Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pilikkuviivaviiva
profiilit
pilikkuviivaviiva
pilikkuviivaviiva
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
460
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vastasithan+sinäkin...
23.03.2018 19:26
Taas+tuo+vihapude-termi...no,+odotellaanpa+nyt+kunnon+ihmisten+kommentteja...
23.03.2018 17:54
No+joo,+uskottava+kai+se+on+ettei+näiltä+kurahousuilta+voi+odottaa+älyllistä+keskustelua+ja+sanojensa+takana+seisomista.+Olkoon.
23.03.2018 15:36
Mutta+kyllä+minua+saa+arvostella,+ei+siinä+mitään.+Jotenkin+vain+olen+tottunut+siihen,+että+normaalit+ihmiset+myös+perustelevat+näkemyksensä+ja+seisovat+väittämiensä+takana+edes+sen+aikaa,+että+asia+käydään+läpi.+Minun+arkeeni+tai+sen+kummemmin+juhlaankaan+ei+vaikuta+pätkääkään+se,+jos+täällä+joku+heittää+syytöksiään+että+olen+harjoittanut+vihaviestintää,+uskonrauhan+häirintää+tms.+Kiusannutkin+kuulemma+olen.+Missä+olette++vellihousut,+tulkaa+puolustamaan+väitteitänne.+Ainakin+nuo+rikosoikeudelliset+nimikkeet+ovat+sen+verran+kovia,+että+edes+niihin+pitäisi+nyt+löytyä+näyttö.+Kiusaamiseksi+tulemisen+tunne+on+tietysti+subjektiivisempaa.
23.03.2018 14:59
Voipa+hyvinkin+olla+näinkin...
23.03.2018 14:54
"Uskovien"+kanssa+keskustelusta+minullakin+on+kuitenkin+jo+joku+vuosi+kokemusta.+Harmittavan+moni+heistä+osoittautuu+todelliseksi+surkimukseksi+hurskaan+jargoninsa+takana.+Daavidintähti+oli+kai+ensimmäinen+osoittautui+mahtavien+sanojensa+takana+herkkähipiäiseksi+kakaraksi,+joka+ei+kykene+keskusteluun+jossa+pitäisi+edes+yrittää+perustella+kantaansa.+Hän+kuitenkin+muistaakseni+syytteli+vain+epäuskosta.+Nämä+nykyiset+älyn+jättiläiset+heittelevät+ihan+rikosoikeudellisia+nimikkeitä+vailla+mitään,+edes+aivan+pientä+ja+avutonta+yritystä+osoittaa+toteen+väittämiään.+Todellakin,+olet+aivan+oikeassa,+joillakin+täällä+puuttuu+kyky+vuorovaikutukseen.+Luulisi+tällaisen+palstan+olevan+siinä+määrin+turvallinen+foorumi,+että+edes+täällä+uskaltaisi+yrittää+puolustaa+ja+perustella+väittämiään.+Mutta+ei,+täättäkin,+nimettömyyden+suojassa,+pitää+vielä+puskista+huudella.+Ei+Ristus!!!
23.03.2018 14:51
Kovin+on+nyt+hiljaista.+Voidaanko+olettaa+syyteiden+rauenneen?
23.03.2018 13:50
"Ehkä+tämän+aloitukseni+olisi+voinut+laittaa+johonkin+toiseen+yhteyteen,+vaikka+palstalla+olevaan+ketjuun+jossa+ehdotetaan+parannuksia+palstalle.+Jos+en+väärin+muista+on+tämä+Pilikkuviivaviiva+mainittuna+sielläkin"
Oletko+sinä+myös+tuon+mainitsemasi+keskustelun+aloittaja?+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15207986/ehdotus-palstarauhan-parantamiseksi
Olen+todellakin+siellä+mainittuna,+ja+lisäksi+syytettynä+nimikkeillä,+jotka+periaatteessa+oikeuttaisivat+juridisiin+toimenpiteisiin+minua+kohtaan.+Huomattavaa+kuitenkin+on,+että+pyynnöistäni+huolimatta+pienintäkään+näyttöä+minua+vastaan+esitetyille+syytteille+ei+tuon+ketjun+aloittaja+esitä.+Sinä+syytät+minua+huijariksi,+mikä+ei+ole+yhtä+raskas+syyte+tässä+yhteydessä+kuin+nuo+toiset,+mutta+kyllä+siihenkin+todisteita+pitäisi+olla.
Toisin+kuin+te+"uskovat"+hernenokkaiset+kiukuttelijat,+olen+mielelläni+valmis+keskustelemaan+minuun+kohdistuneista+syytöksistä+ja+vastaamaan+niihin+parhaani+mukaan.+Puskista+heitettyihin+heittoihin+ei+kuitenkaan+oikein+voi+vastata,+joten+olkaa+ystävälliset+ja+esittäkää+perustelut+väitteillenne,+jotta+niihin+on+myös+mahdollisuus+vastata.+Tuolla+toisessa+kesksutelussa+oli+mainittuna+lisäksi+myös+muita,+joihin+kohdistuivat+samat+syytökset.+Hekin+varmaan+mielellään+pääsisivät+vastaamaan.+Tulkaa+pois+puskasta+ja+esittäkää+perustelunne!
23.03.2018 10:33
"Viime+aikoina+olen+huomannut+hänen+kiusanneen+ehkä+sympaattisinta+keskustelijaamme+eli+Eerikaa.+"
Oikeastiko?+Kiusannut?+Mistä+lähtien+suorien+kysymysten+esittäminen+ja+perustelujen+etsiminen+on+kiusaamista?+
"Alkuperäinen+pvv+oli+ylimielinen+hänkin,+mutta+siinä+missä+Pilikkuviivaviiva+on+käännytyshaluinen+ateisti+pvv+oli+tunnustuksellinen+kristitty+vaikkakin+spongilainen+liberaali.+"
No+ylimielinen,+njaaaa....olkoon+sitten+niin.+Niin+ylimielinen+en+kuitenkaan+ole,+että+kuvittelisin+saavani+teistien+päät+kääntymään+rationaalisen+ajattelun+kannalle.+Käännytysvimma-väitettä+en+siis+kohdalleni+hyväksy.+Hitto!+Nämä+esittämäni+kysymykset+ja+perustelujen+tivaamiseni,+eli+ns.+"kiusaaminen",+luuletteko+te+että+ne+ovat+jotakin+käännytystä?+Mistä+nousee+tuo+defenssinne+välittömästi,+kun+teille+esittää+kysymyksiä,+jotka+toivotavasti+haastavat+teidät+ajattelemaan+asioita?+Kertokaa.+Minä+en+kuitenkaan+yritä+käännyttää,+hyvät+ystävät,+koska+sen+tiedän+lähes+mahdottomaksi.+Kysymyksilläni+yritän+omalta+osaltani+ymmärtää+vastapuolta,+ja+vastauksillani+tuoda+esiin+omaa+kantaani,+yleensä+myös+perustellen.+Tämä+on+sitä....mitä+se+olikaan...keskustelua,+jonka+periaatteista+palstalla+käydään+myös+pohdintaa.+
"Pilikkuviivaviiva+on+huijari."
Tämän,+arvoisa+aloittaja,+haluat+varmaankin+myös+todistaa,+joten+ole+hyvä+ja+todista!
23.03.2018 10:05
"Yksinkertaistettuna+näin+monimutkainen+elämä+ei+minusta+voi+olla+sattumalta+syntynyttä+vaan+taustalla+on+jokinlainen+Luoja+Jumala."
Miten+elämä+on+alun+perin+syntynyt,+sitä+emme+vielä+tiedä.+Miten+nykyisen+kaltainen+monimutkaisuus+on+kehittynyt,+se+taas+on+aika+pitkälle+selvitetty,+ja+täysin+ilman+jumalia.
22.03.2018 21:47
Ei+sanaakaan,+tiedät+itsekin...
22.03.2018 21:16
Kyllä,+samaa+nokkahernettä+ja+hanskojen+tiskiin+lyömistä+ja+väistelyä+aina+Daavidintähdestä+näihin+nykyisiin+"uskoviin".+Kaikki+samanlaisia...
22.03.2018 21:02
"Ei+muuta+sitä+tosiasiaa,+että+hänestä+lienee+kirjoittu+aika+vähän"
Enpä+äkkiä+keksi+kenestä+olisi+kirjoitettu+enemmän+kuin+Jeesuksesta.
22.03.2018 19:58
"Voi+kyllä+syntyä.+"
Niinkö?+Miten+olet+itse+edesauttanut+hedelmällistä+keskustelua?+Olen+toki+itsekin+sitä+mieltä,+että+täysin+eri+näkemyksiä+edustavien+kesken+voi+syntyä+hedelmällistä+keskustelua,+mutta+kyllä+silloin+pitää+olla+hallussa+edes+auttavat+valmiudet+vastaanottaa+vastapuolen+näkemyksiä+vetämättä+hernettä+sieraimeen,+sekä+halua+ja+kykyä+keskustella+itse+aiheesta.+Tuoreet+kokemukset+osoittavat,+että+vaikka+tällainen+keskustelu+on+mahdollista,+on+se+harvinaista.+Kumma+juttu+muuten,+että+se+on+omien+havaintojeni+mukaan+aina+uskova+osapuoli+joka+vetää+purut+nokkaan+ja+lyö+hanskat+tiskiin.
22.03.2018 19:56
Ei,+ei+voi+kuolleista+herätä.+Mutta+toki+ihminen+voi+olla+kuin+haudasta+noussut,+ainakin+jossakin+määrin.+En+nyt+sano+omalle+kohdalle+tapahtuneen,+mutta+kaverit+on+kertoneet+jostakin+kuulleensa,+että+villin+illan+tai+parin+jälkeen+voi+käydä+niin,+että+ihminen+herää,+ei+kuolleista+mutta+jotakuinkin+koomasta.+Tällöin+voi+tilanne+olla+hieman+sama+kuin+vainajalla,+eli+lähinnä+kuset+ja+paskat+housussa.+Äkkiseltään+ei+tule+mieleen+että+tämän+lähemmäksi+kuolleista+heräämistä+pääseen.+
Aika+hurjia++elvytystarinoita+toki+on+tullut+kuultua,+mutta+aloittaja+ei+viitanne+näihin.
22.03.2018 19:36
"hyvin+vähänhän+on+todisteita+vaikkapa+Jeesuksen+tekemistä+asioista"
Jeesus+Nasaretilainen+on+ollut+vaikuttava+opettaja+ja+yhteiskuntakriitikko,+joista+jälkimmäinen+vei+hänet+ristille.+Mitään+ihmeempiä+"tekoja"+hän+ei+ole+tehnyt.+UT:n+varhaisin+kirjoittaja,+apostoli+Paavali,+ei+mainitse+anna+mitään+vihjettä,+että+Jeesus+Nasaretilaista+olisi+pidetty+ihmeiden+tekijänä,+eikä+Paavali+muutenkaan+mainitse+Jeesuksen+mitään+suurempia+tehneen.+Evankeliumien+ihmekertomukset+ovat+sepitteitä.+Niillä+ei+ole+mitään+tekemistä+Jeesus+Nasaretilaisen+todellisen+elämän+kanssa.+Ne+ovat+midrashia,+juutalaista+tarinankerrontaa,+jossa+vanhoja+tarinoita+kerrotaan+uudelleen+uusiin+tilanteisiin+mukautettuina.+Evankeliumien+tapauksessa+VT:n+sankareiden+tarinoita+kerrotaan+uudelleen+Jeesuksen+elämään+sepitettynä.+Näin+on+haluttu+korostaa+sitä,+kenen+Jeesuksen+seuraajat+uskoivat+hänen+olleen,+eli+siis+messiaan.
22.03.2018 19:19
Perättömästä+lausumasta+en+tiedä,+mutta+kunnianloukkaus,+uskonrauhan+rikkominen+ja+vihaviestintä+ainakin+ovat+kriminalisoituja+tekoja.+Tässä+mielessä+kynnys+näistä+syyttämiseenkin+luulisi+olevan+sen+verran+korkean,+ettei+ainakaan+vailla+todisteita+lähdettäisi+moista+väittämään.+Nyt+aloittaja+on+kuitenkin+tällaiseen+todistettavasti,+tai+siis+todisteiden+puuttuessa,+ilmeisesti+syyllistynyt.+Eli+arvoisa+aloittaja,+jos+sinussa+on+tippaakaan+miestä,+naista+tai+muuta+henkilöä,+laitahan+niitä+todisteita+esille.
22.03.2018 18:15
"Omasta+mielestäni+ainakin+seuraavat+nikit+syyllisytyvät+jatkuvasti+törkeisiin+perättömiin+puheisiin+ja+nimeltämainittuihin+ihmisiin+kohdistuviin+kunnian+loukkauksiin+ja+selkeään+vihaviestintään+sekä+uskonrauhan+häirintään+ja+nämä+kirjoittavat+myös+hyvin+paljon:
Pe.Ku
Repe+Ruutikallo
Qwertyilija
Pilikkuviivaviiva"
Edelleen+odotan+esimerkkejä+aloittajan+väitteen+tueksi.
22.03.2018 18:00
"Minusta+ehkä+pitäisi+keskittyä+hyvin+yksinkertaiseen+arjen+töihin,+kuten+tiskaamiseen,+siivoamiseen+ja+ravinnonsaamiseen+sekä+toisten+rakastamiseen."
Tämä+on+varmasti+viisautta,+jos+kohta+melko+lennokkaita+ajatuksia+viljelet+noidn+arkisten+askarettesi+ohella.
"Vastaus+minulla+on+Jumala."
Tämänpä+takia+kiinnostuinkin+nyt+noista+sinun+ajatuksistasi.+Kehittelet+ja+pohdit+melkoisen+monimutkaisia+ajatusrakennelmia,+mutta+jumalan+vain+jotenkin+oletat+todeksi.+Tuosta+yhtälöstäsi+jolla+tuohon+vastaukseen+päädyt+jää+siis+tarkempi+selvyys+tällä+eräää+saamatta.+Illan+jatkoja+vaan+sinnekin.
22.03.2018 17:58
Ehdottomasti+kuuluu!+Tässä+asiassa+en+anna+tuumaakaan+periksi!
22.03.2018 17:05
4 / 23