Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Joku+viittasi+tässä+keskustelussa+jo+lihallisuuteen+ja+tästä+onkin+kyse,+mutta+toisin+kuin+väitetään."Olettehan+vielä+lihallisia.+Sillä+kun+keskuudessanne+on+kateutta+ja+riitaa,+ettekö+silloin+ole+lihallisia+ja+vaella+ihmisten+tavoin?+Kun+toinen+sanoo:+'Minä+olen+Paavalin+puolta',+ja+toinen:+'Minä+olen+Apolloksen',+ettekö+silloin+ole+niinkuin+ihmiset+ainakin?"+-+1.+Korinttolaiskirje+3:3-4Tämä+ei+ensinnäkään+tarkoita+sitä,+että+ei+olisi+niin,+että+joku+ei+olisi+oikeasti+totuudessa+ja+ettei+olisi+eksyttäjiä.+Tästä+ei+ole+kyse,+sillä+Paavalikin+nimesi+eksyttäjiä.+Tässä+ei+ole+kyse+edes+siitä,+ettei+mielipiteitäkin+saisi+olla,+onhan+niitä+aina+välttämättäkin.+Tässä+oli+kyse+muusta.Jumalan+sana+jatkaa+näin."Minä+istutin,+Apollos+kasteli,+mutta+Jumala+on+antanut+kasvun.+Niin+ei+siis+istuttaja+ole+mitään,+eikä+kastelijakaan,+vaan+Jumala,+joka+kasvun+antaa."+-+1.+Korinttolaiskirje+3:6-7Lihallisuuden+merkki+on+se,+että+aletaan+pitämään+ihmistä+supersankarina,+erityisenä+voideltuna+ja+puolijumalana.+Tällaista+oli+kreikkalainen+maailma+täynnä+ja+kerran+kreikkalaiset+pitivätkin+Paavalia+ja+Barnabasta+Hermeksenä+ja+Zeuksena,+niin+että+rupesivat+uhraamaan+heille.+Apostolit+suuttuivat+tällaisesta.Jeesus+varoittaa,+että+näin+kävisi+lopunaikana."Katsokaa,+ettei+teitä+eksytetä.+Sillä+monta+tulee+minun+nimessäni+sanoen:+'Minä+olen+se',+ja:+'Aika+on+lähellä'.+Mutta+älkää+menkö+heidän+perässään."+-+Luukas+21:8Älkää+menkööt+heidän+perässään,+varoittaa+Herra,+sillä+meidän+tulee+mennä+Kristuksen+perässä.+Ihmisten+seuraaminen+nousee+lopunaikana+eksytykseksi.Koska+uskovaiset+ovat+lihallisia,+epäuskoisia+ja+tuomitsevat+näöltä,+niin+käy+näin,+että+aletaan+seuraamaan+ihmisiä+ja+silloin+eksytään.+Pois+se!Esikuvia+tietenkin+on,+mutta+tämä+apostolinen+opetus+kannattaa+sisäistä.+Jeesus+Kristus+riittää+ja+et+saa+pastoria,+evankelistaa+tai+edes+suurta+apostolia+tueksesi+tuomiolla,+vaan+olet+yksin+Herrassa+edessä."Tämän+minä+olen+kirjoittanut+teille+niistä,+jotka+teitä+eksyttävät.+Mutta+te+-+teissä+pysyy+se+voitelu,+jonka+olette+häneltä+saaneet,+ja+te+ette+ole+kenenkään+opetuksen+tarpeessa;+vaan+niinkuin+hänen+voitelunsa+opettaa+teitä+kaikessa,+niin+se+opetus+on+myös+totta+eikä+ole+valhetta;+ja+niinkuin+se+on+opettanut+teitä,+niin+pysykää+hänessä."+-+1.+Johannes+2:26-27Siunauksin,+MM.
  2. Rauhan+tervehdys.Täällä+oli+yksi+kommentti,+johon+haluan+puuttua:+"En+itse+tunne+Mattilaa+enkä+ole+kuunnellut+hänen+saarnojaan,+mutta+mielipiteitten+perusteella+...."Aika+usein+teemme+juuri+tällä+tavalla+johtopäätöksiä,+mutta+Raamattu+käskee+meitä+tutkimaan,+koettelemaan+ja+arvostelemaan+kaiken,+mutta+ei+näöltä.+En+koskaan+arvostele+julkisesti+näin,+että+en+ensin+perehdy+henkilöön.+Jos+emme+perusta+Jumalan+sanan+totuuteen+arviointia,+niin+silloin+jää+jäljelle+vain+keskenäänsä+riitelevät+mielipiteet+eli+relativismi."Älkää+tuomitko+näön+mukaan,+vaan+tuomitkaa+oikea+tuomio."+-+Johannes+7:24Jos+haluat+selvittää,+mitä+Mattila+opettaa,+niin+suosittelen,+että+katsot+kanavalta+mitä+se+Mattila+puhuu+ja+mikäli+opetan+väärin,+niin+mielelläni+haluaisin+kuulla+sen.+Tosin,+jos+olet+sapatin+kiivailija+tai+vastaava,+niin+näiden+kanssa+en+ala+väittelemään.Tässä+on+videokanavani+ja+toivon,+että+et+tuomitse+näön+mukaan,+vaan+teet+oikean+tuomion.https://www.youtube.com/user/Ergopad/Varmastikaan+en+ole+erehtymätön,+vaan+teen+virheitä+ja+olen+joutunut+tekemään+parannusta+monista+asioista+ja+varmasti+myös+tulevaisuudessa+näin+käy.Mikä+on+sitten+minun+agendani?+Se+on+tämä+jae,+jonka+olen+saanut+Herralta,+kun+lähdin+menestysteologiasta.+"Heräjä+valvomaan+ja+vahvista+jäljellejääneitä,+niitä,+jotka+ovat+olleet+kuolemaisillaan."+-+Ilmestyskirja+3:2Lähellä+sydäntäni+on+menestysteologien+uhrit+ja+ne+ihmiset,+jotka+ovat+vielä+eksytyksen+kavalissa+juonissa.+Valtava+määrä+on+eksynyt+menestysteologian+pauloihin,+mutta+kiitos+Herralle,+myös+monia+on+Herra+vapauttanut+ja+uskon,+että+vielä+monet+pääsevät+irti+äärikarismaattisuudesta+terveeseen+karismaattisuuteen.Siunauksin,+MM.