- tylee= tulee ja kukautta=kuukautta
- tarkoitat varmaan että eläkkeellepääsyikä tylee täyteen viikon päästä, mutta eläkkeelle jäädään aina kuukauden alusta, ei koskaan keskellä kukautta.
- itsestähän se on kiinni onko eläkkeellä tylsää vai ei, turha muille valittaa.
tosiasia kuitenkin on se, että on itsekästä pitää työpaikkaa yli eläkeiän, kun nuoret ja koulutetutkin ihmiset joutuvat vastaavasti olemaan työttömänä. nuoret eivät pääse rakentamaan omaa elämäänsä ja menettävät tulevaisuutensa jos vanhat jäärät pitävät itsepäisesti kiinni työpaikastaan. uskon myös, että useimmilla aloilla nuoret työntekijät ovat myös ehokkaampia ja työnantajalle siten hyödyllisempiä vanhoihin verrattuna.
itse aikanani olisin voinut jatkaa työssäni varmaan maailman tappiin saakka, mutta vaikka viihdyin työssäni ja koin sen mielekkääksi oli minulla kirkkaana ajatus että annan nuorempien jatkaa kun eläkkeellepääsyikä koittaa. - omituinen käsitys ihmisillä, että olisi pakko jäädä eläkkeelle, ei sellaista ole, on vain oikeus jäädä eläkkeelle määrätyssä iässä. työtä voi hyvin tehdä vielä senkin jälkeen kun eläke lakkaa kertymästä, eriasia sitten on kuka niitä kuhnureita palkkaa.
- otapa selvää..................
- sama juttu, jos ei muita murheita ole kuin asiat joihin ei itse voi vaikuttaa, ei ole murheita lainkaan..............
- kuka on Tuija Pehkonen, koskaan kuullutkaan ....
- eikös ihminen ole aika sopeutuva eläin:) joten kyllä sitä tottuu keliin kun keliin, asenteesta kaikki on kiinni. älä anna murheen vallata mieltä vaikka ne parhaat kelit ovat ilmeisesti menneet, tuleehan niitä taas kun odottaa maltetaan.
täällä nippanappa 20 ja kova tuuli, mutta parvekkeella on mukava istuskella kun on tuo lasitus. - en tunne kyseistä henkilöä, mutta ihmettelinpä vain tuohon aloitukseen, raivoraitis pöljä onkin uusi luonnehdinta ihmisestä...........
- ja Tukiainen on sitten ainoa 40 vuotisiaan täyttänyt joka on vetänyt lärvit? senkö vuoksi pitää oikein aloitus tehdä? viina on viisasten juoma ja tyhmät sitä käyttää, sen on usea yli- ja ali nelikymppinen todistanut.................
- äsken tuli sadekuuro, ensimmäinen kunnollinen sitten juhannuksen, mutta eipä tuo vartissa paljoa ehtinyt kastelemaan. pitkästä aikaa oli mukava kuunnella sateen rummutusta ikkunaan, sitä on jo ehtinyt tulla ikävä. kaikki täällä on kovin kuivaa, hiekkalaatikolla ei saa lapsenlapsien kanssa tehtyä hiekkakakkuja jos ei ensin kastele hiekkaa, eikä sitä oikein kantovedellä saa syvältä riittävän kosteaksi.
sinullapa kivoja puuhia elokuulle, kaupungissa ja kerrostaloelämässä on ihan toisenlaiset puuhat.
joku tuolla aikaisemmin näkyi kirjoittavan että kynttilät kuuluvat vain joulunaikaan, mutta kyllä minutkin elokuun pimenevät illat saavat kaivamaan kynttilät kätköistä luomaan tunnelmaa parvekkeelle.
mukavia touhukkaita elokuun päiviä sinulle toivottelen! - meille on ainakin luvattu vielä yli 20 asteen lämpötiloja, nytkin mittari näyttää tuossa pohjoisen puolella 24,2 astetta ja muutaman päivän päästä taas saadaan hellettä, huhhuh, jos ennusteet paikkansa pitävät. ihanasti siis kesä jatkuu vaikka päivät lyhenee.
- onneksi minun kesäni ei (kuten ei muutamat muutkaan viimeisimmät kesät) ole ollut kiireinen. on rauhassa saanut kesästä nauttia, mitä nyt helteistä on kärsitty, mutta niistä olisi kärsitty vaikka olisi ollut kiireistäkin. nyt laskeudun elokuun armaaseen syliin ja otan syksyn vastaan levollisella mielellä turhia murheita tuntematta. vaan vielä on kesää jäljellä, nautitaan siitä............
- Hesari kirjoitti, että lentokoneen kapteenilla on valta päättää asiasta, ilmeisesti samalla tapaa kuin kapteenilla laivassa, ja lentokapteeni pyysi poliiseja postamaan häirikön koneesta. eihän siellä nyt kuka tahansa voi mellastaa ja häiritä muiden matkustajien lentoonpääsyä. ei nyt ainakaan tulli tai rajavartiolaitos päätä lentokoneen sisällä tapahtuvista asioista, siinä olet täysin väärässä.
- eikö siellä kesäpaikalla sitten ole hellettä................outoa
- minäkin olen ajatellut siirtyä ulos nukkumaan, mutta ajatuksen tasolle jäänee, nythän helteiden on ennustettu kohta loppuvan. täällä ovat olleet yöt niin lämpimiä että olisi koko yön tarjennut ulkona nukkua, sisällä onkin jatkuva helle, rakenteet niin lämpimät ettei muutaman asteen alempi yölämpö asuntoa viilennä juurikaan.
- minäkin olen nukkunut pikkutuulettimen hurinassa ja tuulessa, tosi ihanaa kun siihen tottuu. vielä ihanampi tunne valtaa noiden pikkuvintiöiden = lastenlapsien touhuja ja lepoa katsellessa.
kesälukemisena minulla aina ihan "hömppää", mitään asiallista tai raskasta en lämpimillä säillä jaksa omaksua, tulee vielä kelit niillekin, mutta nyt nautin kaikesta kevyestä ja huolettomasta, eli sitä miltä elämäkin näinä ihanina kesäpäivinä tuntuu. kuumuus kyllä tuntuu aina välillä raskaalta, mutta kuitenkin............ - et taida ymmärtää lukemaasi.......................no sitäähän sattuu..........................
- mitähän jos kysyt verottajalta, täällä ei voida tietää tapaustasi
- en ole väittänyt että missään olisi mitään määrätty
sinulla ei ilmeisesti ole minkäänlaisia treffejä koskaan ollut, joten ei ole mitään kerrottavaa, utelet vain muiden kokemuksia jotta tiedät mistä olet jäänyt paitsi