Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. Otan+sirun+heti+kun+sen+vain+voi+ottaa.
  2. <<+Miten+voisikaan+olla+toisin,+jos+on+koko+ikänsä+uskonut.>>Minäkin+olen+ollut+uskossa+koko+ikäni.+Ihan+pienestä+pitäen+olen+uskonut+Jumalaan.+Murrosiässä+kuitenkin+Jumala+puhutteli+mihua+voimakkaasti+ja+aloin+salaa+lukemaan+Raamattua.+Minulla+oli+Raamattu+tyynyn+alla+ja+luin+sitä+iltaisin+ja+itkin.+Pyhä+Henki+puhutteli+minua+sanansa+kautta.+Sitten+kului+vuosia+ja+olin+ensimmäisessä+työpaikassani,+kun+minulle+selvisi+sapatti+adventistikirjaevankelistan+jätettyä+materiaalia+jota+tutkin.+Niinpä+aloin+käydä+sapattisin+adventtikirkossa.+Nyt+viime+aikoina+sydämessäni+on+ollut+sanomaton+kaipuu+tietää+enemmän+juutalaisista,+että+miten+he+eroavat+uskossaan+meistä+kristityistä.+Kun+sitten+netistä+löysin+Kalle+Venäläisen+luotsaaman+sarjan+Raamatun+juhlakalenteri+(TV7:lla)+sain+vastauksen+tuohon+sydämeni+kaipuuseen.+Minulle+selvisi+se,+mitä+olin+kaivannut.+Kun+katsoin+tuota+sarjaa,+niin+Pyhä+Henki+puhutteli+minua+aivan+kuin+silloin+nuorena,+itkin+ja+kiitin+joka+jakson+jälkeen.+Oli+niin+ihmeellistä+kun+Raamattu+kirkastui+ja+tajusin,+että+Vanha+ja+Uusi+testamentti+ovat+niin+lähellä+toisiaan.+Myös+se,+että+juutalaisilla+ja+kristityillä+ei+pitäisi+olla+toisiaan+erottavia+oppeja+lainkaan.Mutta+meillä+jokaisella+on+tapamme+olla+uskossa.+Siitä+ei+pitäisi+olla+kenelläkään+oikeutta+toista+moittia.+Toinen+tietää+tarkan+päivämäärän+uskoon+tulostaan,+toinen+ei.+Minä+en+tiedä+tarkkaa+päivää,+olen+ollut+lapsesta+saakka+uskossa+ja+uskonut,+mutta+elämän+varrella+on+ollut+joitakin+voimakkaampia+Pyhän+Hengen+tuntemuksia.+En+kuitenkaan+ole+silloin+tullut+uskoon,+vaan+joku+asia+on+kirkastunut.+Siunausta+teille+kaikille!
  3. Minä+en+tuomitse+ketään.+Kerron+vain+että+tuomio+on+tulossa,+joka+ei+ota+Sanaa+tosissaan.+Pitäisikö+minun+vaieta+ja+jättää+kertomatta+Raamatun+yksi+oleellinen+tosiasia?+Se+olisi+valehtelemista.+Jos+puhutaan+vain+rakkaudesta+ja+armosta,+mutta+ei+koskaan+tuomista+ja+parannuksesta,+niin+se+on+Raamatun+tärkeiden+totuuksien+pimittämistä.+Se+on+myös+synti.