- Se on Vattenfal, eli kaksi laskua saan.
- Järvestä itse onkimia ahvenia syönyt, ei niissä selkäruodon lisäksi ole juuri mitään ruotoja.
Maukkaita ovat, kun esim. voissa paistaa. - Eikö+Carunan+laskussa+peritä+ALV:tä?
Mulla+on+tuo+mökin+siirtofirma+Elenia,+siinä+on+Alv+24%+ja+summa+perässä. - Jäi pois, siis energialaskussa on myös alv.
- Mulla+on+enegialaskussa,+perusmaksu+ja+energiamaksu.
Siirtolaskussa+on,+perusmaksu,+siirto+ja+sähkövero.++Alla+lukee,+veroton+summa++24%+alvia. - Aivan ja noin kaksi kolmasosaa linnuistamme on muuttolintuja.
Toinen asia mikä lintuja verottaa on sääolosuhteet.
Kuinka usein käykään, että linnut tulevat, kun on lämmintä ja sitten tulee takatalvi hyönteiset hyytyy, pesintä epäonnistuu.
Kun on hyvä vuosi lintujen kannalta, voi onnistua kaksi pesintää.
Joten ei se suurin syyllinen ole metsätalous, vaikka jotkut tahot yrittääkin sitä mantraa läpi lyödä.
Täällä sentään linnuilla on pesimärauha. - Yksi mahdollisuus on harsosääksi, ellei ole banaanikarpänen.
- Tuo mitä minä olen ostanut, on siivutettuna pienempi paketti, voi niitä olla muitakin. Minä, kun olen yksineläjä, katson aina pienempiä paketteja.
Olin kuukauden ilman juustoo, just sitten ostin paketin, tein niin, että otan vaan puolikkaan siivua leivälle kokonaisen sijaan.
Silloin, kun edesmennyt avomieheni söi kevyttuotteita, kyllä ne juustotkin oli minusta, kun kengänpohjaa olisi syönyt. Tästä on tosin aikaa, että kai nekin on muuttunut. - Joskus oli juttua, muistaakseni Tamperelaisessa, että joku nuoripari oli ostanut sohvan kierrätyskeskuksesta ja yht´äkkiä oli huusholli täynnä luteita.
Itse kun vielä asuin Tampereella pienkerrostalossa, jostain huoneistosta löytyi turkiskuoriainen.
Koko talo myrkytettiin, sitä ei sen jälkeen tavattu.
Mökillä muutama vuosi sitten, kun pojantytär kaverinsa kanssa nukkuivat pikkumökissä, tulivat kertomaan, että siellä on jotain hyönteisiä joka paikassa.
Netin avulla selvitettiin, että kyseessä oli havumetsässä viihtyvä harmiton elukka, en nimeä enää muista.
No siitä päästiin tekstiilien pulistamisella ja imuroinnilla. - Mitä näistä. Kukaan ei kuollut.
Itsekin pohdin toisinaan joitain kommentteja, että miten pitäisi ymmärtää ja sitten on myös niitä, joita en ymmärrä ollenkaan. - Minä tykkään Luomu-kermajuustosta. Se on sen verran uudempi tuote, ettei sille varmaan ole keritty omaa musiikkia keksimään.
Paha vaan, kun pitää tuota rasvan syöntiä rajoittaa, ei voi sillä oikein mässäillä. - Jaa-a, tuossa kommentissasi 15.23 puhuit eläkkeistä ja eläkkeistä on myös aloitus.
Tiedä sitten, mitä väärin ymmärsin. - Tuosta alhaalla olevasta harmaapohjaisesta taulukosta sen luin.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Elakkeensaajan-veroprosentit/ - Kierrätys se on päivän sana!
- Eikös se jotenkin niin mene, että ensin on ajatus, sitten teoria, teoria joko todistetaan oikeaksi tai hylätään.
Tämä juustoasia on ilmeisesti ajatuksen asteella.
Kehitys ei kehity, ellei ole niitä, jotka keksivät ja kokeilevat hullujakin ideoita.
Myös vanhat ideat saattavat nousta pintaan ja osoittautua hyödyllisiksi. Esim. sähköauto. - Mielenkiintoista, sitä on vielä niin paljon tutkimatonta.
Onhan niitä tutkittu, kuinka lehmätkin lypsää kaunista musiikkia kuullessaan paremmin.
Muistan sellaisestakin lukeneeni, kasville tehdystä kokeesta.
Ihminen meni huoneeseen ja pahoinpiteli toisen kasvin.
Toinen kasvi ´´katseli´´ vierestä. Kun sitten sama henkilö meni toistamiseen huoneeseen, tuossa ´´katseliakasvissa´´ olevat kojeen sensorit alkoivat näyttämään vilkasta liikehdintää.
Kaikkihan on energiaa ja värähtelyä.
Tiedehän korjaa itse itseään koko ajan, tämän päivän huuhaa, voi olla huomispäivänä tiedettä.
Maapallon pyöreyskin oli joskus haihattelua. - Kuulin tuosta paikallisuutisten uusinnoista.
Pisti kanssa korvaani, kun itsellänikin on nivelrikkoa polvissa.
Niinpä rupesin etsiskelemään linkkiä uutiseen. Näyttää olevan kehitteillä oleva tutkimusmenetelmä.
https://yle.fi/uutiset/3-10682406 - Kun itse aikanaan kävi koulua, oli puuroa, velliä tai keittoa. Lautanen syötiin tyhjäksi.
Nyt notkuu kouluruokalan tiski monenmoista sapuskaa ja aina valitetaan.
Olen yksineläjä ja esim. aina kun ostan leivän palastelen sen valmiiksi siivuihin ja laita pakkaseen. Otan sieltä siivun kerrallaan, ei mene haaskuun yhtään.
Minua kauhistuttaa tuo ruuan haaskaaminen.
Nämä television ruokaohjelmat saisi vallan kieltää, on ruokasotaa ja helvetin keittiötä ym. - Kävelylenkillä kävin iltapäivällä. Kevättä on ilmassa.
Kinokset laskeutuu. Kaksi joutsenta lensi yli pään.
Lämmintäkin yli 5 astetta. - 10 000 vuodessa saava ei maksa tuloveroa ollenkaan.
Valtionveroa maksaa vain noin joka kolmas.
Tasa-veroaja maksamme tuotteissa ja palveluissa kaikki.
https://www.salkunrakentaja.fi/2018/02/yllattava-havainto-vain-joka-kolmas-maksaa-valtion-tuloveroa/