Ihmeparantumiset lauantaina

epäuskoinen

Uskovatko adventistit ihmeparantumisiin vapaapäivänä lauantaina ja onko sellaisia todistettavasti tapahtunut?
Oliko Ellen Whitellä tai pastorillasi parantamisen armolahja?

15

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adventistit ovat ihmeparantumisissa hyvin jalat maassa. Adventistit uskovat ihmeparantumisiin ja monet ovat kertoneet Jumalan parantaneen heidät, esim. minulla on ystävä, joka uskoo Jumalan parantaneen hänen syövän, kun sitä rukoiltiin. Kyllä näistä puhutaan jonkin verran. Mutta se ei ole missään tapauksessa samassa roolissa kuin hellareilla. En osaa sanoa pastoreista. Itse en ole edes rukoillut itselleni sellaista armolahjaa. Olen rukoillut, että ymmärtäisin Baruch Kormanin englanninkielisiä videoita. Kuuntelen videoita aina uudestaan. Kyllä sitä on oppinut. Kiitos siitä. Adventisteilla on tärkeässä roolissa profetian lahja, joka on annettu Ellen Whitelle. Itse en tiedä kovin paljon Whitestä. En tiedä oliko hänellä parantamisen armolahjaa. Ei kaikkia armolahjoja kaikille jaella. Mitä taas tulee hellareiden parantamisen armolahjoihin, niin siitä on tehty tutkimuksia, että oikeasti kovin monikaan ei ole parantunut. Mutta jos hellarit uskovat siihen, niin se on heidän uskoansa. En epäile, etteikö ihmisiä parantuisi. En epäile myöskään, etteikö Pyhä Henki parantaisi. Mutta on myös sielunvihollinen, joka voi parantaa. Esim. joillekin saatananpalvojalle saatana on kertonut, että hän (siis saatana) on antanut kyvyn parantaa. Niin, että se siitä. Ihmeitä tekee myös toinen kuin Jumalan henki.

    • Pastori.Helsingistä

      "Itse en tiedä kovin paljon Whitestä. En tiedä oliko hänellä parantamisen armolahjaa."

      Mielisairailla esiintyy usein kovia luuloja itsestään. Ellen White oli kova luulemaan, mutta huono kuulemaan. Hän oli häijy ja omahyväinen sairas ihmisraunio, joka piti ityseään ylivertaisena muihin nähden.

      • pyhpyh2398479234

        Valheesi ei hetkauta.


    • henkiainaläsnä

      Koko meidän pelastumisemme pelastuu armolahjoihin. Saamme ne armosta, emme siksi että meillä on erinomainen oppi, olemme itse erinomaisia tai nokkelia. Kun meille lahjoitetaan taivaasta, nimenomaan lahjoitetaan armosta Pyhä Henki ja sen mukana armolahjoja, se on tae pelastumisestamme. Silloin kuulumme Jumalan perheeseen. Ei siksi, että osaamme höpöttää jotain opistamme.

      Armolahjat ovat meitä läsnä jokapäiväisessä elämässä eikä ne ole välttämättä mitään suuria ihmeitä, vaan sitä mitä me itse olemme Hengessä. Mitä tunnemme, mitä tiedämme ja mitä koemme Jumalan kautta elämässä. Harhaoppiselle ne voivat olla pelättäviä tunnekuohuja, mutta uskovalle sitä elämää mitä hän elää.

      • Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt.7:21-23


      • SAI kirjoitti:

        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt.7:21-23

        Näin on. Kyllä niitä on sellaisia, jotka huutavat alvariinsa Herraa, mutta joita Herra ei tunne.

        Laitan erään videon, jossa kyllä huudetaan Herraa, mutta kuuleekohan Herra?

        https://www.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q

        Onneksi minä en ole tuomari, mutta viihtyisikö Jeesus tuolla? Kysyn vaan.

        Onko Jeesus näyttänyt tällaista erimerkkiä?



      • Yksi_usko kirjoitti:

        Tässä toinenkin video, jossa näyttää olevan henki läsnä. Itse en vain tällaisiin kokouksiin jalallani astuisi. Se on salentti se.

        https://www.youtube.com/watch?v=9g_6s-X_1kM

        Eipä noissa paljoa Raamattua opeteta, vaan kyse on paljolti viihteestä. Viihdetaiteesta.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Tässä toinenkin video, jossa näyttää olevan henki läsnä. Itse en vain tällaisiin kokouksiin jalallani astuisi. Se on salentti se.

        https://www.youtube.com/watch?v=9g_6s-X_1kM

        Enpä ole itsekään tuollaisiin karkeloihin ihan heti lähdössä. Sairasta.

        Toinen eilen postaamasi viesti poistettiin.


    • pyhpyh2o3492378498324

      EGW paransi useitakin ihmisiä rukoilemalla heidän puolestaan ja rukouksiin vastattiin heti. Mutta ettehän te vääräuskoiset tätä kuitenkaan usko.

      • Usko.on.mielisairaus

        Juu ja Aku Ankka paransi myös useita ihmisiä rukoilemalla heidän puolestaan.
        Kuka vaan voi satuilla, kuten sinä uskonharhoihin kusetettu pyhpyh.


      • Paranin-kusetuksesta

        Minä paranin adventismin aiheuttamasta mielisairaudesta lauantaina.


      • pyhpyh928347293847
        Usko.on.mielisairaus kirjoitti:

        Juu ja Aku Ankka paransi myös useita ihmisiä rukoilemalla heidän puolestaan.
        Kuka vaan voi satuilla, kuten sinä uskonharhoihin kusetettu pyhpyh.

        Loppusi saat tuomiopäivänä.


    • Eikiitosjeesus

      Uskovaisuudestakin on moni parantunut mutta en pitäisi sitä ihmeenä vaan ihan vain realismin voittona.

      • pyhpyh2348923847

        Valheesi ei hetkauta. Kaikki te jumalattomat olette samanlaisia. Loppunne tulee, ettekä pakoon pääse.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe