Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi+olla+sukupuoli+sidonnaistakin,+mutta+miesesimiehet+sanovat+usein+melko+suorasanaisestikin,+jos+tekevät+tilaa+nuoremmille.+Tuo+ei+sanan+käytön+opetteleminen+on+hyödyllinen+taito,+jolla+säästää+itseään+monelta.
Tuo+että+laittaa+toiset+pyytämään,+on+järkevää+ja+perusteltua.+Aina+pitäisi+olla+joku+hätävara+minkä+avulla+selviää.+Eiköhän+me+jakseta,+heh.
19.02.2019 12:08
Olet+loistotyyppi!+Oletko+koskaan+kuullut,+että+nuorena+parhaassa+tapauksessa+on+parempi+vain+odottaa+ja+vanhana+ei+sitten+taas+tiedä,+kuinka+paljon+odotusaikaa+on+jäljellä?
19.02.2019 12:03
Ajat+muuttuvat+ehkä+kriittisemmiksi,+kun+työpaikoista+lähes+tapellaan+nykyään.+Puhuvat+työyhteisön+nuorentamisesta,+eikä+tajuta+että+eri+ikäluokan+ihmiset+ovat+työpaikan+rikkaus.
Ehkä+eläköitymisen+jälkeen+alkaa+se+hauraan+vanhuksen+aika+joidenkin+mielestä.+Pahalta+tuntuu,+kun+useimmat+sentään+ovat+pirteitä+ikäihmisiä.+Ja+vielä+näkemättä,+huh,+huh!
19.02.2019 12:01
Väärinkäsitykset+sanallisessa+viestinnässä+ovat+hyvin+yleisiä.+Useimmiten+kuitataan+tosin+vaan+lyhyesti,+että+sorry+olin+väärässä+tai,+että+käsitin+asian+eritavalla.+En+olisi+koskaan+uskonut+jonkun+viitsivän+jauhaa+tätä+asiaa+näin+pitkään,+kun+kirjoitin:+"Tarkkuutta+nyt+kommentteihisi".+
Taisi+osua+arkaan+paikkaan?
02.02.2019 12:40
Olen+matkustellut+viimeiset+kymmenen+vuotta+yksin+ja+olen+saanut+hakemiani+kokemuksia+ja+vähemmän+hässäkkää,+kun+ei+tarvitse+sopia+menemisistä+ja+aikatauluista.+Tekee+mitä+itseä+huvittaa+jaherää+silloin,+kun+haluaa.+Kyllä+lomalla+pitää+myös+muistaa+levätä,+eikä+juosta+paikasta+toiseen.
02.02.2019 12:31
Rouvalla+on+vaikeuksia+terveyden+kanssa+ja+luulen+ettei+hänestä+ole+enää+työelämään.+Olen+viimeisen+vuoden+katsellut+häntä+kotona,+joten+on+jo+tullut+päivitettyä.+Ei+minulla+mitään+harrastuksia+vastaan+ole,+mutta+sen+pitäisi+myös+sitten+olla+järkevää.+Harrastamisen+takia+ei+kannata+harrastaa.
02.02.2019 12:28
Paljon+on+tapauksia,+joissa+alkoholiin+menevät+ovat+sortuneet+eläköitymisen+jälkeen+liialliseen+juopotteluun.+Itseä+ei+mietitytä,+kun+en+ole+15+vuoteen+ottanut,+miksi+alkaisin+nyt?
02.02.2019 12:25
Tiedän+Fingridin+ja+olen+ollut+tekemisissä+yhtiön+kanssa,+ihan+OK.+Itse+en+virallisesti+ilmoittanut+viimeistä+työpäivääni,+joten+ei+ole+seuraajaakaan+valittu.+En+haluaisi+opastettavaa+liian+aikaisin+roikkumaan+takinliepeeseen.+Onneksi+pystyn+vapaa-ajalla+nollaamaan+mieleni+työasioista,+joten+varmasti+eläkkeelle+jääminen+siinäkin+mielessä+helpompaa.
02.02.2019 12:22
Ei+suomalaisilta+ole+mitenkään+kielletty+pelkääminen+ja+vielä+vähemmän+siitä+keskusteleminen.+Perintötekijät+määräävät+hyvin+pitkälti+eliniän,+toki+itsekin+voi+valinnoillaan+vaikuttaa,+mutta+vielä+tärkeämpää+on+järkevää+tekemistä.+Kamalaa+jos+elää+hirveän+pitkäksi,+mutta+itse+elämä+on+tyhjää.
02.02.2019 12:16
Nämä+viimeaikaiset+tapahtumat+saavat+mietteliääksi+ainakin+hoitokotien+suhteen,+Parempi+olisi+mitä+pidempään+voisi+asua+kotona,+mutta+en+myöskään+halua+lapseni+joutuvan+minun+auttajakseni,+Kunpa+voisi+luottaa,+että+vanhuksista+pidetään+Suomessa+huolta.
02.02.2019 12:11
Joskus+mietin+miten+omat+rahani+tulevat+riittämään,+mutta+en+ihan+sentään+nälkäkuolemaa+pelkää.+Kaikesta+huolimatta+huomaan+etteivät+koettelemukset+ainakaan+huumorintajuasi+ole+vieneet,+heh.
31.01.2019 13:50
Isäni+joutui+käyttämään+Matevania+ja+kiroili+oikean+annostukset.+Välillä+tippui+veri+nenänsä,+kun+vissiin+oli+liikaa+lääkettä?+
Itsellä+ei+suuremmin+ole+terveydellistä+ongelmaa+ja+siinä+mielessä+kaikki+hyvin.+Olisi+ikävää+näin+monen+työvuoden+jälkeen+aloittaa+eläköityminen+sairastelulla.+Mitta+sitähän+ei+kukaan+meistä+itse+päätä.
Kiitos+viestistäsi+ja+toivotan+sinulle+vielä+paljon+mukavia+ja+antoisia+vuosia.+Kaikkea+iloa+elämääsi.
31.01.2019 13:42
Tuon+laiska+eläkeläinen+vedit+hatustasi,+itselläni+on+varaava+takka+olohuoneessa,+mutta+lämmitys+on+jäänyt+alkuihastelun+jälkeen+ja+kalliilla+sähköllä+annan+taloni+lämmetä.+Sitä+kutsutaan+laiskuudeksi.
31.01.2019 13:33
Olen+epäilyt+kyseisen+kirjoittajan+tarkoitusperiä+palstalla+alusta+saakka,+kun+tapasin+hänet+täällä+ensi+kertaa.+Hänellä+ei+ilmeisesti+oli+pienintäkään+halua+keskustella+tai+kertoa+omakohtaisesti+esim.+miten+eläkepäivät+sujuvat.
Tuntuu+olevan+tärkeämpää+tarttua+toisten+kirjoituksiin,+huomautella+jostain+ikivanhoista+asioista+ja+ennenkaikkea+haastaa+avoimesti+riitaa+palstalla.+Hän+ei+ole+ymmärtänyt+keskustelupalstan+syvintä+olemusta,+joka+on+syvällinen,+leppoisa+ja+rauhallinen+keskustelu+ilman+kinaamista,+vänkäämistä+tai+todistelua+kuka+on+oikeassa.
31.01.2019 02:30
Ei+vastoinkäymiset+minua+ole+rasittaneet.+Kasvattaneet+ehkä+ovat,+mutta+eivät+rasittaneet.+En+varaudu+pahimpaan,+vaan+suhtaudun+positiivisesti+tulevaisuuteen.
31.01.2019 02:21
Sinulla+on+ollut+värikkäitä+matkoja+ympäri+Eurooppaa+ja+kauempanakin.+Mukava+lukea+kertomistasi+tapahtumista.+Matkat+on+tehtävä+silloin,+kun+vielä+terveyttä+riittää.+Sitten+kun+tulee+rajoitteita+liikkumiseen+yms.+ei+enää+haluakaan+lähteä+itseään+rääkkäämään.+Kyllä+minä+ainakin+haluan+vielä+katsoa+ja+nähdä+kaikenlaista+ympäri+maailmaa.
31.01.2019 01:30
Kiitos.
Lohdutuksen+sanasi+tulevat+tarpeeseen+ja+lisäävät+uskoani+vieläkin+paremmasta+tulevaisuudesta.+Ei+silti+elämässäni+ole+ollut+valittamista,+mutta+hyvältä+kuulostaa.
Nautin+täysin+siemauksin+jo+nyt+vapaapäivistäni,+jolloin+ei+välttämättä+tarvitse+tehdä+yhtään+mitään.+Tai+no+jotain+kevyttä+voi+puuhastella,+kuten+kirjoitella+tänne,+kuunnella+musiikkia+tai+lukea+hyvää+kirjaa.
Odotan+malttamattomana+eläkepäiviäni!
31.01.2019 01:25
Olet+oikeassa,+monet+tekemällä+tekevät+itselleen+kiireen.+Ja+toisille+sopii+sanonta:+Laiska+toitään+luettelee+tjn.
Aina+pitää+ehtiä+vähän+juttelemaan+välillä,+jos+erehdyt+sanomaan+muutaman+kerran,+että+nyt+ei+ehdi+puhumaan,+niin+ei+vastapuoli+pitkään+viitsi+edes+soitella.
Ei+nyt+enää+tarvitse+takkaa+lämmittää,+ulkoilma+on+lämmennyt+ja+lisälämmöllä+tulee+vaan+liian+kuuma+sisälle.
30.01.2019 21:20
korjaan+Bengalitikku
30.01.2019 21:15
Ei+todellakaan+suunnitelmat+onnistu+aina+ja+välillä+joutuu+tekemään+nopeita+päätöksiä.
Olen+matkustellu+paljon+äkkilähdöillä+ja+saanut+hyviä+kokemuksia+ja+matkustusnautintoa.+Se+ettei+ehdi+liikaa+suunnitelemaan+ja+valmistautumaan+tekee+matkasta+jossakin+mielestä+erilaisen+ja+jopa+paremman.
30.01.2019 21:11
54 / 155