Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<En+tiedä+miksi+tuossa+on+kannessa+alaston+nainen.+Minuakin+hieman+ihmetyttää.+>>
Saanko+arvata?+Seksin+vuoksi+tietenkin+ja+naisen+alistaminen+seksisymboliksi.+Voihan+olla,+että+joku+toinen+on+valinnut+kuvan+kannen+myynnin+edistämiseksi....
10.01.2019 20:11
Olen+kiitollinen+Jumalalle,+että+sain+töitä.+Siitä+ilosta+maksan+Jumalalle+Hänelle+kuuluvan+osan+iloiten.
10.01.2019 19:31
<<panemaan+merkin+oikeaan+käteensä+TAI+OTSAANSA>>
Sirua+tuskin+laitetaan+otsaan,+jos+puhutaan+siruttamisesta.+Mitä+taas+tulee+ristinmerkin+tekemisestä,+jossa+käsi+koskee+otsaa,+niin+sitäkö+tarkoitat?+En+tee+ristinmerkkiä,+mutta+ei+sitä+kyllä+tässä+Raamatunkohdassa+tarkoiteta.+Raamattu+tarkoittaa+merkillä+sitä,+että+mitä+ajattelemme+tai+mitä+teemme.+Ovatko+ajatuksemme+ja+tekomme+sopusoinnussa+Jumalan+tahdon+kanssa.
10.01.2019 19:27
Alla+ohjeet,+miten+sinä+voit+pyhittää+lepopäivän,+Herran+sapatin.
2.+Moos.+20:8-11
8.+Muista+pyhittää+lepopäivä.
9.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;
10.+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on.
11.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sen+tähden+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.
10.01.2019 19:23
Ei+siinä+puhuttu+enkeleistä.
10.01.2019 19:11
<<etkä+sinä+voi+tietää+minkä+enkelin+kuvalla+sinä+kaunistat+kotiasi.>>
Tiedän+minä.
09.01.2019 21:02
Onko+tuo+mainitsemasi+sivusto+turvallinen,+kun+siinä+joutuu+lataamaan+jotakin?+Olen+katsonut+Daavidin+tähdestä+videoita+ja+sivustoja.+Olen+myös+katsonut+sivustoja+joulun+historiasta.+Kummatkaan+eivät+ole+siis+Raamatullisia.+Kuitenkin+Israelin+lipussa+on+Daavidin+tähti,+joten+en+voi+pitää+sitä+pahana,+vaikka+heksagrammiin+liittyykin+paljon+outoa+mystiikkaa.+En+ole+siitä+kiinnostunut+vähääkään.+Samoin+en+ole+kiinnostunut+joulun+pakanaperinteestä,+mutta+joulu+on+täällä+Suomessa+ollut+koko+minun+muistini+ajan+kristillinen+-+ei+siinä+ole+puhuttu+mitään+pakanajuttuja,+vaan+muisteltu+Jeesuksen+syntymää.+Tietenkin+on+ikävää,+että+Jeesuksen+syntymää+ei+muistella+Jeesuksen+oikeana+syntymäpäivänä+eli+Nisan+kuun+alussa.+Mutta+kun+siinäkin+jotkut+uskovat+Jeesuksen+syntyneen+syksyllä.+Tosin+Jeesuksen+syntymäpäivä+ei+sisälly+Herran+juhliin+(joita+meidän+kuuluu+viettää),+vaikka+Herra+silloin+syntyikin.+Meidän+kuuluu+viettää+niitä+juhlia,+jotka+ovat+merkityksellisiä+meidän+pelastumisemme+kannalta.+Tarkoitan+sitä,+että+juhlat+kertovat+koko+evankeliumin+tai+koko+evankeliumi+voidaan+kerrata+juhlien+avulla.+Tämä+on+suuri+apu+muistamisessa,+jotta+elämän+tärkeimmät+asiat+eivät+unohtuisi+tämän+maailman+touhun+keskellä.
06.01.2019 00:57
Tietenkin+minulle+on+tärkeää+tietää,+että+mitä+perinteitä+jätän+esim.+lapsilleni+perinnöksi.+Haluaisin+vain+Raamatullisia+perinteitä.+Vietän+pasuunansoiton+juhlaa,+tosin+en+tiedä+mitä+koristeita+laittaisin.+Ehkä+siihen+ei+kuulu+koristeita.+Vietän+myös+suurta+sovintopäivää.+Silloin+ei+tarvita+koristeita,+vaan+kyse+on+tosi+vakavasta+juhlasta.+Sitten+tuo+iloinen+lehtimajan+juhla+lehtimajoineen.+Olen+laittanut+myös+joulukoristeita,+kuten+palloja+yms.+Silloin+kun+luulin,+että+Jeesus+oli+syntynyt+lehtimajan+juhlan+aikaan,+laitoin+myös+seimet.+Lauloin+myös+joululauluja,+jotka+kertoivat+Jeesuksen+syntymästä+korvaten+joulu-sanan+juhla-sanalla+(lapset+eivät+tykkää+siitä,+että+korjaan+nuottikirjoihin+sanoja,+menee+kuulemma+halut+soittaa+koko+kappaletta).++Vietän+hanukkaa,+jolloin+jaan+ainakin+itselleni+lahjoja.+Lapset+haluavat+lahjat+jouluna.+Tästä+johtuukin,+että+vietän+joulua+jotenkin,+tosin+vain+tonttujuhlana.+Puurimia+en+osaa+oikein+viettää+(täytyy+etsiä+joitakin+valaisevia+videoita).+Nyt+alan+viettämään+Nisan+kuun+1.+päivää+uudenvuoden+päivänä,+jolloin+laitan+joulutähden+ikkunaan+ja+seimen+(koska+Jeesus+syntyi+silloin).+Saatan+laulaa+joululauluja,+jotka+kertovat+Jeesuksen+syntymästä.+Laitan+myös+kaikki+munat+(joita+ollaan+lasten+kanssa+askarreltu),+pajunoksat+ja+puputkin+ehkä.+Sitten+onkin+pääsiäisen+aika.+Happamattoman+leivän+juhlana+ja+pääsiäisenä+en+varmaankaan+laita+mitään+uutta,+sillä+silloin+Jeesus+kuoli+ja+haudattiin.+Tuolloin+aletaan+laskemaan+omeria+eli+50+päivää+helluntaihin.+Siihen+meillä+on+50-päiväinen+kalenteri+(kaksikin),+jossa+jokaisessa+lokerossa+on+joku+kiva+ylläri.+Ensisadon+juhlana+Jeesus+nousi+ylös+kuolleista.+Tämä+on+iloinen+juhla.+Nyt+on+aika+alkaa+jo+suunnittelemaan+ensi+vuoden+juhlia+(Raamatullinen+kalenteri+alkaa+Nisan+kuun+alusta.+Jeesuksen+syntymä+aloitti+tietenkin+myös+Raamatullisen+kalenterin.
06.01.2019 00:46
Tietenkin+maksan+ja+lisäksi+luterilaiselle+kirkolle+kirkollisveroa.
06.01.2019 00:19
Jeesus+on+Totuus.+Siitähän+täälläkin+keskustellaan,+että+mitä+Jeesus+tarkoitti+milläkin.+Raamatusta+on+ihana+keskustella.
06.01.2019 00:14
Kirkkokunnalla+ei+ole+väliä+pelastuksen+suhteen.+
<<Riittää,+että+ihminen+myöntää+oman+vajavuuteensa+ja+uskoo+Jeesukseen+(tai+vähintään+Jumalaan)+ja+rukoilee+anteeksiantoa+sille,+että+on+sellainen+kuin+on.>>
Kyllä+pitää+uskoa+Jeesukseen.+Ei+riitä,+jos+uskoo+Isään+mutta+ei+Poikaan.+Jos+ei+tunnusta+Jeesusta,+niin+sitä+Jeesuskaan+ei+tunnusta+Isän+edessä.+Pojalla+on+valta+tuomita.
<<+Ihminen+ei+pelastu+teoista+vaan+yksin+Jumalan+palvomisesta,+>>
Ihminen+pelastuu+ainoastaan+Jeesuksen+teosta.+(Huomaa+myös+yllä+oleva+kohta).
06.01.2019 00:12
Adventistit+ovat+ihmeparantumisissa+hyvin+jalat+maassa.+Adventistit+uskovat+ihmeparantumisiin+ja+monet+ovat+kertoneet+Jumalan+parantaneen+heidät,+esim.+minulla+on+ystävä,+joka+uskoo+Jumalan+parantaneen+hänen+syövän,+kun+sitä+rukoiltiin.+Kyllä+näistä+puhutaan+jonkin+verran.+Mutta+se+ei+ole+missään+tapauksessa+samassa+roolissa+kuin+hellareilla.+En+osaa+sanoa+pastoreista.+Itse+en+ole+edes+rukoillut+itselleni+sellaista+armolahjaa.+Olen+rukoillut,+että+ymmärtäisin+Baruch+Kormanin+englanninkielisiä+videoita.+Kuuntelen+videoita+aina+uudestaan.+Kyllä+sitä+on+oppinut.+Kiitos+siitä.+Adventisteilla+on+tärkeässä+roolissa+profetian+lahja,+joka+on+annettu+Ellen+Whitelle.+Itse+en+tiedä+kovin+paljon+Whitestä.+En+tiedä+oliko+hänellä+parantamisen+armolahjaa.+Ei+kaikkia+armolahjoja+kaikille+jaella.+Mitä+taas+tulee+hellareiden+parantamisen+armolahjoihin,+niin+siitä+on+tehty+tutkimuksia,+että+oikeasti+kovin+monikaan+ei+ole+parantunut.+Mutta+jos+hellarit+uskovat+siihen,+niin+se+on+heidän+uskoansa.+En+epäile,+etteikö+ihmisiä+parantuisi.+En+epäile+myöskään,+etteikö+Pyhä+Henki+parantaisi.+Mutta+on+myös+sielunvihollinen,+joka+voi+parantaa.+Esim.+joillekin+saatananpalvojalle+saatana+on+kertonut,+että+hän+(siis+saatana)+on+antanut+kyvyn+parantaa.+Niin,+että+se+siitä.+Ihmeitä+tekee+myös+toinen+kuin+Jumalan+henki.
05.01.2019 22:28
Anteeksi.+Advis-kommenttini+oli+väärä.
05.01.2019 01:04
Raamatussa+ei+sanota,+että+Jeesus+tulee+juuri+syksyllä+2019+takaisin.+Raamatussa+sanotaan,+että+Jeesus+tulee+pian.+Tiedämme+Jeesuksen+tulosta+myös+vuodenajan.+Se+on+syksy.+Minä+odotan+Jeesus+-+Jeshuaa+joka+syksy+palaavaksi+ja+haluan+silloin+olla+valmis.+Oletko+sinä+valmis?
05.01.2019 00:47
Sunnuntailakeja+odotellessamme,+huomaatko,+että+herätys+on+jo+alkanut.
05.01.2019 00:42
lisäys.
Jos+haluat+nimittää+tekopyhäksi+omavanhurskaaksi,+niin+siitä+vaan.
05.01.2019 00:40
Ensiksikin+olen+sekä+luterilainen+että+adventisti,+joten+tiedän.+Adventisteille+on+selvää,+että+vaikka+olisikin+tullut+uskoon+ja+saanut+syntinsä+anteeksi,+niin+jos+myöhemmin+kääntääkin+selkänsä+Jumalalle,+ja+elää+syntielämää+tulematta+katumukseen,+menettää+armonsa.+Eli+ei+pelastu.+Opetus,+että+kun+on+kerran+tullut+uskoon+ja+pelastettu,+on+aina+pelastettu+(vaikka+kuinka+tekisi+syntiä+eikä+katuisi),+ei+ole+Raamatunmukainen.+Kyllä+meidän+pitää+tehdä+jatkuvasti+parannusta+elämässämme+ja+kilvoiteltava+uskossamme.+Halu+olla+hyviä,+tulee+Jumalalta,+joka+on+Rakkaus.
Älä+yritäkään+vänkätä,+että+opetan+teoilla+pelastumista.+Me+pelastumme+yksin+armosta+täysin+Jeesuksen+teon+tähden.+Kuitenkin+jos+luovumme+uskostamme+Jeesukseen+ja+alamme+viettämään+Jumalatonta+elämää,+menetämme+tämän+pelastuksen.+Tässä+on+se+varsinainen+pointti.+Joka+rakastaa+Jeesusta+HALUAA+tehdä+Hänen+tahtonsa.+Joka+ei+rakasta+Jeesusta,+ei+välitä+Hänen+tahdostaan.
05.01.2019 00:39
Minulla+ei+ole+mitään+ristiä+vastaan.+Päin+vastoin.
05.01.2019 00:17
<<+Kirkko+selittää+tämän+kuvaavan+pyhää+kolminaisuutta+siten,+että+vaakaviivasta+ylöspäin+on+Isä,+siitä+alaspäin+on+Poika+ja+vaakaviiva+tarkoittaa+Pyhää+Henkeä.>>
Näin+ei+käsittääkseni+kirkossa+opeteta,+vaan+"Ristin+käytön+perustana+kristinuskossa+on+Jeesuksen+ristiinnaulitseminen,+ja+se+symboloi+tavallisesti+syntien+sovitusta+Jeesuksen+ristiinnaulitsemisen+yhteydessä"+(kopio+alla+olevasta+Wikipedian+linkistä).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinuskon_risti
05.01.2019 00:16
Olen+kolminaisuuden+kannalla.+Kerropa+samalla,+että+alennatko+Jeesuksen?+Eiköhän+alkuseurakunnassa+tiedetty+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki+paremmin+kuin+arvaatkaan.
05.01.2019 00:07
120 / 305