Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Rauhan tervehdys.

Jos (terveen) karismaattisuuden rajaa yksinomaan kielillä puhumiseen, on todella suppea käsitys hengellisestä elämästä ja Pyhästä Hengestä. Jumalan armo vaikuttaa moninaisesti.

Kaikki tyyni, tässä raamattutunnilla vaan kielillä puhumistakin, että mitä se on ja mitä se ei ole.
    https://www.youtube.com/watch?v=dpiBhKfnkR0

Siunauksin, MM.
  2. Rauhan tervehdys.

Evlut. kirkon rooli on osa yhteiskunnallista toimintaa eikä niinkään samanlainen kuin jokin yksittäinen vapaiden suuntien seurakunta. Eroa voisi kuvata teltassa asumisen ja kartanossa asumisen erolla, niin että kirkon suuressa kartanossa on paljon eri huoneita eivätkä kaikki seuraa mitä muissa huoneissa tehdään, kun yhdessä voi olla Päivi Räsänen, toisessa lestadiolaiset, jossain körttiläiset jne., mutta vapaiden suuntien pienissä teltoissa kaikki ovat yhteydessä ja sitoutuneita toisiinsa.

"Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: 'Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?' Hän vastasi: 'Olen'. Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: 'Mutta minulla se on syntymästäni asti'. Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet." - Apostolien teot 22:27-29

Näen kirkon jäsenyyden samanlaisena kuin Paavali Rooman kansalaisuuden, että siitä on hyötyä määrätyissä tilanteissa. Esimerkiksi, olen käynyt puhumassa körttiseuroissa, kansanlähetyksessä, koululla luterilaisten uskonnontunnilla ja pian olen jälleen menossa yhteen evlut kirkkoon.

Minulle ei evlut. kirkossa ongelma ole luterilaisuus, vaan päinvastoin uskon vanhurskautta pidän suurimpana luterilaisuuden aartena (joka kirkon kellarissa piilossa pahvilaatikossa) kuten joillakin on suunnaton viha, inho ja ärsytys luterilaisuudesta, vaan se ongelma on juuri se kun poiketaan pois siitä.

Kirkko on hyvin jumalaton johdoltaan ja siellä uskovaisilla on hyvin vaikeaaa, uskovaisilla papeilla melkein mahdotonta olla uskossa (kuten nyt uutisissa ollut inkeriläisten pappien vihkimys kertoo).

En saa kirkosta itselleni mitään, mutta voi olla että jäsenyys kuitenkin tarjoaa mahdollisuuksia antaa toisille, niinkuin Jeremialle sanottiin: "He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä" (Jer. 15:20).

"Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " - Matteuksen evankeliumi 10:16

Kaikki tyyni, sillä on hyvin vähän merkitystä missä on kirjoilla, mutta sillä on suuri merkitys kenen kanssa on hengellisessä yhteydessä ja harjoittaa yhteistä uskoa. On veli ollut ilo, että olen saanut olla sinun kanssasi hengellisessä yhteydessä ja toivottavasti joskus näemme.

Siunauksin, MM.