Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. "Some+men's+sins+are+open+beforehand,+going+before+to+judgment;+and+some+men+they+follow+after."+-+1.Tim.+5:24+(King+James)
  2. Kiitos+Herralle,+epäilin+jo+hetken,+että+olenko+täysin+luopuneessa+tilassa,+kun+ei+ole+yhtään+ketjua+syntynyt+veli+Mattilasta.+No,+vitsi+vitsinä.On+erikoista,+että+monet+niistä+jotka+hanakasti+taistelevat+lapsikasteen+oppia+vastaan,+tekevät+uskovien+kasteesta+samanlaisen+pelastavan+opin,+jolloin+se+malka+on+siellä+omassa+silmässä.+Kaste+ei+pelasta+ketään,+oli+sitten+lapsena+tai+aikuisena+kastettu.+Kaste+ei+ole+sakramentti."Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan."+-+Roomalaiskirje+10:9-10Kaste+ei+pelasta,+Jeesus+Kristus+pelastaa.+Kaste+ei+ole+Jumalan+teko,+usko+Jeesukseen+Kristukseen+on.Kasteessa+ei+ole+armoa,+Jeesuksessa+Kristuksessa+on+armo.Tätä+on+joissakin+baptisteilla,+jotka+uskovat+että+kastevedessä+uudestisyntyy.+Uudestisyntyminen+ei+tapahdu+kasteveden+kautta,+ei+lapsikasteen+eikä+uskovien+kasteen+vedessä,+olipa+se+vaikka+paavin+siunaama+vettä,+vaan+Jumalan+sanan+kautta+uudestisynnytään,+kun+se+uskossa+otetaan+vastaan."Te,+jotka+olette+uudestisyntyneet,+ette+katoavasta,+vaan+katoamattomasta+siemenestä,+Jumalan+elävän+ja+pysyvän+sanan+kautta."+-+1.+Pietari+1:23Miksi+sitten+kaste?+Siinä+toteutuu+julkinen+tunnustautuminen+ja+se+otetaan+hyvän+omantunnon+saamiseksi+sekä+usein+seurakuntaan+liittymisen+yhteydessä."Niin+Pietari+sanoi+heille:+'Tehkää+parannus+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan'."+-+Apostolien+teot+2:38Yksi+sekoittava+jae+löytyy+apostolien+teoista.+Koska+kokonaisilmoitus+Raamatussa+ei+tue+syntien+anteeksiantoa+kasteveden+kautta,+on+hyvä+tutkia+jaetta+tarkemmin.Kuningas+Jaakon+arvostettu+käännöksessä+lukee,+että+"be+baptized+every+one+of+you+in+the+name+of+Jesus+Christ+for+the+remission+of+sins".+FOR+sana+merkitys+näyttäisi+olevan+sama,+kuin+lausahduksessa:++"Wanted+FOR+murder"+eli+"Etsitään+murhaamise-STA",+jossa+FOR+sana+tarkoittaa+tapahtunutta+asiaa.Niinpä,+uskon+että+tuo+hämmentävä+jae+tulisi+kääntää+näin:+"tulkoon+jokainen+teistä+kastetuksi+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+syntien+anteeksisaamisesta".+Kasteella+käydään+siis,+koska+ollaan+saatu+synnit+anteeksi+eikä+siksi+että+saataisiin+synnit+anteeksi.+Sama+asia+on+myös+ehtoollisessa,+ettei+sitä+oteta+syntien+anteeksisaamiseksi,+vaan+anteeksisaamisesta.Olipa+asia+niin+tai+näin,+niin+ydinasia+on+hyvä+omatunto,+jota+kasteessa+pyydetään+(1.+Piet.+3:21).+Kun+uskovaisella+on+hyvä+omatunto+kasteasian+suhteen,+se+riittää.+Kaste+ei+ole+pääasia,+usko+Herraan+on."Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi."+-+1.+Korinttolaiskirje+1:17Tässä+koko+kasteopetus:+https://www.youtube.com/watch?v=PCMm-eFYocwSiunauksin,+MM.
  3. Ison+Kirjan+kursseja?+Älä+viitsi.+Sieltä+tulee+ulos+hillsongilaisia+ja+etsijä-ystävälliseen+evankeliumiin+uskovia+pilalle+leikattuja,+joille+ei+Sanasta+avaudu+enää+mitään,+koska+heidät+on+marinoitu+mm.+Rick+Warrenilla.Nämä+ovat+täynnä+kuolleiden+luita+eli+kuolleiden+teologien+papatusta,+joita+sitten+lainaavat+eteenpäin.+Historian+opettajiksi+he+voisivat+ruveta,+mutta+eivät+saarnaajiksi.Ennen+sanottiin:+Aloitti+uskossa,+mutta+päätti+Helsingissä.+Nyt+sanotaan:+aloitti+Hengessä,+mutta+päätti+Keuruulla.Jos+Sanasta+ei+avaudu+mitään+uutta,+niin+silloin+tulee+olla+huolissaan.+Tietenkin+se+perusjuonne+jokaisella+saarnaajalla+on+tietty+osa-alue.+Sanotaankin,+ettei+kenelläkään+saarnaajalla+ole+kuin+yksi+saarna.+Jos+kuuntelet+100+saarnaa+yhdeltä,+tiedät+suunnilleen+mistä+hän+puhuu+101.+saarnan.Kertaus+on+opintojen+äiti,+kuten+sanotaan.+Paavali+uskoi+tähän+myös."Samoista+asioista+teille+kirjoittaminen+ei+minua+kyllästytä,+ja+teille+se+on+turvaksi."+-+Filippiläiskirje+3:1Minulla+se+varmasti+on+ollut+eksytyksien+esille+tuominen.+Toinen+teema+on+Jeesuksen+tulemusta+seurakunnalle+eli+ylösotto,+joka+risteää+tämän+edeltävän+kanssa.Tuohon+väitteeseen+haluaisin+kuitenkin+syvempiä+perusteluja,+että+missä+kohtaan+olen+mennyt+harhaan+ja+miten+selität+sen+Raamatulla?+Tämä+nimittäin+kiinnostaa+minua,+sillä+jos+olen+harhassa+tai+opettanut+väärin,+siitä+on+tehtävä+parannus.+Epämääräinen+"hutiarviointeja"+vaati+tarkemman+selityksen.Siunauksin,+MM.
  4. Olikohan+Jeremia+tällainen+"korvasyyhy"+profeetta?+Entä+profeetta+Miika?+Taikka+Jeesus+Kristus,+joka+paljasti+farisealaisen+uskonnon+harhan?+Kenties+Martti+Lutherin+kun,+naulatessaan+kirkon+oveen+sen+aikaista+menestysteologiaa+vastaan?Mitä+on+sitten+tämä+sana?"Mutta+minä+olen+täynnä+voimaa,+Herran+Henkeä,+oikeutta+ja+väkevyyttä+ilmoittaakseni+Jaakobille+sen+rikokset+ja+Israelille+sen+synnit."+-+Miika+3:8Ei,+kyllä+nämä+julistivat+kaikki+sen+aikaista+paatunutta++uskonnollista+valhetta+vastaan.+Tämän+päivän+anekauppa+ja+korba+on+menestysteologia+ja+sen+kaikki+äpärät."Huuda+täyttä+kurkkua,+älä+säästä,+korota+äänesi+niinkuin+pasuna,+ilmoita+minun+kansalleni+heidän+rikoksensa+ja+Jaakobin+huoneelle+heidän+syntinsä."+-+Jesaja+58:1Ihminen,+joka+on+joutunut+menestysteologien+uhriksi,+joita+on+paljon,+tietenkin+iloitsee+kun+joku+vastustaa+tuota+saatanallisista+petosta.+Olen+saanut+kuulla+järkyttäviä+kertomuksia.+Ja+olen+iloinnut,+että+nämä+veljet+ja+sisaret+ovat+saaneet+lohtua+ja+selityksen,+miksi+he+kokivat+ahdistusta+noissa+piireissä."Heräjä+valvomaan+ja+vahvista+jäljellejääneitä,+niitä,+jotka+ovat+olleet+kuolemaisillaan."+-+Ilmestyskirja+3:2Nämä+jäljelle+jääneet+tarvitsevat+vahvistusta.+Mutta+väärät+profeetat+vahvistaa+väärin+tekijöitä+ja+ahdistavat+vanhurskaita.+Tästä+kertoo+Hesekielin+kirja."Koska+olette+valheella+murehduttaneet+vanhurskaan+sydämen,+vaikka+minä+en+tahtonut+häntä+murehduttaa,+ja+olette+vahvistaneet+jumalattoman+käsiä,+ettei+hän+kääntyisi+pahalta+tieltänsä+ja+saisi+elää,+sentähden+ette+enää+saa+petosnäkyjä+nähdä+ettekä+ennustella+ennustelujanne,+vaan+minä+pelastan+kansani+teidän+käsistänne;+ja+te+tulette+tietämään,+että+minä+olen+Herra."+-+Hesekiel+13:22-23Aamen.+Kiitos+Herralle.Siunauksin,+MM.
  5. Sokea+ei+voi+näköänsä+menettää+eikä+kuuro+kuuloansa.+Vain+uskovainen+voi+eksyä,+ei+jumalaton.Rehellisyydestä+ei+valitettavasti+voi+TV7:n+kohdalla+puhua,+koska+se+tietoisesti+yrittää+piilottaa+torontolaisia+ja+menestysteologisia+juuriaan.https://www.youtube.com/watch?v=PY4-5_VYXaU
  6. Uusi+testamentti+on+kirjoitettu+kreikaksi.+Kaikki+viitteet+alkuseurakunnan+ajalta+viittaavat+noihin+kreikan+kielisiä+teksteihin.+Syy+miksi+käytettiin+kreikkaa+eikä+arameaa,+on+sama+kuin+jos+sinä+haluaisit+jakaa+evankeliumia+mahdollisimman+laajalle++maailmassa+tänään,+niin+et+varmasti+valitsisi+harvinaista+kieltä+vaan+laajasti+käytetyn+kielen.+Lisäksi+tuolloin+käytetty+VT:n+käännös+oli+myös+kreikan+kielinen+LXX.Kun+nyt+tuodaan+esille+näitä+suomalaisia+väännöksiä+sitten+aramean+kielisestä+Peshitta+käännöksestä+200-luvulta,+huomaa+että+syy+käyttää+aramean+kielistä+käännöstä+tulee+siitä,+että+sitä+on+helpompi+peukaloida+väärään,+koska+harvempi+osaa+arameaa+ja+toisaalta+se+kuulostaa+hienolta,+uudelta+ja+mystiseltä.+Kuitenkin,+meitä+kaikkia+viisaammat+teologit+ovat+kuitenkin+jo+satoja+vuosia+sitten+tutkineet+asian.+Kreikan+kieliset+alkutekstit+ovat+kaikista+luotettavimmat+ja+alkuperäiset."Ja+lukekaa+meidän+Herramme+pitkämielisyys+pelastukseksi,+josta+myös+meidän+rakas+veljemme+Paavali+hänelle+annetun+viisauden+mukaan+teille+on+kirjoittanut;+niinkuin+hän+tekee+kaikissa+kirjeissään,+kun+hän+niissä+puhuu+näistä+asioista,+vaikka+niissä+tosin+on+yhtä+ja+toista+vaikeatajuista,+jota+tietämättömät+ja+vakaantumattomat+vääntävät+kieroon+niinkuin+muitakin+kirjoituksia,+omaksi+kadotuksekseen.+Koska+te+siis,+rakkaani,+tämän+jo+edeltäpäin+tiedätte,+niin+olkaa+varuillanne,+ettette+rietasten+eksymyksen+mukaansa+tempaamina+lankeaisi+pois+omalta+lujalta+pohjaltanne."+-+2.+Pietari+3:15-17Yleisesti+riisutaan+Jeesuksen+Kristuksen+jumaluuteen,+jolloin+kyseessä+on+samanlainen+harha+kuin+Jehovan+todistajille.++Toiseksi+pyritään+hävittämään+protestanttinen+uskon+vanhurskaus+oppi.+Yksityishenkilöt,+jotka+näitä+käännöksiä+tehtailevat,+hylkäävätkin+yleiset+uskontunnustukset+usein,+aivan+kuten+Jehovan+todistajat,+jotka+ovat+myös+oman+käännöksensä+tehtailleet.Varokaa+näitä+väännöksen+tekijöitä+ja+pysykää+hyvissä+suomalaisissa+käännöksissä+kuten+1776,+1933/-38,+RK+2012+tai+2017.Tähän+kyseiseen+aiheeseen+liittyen+on+todettava,+että+ongelma+ei+ole+siinä+etteikö+käännöksessä+lue+VOIDELTU,+vaan+että+emme+ymmärrä+että+KRISTUS+on+Voideltu+ja+ymmärrämme+hyvin+vähän+Herrassa+pysymisestä+sekä+Pyhän+Hengen+voitelusta.Tutkikaamme+nöyrin+mielin+Raamattu,+rukouksessa.+Vain+Pyhä+Henki+saattaa+selittää+ja+avata+Kirjoitukset,+jotka+kirkastaa+Kristusta+Jeesusta.+"Kuulkaa+Herran+sana,+te,+jotka+olette+aralla+tunnolla+hänen+sanansa+edessä."+-+Jesaja+66:5Siunauksin,+MM.