Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulla+itsellä+on+sääntö,+että+alle+kymmenen+tuotetta+menee.+Sen+jälkeen+pelkään+sählääväni+ja+mikään+ei+ole+yhtä+noloa+kuin+joutua+naurunaiheeksi+kassajonossa.+Tai+ehkä+sentään+jokin...
23.01.2020 11:22
Onhan+niitä+kokeilussa+jo+ettei+tarvita+edes+kärryjä+vaan+ostokset+poimitaan+suoraan+kassiin,+sillä+jo+nyt+on+Amazonilla+kauppoja+USA:ssa,+jossa+kauppaan+astuva+asiakas+tunnistetaan+älypuhelimeen+asennetulla+sovellutuksella,+jonka+jälkeen+asiakas+kerää+ostoksensa,+jolloin+se+tunnistetaan+valvontakameroiden+avulla+ja+kun+hän+lähtee+kaupasta+pois+niin+ostosten+hinta+veloitetaan+automaattisesti.
Tosin+itse+en+henkilökohtaisesti+usko+ihmisten+olevan+vielä+valmiita+tällaiseen,+eikä+tule+lyömään+läpi+ihan+lähiaikoina.+Toisaalta+suomalaiset+ovat+joskus+yllättävän+hätäisiä+omaksumaan+kaikenlaista+uutta+esim.+teknologiapuolella.
23.01.2020 09:30
Heh,+olen+muutaman+kerran+käynyt+Ikeassa+ostoksilla+ja+kyllä+minua+ihan+oikeasti+harmittaa+etsiä+sieltä+alakkerrasta+koodien+kanssa+sitä+oikeata+tavaraa.+Sitten+vielä+sen+joutuu+kokoamaan+itse+kotona+huonosti+tehdyillä+ohjeilla.+Maailma+muuttuu+tosiaan.
Kyllä+se+on+tärkeätä,+että+ruokakaupoista+löytyy+henkilökuntaa+ja+soisi+sitä+löytyvään+muualtakin.+Itse+en+vielä+ole+valmis+menemään+kokonaan+nettiin+ostoksien+yms+kanssa.
23.01.2020 09:20
Just+niin,+joutuu+valikoimaan+tarkemmin.+Ihan+samalla+tavalla+siinä+noukitaan+ostokset+erilaisista+listoista+ja+täytyy+harkita+ihan+oikeasti+mitä+tarvitsee.+Kaupassa+sentään+voi+viedä+takaisin+hyllyyn+ostoskorista,+jos+tulikin+sellaista+mitä+ei+halua.
23.01.2020 09:15
Niin+ja+yleensäkin+henkilökunnan,+koska+melkein+joka+reissulla+joutuu+jotain+kysymään.+Ei+tahdo+löytää+hyllyistä+tavaroita,+kun+kaupoilla+on+sellainen+ihmetapa,+että+vaihtelevat+järjestystä+aika+ajoin+ja+siinä+sitten+ollaan+vähän+aikaa+sormi+suussa,+heh.
23.01.2020 09:10
Lähikaupassani+isossa+merketissa+on+kyllä+vanhempiakin+kassaneitoja+ja+jopa+ihan+karvaperse+miehiäkin.+En+usko+että+varsinaisesti+valitaan+nuorempia,+vaan+vanhemmille+on+muutakin+työtä.
23.01.2020 08:55
Ohhoh!
Enpä+olisi+uskonut.+Ehkä+muitakin+kyynisiä+suomalaisia,+jos+on+kerran+mennyt+konkkaan?+Ihan+varmaan+on+tulevaisuutta,+en+epäile+yhtään.
23.01.2020 08:40
Käyttö+ei+todellakaan+ole+vaikeata,+mutta+itse+en+käytä+silloin,+kun+ostoskärryssä+on+enemmän.+Laitan+siitä+itsepalvelukassasta+ostokset+suoraan+omaan+kassiini.+Jos+olisi+enemmän+voisi+mennä+sähläämiseksi,+eikä+ole+mukava+jos+kaupassa+tulee+hiki+ostoksia+tehdessä.
Työkaveri+on+nuoren+perheen+isä+ja+kehuu+kovasti+tuota+kotiinkuljetusta.+Yhtä+tuskaa+kuulemma+käydä+kaupassa+lasten+kanssa,+säästyy+monelta+itkulta+ja+hammasten+kiristelyltä.+Itsellä+ei+silti+koskaan+ollut+jälkikasvun+kanssa+mitään+ongelmaa+kaupassa.+Yksilöllistä.
23.01.2020 08:37
En+vielä+ole+siirtynyt+vakikäyttäjäksi,+kuten+käytän+myös+rahaa+enkä+oikein+tiedä+tuleeko+siitä+loppujen+lopuksi+kauppiaalle+pankkikorttia+enemmän+kuluja?+Ihan+hyvä+hakea+välillä+automaatista+rahaa,+kun+vielä+sitä+jossakin+tarvitaan.+Vähemmän+tosin!
23.01.2020 08:31
Eikä+niiden+kauniisti+hymyilevien+neitojenkaan+sukupuolesta+voi+ihan+varma,+nykyään+pojat+ovat+tyttöjä+ja+tytöt+poikia+ja+on+jopa+niitä,+jotka+eivät+ole+kumpaakaan+sukupuolta.
23.01.2020 08:29
On+mahdollista,+mutta+en+kuitenkaan+pysty+näkemään+kauppaa,+jossa+kaikki+kassat+olisivat+itsepalvelukassoja.
23.01.2020 08:26
Yllättävän+hyvät+ohjeet+itsepalvelukassoilla+ja+tällainen+vanha+mieskin+osaa+tehdä+sen+oikein.+Satunnaistarkastukseen+en+ole+koskaan+joutunut.
23.01.2020 08:24
En+ole+missään+nähnyt+luvattavan+hintojen+laskemista+itsepalvelukassojen+vuoksi.+Eiköhän+ne+tule+meitä+palvelemaan+ja+nopeuttamaan+ostosten+tekoa.+
Kassaneidin+kanssa+pitää+aina+myös+vähän+jutella,+ei+pelkästään+katsella.+Mikäli+saa+hymyn+irtoamaan,+tuntee+itsensä+lähes+nuoreksi+mieheksi.
23.01.2020 08:15
Varmasti+nopeuttavat+asiointia.+Itse+en+viitsi+alkaa+suurempi+ostoskärryllisiä+naputtamaan+niiden+kautta,+vain+pikaostokset.
23.01.2020 08:10
Taas+tuli+yksi+hyvä+syy,+miksi+kannatti+lopettaa+tupakanpoltto.+Itse+tein+tällaisen+oivalluksen+8+vuotta+sitten+ja+uskon+jo+olevani+kuivilla.
Itsepalvelukassa+on+tosi+helppo+ja+ennen+kaikkea+nopea,+kun+useimmiten+meikäläisella+ei+ole+kuin+muutama+ostos.+Rouva+hoitaa+ruokapuolen+ja+tulee+kauppaan+pidemmän+ostoslistan+kanssa.
Tärkeysasioitahan+suomi-miehelle+on+monasti+kaljat,+tupakat+ja+makkarat.+Mutta+vielä+niitäkin+tärkeämpää+on+vessapaperi,+hehee.
23.01.2020 08:07
Samaa+mieltä,+pojasta+on+polvi+parantunut+ja+paljon!
22.01.2020 13:25
300+kilometrin+päähän+on+maailma+vienyt+synnyinseudultani.+Alunperin+olen+porilaisia+ja+näin+vanhemiten+tunnen+kuinka+jureni+suoratsaan+vetävät+minua+sinne+takaisinpäin.+Ehkä+jonain+päivänä?
22.01.2020 13:21
Tulee+mieleen+ainakin+miehen+kunnia,+tarkoituksena+elättää+perhe+ja+naisensa.+Itseään+jalustalle+nostamatta+annetaan+arvostusta+tasapuolisesti+myös+naiselle.
22.01.2020 13:18
Ihan+sama+juttu,+kun+muistelee+jonkun+samanikäisen+kanssa+esim.+pikkupoikien+leikkejä+tai+peleistä+mitä+silloin+lapsuudessa+pelattiin.+Ihan+arkiset+puuhastelut+toisenlaisia.+Muistot+ovat+erilaisia.
22.01.2020 08:35
En+usko,+että+monikaan+ylidramatisoi+näitä+tapahtumia.+Kyllä+ne+ovat+aidosti+koettuja+ja+aiheuttaneet+paljon+mielipahaa.+Isosiskoni+on+jopa+niin+sulkeutunut,+että+kieltää+kaiken+vaikka+olen+varma,+että+myös+hän+sai+osansa+ruumiillisesta+kurituksesta.
22.01.2020 08:21
20 / 155