Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. <<Miten+kristityt+suhtautuvat+ihmisiin+jotka+haluavat+vaihtaa+sukupuoltaan?>>Kristityt+rakastavat+heitä,+tietenkin.+Mutta+jos+henkilö+joka+haluaa+vaihtaa+sukupuoltaan,+kysyy+kristityn+mielipidettä+asiaan,+kristitty+yleensä+ei+suosittele+sitä,+koska+kristityn+mielestä+sukupuoli+ei+yleensä+ole+ihmisen+valittavissa.
  2. lähde:+msn+uutiset
  3. <<Totta,+yksi+päivä+viikosta+tulisi+pyhittää+Herralle,+olkoon+se+mikä+viikonpäivä+tahansa,+vaikka+joka+viikko+eri+päivä!>>Ei+todellakaan.+Missä+näin+sanotaan?+Ei+ainakaan+mainitsemissasi+Raamatun+kohdissa,+joissa+Paavali+antoi+ohjeita+Rooman+ja+Galatian+seurakunnille.+Myös+Kolossan+seurakunnissa+oli+vastaavanlaisia+ongelmia.+Miksi+luulet,+että+Paavali+olisi+kumonnut+sapatin,+vaikka+itse+vietti+sitä?+Samoin+seurakunnat+viettivät+sitä.+Ap.t.+17:2+"Ja+tapansa+mukaan+Paavali+meni+sisälle+heidän+luoksensa+ja+keskusteli+kolmena+sapattina+heidän+kanssansa...",+Ap.t.+18:4+"Ja+hän+keskusteli+synagoogassa+jokaisena+sapattina+ja+sai+sekä+juutalaisia+että+kreikkalaisia+uskomaan".Bacchiocci+kirjoittaa,+että+Rooman+ja+etenkin+Kolossan+seurakunnissa+oli+fanaattinen+ja+harhaoppinen+ryhmä,+joka+ajoi+ankaraa+vegetarismia,+kieltäytymistä+viinistä+ja+tiettyjen+päivien+viettoa.+Ja+että+juutalaisten+juhla-aikonen+noudattamisen+motiivina+galatalaisilla+oli+taikauskoiset+käsitykset,+olihan+pakanamaailmassa+juutalaisen+sapatin+vietto+usein+liitetty+Saturnus-planeetan+pahaan+vaikutukseen.Paavali+ei+siis+käsittele+noissa+mainitsemissasi+kohdin+lainkaan+sitä,+että+onko+sapattikäsky+edelleen+voimassa,+vaan+vastustaa+niitä+tapoja,+jotka+olivat+ristiriidassa+uskon+kautta+vanhurskauttamisen+kanssa.Paavali+tuomitsee+harhaopit,+ja+ehkä+myös+sapatin+vieton,+joka+oli+saanut+taikauskoisia+muotoja.+Tämä+ei+tietenkään+kumoa+itse+sapattikäskyä.+Jonkun+Raamatullisen+säädöksen+väärinkäytön+moittiminen+ei+tietenkään+kumoa+itse+säädöstä.Paavali+suosittelee+suvaitsevuutta+ja+kunnioitusta+silloinkin+kun+oli+erimielisyyksiä+ruoista+ja+päivistä,+jotka+ovat+peräisin+inhimillisestä+sopimuksesta.+Olisiko+hän+nyt+ajanut+sapatin+kumoamista?+Jos+näin+olisi,+niin+hän+olisi+saanut+siitä+vastustusta+ja+loputtomiin+vastaväitteitä.+Tämän+puuttuminen+Raamatusta+osoittaa+myös+sen,+että+Paavali+kunnioitti+sapattia.+Paavalin+asennetta+sapattia+kohtaan+on+käsiteltävä+sen+mukaan,+mikä+oli+hänen+asenteensa+lakia+kohtaan.++Paavalin+käsitys+laista+oli,+että+se+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.Room.+7:12+"Niin+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä".Room.+3:31+"Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain."Room.+7:14,22+"Sillä+me+tiedämme,+että+laki+on+hengellinen,+mutta+minä+olen+lihallinen,+myyty+synnin+alaisuuteen.....sillä+sisäisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin."
  4. <<Ei+Jeesukseen+uskottu,+vaan+Jeesusta+USKOTTIIN+(kellä+on+korvat+se+kuulkoon!)+hänen+opetuksiaan+-Jeesukseen+(persoonaan)+uskominen+liittyy+vain+kristuskulttiin.+Ja+miten+kävi+heidän,+jotka+eivät+kumartaneet+kristuskulttia?!+-+ns.+alkukristittyjen+-+heidät+tapettiin+Paavalin+toimesta.+Paavali+teki+oman+evankeliumin+ja+kirosi+tuon+Jeesuksen+ihmeistä+kertovan+(Paavali+ei+sanallakaan+Raamatussa+mainitse+Jeesusen+ihmetekoja).>>Opetuslapset+uskoivat,+että+Jeesus+oli+elävän+Jumalan+Poika,+yhtä+Isän+kanssa.+Niin+kuin+Jeesus+opetti.+Myös+Paavali+uskoi.+Paavali+ei+opettanut+omaa+evanekliumia+vaan+tarkasti+sitä+mitä+Jeesus+oli+opettanut.+Paavali+ei+kironnut+Jeesusta.+Höpö.+Matteus,+Markus,+Luukas+ja+Johannes+olivat+todistaneet+Jeesuksen+ihmeistä.+Paavali+kirjoitti+työstää,+jota+Paavali+teki+pakanoiden+parissa.+Neljän+todistajalausunto+riittää+vallan+mainiosti+(Matteus,+Markus,+Luukas+ja+Johannes),+oikeudessa+riittää+kahden.+Gnostikolle+näyttää+olevan+mahdotonta+ajatella,+että+Sauluksesta,+joka+vainosi+kristittyjä,+saattoi+tulla+Paavali,+joka+julisti+evankeliumia.+Ilmeisesti+uudestisyntyminen+ei+sisälly+gnostilaisuuteen.+Paha+juttu.