- Ihan niin järjetön en ole, että jonkun postilaatikkon tai muuallekaan tahallani oksentaisin ja toiselle sillä harmia aiheuttaisin.
- En komenna, eikä kysymys ole uskaltamisesta, vaan neuvon lapsia tekemään oikein tai olemaan tekemättä väärin.
- Suunnilleen noinhan se meni. Tosin itsekin silloin, vaikka olinkin paljon nuorempi, poikkesin aina välillä Ekbergin kahvilaan ruokatunnilla, kun aina ei virastoruokalaan huvittanut mennä. Nuo hienot rouvat joivat kahvit baakkelsin tai tanskalaisen voileivän kera, joten siellä ei markkoja säästelty, en tosin minäkään silloin kun sinne poikkesin.
- Kysyt; Onko mitään viilennysmahdollisuutta. Kyllä on. Minä hankin siirrettävän ilmanjäähdyttimen. Niitä löytyy monenlaisessa hintaluokassa, halvimmat alle 200:n euron. Halvemmat jäähdyttävät veden avulla, tiedä sitten millaisen kasvihuoneilmaston ne asuntoon aikaiseksi saavat, mutta laitteet jotka puhaltaa kylmää ilmaa ja kuuma ilma ohjataan poistoputkea ikkunan tai oven kautta ulos, on kokemukseni mukaan hyvä laite. Niissäkin hintahaitari melkoinen, kannattaa netissä tutstua laitteisiin, niitä joka lähtöön.
- Pankissa asioidaan jos ei ole pankkikorttia. Tunnen muutaman yli 80-vuotiaan joilla ei ole pankkikorttia, vaan käyvät nostamassa rahaa pankista muutaman satasen kerrallaan. Pelkäävät että pankkikortti varastetaan kun he nostavat rahaa automaatista, mutta kyllä minä pelkäisin enemmän kukkarovarkaita jotka iskevät kun tulet satasien kanssa pankista.
- Etpähän osannut heti kertoa, että tilasit puhelinmyyjältä. Jos myyjä ei kertonut että tilaus jatkuu kestona, on se tietenkin myyjän virhe, minulle on kyllä aina kerrottu, jos olen niin pitkälle puhelun päästänyt, yleensä en jatka lausetta kauempaa. Vielä kyllä ihmettelen, että onko se nyt niin kaamea vaiva se peruutus? Näiden kirjoitusten aikana olisi jo kymmeniä kertoja ehtinyt peruutuksen tehdä, jos siihen olisi tarvetta ollut. Mutta ainahan sitä saa marmattaa, kun ei muuta asiaa ole.
Mukavaa Jussia! - Niin..................ja mikä siinä on se ongelma? Kyllä tilausehdoissa jo mainitaan että kysymyksessä on kestotilaus, oma vika jos ei viitsi lukea. Mutta, mutta.........kuten sanottu.......vikahan on aina muualla kuin itsessä.
- Eipä tulisi mieleenikään soittaa sinulle!
- Saathan sinä sen viisi kuukautta juuri sillä halvalla hinnalla, älä muuta väitä. Sen jälkeen vasta hinta saattaa muuttua ja tuosta kestotilauksesta takuulla mainitaan ehdoissa, joten jos ei ymmärrä niin ei pidä nuukuuttaan tarttua tuollaisiin "hyviin" tarjouksiin. Tokihan voit aina tilata lehden ihan juuri siksi ajaksi kuin itse haluat, mutta hinta on silloin toinen, kyllä hintatiedot aina lehtitalojen sivuilta löytyy, joten ei ole pakko tarttua kestotilauksiin.
- Turhanpäiväistä marinaa, ehdot kun on etukäteen luettavissa. Oma vika jos ei huolehdi peruutuksesta, mutta sitä omaa vikaa on niiiiin mahdoton myöntää. Yleensähän näihin kestotilauksiin sisältyy ensin halvempi aloitus, jonka ihmiset ahneuksissaan ottavat, mutta sitten ulistaan kurkku suorana kun ei itse huolehdita peruutuksesta.
- Tuossahan ei makseta sitä ekaa tuotetta lainkaan, vain postikulut. Sanotaanhan siellä ehdoissa, että se on kestotilaus niin kauan kuin se perutaan. Kestotilauskin on tuttu juttu, lehtitalothan sitä esim. paljon harjoittavat, mutta en ole nähnyt siitä kenenkään täällä pillastuvan vaikka ihan sama juttu. Nuo on tätä päivää, pitää vaan sopeutua, ei siinä muuta.
- Minulla puhelimen kalenteri ja sen muistuttaja ahkerassa käytössä. En sitä muistuttajaa edes tarvitsisi, mutta se on hyvä varmistaja etten unohda mitä, missä, milloin. Seinäkalenterikin on, mutta sen ostin lähinnä kuvien vuoksi ja näkyyhän siitä nimipäivät ja liputuspäivät.
- Muistat oikein. Etunimi on Alviina ei aliina..
- Eipä tuo minusta liian paljolta kuulosta. Minä saatan juoda kahvia 6-7 kertaa päivässä, isohkon mukillisen kerrallaan. Vielä ennen nukkumaanmenoa puolen yön maissa hörppään usein viimeiset kahvit, ei vaikuta nukkumiseen tuon taivaallista.
- Onko tässä ollut puhe jostain hopealusikoista, en ole huomannutkaan ennenkuin mainitsit? Sinun on ihan turha räkyttää jostain sellaisesta mitä en ole kirjoittanut, pidä vain mölyt mahassasi.
- Tottakai toivovat, sen kun voi törsätä ihan minne sattuu.
- Minulla on toiminut aina hyvin ja henkilö on soittaessaan esitellyt itsensä, joten tiedän kenen kanssa keskustelen, vaikken henkilöä tunne. Mistähän tuo asiantuntemuksen sitten tunnistaa kun on kysymys vieraasta henkilöstä, ei takaisinsoitto asiantuntemuksesta sen huonompaa tee.
- Minua ei varmaan edes kutsuta sisarusten lastenlasten juhliin, niin läheinen heidän kanssaan en ole. Mutta jos niin tapahtuisi, varmaan 50 € olisi sopiva summa. joko rahana tai lahjakorttina. Tuossa joku aiemmin tyrmäsi lahjakortin täysin, mutta minusta se on hyvä lahja, esim. jos nuorella on vaikkapa urheuiluharrastus niin lahjakortin voi antaa johonkin urheiluliikkeeseen. Pelkkä raha menee helposti ihan turhaan ja lahjoista ei jää mitään muistoa, puhumattakaan hyödystä.
- Käyn aina optikolla. Jos tarvetta on, kehottaa optikko käymään silmälääkärillä, eikä anna laseja ominpäin.
- Ihan sama se on kuka siellä häärää, pelkkää kuraa ne kaikki saa aikaiseksi, oli sitten oikealla, vasemmalla tai keskellä.