Ehdotus palstarauhan parantamiseksi

Mitämieltäolette

Olen alkanut saada tarpeekseni muutaman ateistisen vakiräyhääjän väärien todistuksien levittämisestä, yksityisten, nimeltä mainittujen henkilöiden julkisesta ja pelkurimaisesta mustamaalaamisesta, perättömistä kunnianloukkauksista, uskonrauhan häiritsemisestä, nimittelyistä, ja monenkirvaista pilkka- ja vihaviesteistä uskovia ja uskontoamme kohtaan. Minusta kriteerit uskonrauhan häiritsemiselle ja kiihottamiselle kansanryhmää vastaan on jo monen räyhääjän kohdalla täyttyneet. Jotkut ateistit itsekin ovat todenneet että palstalla menee muutaman ateistin vihakirjoittelu liian pitkälle eikä tähän voi yleistää tietenkään kaikkia.

Jotain on mielestäni aika tehdä jotta herjaajat ja riehujat saadaan vastuuseen. Ajattelin ehdottaa että kävisimme ensin keskustelun ketkä ne nimimerkit ovat joiden kirjoittelu täyttää lähes säännöllisesti vihapuheen kriteerit ja sitten sovittaisiin että aletaan joukolla keräämään talteen heidän vihakirjoituksiaan mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten.

Omasta mielestäni ainakin seuraavat nikit syyllisytyvät jatkuvasti törkeisiin perättömiin puheisiin ja nimeltämainittuihin ihmisiin kohdistuviin kunnian loukkauksiin ja selkeään vihaviestintään sekä uskonrauhan häirintään ja nämä kirjoittavat myös hyvin paljon:

Pe.Ku
Repe Ruutikallo
Qwertyilija
Pilikkuviivaviiva



Materiaalia kannattaisi mielestäni kerätä ihan vaikka joitain vuosia sillä monestihan pahimmat räyhääjät vaihtavat nikkiä joten kyllä poliisi saa selville myös nikinvaihtajat kunhan matskua vaan esitetään riittävästi.

Ja nyt en siis tarkoita sellaista kirjoittelua jossa ollaan vaan eri mieltä kristinuskon väittämistä vaan ihan selvää vihapuhetta, esim. kristttyjen ja herätysliikeiden jäsenten haukkumista "idiooteiksi", uskomisen sanomista "tyhmyydeksi", Kristunuskon Jumalan tai Jeesuksen pilkkaamista, tunnettujen nimeltä mainittujen kristittyjen henkilöiden kunnianloukkaamista, valehteluita ja mustamaalaamista, tahallista saattamista huonoon valoon, törkeyksiä, uhkailuja, kristittyihin kohdistuvalla väkivallalla fantasioimista (kyllä, sitäkin on nähty jo paljon)

Viestien kerää,minen vaatii vähän vaivaa mutta jos moni kerää, se helpottaa taakkaa ja kun näyttöä alkaa olla tarpeeksi, niin rikosilmoitus matkaan!

136

1865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä-ehdotus

      Annataan kuitenkin em. räyhääjille vielä mahdollisuus parantaa tapansa, mutta tästedes ilmestyviä vihakirjoituksia olisi hyvä ruveta keräämään talteen!

      • Ja on sekin, kun eräät hekumoivat ateistien helvetin tuleen menolla


      • torre12 kirjoitti:

        Ja on sekin, kun eräät hekumoivat ateistien helvetin tuleen menolla

        Ja Torre myös unohtui tuosta listasta. Hän on täällä vain riitaa tekemässä, ei muuta


      • valitettavasti

        Parannusta ei näy.


      • huolestunut.vanhe.mpi

        Joidenkin nimimerkkien toimesta myös esitetään omien tulkintojen perusteella eri tavalla ajattelijoita kohtaavia raamatullisia kidutuskohtaloita ikäänkuin toimeenpanokelpoisina heidän kommenttiensa perusteella.
        Uskonnolliset aiheet, joissa käsitellään seksuaalisuutta ja vt:n tuomioita tämän päivän toimiin kohdistettuna = K18 tai palsta tulisi sulkea.


      • Gbcjhtyuolk
        huolestunut.vanhe.mpi kirjoitti:

        Joidenkin nimimerkkien toimesta myös esitetään omien tulkintojen perusteella eri tavalla ajattelijoita kohtaavia raamatullisia kidutuskohtaloita ikäänkuin toimeenpanokelpoisina heidän kommenttiensa perusteella.
        Uskonnolliset aiheet, joissa käsitellään seksuaalisuutta ja vt:n tuomioita tämän päivän toimiin kohdistettuna = K18 tai palsta tulisi sulkea.

        Tarkoitatko, ettei sanaa saisi julistaa niinkuin se on meille annettu?


      • huolissaanmäkin
        Gbcjhtyuolk kirjoitti:

        Tarkoitatko, ettei sanaa saisi julistaa niinkuin se on meille annettu?

        Niiltä osin kuin ilmoituksessa kerrotaan vuoden 2018 suomalaisista, varmaan on paikallaan ja voimassaolevan suomalaisen lainsäädännön puitteissa


      • Gbcjhtyuolk kirjoitti:

        Tarkoitatko, ettei sanaa saisi julistaa niinkuin se on meille annettu?

        No ei todellakaan saa julistaa!

        Milloin viimeksi tapoit noidan tai homon, kuten sanassa on julistettu?


    • Kuten parannukset yleensäkkin , nehän lähtevät omasta itsestään. Tässä tapauksessa, ehkä ihan herkillä ei kannata mennä, riittää, että itse pysyy asiallisena.

    • Olen siis mielestäsi arvoisa aloittaja harjoittanut "vihaviestintää"? Nyt on pilikkuviivaviiva hyyyyvin, hyyyyyyyyyyvin vihainen! Laittakaahan viesti talteen rikosilmoitusta varten :D

    • Kohta on krp ylityöllistetty, taannoinen nimimerkki varkauskin vielä tutkimuksen alla!!

    • Olen sitä mieltä, että tällaisen aloituksen tekeminen rekkaamattomalla nikillä on vähän arveluttavaa. Tai no, on se vähän arveluttavaa rekattullakin.

      • menepä_nyt_itseesi

        Olet siis sitä mieltä että kristittyihin kohdistettu vihapuhe on ok?


      • menepä_nyt_itseesi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä että kristittyihin kohdistettu vihapuhe on ok?

        Annatko esimerkin kristittyihin kohdistuvasta vihapuheesta.


      • menepä_nyt_itseesi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä että kristittyihin kohdistettu vihapuhe on ok?

        Kehenkään kohdistettu vihapuhe ei ole ok. Jos joku haukkuu minua idiootiksi, en koe sitä vihapuheena. Voitko näyttää jonkun esimerkin tämän palstan vihapuheesta joka nimenomaan kohdistuisi kristittyihin?


      • menepä_nyt_itseesi
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kehenkään kohdistettu vihapuhe ei ole ok. Jos joku haukkuu minua idiootiksi, en koe sitä vihapuheena. Voitko näyttää jonkun esimerkin tämän palstan vihapuheesta joka nimenomaan kohdistuisi kristittyihin?

        " Voitko näyttää jonkun esimerkin tämän palstan vihapuheesta joka nimenomaan kohdistuisi kristittyihin?"

        Kuinka voit edes kysyä tuollaista kun suunnilleen joka toinen ketju sisältää em. nikkien postaamaa ala-arvoista valehtelua, panettelua ja mustamaalaamista.

        Pelkäänpä, arvoisa Kuusenjuuret, että jos et muka näe palstalla uskoviin kohdistuvaa vihaviestintää niin kyse ei ole siitä etteikö sellaista olisi vaan enemmänkin omasta asenteestasi. Ehkä sinä kuitenkin jollain tasolla mielessäsi yhdyt tällaiseen kirjoitteluun kun et kerran muka näe siinä mitään pahaa?


      • menepä_nyt_itseesi kirjoitti:

        " Voitko näyttää jonkun esimerkin tämän palstan vihapuheesta joka nimenomaan kohdistuisi kristittyihin?"

        Kuinka voit edes kysyä tuollaista kun suunnilleen joka toinen ketju sisältää em. nikkien postaamaa ala-arvoista valehtelua, panettelua ja mustamaalaamista.

        Pelkäänpä, arvoisa Kuusenjuuret, että jos et muka näe palstalla uskoviin kohdistuvaa vihaviestintää niin kyse ei ole siitä etteikö sellaista olisi vaan enemmänkin omasta asenteestasi. Ehkä sinä kuitenkin jollain tasolla mielessäsi yhdyt tällaiseen kirjoitteluun kun et kerran muka näe siinä mitään pahaa?

        Minua vain kiinnostaisi nähdä, minkä sinä koet vihapuheeksi. Monet kokevat jo eri mieltä olemisen vihapuheeksi. Jos niitä on niin paljon niin ei varmaankaan ole vaikeaa löytää yhtä esimerkkiä.

        Ikävää kielenkäyttöä olen nähnyt kyllä, mutta sitä tulee valitettavasti myös joiltain uskovilta.

        Vihapuheeseen en yhdy enkä sitä hyväksy, tulipa se kenen näppäimistöltä hyvänsä.


      • menepä_nyt_itseesi
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minua vain kiinnostaisi nähdä, minkä sinä koet vihapuheeksi. Monet kokevat jo eri mieltä olemisen vihapuheeksi. Jos niitä on niin paljon niin ei varmaankaan ole vaikeaa löytää yhtä esimerkkiä.

        Ikävää kielenkäyttöä olen nähnyt kyllä, mutta sitä tulee valitettavasti myös joiltain uskovilta.

        Vihapuheeseen en yhdy enkä sitä hyväksy, tulipa se kenen näppäimistöltä hyvänsä.

        "Minua vain kiinnostaisi nähdä, minkä sinä koet vihapuheeksi. Monet kokevat jo eri mieltä olemisen vihapuheeksi. "


        Olet varmaankin lukenut aloitukseni kun kerran arvostelitkin sitä? Vai arvostelitko lukematta? Kuten voit nähdä, aloituksessa on jo käsitelty tuo kysymys "eri mieltä olemisesta", joten onko sinulla jokin perusteltu syy pysähtyä jankuttamaan sitä vai kyseenalaistatko vain huviksesi ymmärryskykyni asian suhteen?

        Edelleenkin jää hieman sellainen sivumaku että sinä jollain tasolla hyväksyt tämän vihapuheen, valehtelun yms. uskovaisia kohtaan koska yrität löytää sille "selityksiä", mm. että mielestäsi joku uskovainenkin tekee niin?


      • menepä_nyt_itseesi kirjoitti:

        "Minua vain kiinnostaisi nähdä, minkä sinä koet vihapuheeksi. Monet kokevat jo eri mieltä olemisen vihapuheeksi. "


        Olet varmaankin lukenut aloitukseni kun kerran arvostelitkin sitä? Vai arvostelitko lukematta? Kuten voit nähdä, aloituksessa on jo käsitelty tuo kysymys "eri mieltä olemisesta", joten onko sinulla jokin perusteltu syy pysähtyä jankuttamaan sitä vai kyseenalaistatko vain huviksesi ymmärryskykyni asian suhteen?

        Edelleenkin jää hieman sellainen sivumaku että sinä jollain tasolla hyväksyt tämän vihapuheen, valehtelun yms. uskovaisia kohtaan koska yrität löytää sille "selityksiä", mm. että mielestäsi joku uskovainenkin tekee niin?

        Olen lukenut aloituksen. En tosin tiennyt sen olevan sinun kun nimimerkki on ihan eri, mutta viis siitä.

        Syy miksi "jankutan" on se, että meillä ihmisillä on erilaisia näkemyksiä tietyistä ilmaisuista kuten esim. vihapuhe. Siksi olisikin mielenkiintoista nähdä se esimerkki, jotta tietäisin, olemmeko sen määrittelyssä samaa mieltä. Etkö löydä niitä esimerkkejä vai miksi et vain laita tänne sellaista niin ei tarvitse lukea sitä "jankutusta"?

        Edelleenkin totean, että en hyväksy vihapuhetta, en huonoa kielenkäyttöä, en toisten väheksymistä, en toisen syyttämistä jne. Se, että jotkut uskovaisetkin tekevät niin ei ole mikään selitys. Se vaan toteaa sen tosiasian, että noihin ikäviin kommentteihin syyllistyvät sekä jotkut ei-uskovat siinä kuin jotkut uskovatkin.


      • menepä_nyt_itseesi
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olen lukenut aloituksen. En tosin tiennyt sen olevan sinun kun nimimerkki on ihan eri, mutta viis siitä.

        Syy miksi "jankutan" on se, että meillä ihmisillä on erilaisia näkemyksiä tietyistä ilmaisuista kuten esim. vihapuhe. Siksi olisikin mielenkiintoista nähdä se esimerkki, jotta tietäisin, olemmeko sen määrittelyssä samaa mieltä. Etkö löydä niitä esimerkkejä vai miksi et vain laita tänne sellaista niin ei tarvitse lukea sitä "jankutusta"?

        Edelleenkin totean, että en hyväksy vihapuhetta, en huonoa kielenkäyttöä, en toisten väheksymistä, en toisen syyttämistä jne. Se, että jotkut uskovaisetkin tekevät niin ei ole mikään selitys. Se vaan toteaa sen tosiasian, että noihin ikäviin kommentteihin syyllistyvät sekä jotkut ei-uskovat siinä kuin jotkut uskovatkin.

        "Syy miksi "jankutan" on se, että meillä ihmisillä on erilaisia näkemyksiä tietyistä ilmaisuista kuten esim. vihapuhe. "

        Kuten sanoin, olen jo aloituksessani ilmaissut tekeväni selvän eron "erimieltä olemisen" ja vihapuheen välillä. Jos se ei sinulle riitä vaan edelleenkin tahdot väkisin olettaa etten osaa erottaa niitä toisistaan ja jankuttaen vaadit "todisteita" niin voimme lopettaa tämän keskustelun tähän. Olen huomaavinani että sinulla on jonkinlainen halua olla uskomatta kykyyni osata erottaa nämä toisistaan ja ehkä myös halu mitätöidän väittämä jonka mukaan palstalla on uskoviin kohdistuvaa vihakirjoittelua muutamien nikkien toimesta.

        En jaksa jankuttaa kanssasi koska pyrit tietoisesti aliarvioimaan ja dissaamaan puheitani. Hyvää illanjatkoa kuitenkin!


      • menepä_nyt_itseesi kirjoitti:

        "Syy miksi "jankutan" on se, että meillä ihmisillä on erilaisia näkemyksiä tietyistä ilmaisuista kuten esim. vihapuhe. "

        Kuten sanoin, olen jo aloituksessani ilmaissut tekeväni selvän eron "erimieltä olemisen" ja vihapuheen välillä. Jos se ei sinulle riitä vaan edelleenkin tahdot väkisin olettaa etten osaa erottaa niitä toisistaan ja jankuttaen vaadit "todisteita" niin voimme lopettaa tämän keskustelun tähän. Olen huomaavinani että sinulla on jonkinlainen halua olla uskomatta kykyyni osata erottaa nämä toisistaan ja ehkä myös halu mitätöidän väittämä jonka mukaan palstalla on uskoviin kohdistuvaa vihakirjoittelua muutamien nikkien toimesta.

        En jaksa jankuttaa kanssasi koska pyrit tietoisesti aliarvioimaan ja dissaamaan puheitani. Hyvää illanjatkoa kuitenkin!

        En pyri aliarvioimaan tai dissaamaan puheitasi. Olen pahoillani jos niin koit kirjoitukseni. Itse koin sinun vähättelevän minua, mutta ei siitä sen enempää. Hyvää illanjatkoa sinullekin ja siunausta.


      • Pöyristynyt
        menepä_nyt_itseesi kirjoitti:

        "Syy miksi "jankutan" on se, että meillä ihmisillä on erilaisia näkemyksiä tietyistä ilmaisuista kuten esim. vihapuhe. "

        Kuten sanoin, olen jo aloituksessani ilmaissut tekeväni selvän eron "erimieltä olemisen" ja vihapuheen välillä. Jos se ei sinulle riitä vaan edelleenkin tahdot väkisin olettaa etten osaa erottaa niitä toisistaan ja jankuttaen vaadit "todisteita" niin voimme lopettaa tämän keskustelun tähän. Olen huomaavinani että sinulla on jonkinlainen halua olla uskomatta kykyyni osata erottaa nämä toisistaan ja ehkä myös halu mitätöidän väittämä jonka mukaan palstalla on uskoviin kohdistuvaa vihakirjoittelua muutamien nikkien toimesta.

        En jaksa jankuttaa kanssasi koska pyrit tietoisesti aliarvioimaan ja dissaamaan puheitani. Hyvää illanjatkoa kuitenkin!

        Kuusejuurista on tullut samanlainen jankka ja änkkä kuin Eerikakin on.


      • Ei ole edelleenkään.


      • säkättäjälle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei ole edelleenkään.

        Älä yritä, olette kuin siiamilaiset kaksoset aina samassa ketjussa säkättämässä samaa säkätystänne.


      • säkättäjälle kirjoitti:

        Älä yritä, olette kuin siiamilaiset kaksoset aina samassa ketjussa säkättämässä samaa säkätystänne.

        Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.


    • eitasa-arvoa

      Suomessa on laki, ettei vähemmistöä eikä vähemmistöjen pyhinä pitämiä arvoja saa loukata. On selvää, että täällä loukataan jatkuvasti uskovaisia ja heidän pyhinä pitämiä arvoja.

      Mutta tuskin laki koskee kristittyjä vastaan suunnattua vihaviestintää kuitenkaan?

      • Laitas_pykälää

        Missä laissa on säädetty, ettei vähemmistöjen pyhinä pitämiä asioita saa loukata?


      • Suomessa saa huutia maahanmuuttajat, hurrit, homot, räsäset, naispapit, Mäkinen, työttömät.


      • Lait koskevat ihan kaikkia samalla tavalla Suomessa.

        Vihaviestinnästä vaan ilmoitus poliisille joka selvittää onko kyseessä vihaviestintä.

        Ps. se että on asioita vain eri mieltä ei ole vihaviestintää.

        Ps2. muistaakseni täällä oli ketju jossa väitettiin että kristittyjä vainotaan Suomessa, ketjussa taitaa olla parisen sataa kommenttia mutta ei yhtään esimerkkiä väitetystä vainosta, korjatkaa toki jos olen väärässä.


      • Tulkinnat_erikoisia
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lait koskevat ihan kaikkia samalla tavalla Suomessa.

        Vihaviestinnästä vaan ilmoitus poliisille joka selvittää onko kyseessä vihaviestintä.

        Ps. se että on asioita vain eri mieltä ei ole vihaviestintää.

        Ps2. muistaakseni täällä oli ketju jossa väitettiin että kristittyjä vainotaan Suomessa, ketjussa taitaa olla parisen sataa kommenttia mutta ei yhtään esimerkkiä väitetystä vainosta, korjatkaa toki jos olen väärässä.

        Kuten on tämän uskonrauhan kanssa, niin vastaavaa tulkintaa on palstalla sovellettu myös kristittyjen vainoa koskien. On eräiden palstalaisten mielestä kristittyjen vainoa, että kristittyjen kanssa voidaan olla eri mieltä joistain asioista.

        Lisäksi muistan nähneeni jollain palstalla täällä sellaisenkin näkemyksen, että on kristittyjen vainoa jos valtio on sekulaari, eikä suostu yhdessä maksetuista verorahoista pulittamaan omissa tiloissaan tapahtuvaa kristillistä koulutusta. Eli olisi siis kristittyjen vainoa olla tarjoamatta kristinuskolle palveluksia omaan piikkiin. Mielestäni tuo näkemys oli jo suorastaan pöyristyttävä, siinä missä nuo edelliset ovat lähinnä naurettavia väärintulkintoja.

        Toisaalta silti näkisin, että on hieman törkeää palstamarttyyriksi tekeytyen puhua kristittyjen vainosta Suomessa, tilanteissa missä on kyse kristinuskoon osaa ottamattomuudesta tai siitä, että kristinuskoa kyseenalaistetaan. Maailmalla sentään toteutetaan ihan oikeaa kristittyjen vainoa, missä on kyse hengen ja omaisuuden vaarantumisesta tai ainakin vaikutusmahdollisuuksien rajoittamisesta. Mitähän oikeasti pulassa olevat kristityt ovat mieltä täkäläisten palstasankareiden herneidennuuskimisesta?


      • Tulkinnat_erikoisia kirjoitti:

        Kuten on tämän uskonrauhan kanssa, niin vastaavaa tulkintaa on palstalla sovellettu myös kristittyjen vainoa koskien. On eräiden palstalaisten mielestä kristittyjen vainoa, että kristittyjen kanssa voidaan olla eri mieltä joistain asioista.

        Lisäksi muistan nähneeni jollain palstalla täällä sellaisenkin näkemyksen, että on kristittyjen vainoa jos valtio on sekulaari, eikä suostu yhdessä maksetuista verorahoista pulittamaan omissa tiloissaan tapahtuvaa kristillistä koulutusta. Eli olisi siis kristittyjen vainoa olla tarjoamatta kristinuskolle palveluksia omaan piikkiin. Mielestäni tuo näkemys oli jo suorastaan pöyristyttävä, siinä missä nuo edelliset ovat lähinnä naurettavia väärintulkintoja.

        Toisaalta silti näkisin, että on hieman törkeää palstamarttyyriksi tekeytyen puhua kristittyjen vainosta Suomessa, tilanteissa missä on kyse kristinuskoon osaa ottamattomuudesta tai siitä, että kristinuskoa kyseenalaistetaan. Maailmalla sentään toteutetaan ihan oikeaa kristittyjen vainoa, missä on kyse hengen ja omaisuuden vaarantumisesta tai ainakin vaikutusmahdollisuuksien rajoittamisesta. Mitähän oikeasti pulassa olevat kristityt ovat mieltä täkäläisten palstasankareiden herneidennuuskimisesta?

        Esität hyvän kommentin ja hyvän kysymyksen mihin palstan ns. "oikeauskoiset" tuskin tulevat vastaamaan. Ainakaan asiallisesti.


    • Toivottavasti saamme aikanaan televisioidun oikeudenkäynnin, jossa kukin loukatuksi tullut uskonharhainen ja hänen edustamansa kultin johtavat jumalan välitysmiehet vimmaisella polvirukouksella ja muilla tarvittavilla uhrimenoilla sekä sakramenteilla, pyhää suitsuketta unohtamatta, manaavat loukatun jumalansa esiin.

      Katsojat saavat jännittää tuomarin nuijankopautukseen saakka kuka maksaa oikeudenkäyntikulut ja polvirukouksessa rikkoutuneiden housujen paikat.

      • Etkö he-ma yhtään loukkaantunut, kun kunnianarvoisa Mitämieltäolette ei maininnut avauksessa sinun vaatimatonta persoonaasi lainkaan? ☹️


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Etkö he-ma yhtään loukkaantunut, kun kunnianarvoisa Mitämieltäolette ei maininnut avauksessa sinun vaatimatonta persoonaasi lainkaan? ☹️

        En. Ja jopa tähän provoon vastaaminen on vastenmielistä. Valloittava persoonani ei ahdistu vittuilusta.


    • kedih

      Setan porukka Porissa on niin yhteennaitettua.Polkevat piispat ja kirkon opit mennen tullen,
      kunhan vaan pääsevät nahkatakeissaan alttarille nauramaan ja ilakoimaan.

      • iiiue

        Homot on saanut liikkua vapaasti vaikka kuinka kauan,siitä tässä ei ole kysymys.Kysymys on
        riivattujen ihmisten hyökkäyksestä hyvää kirkon sanomaa kohtaan.Ei kukaan muukaan voi mennä mihinkään toiseen järjestöön vähemmistönä ja ruveta sanelemaan heille oikeuksia.


      • iiiue kirjoitti:

        Homot on saanut liikkua vapaasti vaikka kuinka kauan,siitä tässä ei ole kysymys.Kysymys on
        riivattujen ihmisten hyökkäyksestä hyvää kirkon sanomaa kohtaan.Ei kukaan muukaan voi mennä mihinkään toiseen järjestöön vähemmistönä ja ruveta sanelemaan heille oikeuksia.

        Voiko kuitenkin sanella homoille oikeudet, jotka jokainen määrittelee itse? Siitähän on kysymys.

        Moni homo tykkää kirkon sanomasta, eivätkä mene sitä sorkkimaan.


      • iiiue kirjoitti:

        Homot on saanut liikkua vapaasti vaikka kuinka kauan,siitä tässä ei ole kysymys.Kysymys on
        riivattujen ihmisten hyökkäyksestä hyvää kirkon sanomaa kohtaan.Ei kukaan muukaan voi mennä mihinkään toiseen järjestöön vähemmistönä ja ruveta sanelemaan heille oikeuksia.

        Petoksen tunnusmerkit täyttävä järjestäytyneen rikollisuuden organisaatio tulisi hoitaa pois päiviltä kuten ihan mikä muu tahansa rikollisjärjestö.

        Suojelurahankeruu verojen muodossa imeväisikäisinä rikollisorganisaatioon liitetyiltä on mitä jyrkimmin tuomittava ja nykyiset organisaation johtajat pistettävä tiilenpäitä lukemaan.

        Viittaan tietysti maan luterilaiseen ja ortodoksiseen kirkkoon ja niiden johtohahmoihin.


    • e1e2e3e4e5e6

      < seuraavat nikit syyllisytyvät jatkuvasti törkeisiin perättömiin puheisiin ja nimeltämainittuihin ihmisiin kohdistuviin kunnian loukkauksiin ja selkeään vihaviestintään sekä uskonrauhan häirintään

      Pilikkuviivaviiva>

      tätähän minä olen sanonut jo kauan kyseessä on

      RIENAAJA

      jota tulee KAVAHTAA ja epäasiallinen

      ATEISTISAARNAAJA

      ja

      EKSYTTÄJÄ!!!

      • Laitatko sinäkin jo meuhkaamisesi tueksi edes pari esimerkkiä kuinka muka olen rienannut tai miten ketäkin eksyttänyt. Eikö tuo sinun kirjoituksesi täytä "vihaviestinnän" kriteerejä? Mitä on aloittaja mieltä?


      • nähty.on.ei.kirj

        Ja sitten....näin meni hänkin Raamatun mukaan helvettiin, koska Raamattuhan antaa tuosta ihan selkeän ohjeen. Ajattelitko siis olevasi ohi Jumalan sanan?
        Tietyt asiat eivät koske sinua koska olet niin "hyvä uskovainen"

        No jopa tällaiset pahaiset kirkkouskovaiset tietää, ettei se noin mene. Me nimittäin olemme sen Raamatun lukeneet, emme vaan kuunnelleet joitakin kohtia.

        Raamatun mukaan muuten ns. eksyttäjä voi olla myös itseään kovasti uskovaisena pitävä, tuokin sieltä löytyy ;) Jos kovasti aletaan ihmisiä arvottelemaan ja nostamaan jotain tiettyä syntiä ylitse muiden , ollaan juurin tuolla, eksytyksentiellä.

        Rienaamiseen, en edes jaksa puuttua kun , koska tuntuu, että monien tosiuskovien mielestä jo erillaisen mielipiteen kirjoittaminen on rienausta. Toki onhan se kovapaikka nykyään jos kaikki eivät olekkaan samaamieltä mutta onneksi on some. Sinne vaan avautumaan sitten kaltoikohtelusta ja tyyliin "kyllä minä niin mieleni pahoitin" yritämme sitten järjestää kriisiapua.


    • "Mitämieltäolette"

      Voihan se uskovaisen mielenrauhaa häiritä, kun kissoja pöydille nostellaan, mutta ei sentään täytä uskonrauhan rikkomisen tunnusmerkkejä sellainen, että jotakuta ärsyttää tiettyjen ihmisten kommentit julkisella rupattelupalstalla.

      • Erikoisia_käsityksiä

        Jotkut uskovaiset kuitenkin luulevat, että mikä tahansa heidän juttujen kritisointi olisi tuota uskonrauhan rikkomista. Profetiat-palstalla on myös vallalla erikoinen käsitys, että uskonnonvapaus tarkoittaisi sitä, että uskovat saavat uskoa vapaasti ilman, että epäuskovat saisivat kyseenalaistaa heidän uskomuksiaan. Lakipykäliä nuo uskovat eivät näytä tuntevan.


    • Synkkääporukkaa

      Kaikille tiedoksi ,että homomiesten vihkimis asiaa ajaa psykopaaattisella voimalla Porin omat
      Homomiehet.Heillä on joukossaan ,jopa valokuvaaja ,joka sitten tulee ottamaan nahkatakkisista nauravista homoista kuvia kun he retovat alttarilla.Mummomuori yms.nimimerkkien takana on
      homomies ,kuinkas muuten .Ovat muuten sellaista porukkaa ,joka nauraa takanapäin kaikille
      normaali asioista kiinnostuneille.

      • Synkälle_porukalle

        Kiitos tiedosta, vaikkakaan tuo asia ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Mistä sinä muuten tiedät tuon kaiken? Oletko ollut mukana?


      • Aikatylyä

        Toivottavasti kustantavat suvaitsemattomasti ahdistelemilleen ihmisille adoptio lapset, on tosi suvaitsematonta ahdistella ja estää muiden perheiden perustamis yritykset.


      • ojjjg

        Takapuolelle suunnattu seksi ei tuo perheenlisäystä.


      • lwlee
        Synkälle_porukalle kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, vaikkakaan tuo asia ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Mistä sinä muuten tiedät tuon kaiken? Oletko ollut mukana?

        Kukaan ei voi olla tietämättä ,senverran suulaita olette.


      • lwlee kirjoitti:

        Kukaan ei voi olla tietämättä ,senverran suulaita olette.

        Tuokin on muuten totta ja Raamatusta löytyy kaiken tietäville näsäviisaillekkin oma osionsa, no jota nyt tosin nuo eivä ole lukeneet.


      • Jaa. Jotkuthan pitävät jo miesten suutelua rivona ja iljettävänä.


      • Synkälle_porukalle
        lwlee kirjoitti:

        Kukaan ei voi olla tietämättä ,senverran suulaita olette.

        No minäpä en ole Poriin kertaakaan astunut jalallani, eikä minulla ole jatkossakaan sinne mitään asiaa. Millään muullakaan tavalla minulla ei ole noiden sinun esittelemiesi asioiden kanssa mitään tekemistä. Että se siitä suulaudesta.

        PS. Kertonee omasta seksuaalisuudestasi jotain, kun kuvittelet näkeväsi ja kuulevasi homoja joka paikassa. Älä minuun pura kaapissa saamiasi patoumia.


      • oiejjjs

        Heteromiehenä en lähde arvostelemaan toisten mielihaluja ,olen tyytyväinen että minusta on kasvatettu normaali .Kuinka vaikeaa onkaan kasvattaa normaaliin heteroseksiin tyytyväinen ihminen.En myöskään lähde muuttamaan kirkon opetusta omiin tarkoitusperiin sopivaksi.


      • Luonnollisesti_hetero
        oiejjjs kirjoitti:

        Heteromiehenä en lähde arvostelemaan toisten mielihaluja ,olen tyytyväinen että minusta on kasvatettu normaali .Kuinka vaikeaa onkaan kasvattaa normaaliin heteroseksiin tyytyväinen ihminen.En myöskään lähde muuttamaan kirkon opetusta omiin tarkoitusperiin sopivaksi.

        Olet aika pihalla jos luulet, että heterous on kasvattamisen tulosta. Vai opettivatko vanhempasi sinulle heteroseksiä? Itse ainakin opin heteroseksiä ihan vain kun pääsin aikuisuuden kynnyksellä mimmien kanssa puuhastelemaan. Sitä ennen mentiin fantasioinnin voimalla, mutta kaikki kaikessa, niin ihan kuule se oma luonto saneli.

        Ihmisten seksuaalisuus määräytyy ihan biologisesti aivoissa sikiökehityksen hormonaalisten olosuhteiden perusteella, ja joskus siihen liittyy binäärisesti määriteltävään sukupuoleen nähden epätyypillisiä piirteitä - ei siihen mikään opetus mitenkään vaikuta. Opetus vaikuttaa sitten ihmisten asenteisiin, mitkä toki voivat olla joko sen sukupuolisen seksuaali-identiteetin myötä tai vastaan.

        Ymmärryksesi näistä asioista on sikäli ihan päin helvettiä, että kuvittelet heteroiden olevan heteroiksi kasvatettuja ja homojen homoiksi kasvatettuja. On kuitenkin ihan selvää, että kaikki täällä kasvatetaan heteroiksi, mutta ne, ketkä eivät heteroita alun perin ole, eivät heteroiksi kasvakaan. Heteroita on niin suuri enemmistö luonnollisesti, että kulttuurimme on kuitenkin heteronormatiivinen.

        Seksuaalivähemmistöjen edustajat joutuvat tuon käytännössä hyväksymään, kunnes rohkenevat tehdä tietoisen pesäeron siihen. Jotkut eivät koskaan tee, vaan elävät kaapissa koko elämänsä. Ennen niin oli useammin kuin nyt, kun seksuaalivähemmistötkin hyväksytään ihmisiksi.

        Hieman siis kyseenalaistan heteroutesi ihan jos sillä perusteella, että väität sinun kasvatetun sellaiseksi. Olisiko sinusta siis voinut tulla homo, jos sinua ei olisi ERIKSEEN heteroksi kasvatettu? Minä kyllä olen hetero ihan ilman mitään kasvatustakin. Minun hormonieni hyrräämiseen eivät kenenkään mielipiteet tai opetukset vaikuta.

        Tähän liittyy se juttu miten fundishihhulit komppasivat täällä lastenpsykiatri Sinkkosen juttuja sukupuolesta, sillä tavalla vähän puoliksi. He liputtivat Sinkkosen mielipiteiden puolesta sikäli, kun Sinkkonen sanoi, että lapsillakin on sukupuoli, eikä heitä pidä ohjata mihinkään sukupuolineutraliteettiin. Olen tästä hänen kanssaan samaa mieltä, mutta hihhulit eivät tajunneet, että tuossa ei ole kaikki mitä hän sanoi. Hän myös sanoi, että jos joku poika nyt haluaakin leikkiä nukeilla, niin ei sitäkään pidä estää.


      • oiejjjs kirjoitti:

        Heteromiehenä en lähde arvostelemaan toisten mielihaluja ,olen tyytyväinen että minusta on kasvatettu normaali .Kuinka vaikeaa onkaan kasvattaa normaaliin heteroseksiin tyytyväinen ihminen.En myöskään lähde muuttamaan kirkon opetusta omiin tarkoitusperiin sopivaksi.

        En ihan saa kiinni

        Kaikkihan kasvatetaan oletuksena, että lapsi on hetero. Niin minutkin.


      • Nosekylläonkin
        torre12 kirjoitti:

        En ihan saa kiinni

        Kaikkihan kasvatetaan oletuksena, että lapsi on hetero. Niin minutkin.

        Tarkoitat siis että homoseksuaalisuuskin on kasvatuksen tulosta?


    • Olihan sekin joidenkin mielestä merkki uskovaisten vainosta ja poliisin. syyttäjä- ja oikeuslaitosten sielunvihollisen valtaan joutumisesta, kun Pirkko Jalovaara asetettiin syytteeseen rahankeräysrikoksesta.

      • Totta.
        Ja Laajasalon kuittiepäselvyyksistä keskusteleminenkin on muka jotain vainoa.


      • Ja tuomittiin, tosin tuomio ei ole vielä lainvoimainen kun hovioikeus jatkaa käsittelyä.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ja tuomittiin, tosin tuomio ei ole vielä lainvoimainen kun hovioikeus jatkaa käsittelyä.

        Ja juuri Laajasalo antoi porttikiellon Jalovaaralle koska huomasi ettei kaikki ole nyt kohdallaan.


    • Tarkoitatko aloittaja, että sinä ja sinun porukkasi alatte nimeltä mainiten mustamaalaamaan toisia kirjoittajia? Sinähän aloititkin jo sen vihaviestinnän.

    • Sanoisin että nuo aloittajan mainitsemat nimimerkit ovat juuri sieltä asiallisemmasta päästä, minuakin parempia.

      • luuserille

        Sinä häviätkin heille räyhäämisesssä ja v*ttussa. Et pärjää missään.


    • Avaajan kannattaa ehdottomasti nyt sitten vain toimia. Sittenpähän näemme seuraukset.

      • Kannatetaan!


    • "aletaan joukolla keräämään talteen heidän vihakirjoituksiaan mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten."

      Miksi et arvoisa aloittaja ole aikaisemmin käynyt keräämään ja talteen tallettamaan viestejä? Kunpa olisitkin. Minultakin on mennyt poistoon monen monta kirjoitusta, joihin olen hitaana mutta tyhmänä joutunut ihan aikaa ja vaivaa käyttämään. Olisipa mainiota jos sinulla olisi niitä tallessa. Mutta laitahan nykyiset ja tulevat talteen, kitooooooosh...

      • Tuossa sitä riittääkin hommaa. Pitäisköhän itsekkin kaikki jotka ovat erimieltä kaavalla.


      • Tämä_oli_huumoria
        nähty.on kirjoitti:

        Tuossa sitä riittääkin hommaa. Pitäisköhän itsekkin kaikki jotka ovat erimieltä kaavalla.

        Joo! Si vis pacem, para bellum!

        Nykyään ei vain kerta kaikkiaan ole tarpeeksi vastakkainasettelua ja konflikteja purkamaan jännitystä, joten meidän kaikkien täytyy nyt luoda niitä lisää. Lainatakseni Impaled Nazarene -orkesteria:

        "Minä uskon tulivoimaan, minä uskon kuolemaan.
        Minä rukoilen ydinsotaa, ali-ihmisten kuolemaa."

        Siinä oli siis lyyrinen ote kappaleesta Kuolema kaikille (paitsi meille). Maailmassahan ei ole vielä tarpeeksi ongelmia, joten meidän on nyt vauhditettava tätä systeemiä vierimään mäkeä alas ja huuhtoutumaan viemäristä alas. Hiiteen ekumenia ja suvaitsevaisuus, nyt on kaaoksen aika.

        PS. Onko elämä käynyt liian tylsäksi, kun jopa v*tutusta haetaan nautinnoksi tämmöisiltä palstoilta? Minä nauran tälle aloitukselle, mutta arvostan teidän fiksujen ihmisten kommentteja.


    • Nimimerkki unitaari teki minusta rikosilmoituksen, koska olen opettanut, että Mooseksen laki kivitystuomioineen pitäisi ottaa Suomessa käyttöön. Eipä ole poliisilta kuulunut mitään. Poliisilla on parempaakin tekemistä. En näe kerrassaan yhtään hyödylliseksi tehdä mitään rikosilmoituksia räyhääjistä. Aika heikosti täyttyvät rikoksen tuntomerkit tällä palstalla, ei posketon suunsoitto ole laissa kielletty.

      • Suomalaisia johdetaan edestä, ei takaa.

        Odotan siis sinun kristinuskonharhan opettajan osoittavan esimerkilläsi suuntaa ja heittämäön sen ensimmäisen kiven.

        Puhe on halpaa, kuten aina jumalharhaisten avatessa sanaisen arkkunsa. Jihadistimullahkaan ei itse räjäytä itseään, vaan manipuloi vielä tyhmemmän reppanan toimimaan.


    • ehdotus.tämäkin

      Tällaset palstat pitäs sulkee tai laittaa niihin pääsemiseksi K-18 ikäraja.
      Täällä tulkitaan tuhansia vuosia sitten annettuja lakeja ohittaen nykylainsäädännön asettamat vaatimukset yhteiskunnassa elämiseen.
      Ihmisten etiarvoistaminen, harkitsematon raamatun tuomioilla pelottelu etc. eivät kuulu tämänpäivän ihmisten väliseen kanssakäymiseen suljettuja palstoja lukuunottamatta.
      Ensimmäinen kosketukseni palstaan ja asiallisella kysymyksellä johti erään palstalla uskovana esiintyvän antamaan kadotustuomioon homona, vaikka olen ikäni ollut hetero.

      • Ei K-18 mitään auttaisi koska palstan trollit ja räyhikset ovat eläkeläisiä😂


      • ehdotus.tämäkin
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei K-18 mitään auttaisi koska palstan trollit ja räyhikset ovat eläkeläisiä😂

        Lasten ja nuorten ei pidä joutua harkitsemattoman pelottelun kohteeksi tai todistamaan oman uskonsa kyseenalaistamista toisten kommentoijien välisessä väittelyssä tulkintojensa oikeellisuudesta, varsinkaan palstalla joka esitetään kristillisenä keskustelufoorumina.


      • ehdotus.tämäkin kirjoitti:

        Lasten ja nuorten ei pidä joutua harkitsemattoman pelottelun kohteeksi tai todistamaan oman uskonsa kyseenalaistamista toisten kommentoijien välisessä väittelyssä tulkintojensa oikeellisuudesta, varsinkaan palstalla joka esitetään kristillisenä keskustelufoorumina.

        Niin, lasten suojelun kannalta olet täysin oikeassa.....🤓


      • Oukki_doukki
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei K-18 mitään auttaisi koska palstan trollit ja räyhikset ovat eläkeläisiä😂

        Ai sinä siis olet eläkkeellä.


      • sumentunutko
        Oukki_doukki kirjoitti:

        Ai sinä siis olet eläkkeellä.

        mitä aivoillesi on tapahtunut?


    • tässä.esimerkkejä

      Joku kysyi esimerkkejä uskoviin kohdistuvista vihapuheista. Ei tarvinnut hakemalla hakea.

      Esim. jo tällä sivulla on tänään aloitus "https://keskustelu.suomi24.fi/t/14461753/puolimatkan-viiteryhma-onkin-viharyhma", jossa vihapuhutaan perättömästi, että professori Puolimatkalla olisi homofobia. Fobia on vakava pelkoneuroosi, ja on törkeää vihapuhetta puhua tuollaisia toisesta ihmisestä.

      Tällä palstalla on aiemmin kohdistettu vakava-asteista vihapuhetta myös esim. Juha Ahvioon sekä Leo Melleriin.

      Uskovia on haukuttu "uskonharhaisiksi" lukemattomia kertoja sekä pohdiskeltu, että usko Jeesukseen olisi psykoottinen tila. Vakava-asteista vihapuhetta sekin.

      Moniin uskovaisiin nimimerkkeihin on kohdistettu suorasti ja epäsuorasti vihapuhetta, että he olisivat esim. kaappihomoja, kun he ovat kirjoittaneet, että Raamatussa sanotaan homoseksuaaliset teot synniksi.

      Voisin jatkaa listaa eteenpäin pitkälti.

      • määrittle.kiitos

        Määrittele mikä on vakava.-asteinen vihapuhe? Mikä tavallista vihapuhetta?
        Se auttaisi ymmärtämään, miten käsität vihapuheen, koska minun käsitteistön mukaan netpunkin kirjoitus ei ole vihapuhetta.


      • entä.esimerkit

        "Tällä palstalla on aiemmin kohdistettu vakava-asteista vihapuhetta myös esim. Juha Ahvioon sekä Leo Melleriin. "
        Laitatko linkit näihin, muuten ei moista ole tapahtunut.


      • tässä.esimerkkejä
        määrittle.kiitos kirjoitti:

        Määrittele mikä on vakava.-asteinen vihapuhe? Mikä tavallista vihapuhetta?
        Se auttaisi ymmärtämään, miten käsität vihapuheen, koska minun käsitteistön mukaan netpunkin kirjoitus ei ole vihapuhetta.

        Älä takerru ilmaukseen "vakava-asteinen". Kysyttiin esimerkkejä vihapuheesta – annoin esimerkkejä vihapuheesta. Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta.


      • Ongelmanahan on se, että on vaikea sanoa, ovatko nämä seurattavat ateisteja vai uskovia. Minäkin olen saanut osani ikävistä kommenteista, mutta yleensä se tulevat tuntemattomilta, rekkaamattomilta nikeiltä. Ovatko he sitten uskovia vai ateisteja, vaikea sanoa. Kannattaa myös tarkasti tutkia, mikä on vihapuhetta, mikä kunnianloukkausta, mikä vaan huonoa käytöstä.


      • tässä.esimerkkejä
        entä.esimerkit kirjoitti:

        "Tällä palstalla on aiemmin kohdistettu vakava-asteista vihapuhetta myös esim. Juha Ahvioon sekä Leo Melleriin. "
        Laitatko linkit näihin, muuten ei moista ole tapahtunut.

        Osa vihapuhetta sisältävistä viestiketjuista on poistettu, mikä sinänsä on tietysti hyvä asia, mutta sen takia en voi niitä nyt tähän hakea ja linkata. Se ei tarkoita, että "niitä ei ole tapahtunut".

        Muutama viikko sitten sunnuntaina palstalla oli aloitus liittyen Taivaan ja maan välillä -radio-ohjelmaan. Viestiketjuun tuli kommentteja, joissa puhuttiin Melleristä tavalla, jota en halua toistaa. Kun myöhemmin tulin palstalle, koko ketju oli kadonnut eli poistettu.


      • määrittle.kiitos
        tässä.esimerkkejä kirjoitti:

        Älä takerru ilmaukseen "vakava-asteinen". Kysyttiin esimerkkejä vihapuheesta – annoin esimerkkejä vihapuheesta. Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta.

        Sinun ei kannata ilmaista asioita kuten "vakava-asteinen" jos et halua että siihen takerrutaan. Se on sinun esille ottaman asia, joten ole hyvä ja määrittele se?

        "Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta."
        Mutta esimerkiksi uskova puskanikin takaa saa kutsua muita kirjoittajia mielisairaaksi vain sen takia, että ovat eri mieltä, mutta tähän et koskaan puutu?


      • määrittle.kiitos
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ongelmanahan on se, että on vaikea sanoa, ovatko nämä seurattavat ateisteja vai uskovia. Minäkin olen saanut osani ikävistä kommenteista, mutta yleensä se tulevat tuntemattomilta, rekkaamattomilta nikeiltä. Ovatko he sitten uskovia vai ateisteja, vaikea sanoa. Kannattaa myös tarkasti tutkia, mikä on vihapuhetta, mikä kunnianloukkausta, mikä vaan huonoa käytöstä.

        "Kannattaa myös tarkasti tutkia, mikä on vihapuhetta, mikä kunnianloukkausta, mikä vaan huonoa käytöstä."

        Juuri näin.


      • Vakavamieli
        tässä.esimerkkejä kirjoitti:

        Älä takerru ilmaukseen "vakava-asteinen". Kysyttiin esimerkkejä vihapuheesta – annoin esimerkkejä vihapuheesta. Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta.

        No jos tuo ei takertuisikaan, niin minäpä takerrun. Minä olen kiinnostunut lähinnä vakavista asioista. Haluan nähdä esimerkkejä vakava-asteisesta vihapuheesta. Luonnollisesti odotan myös perusteluita, että miksi kyseiset mahdollisesti esitettävät esimerkit edustaisivat nimenomaan vakava-asteista vihapuhetta erotuksena tavanomaisemmasta vihapuheesta.


      • tässä.esimerkkejä
        määrittle.kiitos kirjoitti:

        Sinun ei kannata ilmaista asioita kuten "vakava-asteinen" jos et halua että siihen takerrutaan. Se on sinun esille ottaman asia, joten ole hyvä ja määrittele se?

        "Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta."
        Mutta esimerkiksi uskova puskanikin takaa saa kutsua muita kirjoittajia mielisairaaksi vain sen takia, että ovat eri mieltä, mutta tähän et koskaan puutu?

        Huoh, no määritellään sitten, mitä tarkoitin "vakava-asteisella". Vakava-asteisella vihapuheella tarkoitan vihapuhetta, jossa väitetään nimeltä mainittua henkilöä mielisairautta potevaksi. Saivartelusi vaikuttaa siltä, että sinua harmittaa, että eteesi tuotiin esimerkkejä vihapuheesta etkä pysty kiistämään niitä, sen takia takerrut epäolennaisuuksiin, kuten sanan "vakava-asteinen" tarkkaan määrittelyyn, vaikka vihapuhe on vihapuhetta. Kuusenjuurelle samat sanat. Keksit koko ajan syitä esittää, ettei uskoviin kohdistuvaa vihapuhetta palstalla olisi. Mikä on motiivisi? Kyllä, myös kunnianloukkauksia ja huonoa käytöstäkin esiintyy uskoviin kohdistuvana. Yksi ja sama teksti voi sisältää (ja usein sisältääkin) kaikkia näitä.


      • Entäs_nämä
        tässä.esimerkkejä kirjoitti:

        Huoh, no määritellään sitten, mitä tarkoitin "vakava-asteisella". Vakava-asteisella vihapuheella tarkoitan vihapuhetta, jossa väitetään nimeltä mainittua henkilöä mielisairautta potevaksi. Saivartelusi vaikuttaa siltä, että sinua harmittaa, että eteesi tuotiin esimerkkejä vihapuheesta etkä pysty kiistämään niitä, sen takia takerrut epäolennaisuuksiin, kuten sanan "vakava-asteinen" tarkkaan määrittelyyn, vaikka vihapuhe on vihapuhetta. Kuusenjuurelle samat sanat. Keksit koko ajan syitä esittää, ettei uskoviin kohdistuvaa vihapuhetta palstalla olisi. Mikä on motiivisi? Kyllä, myös kunnianloukkauksia ja huonoa käytöstäkin esiintyy uskoviin kohdistuvana. Yksi ja sama teksti voi sisältää (ja usein sisältääkin) kaikkia näitä.

        Oletko myös huolestunut epäuskoviin kohdistuvasta vihapuheesta? Sitäkin näkyy palstalla. Myös seksuaalivähemmistöihin ja ihan vain poliittisesti jollain tavalla ajatteleviin kohdistuu täällä vihapuhetta. Tuomitsetko sen?

        Minä muuten mielelläni keskittyisin keskustelemaan täsmälleen siitä mainitusta aiheesta, enkä lähtisi tämmöiselle "entäs sitten nämä" -linjalle, mutta palstan tapa näyttää olevan se, niin olkoon niin sitten. Siis jos esim. puhutaan vaikka äärioikeistoin uhkasta, niin tulee valtava kommenttivyöry, että entäs "äärivasemmiston uhka". Sopeudun siis palstan vastapainotyyliin enkä mukise siitä.


      • määrittle.kiitos
        tässä.esimerkkejä kirjoitti:

        Huoh, no määritellään sitten, mitä tarkoitin "vakava-asteisella". Vakava-asteisella vihapuheella tarkoitan vihapuhetta, jossa väitetään nimeltä mainittua henkilöä mielisairautta potevaksi. Saivartelusi vaikuttaa siltä, että sinua harmittaa, että eteesi tuotiin esimerkkejä vihapuheesta etkä pysty kiistämään niitä, sen takia takerrut epäolennaisuuksiin, kuten sanan "vakava-asteinen" tarkkaan määrittelyyn, vaikka vihapuhe on vihapuhetta. Kuusenjuurelle samat sanat. Keksit koko ajan syitä esittää, ettei uskoviin kohdistuvaa vihapuhetta palstalla olisi. Mikä on motiivisi? Kyllä, myös kunnianloukkauksia ja huonoa käytöstäkin esiintyy uskoviin kohdistuvana. Yksi ja sama teksti voi sisältää (ja usein sisältääkin) kaikkia näitä.

        "Vakava-asteisella vihapuheella tarkoitan vihapuhetta, jossa väitetään nimeltä mainittua henkilöä mielisairautta potevaksi."

        Tuo ei ole edes vihapuhetta, vaan pahimmassa tapauksessa kunnianloukkaus. Joten kysymykseni mitä tarkoitat vakava-asteisella vihapuheella ei ollut saivartelua, vaan halusin nähdä, että tiedätkö mitä vihapuhe edes on.
        Tällä palstalla on törmännyt muutaman kerran viesteihin joissa on kirjoitettu tyyliin "homot ovat sairaita, jotka pitäisi tappaa." <-----tuo on vihapuhetta.


      • määrittle.kiitos kirjoitti:

        Sinun ei kannata ilmaista asioita kuten "vakava-asteinen" jos et halua että siihen takerrutaan. Se on sinun esille ottaman asia, joten ole hyvä ja määrittele se?

        "Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta."
        Mutta esimerkiksi uskova puskanikin takaa saa kutsua muita kirjoittajia mielisairaaksi vain sen takia, että ovat eri mieltä, mutta tähän et koskaan puutu?

        Miksi sinä olet puskanikki ja syytät siitä muita 😳❓


      • tässä.esimerkkejä kirjoitti:

        Älä takerru ilmaukseen "vakava-asteinen". Kysyttiin esimerkkejä vihapuheesta – annoin esimerkkejä vihapuheesta. Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta.

        >Toisen ihmisen väittäminen mielisairaaksi (esim. fobiaa sairastavaksi) sillä perusteella, että hän ilmaisee erimielisen näkemyksensä, on vihapuhetta.

        Tiedätkös kaveri montako kertaa eräs surullisenkuuluisa ja tässäkin ketjussa esiintyvä patmosfani on täällä tuhansilla nimimerkeillään nimitellyt muita mielisairaiksi, pedofiileiksi, muslimiraiskaajiksi, homoiksi, alkoholisteiksi ja naisia huorahtaviksi? Ei jää tuhanteen kertaan viime vuosien mittaan se. Liki ainoa "uskova", joka siihen on joskus reagoinut oli Pertsa pari vuotta sitten, mutta se jäi siihen.

        No nyt tiedät.


      • Muistan_nähneeni

        Minä ainakin muistan nähneeni täällä joko nimimerkkikentissä tai kommenteissa jotain "homot hirteen" -juttuja. Jokainen kyllä tietää, että tuommoinen vastaa tuota mitä kiistät täällä nähneesi.


      • Muistan_nähneeni kirjoitti:

        Minä ainakin muistan nähneeni täällä joko nimimerkkikentissä tai kommenteissa jotain "homot hirteen" -juttuja. Jokainen kyllä tietää, että tuommoinen vastaa tuota mitä kiistät täällä nähneesi.

        Muistat ja näet mitä toivot muistavasi ja näkeväsi 🤗❓


      • määrittle.kiitos

        Ymmärrätkö kun kirjoitetaan "joissa on kirjoitettu tyyliin ", niin mitä tuo "tyyliin" tarkoittaa? Olen törmännyt tällä palstalla kommentteihin joissa homoille on toivottu kuolemaan.


      • määrittle.kiitos kirjoitti:

        Ymmärrätkö kun kirjoitetaan "joissa on kirjoitettu tyyliin ", niin mitä tuo "tyyliin" tarkoittaa? Olen törmännyt tällä palstalla kommentteihin joissa homoille on toivottu kuolemaan.

        Juu, jossain on paljon kaikkea muutakin 🤗
        Jos noin järkyttävään tekstiin olet törmännyt niin kas kun et siitä copypastea ottanut 😉


      • määrittle.kiitos
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sinä olet puskanikki ja syytät siitä muita 😳❓

        En ole syyttänyt ketään puskanikin käytöstä, vaan että puskanikin takaa on kirjoitettu. Opettele hyvä ihminen ymmärtämään lukemaasi.


      • määrittle.kiitos kirjoitti:

        En ole syyttänyt ketään puskanikin käytöstä, vaan että puskanikin takaa on kirjoitettu. Opettele hyvä ihminen ymmärtämään lukemaasi.

        Se oliskin jo hupaisuuden huippu jos puskanikki puskanikkiä syyttelisi, eiks olisikin 🤗❓


      • määrittle.kiitos
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu, jossain on paljon kaikkea muutakin 🤗
        Jos noin järkyttävään tekstiin olet törmännyt niin kas kun et siitä copypastea ottanut 😉

        Olen pyytänyt sellaiset kommentit poistettavaksi ja suurin osa niistä on poistettu. Copypastaa sinä jos haluat, minä pyydän poistoon.


      • määrittle.kiitos kirjoitti:

        Olen pyytänyt sellaiset kommentit poistettavaksi ja suurin osa niistä on poistettu. Copypastaa sinä jos haluat, minä pyydän poistoon.

        Mitä mieltä olet tuosta:
        Se oliskin jo hupaisuuden huippu jos puskanikki puskanikkiä syyttelisi, eiks olisikin 🤗❓


      • Muistan_nähneeni
        usko.vainen kirjoitti:

        Muistat ja näet mitä toivot muistavasi ja näkeväsi 🤗❓

        Väärin. Minä en haluaisi nähdä tai kuula sellaista vihapuhetta mistä oli kysymys. On myös paljon ikäviä tapahtumia, joita en haluaisi muistaa, mutta muistanpa vain. Yrität nyt peitellä sitä ilmiötä, että tällä palstalla esiintyy sellaista vihapuhetta mistä oli puhe. Sinut tapoinesi tuntien olet erittäin todennäköisesti itse vastuussa kenties suurestakin osasta siitä. Nimittäin usein on nähty sitä, että sinulta lipsahtaa juuri sitä samaa ryöpytystä mitä samassa kontekstissa on tullut vaihtoehtoisilta nimimerkeiltä. Tapaus on silloin selvä, ja sitten lisäksi on paljon hyvin samannäköisiä tapauksia, joissa vain et ole samall tavalla lipsauttanut.


      • Entäs_nämä
        Entäs_nämä kirjoitti:

        Oletko myös huolestunut epäuskoviin kohdistuvasta vihapuheesta? Sitäkin näkyy palstalla. Myös seksuaalivähemmistöihin ja ihan vain poliittisesti jollain tavalla ajatteleviin kohdistuu täällä vihapuhetta. Tuomitsetko sen?

        Minä muuten mielelläni keskittyisin keskustelemaan täsmälleen siitä mainitusta aiheesta, enkä lähtisi tämmöiselle "entäs sitten nämä" -linjalle, mutta palstan tapa näyttää olevan se, niin olkoon niin sitten. Siis jos esim. puhutaan vaikka äärioikeistoin uhkasta, niin tulee valtava kommenttivyöry, että entäs "äärivasemmiston uhka". Sopeudun siis palstan vastapainotyyliin enkä mukise siitä.

        Kovin puolueelliselta tosiaan näyttää tuon esimerkkienlaittelutyypin huoli palstan tilanteesta. Häntä ei huoleta kuin uskovia kohtaan esiintynyt asiattomuus. Ateisteja, liberaaleja, vähemmistöjen edustajia ja poliittisesti toisin ajattelevia näköjään saa hänen mielestään herjata. Hänhän ei voinut vastata kysymykseeni. Jos hän olisi vastannut, ettei ole huolestunut niin hänen puolueellinen kantansa olisi ollut selvä; hän on täällä vain ajamassa tiettyjen asiaa mutta ei välitä kaikkien oikeudesta samaan. Eikä hän vain millään pystynyt vastaamaan, että on huolissaan koska aivan kaikesta nuo "tosiuskovat" julistajat ja kieroilijatkaan eivät pysty valehtelemaan... siis ei aivan kaikesta.


    • Respektit täytyy tästä yrityksestä sillai antaa, että edes yritit naamioina tuota "räyhäämistä" mutta juu edelleenkään se eriävämielipide ei ole rikos. Toki asia pitää asiallisellisti perustella ja henkilökohtaisuuksiin ei saa sortua, no tuo nyt lienee ihan aikuisten muutenkin noudattama.

      Me jotka kirjoittelemme rekatuilla, niin nuohan on sitten helppo todistaa jos jotain kunnianloukkaukseen verrattavaa on lipsahtanut, enemmän olisin huolissani niistä kymmenistä kovasti uskovista, ei rekatuista nickeistä jotka täällä eripuraa kylvää.

    • "Omasta mielestäni ainakin seuraavat nikit syyllisytyvät jatkuvasti törkeisiin perättömiin puheisiin ja nimeltämainittuihin ihmisiin kohdistuviin kunnian loukkauksiin ja selkeään vihaviestintään sekä uskonrauhan häirintään ja nämä kirjoittavat myös hyvin paljon:

      Pe.Ku
      Repe Ruutikallo
      Qwertyilija
      Pilikkuviivaviiva"

      Edelleen odotan esimerkkejä aloittajan väitteen tueksi.

      • Niin taitaa olla joku ikiaikainen pykälä mikä kieltää tai kriminalisoi perättömän lausuman sanominen.


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin taitaa olla joku ikiaikainen pykälä mikä kieltää tai kriminalisoi perättömän lausuman sanominen.

        Perättömästä lausumasta en tiedä, mutta kunnianloukkaus, uskonrauhan rikkominen ja vihaviestintä ainakin ovat kriminalisoituja tekoja. Tässä mielessä kynnys näistä syyttämiseenkin luulisi olevan sen verran korkean, ettei ainakaan vailla todisteita lähdettäisi moista väittämään. Nyt aloittaja on kuitenkin tällaiseen todistettavasti, tai siis todisteiden puuttuessa, ilmeisesti syyllistynyt. Eli arvoisa aloittaja, jos sinussa on tippaakaan miestä, naista tai muuta henkilöä, laitahan niitä todisteita esille.


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Perättömästä lausumasta en tiedä, mutta kunnianloukkaus, uskonrauhan rikkominen ja vihaviestintä ainakin ovat kriminalisoituja tekoja. Tässä mielessä kynnys näistä syyttämiseenkin luulisi olevan sen verran korkean, ettei ainakaan vailla todisteita lähdettäisi moista väittämään. Nyt aloittaja on kuitenkin tällaiseen todistettavasti, tai siis todisteiden puuttuessa, ilmeisesti syyllistynyt. Eli arvoisa aloittaja, jos sinussa on tippaakaan miestä, naista tai muuta henkilöä, laitahan niitä todisteita esille.

        No tuosta varmaan todisteita saa odotella. Menee samaan kastiin kuin kristtyjenvainot. Mitä en myöskään ymmärrä jos haluavat nälkäkuolemaa tai ampumista takaraivoon ihan vaan uskonnon perusteella, niin luulisi tuon olevan aika helppo järjestää, varaa vain yhdensuuntaisen lipun, sen sijaan, et uhriutuu jossakin suomi24luterilaisuus palstalla.


      • huomattu_
        nähty.on kirjoitti:

        No tuosta varmaan todisteita saa odotella. Menee samaan kastiin kuin kristtyjenvainot. Mitä en myöskään ymmärrä jos haluavat nälkäkuolemaa tai ampumista takaraivoon ihan vaan uskonnon perusteella, niin luulisi tuon olevan aika helppo järjestää, varaa vain yhdensuuntaisen lipun, sen sijaan, et uhriutuu jossakin suomi24luterilaisuus palstalla.

        Repe ja muut räyhikset eivät pysty elämään muualla.


    • Peruuta

      Miksi tällä palstalla ei saa keskustella kristitty.netistä? Hän rikkoo jatkuvasti palstarauhaa helluntailaisten keskustelupalstalla.

      • No oliskohan se syy, ettei tämä ole helluntailaispalsta?


      • Syy voi olla myös se, ettei täällä kuulu keskustella yksittäisistä kirjoittajista. Jos hän mielestäsi rikkoo palstarauhaa, tee ilmianto tai kirjoita palautetta ylläpidolle. Se on se oikea tapa, ei yksittäisen kirjoittajan ruotiminen omassa aloituksessa.


      • huvittaa

        Sinä olet se häirikkö ja räyhääjä.


    • Helposti.vaihtoehto

      Pistäkää nyt koko joukolla toimeksi tämä kirkosta eroaminen.
      Se käy helposti tästä linkistä:
      http://www.eroakirkosta.fi

      • Ei sellasta viitsi tehdä, eikä täällä pohjanmaalla sellaista tehdä. Meillä nimittäin kirkko tekee niin hyviäkin asioita, että ihan monet ateistitkin kannattaja jäseninä ja monissa talkoissa mukana.

        Toki ymmärrän, että montaa uudelleen kastettua pyhää tai ateistia joka myös kokee jotain tarvetta käännytellä kohtaamiaan ihmisiä, mahtaa tuollainen harmittaa mutta mitä tuohon voi sanoa, näin vaan yhteisöt, kylät ja ennenkaikkea täysipäiset ihmiset vaan toimivat.


      • Tuo on todella hienoa, että tehdään yhdessä. Siihen pitäisi pyrkiä.


      • eronnutjo

        Toimittu jo.


    • Minut mainitaan vasta kolmantena ja nimimerkkinikin on kirjoitettu väärin.
      Se kun kirjoitetaan qwertyilija eikä Qwertyilija

      Eikä sitä aineistoa kerätä tarvitse, rekatun nikin kommentit on usein kaikkien nähtävillä ja ainakin ylläpitäjän saatavilla.
      Helpottaakseni ap:n urakkaa, klikkaan oman profiilini vähäksi aikaa auki ja sieltä ne kaikki kommenttini löytyy. Poislukien ne muutamat kommentit, jotka on olleet poistetuissa ketjuissa.

    • >> Olen alkanut saada tarpeekseni muutaman ateistisen vakiräyhääjän... <<

      Sanoo Korkkis, palstan yksi vakiräyhääjä.

      Jos sinä ja usko.vainen lähtisitte palstalta, niin tänne laskeutuisi ennennäkemätön hiljaisuus.

      • törkyturvalle

        Mitä sinä törkyturpa siinä ketään syytät?!


    • En ole näemmä enää "listoilla". No, harvoin tuleekin kirjoiteltua tänne, jos aktiivisimpiin vertaa.

      • toista.mieltä

        Joka päivä sinä täällä päätäsi auot.


      • Minä sentään pääsin vielä listalle, mutta ainoastaan pronssille.
        Pitänee skarpata jos asian sarkastisesti ilmaisee.

        Mutta asiaan, eli on mielenkiintoista, miten ärsyttämiseen pyrkivä aloitus on usein kirjoitettu kysymysmuotoon. Nyt Korkkiruuvi näki poikkeuksellisen paljon vaivaa ja rakensi peitellyn uhkauksen tarkoituksenaan varmaankin säikäyttää, eikä naurattaa.

        Ei ihan purrut, mutta jos oletamme, että hän oli ihan aikuisen vakavissaan noiden "aletaan joukolla keräämään talteen heidän [ateistien] vihakirjoituksiaan mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten." niin aika vahvasti tuo on omassa rinnakkaistodellisuudessaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Minä sentään pääsin vielä listalle, mutta ainoastaan pronssille.
        Pitänee skarpata jos asian sarkastisesti ilmaisee.

        Mutta asiaan, eli on mielenkiintoista, miten ärsyttämiseen pyrkivä aloitus on usein kirjoitettu kysymysmuotoon. Nyt Korkkiruuvi näki poikkeuksellisen paljon vaivaa ja rakensi peitellyn uhkauksen tarkoituksenaan varmaankin säikäyttää, eikä naurattaa.

        Ei ihan purrut, mutta jos oletamme, että hän oli ihan aikuisen vakavissaan noiden "aletaan joukolla keräämään talteen heidän [ateistien] vihakirjoituksiaan mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten." niin aika vahvasti tuo on omassa rinnakkaistodellisuudessaan.

        Ikävintä on se, että jotkut oikeasti saattavat uskoa näihin juttuihin.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ikävintä on se, että jotkut oikeasti saattavat uskoa näihin juttuihin.

        Totta, joku ei välttämättä tiedä, ettei nuo palstahäiriköt uskalla edes rekatulla nikillä kirjoittaa.


    • Oli sitten helpompi poistattaa aloittamani keskustelu johon olisitte voineet koota itseeni kohdistuneet syytökset. Toki on helpompaa hävittää keskustelu kuin tulla vastaamaan sanoistaan ja esittämään olemattomia todisteita. Pidän osaltani tätäkin aloitusta tyystin mitätöitynä. Pelkkää roskaa...ja muihin aiheisiin...

    • Ehdotus palstan parantamiseksi: poistettava keskustelijoiden mahdollisuus poistattaa kirjoituksia ja aloituksia. Nyt on todellakin poistatettu ketju jonka aloitin käsitelläkseni esitettyjä syytteitä ja pelkästään omalta kohdaltani. Mistään palstan sääntöjen rikkomuksesta ei ole voinut olla kyse, saahan tämäkin keskustelu täällä notkua ja tässä sentään esitetään syytteitä muita vastaan. Ei poistatusmahdollisuudelle!!!

      • älävälitä

        Sun aloituksen poistatti varmaan eerika kun siihen tuli hälle kiusallista tekstiä ja kysymyskiä


      • kukaprkl
        älävälitä kirjoitti:

        Sun aloituksen poistatti varmaan eerika kun siihen tuli hälle kiusallista tekstiä ja kysymyskiä

        Onkos se poistettu se vanha keskustelukin mistä ne lainaukset oli? ei löydy


      • dfjvdjddfvlkdfmv

      • näinkös

    • Pätee

      Pätee edelleenkin.

    • No palstan fudumussukat, miten se todistusaineiston keruu oikein sujuu?
      Onko materiaalia jo riittävästi, että voitte tehdä siitä rikosilmoituksen?

      Kyllä/ei-vastaus riittää, kiitos jo etukäteen.

      • mene.hoitioon

        Voi sinua rassukaa.


      • mene.hoitioon kirjoitti:

        Voi sinua rassukaa.

        No miten on, jos aloitus on edelleen ajankohtainen, niin miten se todisteiden keruu oikein sujuu. Vai oliko aloitus ns. fundamentalistinen aivopieru?


    • "Mitämieltäolette"

      Ei liikuta mitä mieltä minusta tai ateisteista palstalla ollaan vaikka jotkin stereotypiat kyllä hämmästyttavät, niin ateisteista kuin uskovistakin.

      Palsta on kuitenkin sellainen tunkio monilta osin ettei tätä kannata kovinkaan tosissaan ottaa eikä edusta mitään yleistä vallitsevaa näkemystäkään. Ei ateisteista eikä uskovista.

      • Lupasin tehdä jonkin sopan tänään. Nakkisoppaa ajattelin. Tuli kuitenkin mieleen ohessa olevan keiton resepti. En ala sellaista nyt kokkaamaan mutta olisiko jotain taatusti ateistista sopan reseptiä. Sellaisen voisi keitellä kasaan.

        "- Moi ja hei täältä TV7:sta. Nyt alkaa kokkausnurkka. Tänään valmistamme Päivin kanssa keiton. Sen nimi kristinusko. Sähän taidat diggailla tätä keittoa aikalailla, vai mitä Päivi?
        - Joo, tää on mun suosikki ja lapsille todella hyvää ravintoa. Lapsi jää tosi kivasti kehityksestä jälkeen, kun tätä nauttii.
        - Aloitetaanpa keiton valmistus. Otetaan iso kattila ja laitetaan sinne pohjalle ensin hiukan fallos-kultin jäänteitä. Sitten pari sientä, mitä värikkäämpiä, sen parempia. Ja nyt tarvitaankin muutama pyhäinjäännös.
        - Tässä olisi pari Mooseksen luuta.
        - Sekaan vaan, ja sitten olemmekin jo vaiheessa jossa pitää hiukan maustaa soppaa. Laitetaan sinne hiukan homofobiaa, kikkelinkyttäystä ja naistenalistamista. Ja nyt jokainen kotikokki tarkkana. Jos elät ajassa ennen 1950 vuotta, voit laittaa antisemitismiä reilusti, siis todella reilusti sekaan. Muussa tapauksessa kaadetaan sekaan juutalaisten pussailua puolipulloa.
        - Mä silvoin tän kikkelin, laitanks mä tän tänne soppaan?
        - Joo, se olisi pitänyt kyllä laittaa yhtäaikaa fallos-kultin jäänteiden kanssa, mutta menee se noinkin. Soppahan ei ole soppa, ellei siinä ole lientä, mutta se saadaan näppärästi viattomien uhrien verestä.
        - Näyttää tosi herkulliselta.
        - Niin on, mutta katos minkä näköistä sopasta tulee, kun mä kaadan pussillisen paradokseja ja epäloogisuuksia sekaan.
        - Nam-nam.
        - Nyt tulee sitten se kaikkein tärkein vaihe. Soppaan tarvitaan yksi kuvitteellinen puuseppä-hippi. Kuvitellaas nyt sellainen. Plumps, ja sinne sopan sekaan sekin kuvitteellisesti meni. Mitäs me sitten lisätään?
        - Paavi Benedickheadtus tarvittaisiin, mutta voih, sehän meiltä puuttuu.
        - Ei hätää Päivi, mä korvaan Paavin ämpärillisellä paskaa. Ajaa aivan saman asian. Nyt ristiinnaulitaan soppa ja viedään noitaroviolle kypsymään. 3 min täydellä teholla, puolessa välissä kääntö."


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      199
      33223
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21412
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      434
      10852
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6605
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      81
      5866
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4835
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      4050
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1607
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      101
      1544
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1479
    Aihe