Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan tervehdys.
Jos (terveen) karismaattisuuden rajaa yksinomaan kielillä puhumiseen, on todella suppea käsitys hengellisestä elämästä ja Pyhästä Hengestä. Jumalan armo vaikuttaa moninaisesti.
Kaikki tyyni, tässä raamattutunnilla vaan kielillä puhumistakin, että mitä se on ja mitä se ei ole.
https://www.youtube.com/watch?v=dpiBhKfnkR0
Siunauksin, MM.
19.10.2023 14:47
Rauhan tervehdys.
Sinä mies puhut ihan sekavia.
Siunauksin, MM.
15.10.2023 16:46
Ei homoseksuaalista tule presidentti. Haavistolla on ensimmäisellä kierroksella kova kannatus, mutta se kannatus ei koskaan nouse toisella kierroksella, koska Haavistoa kannattaa vain tuo pieni mielettömien joukko, jotka eivät enää erota oikeaa vasemmasta, eivät miestä naisesta eivätkä totuutta valheesta.
15.10.2023 16:45
Rauhan tervehdys.
Alkuperäinen kreikan kielen sanan on abstrakti, jolloin se tulee asiayhteydessä kääntää niinkuin sen yksi mahdollinen käännöstapa on, mutta tosiasia on myös se, että uudet sanakirjat voivat olla harhaanjohtavia ja heikkoja.
Siunauksin, MM.
15.10.2023 16:43
Rauhan tervehdys.
Hyvä jae, joka liittää Vanhan testamentin lupaukset Israelin maasta myös Uuteen testamenttiin.
Siunauksin, MM.
15.10.2023 16:41
Rauhan tervehdys.
Tunnet huonosti Raamattua. Pohjola löytyy sieltä selvästi!
https://www.youtube.com/watch?v=7mb-x0bX6sI
Siunauksin, MM.
15.10.2023 16:40
Rauhan tervehdys.
"Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin. Ja kun he olivat minua tutkineet, tahtoivat he päästää minut irti, koska en ollut tehnyt mitään kuoleman rikosta. Mutta kun juutalaiset sitä vastustivat, oli minun pakko vedota keisariin; ei kuitenkaan niin, että minulla olisi mitään kannetta kansaani vastaan. Tästä syystä minä nyt olen kutsunut teidät, saadakseni nähdä ja puhutella teitä; sillä Israelin toivon tähden minä kannan tätä kahletta." - Apostoli Paavalin puhe tehtävästään (Apt. 28:17-20)
Joka ei ymmärrä juutalaisuutta, ei ymmärrä Raamattua ja joka ei ymmärrä Raamattua, tuskin omaa Pyhää Henkeä ja pelastavaa uskoa Herraan Jeesukseen.
Siunauksin, MM.
14.10.2023 09:43
Rauhan tervehdys.
Olet vienyt tutkielmasi ja päätelmäsi kovin lyhyelle. Jumala antaa jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden, mutta eikö se olisi epäreilua jos sinulle - joka vihaat Jumalaa - olisi pakko seurata Häntä, tehdä Hänen hyvä tahtonsa ja elää rikkomatta toisia vastaan kun tahdot rikkoa ja tehdä syntiä?
Siksi jokainen kerran ylösnousemusruumiin päällensä pukeva kristitty on tehnyt elämän mittaisen valinnan siitä, että haluaako ihan totisesti kadottaa elämänsä ja valita Jumalan elämän. Vasta, kun hänen uskonsa on koeteltu, että hän ihan oikeasti haluaa että Kristus elää hänessä, että hänen elämänsä on kätketty Jumalassa ja että tämä on tullut ilmi siinä että ihminen edelleen uskoo kuolemansa hetkellä Jeesuksen Kristuksen olevan Tie, Totuus ja Elämä eikä muuta ole, niin silloin hänen tekemänsä perusteellinen valinta sinetöidään.
Nämä, jotka haluavat siis synnittömän elämän, voivat sen valita. Mutta jos ei olisi tällaista elämän mittaista valintaa, niin silloin Jumalaa voitaisiin syyttää diktaattoriksi, kun Hän päinvastoin tahtoo vaalia vapauttaa valita toisin. Vasta kun on tullut aivan varmasti, että haluat kadottaa elämäsi, saat iankaikkisen elämän.
Siunauksin, MM.
14.10.2023 09:40
Lue myös tämä sodasta Gazassa viimeisinä päivinä.
https://maunomattila.org/2014/07/09/sota-gazasta-viimeisina-paivina/
14.10.2023 08:52
Rauhan tervehdys.
En usko, että siinä on virhe, vaan Hengen johdatus. Muissa kohdissahan KJV kääntää Filisteaksi kyseisen alkutekstin sanan, mutta ei noissa määrätyissä profeetallisissa teksteissä neljässä kohtaa.
Monet irvailee myös siitä, että KJV käyttää erikoisesti Easter-sanaa kerran (joka viittaa pakanalliseen pääsiäiseen) ja väittävät, että se on virhe ja se tulisi olla Passover (joka on juutalainen pääsiäinen).
"And when he had apprehended him, he put him in prison, and delivered him to four quaternions of soldiers to keep him; intending after Easter to bring him forth to the people." - Acts 12:4
Kun tarkemmin tutkii kyseistä asiayhteyttä, huomaa että se todellakin tulee olla Easter ja KJV on näin lähes ainoana käännöksenä oikeassa käyttäessään Easter-sanaa Passover-sanan sijaan! Kyseessä ei ole siis käännösvirhe kuten modernit liberaalit vääntäjät väittävät vaan päinvastoin se todistaa käännöksen äärettömästä tarkkuudesta.
Tämä selitetty täällä:
https://av1611.org/kjv/easter.html
Siunauksin, MM.
14.10.2023 07:59
Rauhan tervehdys.
Aivan yksinkertaisesti siitä, että toisilla on Pyhä Henki ja toiset selittävät omin järjenpäätelmin. Kumpiko sitten on totta? Se, joka on Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa yhdenmukainen, mutta sitä et saa selville ellet itse lue Raamattua, opi tuntemaan henkilökohtaisesti Herraamme Jeesusta ja Hänen mieltänsä.
"Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi." - 2. Korinttolaiskirje 3:4-6
Siunauksin, MM.
14.10.2023 07:51
Rauhan tervehdys.
Raamatulle, kristilliselle historialle ja tieteelle on litteä maa vieras käsitys.
https://www.youtube.com/watch?v=KXj9_VaGH_o
Raamattutuntini maan muodosta pallona.
https://www.youtube.com/watch?v=L-hIiSwuhX8
Siunauksin, MM.
13.10.2023 15:12
Rauhan tervehdys.
"Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." - 2. Pietarin kirje 1:20-21
Lamppusi alkaa toimimaan, kun saat siihen öljyn.
Siunauksin, MM.
13.10.2023 15:09
Rauhan tervehdys.
Totta kai itsekäs, mutta niin olet sinäkin. Kaikki ihmiset maan päällä ovat luonnostaan itsekkäitä ja kilvoittelevat sen asian kanssa loppuun asti, mutta voisitko kertoa nyt sen videon, opetuksen ja opin, joka minulla on väärää? Onko se sapatti, ympärileikkaus vai joku muun lain pykälä? Minun on edelleen kovin vaikea tehdä parannusta, kun et kerro missä on se virhe?
Siunauksin, MM.
12.10.2023 06:42
Rauhan tervehdys.
Hieman ennen kuin Esa kuoli, hän uhosi seurakunnalle että tulkoot korona, ei hän pelkää. Korona tuli ja hän kuoli siihen.
"Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot. " - 1. Samuelin kirja 2:3
Siunauksin, MM.
12.10.2023 06:38
Rauhan tervehdys.
Jos näpertelet p- ja f- kirjaimen kanssa, joita harjoitellaan tavallisesti ekaluokalla, niin tuskin olet hengellisestikään kovin kasvanut. Vanhaksi mieheksi olet kovin pikkumainen.
Siunauksin, MM.
11.10.2023 14:16
Rauhan tervehdys.
Videolla kertomassa näyssäni näin myös Israelin kartan ohella näyn Suomen kartasta, jonka tähden uskon ettei ole sattumaa että Suomi ja Israel kulkevat näin käsi kädessä, vaan meillä on määrätty profeetallinen yhteys, joka näky aina Suomen itsenäistymisestä lähes samana päivänä kuin Jerusalem vapautettiin 400 vuoden jälkeen.
Siunauksin, MM.
11.10.2023 14:14
Rauhan tervehdys.
Evlut. kirkon rooli on osa yhteiskunnallista toimintaa eikä niinkään samanlainen kuin jokin yksittäinen vapaiden suuntien seurakunta. Eroa voisi kuvata teltassa asumisen ja kartanossa asumisen erolla, niin että kirkon suuressa kartanossa on paljon eri huoneita eivätkä kaikki seuraa mitä muissa huoneissa tehdään, kun yhdessä voi olla Päivi Räsänen, toisessa lestadiolaiset, jossain körttiläiset jne., mutta vapaiden suuntien pienissä teltoissa kaikki ovat yhteydessä ja sitoutuneita toisiinsa.
"Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: 'Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?' Hän vastasi: 'Olen'. Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: 'Mutta minulla se on syntymästäni asti'. Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet." - Apostolien teot 22:27-29
Näen kirkon jäsenyyden samanlaisena kuin Paavali Rooman kansalaisuuden, että siitä on hyötyä määrätyissä tilanteissa. Esimerkiksi, olen käynyt puhumassa körttiseuroissa, kansanlähetyksessä, koululla luterilaisten uskonnontunnilla ja pian olen jälleen menossa yhteen evlut kirkkoon.
Minulle ei evlut. kirkossa ongelma ole luterilaisuus, vaan päinvastoin uskon vanhurskautta pidän suurimpana luterilaisuuden aartena (joka kirkon kellarissa piilossa pahvilaatikossa) kuten joillakin on suunnaton viha, inho ja ärsytys luterilaisuudesta, vaan se ongelma on juuri se kun poiketaan pois siitä.
Kirkko on hyvin jumalaton johdoltaan ja siellä uskovaisilla on hyvin vaikeaaa, uskovaisilla papeilla melkein mahdotonta olla uskossa (kuten nyt uutisissa ollut inkeriläisten pappien vihkimys kertoo).
En saa kirkosta itselleni mitään, mutta voi olla että jäsenyys kuitenkin tarjoaa mahdollisuuksia antaa toisille, niinkuin Jeremialle sanottiin: "He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä" (Jer. 15:20).
"Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " - Matteuksen evankeliumi 10:16
Kaikki tyyni, sillä on hyvin vähän merkitystä missä on kirjoilla, mutta sillä on suuri merkitys kenen kanssa on hengellisessä yhteydessä ja harjoittaa yhteistä uskoa. On veli ollut ilo, että olen saanut olla sinun kanssasi hengellisessä yhteydessä ja toivottavasti joskus näemme.
Siunauksin, MM.
11.10.2023 14:12
Rauhan tervehdys.
Jos ystävä ymmärtäisit hepreaa, niin tietäisit ettei siinä ole vokaaleja, jolloin filistaelaiset ja palestiinalaiset ovat yksi ja sama asia, mutta tutkimalla muinaista Israelia ja nykyistä Israelia, voi havaita että he jopa asustavat samoilla alueilla!
Ei siis ole kyse entisestä ajasta tai nykyajasta, vaan ne ovat olleet samoja läpi aikojen, koska samat henkivallat vaikuttavat, samat isien perinnäissäännöt ja samat synnit, jotka vain herätyksen kautta voidaan kuolettaa, mutta ne nousevat uudelleen kun luovutaan Jumalasta.
"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos jotakin on, josta sanotaan: 'Katso, tämä on uutta', niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä." - Saarnaajan kirja 1:9-10
Siunauksin, MM.
10.10.2023 11:42
Rauhan tervehdys.
Tässä videolla käsittelen torontolaisuuden synnyttänyt viinitarhaliikettä ja sen juuria Jeesus-hippiliikkeeseen, jossa on siis samaa haureuden henkeä kuin siinäkin, sillä Lonnie Frisbeekin erosi ja oli homoseksuaali, aivan kuten Patrick Tiainen meillä.
Torontolaisuuden henki
https://www.youtube.com/watch?v=5gJ53vFfUAk
Siunauksin, MM.
10.10.2023 11:38
6 / 34