Rauhan tervehdys.
"Sen päämiehet siellä ovat niinkuin saalista raatelevaiset sudet: he vuodattavat verta, hukuttavat sieluja kiskoaksensa väärää voittoa." — Hesekielin kirja 22:27
Raamatun kuvaus raatelevaisista susista paljastaa, että he kieltävät evankeliumin Kristuksesta Jeesuksesta, uskon kautta tulevan armon ja vääristävät parannuksen teon joksikin muuksi kuin mielenmuutoksesta. Eräs heistä on partaprofeetta David Owuor.
Alkutekstissä tuo raatelevaiset-sana on oikeastaan saalistavat sudet. Kun sinua aletaan väkisin, jopa vastoin tahtoasi, vetämään johonkin ja rustistamaan sinulle sopimattomaan muottiin, kyseessä voi olla tällainen susi, vaikka hän näyttäisi julistavan näennäisesti "parannusta" ja jopa puhuu Jumalasta sekä evankeliumista.
Raatelevaiset Sudet Seurakunnassa
https://www.youtube.com/watch?v=DaxQU5yKuZk
Siunauksin, MM.
Parannuksen Teolla Raatelevat Sudet
35
434
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin on kaukaa haettu aihe. Koskettaako se ketään Suomessa ? Pitääkö partaprofeetta kokouksia kehä III n sisäpuolella ? Palaa maanpäälle.
- Anonyymi
Mauno Mattila on erittäin taitava eksyttäjä, olkaa varovaisia. Se, että hän kokee vapautuneensa menestysteologiasta ei tarkoita sitä, että hän on tullut vielä oikeaan uskoon, hän vain siirtyi eksytyksestä toiseen, paljon pahempaan. Hän ei itse huomaa tätä, koska luulee, petettynä, olevansa uskossa.
Hän kuulostaa hengelliseltä ja on hyvin kiivas, mutta kun alatte kiinnittämään huomiota puheen ja opetuksen sisältöön, niin huomaatte, että hän ei ole pelastavassa uskossa, eikä aidosti ymmärrä Raamatun sanomaa eikä sitä, mistä Kristinuskossa on kyse. Hän eräässä videossa sanoi olevansa '' ikään kuin Jumalan asettama portinvartija''. Aikamoinen titteli, jota ei Raamatusta löydy. Selänne profetioista sun muista puhumattakaan...
Kristinuskossa on kyse vain ja ainoastaan Kristuksesta Jeesuksesta. Ei meistä eikä meidän ''näyistä'', kokemuksista, ihmeistä ja parantumisista tai tunteista, ei politiikasta, omista teoista eikä kirjaviisaudesta, vaan Kristuksesta. Nämä eksyttäjät ja eksytykset ovat siitä niin salakavalia, koska selkeät sudet on helppo tunnistaa (kuten Owuorit, Benny Hinnit, Joyce Mayerit, Branhamit sun muut), mutta nämä, jotka esittävät hurskasta; he tulevat lampaiden vaatteissa. He sanovat välillä ihan oikeitakin asioita, mutta se pienikin tippa myrkkyä lasissa saastuttaa koko veden. (2. Korinttilaiskirje 11:13-15)
Perkele osaa tuottaa hyvin aidon näköistä kristillisyyttä, mutta Raamatun Sanan tuntemisen kautta me opimme tunnistamaan nämä väärennökset.
Raamattu sanoo, että hedelmistä puu tunnetaan. Hyvä puu ei voi tuottaa pahaa hedelmää eikä paha puu hyvää hedelmää. Oikeasti uudestisyntynyt ja uskossa elävä Jumalan lapsi ei kykene esimerkiksi pöyhkeilemään ja räyhäämään omasta erinomaisuudestaan, toivomaan ja rukoilemaan pahaa muille, käskyttämään Jumalaa tai nauramaan ja pilkkaamaan muiden vahingolle. Oikea uskovainen ei puhu eikä toimi ristiriitaisesti - eihän samasta lähteestä voi tulla makeaa ja karvasta vettä? (Jaakobin kirje 3:11-15)
Olisi tärkeää olla tarkkana ja kiinnittää huomiota siihen, mitä kenenkin suusta oikeasti tulee, kun he puhuvat Jumalasta ja tutkia ja koetella ne puheet Raamatun Sanalla (myös tämä minunkin tekstini), että puhuuko henkilö Raamatun Jumalasta vai jostain muusta. Onko Kristus kaiken keskiössä vai muut asiat? Hämmentäjiä on moneen lähtöön, ja jos huomaa jossain ristiriitaisuksia, kuten Raamatun vastaisia opetuksia tai ilmiöitä, epäjumalanpalvelusta, pahaa menoa ja sen sellaista, niin näistä paikoista on kehotettu pysymään kaukana. (2.Kor. 6:14-18)
Tuli muutama Raamatun jae mieleen aiheeseen liittyen:
'Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.' Jaakobin kirje 3:16-18
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.'' 2. Johanneksen kirje 1
Uskossa oleminen tarkoittaa sitä, että me pysymme Kristuksessa ja Hänen Sanassaan. Vanhurskas on elävä uskosta, ja jos me vetäydymme siitä pois, niin olemme kääntyneet takaisin Jumalan vihollisiksi, pois kadotukseen. (Hepr.10:37-39 & Hepr.11:1 ja Johannes 15).
Perkele pyrkii siihen, että emme luottaisi ja uskoisi Jumalan Sanaan. Hän pyrkii siihen, että hairahtuisimme edes ihan vähän, pois kapealta tieltä. Meidän ei kuulu sokeasti luottaa ihmisiin eikä seurata muita ihmisiä. Ei luottaa omiin tunteisiin tai ymmärykseen eikä heittää aivoja narikkaan, vaan nimenomaan tutkia ja koetella kaikki, pitäen kiinni Jumalan Sanasta. (1. Johanneksen kirje 4:1).
On vain yksi Mestari, yksi Raamatun opettaja ja yksi välimies - ja hän on Jeesus Kristus.
Ei voi kuin rukoilla Maunon, kaikkien ihmisten ja itseni puolesta, että emme eksyisi ja, että eksyneet kääntyisivät takaisin pois Kristuksen tykö ja totuus tekisi heidät vapaiksi. Onko meillä rakkautta totuuteen...- Anonyymi
Teistä kumpikaan ei ole pelastavassa uskossa, jos se on noin tarkkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teistä kumpikaan ei ole pelastavassa uskossa, jos se on noin tarkkaa
Haluaisitko avata, mitä tarkoitat tuolla '' jos se on noin tarkkaa''?
- Anonyymi
Vaikea kysymys. Mielestäni parannus pitää tehdä uskovankin, jos on tarvetta. Esim. jos huomaa lankeaa vaikka ulkokultaisuuteen, kuten Pietari Galatalaiskirjeessä, häntä oli Paavali oikein nuhdella. Toisaalta armo ei ole minullekaan täysin kirkastunut, eikä Pyhän Hengen todistus, jota ei tunne sisällä.
- Anonyymi
Joo, toi Pyhän Henken tojistus , mitä se on, aloin nyt ekallisen kerrallisen vasta miettimään. Mutta olen ikäänkuin vetänyt yhtäläisyysviivan sen kummallisen erikoisen ihmeellisen kiiteteltäväisen rauhan tultua omassa uuvestisyntymässäin minuun vaikuttamaan. Se rauha jota en aikaisemmin tuntenut, mutta uuvestisyntymässäni se alkoi ja on lisääntynyt mitä enemmän tulee ilometrejä alle uskossa Jeesukseen.
Voisiko tämä Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama rauha olla se Pyhän Hengen totistus. Armon olen kyllä oivaltanut muistakin Raamatunjajeistaksista täysin minulle kuuluvaksi KUNHAN VAIN pysyn elämän loppuun asti Jeesuksessa, liittyneenä hänen ruumiinsa "jäsenyyyteen"/jäseneksi.
Huomaan kirjoituksestasi ettet taija sinäkään olla pelastusvarmoihin lukeutuva kuten en minäkään. Luopioitumisriskin olemassaolo on olemassa ja ymmärtääkseni avioeron voi ottaa Jeesuksesta luopijoituneena niin tietoisesti kuin tiejostamattomasti, mutta luulen että siinä on kuitenkin tunnistettavia varoituksia luopijoituvalla kuten huono omatuntoisuus, mutta se ei tietenkään yksistään ole varma tunniste luopijouvesta, sillä aito kristittykin tuntee joskus huonoa omaatuntoa omista kohelmuksistaansa.
Mä tiejän sen että olen erityisherkkä näissä omantunnontuskissa. Olen taipuvainen saajutkin synnit läpikäymään uuvestaan kun näkee esim. unen , joka liittyy jotenkin mun aijempiin syntisäkkini sisältöihin. Kuten tänä aamusella herätessäni unesta, jossa elin useita vuosia syytellen aasialaismiestä rikossynnistä erästä naista kohtaan, ja syyttelin siinä unessa tuota miestä julkisestikin kirjoitellen tiejoitusvälineisiin hänen nimensä ja mustasin maineensa, kunnes mulle selvisi että se mitä siinä unen alussa vuosia aiemmin ei ollut sellainen rikos kuin oletin sen olevan kun lopulta rikoksen kohde ilmoitti mulle mitä oli tapahtunut , mutta ei selittänyt mulle miksei ollut aiemmin kertonut asiaa. Ilmeisesti tuo nainen oli jollain tavoin ollut yllykkeenä miehelle tahallaan.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, toi Pyhän Henken tojistus , mitä se on, aloin nyt ekallisen kerrallisen vasta miettimään. Mutta olen ikäänkuin vetänyt yhtäläisyysviivan sen kummallisen erikoisen ihmeellisen kiiteteltäväisen rauhan tultua omassa uuvestisyntymässäin minuun vaikuttamaan. Se rauha jota en aikaisemmin tuntenut, mutta uuvestisyntymässäni se alkoi ja on lisääntynyt mitä enemmän tulee ilometrejä alle uskossa Jeesukseen.
Voisiko tämä Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama rauha olla se Pyhän Hengen totistus. Armon olen kyllä oivaltanut muistakin Raamatunjajeistaksista täysin minulle kuuluvaksi KUNHAN VAIN pysyn elämän loppuun asti Jeesuksessa, liittyneenä hänen ruumiinsa "jäsenyyyteen"/jäseneksi.
Huomaan kirjoituksestasi ettet taija sinäkään olla pelastusvarmoihin lukeutuva kuten en minäkään. Luopioitumisriskin olemassaolo on olemassa ja ymmärtääkseni avioeron voi ottaa Jeesuksesta luopijoituneena niin tietoisesti kuin tiejostamattomasti, mutta luulen että siinä on kuitenkin tunnistettavia varoituksia luopijoituvalla kuten huono omatuntoisuus, mutta se ei tietenkään yksistään ole varma tunniste luopijouvesta, sillä aito kristittykin tuntee joskus huonoa omaatuntoa omista kohelmuksistaansa.
Mä tiejän sen että olen erityisherkkä näissä omantunnontuskissa. Olen taipuvainen saajutkin synnit läpikäymään uuvestaan kun näkee esim. unen , joka liittyy jotenkin mun aijempiin syntisäkkini sisältöihin. Kuten tänä aamusella herätessäni unesta, jossa elin useita vuosia syytellen aasialaismiestä rikossynnistä erästä naista kohtaan, ja syyttelin siinä unessa tuota miestä julkisestikin kirjoitellen tiejoitusvälineisiin hänen nimensä ja mustasin maineensa, kunnes mulle selvisi että se mitä siinä unen alussa vuosia aiemmin ei ollut sellainen rikos kuin oletin sen olevan kun lopulta rikoksen kohde ilmoitti mulle mitä oli tapahtunut , mutta ei selittänyt mulle miksei ollut aiemmin kertonut asiaa. Ilmeisesti tuo nainen oli jollain tavoin ollut yllykkeenä miehelle tahallaan.
Selef UrgeJa sitten tuomitset helvettiin kaikki, jotka eivät ole juuri ja juuri yhtä pinnalla kuin sinä? Armahtakaa, nii teitäkin armahdetaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten tuomitset helvettiin kaikki, jotka eivät ole juuri ja juuri yhtä pinnalla kuin sinä? Armahtakaa, nii teitäkin armahdetaan
Mistä sen valheen löyväkset että juuri minä olen helvettiin tuomitsija useiden ihmisten kohjalla, jotka eivät " OLE YHTÄ PINNALLA KUIN KALA."
Riippuu kauvan kala on pinnalla, ensin tulee mieleen haiseva kuollut kala tuosta kommentistanne kysyväisyyjessä.
En koe kalallistettun mitenkään pinnalla vaan syväksessä, en mereksen vaan muun veteksisyyjen suojis.
Jumalan armoksisuus ei kaikille kuuluksisuus, onko ajatus tutullisuus?
Osaatko kuuklettaa keille Jumalan armo ei Raamatun ilmoituksen mukaan kuulu?
Hymyillen sulle,
Selef Urge
Selef Urge
- Anonyymi
Gal.6:10 Koska siis meillä aika on, niin tehkäämme jokaiselle hyvää, mutta enemmiten niille, jotka meidän kanssaveljemme uskossa ovat. Biblia (1776) Ef.2:10. 2Piet.1:7.
- Anonyymi
En tunne M M. aa ollenkaan. Hänen näkemykset ovat kaukana helluntailaisuudesta. No, täällä voi kirjoittaa vaikka muurahaisista. Aihe sekin. Hänestä paistaa kovasti katkeruus. Tod. on potkittu pois helluntaiherätyksestä. Niitäkin on, eri syistä. Täällä yleensä pelätään eksytyksiä kuten ruttoa. Niin M.M. kin. Olet kaukana elävästä vedestä. Tästä tunnetaan helluntailaiset, ei eksytyksistä, 666:sta. Det är sant.
- Anonyymi
·
Käännä tämä sivu
9.7.2025 — On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy
Ei pidä unohtaa, että Mauno Mattila on USA:n presidentti Donald Trumpin uskollinen juoksukoira.
Isäntänsä tavoin Mauno Mattila harrastaa saatananpalvontaa ja hyväksyy vielä syntymättömien lasten murhaamisen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274942/mauno-mattila---trumpin-uskollinen-juoksukoiraRauhan tervehdys.
Tai sinulle satanisti lienee turha rauhaa toivotella, kun sinulla ei ole sitä, mutta miksi jaat valheita, että kannatan aborttia kun minulla yksi harvoista saarnoista YouTubessa joka päinvastoin tuomitsee abortin murhaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=-CxaahNjLjo
Ja vielä lisäksi, että Trumpin uskollinen juoksukoira? Vau, siis minulla on henkilökohtainen suhde Trumppin? Sepä olisikin mukava, mutta tuohon satanismiin liittyy läheisesti Trumpi kiroilu ja viha, joka on sanomattoman suurta.
Siunauskin, MM.Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Tai sinulle satanisti lienee turha rauhaa toivotella, kun sinulla ei ole sitä, mutta miksi jaat valheita, että kannatan aborttia kun minulla yksi harvoista saarnoista YouTubessa joka päinvastoin tuomitsee abortin murhaksi.
Ja vielä lisäksi, että Trumpin uskollinen juoksukoira? Vau, siis minulla on henkilökohtainen suhde Trumppin? Sepä olisikin mukava, mutta tuohon satanismiin liittyy läheisesti Trumpi kiroilu ja viha, joka on sanomattoman suurta.
Siunauskin, MM.Kuten totesin aiemmin, sinä Mauno Mattila olet Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin uskollinen juoksukoira. Isäntäsi tavoin sinä Mauno Mattila harrastat saatananpalvontaa ja hyväksyt vielä syntymättömien lasten murhaamisen.
Tämä on kiistaton totuus, sillä ajatuksesi ja sydämesi ovat mädät, kuin ruumiit haudassa. Kehotan sinua Maunoa Mattila parannukseen.- Anonyymi
Trump vehkeilee Syyrian muslimijohtajan kanssa, alkaa myydä aseita saudeille. On hyvin epävakaa Israel-ystävyydessä.
- Anonyymi
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauskin, MM."Sinulle satanisti lienee turha rauhaa toivotella, kun sinulla ei ole sitä" Tähän amen. Toivottavasti Henki nimimerkin silmät vielä avautuva ennen kuin on myöhäistä:
https://youtu.be/btqbc9AQ-dk?t=869 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinulle satanisti lienee turha rauhaa toivotella, kun sinulla ei ole sitä" Tähän amen. Toivottavasti Henki nimimerkin silmät vielä avautuva ennen kuin on myöhäistä:
https://youtu.be/btqbc9AQ-dk?t=869Syön kilon konvehteja jos aukejavat hengen silmäisensä aukenevat ennen kuin kaiken myöhäistävä pedonmerkki tai kalman koura kouraiseen hänet mukaansa.
Eipä tunnu näkevän kuinka helvettiin on menossa vaan ihan sokkona jonossa eteenpäin mennään :
https://www.youtube.com/watch?v=nG2rKPe34YA
Selef Urge Anonyymi kirjoitti:
"Sinulle satanisti lienee turha rauhaa toivotella, kun sinulla ei ole sitä" Tähän amen. Toivottavasti Henki nimimerkin silmät vielä avautuva ennen kuin on myöhäistä:
https://youtu.be/btqbc9AQ-dk?t=869Kaltaistenne saatananpalvojien "aamenien" painoarvo on yhtä suuri, kuin bakteerin pieru maailmankaikkeudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Syön kilon konvehteja jos aukejavat hengen silmäisensä aukenevat ennen kuin kaiken myöhäistävä pedonmerkki tai kalman koura kouraiseen hänet mukaansa.
Eipä tunnu näkevän kuinka helvettiin on menossa vaan ihan sokkona jonossa eteenpäin mennään :
https://www.youtube.com/watch?v=nG2rKPe34YA
Selef UrgeJos olisin Selefin kaltainen lihapulla, joka uskoo Jeesus-ihmisen pelastaneen ihmiset synniltä, pitäisin pienempää ääntä.
- Anonyymi
Puoliyö lienee jo.
- Anonyymi
En usko, että mustamaalaus aina on tavhallista. Jotkut vain ajautuvat siihen.
Mutta nyt on kauikille avattu tie vapauteen: Se on rukous. - Anonyymi
Kaunis parannus :
Shalom,
https://oikeaseurakunta.wordpress.com/2025/11/11/chains-of-bondage/ - Anonyymi
Puhun teistä molemmista. Lopettakaa jo. Aikuinen ei taistele lihaa ja verta vastaan. Mauno on lihaa ja se toinen verta. Teidän yhteinen viholliset toimii "hajota ja hallitse" -periaatteella, jolloin perkele nauraa, kun kaksi Jeesuksen verellä lunastettua taistelee keskenään.
Turha riita, suuri railo
Jumalan miehet, muistakaa yhteinen vihollinen ja yhteinen vihollinen.
Onko oikein, että teillä tämä Apollos ja Pietari - asetelma?
Kuka on enemmän oikeassa ja ylpeänä sanoo aina viimeisen sanan?
Se, joka vetäytyy ekana tästä kiistasta on nöyrempi.- Anonyymi
Asioista tarkemmin tietämättä, en usko että osapuolet ovat edes kaukana samasta näkemyksestä. Toinen painottaa armoa, kun taas toinen sitä, ettei armo ole lupa synnin harjoittamiseen ja laittomuuteen. Armo kyllä kasvattaa uskoontulon jälkeen pois jumalattomuudesta, samoin kuin laki vie ennen uskoontuloa ihmisen parannuksen paikalle Jeesuksen luo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioista tarkemmin tietämättä, en usko että osapuolet ovat edes kaukana samasta näkemyksestä. Toinen painottaa armoa, kun taas toinen sitä, ettei armo ole lupa synnin harjoittamiseen ja laittomuuteen. Armo kyllä kasvattaa uskoontulon jälkeen pois jumalattomuudesta, samoin kuin laki vie ennen uskoontuloa ihmisen parannuksen paikalle Jeesuksen luo.
Ero on suuri kun toinen sanoo että armo on kaikille paatuneille ja toinen sanoo että kristityille. Toinen on silloin väärässä.
Tarjolla armo on kaikille, mutta se joka ei sitä ota vastaan on vailla silloin Jumalan armoa, näin olen oppinut. Kun jumalaton kuolee niin Jumalan armo on joidenkin mukaan häntäkin koskeva, näin esim. jumalattomien rienaajien hautajaisissa kerrotaan Jumalaa pilkanneesta vainajasta kuinka hän on nyt ilman uskoa Jeesukseen pelastuneena. En löydä tätä Raamatusta.
Lienenkö oikeassa? Anonyymi kirjoitti:
Ero on suuri kun toinen sanoo että armo on kaikille paatuneille ja toinen sanoo että kristityille. Toinen on silloin väärässä.
Tarjolla armo on kaikille, mutta se joka ei sitä ota vastaan on vailla silloin Jumalan armoa, näin olen oppinut. Kun jumalaton kuolee niin Jumalan armo on joidenkin mukaan häntäkin koskeva, näin esim. jumalattomien rienaajien hautajaisissa kerrotaan Jumalaa pilkanneesta vainajasta kuinka hän on nyt ilman uskoa Jeesukseen pelastuneena. En löydä tätä Raamatusta.
Lienenkö oikeassa?Rauhan tervehdys.
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." — 2. Korinttolaiskirje 6:1
Ei tietenkään kaikki ihmiset saa armoa, jotka eivät usko Kristukseen eivätkä ota sitä näin vastaan lahjana, vaan jäävät armosta ja uskosta osattomiksi kadotetuiksi sieluiksi, joiden loppu on iankaikkisessa helvetissä eikä iankaikkisessa taivaassa, johon Jeesus edeltä meni ja valmista tien ruumiin kuolemansa kautta.
Korinttolaiskirjeet puhuvat tästä erityisesti.
Ja vastaavasti, jos uskoontullut ihminen lankeaa pois uskosta lain alle, usein syntiensä tähden, ja alkaa sitten uudestaan yrittää vanhurskaudessa harjoittamiensa tekojen ja itsevalitun jumalanpalveluksen kautta hankkimaan Jumalan suosiota, on langennut pois armosta eikä hänkään pelastu.
"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." — Galatalaiskirje 5:4
Lainalainen tila on luonnollista meille:
Teet töitä --> Saat palkkaa
Alat hyväksi --> Pääset taivaaseen
Tottelet Jumalaa --> Sinut palkitaan pelastuksella
Tällaista on lainalaisuus, mutta armo sitä vaston perustuu jo maksettuun lahjaan, joka on vaapasti tarjolla sille, joka ainoastaan uskoo eikä yritä ostaa teoillansa sitä.
Tämä on myös hullutus ihmisille, että se on "näin helppoa", mutta se uskominen onkin siksi tosi vaikeaa, kun pitäisi kävellä ylitse ikuisuuden virran Kristusta katsellen. Ja siksi monet eivät koskaan tule uskoon, varsinkaan omavoimaiset, omavanhurskaat ylpeät ihmiset, jotka kehuskelevat mitä ovat eikä sillä mitä Kristus on. Jeesus Kristus täytti kaiken ristillä, mutta sen lahjan voi ottaa vain tyhjä käsi vastaan, joka ei yritä tehdä kauppaa eikä tarjoa Kristukselle mitään muuta kuin syntinsä.
"Mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi." — Roomalaiskirje 4:5
Ihanko se on tosissaan lahja, jonka saa uskon kautta? Kyllä. Kiitos Herralle!
https://www.youtube.com/watch?v=3rGgW4VOzQ0
Siunauksin, MM.Rauhan tervehdys.
Tarkoitatko tätä?
https://www.youtube.com/post/UgkxP_R5LinRx5v0UEX9v-THN2WRrzgvrC_Y
Tässä se asetelma on paremminkin Paavali ja Keefas (Gal. 2:11-14), jota käytiin myöhemmin ensimmäisessä kirkolliskokouksessa Jerusalemissa v. 50 jKr (Apt. 15)?
"Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia." — Apostolien teot 15:5
Mitä taas tulee mainitsemaani Dr. David Owuoriin, niin hänen kohdallaan on sama ongelma, mutta on menty astetta syvemmälle vielä petokseen enkä usko, että hän on edes langennut pois armosta, vaan hän ei koskaan sitä tullutkaan tuntemaan.
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." — 2. Korinttolaiskirje 6:1
Ei tietenkään kaikki ihmiset saa armoa, jotka eivät usko Kristukseen eivätkä ota sitä näin vastaan lahjana, vaan jäävät armosta ja uskosta osattomiksi kadotetuiksi sieluiksi, joiden loppu on iankaikkisessa helvetissä eikä iankaikkisessa taivaassa, johon Jeesus edeltä meni ja valmista tien ruumiin kuolemansa kautta.
Korinttolaiskirjeet puhuvat tästä erityisesti.
Ja vastaavasti, jos uskoontullut ihminen lankeaa pois uskosta lain alle, usein syntiensä tähden, ja alkaa sitten uudestaan yrittää vanhurskaudessa harjoittamiensa tekojen ja itsevalitun jumalanpalveluksen kautta hankkimaan Jumalan suosiota, on langennut pois armosta eikä hänkään pelastu.
"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." — Galatalaiskirje 5:4
Lainalainen tila on luonnollista meille:
Teet töitä --> Saat palkkaa
Alat hyväksi --> Pääset taivaaseen
Tottelet Jumalaa --> Sinut palkitaan pelastuksella
Tällaista on lainalaisuus, mutta armo sitä vaston perustuu jo maksettuun lahjaan, joka on vaapasti tarjolla sille, joka ainoastaan uskoo eikä yritä ostaa teoillansa sitä.
Tämä on myös hullutus ihmisille, että se on "näin helppoa", mutta se uskominen onkin siksi tosi vaikeaa, kun pitäisi kävellä ylitse ikuisuuden virran Kristusta katsellen. Ja siksi monet eivät koskaan tule uskoon, varsinkaan omavoimaiset, omavanhurskaat ylpeät ihmiset, jotka kehuskelevat mitä ovat eikä sillä mitä Kristus on. Jeesus Kristus täytti kaiken ristillä, mutta sen lahjan voi ottaa vain tyhjä käsi vastaan, joka ei yritä tehdä kauppaa eikä tarjoa Kristukselle mitään muuta kuin syntinsä.
"Mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi." — Roomalaiskirje 4:5
Ihanko se on tosissaan lahja, jonka saa uskon kautta? Kyllä. Kiitos Herralle!
Siunauksin, MM.Varmaan asia on kuten sanoit. Mutta kuitenkin hedelmistään puu tunnetaan. Esim. kun sanoit Vansea kristityksi, niin en usko ainakaan että hän on uudestisyntynyt kristitty vaikka uskookin Jeesukseen. Samoin Esim. Etelman ei varmaan ole uskossa, vaikka laulaakin virsiä. Kiroileva jumalaton hän on ainakin elokuvissa ja aviorikoksissaan. Armo ei siis ole sitäkään, että uskotaan Jeesukseen ja elämällä kielletään hänet. Se vain häiritsee, että pitääkö tässä alkaa kaikkia Jeesukseen uskovia pitää taivaskelpisina kun he uskovat Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan asia on kuten sanoit. Mutta kuitenkin hedelmistään puu tunnetaan. Esim. kun sanoit Vansea kristityksi, niin en usko ainakaan että hän on uudestisyntynyt kristitty vaikka uskookin Jeesukseen. Samoin Esim. Etelman ei varmaan ole uskossa, vaikka laulaakin virsiä. Kiroileva jumalaton hän on ainakin elokuvissa ja aviorikoksissaan. Armo ei siis ole sitäkään, että uskotaan Jeesukseen ja elämällä kielletään hänet. Se vain häiritsee, että pitääkö tässä alkaa kaikkia Jeesukseen uskovia pitää taivaskelpisina kun he uskovat Jeesukseen.
...kuten sanotaankin: "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät" (Tiitus 1:16). Se ei siis voi riittää, että sanoo uskovansa Jeesukseen, jos sydän ei ole oikea. Usko ilman tekoja on kuollutta uskoa. Siksi oikeaa uskoa seuraa teot. Päivän selvää, että pelastus on armosta. Mutta silti pitää olla sydämen usko, että suun tunnustuskin olisi riittävä. Silloinhan Pyhä Henki pääsee johtamaan kaikkeen totuuteen oppikysymyksissäkin ja kaikessa muussa.
Anonyymi kirjoitti:
...kuten sanotaankin: "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät" (Tiitus 1:16). Se ei siis voi riittää, että sanoo uskovansa Jeesukseen, jos sydän ei ole oikea. Usko ilman tekoja on kuollutta uskoa. Siksi oikeaa uskoa seuraa teot. Päivän selvää, että pelastus on armosta. Mutta silti pitää olla sydämen usko, että suun tunnustuskin olisi riittävä. Silloinhan Pyhä Henki pääsee johtamaan kaikkeen totuuteen oppikysymyksissäkin ja kaikessa muussa.
Rauhan tervehdys.
Meistä ei kukaan kiellä, etteikö usko tuota hedelmiä, mutta kenestä tuossa asiayhteydessä puhutaan?
"Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa... He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia." — Tiituskirje 1:10,16
Kun apostoli käyttää sanaa "me", hän tarkoittaa kristittyjä, mutta kun hän käyttää sanaa "he", hän tarkoittaa seurakunnan ulkopuolisia ihmisiä - tässä tapauksessa näyttäisi olevan uskonnollisia juutalaisia. He ovat saastaisia ja uskottomia, ei kristityt.
Muista aina, ettet ikinä laita tuota mutta-sanaa sen jälkeen, kun olet laittanut armon. Siinä ei ole mutta-sanaa, ei tekoihin perustuvia ehtoja eikä vaatimuksia, vaan se on Jumalan lahja, joka uskon perusteella lahjoitetaan täysi mittaisena ja varmasti taivaaseen asti riittävänä armona, johon meidän toki on syytä suhtautua niin määrätyllä vakavuudella ja kunnioituksella, kun myös valtaisalla kiitoksella ja ilolla. Kiitos Jeesus!
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." — Efesolaiskirje 2:8-9
PS. Tässä uusi raamattutuntini tästäkin aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=qmUOT_WMQTI
Siunauksin, MM.
Rauhan tervehdys.
Rohkaisen, että kuunnelkaa tuo opetukseni, jossa avaan mitä parannuksen teko eli Kreikan kielen metanoia-sana oikeasti tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita.
Valitettavasti ajassamme on liikkeellä raatelevaisia susia, jotka ovat kääntäneet parannuksen legalistisella tavalla ihmisen omaksi lihalliseksi omaksi suoritukseksi, pinnistetyksi ja teoiksi, mutta Raamattu kieltää tämän selkeästi, että uskosta osattoman pitäisi itse tehdä tekoja tullakseen Jumalan lapseksi vaan se on Jumalan ihmeteko, kun ihminen uudestisyntyy ylhäältä hengellisesti.
"Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta." — Tiituskirje 3:4-5
Valitettava tosiasia on se, että jotkut käyttävät väärin vapautta, heidät tulee joskus jopa erottaa seurakunnasta ja nuhdellakin ankarasti, ja sekin on syytä iskosta ymmärrykseen, että "synnin voima on laki" (1. Kor. 15:56) ja siksi lakihenkiset lahkot ovat täynnä hirveitä syntejä ulkokultaisineen julistajineen. Oma pyristely siis tekee vain samaa kuin olisi vyötäröään myöten juoksuhiekassa: uppoavat vain yhä syvemmälle, kunnes siihen hukkuu.
Mutta meillä on parempi kuin laki, meillä on armo kasvattaja, jonka Jeesus Kristus kalliilla verellään osti meille ristillä!
"Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön, sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi, mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa... niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut." — Heprealaiskirje 7:18-22
Kuuntele ystävä tästä Sanan saarna, joka olet epävarma pelastuksestasi:
Siunauksin, MM.🎓
👀
👃
👅
✝️- Anonyymi
Kohta se Owour on Suomessa.
RepentFinland sivulta:
" HERRAN PROFEETTA Dr. Owuor on JUMALAN aito Profeetta ja kaikki, mitä hän puhuu, tulee ISÄ JUMALALTA. HERRA on lähettänyt hänet saarnaamaan..."
Jos Jumalalta tulee niin miksei sitten ole ne profetiat toteutuneet?
Hesari kuvaa Owouria sanoilla " homovastainen". Mikä on homovastainen?
Hesari on valheellinen ja syntihyväksyntäinen media, jota valheelle persot seuraavat?
Iltasanomat kopiolinjallaan : " Kohuttu homovastainen saarnaaja vierailee koulussa Vantaalla – järjestäjä: Ei mainitse homoja."
Eikös ne homotkin ole hyvä mainita? Rauhan tervehys.
"Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne." — Galatalaiskirje 2:4-5
Lue myös tämä kirjoitukseni lakihenkisyyden lahkon kahleesta:
https://www.youtube.com/post/Ugkx9FWLuNDiwxTe8a44Vrm461EfIjanqDVH
Siunauksin, MM.- AnonyymiUUSI
Kiitos aloituksesta ja kommenteista! Osui juuri Koraania lukiessa kohta jossa myös varoitettiin vääryydestä jos päämies vetoaa johtajuuteensa ja hänelle vannottuun valaan. Koraani ilmaisee että ei voida antaa sellaisten kautta varoitus sanomaa millekään kaupungille eikä pyhää kirjoitusta toimitettavaksi edelleen jakeluun. Mutta joudutte kyllä perustelemaan tarkemmin ja vilpittömästi miksi Owuor ei kelpaa. Hänhän lausuu varoitus Sanomia ankaraan äänensävyyn. Puuttuu vain se että hän saisi oman Pyhän kirjoituksen. Mä pelkään että ihonväri ja maanosa painaa liikaa arvionne pohjalla. Jo aiemmin havaitsin eräässä jutussanne antipatiaa Namibiaa ja Etelä-Afrikkaa kohtaan. Tänään on kuitenkin Afrikan evankelistat parempia kuin muualla ja ennen vanhaa. Ootteko harkinnut koskaan matkaa Afrikkaan evankelioimaan? Tuskin tarvitsee sillä siellä on omasta takaa suuria tähtiä.
Lukion psykologian tunnilla sanottiin. Jokaisella laumalla on valittu johtaja ja häntä on pakko kuunnella. Jeesus kielsi vannomasta ja Paavali sanoi se johtaa koetukseen ja tuskiin jos vannoo.
On kyllä hyvä näkemys teillä ja kaikkien kirjoitusten mukainen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,824404Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242978Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt262825Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162575Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122238Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e1012190Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6382068Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka342038MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141995