- "Tarkoituksenaan ... tuottaa mahdollisimman paljon sekaannusta, häiriötä ja pahaa mieltä ynnä kaikkea muutakin vahinkoa siellä missä vain toimiikin. "
Et siis osaa sanoa ketä ja miten olen tahallisesti loukannut. Voitko sitten kertoa mihin perustat väitteesi tarkoituksestani sekä sen, millaista sekaannusta, häiriötä, ja ennen kaikkea vahinkoa olen aiheuttanut? - Naisia lyövä mies ei ole mikään mies, vaan munaton kasa paskaa. Miten naisten hakkaaminen, tai väkivalta ylipäätään liittyy aloittajan mielestä ateismiin, se jäi kyllä epäselväksi.
- Ei se nyt niin vaikeaa voi olla...
- "Trolliksi, joka tyrkyttää jatkuvasti esille uskomuksiaan, mielipiteitään ja loukkauksiaan toisin uskovien suosimilla keskustelupalstoilla."
Niin, tai sitten vain osallistuminen keskustelijana keskustelijoiden joukossa palstalla esillä olevien aiheiden käsittelyyn. Totta kai tuon esille omia mielipiteitäni, jotka yritän parhaani mukaan, ainakin yleensä, myös perustelemaan. Mutta sanohan, ketä olen loukannut? On tietysti mahdollista että joku kirjoituksistani loukkaantuu. Sille ei voi mitään. Yleensä kysymyksessä on varmaankin "uskova", jonka defenssit nousevat välittömästi kun joku esittää hänen uskomyksiaan uhkaavan näkemyksen. Olenko mielestäsi tahallisesti pyrikinyt jotakuta loukkaamaan? Sitäkö tarkoitat? - Ei kai ole tarpeen tuota alkaa erikseen määrittelemään? Etköhän tiedä hyvin mistä on kyse...
- Jos ajattelet jumalan teistiseksi, persoonalliseksi olennoksi, joka joko rakastaa tai vihaa sinua ja muita, ajattelet täysin väärin. Tuollaista jumalaa ei ole olemassakaan, tässä suhteessa kristittyjen on aika kasvaa aikuisuuteen.
- Minäkö "aiheutan" keskustelua persoonani ympärillä? Mitä v*****a? Ensin ajattelin ettei tähän roskaan kannata mitään vastata, mutta sananen kuitenkin lienee paikallaan. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa keskustelu persoonani ympärillä. Itsehän tuota tunnut kaipaavan. Itse pyrin kyllä keskustelemaan aivan muista aiheista. Miksi sinua, aloittaja, ei näy niissä keskusteluissa?
- Höpö-höpö... :D
- En allekirjoita. Meillä ei voi olla välitöntä suhdetta Jeesukseen eikä hänen ajatusmaailmaansa, ei suoraan eikä kirkon välityksellä. Jeesus on kuollut, eikä meillä ole autenttista materiaalia hänen opetuksistaan eikä elämästään. Ne tekstit joita UT:ssa on, ovat suurelta osin luonteeltaan ja sisällöltään jo jotakin aivan muuta, kuin mitä Jeesus itse on sanonut ja tehnyt. Me voimme vain rekonstruoida Jeesus Nasaretilaisen elämää ja opetusta. Mitään välitöntä suhdetta ei meillä voi olla.
- Hienoa! Suora kysymys epämääräisen vihjailun asemesta. Suoraan kysymykseen suora vastaus. En ole. En edes osaa arvata ketä mahdat tarkoittaa.
- No, minä en ole julkkis jos joku sellaista ajatelmaa kehii. En ole edes vapaa-ajattelijoiden jäsen, vaikka heidän vaakunansa röyhkeästi olen napannutkin käyttööni. Kannatan toki järjestön ajamaa asiaa.
- Mutta aloittajalle, toivoit rehellisyyttä. Minulta kyllä yleensa saa rehellisen vastauksen kun esittää rehellisen ja suoran kysymyksen. Missä asiassa toivot minulta rehellisyyttä? Jos tämä joku henkilöllisyyskysely on, niin huomioithan, että sellaisiin kysymyksiin olen rehellisyyden nimissä valmis vastaaman suurin piirtein yhtä hanakasti kuin sinäkin.
- Just, just...tämä olikin ihan uusi salaliittoteoria.
- "pitäiskö tuo kuva tarkoittaa jotain?"
Se on vapaa-ajattelijoiden vaakuna. - " Olisiko rehellisyyden paikka?"
Minkä suhteen? - "Ai väität että mun pitää omilla teoillani antaa uhri Jumalalle"
Ei, vaan omilla teoillasi seurata Jeesuksen esimerkkiä. Teetpä niin tai näin, pelastusta ei kuitenkaan ole luvassa, sitä ei ole. - Tässä tarkoituksessa kyllä, parempi ilmaus se on tuolla asenteella, joka tietysti on yleensä "uskovien" asenne. Kumma juttju kun nämä "uskovat" todella kuvittelevat Jeesuksen tehneen kaiken valmiiksi, vaikka hän nimenomaan käski tekemään niin kuin hän opetti. Jeesus ei tehnyt kenenkään puolesta yhtään mitään!
- " ne opit voi silti uskoa"
Mitäpä tuo sitten tarkoittaa? Uskomallako ne Jeesuksen opetukset realisoituvat? - "Uskoa Jeesukseen" ei tarkoita yhtään mitään. Yrittäkää mieluummin uskoa Jeesus-ta ja seurata hänen esimerkkiään. Se on aika kova juttu.
- Paavali oli mitä suurimmalla todennäköisyydellä suuntautumisensa kanssa kipuileva homoseksuaali.