ymmärtämättömyyttä, vaan se on jo riivaajien työtä, että hengellisesti on unessa.

    "Tuo, jonka tulo tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla, tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sen tähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidakseen pelastua. Sen tähden Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan ovat mieltyneet vääryyteen." — II Tessalonikalaiskirje 2:9-10

    Huomaa tuo sana >"uskovat valheen", jossa on aivan sama uskoa sana kuin uskoa totuus. Heidän uskon kohteensa on vain väärä, joka tulee siitä ettei ole rakkautta totuuteen, sillä ei tullut rakastaa kielellä ja sanalla, vaan totuudessa ja teossa. Mutta jokin vääryys, johon on mielistytty, on saanut myymään totuutta. Surullista on heidän kohtalonsa, koska se mainitaan kadotukseksi, jos tuo tila loppuun asti saa jatkua.

    Mutta Jumala herättää ja kehottaa herämään.

    "Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä." — Ilmestyskirja 3:1-2

    Millaisia ovat kuolleessa tilassa olevat nimikristityt ja miten Jumala herättelee heitä?
    https://www.youtube.com/watch?v=kuEG8WpDeF8

    Siunauksin, MM.