- Siinä taisi lukea jotain, että tuo luku on kolme kertaa, niin suuri, kun Amerikassa katsotaan vielä kelvolliseksi.
En minäkään noista indekseistä tiedä, lasketaanko niitä eri tavoillakin.
Ei meillä onneksi tarvitse rätti naamalla kulkea missään. - Ylen ulkomaanuutiset tänään:
https://yle.fi/uutiset/3-10673254 - Onhan noita vaihtoehtoja tosiaan.
Ei se tuolla rapakon takanaan taida olla, ihan fiksummasta päästä, ettei sitä tiedä, koska lennetään taivaan tuuliin. - Tiedonhaussa ja pankkiasioiden hoidossa tämä on mukava vehje. Niin ja sähköposti.
Välillä vaan turhautuu, kun ei pelitä.
Äsken vasta sain kirjautumisen läpi, eilisestä asti ollut jumissa.
Täällä palstalla käynti on pelkkää ajankulua.
Just päivällä sain viimeisen lainakirjan loppuun, täytyy tällä viikolla taas hakea lisää lukemista. - No mikä se tuollainen vakuutusyhtiö oikein on. On kai sillä nimi.
- Mulla on kanssa vanha leivänpaahdin, en tiedä kuinka vanha.
Tuo toimiva sähkövatkain on yli 50 vuotta vanha.
Joku aika sitten kirjoitin täällä siitä, kun se EU nyt tekee jotain direktiiviä siitä, että pitäisi koneiden vähän kauemmin kestää.
En enää muista tarkempaa.
Vaihdoin nuo kaks vanhaa autoa vähän nuorempaan, en kyllä sen vuosimallia muista (Opel combo), muttei siinä ihan kauheesti nippeliä ole. Enemmän kuitenkin, kuin vanhoissa.
Kolmasosalla otin osaa dodgen avolavaan, kun tarvitaan kuljetustilaa. Sitä en ole vielä ajanut, mutta se on senverran vanha, ettei varmaan ole turhanpäiväisiä nippeleitä. - Siis se lasketaan mukaan siihen 50:n
Yritin katsella noita Kelan sivuja, en löytänyt mainintaa. - Syntymäpäiväonnittelut.
Eihän se ikäräja palstojen välillä niin jyrkkä ainakaan pitäisi olla.
Itsekkin joskus laitan kommentin tuonne seuraavalle, vaikken ihan vielä ole 70. - Vielä 10 vuotta kauemmin, mutta eri alueella.
Olen jo pois työelämästä ollut 9 vuotta. Silti tulee seurattua uusiakin tuulia, esim. tutkimuksia. - Sanoit, vuosia sitten ja vielä roikut asiassa.
Ajattele niinpäin, että hinta oli pieni siihen verrattuna, että nyt on asiat hienosti.
Menneisyys on menneisyyttä, et pysty muuttamaan sitä.
Lakkaa märehtimästä, se on lehmän hommaa. Katse eteenpäin siis. - 29 vuoden kokemuksella ja hoitajan ammattitaidolla.
En ole tietokonealan asiantuntija, joten tuohon toiseen en osaa vastata, mutta tässä valtakunnassa on paljon alan ammattilaisia, joten kannattaisi etsiä sellainen tuohon asiaan vastauksen saadaksesi. - Tuon linkissä olevan kirja sain pojantyttäreltäni jouluna.
Olen sitä täytellyt ja kirjoittanut.
Monta kertaa olen harmitellut sitä tekiessäni, että miksen kysellyt enempää, kun äitikin vielä oli elossa.
https://www.adlibris.com/fi/kirja/isoaiti-kerro-minulle-9789510433690?gclid=EAIaIQobChMIjKeZ2PHg4AIVgoeyCh1tqAjPEAAYAiAAEgIgrPD_BwE - Ennen, kun ei ollut rokotuksia, rokot suorastaan haettiin sieltä missä sitä oli.
Koska tiedossa oli, että vanhempana sairastettu tuhkarokko oli paljon rajumpi ja sairastettuaan saa suojan.
Ei kai jälkitauteihin niin huomiota kiinnitetty, tappavahan niistä oli aivotulehdus ja joillekin keuhkokuume, muista parannuttiin.
Nykytiedon mukaan se vaikuttaa immuunipuolustukseen niin, että henkilön vastustuskyky on kolmen vuoden ajan heikompi. - Paranoidisuuden tyypillisempiä kohteita ovat sähkö, säteily, joku käy kotona tekemässä pahojaan, vainotaan, seurataan.
Ihmiselle itselleen ne ovat täyttä totta. - Kun oli alakoulussa, silloin kerättiin muistoa vihkoon ja viereen liimattiin kaunis kiiltokuva.
Yksi loru, jonka sain oli tällainen.
Sun ystäväsi armaani
mä aina olla tahtoisin.
En koskaan olla tahtoisi
sinulle uskoton petturi.
Se oisi suurin iloni
jos aina oisit luonani.
Jos kuolo sinut korjaisi
se oisi suurin suruni.
Vaan jos et ystävä olekaan
niin lue joka toinen rivi vaan. - Korvessa kun asuttiin, veli on ollut lähin leikkikaveri. Kolme poikaa oli naapurissa, pum-sotaa mentiin, minä ainoa tyttö. Naapurin pojan mopolla yritin heti sohlata, kun vain sain.
Omistin 13 nukkea, lisäksi paperinukkeja.
Kukaan ei koskaan sanonut, etten saisi jotain leikkiä leikkiä.
Kyllä vaan, minusta kasvoi oikein naisellinen nainen, jonka käteen on sopinut niin moottosaha, kuin sukkapuikotkin.
Joten kyllä se tuota sensitiivistä kasvatusmallia oli, ihan luonnostaan.
Tämä sukupuolineutraali on taas paremminkin lasten mielen manipulointia. - Ikävintähän tässä on se, että näin ruudun takaa emme pysty tässä ketjussa esiin tullutta asiaa auttamaan.
Vähiten sitä auttaa jotkut pilkkaavat kommentit, joita niitäkin näkyy olevan. - Jos tuokin vouhotus lisääntyy, silloin pitäisi rakennus tai remontointivaiheessa laittaa oma vessa näille muille ja miehille ja naisille omansa. Onhan invavessakin ollut jo iät ja ajat käytössä.
Vessoissa, kun on monta koppia, niin ainakin omat kopit, kopin oveen vaan plakaatti. - Siis jutussa, tuo j-kirjain on viallinen, pitää huomata painaa voimakkaasti ennenkuin tulee.
- Tässä utussa on vaan se huono puoli, että manipuloidaan lapsia.
Noissa muissa vouhotuksissa on ollut aikuisista kysymys.
Siina dokkarissa käytettiin sanaa hen. Se taisi olla ruotsalais-suomalainen pari.
Etsin sitä äsken areenasta, mutten löytänyt.