- Vastasithan sinäkin...
- Taas tuo vihapude-termi...no, odotellaanpa nyt kunnon ihmisten kommentteja...
- No joo, uskottava kai se on ettei näiltä kurahousuilta voi odottaa älyllistä keskustelua ja sanojensa takana seisomista. Olkoon.
- Mutta kyllä minua saa arvostella, ei siinä mitään. Jotenkin vain olen tottunut siihen, että normaalit ihmiset myös perustelevat näkemyksensä ja seisovat väittämiensä takana edes sen aikaa, että asia käydään läpi. Minun arkeeni tai sen kummemmin juhlaankaan ei vaikuta pätkääkään se, jos täällä joku heittää syytöksiään että olen harjoittanut vihaviestintää, uskonrauhan häirintää tms. Kiusannutkin kuulemma olen. Missä olette vellihousut, tulkaa puolustamaan väitteitänne. Ainakin nuo rikosoikeudelliset nimikkeet ovat sen verran kovia, että edes niihin pitäisi nyt löytyä näyttö. Kiusaamiseksi tulemisen tunne on tietysti subjektiivisempaa.
- Voipa hyvinkin olla näinkin...
- "Uskovien" kanssa keskustelusta minullakin on kuitenkin jo joku vuosi kokemusta. Harmittavan moni heistä osoittautuu todelliseksi surkimukseksi hurskaan jargoninsa takana. Daavidintähti oli kai ensimmäinen osoittautui mahtavien sanojensa takana herkkähipiäiseksi kakaraksi, joka ei kykene keskusteluun jossa pitäisi edes yrittää perustella kantaansa. Hän kuitenkin muistaakseni syytteli vain epäuskosta. Nämä nykyiset älyn jättiläiset heittelevät ihan rikosoikeudellisia nimikkeitä vailla mitään, edes aivan pientä ja avutonta yritystä osoittaa toteen väittämiään. Todellakin, olet aivan oikeassa, joillakin täällä puuttuu kyky vuorovaikutukseen. Luulisi tällaisen palstan olevan siinä määrin turvallinen foorumi, että edes täällä uskaltaisi yrittää puolustaa ja perustella väittämiään. Mutta ei, täättäkin, nimettömyyden suojassa, pitää vielä puskista huudella. Ei Ristus!!!
- Kovin on nyt hiljaista. Voidaanko olettaa syyteiden rauenneen?
- "Ehkä tämän aloitukseni olisi voinut laittaa johonkin toiseen yhteyteen, vaikka palstalla olevaan ketjuun jossa ehdotetaan parannuksia palstalle. Jos en väärin muista on tämä Pilikkuviivaviiva mainittuna sielläkin"
Oletko sinä myös tuon mainitsemasi keskustelun aloittaja?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15207986/ehdotus-palstarauhan-parantamiseksi
Olen todellakin siellä mainittuna, ja lisäksi syytettynä nimikkeillä, jotka periaatteessa oikeuttaisivat juridisiin toimenpiteisiin minua kohtaan. Huomattavaa kuitenkin on, että pyynnöistäni huolimatta pienintäkään näyttöä minua vastaan esitetyille syytteille ei tuon ketjun aloittaja esitä. Sinä syytät minua huijariksi, mikä ei ole yhtä raskas syyte tässä yhteydessä kuin nuo toiset, mutta kyllä siihenkin todisteita pitäisi olla.
Toisin kuin te "uskovat" hernenokkaiset kiukuttelijat, olen mielelläni valmis keskustelemaan minuun kohdistuneista syytöksistä ja vastaamaan niihin parhaani mukaan. Puskista heitettyihin heittoihin ei kuitenkaan oikein voi vastata, joten olkaa ystävälliset ja esittäkää perustelut väitteillenne, jotta niihin on myös mahdollisuus vastata. Tuolla toisessa kesksutelussa oli mainittuna lisäksi myös muita, joihin kohdistuivat samat syytökset. Hekin varmaan mielellään pääsisivät vastaamaan. Tulkaa pois puskasta ja esittäkää perustelunne! - "Viime aikoina olen huomannut hänen kiusanneen ehkä sympaattisinta keskustelijaamme eli Eerikaa. "
Oikeastiko? Kiusannut? Mistä lähtien suorien kysymysten esittäminen ja perustelujen etsiminen on kiusaamista?
"Alkuperäinen pvv oli ylimielinen hänkin, mutta siinä missä Pilikkuviivaviiva on käännytyshaluinen ateisti pvv oli tunnustuksellinen kristitty vaikkakin spongilainen liberaali. "
No ylimielinen, njaaaa....olkoon sitten niin. Niin ylimielinen en kuitenkaan ole, että kuvittelisin saavani teistien päät kääntymään rationaalisen ajattelun kannalle. Käännytysvimma-väitettä en siis kohdalleni hyväksy. Hitto! Nämä esittämäni kysymykset ja perustelujen tivaamiseni, eli ns. "kiusaaminen", luuletteko te että ne ovat jotakin käännytystä? Mistä nousee tuo defenssinne välittömästi, kun teille esittää kysymyksiä, jotka toivotavasti haastavat teidät ajattelemaan asioita? Kertokaa. Minä en kuitenkaan yritä käännyttää, hyvät ystävät, koska sen tiedän lähes mahdottomaksi. Kysymyksilläni yritän omalta osaltani ymmärtää vastapuolta, ja vastauksillani tuoda esiin omaa kantaani, yleensä myös perustellen. Tämä on sitä....mitä se olikaan...keskustelua, jonka periaatteista palstalla käydään myös pohdintaa.
"Pilikkuviivaviiva on huijari."
Tämän, arvoisa aloittaja, haluat varmaankin myös todistaa, joten ole hyvä ja todista! - "Yksinkertaistettuna näin monimutkainen elämä ei minusta voi olla sattumalta syntynyttä vaan taustalla on jokinlainen Luoja Jumala."
Miten elämä on alun perin syntynyt, sitä emme vielä tiedä. Miten nykyisen kaltainen monimutkaisuus on kehittynyt, se taas on aika pitkälle selvitetty, ja täysin ilman jumalia. - Ei sanaakaan, tiedät itsekin...
- Kyllä, samaa nokkahernettä ja hanskojen tiskiin lyömistä ja väistelyä aina Daavidintähdestä näihin nykyisiin "uskoviin". Kaikki samanlaisia...
- "Ei muuta sitä tosiasiaa, että hänestä lienee kirjoittu aika vähän"
Enpä äkkiä keksi kenestä olisi kirjoitettu enemmän kuin Jeesuksesta. - "Voi kyllä syntyä. "
Niinkö? Miten olet itse edesauttanut hedelmällistä keskustelua? Olen toki itsekin sitä mieltä, että täysin eri näkemyksiä edustavien kesken voi syntyä hedelmällistä keskustelua, mutta kyllä silloin pitää olla hallussa edes auttavat valmiudet vastaanottaa vastapuolen näkemyksiä vetämättä hernettä sieraimeen, sekä halua ja kykyä keskustella itse aiheesta. Tuoreet kokemukset osoittavat, että vaikka tällainen keskustelu on mahdollista, on se harvinaista. Kumma juttu muuten, että se on omien havaintojeni mukaan aina uskova osapuoli joka vetää purut nokkaan ja lyö hanskat tiskiin. - Ei, ei voi kuolleista herätä. Mutta toki ihminen voi olla kuin haudasta noussut, ainakin jossakin määrin. En nyt sano omalle kohdalle tapahtuneen, mutta kaverit on kertoneet jostakin kuulleensa, että villin illan tai parin jälkeen voi käydä niin, että ihminen herää, ei kuolleista mutta jotakuinkin koomasta. Tällöin voi tilanne olla hieman sama kuin vainajalla, eli lähinnä kuset ja paskat housussa. Äkkiseltään ei tule mieleen että tämän lähemmäksi kuolleista heräämistä pääseen.
Aika hurjia elvytystarinoita toki on tullut kuultua, mutta aloittaja ei viitanne näihin. - "hyvin vähänhän on todisteita vaikkapa Jeesuksen tekemistä asioista"
Jeesus Nasaretilainen on ollut vaikuttava opettaja ja yhteiskuntakriitikko, joista jälkimmäinen vei hänet ristille. Mitään ihmeempiä "tekoja" hän ei ole tehnyt. UT:n varhaisin kirjoittaja, apostoli Paavali, ei mainitse anna mitään vihjettä, että Jeesus Nasaretilaista olisi pidetty ihmeiden tekijänä, eikä Paavali muutenkaan mainitse Jeesuksen mitään suurempia tehneen. Evankeliumien ihmekertomukset ovat sepitteitä. Niillä ei ole mitään tekemistä Jeesus Nasaretilaisen todellisen elämän kanssa. Ne ovat midrashia, juutalaista tarinankerrontaa, jossa vanhoja tarinoita kerrotaan uudelleen uusiin tilanteisiin mukautettuina. Evankeliumien tapauksessa VT:n sankareiden tarinoita kerrotaan uudelleen Jeesuksen elämään sepitettynä. Näin on haluttu korostaa sitä, kenen Jeesuksen seuraajat uskoivat hänen olleen, eli siis messiaan. - Perättömästä lausumasta en tiedä, mutta kunnianloukkaus, uskonrauhan rikkominen ja vihaviestintä ainakin ovat kriminalisoituja tekoja. Tässä mielessä kynnys näistä syyttämiseenkin luulisi olevan sen verran korkean, ettei ainakaan vailla todisteita lähdettäisi moista väittämään. Nyt aloittaja on kuitenkin tällaiseen todistettavasti, tai siis todisteiden puuttuessa, ilmeisesti syyllistynyt. Eli arvoisa aloittaja, jos sinussa on tippaakaan miestä, naista tai muuta henkilöä, laitahan niitä todisteita esille.
- "Omasta mielestäni ainakin seuraavat nikit syyllisytyvät jatkuvasti törkeisiin perättömiin puheisiin ja nimeltämainittuihin ihmisiin kohdistuviin kunnian loukkauksiin ja selkeään vihaviestintään sekä uskonrauhan häirintään ja nämä kirjoittavat myös hyvin paljon:
Pe.Ku
Repe Ruutikallo
Qwertyilija
Pilikkuviivaviiva"
Edelleen odotan esimerkkejä aloittajan väitteen tueksi. - "Minusta ehkä pitäisi keskittyä hyvin yksinkertaiseen arjen töihin, kuten tiskaamiseen, siivoamiseen ja ravinnonsaamiseen sekä toisten rakastamiseen."
Tämä on varmasti viisautta, jos kohta melko lennokkaita ajatuksia viljelet noidn arkisten askarettesi ohella.
"Vastaus minulla on Jumala."
Tämänpä takia kiinnostuinkin nyt noista sinun ajatuksistasi. Kehittelet ja pohdit melkoisen monimutkaisia ajatusrakennelmia, mutta jumalan vain jotenkin oletat todeksi. Tuosta yhtälöstäsi jolla tuohon vastaukseen päädyt jää siis tarkempi selvyys tällä eräää saamatta. Illan jatkoja vaan sinnekin. - Ehdottomasti kuuluu! Tässä asiassa en anna tuumaakaan periksi!