Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulla+on+verenpainetauti,+kyllä+sauna+tekee+mukavaa.
Puolen+tunnin+päästä+on+vuoro.
Tosin+täällä+kerrostalossa+on+sähkösauna+ja+kellonajat,+ei+se+samaa+ole,+kun+puusaunat+kesällä+ja+rantamökin+saunasta+pääsee+välillä+järveen.+Kun+vielä+itse+tehdyt+puut+ja+itse+lämmittää,+tunne+on+eri.
11.11.2017 17:26
Sinulla+sitä+vipinää+sitten+riittää.
Mulla+poika+täyttää+5+joulukuuta+50,+muttei+se+näin+mitään+pidä.+Jos+pitää+yleensä++niin+luultavasti+kesällä+mökkimaisemissa.
11.11.2017 17:17
Ihminen+imee+vaikutteita+koko+ikänsä.+Sen+mukaan+itse+muokkautuu.
On+rikkaus,+että+eri+sukupolvet+voisivat+keskustella+hyvässä+rakentavassa+hengessä.
Tuollainen+lyttääminen,+kuin+tuossa+kolumnissa,+saa+minun+niskakarvani+pystyyn.
Tuo+mainitsemasi+30+vuoden+virstanpylväs,+lienee+yleensäkin+sellainen,+jolloin+ihmisen+ajatusmaailma+laajenee.+Useimmilla+on+jo+tapahtumia+takana+ja+toiveet+eteenpäin+seljenneet.
On+hyvä,+että+epäkohtia+nostetaan+päivänvaloon.+Tuo+ahdisteluasia+on+hyvässä+paikassa+nyt+tapetilla,+koska+yhteiskuntaamme+on+tullut+erikulttuurisia+miehiä,+jotka+ajattelevat+eri+tavalla+naisista.
Joskin+on+myös+niin,+että+se+minkä+joku+toinen+kokee+ahdisteluksi,+toinen+viittaa+kintaalla.
Jos+minua+joku+vaikka+tökkäisi+yllättäen+tissin+päällä,+huitaisisin+laakin+käteen+ja+käskisin+sian+painua+lättiinsä.
Asia+muuttuisi+toiseksi,+jos+käsiksi+käytäysiin.+(Siis+esimerkkinä+näin)
11.11.2017 15:56
Kyllä+sitä+keskustelee+miten+vaan,+mutta+läheisieni+kanssa+haluan+välillä+olla+naama/naama.
11.11.2017 14:51
Kiitos+Paloma
Olen+joitain+Enbusken+kolumneja+lukenut,+en+pidä+hänen+tyylistään,+heittelee+kaikkea+ilkeää,+ilman+mitään+perusteita.
Väittää,+että+Altzheimerin+tautia+yli+yli+puolella,+ei+tiedä+sen+taudin+esiintyvyydestä+näköjään+mitään.
Selittää,+kuinka+ilkeät+vanhukset+lisääntyy,++tunteeko+hän+koko+maailman+vanhukset,+joka+ikäluokassa+on+eri+luontoisia+ihmisiä.
Tällaisia+kun+luetaan,+tulee+mieleen,+ettei+suotta+puhuta+siitä,+että+on+hyvä,+jos+kansalaisilla+olisi+medialukutaitoa.
11.11.2017 14:49
Yksi+asia+mikä+minua+tässä+kyseisessa+asiassa+närästää+on+se,+kun+puhutaan+nykyhetkestä+ja+ajasta+n.50+vuotta+tai+vanhemmasta+sitten.
Keskustelussa+on+asioita,+joista+ennen+ei+ei+puhuttu,+ei+ole+mitään+tilastoja,+kuka+kiusasi+ketä,+kuka+oli+kaappijuoppo,++kuka+nai+ketä,+yhteiskuntarakennekin+oli+sellainen,+että+vanhuksetkin+meni+siinä+sivussa+oli+niitä+sitten+1,2,+tai+kolme.
Nykyään+kaikki+asiat+levitellään+netissä,+ympäri+maailmaa,+ei+ole+tabuja.
Jos+Tuomas+on+kokenut+sukulaisensa+piilovittuilijoiksi,+ei+se+tarkoita,+että+Sinun,+minun+ja+hentun+Liisankin+sukulaiset+niitä+olisivat+olleet.Meidänkin+sukupolvemme+oli+suvaitsevampaa,+kuin+vanhenpiemme+ja+isovanhempiemme.
Muistellaas+vaan+60-lukua.
11.11.2017 13:35
Tämän+päivän+vinkkelistä,+kun+katsoo,+kamaluuksiakin+oli+noissa+yleisesti+hyväksytyissä+kasvatusmenetelmissä.
Hyvä,+että+ymmärrys+on+yleisesti+ottaen+parempi+nykyään.
Asioita+pitäisi+mielestäni+aina+peilata+aikaansa.
Ei+tämä+päivä+ja+50-100+vuotta+sitten+ole+verrattavissa+keskenään.
Elämän+kuuluu+mennä+niin,+että+se+kehittyy+eteenpäin.+Valitettavasti+vain+ihmisen+henkinen+kehitys+on+se,+joka+ei+ota+kehittyäkseen.
Sitten+käytetään+aikaa+johonkin+näin+hedelmättömään,+kuin+edellisten+sukupolvien+haukkumiseen.
Sitähän+se+Tuomaskin+teki,+mistä+syytti+muita.
tuo+´´olla+armollinen´´+on+lapsellista+itsensä+ylentämistä.
11.11.2017 13:05
TVsarja+miehestä,+jolla+on+viisi+vaimoa+ja+liuta+muksuja.
Katsoin+kerran+yhden+osan,+halusin+tietää+mistä+on+kysymys.
Meikäläiseltä+meni+kyllä+yli+hilseen+tuo+elämänmuoto.
11.11.2017 12:34
Kyllä+tää+nyt+aika+hyvin+toimii,+tosin+pätkii+vähän+välillä+ja+avautuu+välillä+erilailla.
Nytkin+tulin+palstalle+toista+kautta,+kun+ennen+ja+sitten+taas+itsekseen+muuttui+tavalliseksi+malliksi.
Täytyy+katsoo+missä+se+akku+luuraa,+jos+alkaa+kovin+temputtaa.
11.11.2017 12:28
Ei+ole+vielä+jouluntuntoja.+Yleensäkin+vietä+´´lyhyen´´+joulun.
Eli+ajattelemisenkin+aloitan+vasta+1+adventista.+Valoja+pistän+joskus+joulukuun+aikana+ikkunaan.
Näkyi+tuolla+rivitalon+pihassa+jo+useammassa+valoja+puskiin+laitetun.+No+mikäs+siinäkään,+kivahan+noita+on+ohi+kulkiessaan+katsella.
Joululahjoja+tosin+saatan+ostella+tässä+pitkin+aikaa+jälkeläisille.+Työnnän+ne+vaatehuoneeseen,+siellä+ovat,+kunnes+lähenpänä+joulua+paketoin.
Veljen+kanssa+kaksin+ollaan.+Itse+käyn+väkeä+moikkaamassa.+Jonkin+verran+jouluruokia+laitan,+en+suurellisesti.
11.11.2017 12:24
Kolumnista+tuli+ensimmäiseksi+ajatus.+´´Ei+siis+mitään+hyvää+ikäihmisissä.´´
Provosointia?+Ikärasismia?
Mitä+koulukiusaamisen+vähenemiseen+tulee,+vaikka+sitä+ennen+oli,+siitä+ei+puhuttu,+en+muista+kuulleeni+edes+termiä+nuoruudessani,+joten+mistä+se+Tuomas+sen+tietää.
Perustelua,+faktaa+kaipasin.
Toki+pitää+muistaa,+että+kolumni+on+mielipide,+ei+faktatotuus.
Toinen+juttu,+´´juopottelu+on+vähentynyt+sitten+90-luvun´´+sanoo+hän.+Voi+ollakin,+mutta+minunkin+poikani+oli+silloin+jo+yli+20.
Joten+mistä+hän+oikein+ylipäätään+puhuu.+Keitä+hän+kehenkin+vertaa.+
Minä+muistan+hyvin+sen+kamalan+väännön+äiten+kanssa,+kun+sitten+viimein+sain+ne+farkut+ja+sen+peruukkilakin.+Kun+ne+äiten+mielestä+olivat+kamalia.
Niin+se+on+aina+ollut+sukupolvesta+toiseen+ja+tulee+vissiin+olemaan.
Mitä+noihin+ilkeyksiin+tulee,+on+turha+yleistää.+niin+on+monta+mieltä,+kuin+henkilöäkin.
Tuomas+sanoo+otsikossa,+että+´´kun+heitä+kohdellaan+yksilöinä´´+puhuessaan+arvostuksesta.
Kuitenkin+koko+kolumni+on+suurinpiirtein+yleistämistä.
11.11.2017 12:15
Huvittaa,+kun+aloitus+on+palstan+toimimattomuudesta+ja+tuonne+loppuun,+kun+on+lisätty+tämä+´´aiheesta+muualla´´+niin+nyt+siellä+on+kaikkea+muuta,+mikä+ei+liity+ketjun+aloitukseen+ollenkaan.
10.11.2017 22:58
Riippuu+tietysti+lääkäristä.
Tuossa+puhuttiin+infarktien+ehkäisystä.+Mutta+kohtuullinen+saunominen+on+todettu+hyväksi+sydämen+vajaatoimintaa+sairastaville.
10.11.2017 22:38
Äsken+just+heti+poistettiin+saunaosiosta+viestini,+kun+kommentoija+kysyi+linkkiä,+sen+laitoin+saatesanoin.+Ein+ymmärrä+poistoa.
Laitoin+toisen+linkin,+joka+kertoo+saman+asian,+saas+nähdä+saako+olla,
10.11.2017 20:30
Laitoin+linkin+jo+kerran,+lauseen+kera.+Poistettiin,+en+tiedä+mitä+sääntöjen+vastaista+siinä+oli.
Yritetään+uudelleen.+Prosenttiluvun+muistin+liian+alhaisen.
https://yle.fi/uutiset/3-7825484
10.11.2017 20:23
Nykyään+nuo+robotit+sekoittelee+kaiken,+ei+mitään+tolkkua.
Mulla+on+ruvennut+sähköpostissa+menemään+roskapostiin+kaikkein+tärkeimmät+postit,+kuten+esim.+vastaus+eläinlääkäriltä+ja+Telian+lasku.
10.11.2017 18:43
korjausl+jotain+kautta.
Nyt+on+ollut+20+min.+sammumatta.+En+tajua+mikä+on.
10.11.2017 16:59
Kun+menin+tänään+eka+kertaa+älykännyllä+googleen,+heti+tuli+sivulle+vilkkuva+´´nappi´´+ja+teksti,++Telian+käyttäjä,+olet+voittanut+Ipadin.+Empä+avannut,+tuli+tunne,+että+oli+huijaus.
Tää+läppäri+toimii+joatin+mautta+muutaman+minuutin+ja+menee+taas+ihan+pimeeksi.
10.11.2017 16:48
Elä+ja+anna+toistenkin+elää.
Mitä+ihminen+kylvää,+sitä+hän+myös+niittää.
10.11.2017 13:18
Jaa,+mistäpä+sitä+tietää,+mitä+vielä+löytyy,+sen+maalle+mönkineen+kalan+ja+nykyihmisen+välistä.
08.11.2017 19:21
156 / 191