Lopun ajat: lähes kaikki on nyt paremmin

Toisin kuin lopunaikauskovat meille valehtelevat, planeettamme ihmiskunta on ottanut viime vuosikymmeninä valtavia askeleita parempaan. Niistä ei vain saa aikaan kovinkaan myyviä lööppejä.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005601303.html

"Pinkerin todistusaineisto on väkevä: sodat (vähentyneet), elinajanodote (kasvanut kaikkialla), lapsikuolleisuus (romahtanut), tappavat taudit (malariakuolleisuus saatu alle puoleen vuoden 2000 tasosta), aliravitsemus (vähentynyt tuntuvasti), nälänhädät (melkein poissa)."

Lopunaikauskovien mielestä, siis noiden joita yleensä olen kutsunut lainausmerkeissä "uskoviksi", sata miljoonaa malarian tai nälkiintymisen välttänyttä lasta ei ole mitään sen rinnalla, jos homot pääsevät naimisiin, transseksuaalit saavat korjata sukupuoltaan ja abortti on tietyin edellytyksin sallittu. Normaaleja ihmisiä nuo tapahtumat taas eivät hetkauta mitenkään, koska ne ovat toisten laillisia yksityisasioita.

Tietenkään kaikki ei koko ajan mene parempaa kohti; moni asia on Suomessa nyt huonommin kuin kymmenen vuotta sitten, eikä sitä voi kiistää. Maapallonlaajuisesti edistys on ollut valtavaa, mutta se ei tietenkään selviä tavaamalla raamattua tai kuuntelemalla huijaavia tempaussaarnaajia, vaan hankkimalla oikeaa, paikkansa pitävää tietoa luotettavista lähteistä.

137

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pudis55

      Näin on ja jos viimeinen sata vuotta on ollut huikeaa menestystarinaa niin seuraavat sata vuotta se vasta onkin. Sairaudet saadaan kuriin, lähes kaikki, ihmiset elävät lähes poikkeuksetta yli sata vuotiaiksi. Nälkä loppuu, kiitos geenimanipulaation. Ihmiset vapautuvat palkkatyöstä, maapallo vihertyy ja puhdistuu. Sodat loppuvat. Tasa-arvo on vallalla lähes kaikkialla, ainoastaan viimeiset islamin linnakkeet pitävät pintansa ja suurimmassa osassa maailmaa uskonto muuttuu historiaksi.

      • Jotenkin olen alkanut asennoitua siten, että näin oli - mutta suunta voi muuttua ja palataan ainakin osittain takaisin niihin aikoihin, jolloin asiat eivät olleet näin hyvin kuin nyt.


    • oppipoika.ko.olet

      "Lopunaikauskovien mielestä, siis noiden joita yleensä olen kutsunut lainausmerkeissä "uskoviksi""

      Tuon lainausmerkkiirvailun olet tainnut imitoida pvv:eeltä.

      • No voi paska. Luulin keksineeni sen itse. ☹️


      • soriiiiii
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No voi paska. Luulin keksineeni sen itse. ☹️

        et ole keksinyt pvv:ee se aloitti


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        No voi paska. Luulin keksineeni sen itse. ☹️

        Tässä juuri nähdään eksytyksen vaara, josta on juuri nyt toinen ketju meneillään. Tuon sielläkin mainitun keskustelijan iva ja eksytys on niin kavalaa, että jotkut muut laillasi jopa kuvittelevat itse keksineensä vaikkapa nyt lainausmerkkien pillka-iva-käytön. Pilkkuviivaviiva sen aloitti jo vuosia sitten halventaakseen niitä jotka pelastuvat.


      • huolestunut.kristitty kirjoitti:

        Tässä juuri nähdään eksytyksen vaara, josta on juuri nyt toinen ketju meneillään. Tuon sielläkin mainitun keskustelijan iva ja eksytys on niin kavalaa, että jotkut muut laillasi jopa kuvittelevat itse keksineensä vaikkapa nyt lainausmerkkien pillka-iva-käytön. Pilkkuviivaviiva sen aloitti jo vuosia sitten halventaakseen niitä jotka pelastuvat.

        Jos te todella uskotte pelastuvanne Helvetiltä johon ei-pelastuvat joutuvat, silloin teitä mikään halvennus tuskin voi hetkauttaa. Jos taas olette epävarmoja, silloin tilanne on toinen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos te todella uskotte pelastuvanne Helvetiltä johon ei-pelastuvat joutuvat, silloin teitä mikään halvennus tuskin voi hetkauttaa. Jos taas olette epävarmoja, silloin tilanne on toinen.

        Ei meitä halvennus hetkauta, meitä jotka faktisesti pelastumme. Lainausmerkit ovat pieni paha. Pyhän Hengen pilkka jota tuo muuankin lainausmerkki-intoilija harjoittaa sen sijaan on. Lainausmerkit ovat tässä vain hyvä esimerkki kuinka salakavalaa on eksyttäjän viestintä. Taitava ja oppinut kirjoittaja kuten Pilkkuviivaviiva ujuttaa myrkkynsä niin salakavalasti, että kohderyhmä alkaa toistaa sitä, luullen itse keksineensä ajatuksen, ja näin paitsi saastuu itse ja kadotukseen joutuu, ja vaarantaa pelastuksen tien omalta lukijakunnaltaan. Älkää ruokkiko eksytystä. Tarkatkaa että ette huomaamattanne levitä paholaisen asiamiehen sanomaa.


      • Mikäkö se olen keksinyt lainausmerkitkin? Joutuuko niiden käytöstä helvettiin?


      • huolestunut.kristitty kirjoitti:

        Ei meitä halvennus hetkauta, meitä jotka faktisesti pelastumme. Lainausmerkit ovat pieni paha. Pyhän Hengen pilkka jota tuo muuankin lainausmerkki-intoilija harjoittaa sen sijaan on. Lainausmerkit ovat tässä vain hyvä esimerkki kuinka salakavalaa on eksyttäjän viestintä. Taitava ja oppinut kirjoittaja kuten Pilkkuviivaviiva ujuttaa myrkkynsä niin salakavalasti, että kohderyhmä alkaa toistaa sitä, luullen itse keksineensä ajatuksen, ja näin paitsi saastuu itse ja kadotukseen joutuu, ja vaarantaa pelastuksen tien omalta lukijakunnaltaan. Älkää ruokkiko eksytystä. Tarkatkaa että ette huomaamattanne levitä paholaisen asiamiehen sanomaa.

        Vai niin. Ja taas olet eksytyksen pauloissa. Ja sekin, vaikka yrität eksyttää muita luulemaan olevasi joku pyhitetty henkilö.


      • Revisiitä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No voi paska. Luulin keksineeni sen itse. ☹️

        "Lopun ajat: lähes kaikki on nyt paremmin "
        ONKO ?
        Toinen kirje Timoteukselle 3
        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

        3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

        4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

        5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

        7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        DANIEL 12
        1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
        sinun kansasi lasten suojana.
        Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja l o p u n aikaan a s t i . Monet sitä tutkivat, ja y m m ä r r y s lisääntyy.
        "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
        7. Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti:
        "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

        8. Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
        9. Niin hän sanoi:
        "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.


      • Revisiitä kirjoitti:

        "Lopun ajat: lähes kaikki on nyt paremmin "
        ONKO ?
        Toinen kirje Timoteukselle 3
        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

        3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

        4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

        5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

        7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        DANIEL 12
        1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
        sinun kansasi lasten suojana.
        Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja l o p u n aikaan a s t i . Monet sitä tutkivat, ja y m m ä r r y s lisääntyy.
        "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
        7. Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti:
        "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

        8. Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
        9. Niin hän sanoi:
        "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Uskon Raamattuun heti kun näen jonkun kykenevän juomaan jotain kuolettavaa vahingoittumatta.

        Muutenhan noilla jutuilla ei ole mitään merkitystä.


      • Revisiitä kirjoitti:

        "Lopun ajat: lähes kaikki on nyt paremmin "
        ONKO ?
        Toinen kirje Timoteukselle 3
        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

        3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

        4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

        5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

        7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        DANIEL 12
        1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
        sinun kansasi lasten suojana.
        Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja l o p u n aikaan a s t i . Monet sitä tutkivat, ja y m m ä r r y s lisääntyy.
        "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
        7. Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti:
        "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

        8. Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
        9. Niin hän sanoi:
        "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Voi ystävä rakas, se miten asiat ovat katsotaan nykyisestä todellisuudesta eikä ikivanhoista myyteistä.
        Muinaiskirjoituksista – tai mistä tahansa – voi ehkä katsoa, miten asioitten jonkun joskus eläneen mielestä "pitäisi" olla, mutta ei todellakaan sitä miten ne oikeasti ovat.

        Neuvostoliitossa muuten toimittiin juuri noin, siis katsottiin yhteiskunnan oloja "pyhistä kirjoituksista" sen sijaan että olisi tutkittu tosiasioita avoimesti ja julkisesti. (Päättäjät kyllä tiesivät koko ajan, missä mennään, mutta se oli hyvin salaista "dataa".)


      • Revisiitä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi ystävä rakas, se miten asiat ovat katsotaan nykyisestä todellisuudesta eikä ikivanhoista myyteistä.
        Muinaiskirjoituksista – tai mistä tahansa – voi ehkä katsoa, miten asioitten jonkun joskus eläneen mielestä "pitäisi" olla, mutta ei todellakaan sitä miten ne oikeasti ovat.

        Neuvostoliitossa muuten toimittiin juuri noin, siis katsottiin yhteiskunnan oloja "pyhistä kirjoituksista" sen sijaan että olisi tutkittu tosiasioita avoimesti ja julkisesti. (Päättäjät kyllä tiesivät koko ajan, missä mennään, mutta se oli hyvin salaista "dataa".)

        Raamattu on pitänyt paikkansa tähänkin asti ja pitää loppuun asti.
        Me elämme vasta lopunajan alkua..
        "Neuvostoliitossa muuten toimittiin juuri noin,"
        JOS Neuvostoliitossa olisi eletty Raamatun mukaan, siellä ei olisi KOSKAAN alennuttu kommunismiin, mikä on kaiken vapauden ja yksilö ihmisen pahin vihollinen.
        Kirje galatalaisille 5
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.


      • Revisiitä kirjoitti:

        Raamattu on pitänyt paikkansa tähänkin asti ja pitää loppuun asti.
        Me elämme vasta lopunajan alkua..
        "Neuvostoliitossa muuten toimittiin juuri noin,"
        JOS Neuvostoliitossa olisi eletty Raamatun mukaan, siellä ei olisi KOSKAAN alennuttu kommunismiin, mikä on kaiken vapauden ja yksilö ihmisen pahin vihollinen.
        Kirje galatalaisille 5
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Raamattu on täynnä satuja, joista suuri osa on apinoitu vanhemmista Lähi-idän kulttuureista.

        Saathan sinä toki elää satujen maailmassa, kunhan et pakota lapsia uskomaan siihen ja siten sabotoi noiden viattomien ihmistaimien tulevaisuutta.


      • Revisiitä kirjoitti:

        Raamattu on pitänyt paikkansa tähänkin asti ja pitää loppuun asti.
        Me elämme vasta lopunajan alkua..
        "Neuvostoliitossa muuten toimittiin juuri noin,"
        JOS Neuvostoliitossa olisi eletty Raamatun mukaan, siellä ei olisi KOSKAAN alennuttu kommunismiin, mikä on kaiken vapauden ja yksilö ihmisen pahin vihollinen.
        Kirje galatalaisille 5
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Ja jos me eläisimme Raamatun mukaan, niin eläisimme kauhun aikoja. Ja pitäisimme takuulla useaa vaimoa ja sivuvaimoja.


      • dikduk
        Revisiitä kirjoitti:

        "Lopun ajat: lähes kaikki on nyt paremmin "
        ONKO ?
        Toinen kirje Timoteukselle 3
        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

        3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

        4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

        5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

        7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        DANIEL 12
        1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
        sinun kansasi lasten suojana.
        Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja l o p u n aikaan a s t i . Monet sitä tutkivat, ja y m m ä r r y s lisääntyy.
        "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
        7. Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti:
        "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

        8. Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
        9. Niin hän sanoi:
        "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Ihmisluonto on ollut sama aina, emme ole minkään oman teelmän 100% enkeleitä mutta emme myös paholaisia.
        Danielin kirja on kirjoitettu seleukidien aikaan ja erehtyy täysin menneisyyden kuvauksessaan , siis sen ajan jossa se väittää olevansa kirjoitettu , kuvaa oikein makkabien ajan mutta erehtyy taas tulevaisuuden kuvauksessa.


      • revisiitä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Raamattu on täynnä satuja, joista suuri osa on apinoitu vanhemmista Lähi-idän kulttuureista.

        Saathan sinä toki elää satujen maailmassa, kunhan et pakota lapsia uskomaan siihen ja siten sabotoi noiden viattomien ihmistaimien tulevaisuutta.

        Voi Repe parka, sinä se satuihin uskot. Ovatko kommunistit tai heidan lapsensa onnellisia, ei vapautta, ei tulevaisuutta, ei suvaita toisinajattelijoita, sekö on sinusta onnellista elämää, jos niin et tiedä onnesta mitään.

        " kuvaa oikein makkabien ajan mutta erehtyy taas tulevaisuuden kuvauksessa."
        Ai sinullako on PAREMPI tieto tulevaisuudesta? Kaikella on aikansa, se mikä ei vielä ole tapahtunut, tapahtuu, kun sen aika on.


      • revisiitä kirjoitti:

        Voi Repe parka, sinä se satuihin uskot. Ovatko kommunistit tai heidan lapsensa onnellisia, ei vapautta, ei tulevaisuutta, ei suvaita toisinajattelijoita, sekö on sinusta onnellista elämää, jos niin et tiedä onnesta mitään.

        " kuvaa oikein makkabien ajan mutta erehtyy taas tulevaisuuden kuvauksessa."
        Ai sinullako on PAREMPI tieto tulevaisuudesta? Kaikella on aikansa, se mikä ei vielä ole tapahtunut, tapahtuu, kun sen aika on.

        Kommunistinen maailma oli järkytys. Samoin se mitä Raamatun mallinen elämä oli. Harva oli onnellinen.


    • Kunnia sille jolle kunnia kuuluu.
      Olisiko kehityksen takana se 2000 vuoden rukoilumaraton jota eriuskoiset ovat lähes ekumeenisessä hengessä tehneet, siellä eihän tiede ole uskottavaa kun tietentekijoistä melkoinen osa on "jumalattomia".

    • Viisaiden ja ymmärtäväisten mielestä asiat ovat saatanallisella tolalla. Heidän oli määrä hallita Jumalan valtakuntaa, mutta he tulivat liian viisaiksi. He eivät enää suostuneet ottamaan vastaan komentoja enkeleiltä, vaan luottivat täysin omaan viisauteensa.

      Heidän asemaansa laitetaankin typerykset ja hupakot sekä portot, joita on helppo käsitellä ja ohjelmoida toimimaan miten eliitti tahtoo.

      Kyse on siitä että yksi viisas on vaikea käsitellä koska ajattelee omilla aivoillaan. Sen sijaan kymmenen hupakkoa on helppo kietoa sormen ympärille. Viisaalla ei ole tulevaisuutta.

    • sage8.ei.kirj

      Näin on ja jos ei eri tavoilla fudamentalistiset johtajat ( mm. Pohjois-Korean, Venäjän, Syyrian, Turkin ja USA:n) ala sotimaan nykyistä laajemmin eikä fundamentalismi tästä yleisemmin jyrkkene niin kehitys jatkuu myönteisenä.

    • "Maapallonlaajuisesti edistys on ollut valtavaa, mutta se ei tietenkään selviä tavaamalla raamattua tai kuuntelemalla huijaavia tempaussaarnaajia, vaan hankkimalla oikeaa, paikkansa pitävää tietoa luotettavista lähteistä."

      Juuri näin! Asiaa koko aloitus.

    • Muslimiensilmät
      • Olen nähnyt lukuisasti muslimeja. Siinä heillä on ilmeet kuten muillakin erilaisissa muodostelmissa.


      • torre12 kirjoitti:

        Olen nähnyt lukuisasti muslimeja. Siinä heillä on ilmeet kuten muillakin erilaisissa muodostelmissa.

        Uskoisin, että kun TV7 lähettää kuvaa muslimeista, heidän ilmeensä eivät ole kivat. Sitä kutsutaan editoinniksi ja vastaavaa matskua saisi tehtyä melkein kaikista maailman kansoista. No ehkä ei norjalaisista, mutta muista kyllä.


    • NälkäkuolematMurhat

      Kolmas maailman sota tulossa ja yksinkertaisen puhe:" kaikki lähes hyvin"

      Tosiasia on että kolmannes ihmisistä kuolee pian jos oon ymmärtänyt Raamatun profetian oikein.

      • Faktaa vaikka lääketiede kehittyy yhä , silti kuolleisuus tulee olemaan 100%.
        Pian , se on vähintään yhtä kauan kun olen jo vuosikymmeniä nähnyt tolppamainoksia "jeesus tulee pian".


      • >Tosiasia on että kolmannes ihmisistä kuolee pian jos oon ymmärtänyt Raamatun profetian oikein.

        Ihan sama miten niitä "ymmärtää" – tulevaisuuteen ei ole nähnyt eikä näe kukaan. Arvata toki voi joskus oikeinki, mutta useammin väärin.


      • epikuros kirjoitti:

        Faktaa vaikka lääketiede kehittyy yhä , silti kuolleisuus tulee olemaan 100%.
        Pian , se on vähintään yhtä kauan kun olen jo vuosikymmeniä nähnyt tolppamainoksia "jeesus tulee pian".

        >Faktaa vaikka lääketiede kehittyy yhä , silti kuolleisuus tulee olemaan 100%.

        Kukaan ei ole kuollut ennen kuin on kuollut, heh. Ensimmäinen kuolematon voi jo notkua lähibaarissa!


      • Jos se sota käydään miekoin ja hevosin, niin olet ymmärtänyt Raamatun oikein.


      • IkävästiHelvetinTuskissa
        epikuros kirjoitti:

        Faktaa vaikka lääketiede kehittyy yhä , silti kuolleisuus tulee olemaan 100%.
        Pian , se on vähintään yhtä kauan kun olen jo vuosikymmeniä nähnyt tolppamainoksia "jeesus tulee pian".

        Yllätyt kun kuoltuasi huomaat olevasi enemmän elossa kuin nyt.Tarkoitan tiedostamisen nopeutta, yhdistämiskykyä.

        Muistat myös silloin olevasi tilanteessa, jossa ovat monet muut kaltaisesi kuoltuaan olleet huomionarvoinen säikähdys ajatuksissa: " mitä, minulla on sielu ja henki", muistat että sua moni kehotti olemaan valehtelematta.


      • IkävästiHelvetinTuskissa kirjoitti:

        Yllätyt kun kuoltuasi huomaat olevasi enemmän elossa kuin nyt.Tarkoitan tiedostamisen nopeutta, yhdistämiskykyä.

        Muistat myös silloin olevasi tilanteessa, jossa ovat monet muut kaltaisesi kuoltuaan olleet huomionarvoinen säikähdys ajatuksissa: " mitä, minulla on sielu ja henki", muistat että sua moni kehotti olemaan valehtelematta.

        Minusta kirjoituksesi on lähes kuin matkatoimiston mainos. Ohjeissa on, että palstalla on mainostaminen kielletty.


      • IkävästiHelvetinTuskissa kirjoitti:

        Yllätyt kun kuoltuasi huomaat olevasi enemmän elossa kuin nyt.Tarkoitan tiedostamisen nopeutta, yhdistämiskykyä.

        Muistat myös silloin olevasi tilanteessa, jossa ovat monet muut kaltaisesi kuoltuaan olleet huomionarvoinen säikähdys ajatuksissa: " mitä, minulla on sielu ja henki", muistat että sua moni kehotti olemaan valehtelematta.

        Ja sinäkö et nyt valehtele suut ja silmät täyteen?


      • Yleissivistävä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tosiasia on että kolmannes ihmisistä kuolee pian jos oon ymmärtänyt Raamatun profetian oikein.

        Ihan sama miten niitä "ymmärtää" – tulevaisuuteen ei ole nähnyt eikä näe kukaan. Arvata toki voi joskus oikeinki, mutta useammin väärin.

        Jumala näkee tuleviin päiviin.Yli 80 pros Raamatun profetioista on jo toteutunut.Fakta, jonka voi tarkistaa kuka haluaa.Sinun ilmaisusi on valhetta.


      • Yleissivistävä kirjoitti:

        Jumala näkee tuleviin päiviin.Yli 80 pros Raamatun profetioista on jo toteutunut.Fakta, jonka voi tarkistaa kuka haluaa.Sinun ilmaisusi on valhetta.

        Sano jo mikä on toteutunut. Käydäänkö viimeinen sota hevosin ja miekoin?


      • Yleissivistävä kirjoitti:

        Jumala näkee tuleviin päiviin.Yli 80 pros Raamatun profetioista on jo toteutunut.Fakta, jonka voi tarkistaa kuka haluaa.Sinun ilmaisusi on valhetta.

        >Yli 80 pros Raamatun profetioista on jo toteutunut.Fakta, jonka voi tarkistaa kuka haluaa.

        Onhan niitä tarkistettu, ja ihan hemmetisti tarvitaan aina tulkintaa jotta saadaan "toteutumaan".

        Jumala ei Raamatunkaan mukaan näe kovin hyvin tulevaisuuteen, sillä jos näkee, Hän tiesi Syntiinlankeemuksenkin ennalta kaikkine kauheine seurauksineen eli oli tavallaan suunnitellut sen.

        Tuomarien kirjassa Herra ei pärjännyt raudoitetuille sotavaunuille. Hän ei sitäkään osannut ennustaa, ettei pärjäisi.


      • epikuros kirjoitti:

        Minusta kirjoituksesi on lähes kuin matkatoimiston mainos. Ohjeissa on, että palstalla on mainostaminen kielletty.

        Tässä tapauksessa matkatoimiston edustaja ei edes ole käynyt kohteessa, vaan toistaa juttuja ihmisiltä jotka eivät myöskään ole siellä käyneet.


      • ValehtelusiTiedetään
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Yli 80 pros Raamatun profetioista on jo toteutunut.Fakta, jonka voi tarkistaa kuka haluaa.

        Onhan niitä tarkistettu, ja ihan hemmetisti tarvitaan aina tulkintaa jotta saadaan "toteutumaan".

        Jumala ei Raamatunkaan mukaan näe kovin hyvin tulevaisuuteen, sillä jos näkee, Hän tiesi Syntiinlankeemuksenkin ennalta kaikkine kauheine seurauksineen eli oli tavallaan suunnitellut sen.

        Tuomarien kirjassa Herra ei pärjännyt raudoitetuille sotavaunuille. Hän ei sitäkään osannut ennustaa, ettei pärjäisi.

        Osoitat valheellisuutesi. Profetiat ovat selkeitä tyhmänkin ymmärtää mitä kerrottu tapahtuvaksi ja mitä nähdään tapahtuneeksi.

        Yksi Jumalan profetoima tapahtuma on Israelin valtion syntymä diasporasta 1948jKr.

        http://www.kotipetripaavola.com/profetiat_toteutuvat.html


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tässä tapauksessa matkatoimiston edustaja ei edes ole käynyt kohteessa, vaan toistaa juttuja ihmisiltä jotka eivät myöskään ole siellä käyneet.

        Ahaa.. siis valheellinen mainos. Reklamoin siitä kuluttaja-asiamiehelle.


      • ValehtelusiTiedetään kirjoitti:

        Osoitat valheellisuutesi. Profetiat ovat selkeitä tyhmänkin ymmärtää mitä kerrottu tapahtuvaksi ja mitä nähdään tapahtuneeksi.

        Yksi Jumalan profetoima tapahtuma on Israelin valtion syntymä diasporasta 1948jKr.

        http://www.kotipetripaavola.com/profetiat_toteutuvat.html

        Muuten hyvä, mutta ei ennustettu maan olevan osa Ottomaanien valtakuntaa sekä myös Rooman.

        Eikä Israelin valtion perustamisessa ollut Jumalaa. Sitä paitsi suurin osa juutalaisista asuu muualla kuin Israelissa: osa Suomessa.


      • sattuuhan_sitä
        ValehtelusiTiedetään kirjoitti:

        Osoitat valheellisuutesi. Profetiat ovat selkeitä tyhmänkin ymmärtää mitä kerrottu tapahtuvaksi ja mitä nähdään tapahtuneeksi.

        Yksi Jumalan profetoima tapahtuma on Israelin valtion syntymä diasporasta 1948jKr.

        http://www.kotipetripaavola.com/profetiat_toteutuvat.html

        "Yksi Jumalan profetoima tapahtuma on Israelin valtion syntymä diasporasta 1948jKr."

        Edeltäneen holokaustin jumala taisi unohtaa profetoida?


      • sattuuhan_sitä kirjoitti:

        "Yksi Jumalan profetoima tapahtuma on Israelin valtion syntymä diasporasta 1948jKr."

        Edeltäneen holokaustin jumala taisi unohtaa profetoida?

        >Edeltäneen holokaustin jumala taisi unohtaa profetoida?

        Kuten unohti ihmiskunnan kaiken valtavan teknis-tieteellisen edistyksen. "Jumalalla" ei ollut pölähtävääkään aatosta ainoastakaan niistä asioista, jotka tekevät elämästämme ylivoimaisesti parempaa verrattuna vain sadan vuoden takaiseen, kahdesta sadasta puhumattakaan. Saati nyt kahdesta tuhannesta...


      • eu-on-parasiitti

        Kolmas maailmansota on kylläkin parasta aikaa käynnissä, mutta joukkotuhoaseiden aikana perinteinen sodankäynti ei toimi, joten aseet on poliittisia. Esim Eurooppa on vallattu "Euroopan Unioni" nimeä kantavassa operaatiossa, eli on luotu näennäisesti itsenäisten valtioiden liitto, mutta todellisuudessa kaikki jäsenmaat ovat luovuttaneet itsemäärämisoikeutensa EU-operaatiota jotavalle konklaaville. Huomattavaa on, että jokaisesta jäsenmaasta korruptoitiin poliitikkoja ajamaan EU:ta tukevaa politiikkaa. Esim. meillä Sipilä, Orpo, Katainen, S. Niinistö jne. joita johtaa EU-asiasmies A. Berner, joka vastaa Suomen operatiivisesta toiminnasta. Kuten myös on huomattavaa se, että Eurooppaan on luotu kotimaisia markkinoita tuhoavat EU-markkinat, joilta nykyään ostamme suurimman osan hyödykkeistämme. Kun raha lähtee maasta, valtio joutuu ottamaan velkaa, ja tietysti EU-operaatiota johtavalta konklaavilta. Nerokasta, mutta härskiä.


      • eu-on-parasiitti kirjoitti:

        Kolmas maailmansota on kylläkin parasta aikaa käynnissä, mutta joukkotuhoaseiden aikana perinteinen sodankäynti ei toimi, joten aseet on poliittisia. Esim Eurooppa on vallattu "Euroopan Unioni" nimeä kantavassa operaatiossa, eli on luotu näennäisesti itsenäisten valtioiden liitto, mutta todellisuudessa kaikki jäsenmaat ovat luovuttaneet itsemäärämisoikeutensa EU-operaatiota jotavalle konklaaville. Huomattavaa on, että jokaisesta jäsenmaasta korruptoitiin poliitikkoja ajamaan EU:ta tukevaa politiikkaa. Esim. meillä Sipilä, Orpo, Katainen, S. Niinistö jne. joita johtaa EU-asiasmies A. Berner, joka vastaa Suomen operatiivisesta toiminnasta. Kuten myös on huomattavaa se, että Eurooppaan on luotu kotimaisia markkinoita tuhoavat EU-markkinat, joilta nykyään ostamme suurimman osan hyödykkeistämme. Kun raha lähtee maasta, valtio joutuu ottamaan velkaa, ja tietysti EU-operaatiota johtavalta konklaavilta. Nerokasta, mutta härskiä.

        Sota on sellainen, jota käydään asein ja ruumiita tulee.

        Poliittisia sotia on aina joka puolella. Mutta niissä harvoin kuollaan.


    • qåaäzm

      Ruoka loppuu maailmasta kun väestö lisääntyy miljardeilla, ja viljelyala vähenee. Ei kovin ruusuinen tulevaisuuden näköala. Kun viljelyssä elintärkeä fosfori ehtyy maailmassa, ja jota ei voi tuottaa keinotekoisesti, maailman on pakko siirtyä luomuun. Tämä luomu ei suinkaan lisää ruokaa, vaikka positiivinen asia periaatteessa onkin. Jopa jumalattomat tiedemiehet ovat sitä mieltä että narun pää tulee vetävän käteen. Millään sirkoilla ei minun mielestä maailman nälkää ratkaista.

      • Jumala oli hullu käskiessään täyttää maan. Tosin ei Aatami ja Eeva siihen kyenneet.


      • Pudis55

        Ymmärrän sen että sinulle tämä uskomaton hyvinvointi joka perustuu tieteeseen ja teknologiaan ei sovi mutta nämä manauksesi eivät muuta mitään. Ihmiskunnan hyvinvointi lisääntyy vääjäämättä ja ruoka riittää enemmällekin kuin 10 miljardille mikä tulee olemaan väestön huippu. Tuon 10 miljardin jälkeen väestö alkaa pikku hiljaa vähentyä. Tämän kaiken voisit itsekin lukea ja opiskella jos päästäisit irti siitä valheraamatusta.


      • qåaäzm
        Pudis55 kirjoitti:

        Ymmärrän sen että sinulle tämä uskomaton hyvinvointi joka perustuu tieteeseen ja teknologiaan ei sovi mutta nämä manauksesi eivät muuta mitään. Ihmiskunnan hyvinvointi lisääntyy vääjäämättä ja ruoka riittää enemmällekin kuin 10 miljardille mikä tulee olemaan väestön huippu. Tuon 10 miljardin jälkeen väestö alkaa pikku hiljaa vähentyä. Tämän kaiken voisit itsekin lukea ja opiskella jos päästäisit irti siitä valheraamatusta.

        Puhut palturia. En vastusta tiedettä missään nimessä. Ihminen vaan luulee olevansa Jumala kun luottaa että kaikkeen löytyy tekninen ratkaisu. Olen pessimisti monissa asioissa. Kuulun Ursaan, enkä siis vastusta tiedettä sinänsä. Tietenkin vastustan sitä kun tiedettä käytetään pahassa, esimerkiksi aseiden kehittelyssä.

        Olen käynyt luomukurssin ja siellä sanottiin että fosforivarannot loppuvat kahden kolmenkymmenen vuoden kuluttua. Tätä ainetta et sinäkään osaa, eikä kukaan muukaan osaa valmistaa keinotekoisesti. Tiedätkö kuinka tärkeä tuo fosfori on kasvintuotannossa? Se on elintärkeä. Ilman sitä ainetta maailma kuolisi nälkään.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Puhut palturia. En vastusta tiedettä missään nimessä. Ihminen vaan luulee olevansa Jumala kun luottaa että kaikkeen löytyy tekninen ratkaisu. Olen pessimisti monissa asioissa. Kuulun Ursaan, enkä siis vastusta tiedettä sinänsä. Tietenkin vastustan sitä kun tiedettä käytetään pahassa, esimerkiksi aseiden kehittelyssä.

        Olen käynyt luomukurssin ja siellä sanottiin että fosforivarannot loppuvat kahden kolmenkymmenen vuoden kuluttua. Tätä ainetta et sinäkään osaa, eikä kukaan muukaan osaa valmistaa keinotekoisesti. Tiedätkö kuinka tärkeä tuo fosfori on kasvintuotannossa? Se on elintärkeä. Ilman sitä ainetta maailma kuolisi nälkään.

        >Olen käynyt luomukurssin ja siellä sanottiin että fosforivarannot loppuvat kahden kolmenkymmenen vuoden kuluttua.

        Joopati joo. New Scientist -lehti arvioi vuonna 2007, että fosforivarannot riittävät nykykäytöllä 345 vuodeksi. Ei tullut mieleesi kysyä "toisen lääkärin mielipidettä"?


      • valitsenäistä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olen käynyt luomukurssin ja siellä sanottiin että fosforivarannot loppuvat kahden kolmenkymmenen vuoden kuluttua.

        Joopati joo. New Scientist -lehti arvioi vuonna 2007, että fosforivarannot riittävät nykykäytöllä 345 vuodeksi. Ei tullut mieleesi kysyä "toisen lääkärin mielipidettä"?

        Eli aina löytyy mielipide tai tutkimus jokaiseen tarpeeseen ;)


      • valitsenäistä kirjoitti:

        Eli aina löytyy mielipide tai tutkimus jokaiseen tarpeeseen ;)

        Siinä onkin muuten valtava ero, onko kyseessä mielipide vai tieteellinen tutkimus.


      • qåaäzm
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Siinä onkin muuten valtava ero, onko kyseessä mielipide vai tieteellinen tutkimus.

        Tieteellinen tutkimuskin voidaan tehdä tarkoitushakuisesti.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Tieteellinen tutkimuskin voidaan tehdä tarkoitushakuisesti.

        Tietysti, mutta se ei välttämättä kannata, kun aikaansaannoksen kumotuksi tuleminen on varmaa ja tekijöiden mainekin vaarassa. Nykyään ei epäilyttävällä työllä kauan juhlita tiedemaailmassa; joskus ennen oli tässä suhteessa helpompaa.

        Et ehkä lue paljon tiedeuutisia, mutta minä luen. Mitä erikoisempi ja mullistavampi on tutkimustulos aiempaan tutkimukseen nähden, sen epäluuloisempi tiedeyhteisö tuppaa olemaan. Näin on pakko tehdä lisää tutkimusta, jotta asia sitten alkaa selvitä luotettavasti suuntaan tai toiseen.


      • qåaäzm

        Valehdellaan että ihmiskunnassa olisi asiat mukamas paremmin kuin ennen. Ei se siltä oikein näytä miltään kantilta katsottuna. Ihmisten henkinen pimeys ”loistaa” ennennäkemättömällä tavalla. Tatuoinnit ovat eräs oire tästä. Niissä näkyy pääkalloja, käärmeitä, lohikäärmeitä, luurankoja, pirunkuvia, ja muita iljetyksiä. Lähes joka toisella julkisuuden henkilöllä, esimerkiksi kokeilla on näitä iljetyksiä paikat täynnä. Nämä tatuoinnit kertoo kantajasta millaisia asioita hän arvostaa. Ei kukaan huvikseen laita käärmeen tai pirun kuvaa iholleen, kyllä niissä on joku viesti. Sitten on tietysti nämä muut vartalon muokkaukset, piruksi muokkaamiset sarvineen ja lävärit. Homotus (homoja ei kuitenkaan pidä vihata, sanon tähän yhteyteen) ja sukupuolineutraalius on erittäin näkyvä lopunajan oire.

        Sitten maailmaa uhkaa eräs uskonnollispoliittinen systeemi. Sitä suositaan, sille tehdään tilaa, sen vaatetusmuotia lanseerataan ja sitä muotia ihaillaan muotimaailmassa, sille rakennetaan länsimaihin temppeleitä (asia jota länsimaalaiset eivät saa tehdä näissä maissa joissa se systeemi on vallalla), kouluissa alettaneen opettaa sen systeemin oppeja, ”oikeuslaitoksiin” tulee sen systeemin edustajia, sen systeemin lakia vaaditaan jo rinnakkaislaeiksi, sitä systeemiä ei saa erää kritisoida, jne jne.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin erikoisen että vain sitä ei saa kritisoida? Miksi systeemi koetaan uhrina vaikka sillä on äärimmäisen verinen historia? Siitäkö syystä sitä suositaan että se olisi muka uhrin asemassa? Kristinuskoa saa kritisoida aivan surutta, ei mitään. Kristinuskoa pilkataan, vaikka se oikein toimittuna vaikuttaa vain ja ainoastaan hyvää lähimmäiselle. Kristityt ovat maailman vainotuin ryhmä, ja tämän ennusti itse Jeesus. Tämä on taivaan tosi vaikka muuta voitte väittää.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin ”ihanan” että sitä suositaan (tuon systeemin ihmisiä ei myöskään pidä vihata, mutta ei sen systeemin pidä antaa levittäytyä meidänkään maahan koska me joudumme pahimmassa tapauksessa alamaisiksi suhteessa heihin), vaikka sen uhreja on 270 miljoonaa historiassa ja lisää tulee? Tämä on eräs merkittävimpiä oireita lopunajassa, siis lopunajan oireita. Ihmisiltä (osalta ihmisistä) on kadonnut suhteellisuudentaju asioissa. Ei meinaa näköjään mitään vaikka tuo systeemi on tappanut noin kauhean määrän ihmisiä. Natsismi aivan oikein tuomitaan, mutta ei kyseistä tuota systeemiä eikä myöskään kommunismia. Kommunismin uhreja on sata miljoonaa. Hei haloo, onko teillä suhteellisuudentajua? Toimiiko oikeustajunne yhtään? Tämän kysyn suvakeilta ja tuon systeemin suosijoilta.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Valehdellaan että ihmiskunnassa olisi asiat mukamas paremmin kuin ennen. Ei se siltä oikein näytä miltään kantilta katsottuna. Ihmisten henkinen pimeys ”loistaa” ennennäkemättömällä tavalla. Tatuoinnit ovat eräs oire tästä. Niissä näkyy pääkalloja, käärmeitä, lohikäärmeitä, luurankoja, pirunkuvia, ja muita iljetyksiä. Lähes joka toisella julkisuuden henkilöllä, esimerkiksi kokeilla on näitä iljetyksiä paikat täynnä. Nämä tatuoinnit kertoo kantajasta millaisia asioita hän arvostaa. Ei kukaan huvikseen laita käärmeen tai pirun kuvaa iholleen, kyllä niissä on joku viesti. Sitten on tietysti nämä muut vartalon muokkaukset, piruksi muokkaamiset sarvineen ja lävärit. Homotus (homoja ei kuitenkaan pidä vihata, sanon tähän yhteyteen) ja sukupuolineutraalius on erittäin näkyvä lopunajan oire.

        Sitten maailmaa uhkaa eräs uskonnollispoliittinen systeemi. Sitä suositaan, sille tehdään tilaa, sen vaatetusmuotia lanseerataan ja sitä muotia ihaillaan muotimaailmassa, sille rakennetaan länsimaihin temppeleitä (asia jota länsimaalaiset eivät saa tehdä näissä maissa joissa se systeemi on vallalla), kouluissa alettaneen opettaa sen systeemin oppeja, ”oikeuslaitoksiin” tulee sen systeemin edustajia, sen systeemin lakia vaaditaan jo rinnakkaislaeiksi, sitä systeemiä ei saa erää kritisoida, jne jne.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin erikoisen että vain sitä ei saa kritisoida? Miksi systeemi koetaan uhrina vaikka sillä on äärimmäisen verinen historia? Siitäkö syystä sitä suositaan että se olisi muka uhrin asemassa? Kristinuskoa saa kritisoida aivan surutta, ei mitään. Kristinuskoa pilkataan, vaikka se oikein toimittuna vaikuttaa vain ja ainoastaan hyvää lähimmäiselle. Kristityt ovat maailman vainotuin ryhmä, ja tämän ennusti itse Jeesus. Tämä on taivaan tosi vaikka muuta voitte väittää.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin ”ihanan” että sitä suositaan (tuon systeemin ihmisiä ei myöskään pidä vihata, mutta ei sen systeemin pidä antaa levittäytyä meidänkään maahan koska me joudumme pahimmassa tapauksessa alamaisiksi suhteessa heihin), vaikka sen uhreja on 270 miljoonaa historiassa ja lisää tulee? Tämä on eräs merkittävimpiä oireita lopunajassa, siis lopunajan oireita. Ihmisiltä (osalta ihmisistä) on kadonnut suhteellisuudentaju asioissa. Ei meinaa näköjään mitään vaikka tuo systeemi on tappanut noin kauhean määrän ihmisiä. Natsismi aivan oikein tuomitaan, mutta ei kyseistä tuota systeemiä eikä myöskään kommunismia. Kommunismin uhreja on sata miljoonaa. Hei haloo, onko teillä suhteellisuudentajua? Toimiiko oikeustajunne yhtään? Tämän kysyn suvakeilta ja tuon systeemin suosijoilta.

        Sinä keskityt tunteisiisi ja Raamattuun, minä tosiasioihin ja mitattaviin faktoihin. Mikäpäs siinä sitten.

        Maailman vainotuin "ryhmä" ovat muuten homoseksuaalit.


      • qåaäzm
        qåaäzm kirjoitti:

        Valehdellaan että ihmiskunnassa olisi asiat mukamas paremmin kuin ennen. Ei se siltä oikein näytä miltään kantilta katsottuna. Ihmisten henkinen pimeys ”loistaa” ennennäkemättömällä tavalla. Tatuoinnit ovat eräs oire tästä. Niissä näkyy pääkalloja, käärmeitä, lohikäärmeitä, luurankoja, pirunkuvia, ja muita iljetyksiä. Lähes joka toisella julkisuuden henkilöllä, esimerkiksi kokeilla on näitä iljetyksiä paikat täynnä. Nämä tatuoinnit kertoo kantajasta millaisia asioita hän arvostaa. Ei kukaan huvikseen laita käärmeen tai pirun kuvaa iholleen, kyllä niissä on joku viesti. Sitten on tietysti nämä muut vartalon muokkaukset, piruksi muokkaamiset sarvineen ja lävärit. Homotus (homoja ei kuitenkaan pidä vihata, sanon tähän yhteyteen) ja sukupuolineutraalius on erittäin näkyvä lopunajan oire.

        Sitten maailmaa uhkaa eräs uskonnollispoliittinen systeemi. Sitä suositaan, sille tehdään tilaa, sen vaatetusmuotia lanseerataan ja sitä muotia ihaillaan muotimaailmassa, sille rakennetaan länsimaihin temppeleitä (asia jota länsimaalaiset eivät saa tehdä näissä maissa joissa se systeemi on vallalla), kouluissa alettaneen opettaa sen systeemin oppeja, ”oikeuslaitoksiin” tulee sen systeemin edustajia, sen systeemin lakia vaaditaan jo rinnakkaislaeiksi, sitä systeemiä ei saa erää kritisoida, jne jne.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin erikoisen että vain sitä ei saa kritisoida? Miksi systeemi koetaan uhrina vaikka sillä on äärimmäisen verinen historia? Siitäkö syystä sitä suositaan että se olisi muka uhrin asemassa? Kristinuskoa saa kritisoida aivan surutta, ei mitään. Kristinuskoa pilkataan, vaikka se oikein toimittuna vaikuttaa vain ja ainoastaan hyvää lähimmäiselle. Kristityt ovat maailman vainotuin ryhmä, ja tämän ennusti itse Jeesus. Tämä on taivaan tosi vaikka muuta voitte väittää.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin ”ihanan” että sitä suositaan (tuon systeemin ihmisiä ei myöskään pidä vihata, mutta ei sen systeemin pidä antaa levittäytyä meidänkään maahan koska me joudumme pahimmassa tapauksessa alamaisiksi suhteessa heihin), vaikka sen uhreja on 270 miljoonaa historiassa ja lisää tulee? Tämä on eräs merkittävimpiä oireita lopunajassa, siis lopunajan oireita. Ihmisiltä (osalta ihmisistä) on kadonnut suhteellisuudentaju asioissa. Ei meinaa näköjään mitään vaikka tuo systeemi on tappanut noin kauhean määrän ihmisiä. Natsismi aivan oikein tuomitaan, mutta ei kyseistä tuota systeemiä eikä myöskään kommunismia. Kommunismin uhreja on sata miljoonaa. Hei haloo, onko teillä suhteellisuudentajua? Toimiiko oikeustajunne yhtään? Tämän kysyn suvakeilta ja tuon systeemin suosijoilta.

        Repe, kukaan ei kollektiivisesti ja väkivaltaisesti vainoa homoja, ei ainakaan aidot kristityt sitä tee, joku yksittäinen natsimielinen nimikristitty Jenkeissä voikin ehkä niin tehdä. Se ei ole Jeesuksen kehoitus että väkivalloin asioita ajettaisiin. Hän kielsi väkivallan käytön. Etkö ole Jeesuksen opeista kuullut mitään? Hänhän kehoitti rakastamaan vihamiestä jopa. Ei ole Jeesuksen syy, jos tottelematon ihminen tekee väärin ja pahuutta. Tämä vaino jota kristityt kokevat, johtaa usein heidän kuolemaan. Ruotsissa eräille alueille ei ole kristityillä, tai juutalaisilla mitään asiaa, tai voi mennä oikeasti henki. Tämä pätee muihinkin erään systeemin mielestä vääräuskoisiin.

        Homoja kyllä kritisoidaan, mutta ei tapeta - paitsi erään tänne rynnivän systeemin toimesta sitäkin heidän kotimaissaan tehdään. Kritisointi ei ole vainoamista vaan totuuden tuomista esiin tässä tapauksessa. Käsitätkö sinä kaikki kritisoinnit vainoamiseksi, varsinkin teidän suosimien asioiden kritisoinnin? Eikö teidän suvakkien tai mädättäjien mielestä mitään saisi kritisoida? Hyvääkö, kristittyjen edustamia asioita vain saa kritisoida?


      • qåaäzm kirjoitti:

        Repe, kukaan ei kollektiivisesti ja väkivaltaisesti vainoa homoja, ei ainakaan aidot kristityt sitä tee, joku yksittäinen natsimielinen nimikristitty Jenkeissä voikin ehkä niin tehdä. Se ei ole Jeesuksen kehoitus että väkivalloin asioita ajettaisiin. Hän kielsi väkivallan käytön. Etkö ole Jeesuksen opeista kuullut mitään? Hänhän kehoitti rakastamaan vihamiestä jopa. Ei ole Jeesuksen syy, jos tottelematon ihminen tekee väärin ja pahuutta. Tämä vaino jota kristityt kokevat, johtaa usein heidän kuolemaan. Ruotsissa eräille alueille ei ole kristityillä, tai juutalaisilla mitään asiaa, tai voi mennä oikeasti henki. Tämä pätee muihinkin erään systeemin mielestä vääräuskoisiin.

        Homoja kyllä kritisoidaan, mutta ei tapeta - paitsi erään tänne rynnivän systeemin toimesta sitäkin heidän kotimaissaan tehdään. Kritisointi ei ole vainoamista vaan totuuden tuomista esiin tässä tapauksessa. Käsitätkö sinä kaikki kritisoinnit vainoamiseksi, varsinkin teidän suosimien asioiden kritisoinnin? Eikö teidän suvakkien tai mädättäjien mielestä mitään saisi kritisoida? Hyvääkö, kristittyjen edustamia asioita vain saa kritisoida?

        Herran tähden että se maali taas siirtyi. Etkö ymmärrä, mitä tarkoittaa lause "Maailman vainotuin "ryhmä" ovat muuten homoseksuaalit"? Puhutaanko siinä jostain uskontokunnasta jotain?

        Miksi katsot kristinuskoa utopiasta etkä todellisuudesta käsin? Kristityssä Afrikassa homoilla ei ole yhtään paremmat oltavat kuin muslimimaissakaan, vaan voivat olla jopa pahemmat.


      • qåaäzm
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Herran tähden että se maali taas siirtyi. Etkö ymmärrä, mitä tarkoittaa lause "Maailman vainotuin "ryhmä" ovat muuten homoseksuaalit"? Puhutaanko siinä jostain uskontokunnasta jotain?

        Miksi katsot kristinuskoa utopiasta etkä todellisuudesta käsin? Kristityssä Afrikassa homoilla ei ole yhtään paremmat oltavat kuin muslimimaissakaan, vaan voivat olla jopa pahemmat.

        Kuka heitä vainoaa, siis homoja? Ajaako joku heitä takaa vai miten tuon vaino-sanan tässä yhteydessä voi ymmärtää? Se että jossain kehitysmaassa jossa joku uskonto määrittelee suhtautumisen homoihin väkivaltaisella tavalla, se on tietysti oikeaa vainoa se. Mutta kuka länsimaissa vainoaa homoja? Edelleenkin sanon että kritiikki esimerkiksi homoutta kohtaan ei ole vainoa. Kuoleeko homoja länsimaissa? Ei. Kristittyjä kuolee pilvin pimein Afrikassa, Aasiassa ja lähi-idässäkin. Tämä vaino vain uskon tähden. Se että joku haluaa elää Jeesuksen esimerkin mukaan, se ei käy syntisen maailman pirtaan. Pitäisi vissiin kaikkien ihmisten elää ja piehtaroida synnissä, niin sitten olisi teidän mielestä hyvä, niinkö?


      • qåaäzm kirjoitti:

        Repe, kukaan ei kollektiivisesti ja väkivaltaisesti vainoa homoja, ei ainakaan aidot kristityt sitä tee, joku yksittäinen natsimielinen nimikristitty Jenkeissä voikin ehkä niin tehdä. Se ei ole Jeesuksen kehoitus että väkivalloin asioita ajettaisiin. Hän kielsi väkivallan käytön. Etkö ole Jeesuksen opeista kuullut mitään? Hänhän kehoitti rakastamaan vihamiestä jopa. Ei ole Jeesuksen syy, jos tottelematon ihminen tekee väärin ja pahuutta. Tämä vaino jota kristityt kokevat, johtaa usein heidän kuolemaan. Ruotsissa eräille alueille ei ole kristityillä, tai juutalaisilla mitään asiaa, tai voi mennä oikeasti henki. Tämä pätee muihinkin erään systeemin mielestä vääräuskoisiin.

        Homoja kyllä kritisoidaan, mutta ei tapeta - paitsi erään tänne rynnivän systeemin toimesta sitäkin heidän kotimaissaan tehdään. Kritisointi ei ole vainoamista vaan totuuden tuomista esiin tässä tapauksessa. Käsitätkö sinä kaikki kritisoinnit vainoamiseksi, varsinkin teidän suosimien asioiden kritisoinnin? Eikö teidän suvakkien tai mädättäjien mielestä mitään saisi kritisoida? Hyvääkö, kristittyjen edustamia asioita vain saa kritisoida?

        Tässä puhuttiin siitä kuinka homoja vainotaan ympäri maailmaa. Lähin paikka on rajan takana Venäjällä.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Kuka heitä vainoaa, siis homoja? Ajaako joku heitä takaa vai miten tuon vaino-sanan tässä yhteydessä voi ymmärtää? Se että jossain kehitysmaassa jossa joku uskonto määrittelee suhtautumisen homoihin väkivaltaisella tavalla, se on tietysti oikeaa vainoa se. Mutta kuka länsimaissa vainoaa homoja? Edelleenkin sanon että kritiikki esimerkiksi homoutta kohtaan ei ole vainoa. Kuoleeko homoja länsimaissa? Ei. Kristittyjä kuolee pilvin pimein Afrikassa, Aasiassa ja lähi-idässäkin. Tämä vaino vain uskon tähden. Se että joku haluaa elää Jeesuksen esimerkin mukaan, se ei käy syntisen maailman pirtaan. Pitäisi vissiin kaikkien ihmisten elää ja piehtaroida synnissä, niin sitten olisi teidän mielestä hyvä, niinkö?

        >Se että joku haluaa elää Jeesuksen esimerkin mukaan, se ei käy syntisen maailman pirtaan. Pitäisi vissiin kaikkien ihmisten elää ja piehtaroida synnissä, niin sitten olisi teidän mielestä hyvä, niinkö?

        Haluat siis siirtyä omaan hömppäulottuvuuteesi, jossa ei oikein ole juttukavereita. Mikäpä siinä, elämä on valintoja.


      • qåaäzm
        torre12 kirjoitti:

        Tässä puhuttiin siitä kuinka homoja vainotaan ympäri maailmaa. Lähin paikka on rajan takana Venäjällä.

        Varmastikin homoja vainotaan, mutta ei niin paljon kuin kristittyjä. Tämä kehitys tulee olemaan se että kristittyjen vainot vaan yltyy, ja homoillahan on länsimaissa yhteiskuntien vahva suoja. Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa, ja he ovat vihattuja myös näillä palstoilla. Joissain entisissä itäeuroopan maissa kuten Puolassa, Unkarissa, Tsekissä kristinuskoa on alettu puolustaa, kun se poljetaan lännessä maan rakoon, ja tehdään tilaa eräälle (käytän lyhennettä) UPS:lle. En nyt muista kuinka monta sataa miljoonaa kristittyä on tapettu uskonsa takia, mutta suuruusluokka satoja miljoonia. Olkoonkin että homoja lienee vähemmän ollut kaikkina aikoina kuin kristittyjä, niin kyllä kristityt vie siinä hommassa ”voiton”.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Varmastikin homoja vainotaan, mutta ei niin paljon kuin kristittyjä. Tämä kehitys tulee olemaan se että kristittyjen vainot vaan yltyy, ja homoillahan on länsimaissa yhteiskuntien vahva suoja. Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa, ja he ovat vihattuja myös näillä palstoilla. Joissain entisissä itäeuroopan maissa kuten Puolassa, Unkarissa, Tsekissä kristinuskoa on alettu puolustaa, kun se poljetaan lännessä maan rakoon, ja tehdään tilaa eräälle (käytän lyhennettä) UPS:lle. En nyt muista kuinka monta sataa miljoonaa kristittyä on tapettu uskonsa takia, mutta suuruusluokka satoja miljoonia. Olkoonkin että homoja lienee vähemmän ollut kaikkina aikoina kuin kristittyjä, niin kyllä kristityt vie siinä hommassa ”voiton”.

        Onko homoja 3 miljardia? Kuinka monta homoa on tapettu koska he ovat homoja?

        Tosiasiassa jokaisen uskontojen ihmisiä tapetaan. Mitä järkeä uskonnoissa on? Ja ehkä mitä järkeä on olla homo?

        Mutta länsimaissa kristityt ovat suuressa suojassa.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Valehdellaan että ihmiskunnassa olisi asiat mukamas paremmin kuin ennen. Ei se siltä oikein näytä miltään kantilta katsottuna. Ihmisten henkinen pimeys ”loistaa” ennennäkemättömällä tavalla. Tatuoinnit ovat eräs oire tästä. Niissä näkyy pääkalloja, käärmeitä, lohikäärmeitä, luurankoja, pirunkuvia, ja muita iljetyksiä. Lähes joka toisella julkisuuden henkilöllä, esimerkiksi kokeilla on näitä iljetyksiä paikat täynnä. Nämä tatuoinnit kertoo kantajasta millaisia asioita hän arvostaa. Ei kukaan huvikseen laita käärmeen tai pirun kuvaa iholleen, kyllä niissä on joku viesti. Sitten on tietysti nämä muut vartalon muokkaukset, piruksi muokkaamiset sarvineen ja lävärit. Homotus (homoja ei kuitenkaan pidä vihata, sanon tähän yhteyteen) ja sukupuolineutraalius on erittäin näkyvä lopunajan oire.

        Sitten maailmaa uhkaa eräs uskonnollispoliittinen systeemi. Sitä suositaan, sille tehdään tilaa, sen vaatetusmuotia lanseerataan ja sitä muotia ihaillaan muotimaailmassa, sille rakennetaan länsimaihin temppeleitä (asia jota länsimaalaiset eivät saa tehdä näissä maissa joissa se systeemi on vallalla), kouluissa alettaneen opettaa sen systeemin oppeja, ”oikeuslaitoksiin” tulee sen systeemin edustajia, sen systeemin lakia vaaditaan jo rinnakkaislaeiksi, sitä systeemiä ei saa erää kritisoida, jne jne.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin erikoisen että vain sitä ei saa kritisoida? Miksi systeemi koetaan uhrina vaikka sillä on äärimmäisen verinen historia? Siitäkö syystä sitä suositaan että se olisi muka uhrin asemassa? Kristinuskoa saa kritisoida aivan surutta, ei mitään. Kristinuskoa pilkataan, vaikka se oikein toimittuna vaikuttaa vain ja ainoastaan hyvää lähimmäiselle. Kristityt ovat maailman vainotuin ryhmä, ja tämän ennusti itse Jeesus. Tämä on taivaan tosi vaikka muuta voitte väittää.

        Mikä tekee tuosta systeemistä niin ”ihanan” että sitä suositaan (tuon systeemin ihmisiä ei myöskään pidä vihata, mutta ei sen systeemin pidä antaa levittäytyä meidänkään maahan koska me joudumme pahimmassa tapauksessa alamaisiksi suhteessa heihin), vaikka sen uhreja on 270 miljoonaa historiassa ja lisää tulee? Tämä on eräs merkittävimpiä oireita lopunajassa, siis lopunajan oireita. Ihmisiltä (osalta ihmisistä) on kadonnut suhteellisuudentaju asioissa. Ei meinaa näköjään mitään vaikka tuo systeemi on tappanut noin kauhean määrän ihmisiä. Natsismi aivan oikein tuomitaan, mutta ei kyseistä tuota systeemiä eikä myöskään kommunismia. Kommunismin uhreja on sata miljoonaa. Hei haloo, onko teillä suhteellisuudentajua? Toimiiko oikeustajunne yhtään? Tämän kysyn suvakeilta ja tuon systeemin suosijoilta.

        "Tatuoinnit ovat eräs oire tästä. Niissä näkyy pääkalloja, käärmeitä, lohikäärmeitä, luurankoja, pirunkuvia, ja muita iljetyksiä."

        Voi pyhä yksinkertaisuus! :) Keskiajalla rutto tappoi kolmanneksen euroopan väestöstä ja sinä näet tatuoinneissa lopun aikoja! Huhhuhhh :D


      • qåaäzm kirjoitti:

        Varmastikin homoja vainotaan, mutta ei niin paljon kuin kristittyjä. Tämä kehitys tulee olemaan se että kristittyjen vainot vaan yltyy, ja homoillahan on länsimaissa yhteiskuntien vahva suoja. Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa, ja he ovat vihattuja myös näillä palstoilla. Joissain entisissä itäeuroopan maissa kuten Puolassa, Unkarissa, Tsekissä kristinuskoa on alettu puolustaa, kun se poljetaan lännessä maan rakoon, ja tehdään tilaa eräälle (käytän lyhennettä) UPS:lle. En nyt muista kuinka monta sataa miljoonaa kristittyä on tapettu uskonsa takia, mutta suuruusluokka satoja miljoonia. Olkoonkin että homoja lienee vähemmän ollut kaikkina aikoina kuin kristittyjä, niin kyllä kristityt vie siinä hommassa ”voiton”.

        "Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa, ja he ovat vihattuja myös näillä palstoilla. "

        Ai homojen vaino on kristittyjen mukaan kritiikkiä mutta uskontojen, erityisesti krisitnuskon kritiikki onkin vainoa? :) Kyllä kyllä, tasan menee. Kerro miten teidät esim. Suomessa vainotaan? Ajaako joku teidät kadulla takaa kuten itse asian ilmaisit?


      • code_red kirjoitti:

        "Tatuoinnit ovat eräs oire tästä. Niissä näkyy pääkalloja, käärmeitä, lohikäärmeitä, luurankoja, pirunkuvia, ja muita iljetyksiä."

        Voi pyhä yksinkertaisuus! :) Keskiajalla rutto tappoi kolmanneksen euroopan väestöstä ja sinä näet tatuoinneissa lopun aikoja! Huhhuhhh :D

        Rutto tappoi puolet silloisesta kristikunnasta, mutta jostain syystä "uskovat" eivät tunnu pitävän noita tapahtumia kovinkaan hirveinä eikä niistä puhuta. Ehkä ruttoa on vaikea ymmrtää juuri siksi, että sillä Jumala rankaisi etupäässä kristittyjä ja vähemmän epäjumalienpalvelijoita.


      • qåaäzm kirjoitti:

        Varmastikin homoja vainotaan, mutta ei niin paljon kuin kristittyjä. Tämä kehitys tulee olemaan se että kristittyjen vainot vaan yltyy, ja homoillahan on länsimaissa yhteiskuntien vahva suoja. Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa, ja he ovat vihattuja myös näillä palstoilla. Joissain entisissä itäeuroopan maissa kuten Puolassa, Unkarissa, Tsekissä kristinuskoa on alettu puolustaa, kun se poljetaan lännessä maan rakoon, ja tehdään tilaa eräälle (käytän lyhennettä) UPS:lle. En nyt muista kuinka monta sataa miljoonaa kristittyä on tapettu uskonsa takia, mutta suuruusluokka satoja miljoonia. Olkoonkin että homoja lienee vähemmän ollut kaikkina aikoina kuin kristittyjä, niin kyllä kristityt vie siinä hommassa ”voiton”.

        >Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa

        Mitäpä jos alkaisit lopultakin antaa jotain näyttöä näiden pähkähullujen väitteiden tueksi.


      • joudut-hoitoon
        code_red kirjoitti:

        "Kristityillä ei ole suojaa länsimaissa, ja he ovat vihattuja myös näillä palstoilla. "

        Ai homojen vaino on kristittyjen mukaan kritiikkiä mutta uskontojen, erityisesti krisitnuskon kritiikki onkin vainoa? :) Kyllä kyllä, tasan menee. Kerro miten teidät esim. Suomessa vainotaan? Ajaako joku teidät kadulla takaa kuten itse asian ilmaisit?

        Rutto tappoi puolet silloisesta kristikunnasta, kumpa tulis takasin ja veis sinutkin.


    • Vaihtaisin koko nykyajan "paremmuuden" koska tahansa silmää räpäyttämättä puolikkaaseen Tšehovin novelliin.

      • TotuusSattuuQC

        Minun muistini mukaan ihmiset olivat Tsehovin kirjoissa aina tavalla tai toisella onnettomia.


      • Itse en olisi halunnut elämää ennen kuin synnyin. Historia on hirveää.


      • torre12 kirjoitti:

        Itse en olisi halunnut elämää ennen kuin synnyin. Historia on hirveää.

        Toisen maailmansodan jälkeen syntyneet suomalaiset ovat totisesti valinneet syntymähetkensä paremmin kuin kukaan esi-isistään. 73 vuotta ilman sotia, nälkää tai muita katastrofeja – se on jotain ennennäkemätöntä.


      • Oikeilletahoille

        Ei on sanottu useammin kuin nykykyllä.


    • Tyydyittekö

      Lapsikin osaa piirtää kakkaran, mutta käppyrän viivan alkulähtökohta on silläkin aidompi, kuin janan lopputulemmadilemma..

    • EnHämmästyEnäö

      Rauha rauha ei mitään hätää. Niinpä niin, tämänkin aloituksen sanoma on mainittu Raamatussa.
      En hämmästy enää mistään.

      • Sanottiinko Raamatussa, että 2000 vuoden kuluttua yli 95 % syntyneistä lapsista jää eloon eikä joka toinen kuole heti tai kohta – ja että tämä kehitys on pahasta?


    • Maailmanloppua odottavat fundamentalistit, hellarit ja muut hihhulit kuitenkin näkevät nämä(kin) ajat lopunaikoina, koska jokainen itseään kunnioittava maailmanlopun odottaja on varma, että se loppu koittaa juuri Hänen eläessään.

      Koska muutenhan ko. fudu olisi vain yksi toisten joukossa, pelkkä riviuskova menossa taivaaseen, eikä sellainen sovi itseään täynnä olevalle hihhulille, jolle Hän Itse on mielestään koko universumin keskipiste.

      Eli maailmanloppu tulee parinkymmenen vuoden kuluessa, kuten muuten fuusioreaktorikin. Enää parikymmentä vuotta ja sitten, fuusio ja tempaus tapahtuu.

    • No juu. En varmaan ole ihan oikea ihminen tähän vastamaan mutta vastaan kuitenkin. Toki monet asiat ovat päällisinpuolin varmasti paremmin mitä joskus mutta jos nyt yhtään on jotakin tiedejulkaisuja lukenut niin totuushan on se, että päivät ovat rajatut jos näillä mennään. Toki ei varmaankaan ehdi ehkä koskettaa tämän ikäistä mutta seuraavat sukupolvet tulevat olemaan lujilla.

      Liika ahneus on ihmisen perivihollinen, olemme monin erikeinoin yrittäneet maksimaallisesti hyödyntää kaiken. No luonto ei toimi niin, siksi napajäätiköt sulavat ja vedet nousevat. Me suomalaiset lienemme niitä viimeisiä kansoja jotka sitten nälkään kuukahdamme mutta yhtä kaikki, toki tuohon voi mennä muutama satavuotta jolloinka jääkarhutkin ovat kuin dinosaurukset meille mutta, vääjäämätön totuushan se on. Se ei siis ole mikään Jumalan kosto kurittomasta elämästä kuten jotkut herätysliikkeet haluavat ajatella, vaan luonnonkosto. Luonto, se oli kuitenkin täällä ensimmäiseksi ;)

      • Niin ja joo , etenkään tossa vaiheessa ei jaksa kiinnostaa jotkut homojen yhtymiset, kuten ei nyt keski-ikäistä heteromiestä muutenkaan.


      • Erona entiseen on lähinnä se, ettei ennen tiedetty, että lopulta ainakin aurinko paisuu, maapallo paistuu ja kaikki häviää.

        Ihminen ei eroa ahneudessa muista elollisista, vaan kaikki elollinen lisääntyy kunnes raja tulee vastaan. Ja kyllä siinä voi jokunen tuhat vuotta tai paljon kauemminkin mennä, että viimeinenkin homo sapiens on hävinnyt.

        Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?


      • qwertyilija kirjoitti:

        Erona entiseen on lähinnä se, ettei ennen tiedetty, että lopulta ainakin aurinko paisuu, maapallo paistuu ja kaikki häviää.

        Ihminen ei eroa ahneudessa muista elollisista, vaan kaikki elollinen lisääntyy kunnes raja tulee vastaan. Ja kyllä siinä voi jokunen tuhat vuotta tai paljon kauemminkin mennä, että viimeinenkin homo sapiens on hävinnyt.

        Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?

        Tuokin on ihan totta, kukapa meitä surisi. Todellisuudessahan ihmisen elämä pallolla on aika tavalla verrattavissa silmänräpäykseen.


      • nähty.on kirjoitti:

        Tuokin on ihan totta, kukapa meitä surisi. Todellisuudessahan ihmisen elämä pallolla on aika tavalla verrattavissa silmänräpäykseen.

        Hyvä. Totta, että maailma olisi mitä on, vaikka ihmisiä ei olisi koskaan ollutkaan. Kukaan ei kaipaisi, ei odottaisi.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Erona entiseen on lähinnä se, ettei ennen tiedetty, että lopulta ainakin aurinko paisuu, maapallo paistuu ja kaikki häviää.

        Ihminen ei eroa ahneudessa muista elollisista, vaan kaikki elollinen lisääntyy kunnes raja tulee vastaan. Ja kyllä siinä voi jokunen tuhat vuotta tai paljon kauemminkin mennä, että viimeinenkin homo sapiens on hävinnyt.

        Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?

        "Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?"

        Mielestäni tämä kiteyttää erinomaisesti naturalistisen nihilismin. Kari Enqvist edustaa samaa nihilismiä, joten olet hyvässä seurassa. Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä, jota suosittelen kaikille:

        – – Lainaus alkaa – –

        Hyvin tiiviissä kahden kappaleen jaksossa kirjansa alussa Enqvist miettii nykyohjusten tuhovoimaa ja "terroristipommin" mahdollisuutta ja "joutuu kysymään itseltään", "huolestuttavatko nämä tiedot häntä todella", vai onko hän tosiasiassa "voimaton" eli käytännössä osaton niiden edessä. Hän miettii, että "ehkä rukoilisi, jos osaisi rukoilla", mutta että "vähävaivaisin vaihtoehtomme" näyttää olevan fatalismi, eli yritys luopua uskon lisäksi vielä toivostakin: "Totta on myös, että oman elämäni kannalta mykän luonnon aiheuttamalla tsunamilla tai ihmisen suunnittelemalla terroriteolla ei ole suurta eroa. Ainakaan sen jälkeen, kun olen kuollut."

        Viimeisellä sivulla Enqvist täydentää tätä ajatusta tokaisemalla, että "mitä väliä kubismista oli Picassolle sen jälkeen, kun hän oli kuollut".

        Niin. Mitä väliä? Kun MINÄ olen kuollut, KAIKKI loppuu. Näinkö "iankaikkinen elämä" kielletään?

        En tahdo kauhistella Enqvistin pohdintoja, mutta tällaisia ne ovat, eikä hän itse mitenkään peittele niiden kauhistuttavuutta. Hän on eräänlainen "hetkestä kiinni" - ja "kerran sitä eletään" -filosofian saarnaaja.

        – – Lainaus päättyy – –

        Esseestä Uskonnollinen yksinpuhelu, kirjasta Halun ja epäluulon esseet. KAPITAALEILLA kirjoitetut sanat ovat Nylénin tekstissä kursiivilla; tällä palstalla ei tietääkseni pysty kursivoimaan.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        "Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?"

        Mielestäni tämä kiteyttää erinomaisesti naturalistisen nihilismin. Kari Enqvist edustaa samaa nihilismiä, joten olet hyvässä seurassa. Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä, jota suosittelen kaikille:

        – – Lainaus alkaa – –

        Hyvin tiiviissä kahden kappaleen jaksossa kirjansa alussa Enqvist miettii nykyohjusten tuhovoimaa ja "terroristipommin" mahdollisuutta ja "joutuu kysymään itseltään", "huolestuttavatko nämä tiedot häntä todella", vai onko hän tosiasiassa "voimaton" eli käytännössä osaton niiden edessä. Hän miettii, että "ehkä rukoilisi, jos osaisi rukoilla", mutta että "vähävaivaisin vaihtoehtomme" näyttää olevan fatalismi, eli yritys luopua uskon lisäksi vielä toivostakin: "Totta on myös, että oman elämäni kannalta mykän luonnon aiheuttamalla tsunamilla tai ihmisen suunnittelemalla terroriteolla ei ole suurta eroa. Ainakaan sen jälkeen, kun olen kuollut."

        Viimeisellä sivulla Enqvist täydentää tätä ajatusta tokaisemalla, että "mitä väliä kubismista oli Picassolle sen jälkeen, kun hän oli kuollut".

        Niin. Mitä väliä? Kun MINÄ olen kuollut, KAIKKI loppuu. Näinkö "iankaikkinen elämä" kielletään?

        En tahdo kauhistella Enqvistin pohdintoja, mutta tällaisia ne ovat, eikä hän itse mitenkään peittele niiden kauhistuttavuutta. Hän on eräänlainen "hetkestä kiinni" - ja "kerran sitä eletään" -filosofian saarnaaja.

        – – Lainaus päättyy – –

        Esseestä Uskonnollinen yksinpuhelu, kirjasta Halun ja epäluulon esseet. KAPITAALEILLA kirjoitetut sanat ovat Nylénin tekstissä kursiivilla; tällä palstalla ei tietääkseni pysty kursivoimaan.

        >Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä

        No eipä kaveri vielä tuon perusteella vaikuta pärjäävän sen paremmin Tommi Uschanowille kuin Markus Leikolallekaan.


      • turhattutkimukset
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä

        No eipä kaveri vielä tuon perusteella vaikuta pärjäävän sen paremmin Tommi Uschanowille kuin Markus Leikolallekaan.

        Kuka sitten valitseekaan "totuuden" tai tutkimustuloksen omaan käyttöönsä "totuuksien" ja tutkimusten moninaisesta kirjosta. Jokaiseen väitteeseen löytyy tutkimus tai mielipide. Valinta on aina väittelijän ja hänen ennakkoasenteensa.


      • turhattutkimukset kirjoitti:

        Kuka sitten valitseekaan "totuuden" tai tutkimustuloksen omaan käyttöönsä "totuuksien" ja tutkimusten moninaisesta kirjosta. Jokaiseen väitteeseen löytyy tutkimus tai mielipide. Valinta on aina väittelijän ja hänen ennakkoasenteensa.

        "Totuuksista" rakastavat puhua vain uskovaiset; tiede ei väitä sellaisia tuntevansa vaan periaatteessa kaikki on kumottavissa entistä paremmalla tutkimustiedolla.

        Mielipiteelle syntyy yleisempää arvoa vasta sen perusteluista, jos niitä löytyy.


      • turhattutkimukset kirjoitti:

        Kuka sitten valitseekaan "totuuden" tai tutkimustuloksen omaan käyttöönsä "totuuksien" ja tutkimusten moninaisesta kirjosta. Jokaiseen väitteeseen löytyy tutkimus tai mielipide. Valinta on aina väittelijän ja hänen ennakkoasenteensa.

        Juu. Kuten miten suhtautua Raamattuun. Kukin näkee miten näkee.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä

        No eipä kaveri vielä tuon perusteella vaikuta pärjäävän sen paremmin Tommi Uschanowille kuin Markus Leikolallekaan.

        Koska kommentistasi on pääteltävissä, ettet ole lukenut Nyléniä, armahdan sinua toistaiseksi.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Koska kommentistasi on pääteltävissä, ettet ole lukenut Nyléniä, armahdan sinua toistaiseksi.

        Kiitos!


      • dikduk
        herrens_tiggare kirjoitti:

        "Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?"

        Mielestäni tämä kiteyttää erinomaisesti naturalistisen nihilismin. Kari Enqvist edustaa samaa nihilismiä, joten olet hyvässä seurassa. Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä, jota suosittelen kaikille:

        – – Lainaus alkaa – –

        Hyvin tiiviissä kahden kappaleen jaksossa kirjansa alussa Enqvist miettii nykyohjusten tuhovoimaa ja "terroristipommin" mahdollisuutta ja "joutuu kysymään itseltään", "huolestuttavatko nämä tiedot häntä todella", vai onko hän tosiasiassa "voimaton" eli käytännössä osaton niiden edessä. Hän miettii, että "ehkä rukoilisi, jos osaisi rukoilla", mutta että "vähävaivaisin vaihtoehtomme" näyttää olevan fatalismi, eli yritys luopua uskon lisäksi vielä toivostakin: "Totta on myös, että oman elämäni kannalta mykän luonnon aiheuttamalla tsunamilla tai ihmisen suunnittelemalla terroriteolla ei ole suurta eroa. Ainakaan sen jälkeen, kun olen kuollut."

        Viimeisellä sivulla Enqvist täydentää tätä ajatusta tokaisemalla, että "mitä väliä kubismista oli Picassolle sen jälkeen, kun hän oli kuollut".

        Niin. Mitä väliä? Kun MINÄ olen kuollut, KAIKKI loppuu. Näinkö "iankaikkinen elämä" kielletään?

        En tahdo kauhistella Enqvistin pohdintoja, mutta tällaisia ne ovat, eikä hän itse mitenkään peittele niiden kauhistuttavuutta. Hän on eräänlainen "hetkestä kiinni" - ja "kerran sitä eletään" -filosofian saarnaaja.

        – – Lainaus päättyy – –

        Esseestä Uskonnollinen yksinpuhelu, kirjasta Halun ja epäluulon esseet. KAPITAALEILLA kirjoitetut sanat ovat Nylénin tekstissä kursiivilla; tällä palstalla ei tietääkseni pysty kursivoimaan.

        97 % pallollamme eläneistä lajeista oli kuollut sukupuuttoon ennen kuin omaa lajiamme edes oli, joten lajin katoaminen on normaalia eikä ole mitään syytä olettaa että oma lajimme olisi poikkeus vaikka olot aurinkokunnassamme muuten säilyisivät vakiona. Mutta, nehän eivät pysy, oma aurinkomme palaa loppuun jolloin koko aurinkokunta tuhoutuu.Kyse on vain siitä tuhoutuuko elämä tällä planeetalla jo paljon aimemmin vai ei.


      • dikduk kirjoitti:

        97 % pallollamme eläneistä lajeista oli kuollut sukupuuttoon ennen kuin omaa lajiamme edes oli, joten lajin katoaminen on normaalia eikä ole mitään syytä olettaa että oma lajimme olisi poikkeus vaikka olot aurinkokunnassamme muuten säilyisivät vakiona. Mutta, nehän eivät pysy, oma aurinkomme palaa loppuun jolloin koko aurinkokunta tuhoutuu.Kyse on vain siitä tuhoutuuko elämä tällä planeetalla jo paljon aimemmin vai ei.

        Tahdot siis sanoa: "Minä alistun." Minä en.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Tahdot siis sanoa: "Minä alistun." Minä en.

        Ei se lopputulos ole sinun halustasi kiinni.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ei se lopputulos ole sinun halustasi kiinni.

        Aivan. Viimeinen mohikaani ei voi sanoa, että en kuole sukupuuttoon.


      • torre12 kirjoitti:

        Aivan. Viimeinen mohikaani ei voi sanoa, että en kuole sukupuuttoon.

        Näin on, reaalimaailmassa.

        Toisaalta, kun uskovilla on usko ikuisesta taivaasta, niin miksi elämän maanpäällä pitäisi jatkua ikuisesti? Samoin uskovilla fuduilla ja konservatiiveilla on kova huoli maamme väestön surkastumisesta. Ettemme kuolisi sukupuuttoon.

        Eli eivätkö he uskokaan tuonpuoleiseen, kun tämänpuoleisestakin on niin kova hätä?


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        "Toisaalta, mitä haittaa, vaikka ihminen häviääkin. Onhan muutkin historian eläimet kuolleet jokainen aikoinaan sukupuuttoon, eli miksi ihmisen pitäisi olla jokin erityistapaus.
        Koska kuka jää murehtimaan ihmisen mahdollista sukupuuttoa? Satiaiset?"

        Mielestäni tämä kiteyttää erinomaisesti naturalistisen nihilismin. Kari Enqvist edustaa samaa nihilismiä, joten olet hyvässä seurassa. Siteeraan Suomen ylivoimaisesti parasta esseistiä Antti Nyléniä, jota suosittelen kaikille:

        – – Lainaus alkaa – –

        Hyvin tiiviissä kahden kappaleen jaksossa kirjansa alussa Enqvist miettii nykyohjusten tuhovoimaa ja "terroristipommin" mahdollisuutta ja "joutuu kysymään itseltään", "huolestuttavatko nämä tiedot häntä todella", vai onko hän tosiasiassa "voimaton" eli käytännössä osaton niiden edessä. Hän miettii, että "ehkä rukoilisi, jos osaisi rukoilla", mutta että "vähävaivaisin vaihtoehtomme" näyttää olevan fatalismi, eli yritys luopua uskon lisäksi vielä toivostakin: "Totta on myös, että oman elämäni kannalta mykän luonnon aiheuttamalla tsunamilla tai ihmisen suunnittelemalla terroriteolla ei ole suurta eroa. Ainakaan sen jälkeen, kun olen kuollut."

        Viimeisellä sivulla Enqvist täydentää tätä ajatusta tokaisemalla, että "mitä väliä kubismista oli Picassolle sen jälkeen, kun hän oli kuollut".

        Niin. Mitä väliä? Kun MINÄ olen kuollut, KAIKKI loppuu. Näinkö "iankaikkinen elämä" kielletään?

        En tahdo kauhistella Enqvistin pohdintoja, mutta tällaisia ne ovat, eikä hän itse mitenkään peittele niiden kauhistuttavuutta. Hän on eräänlainen "hetkestä kiinni" - ja "kerran sitä eletään" -filosofian saarnaaja.

        – – Lainaus päättyy – –

        Esseestä Uskonnollinen yksinpuhelu, kirjasta Halun ja epäluulon esseet. KAPITAALEILLA kirjoitetut sanat ovat Nylénin tekstissä kursiivilla; tällä palstalla ei tietääkseni pysty kursivoimaan.

        "Kun MINÄ olen kuollut, KAIKKI loppuu."

        Tietenkin HÄNELLE kaikki loppuu. Ainakin nykytietämyksen valossa. Sinä voit jatkaa rauhassa harhaista elämääsi...


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ei se lopputulos ole sinun halustasi kiinni.

        Lopputulos on kiinni Jumalan tahdosta. Mutta koska Jumalan tahto on hyvä, ihmisellä on oikeus toivoon.

        Mutta ainakin tämä osoittaa selvästi, miksi ateismi on ihmiskunnan viheliäisin vitsaus, syöpä, mätäpaise: se tahtoisi huijata ihmisiltä uskon lisäksi vielä toivonkin. Mutta minä kiitän Jumalaa ateistien älyllisestä epärehellisyydestä: he toivovat, vaikka toivoa ei "reaalimaailmassa" ole.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Lopputulos on kiinni Jumalan tahdosta. Mutta koska Jumalan tahto on hyvä, ihmisellä on oikeus toivoon.

        Mutta ainakin tämä osoittaa selvästi, miksi ateismi on ihmiskunnan viheliäisin vitsaus, syöpä, mätäpaise: se tahtoisi huijata ihmisiltä uskon lisäksi vielä toivonkin. Mutta minä kiitän Jumalaa ateistien älyllisestä epärehellisyydestä: he toivovat, vaikka toivoa ei "reaalimaailmassa" ole.

        Raamatun mukaan Jumalalla on paha tahto. Niin paha, että hän muutaman kerran katuu pahuuttaan ja tuhotouhujaan

        Sieltä ei toivoa löydy.


      • "Liika ahneus on ihmisen perivihollinen, olemme monin erikeinoin yrittäneet maksimaallisesti hyödyntää kaiken. "

        Kieltämättä tuo on suuri uhka, kun tulevaisuutta ajatellaan. Uskon, että tuohonkin on olemassa ratkaisuja, mutta toinen asia on, haluavatko ihmiset toimia niiden mukaan.


    • dfgdfgdfsgsdf

      Aha, no jos sovitaan että ilmastonmuutos puheet lopetetaan huomenna niin myönnän että sitten olis asiat paremmin kuin eilen.

      • emojj

        Mr. Ruutikallo lopettaa omien "tutkijoittensa" kautta ilmastonmuutoksen, muovin läpitunkevuuden jopa ihmisten elimistöön, bakteeriresistenssin, nuorten oudot hiipumiset pois elämästä, sotaretoriikan lisääntymisen, öljyn rajallisuuden, .... niin a'vot - - ei ongelmia :)


      • emojj kirjoitti:

        Mr. Ruutikallo lopettaa omien "tutkijoittensa" kautta ilmastonmuutoksen, muovin läpitunkevuuden jopa ihmisten elimistöön, bakteeriresistenssin, nuorten oudot hiipumiset pois elämästä, sotaretoriikan lisääntymisen, öljyn rajallisuuden, .... niin a'vot - - ei ongelmia :)

        Tuo on pessimistin käsitys. Tiede, jos sille annetaan mahdollisuuksia tarpeeksi, selvittää hyvin kaikki kinkkisetkin ongelmat. Näin optimestisesti uskon.


      • emojj kirjoitti:

        Mr. Ruutikallo lopettaa omien "tutkijoittensa" kautta ilmastonmuutoksen, muovin läpitunkevuuden jopa ihmisten elimistöön, bakteeriresistenssin, nuorten oudot hiipumiset pois elämästä, sotaretoriikan lisääntymisen, öljyn rajallisuuden, .... niin a'vot - - ei ongelmia :)

        Jatka vain, Korkkiruuvi, mutta mene asiaan ja jätä henkilöön käymiset.

        Tietysti edistys on ollut kahta askelta eteen ja yhtä taakse. Te keskitytte ainoastaan taka-askeleeseen ja julistatte sitä antaumuksellisesti koko kuvana, koska Lopun ajat eikä Raamattu saa raueta tyhjiin. Taitaa se silti raueta – ainakin patmoshelluntailaisena tulkintanaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Tuo on pessimistin käsitys. Tiede, jos sille annetaan mahdollisuuksia tarpeeksi, selvittää hyvin kaikki kinkkisetkin ongelmat. Näin optimestisesti uskon.

        >Tiede, jos sille annetaan mahdollisuuksia tarpeeksi, selvittää hyvin kaikki kinkkisetkin ongelmat.

        Tämä on pitkälti totta. Suuri kysymyshän tässä on niiden mahdollisuuksien antaminen, millä on taipumus maksaa. Sipilä-kepulainen "kaiken maailman dosentit" -asenne on ongelma aina ilmetessään.


      • olinoikeassa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jatka vain, Korkkiruuvi, mutta mene asiaan ja jätä henkilöön käymiset.

        Tietysti edistys on ollut kahta askelta eteen ja yhtä taakse. Te keskitytte ainoastaan taka-askeleeseen ja julistatte sitä antaumuksellisesti koko kuvana, koska Lopun ajat eikä Raamattu saa raueta tyhjiin. Taitaa se silti raueta – ainakin patmoshelluntailaisena tulkintanaan.

        Taisin siis olla oikeassa Mr. Ruutikallo, että Herra Ruutikallo lopettaa omien "tutkijoittensa" kautta ilmastonmuutoksen, muovin läpitunkevuuden jopa ihmisten elimistöön, bakteeriresistenssin, nuorten oudot hiipumiset pois elämästä, sotaretoriikan lisääntymisen, öljyn rajallisuuden, .... niin a'vot - - ei ongelmia :)

        Toinen mahdollisuus on että kiellät esim. ilmastomuutoksen, kiellät bakteeriresistanssin, kiellät muovien käytön vaarallisuuden, kiellät nuorten aineiden käytön, kiellät nuorten lukutaidottomuuden, kiellät .... niin ainahan löytyy tutkija tai tutkimus, joka tukee näitä luulojasi. Joka lähtöön nykyään löytyy tutkimus!


      • opetustahieman
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tiede, jos sille annetaan mahdollisuuksia tarpeeksi, selvittää hyvin kaikki kinkkisetkin ongelmat.

        Tämä on pitkälti totta. Suuri kysymyshän tässä on niiden mahdollisuuksien antaminen, millä on taipumus maksaa. Sipilä-kepulainen "kaiken maailman dosentit" -asenne on ongelma aina ilmetessään.

        "Sipilä-kepulainen "kaiken maailman dosentit" -asenne on ongelma aina ilmetessään."

        Sipilä oli tässä oikeassa, että AINA löytyy dosentti mille tahansa mielipiteelle. Hyvä esimerkki on suhtautuminen Soten valinnanvapauteen. Oppositio ja Yle ovat tukeutuneet Sotea vastustaviin tutkijoihin, jotka ovat katkeroituneet, koska heitä ei hyväksytty Sotea valmistelemaan, mutta oppositio ja Yle ovat vaienneet MTV:n uutisoimista tutkijoista, jotka pitävät vahingollisina jos Sotea ei nyt päätetä tänä keväänä.

        Koko yhteiskunnallinen keskustelu ja tutkimusten kautta tapahtuva argumentointi on vain valintaa ketä tutkijaa uskotaan ja mistä tutkimuksista vaietaan. Valinta tapahtuu poliittisin perustein, tosiasioista viis.


      • opetustahieman kirjoitti:

        "Sipilä-kepulainen "kaiken maailman dosentit" -asenne on ongelma aina ilmetessään."

        Sipilä oli tässä oikeassa, että AINA löytyy dosentti mille tahansa mielipiteelle. Hyvä esimerkki on suhtautuminen Soten valinnanvapauteen. Oppositio ja Yle ovat tukeutuneet Sotea vastustaviin tutkijoihin, jotka ovat katkeroituneet, koska heitä ei hyväksytty Sotea valmistelemaan, mutta oppositio ja Yle ovat vaienneet MTV:n uutisoimista tutkijoista, jotka pitävät vahingollisina jos Sotea ei nyt päätetä tänä keväänä.

        Koko yhteiskunnallinen keskustelu ja tutkimusten kautta tapahtuva argumentointi on vain valintaa ketä tutkijaa uskotaan ja mistä tutkimuksista vaietaan. Valinta tapahtuu poliittisin perustein, tosiasioista viis.

        >Hyvä esimerkki on suhtautuminen Soten valinnanvapauteen.

        Niin, poliittisista kysymyksistä löytyy erilaisia näkemyksiä ja se on normaalia. Tulevaisuuteen taas ei näe kukaan, joten sekin vielä.

        >Oppositio ja Yle ovat tukeutuneet Sotea vastustaviin tutkijoihin, jotka ovat katkeroituneet, koska heitä ei hyväksytty Sotea valmistelemaan

        Heh. Jotenkin ymmärrän, että sotea valmistelemaan ei kutsuttu ihmisiä jotka eivät todennäköisesti hyväksyisi sen askelmerkkejä, vaan niitä jotka hyväksyvät.


      • jäiavoimeksi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hyvä esimerkki on suhtautuminen Soten valinnanvapauteen.

        Niin, poliittisista kysymyksistä löytyy erilaisia näkemyksiä ja se on normaalia. Tulevaisuuteen taas ei näe kukaan, joten sekin vielä.

        >Oppositio ja Yle ovat tukeutuneet Sotea vastustaviin tutkijoihin, jotka ovat katkeroituneet, koska heitä ei hyväksytty Sotea valmistelemaan

        Heh. Jotenkin ymmärrän, että sotea valmistelemaan ei kutsuttu ihmisiä jotka eivät todennäköisesti hyväksyisi sen askelmerkkejä, vaan niitä jotka hyväksyvät.

        Sotea valmistelemaan kutsuttiin parhaat asiantuntijat ja sitten nämä tynkäasiantuntijat jäivät ruikuttamaan - - ja totta tosiaan ovat myös ruikuttaneet.


        "Tulevaisuuteen taas ei näe kukaan, joten sekin vielä."

        Mutta entäs lopetatko omien "tutkijoittensa" kautta ilmastonmuutoksen, muovin läpitunkevuuden jopa ihmisten elimistöön, bakteeriresistenssin, nuorten oudot hiipumiset pois elämästä, sotaretoriikan lisääntymisen, öljyn rajallisuuden, .... niin a'vot - - ei ongelmia :)

        Toinen mahdollisuus on että kiellät esim. ilmastomuutoksen, kiellät bakteeriresistanssin, kiellät muovien käytön vaarallisuuden, kiellät nuorten aineiden käytön, kiellät nuorten lukutaidottomuuden, kiellät .... niin ainahan löytyy tutkija tai tutkimus, joka tukee näitä luulojasi. Joka lähtöön nykyään löytyy tutkimus!


      • olinoikeassa kirjoitti:

        Taisin siis olla oikeassa Mr. Ruutikallo, että Herra Ruutikallo lopettaa omien "tutkijoittensa" kautta ilmastonmuutoksen, muovin läpitunkevuuden jopa ihmisten elimistöön, bakteeriresistenssin, nuorten oudot hiipumiset pois elämästä, sotaretoriikan lisääntymisen, öljyn rajallisuuden, .... niin a'vot - - ei ongelmia :)

        Toinen mahdollisuus on että kiellät esim. ilmastomuutoksen, kiellät bakteeriresistanssin, kiellät muovien käytön vaarallisuuden, kiellät nuorten aineiden käytön, kiellät nuorten lukutaidottomuuden, kiellät .... niin ainahan löytyy tutkija tai tutkimus, joka tukee näitä luulojasi. Joka lähtöön nykyään löytyy tutkimus!

        Ymmärrän hyvin että sinusta on parempi kuolla nelikymppisenä haavakuumeessa auranvarteen lujasti Jumalaan ja taivaspaikkaan luottaen kuin kahdeksankymppisenä pakanana johonkin muuhun.

        Ihmiskunnan ongelmien kimpussa painii huima määrä lähes kauttaaltaan ei-fundisuskovia tutkijoita jotka tunnetusti saavat myös tuloksia aikaan, kunhan vain on resursseja. Sen sijaan rukoilemalla ei tapahdu yhtään mitään. Te fundikset olette likimain hyödyttömyyden ruumiillistumia, mutta puolustan silti oikeuttanne käydä ja kukkua kaikille turvallisessa yhteiskunnassa.

        Tuo öljyn rajallisuus, jonka jo peräti toistit, on muuten hupaisa pointti. Todennäköistähän on, että sitä törkyä tulee jäämään maan poveen hyödyntämättömänä huima määrä, kun päästöttömämpi energia halpenee koko ajan hyvää vauhtia.


      • mielimuuttuikin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin että sinusta on parempi kuolla nelikymppisenä haavakuumeessa auranvarteen lujasti Jumalaan ja taivaspaikkaan luottaen kuin kahdeksankymppisenä pakanana johonkin muuhun.

        Ihmiskunnan ongelmien kimpussa painii huima määrä lähes kauttaaltaan ei-fundisuskovia tutkijoita jotka tunnetusti saavat myös tuloksia aikaan, kunhan vain on resursseja. Sen sijaan rukoilemalla ei tapahdu yhtään mitään. Te fundikset olette likimain hyödyttömyyden ruumiillistumia, mutta puolustan silti oikeuttanne käydä ja kukkua kaikille turvallisessa yhteiskunnassa.

        Tuo öljyn rajallisuus, jonka jo peräti toistit, on muuten hupaisa pointti. Todennäköistähän on, että sitä törkyä tulee jäämään maan poveen hyödyntämättömänä huima määrä, kun päästöttömämpi energia halpenee koko ajan hyvää vauhtia.

        "Ihmiskunnan ongelmien kimpussa painii huima määrä lähes kauttaaltaan ei-fundisuskovia tutkijoita jotka tunnetusti saavat myös tuloksia aikaan, kunhan vain on resursseja. "

        Eli ongelmia nyt sinun mielestäsi alkoi yhtäkkiä ollakin :)


      • mielimuuttuikin kirjoitti:

        "Ihmiskunnan ongelmien kimpussa painii huima määrä lähes kauttaaltaan ei-fundisuskovia tutkijoita jotka tunnetusti saavat myös tuloksia aikaan, kunhan vain on resursseja. "

        Eli ongelmia nyt sinun mielestäsi alkoi yhtäkkiä ollakin :)

        Voi sinua vääristelevää höppänää. Millä matematiikalla, se, että ihmiskunta on ottanut valtavia askeleita parempaan päin, tarkoittaisi sitä että ei olisi enää ongelmia?

        Jos te fundikset olisitte saaneet määrätä, meillä olisi vain ongelmia – mm. suunnaton lapsikuolleisuus –mutta ei edistystä eikä kehitystä.


    • Pudis55

      Lisää lunta tupaan. Maahanmuuttajatkin ovat onnellisia.

      Suomi on tuoreen raportin mukaan maailman onnellisin valtio, kertoo uutistoimisto AP.Uutistoimisto AP:n välittämän uutisen on julkaissut muun muassa sanomalehti The Washington Post.
      Maailman onnellisimmat valtiot laitetaan järjestykseen vuosittain raportissa, joka tunnetaan englanninkielisellä nimellä The World Happiness Report.
      Raportissa arvioidaan muun muassa sellaisia muuttujia kuin eliniän odotetta, yhteiskunnallisia tukia ja korruptiota.
      Vuodesta 2012 julkistetun raportin kärkeen on nousseet perinteisesti pohjoismaiset valtiot.
      Suomi nousi tänä vuonna kärkipaikalle. Se syrjäytti viime vuoden ykkösen Norjan.

      Muut kymmenen parhaan valtion joukkoon noussutta maata ovat: Tanska, Islanti, Sveitsi, Hollanti, Kanada, Uusi-Seelanti, Ruotsi ja Australia.
      Yhdysvallat putosi tämänvuotisessa vertailussa 18. sijalle edellisvuoden 14. sijalta.
      Tämän vuoden raportin erityisenä teema oli maahanmuuttajien hyvinvointi ja onnellisuus.

      • >Lisää lunta tupaan. Maahanmuuttajatkin ovat onnellisia.

        Tämä on juttu joka taatusti vähentää joidenkin ihmisten onnellisuutta entisestäänkin. Samaan tapaan kuin tiettyjen ventovieraitten ihmisten avioliitot...


      • Ikävä uutinen Turusta. T.S "Turkulaiselle kebab-yrittäjälle satelee uhkaavia tekstiviestejä ja valetilauksia".
        Viestien tyyppi on sita samaa kauraa joita näillä palstoilla usein näkee - valitettavasti. Silti yrittäjä elättää itsensä ja mahdollisesti perheensä. (maahanmuuttaja tausta)


      • epikuros kirjoitti:

        Ikävä uutinen Turusta. T.S "Turkulaiselle kebab-yrittäjälle satelee uhkaavia tekstiviestejä ja valetilauksia".
        Viestien tyyppi on sita samaa kauraa joita näillä palstoilla usein näkee - valitettavasti. Silti yrittäjä elättää itsensä ja mahdollisesti perheensä. (maahanmuuttaja tausta)

        Eikö tuollainen valetilaus ole juridisesti petos? Toivottavasti poliisi palvelee ihmisiä yhtä hyvin etnisestä taustasta riippumatta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikö tuollainen valetilaus ole juridisesti petos? Toivottavasti poliisi palvelee ihmisiä yhtä hyvin etnisestä taustasta riippumatta.

        Yrittäjä oli koittaanut selvittää kännykkänumeroita mutta valitettavasti ne olivat prepaid-liittymiä.
        Eikä sekään olisi oikea tapa/laillinen jos heittäisi ne nummerot someen.


      • epikuros kirjoitti:

        Yrittäjä oli koittaanut selvittää kännykkänumeroita mutta valitettavasti ne olivat prepaid-liittymiä.
        Eikä sekään olisi oikea tapa/laillinen jos heittäisi ne nummerot someen.

        Noh, yksi kivasti kiusaajia kusettava ratkaisu on tietenkin se että ei toimita tilauksia numeroille joille ei löydy haltijaa Fonectasta. Tsekkaaminen vie alle minuutin eikä maksa mitään.


    • Pudis55

      Mukava havainto on että uskonnottomuus ja onnellisuus korreloivat vahvasti. Kuta vähemmän uskovaisia sitä onnellisempia ihmiset ovat.

      • Noh, tuohan on taas vain yksi syy "uskoville" kiistää koko selvitys tai julistaa se Saatanan juoneksi.

        Toisaalta tuokin on hankalaa, kun tämä onnellisuus olisi niin näppärää selittää Sipilän hallituksen aktiivimallin ynnä muiden oivallisten päätösten seuraukseksi. Se taas on sikäli ongelmallista, kun Sipilän aikana on päästetty homotkin naimisiin, mikä on Saatanasta.

        Paha rasti.


    • Pudis55

      Näin on. Muuten tuo saatana on kätevä käsite. Silloin kun ei voida enään meitä attejakaan syyttää niin vedetään saatana hihasta. Saatanan tekosia. Se saa jopa voimakastahtoisimman hihhulin välillä valtaansa. Onneksi hihhulin tahdonvoima (omien sanojen mukaan) voittaa viimein saatanan houkutukset. Oikeastihan näin ei käy vaan pimppi voittaa jopa saatanakin. Saatanasta puhuminen loppuu kun on pienikään mahdollisuus päästä pukille.

      • Aika suorasukainen ja hauska oli tapa jolla asian esitit. Vieläkin naurattaa.


      • Pudis55
        sage8 kirjoitti:

        Aika suorasukainen ja hauska oli tapa jolla asian esitit. Vieläkin naurattaa.

        Lestaadiolaisilla on vieraan pimpin hämmentämiseen ihan oma sanakin, matkasynti. Matkasynnit pestiin SRK hurskaiden veljien synninpäästöllä lumenvalkeiksi ja sen jälkeen taas kotiin perheen luo kevein sydämin.


      • Pudis55 kirjoitti:

        Lestaadiolaisilla on vieraan pimpin hämmentämiseen ihan oma sanakin, matkasynti. Matkasynnit pestiin SRK hurskaiden veljien synninpäästöllä lumenvalkeiksi ja sen jälkeen taas kotiin perheen luo kevein sydämin.

        Tuota en ole ennen kuullutkaan. Aina tuo tieto karttuu. Eläkeläiselläkin. Kun vaan sitten muistaa myöhemmin.


      • "Saatanan tekosia."

        Taitaa muuten olla voimakaampi kui se "jumala" ku kerran saa jatkuvasti ateistit toimimaan oman halunsa mukaisesti mutta jumalalla ei vaan ole mitään vaikutusta ateisteihin :)


      • Pudis55
        code_red kirjoitti:

        "Saatanan tekosia."

        Taitaa muuten olla voimakaampi kui se "jumala" ku kerran saa jatkuvasti ateistit toimimaan oman halunsa mukaisesti mutta jumalalla ei vaan ole mitään vaikutusta ateisteihin :)

        Tunnetko saatanan niin hyvin että tiedät hänen halunsa? Outoa, kun olen kysellyt täällä että mikä tämä saatana on niin ei vastausta ole tullut ja nyt sinä väität ihan toista.


      • Pudis55 kirjoitti:

        Tunnetko saatanan niin hyvin että tiedät hänen halunsa? Outoa, kun olen kysellyt täällä että mikä tämä saatana on niin ei vastausta ole tullut ja nyt sinä väität ihan toista.

        Huomaa että code_red viljelee sarkasmia. Hän on kirjoitellut viime kuukausina niin vähän, että et ehkä tunne tyyppiä vielä. 😉


      • Pudis55 kirjoitti:

        Tunnetko saatanan niin hyvin että tiedät hänen halunsa? Outoa, kun olen kysellyt täällä että mikä tämä saatana on niin ei vastausta ole tullut ja nyt sinä väität ihan toista.

        Tunnen just sen vertaa mitä hihhulit on näillä palstoilla kertonu :D Ja he nimenomaan jatkuvasti väittää, miten saatana vaikuttaa ateisteihin. Sitä he eivät vaan osaa selittää miksi "kaikkivoipa jumala" ei siihen pysty :D Johtopäätös -> "saatana on voimakkaampi kuin jumala" :) Loogista...


    • it-will-happen

      Maailman väkiluku kääntyy pian laskuun globalismin myötä. Vaikka harva sitä haluaa uskoa, niin globalismi vie ihmiskunnan tilanteeseen, jossa maailman hyödykemarkkinat ja poliittinen päätäntävalta on kontrolloituna yhden instanssin käsissä ja leivän syrjässä pysyy lopulta kiinni vain johtamiseen, tuotantoon, valvontaan yms. toimintaan tarvittava määrä ihmisiä. Loput kuolee nälkään, koska sosiaalitukijärjestelmät, avustukset yms. ajetaan pikkuhiljaa alas. Syntyvyys kääntyy toiminnan vuoksi laskuun, nälkä, puhtaan veden puute, sairaudet ja väkivalta niittää köyhien maiden populaatiot ja ns. ulkopuoliset. Maapallon autioituminen on hyvässä vauhdissa jo muutamien satojen vuosien sisällä. Vuonna 3000-3500 maapallolla elää vain n. kolmannes nykyisestä määrästä, koska syntyvyyttäkin tullaan säännöstelemään lailla. Ihmiskunta tulee väistämättä tilanteeseen, jossa elinedellytysten nostaminen pöydälle, niiden suunnitteleminen ja suunnitelmien toteuttaminen, on pakollista maailmanlaajuisesti, koska muuten väestönkasvu ja kaikki sen mukana syntyvät lieveilmiöt vie meidät anarkiaan ja dystopiaan. Jokainen sukupuuttoon syöty eläin, jokainen kasvi, mehiläiset jne. on askel kohti lopullista tuhoa. Eikä tämä toiminta tule olemaan mitään "illuminati depopulation" yms. huuhaata, sillä tämän tulee toteuttamaan ihan tavalliset virkaihmiset ihan arkipäiväisenä poliittisena perusteltuna toimintana.

    • jeesusfani1

      Kirjoitit, että ”maailmanlaajuisesti edistys on ollut valtavaa, mutta se ei tietenkään selviä tavaamalla raamattua tai kuuntelemalla huijaavia tempaussaarnaajia, vaan hankkimalla oikeaa, paikkansa pitävää tietoa luotettavista lähteistä”
      Linkitit luotettavana lähteenä HS:n tulevaisuuskirjeenvaihtaja Heikki Aittokosken kirjoituksen toiveikkuudesta, jota toiveikkuutta hänelle edustaa psykologian professori Steven Pinkerin ajatukset hänen kirjoittamassaan kirjassa Enlightenment. Aittokoski toteaa:: ”Pinkerin viesti kuuluu, että järki tiede ja humanismi ovat nyt voitolla”.

      Tiedekö voitolla?
      Länsimaisen tieteen avulla olemme noin parissa sadassa vuodessa saastuttaneet ilmakehän, lukemattomia hehtaareja viljelykseen kelpaavaa maata, saattaneet muutamassa kymmenessä vuodessa, myös Suomessa, juomakelvottomiksi luonnonlähteitä, jokia, järviä, pohjavesiä ja tilanne sen kun jatkuu ympäri planeettaamme.
      Tieteentekijöiden kehittämiä synteettisiä kemikaaleja, joista osa on ns. hormonihäiriköitä kiertää verenkierrossamme sadasta yli kahteensataan. Juomana käyttämämme vesi sisältää mikro-/nanomuovipartikkeleja, ja kun elintarviketuotannossa käytetään samaa vettä, niitä sisältävät myös kaikki elintarviketeollisuuden tuottamat elintarvikkeet.
      Ilmakehämme saastumisen seurauksena meitä uhkaavat luonnonkatastrofit tulevat tulevaisuudessa maksamaan maltaita, aiheuttamaan myös ennenaikaisia kuolemia.
      Esim. USA:ssa viime vuoden luonnonkatastrofien kokonaislasku veronmaksajille oli 306 miljardia euroa.
      Tutkimusten mukaan myös Golf-virta on hyytymässä, joka tarkoittaa eurooppalaisille sitä, että ”varpaita alkaa paleltamaan ja pohjoismaalaisten varpaita vielä enemmän”.

      Taistelu antibioottiresistenttejä bakteereita vastaan ollaan häviämässä. kuin myös sota huumeita vastaan.

      Tutkimusten mukaan ensimmäistä kertaa 150 vuoteen suomalaiset, myös muutkin länsimaalaiset, ovat alkaneet tyhmistyä.
      Myös hedelmättömyys uhkaa parisuhteita.
      Tutkimusten mukaan noin neljänkymmenen vuoden aikana siemennesteen keskimääräinen siittiöpitoisuus on laskenut länsimaissa liki 60 prosenttia ja jatkuu edelleen noin 1.5 prosenttia vuodessa. Tieteentekijät eivät tiedä syytä moiseen. Muslimimiesten siittiöpitoisuudessa ei moista ole havaittu.

      Ja kun tieteentekijöiden vuonna 1947 kehittämää tuomiopäivän kelloa siirrettiin viimeksi tämän vuoden tammikuussa näyttämään aikaa kahta minuuttia vaille puoliyötä, niin toki voivat HS:n tulevaisuudenkirjeenvaihtaja sekä hänen mainitsemansa Pinker olla samaa mieltä järjen ja tieteen voittokulusta.

      • Ja ennen modernia tiedettä lapsikuolleisuus oli monikymmenkertainen nykyiseen verrattuna, elinajanodote neljäkymppiä (jos ei kuollut jo pienenä), erittäin raakaa sotimista harjoitettiin kaikkialla ja ylisummaan suurin osa maapallon ihmisistä oli nykyvinkkelistä aivan käsittämättömän köyhiä – myös suomalaiset.

        Se italialainen joka 220 vuotta sitten kirjoitti matkastaan Pohjolaan, nimeä en nyt muista, majoittui Turun lähellä erään papin kotiin ja raportoi, että hän ei ollut missään nähnyt niin kammottavaa saastaa ja likaa kuin tuossa majapaikassaan. Ja kyse oli sentään kohtuullisesti toimeentulevasta papista ja 1700-luvun mittapuista! Tähänkö haluaisit palata?

        Suomen sisävedet ovat muuten nykyään hämmästyttävän puhtaita kaikilla mittareilla ja erityisesti verrattuna 1960- ja 1970-lukuihin, jolloin käsiä jo nostettiin pystyyn pelin menettämisen merkeissä. Ympäristömyrkyt tuhosivat merikotkakannan 40 vuotta sitten lähes nollaan, mutta nykyisessä ympäristön puhtaudessa noita jättiläisiä liihottelee taivaallamme jotain 1500 uljasta yksilöä.

        Nykytiedon mukaan mikromuovit eivät aiheuta ihmisen keholle terveyshaittoja, mutta toki tutkimusta on tehty vasta vähän. Aikanaan viisastumme tässäkin.


      • >Tutkimusten mukaan ensimmäistä kertaa 150 vuoteen suomalaiset, myös muutkin länsimaalaiset, ovat alkaneet tyhmistyä.

        Lainaanpa tähän itseäni toisesta ketjusta:

        "Useimmat oikeat peruskoulunopettajat ovatkin havainneet, että tutkimusten osoittama kansan älykkyystason kääntyminen loivaan laskuun johtuu ainakin siitä, että ne naiset synnyttävät vähiten joiden geenit olisivat parhaat, ja ne taas eniten joiden huippuoivalluksia ovat työn ja koulutuksen vieroksuminen sekä sosiaalitukien maksimointi."


    • Pudis55

      Kyllä jumala nyt siunaa Suomea. Ensin ykkösiä onnellisuudessa ja nyt Nordea siirtää pääkonttorin Vallilaan Helsinkiin. Kiitos jumala ja Nalle, tai siis Nalle.

    • Ensinoma

      Dnaan peilikuva on syytä tarkistuttaa peilaamalla.

      • Hyvä kun nostat hyvän aloituksen vaikken ihan viimesen päälle käsittänyt sanomaasi.


    • ReCAPTCH

      No,lopunaikoina asiat ovat juuri niin että rauha rauha....mutta todellisuudessa ihmiskuntaa petetään kaikessa....nykyajan yleinen ilmapiiri on että laittomuus on vallalla....eli laittomuus Jumalan Sanaa kohtaan.synti sallitaan "laillisesti". Varas on tullut vain varastamaan,tappamaan ja tuhoamaan...oikeastaan suurin valhe onkin se että ihmisille uskotellaan että kaikki on hyvin...siis että ihmiset touhuavat kaikkea "tärkeää" ja ikuisuuden valossa aika menetetään.Tänään on aika tehdä parannus kaikesta synnistä ja tehdä parannus.Jeesuksen Golgatan sovitustyö on meidän ainoa toivomme.Tänään....Asenne ratkaisee.itse en enää nykyään luottaisi mihinkään näkyvään että asiat ovat nykyisin hyvin....maailma arvoineen kulkee vauhdilla kohti omaa tuhoaan...ensimmäistä kertaa koko elämän aikana tuntuu siltä että maailma On lopun ajassa...RAAMATTU ON TOTTA,ON TAIVAS ja ON HELVETTI. JEESUS KRISTUS ON ELÄVÄN JUMALAN ELÄVÄ POIKA.PYHÄ HENKI ON TOTTA....itse koen että eletään aikaa jolloin on oikeasti valittava mihin oikeasti uskoo ja kenen riveissä seisoo.NYT voi vielä turvautua Jeesuksen sovitustöhön,antaa elämänsä Jeesukselle,saada kaikki syntinsä anteeksi,syntyä uudesti ylhäältä ja pelastua.tämä on tietysti elävästi uskovien viestiketjua mutta kirjoitin nyt näin koska elämän tärkein asia on ratkaista suhde Jeesukseen.ja lukijoina on tietysti myös niitä jotka eivät ole itse vielä elävässä uskossa Jeesukseen.

      • Ihmiskunnan ajaa tuhoon, ihan oma ahneus ja sitä seuraavat kulkutaudit ja yleinen epäjärjestys, Ei suinkaan se, että ihmiset eivät usko samaan Jumalaan. Miksi noin olisi, tuhansia vuosia jatkunut jonkunlainen eloko, yht, äkkiä sitten loppuisi. Eihän tuolle löydy mitään pohjaa, ei historian valossa kuten ei myöskään Raamatun valossa.


    • q.v

      Ihmisten lukumääräinen lisääntyminen viimeisen sadan vuoden aikajaksolla on ollut valtavaa. Ja kehitys on edelleen saman suuntaista. Väkiluku lisääntyy ja ekosysteemin kuormitus sekä luonnonvarojen kulutus jatkaa kestämätöntä kehitystä.

      Ajatellaan, ettei ihmiskunta kykene ratkaisemaan ongelmiaan ja tapahtuu valtaisa romahdus. Taudit, ruoka, luonnonvarat ja niin edelleen eivät riitä. Tapahtuu ihmiskunnan lukumääräinen romahtaminen sotien ja tautien johdosta. Kaaos, anarkia ja tuho pahimmassa mittakaavassa.

      Tarkoittaako se sitä, että Jumala on olemassa?

      • >Ihmisten lukumääräinen lisääntyminen viimeisen sadan vuoden aikajaksolla on ollut valtavaa.

        Mikä johtuu pitkälti joskus 110 vuotta sitten keksitystä ammoniakkisynteesistä ja siitä seuranneesta ruuantuotannon huimasta kasvusta. Luomuviljelyllä ihmiskanta olisi pysynyt hyvin aisoissa, mutta tuskin meillä sitten olisi nykyistä elintasoakaan. Ainakin sapuskan hinta olisi varovasti arvioiden 2–3-kertainen. Rintsikkatalojen perunanviljelyä varten mitoitetut jättipihat olisivat todellakin yhä perunalla, ja Falck suojaisi niitä varkailta. 😊*

        On todennäköistä, että noin käy kuten profetoit, jos ongelmat jäävät ratkomatta. Todennäköistä taas ei ole, että ne jäävät ratkomatta. Ratkomisella tarkoitan tässä vähintään sellaista tilannetta, jossa järjestyneet yhteiskunnat säilyvät pääosin kunnossa ja ongelmien mittakaavat kestokyvyn piirissä.

        *) Keinolannoitteet otettiin yleiseen käyttöön vasta toisen maailmansodan jälkeen, joten oletan että siihen saakka historia olisi mennyt suunnilleen toteutuneella tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe