Käytättekö maskia arvoisat uskovaiset?

Anonyymi

Jos ette käytä, mikä on perustelunne?

112

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys on tarkoitettu kaikille jotka pidätte itseänne uskovaisina, mutta toki ateistitkin saavat vastata. Jos käytätte maskia, siihenkin olisi mielenkiintoisaa saada perustelut.

      • Anonyymi

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.

        Ateisti ei usko Jumalaan/jumaliin tai mihinkään muuhunkaan henkiolentoon koska niistä ei ole mitään todisteita. Mutta rakkauteen ateistikin voi uskoa niinkuin minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti ei usko Jumalaan/jumaliin tai mihinkään muuhunkaan henkiolentoon koska niistä ei ole mitään todisteita. Mutta rakkauteen ateistikin voi uskoa niinkuin minäkin.

        Unohdin sanoa että minä käytän maskia aina kun turvaväleistä ei ole varmuutta ja ihmisiä on paljon. Kävin tänään kaupassa ja käytin maskia. Kenelläkään muulla sitä ei ollut. Tarvitsevatko suomalaiset enemmän ruumiita enne kuin maskit kelpaavat? Siltä näyttää. Hyvää syksyä kaikesta huolimatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.

        Juuri sinun jumalasi osuus ateistin jumaliin uskomattomuudessa on merkityksetön.

        Maailmassa on miljoonia jumaluuksia joihin ateisti joutuu olemaan uskomatta. Hän ei juuri uhraa aikaansa vain sinun jumalaasi uskomattomuuteen kun pitää jättää uskomatta kaikkiin muihinkin jumaluuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.

        "ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti."

        Siinä taas hihuli projisoi omia aivopierujaan.

        Kannattaisiko sinunkin yrittää vaan rukoilla jumalaltasi lisää järkeä sen sijaan että hukkaat aikaasi ajatteluun jonka suorittamiseen sinulla ei selvästikään ole paukkuja.

        Ateismi ei tarvitse todisteita vaan jumalien olemattomuus pysyy faktana siihen saakka kunnes onnistutte manaamaan edes yhden niistä lukemattomista jumaluuksistanne ihmisten ilmoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.

        >ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.

        Älyttömän olkiukon tekeminen ateismista ja sen hakkaaminen ei valitettavasti auta jumalasi asiaa lainkaan.

        >Kaikki uskovat siis.

        Eivät todellakaan, mutta ilmeisesti ette osaa perustella uskomuksianne itsellenne ilman tällaisia pashapuheita.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.

        Älyttömän olkiukon tekeminen ateismista ja sen hakkaaminen ei valitettavasti auta jumalasi asiaa lainkaan.

        >Kaikki uskovat siis.

        Eivät todellakaan, mutta ilmeisesti ette osaa perustella uskomuksianne itsellenne ilman tällaisia pashapuheita.

        ">ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.

        Älyttömän olkiukon tekeminen ateismista ja sen hakkaaminen ei valitettavasti auta jumalasi asiaa lainkaan."

        Miten niin olkinukke? Sinähän niitä rakentelet päivät pitkät!

        Kai sinä nyt sen verran tiedät, että ateisti ei todellakaan usko Jumalan olemassaoloon?

        Lisäksi käytät alatyylistä puhetta taas kerran. Siivoa suusi, vanha mies!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.

        "ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti."

        Minä uskon myöskin saunatontuttomuuteen, vaikka siitäkään ei ole todisteita.

        Minä käytän maskia, jos en jostain syystä pysty pitämään riittäviä turvavälejä tai jos itse sairastun flunssaan. Käytän omaa järkeäni ja noudatan samalla annettuja ohjeita.
        Sen verran olen eilistä anonyymiä valistuneempi, että tiedän oireettomankin voivan tartuttaa ja siksi maski, jos ei turvaväliä voi pitää, on sitä erikseen kyseisessä tilassa käsketty pitää tai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.

        Älyttömän olkiukon tekeminen ateismista ja sen hakkaaminen ei valitettavasti auta jumalasi asiaa lainkaan."

        Miten niin olkinukke? Sinähän niitä rakentelet päivät pitkät!

        Kai sinä nyt sen verran tiedät, että ateisti ei todellakaan usko Jumalan olemassaoloon?

        Lisäksi käytät alatyylistä puhetta taas kerran. Siivoa suusi, vanha mies!

        >Kai sinä nyt sen verran tiedät, että ateisti ei todellakaan usko Jumalan olemassaoloon?

        Niin tietysti, hehän eivät usko mihinkään jumaliin kunnes jo(t)ku(t) niistä todistetaan olevaksi, mutta eihän siitä puhuttukaan, vaan siitä että "ateistit uskoo ateismiin", mikä on käsitteenä ja loogisesti naurettavaa soopaa. He siis uskovat siihen, että eivät usko jumaliin! Mitähän tällainen pöljäily edes tarkoittaisi noin järjellä ajatellen?

        Missä kohtaa käytin alatyyliä? Näytähän, vanha nainen! 😃

        Kieroiluasi tulee taas tänäänkin olemaan surkuhupaisaa seurata. Harmi että kohta täytyy lopetella. 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin sanoa että minä käytän maskia aina kun turvaväleistä ei ole varmuutta ja ihmisiä on paljon. Kävin tänään kaupassa ja käytin maskia. Kenelläkään muulla sitä ei ollut. Tarvitsevatko suomalaiset enemmän ruumiita enne kuin maskit kelpaavat? Siltä näyttää. Hyvää syksyä kaikesta huolimatta!

        Nyhjäsitkö alle 2 m etäisyydellä muista (samoista) ihmisistä yli 15 minuuttia, tai onko sinulla koronaoireita? Vain sellaisissa tilanteissa on käytettävä maskia, mutta eihän sen käyttöä ole kiellettykään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.
        Jotkut uskovat lottovoittoon ja jotkut elämänkumppanin löytymiseen.
        Kaikki uskovat siis.
        Maski?
        Minä käytän maskia kun sitä vaaditaan jossakin tilassa. En muuten.
        Jos menen vaikka vanhainkotiin tai sairaalaan. Katson että ovat hauraita ja en halua aiheuttaa huolia heille, vaikka minulla ei ole tauteja.

        Miten ateismiin uskotaan? Olemalla uskomatta jumaliinko?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >ateistit uskoo ateismiin. Siitä ei ole mitään todisteita mutta uskovat kovasti.

        Älyttömän olkiukon tekeminen ateismista ja sen hakkaaminen ei valitettavasti auta jumalasi asiaa lainkaan.

        >Kaikki uskovat siis.

        Eivät todellakaan, mutta ilmeisesti ette osaa perustella uskomuksianne itsellenne ilman tällaisia pashapuheita.

        Auttaa se ateisteja tajuamaan kun uskova saa mielestään valehdella ateisteista "Jumalan kunniaksi" vaikka kuinka paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyhjäsitkö alle 2 m etäisyydellä muista (samoista) ihmisistä yli 15 minuuttia, tai onko sinulla koronaoireita? Vain sellaisissa tilanteissa on käytettävä maskia, mutta eihän sen käyttöä ole kiellettykään.

        "Vain sellaisissa tilanteissa on käytettävä maskia"

        Väärin, maskia pitää käyttää silloin kuin siltä tuntuu. Mieluiten useasti kun on yleisillä paikoilla. Ei se tämän vaikeampaa ole. Kyllä te suomalaisetkin sen opitte, koska muutkin maat ovat sen jo oppineet.


    • Anonyymi

      En ole vielä edes kokeillutkaan maskia kotonakaan.

      Ehkä käytän kaupoissakin, jos tulee vahva suositus. Liikennevälineissä voin myös käyttää muiden ihmisten vuoksi.

      • Anonyymi

        ja kun tulee vahva suositus, oletus että olet uskovainen, niin sitten käytät "maskia"?
        ja jos se maski, ruisketetaan ihon alle ja seurataan, reaali-ajassa, niin sen otat?

        vai sitten kuolet pois?

        Jokainen saa itse valita, sanoo Jumala.
        ja sitten saa valainta mukaan:

        Ilm. 13:
        15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

        Jos tätä maskia ei ota, on turha mennä maitokauppaan!

        nyt, jos olet uskova, tutki, mikä on pahin "maski" mitä ilmestyskirja, ilmoittaa?

        joten turhaa ei ole Kirjoitettu:

        Ilm. 16:11
        ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

        ja kuten olen sanonut, TÄMÄ ei vielä ole se, mitä Ilmestyskirja sanoo, mutta tämä on "esileikki" siihen.

        voit lukea esim, the pukki sivustoa ja katsoa, Julkisia dokumentteja, mitä on suunniteltu ja mitä on tehty, eli
        missä vaiheessa nyt ollaan!
        Tämä on harjoitus, sen oikean suhteen.

        Jes. 47:9
        Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.

        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."

        Ilmestyskirja 18
        7 Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',

        7 Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.'

        Joten, mikä tämän aiheuttaa?
        nuha vai vahvemmat "lääkeet"!

        Tutki ja itke.

        Ilm. 18:23
        ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;

        Mihin velhouteen, Johannes viittaa?
        http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Rev&c=18#conc/23
        mitä tarkoittaa sana: joka on käännetty: 'velhoutesi'

        http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G5331&t=KJV

        Joten tehkää parannus ja itkekää ja valittakaa!
        minä tulen pian!


      • Anonyymi

        Kaikki eivät voi maskia käyttää, kun happisaturaatio on perussairauden vuoksi jo valmiiksi liian alhainen. Tämä porukka ei myöskään pyöri joukkokokouksissa tai käytä julkisia liikennevälineitä. Liikkuvat vain pakon edessä, koska ilman maskiakin on taju kankaalla tämän tästä.


      • Anonyymi

        Yritin taannoin siivota kylppäriä maskin kanssa, koska astmani ei tykkää kemikaaleista. Sain maskin vuoksi niin pahan astmakohtauksen, että päädyin sairaalaan. Allergia- ja astmaliitto varoittikin tästä mahdollisuudesta. Koskee lähinnä vaikeaa astmaa, keuhkoahtaumaa ja sydämen vajaatoimintaa, johon liitty myös hengitysvaikeudet.


      • RepeRuutikallo

        Omassa liikennevälineessä kannattaa käyttää sen vuoksi, että peltipoliisin mahdollisesti ehdottama pikavoitto jää saamatta, ellei kuskia voida tunnistaa. En tiedä onko tämä jo lisännyt kaahailua, omaani ainakaan ei, sillä olen hyvin lainkuuliainen ja muutenkin tasokas ihminen. Autoni kulkee kyllä noin kahtasataa, mutta harvoin sitä tulee kokeiltua. Etenkään Rantatunnelissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja kun tulee vahva suositus, oletus että olet uskovainen, niin sitten käytät "maskia"?
        ja jos se maski, ruisketetaan ihon alle ja seurataan, reaali-ajassa, niin sen otat?

        vai sitten kuolet pois?

        Jokainen saa itse valita, sanoo Jumala.
        ja sitten saa valainta mukaan:

        Ilm. 13:
        15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

        Jos tätä maskia ei ota, on turha mennä maitokauppaan!

        nyt, jos olet uskova, tutki, mikä on pahin "maski" mitä ilmestyskirja, ilmoittaa?

        joten turhaa ei ole Kirjoitettu:

        Ilm. 16:11
        ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

        ja kuten olen sanonut, TÄMÄ ei vielä ole se, mitä Ilmestyskirja sanoo, mutta tämä on "esileikki" siihen.

        voit lukea esim, the pukki sivustoa ja katsoa, Julkisia dokumentteja, mitä on suunniteltu ja mitä on tehty, eli
        missä vaiheessa nyt ollaan!
        Tämä on harjoitus, sen oikean suhteen.

        Jes. 47:9
        Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.

        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."

        Ilmestyskirja 18
        7 Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',

        7 Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.'

        Joten, mikä tämän aiheuttaa?
        nuha vai vahvemmat "lääkeet"!

        Tutki ja itke.

        Ilm. 18:23
        ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;

        Mihin velhouteen, Johannes viittaa?
        http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Rev&c=18#conc/23
        mitä tarkoittaa sana: joka on käännetty: 'velhoutesi'

        http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G5331&t=KJV

        Joten tehkää parannus ja itkekää ja valittakaa!
        minä tulen pian!

        Selkeää tekstiä! Ehkä luen joskus.


    • Anonyymi

      Etsitkö evankeelisuutta luterilaisuudesta iltamyöhään vielä.

    • En käytä. En asu Helsingissä.

      • Maskisuositus koskee suurinta osaa Suomea.


      • jjeeves kirjoitti:

        Maskisuositus koskee suurinta osaa Suomea.

        Niin koskee mutta en käytä maskia enkä asu Helsingissä enkä Uudellamaalla. Enkä ole vieraillut kyseisissä paikoissa vuosiin.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Niin koskee mutta en käytä maskia enkä asu Helsingissä enkä Uudellamaalla. Enkä ole vieraillut kyseisissä paikoissa vuosiin.

        Eli haluat olla osa ongelmaa. Miksi?


    • Anonyymi

      Vain naiset ja muslimit peittävät päänsä, kristityt eivät. Raamatussa sanotaan että miestenvessa ei sovi rukoilla pää peitettynä, mutta naisten tulee peittää päänsä enkelien vuoksi.

      • En ole nähnyt kenenkään pitävän maskia päässä hatun tapaan.

        Miten yleinen rukoilupaikka mahtaa olla miestenvessa?


    • Anonyymi

      Jätän Herran haltuun kenelle virus minulta siirtyy.

      • Merkitseekö uskovaisuus välinpitämättömyyttä lähimmäisen terveydestä?


    • Anonyymi

      Naisilla näkyy vain silmät, kaikki peitetään.

    • Anonyymi

      Oletus että viittaat, nyt olevaan kauheaa ja vaaralliseen ja laajasti levinneeseen koronaa?

      eikö tämä "tauti", joka on 99% media lietsoma palko, tarkoitus sitten mikä lie, niin.
      Tilastollisesti, jotka ovat aina poistettu, kun niitä laitan, niin:

      "kausi influenssa"
      "Kausi-influenssa kuolleisuus"
      "kausi-influenssa kuolleisuus 2019"

      tämä nyt oleva nuha ei ole edes mainitsemisen arvoinen, tilastollisesti tahi sairauden tahi lääketieteen ,eli terveyden kannalta.

      TUTKI tilastoja, sekä suomesta että maailma.

      Muistatko noin kymmenen vuotta sitten rihuneesta, pahasta viruksesta, ja KATSO, ja tutki kuinka paha se oli loppupeleissä!

      Nyt, kausi-nuha on viikoilla 44 ja seuraavan vuoden viikoon 24
      eli:
      Lokakuusta Toukokuuhun.

      NYT aloitaja ja muut:

      Käytätkö maskia, lokakuusta toukokuuhun sillä tilastot, "vaativat" sitä?

      Jos ette käytä, mikä on perustelunne?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Suomalaisten tulisi nyt olla ennemmin huolissaan kausi-influenssasta, sanoo Husin apulais­ylilääkäri – ”Kausi-influenssa on todellinen ongelma joka talvi”

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006423279.html

        Influenssaepidemia on käynnissä, mutta se on ollut tällä kaudella vielä varsin rauhallinen. Onko koronaviruksen leviämisen ehkäisy vähentänyt samalla influenssatapauksia?

        Lue ja opi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten tulisi nyt olla ennemmin huolissaan kausi-influenssasta, sanoo Husin apulais­ylilääkäri – ”Kausi-influenssa on todellinen ongelma joka talvi”

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006423279.html

        Influenssaepidemia on käynnissä, mutta se on ollut tällä kaudella vielä varsin rauhallinen. Onko koronaviruksen leviämisen ehkäisy vähentänyt samalla influenssatapauksia?

        Lue ja opi!

        Lainaat uutista helmikuulta, jolloin koronan vakavuudesta ei ollut vielä kenelläkään tietoa.

        Nyt tiedetään, että ilman rajoituksia korona leviää tehokkaasti ja on osalle väestöä todella vaarallinen. Ruotsi lepsuili Suomeen ja muihin pohjoismaihin verrattuna koronarajoituksissa ja siellä kuolleisuus on väestöpohjaan nähden lähes kymmenkertainen. Silti Ruotsissakin annettiin samanlaisia suosituksia kuin muissakin pohjoismaissa, mutta rajoituksia ei pantu voimaan. Ilman suosituksia, tilanne olisi sieläkin ollut vielä paljon pahempi.


      • Anonyymi

        Maskin käytöllä pyritään muiden toimien lisäksi estämään toista aaltoa. Kaikki keinot kannattaa käyttää, etteiu jouduttaisi toista kertaa laajaan yhteiskunnan alasajoon. Sitä ei talous kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaat uutista helmikuulta, jolloin koronan vakavuudesta ei ollut vielä kenelläkään tietoa.

        Nyt tiedetään, että ilman rajoituksia korona leviää tehokkaasti ja on osalle väestöä todella vaarallinen. Ruotsi lepsuili Suomeen ja muihin pohjoismaihin verrattuna koronarajoituksissa ja siellä kuolleisuus on väestöpohjaan nähden lähes kymmenkertainen. Silti Ruotsissakin annettiin samanlaisia suosituksia kuin muissakin pohjoismaissa, mutta rajoituksia ei pantu voimaan. Ilman suosituksia, tilanne olisi sieläkin ollut vielä paljon pahempi.

        "Nyt tiedetään, että ilman rajoituksia korona leviää tehokkaasti ja on osalle väestöä todella vaarallinen. "

        Kuka tietää?
        Mikä suuri ja vaarallinen nuha oli noin 9 vuotta sitten?
        Mikä oli sen arvio, :
        " Nyt tiedetään, että ilman rajoituksia korona leviää tehokkaasti ja on osalle väestöä todella vaarallinen. "
        ja mikä oli totuus eli kun se oli loppu ja tilastot esillä?

        en laita niitä tähän sillä, saattaa olla että koko ketju poistuu!

        etsi, se paha tauti noin 9 - 10 vuotta sitten ja tutki!

        siis ei tiedetä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskin käytöllä pyritään muiden toimien lisäksi estämään toista aaltoa. Kaikki keinot kannattaa käyttää, etteiu jouduttaisi toista kertaa laajaan yhteiskunnan alasajoon. Sitä ei talous kestä.

        "Kaikki keinot kannattaa käyttää, etteiu jouduttaisi toista kertaa laajaan yhteiskunnan alasajoon. Sitä ei talous kestä."

        kaikki keinot ? myös valheelliset?
        "etteiu jouduttais", miten siihen joudutaan?
        Onko se lääketieteellinen tilastoihin perustuvaa VARMAA tietoa vai
        poliittinen käsky?

        ei siihen jouduta, vaan siihen käsketään!
        ja pakotetaan.
        Joissakin maissa on sotilaat valvomassa että kaikilla on maski!
        sotatila?

        Nyt LUE tilastoja, etsi ja ihmettele!
        Mikä suuri ja vaarallinen nuha oli noin 9 vuotta sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskin käytöllä pyritään muiden toimien lisäksi estämään toista aaltoa. Kaikki keinot kannattaa käyttää, etteiu jouduttaisi toista kertaa laajaan yhteiskunnan alasajoon. Sitä ei talous kestä.

        "Sitä ei talous kestä."

        Totta,
        Mitä Suomalaiset, ei poliitiisesti korrektit, ASIANTUNTIJAT, sanoivat ja sanovat, miksi tämä tehtiin ja mitä sillä saavutettiin!

        Jopa valtamedia ihmettelee, täärä korona pakettia, noin 1.5-8 miljardia, sen jälkihoitoon?
        ja, kun sitä lukee, mihin niitä rahoja lahjoitetaan, niin vuoden 2015 talouden hoitoon, niiden kohdalla jotka eivät sitä hyvin hoitaneet?

        Tiedätkö ja tottahan tiedät, että Italia, joka saa 218 miljardia !
        alentaa kansalaisten tuleveroa?
        eli suomessa tulevero on, jopa 40-45% tuloista!
        ja kuinka suuri se on Italiassa?

        Tiesitkö ja tottahan tiedät että jokaisesta maito litrasta ja leipäpalasta italialaise maksavat arvoliäveroa. 4%!
        ja suomalaiset 10-12%

        Joten, mikä maa saa ja mik maksaa?

        Jos italia on niin kauheessa talous ahdinkossa, miksi ei veroja nosteta?

        koska, pohoismaat maksavat heille 218 miljardia!

        Suomen Valtion Talous:
        alousarvioesityksessä tuloiksi arvioidaan 53,9 mrd. euroa ja määrärahoiksi ehdotetaan 55,3 mrd. euroa. Talousarvioesitys on 1,4 mrd. euroa alijäämäinen.

        55 miljardia

        Italia:
        Vuonna 2019 Italian ostovoimakorjattu bruttokansantuote oli noin 2,44 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria[5], maailman kymmenenneksi suurin. Euroopassa sitä isompia olivat Saksa, Venäjä, Britannia ja Ranska.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suurten_lukujen_nimet
        Kuinka paljon on 2,44 biljoonaa

        Joten, se ei ole köyhä maa, vaan Suomi on, eli tavallinen kansa.

        Joten, TUTKI ja ihmettele!

        laita hakuun italian: italian valtion budjetti 2019
        ja katso mitä asiantuntija, sanovat siellä ja täällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki keinot kannattaa käyttää, etteiu jouduttaisi toista kertaa laajaan yhteiskunnan alasajoon. Sitä ei talous kestä."

        kaikki keinot ? myös valheelliset?
        "etteiu jouduttais", miten siihen joudutaan?
        Onko se lääketieteellinen tilastoihin perustuvaa VARMAA tietoa vai
        poliittinen käsky?

        ei siihen jouduta, vaan siihen käsketään!
        ja pakotetaan.
        Joissakin maissa on sotilaat valvomassa että kaikilla on maski!
        sotatila?

        Nyt LUE tilastoja, etsi ja ihmettele!
        Mikä suuri ja vaarallinen nuha oli noin 9 vuotta sitten?

        Jos et tajua mitä eroa flunsalla ja tällä epidemialla on, niin ehkä olisi parempi olla hiljaa, kun todistaa oma tietämättömyytesi.


      • Anonyymi

        "tämä nyt oleva nuha ei ole edes mainitsemisen arvoinen, "

        Korona ei ole "nuha", eikä hengitystiesairaus. Se on systeeminen vaskulaarinen sairaus. Mikä tarkoittaa, että virus voi vaurioittaa kaikkia elimiä, joissa on verisuonia. Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä.

        Britanniassa tutkittiin lievän koronan sairastaneiden sydämiä. Lähes kaikissa oli koronan jättämiä vaurioita. Sen lisäksi vaurioita on löydetty aivoista, keuhkoista, munuaisista, maksasta ja esim. suolistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki keinot kannattaa käyttää, etteiu jouduttaisi toista kertaa laajaan yhteiskunnan alasajoon. Sitä ei talous kestä."

        kaikki keinot ? myös valheelliset?
        "etteiu jouduttais", miten siihen joudutaan?
        Onko se lääketieteellinen tilastoihin perustuvaa VARMAA tietoa vai
        poliittinen käsky?

        ei siihen jouduta, vaan siihen käsketään!
        ja pakotetaan.
        Joissakin maissa on sotilaat valvomassa että kaikilla on maski!
        sotatila?

        Nyt LUE tilastoja, etsi ja ihmettele!
        Mikä suuri ja vaarallinen nuha oli noin 9 vuotta sitten?

        Koronan rinnastaminen nuhaan on yksinkertaisesti typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tämä nyt oleva nuha ei ole edes mainitsemisen arvoinen, "

        Korona ei ole "nuha", eikä hengitystiesairaus. Se on systeeminen vaskulaarinen sairaus. Mikä tarkoittaa, että virus voi vaurioittaa kaikkia elimiä, joissa on verisuonia. Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä.

        Britanniassa tutkittiin lievän koronan sairastaneiden sydämiä. Lähes kaikissa oli koronan jättämiä vaurioita. Sen lisäksi vaurioita on löydetty aivoista, keuhkoista, munuaisista, maksasta ja esim. suolistosta.

        "Korona ei ole "nuha", eikä hengitystiesairaus. Se on systeeminen vaskulaarinen sairaus. Mikä tarkoittaa, että virus voi vaurioittaa kaikkia elimiä, joissa on verisuonia. Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä."

        okei.
        ja mitä sitten teki sikanuha?

        "Sikainfluenssarokotteen haittavaikutukset"

        Vaskuliitti!

        siis olet sitä mieltä että:
        "Se on systeeminen vaskulaarinen sairaus. Mikä tarkoittaa, että virus voi vaurioittaa kaikkia elimiä, "

        Joten, MIKÄ ERO on sitten:
        Sikainfluenssa ja korona19?
        molemmat ovat samaa, eli Vaskuliitti!

        https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/197608/Laakarilehti Sikainfluenssa johti keuhkonsiirtoon
        eli nuhan jälkihoitoa!
        uudet keuhkot!

        "Lääkärilehti: Sikainfluenssa johti keuhkonsiirtoon"

        Toki muistat että sikanuha toi mukanaan:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Narkolepsia

        H1N1-pandemia ja Pandemrix-rokote

        Pääartikkeli: Vuoden 2009 influenssapandemia#Narkolepsiayhteys

        "Vuosina 2009–2010 käynnissä olleeseen sikainfluenssapandemiaan liittyi eräissä maissa lapsilla ja nuorilla tavallista suurempi narkolepsian ilmaantuvuus, jolla oli yhteys tietynlaisen influenssarokotteen ottamiseen sekä perinnölliseen alttiuteen. Pandemrix-rokotteen skvaleenipitoinen tehosteaine AS03 aiheutti vasta-ainemuodostusta ainoastaan henkilöille, joilla on perinnöllisesti HLA DQ B1*0602 -variantti.[4]

        Tästä syystä Pandemrixia ei enää suositella alle 20-vuotiaille, jos kausi-influenssarokotetta on saatavilla, mutta Pandemrix-rokotekampanjan hyödyt olivat silti huomattavasti haittoja suurempia sekä THL:n että Euroopan lääkeviraston mukaan.[5] "

        Joten
        Tässä koronassa on suuri mahdollisuus, tulla myös tätä mukana:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/narkolepsiakohu-ei-unohdu-thl-ylilaakari-kertoo-millaisia-ovat-koronarokotteen-mahdolliset-haitat-tulevat-yleensa-ilmi-vasta-kun-rokote-otetaan-laajaan-kayttoon/7821480

        "Narkolepsiakohu ei unohdu: THL-ylilääkäri kertoo, millaisia ovat koronarokotteen mahdolliset haitat – "Tulevat yleensä ilmi vasta, kun rokote otetaan laajaan käyttöön"

        "Pandemrix laukaisi runsaalla parilla sadalla suomalaisella narkolepsian. Monen mielessä on käynyt, voidaanko koronarokotteekin kanssa päätyä pahimmassa tapauksessa ojasta allikkoon."

        jos sitten mahdollisten pakkorokotusten jälkeen, havaitaan että:

        Nyt mentiin ojasta allikkoon, mitä voi tehdä?
        Miten poistat sen pahan sisästäsi?

        eli et voi sitä tehdä.

        Joten, ihmisille ei kerrota että TAAS on mahdollista saada, pahenpia tauteja, lääkkeestä kuin itse tauti on!

        joten, kuka ja miksi ei kerro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronan rinnastaminen nuhaan on yksinkertaisesti typerää.

        "Koronan rinnastaminen nuhaan on yksinkertaisesti typerää."

        No hauku sitten lääkäreitä ja tutkijoita jotka sitä tekevät!

        itse olen vain lainanut heidän ilmoituksiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koronan rinnastaminen nuhaan on yksinkertaisesti typerää."

        No hauku sitten lääkäreitä ja tutkijoita jotka sitä tekevät!

        itse olen vain lainanut heidän ilmoituksiaan!

        "itse olen vain lainanut heidän ilmoituksiaan!"

        Ja tässä huomataan että ei ehkä kannattaisi sokeasti uskoa mitä tahansa, vaan kannattaa selvittää myös itse asioita. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "itse olen vain lainanut heidän ilmoituksiaan!"

        Ja tässä huomataan että ei ehkä kannattaisi sokeasti uskoa mitä tahansa, vaan kannattaa selvittää myös itse asioita. ;)

        "Ja tässä huomataan että ei ehkä kannattaisi sokeasti uskoa mitä tahansa, vaan kannattaa selvittää myös itse asioita. ;)"

        Kyllä ja olen selvittänty ja sen loppu-raportti oli ja on:
        "tämä nyt oleva nuha ei ole edes mainitsemisen arvoinen, tilastollisesti tahi sairauden tahi lääketieteen ,eli terveyden kannalta."

        Nyt, kukaan ei ole tutkinut, itse tahi ei kiinosta, niin se mikä oli noin 9 vuotta sitten, miälie sikasika nuha, niin
        ASIANTUNTIJAT, samat kuin nyt ? niin sanoivat että 50 tai jopa 80 miljooonaa ihmistä varmasti kuolee.

        Mitä nyt kun tilastot, jotka ovat varmistettu on esillä, oli todellinen tilanne?
        166 tuhatta!
        eli kuinka suuri ero on ojalan-laskuopin suhteellisuudessa. 50 millliä ja 166 000?
        eli, odota vaan, kun tästä tulee tilastot esille, jo nyt ne näyttävät etä ei ole edes nuhan arvoinen!

        TUTKI, itse kuinka paljon "normaaliin" kausinuhaan joka vuosi kaadutaan!
        se on noin 25-30000!

        Joten. kyllä tutkin, mutta totuus ei kiinnosta, enää ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten tulisi nyt olla ennemmin huolissaan kausi-influenssasta, sanoo Husin apulais­ylilääkäri – ”Kausi-influenssa on todellinen ongelma joka talvi”

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006423279.html

        Influenssaepidemia on käynnissä, mutta se on ollut tällä kaudella vielä varsin rauhallinen. Onko koronaviruksen leviämisen ehkäisy vähentänyt samalla influenssatapauksia?

        Lue ja opi!

        "Onko koronaviruksen leviämisen ehkäisy vähentänyt samalla influenssatapauksia?"

        On. Me tiedämme sen nyt.

        Rajoitustoimet vähensivät myös sydänkuolemia aivan selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tämä nyt oleva nuha ei ole edes mainitsemisen arvoinen, "

        Korona ei ole "nuha", eikä hengitystiesairaus. Se on systeeminen vaskulaarinen sairaus. Mikä tarkoittaa, että virus voi vaurioittaa kaikkia elimiä, joissa on verisuonia. Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä.

        Britanniassa tutkittiin lievän koronan sairastaneiden sydämiä. Lähes kaikissa oli koronan jättämiä vaurioita. Sen lisäksi vaurioita on löydetty aivoista, keuhkoista, munuaisista, maksasta ja esim. suolistosta.

        "Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä."

        Juuri näin. Media voisi uutisoida näistä enemmän ja terveysviranomaiset tiedottaa. Ruotsalaiset vaikenevat oman "strategiansa" näistä seurauksista kokonaan... ja jotkut hullut kehuvat heitä sitten täällä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "tämä nyt oleva nuha ei ole edes mainitsemisen arvoinen, "

        Korona ei ole "nuha", eikä hengitystiesairaus. Se on systeeminen vaskulaarinen sairaus. Mikä tarkoittaa, että virus voi vaurioittaa kaikkia elimiä, joissa on verisuonia. Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä.

        Britanniassa tutkittiin lievän koronan sairastaneiden sydämiä. Lähes kaikissa oli koronan jättämiä vaurioita. Sen lisäksi vaurioita on löydetty aivoista, keuhkoista, munuaisista, maksasta ja esim. suolistosta.

        ”Koronassa pahinta ei ole kuolema, vaan elinvauriot, joiden kanssa on useimmiten elettävä loppuelämä.”

        Aivan ja tämä muuten pätee moneen muuhunkin virussairauteen. Ei ehkä aina sairaus sinänsä ole paha, vaan sitä seuraavat jälkitaudit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitä ei talous kestä."

        Totta,
        Mitä Suomalaiset, ei poliitiisesti korrektit, ASIANTUNTIJAT, sanoivat ja sanovat, miksi tämä tehtiin ja mitä sillä saavutettiin!

        Jopa valtamedia ihmettelee, täärä korona pakettia, noin 1.5-8 miljardia, sen jälkihoitoon?
        ja, kun sitä lukee, mihin niitä rahoja lahjoitetaan, niin vuoden 2015 talouden hoitoon, niiden kohdalla jotka eivät sitä hyvin hoitaneet?

        Tiedätkö ja tottahan tiedät, että Italia, joka saa 218 miljardia !
        alentaa kansalaisten tuleveroa?
        eli suomessa tulevero on, jopa 40-45% tuloista!
        ja kuinka suuri se on Italiassa?

        Tiesitkö ja tottahan tiedät että jokaisesta maito litrasta ja leipäpalasta italialaise maksavat arvoliäveroa. 4%!
        ja suomalaiset 10-12%

        Joten, mikä maa saa ja mik maksaa?

        Jos italia on niin kauheessa talous ahdinkossa, miksi ei veroja nosteta?

        koska, pohoismaat maksavat heille 218 miljardia!

        Suomen Valtion Talous:
        alousarvioesityksessä tuloiksi arvioidaan 53,9 mrd. euroa ja määrärahoiksi ehdotetaan 55,3 mrd. euroa. Talousarvioesitys on 1,4 mrd. euroa alijäämäinen.

        55 miljardia

        Italia:
        Vuonna 2019 Italian ostovoimakorjattu bruttokansantuote oli noin 2,44 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria[5], maailman kymmenenneksi suurin. Euroopassa sitä isompia olivat Saksa, Venäjä, Britannia ja Ranska.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suurten_lukujen_nimet
        Kuinka paljon on 2,44 biljoonaa

        Joten, se ei ole köyhä maa, vaan Suomi on, eli tavallinen kansa.

        Joten, TUTKI ja ihmettele!

        laita hakuun italian: italian valtion budjetti 2019
        ja katso mitä asiantuntija, sanovat siellä ja täällä!

        Pistä Putlerille terveisä Pietarin Poika.


    • Käytän, koska en halua tartuttaa toisia.

      • Anonyymi

        Kausi-nuha on suomessa lokakuusta toukokuuhun, sanoo "lääketiede"

        Käytätkö maskia, lokakuusta toukokuuhun sillä tilastot, "vaativat" sitä?
        Jos ette käytä, mikä on perustelunne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kausi-nuha on suomessa lokakuusta toukokuuhun, sanoo "lääketiede"

        Käytätkö maskia, lokakuusta toukokuuhun sillä tilastot, "vaativat" sitä?
        Jos ette käytä, mikä on perustelunne?

        Mitkä ovat perustelut sille, että hoitohenkilökunta käyttää maskeja? Eikö heitä olisi mukavampi katsella, jos kasvot näkyisivät?


        Mitkä ovat perustelut sille, että tavalliset kansalaiset eivät käytä maskia? Minkä olen näitä keskusteluketjuja seurannut, niin näen taustalla jonkinlaisen identiteetin menettäisen kammon. Ihmiset taitavat tuntea itsensä nöyryytetyiksi, jos pukevat maskin joukkoliikenteessä. Perusteluina esitetään myös kaikenlaisten humpuukiasiantuntijoiden kannanottoja. Luulisin, että mielialat alkavat muuttua, mitä enemmän jokaisen perheessä ja tuttavapiirissä alkaa ilmetä covid-sairastumisia ja ikäviä jälkitauteja.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Mitkä ovat perustelut sille, että hoitohenkilökunta käyttää maskeja? Eikö heitä olisi mukavampi katsella, jos kasvot näkyisivät?


        Mitkä ovat perustelut sille, että tavalliset kansalaiset eivät käytä maskia? Minkä olen näitä keskusteluketjuja seurannut, niin näen taustalla jonkinlaisen identiteetin menettäisen kammon. Ihmiset taitavat tuntea itsensä nöyryytetyiksi, jos pukevat maskin joukkoliikenteessä. Perusteluina esitetään myös kaikenlaisten humpuukiasiantuntijoiden kannanottoja. Luulisin, että mielialat alkavat muuttua, mitä enemmän jokaisen perheessä ja tuttavapiirissä alkaa ilmetä covid-sairastumisia ja ikäviä jälkitauteja.

        "Mitkä ovat perustelut sille, että hoitohenkilökunta käyttää maskeja? Eikö heitä olisi mukavampi katsella, jos kasvot näkyisivät?"

        Muistaakseni, 1800 luvulla löydettiin bakteerit ja alettiin pesemään käsiä ja sitten löydettiin ihmeellinen lääke. anti-biottit ja kas kummaa, ne eivät ole mihinkän kadonneet vaan ovat kehittäneet itselleen immuniteetin kaikelle!

        eli sairaala bakteeri, on eräs syy miksi he, hoitajat käyttävät maskeja.


        se että ANTI.bakteerit eli lääke ei enää tehoa, niin on tullut:
        Sairaalabakteeri ja MIKÄÄN LÄÄKE ei siihen tehoa!
        vain tuli ja atomipommi voi sen hävittää.

        Nyt, jos TUTKIT, kuinka suuria on esin, virukset ja baktereerit, niin TUTKI samalla kuinka suuria "reikiä" on henkitys suojaimissa.
        Joten Jos bakteeri on pienenpi kuin reijät suojaisemessa sillä ei ole tehoa.
        eli, palikka testi:
        ota koripallo ja kuita laitta se, biljardi pöydän reikää!
        ei toimi.
        Mutta ota biljardipallo ja laita se koripallo-koriin.
        se menee läpi ilman vaikeuksia.

        Joten, "jokaisessa" hengityssuojaimesssa, joko itsessään tahi laatikossa on se reikien koko eli kuinka se suojaa.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_filter_(respirator)#Other_standards_(KN95_and_others)

        "Considering only particulates carried on an air stream and a fiber mesh filter, diffusion predominates below the 0.1 μm diameter particle size. Impaction and interception predominate above 0.4 μm. In between, near the 0.3 μm most penetrating particle size, diffusion and interception predominate.[3]"

        https://www.cdc.gov/niosh/npptl/topics/respirators/disp_part/default.html

        https://www.ilmanhaltija.fi/category/2/hengityssuojaimet

        Nyt "hallitus" jakaa kasvomaskeja, mutta en löytänyt TIETOA, minkälaisia ne maskit ovat.
        Jossain jaetaan 8 vuotta vanhoja maskeja köyhille vanhuksille!

        "Mitkä ovat perustelut sille, että tavalliset kansalaiset eivät käytä maskia? "
        Jos maskit eivät ole OIKEITA, turhaa niihin on vähiä rahoja laittaa.


        Pienennä virustartunnan riskiä torjumalla ilmassa leviävät taudinaiheuttajat

        "Keinot flunssan selättämiseen siirtyvät sukupolvelta toiselle, kuten mummun kanakeittoresepti, inkivääri tai hunajatee. Jotkut influenssavirukset ovat kuitenkin vakavampia, ja niitä vastaan tarvitaan vahvempia puolustusmekanismeja. Virusten koko vaihtelee 20–400 nanometrin välillä, mikä vastaa 0,02–0,4 mikrometriä."

        eräs kauppias mainostaa.

        Jos maski on 0,3 reikä se ei estä monia viruuksia.
        reijän tulee olla vähintään 0.1 tahi pienempi.

        laatu maksaa.

        Kuinka pieniä on koronavirukset?
        O.1 ja alle!
        suositellut suojaimet, esim n95, 0.3!

        "If COVID-19 virus particles are 0.1 micron in size, how is it that an n95 mask that filters 95% of particles 0.3 microns or larger effectively protect someone from infection or from infecting others?"


        Kyselee joku mutta ei vastausta!

        joten, miksi käyttää maskia kun se on seula joka ei auta!

        TUTKIKAA ITSE!

        https://www.youtube.com/watch?v=L384VvNswbA


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Mitkä ovat perustelut sille, että hoitohenkilökunta käyttää maskeja? Eikö heitä olisi mukavampi katsella, jos kasvot näkyisivät?


        Mitkä ovat perustelut sille, että tavalliset kansalaiset eivät käytä maskia? Minkä olen näitä keskusteluketjuja seurannut, niin näen taustalla jonkinlaisen identiteetin menettäisen kammon. Ihmiset taitavat tuntea itsensä nöyryytetyiksi, jos pukevat maskin joukkoliikenteessä. Perusteluina esitetään myös kaikenlaisten humpuukiasiantuntijoiden kannanottoja. Luulisin, että mielialat alkavat muuttua, mitä enemmän jokaisen perheessä ja tuttavapiirissä alkaa ilmetä covid-sairastumisia ja ikäviä jälkitauteja.

        "Mitkä ovat perustelut sille, että hoitohenkilökunta käyttää maskeja? Eikö heitä olisi mukavampi katsella, jos kasvot näkyisivät?"

        Hoitohenkilökunta käyttää maskeja, koska 1) hoitavat päivittäin myös vakavasti sairaita potilaita, joilla voi olla lääkityksen tai sairauden aiheuttama immuunipuutos 2) heillä on mahdollisuus altistua virukselle ja tartuttaa sitä eteenpäin, koska liikkuvat työn ja kodin ulkopuolella 3) kaikki potilaat eivät voi sairautensa vuoksi maskia käyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitkä ovat perustelut sille, että hoitohenkilökunta käyttää maskeja? Eikö heitä olisi mukavampi katsella, jos kasvot näkyisivät?"

        Muistaakseni, 1800 luvulla löydettiin bakteerit ja alettiin pesemään käsiä ja sitten löydettiin ihmeellinen lääke. anti-biottit ja kas kummaa, ne eivät ole mihinkän kadonneet vaan ovat kehittäneet itselleen immuniteetin kaikelle!

        eli sairaala bakteeri, on eräs syy miksi he, hoitajat käyttävät maskeja.


        se että ANTI.bakteerit eli lääke ei enää tehoa, niin on tullut:
        Sairaalabakteeri ja MIKÄÄN LÄÄKE ei siihen tehoa!
        vain tuli ja atomipommi voi sen hävittää.

        Nyt, jos TUTKIT, kuinka suuria on esin, virukset ja baktereerit, niin TUTKI samalla kuinka suuria "reikiä" on henkitys suojaimissa.
        Joten Jos bakteeri on pienenpi kuin reijät suojaisemessa sillä ei ole tehoa.
        eli, palikka testi:
        ota koripallo ja kuita laitta se, biljardi pöydän reikää!
        ei toimi.
        Mutta ota biljardipallo ja laita se koripallo-koriin.
        se menee läpi ilman vaikeuksia.

        Joten, "jokaisessa" hengityssuojaimesssa, joko itsessään tahi laatikossa on se reikien koko eli kuinka se suojaa.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_filter_(respirator)#Other_standards_(KN95_and_others)

        "Considering only particulates carried on an air stream and a fiber mesh filter, diffusion predominates below the 0.1 μm diameter particle size. Impaction and interception predominate above 0.4 μm. In between, near the 0.3 μm most penetrating particle size, diffusion and interception predominate.[3]"

        https://www.cdc.gov/niosh/npptl/topics/respirators/disp_part/default.html

        https://www.ilmanhaltija.fi/category/2/hengityssuojaimet

        Nyt "hallitus" jakaa kasvomaskeja, mutta en löytänyt TIETOA, minkälaisia ne maskit ovat.
        Jossain jaetaan 8 vuotta vanhoja maskeja köyhille vanhuksille!

        "Mitkä ovat perustelut sille, että tavalliset kansalaiset eivät käytä maskia? "
        Jos maskit eivät ole OIKEITA, turhaa niihin on vähiä rahoja laittaa.


        Pienennä virustartunnan riskiä torjumalla ilmassa leviävät taudinaiheuttajat

        "Keinot flunssan selättämiseen siirtyvät sukupolvelta toiselle, kuten mummun kanakeittoresepti, inkivääri tai hunajatee. Jotkut influenssavirukset ovat kuitenkin vakavampia, ja niitä vastaan tarvitaan vahvempia puolustusmekanismeja. Virusten koko vaihtelee 20–400 nanometrin välillä, mikä vastaa 0,02–0,4 mikrometriä."

        eräs kauppias mainostaa.

        Jos maski on 0,3 reikä se ei estä monia viruuksia.
        reijän tulee olla vähintään 0.1 tahi pienempi.

        laatu maksaa.

        Kuinka pieniä on koronavirukset?
        O.1 ja alle!
        suositellut suojaimet, esim n95, 0.3!

        "If COVID-19 virus particles are 0.1 micron in size, how is it that an n95 mask that filters 95% of particles 0.3 microns or larger effectively protect someone from infection or from infecting others?"


        Kyselee joku mutta ei vastausta!

        joten, miksi käyttää maskia kun se on seula joka ei auta!

        TUTKIKAA ITSE!

        https://www.youtube.com/watch?v=L384VvNswbA

        "se että ANTI.bakteerit eli lääke ei enää tehoa, niin on tullut:
        Sairaalabakteeri ja MIKÄÄN LÄÄKE ei siihen tehoa"

        Sairaalabakteereihin kuolee vain mitätön murto-osa ihmisiä verratuna siihen, kuinka paljon antibiootit pelastavat.

        Toki turhaa antibioottien käyttöä pitäisi välttää, sillä sairaalabakteerit ovat todella hankalia hoidettavia. Mutta antibiootit eivät ole ainoa syy niiden lisääntymiseen, vaikka niin annetaan ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "se että ANTI.bakteerit eli lääke ei enää tehoa, niin on tullut:
        Sairaalabakteeri ja MIKÄÄN LÄÄKE ei siihen tehoa"

        Sairaalabakteereihin kuolee vain mitätön murto-osa ihmisiä verratuna siihen, kuinka paljon antibiootit pelastavat.

        Toki turhaa antibioottien käyttöä pitäisi välttää, sillä sairaalabakteerit ovat todella hankalia hoidettavia. Mutta antibiootit eivät ole ainoa syy niiden lisääntymiseen, vaikka niin annetaan ymmärtää.

        Antibioottien turha käyttö

        Antibiootteja ei pitäisi määrätä, jollei ole syytä epäillä infektiota eli bakteeriperäistä tulehdusta. Eräissä maissa antibiootteja myydään katukaupassa sekä apteekeissa ilman reseptiä, jolloin ei ole varmuutta, että lääkkeitä käytetään oikein. Tarpeettomasta käytöstä voi seurata turhia kustannuksia ja sivuvaikutuksia. Lisäksi seurauksena voi olla vastustuskykyisten bakteerikantojen kehittyminen. Moniin laajalle levinneisiin antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit eivät enää kuole, vaan tarvitaan yhä suurempia annoksia ja eri antibioottikantoja.[7]

        Esimerkiksi Suomessa antibioottien käyttö on saatu pudotettua kolmeen miljoonaan kuuriin vuodessa, ja siinäkin lienee puolet liikaa.[8] Antibioottien käyttö eläinten rehussa on myös aiheuttanut kriittistä keskustelua.[9]

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Antibioottiresistenssi

        Jos OIKEASTI kiinnostaa on loppumattomasti tutkimuksia, mitä ei kansa tiedä eikä tahdota tietää:

        esim:
        "WHO:n mukaan antibioottiresistenssiä synnyttää myös antibioottien syöttäminen tuotantoeläimille, kuten sioille, naudoille ja kanoille, ja että antibioottien syöttäminen eläimille kasvua edistävänä toimenpiteenä tulisi lopettaa."

        ja käytäntö?
        sitä ja niitä lisätään!
        eli se bakteeri kasvaa ja tekee itsenstä kuolemattomaksi.
        Tuli ja atomipommi sen tuhoaa.

        "Moniin laajalle levinneisiin antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit eivät enää kuole, vaan tarvitaan yhä suurempia annoksia ja eri antibioottikantoja."

        aj tämä ei tehoa vaan taas mutatoituu ja tulee lisätä myrkkyjä mutta loppupeleissä ei ole enää mitään tehtävissä:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sairaalabakteeri

        ja kuolleet tähän bakteeriin?

        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/sairaalainfektioon-kuolee-vuosittain-1500-ihmista/
        "Suomessa havaitaan vuosittain lähes 50 000 sairaalainfektiota. Näistä noin 1 500 johtaa potilaan kuolemaan."

        Ainoa ero kodin ja sairaalan välillä on se, että sairaalassa on enemmän antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja. Näihin kuuluu esimerkiksi MRSA-bakteeri. Muuten kotona ja sairaalassa on sama määrä samojen lajien bakteereita”, Lumio toteaa.

        "sairaalassa on enemmän antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja"

        "Kaikki sairaalat ovat velvoitettuja seuraamaan sairaalainfektioidensa määrää. Sairaaloilla ei ole kuitenkaan velvoitetta julkistaa kyseisiä tietoja."

        Eli ei tietoa kansalle!

        Kuolemansyiden rakenne 2018
        LÄHDE:
        Suomen virallinen tilasto (SVT): Kuolemansyyt [verkkojulkaisu].
        ISSN=1799-5051. 2018. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 2.9.2020].
        Saantitapa: http://www.stat.fi/til/ksyyt/2018/ksyyt_2018_2019-12-16_tie_001_fi.html

        Hengityselinten sairaudet 2 234 // vuonna 2018 tilasot!

        "Hengityselinsairaudet Suomessa ja maailmalla"

        "Hengityselinsairauksien aiheuttama taakka on maailmanlaajuisesti valtava. On arvioitu, että 65 miljoonaa ihmistä kärsii vähintään keskivaikeasta keuhkoahtaumataudista (COPD). Sairauteen kuolee vuosittain kolme miljoonaa ihmistä, ja se on kolmanneksi suurin kuolinsyy maailmassa. Astma on lasten yleisin ja lisääntyvä pitkäaikaissairaus (14 % maailman lapsista). Maailmanlaajuisesti tuberkuloosiin sairastui vuonna 2015 yli kymmenen miljoonaa ja kuoli yli miljoona ihmistä."


        THL - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - THL
        Tilannekatsaus koronaviruksesta
        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/tilannekatsaus-koronaviruksesta

        lmoitettuja tapauksia yhteensä: 8 142 ( 56*)

        Tautiin liittyviä kuolemia on raportoitu 336 ( 1**)

        Tehohoidossa olevien määrä Suomessa on 1 ( 0**)

        Herätkää lampaat!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      laita hakuun: italian arvonlisävero
      ja itke ja maksa!

      • Anonyymi

        Mistä voin hakea Italian arvonlisäveroa maksettavakseni?


    • Anonyymi

      En käytä. Olen ateisti ja kommunisti. Ei ole varaa käyttää, enkä sellaisia tarvitse kun olen enimmäkeen kotona.

    • Anonyymi

      Monet käyttävät burkaa tai niqabia, mikä on hyvä asia.

    • Anonyymi

      Tietyissä sosiaalisissa tilanteissa käytän, mutten esim istu pihakeinussa naamari päällä.

      Eli käytän, kun on aiheellista.

      Olen itse saanut tartuntoja apteekissa käydessä (RS-virus ja äskettäin joku kesäflunssa) joten se on paikka, jossa ainakin tulee suojautua.

      • Anonyymi

        Totta.Toinen on laboratorio.


    • Anonyymi

      Käytän suositelluissa paikoissa kuten julkisissa ja kaupassa.

      Perusteluni on, että en halua levittää mahdollista tartuntaa muihin. Enkä nyt tarkoita vain koronavirusta, vaan ihan minkä vain pöpön levittämisen välttämiseksi. Ja tuo maskihan on tyylikäs jos siihen on panostanut.

    • Käytän maskia vain kuolleen ruumiini yli.

      • Anonyymi

        Miksi haluat olla osa ongelmaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat olla osa ongelmaa?

        Kasvoni ovat kaikkeni. En voi peittää niitä. Naisten luvuttomat laumat kiinnostuvat minusta vain ja ainoastaan kauniiden kasvojeni takia, minulla ei ole muita avuja.

        Mutta ehkä kasvojen peittämisestä pitäisikin tehdä pakollista tasa-arvon vuoksi. Tiedetään, että hyvännäköisiä ihmisiä kohdellaan paremmin, heille ollaan avuliaampia ja ystävällisempiä, he saavat parempaa palvelua, työnhaussa epäpätevä komistus saa työpaikan pikemmin kuin pätevä rumilus jne. Tämä on selvästi väärin, eikä tämä ole mikään pikku juttu saati naurun aihe, vaan todellakin vakava asia.

        Jos kasvojen peittäminen olisi pakollista, tätä epätasa-arvoisuutta voitaisiin ehkä vähentää. Joissakin islamilaisissa kulttuureissa ongelma on ratkaistu puoliksi, kun naiset on peitetty. Tämä ei kuitenkaan riitä. Myös miehet pitäisi peittää.

        Burkhaa ei kuitenkaan tarvittane, niqab riittänee, sillä ihmisten silmät ovat melkein tasa-arvoiset: melkein kaikilla on kauniit silmät. Toki ne harvat kierosilmäiset ovat tämän pelin häviäjiä.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Kasvoni ovat kaikkeni. En voi peittää niitä. Naisten luvuttomat laumat kiinnostuvat minusta vain ja ainoastaan kauniiden kasvojeni takia, minulla ei ole muita avuja.

        Mutta ehkä kasvojen peittämisestä pitäisikin tehdä pakollista tasa-arvon vuoksi. Tiedetään, että hyvännäköisiä ihmisiä kohdellaan paremmin, heille ollaan avuliaampia ja ystävällisempiä, he saavat parempaa palvelua, työnhaussa epäpätevä komistus saa työpaikan pikemmin kuin pätevä rumilus jne. Tämä on selvästi väärin, eikä tämä ole mikään pikku juttu saati naurun aihe, vaan todellakin vakava asia.

        Jos kasvojen peittäminen olisi pakollista, tätä epätasa-arvoisuutta voitaisiin ehkä vähentää. Joissakin islamilaisissa kulttuureissa ongelma on ratkaistu puoliksi, kun naiset on peitetty. Tämä ei kuitenkaan riitä. Myös miehet pitäisi peittää.

        Burkhaa ei kuitenkaan tarvittane, niqab riittänee, sillä ihmisten silmät ovat melkein tasa-arvoiset: melkein kaikilla on kauniit silmät. Toki ne harvat kierosilmäiset ovat tämän pelin häviäjiä.

        Eli et käytä maskia koska olet typerä ja välität vain pinnallisista asioista.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Kasvoni ovat kaikkeni. En voi peittää niitä. Naisten luvuttomat laumat kiinnostuvat minusta vain ja ainoastaan kauniiden kasvojeni takia, minulla ei ole muita avuja.

        Mutta ehkä kasvojen peittämisestä pitäisikin tehdä pakollista tasa-arvon vuoksi. Tiedetään, että hyvännäköisiä ihmisiä kohdellaan paremmin, heille ollaan avuliaampia ja ystävällisempiä, he saavat parempaa palvelua, työnhaussa epäpätevä komistus saa työpaikan pikemmin kuin pätevä rumilus jne. Tämä on selvästi väärin, eikä tämä ole mikään pikku juttu saati naurun aihe, vaan todellakin vakava asia.

        Jos kasvojen peittäminen olisi pakollista, tätä epätasa-arvoisuutta voitaisiin ehkä vähentää. Joissakin islamilaisissa kulttuureissa ongelma on ratkaistu puoliksi, kun naiset on peitetty. Tämä ei kuitenkaan riitä. Myös miehet pitäisi peittää.

        Burkhaa ei kuitenkaan tarvittane, niqab riittänee, sillä ihmisten silmät ovat melkein tasa-arvoiset: melkein kaikilla on kauniit silmät. Toki ne harvat kierosilmäiset ovat tämän pelin häviäjiä.

        Kokeilin maskin käyttöä viime viikolla. Kävi aivan kuten odotinkin: kukaan ei kiinnostunut minusta.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Kokeilin maskin käyttöä viime viikolla. Kävi aivan kuten odotinkin: kukaan ei kiinnostunut minusta.

        Korostan, että viime viikko tarkoittaa viikkoa 39. Minulle sunnuntai on edelleen viikon ensimmäinen päivä. Ylösnousemuksen päivän sopii olla ensimmäinen.


    • Anonyymi

      THL sanoi ettei tarvitse käyttää ja sitten muutti lausuntoaan.
      Vaikuttaa kristilliseltä toiminnalta, mikäs siinä kun raha tulee.

    • Anonyymi

      Käytän jos tilanne sitä vaatii. Vältän väentungoksia, en käytä julkista liikennettä ja kuljen riskiryhmille tarkoitettuun aikaan ostoksilla käsidesiä käyttäen ja muistaen turvavälit.

    • Anonyymi

      käytän julkisilla paikoilla

    • En käytä koska kaatopaikat täyttyvät mikromuovista. Sitäpaitsi tänään junassa oli vaunussa yksi matkustaja minun lisäkseni. Joten tuskin tartutin ketään.

      • Anonyymi

        Käytetyt paperimaskit kuuluvat polttojätteeseen.


    • Anonyymi

      Ei voi käyttää koska raamattu ei niin ohjeista. Sieltähän tunnetusti löytyy kaikki tarpeellinen....
      Tehdään mieluummin verimerkkejä ovipieliin, uhrataan eläimiä ja kivitetään mielestämme "syntiset".

    • Anonyymi

      hah hah hah ja hah
      Kun lainaa ja laittaa linkin Valtion sivuille, se rikkoo foorumin sääntöjä?
      eli on kova pelko!

      https://valtioneuvosto.fi/etusivu

      kuka havaitsee tässä linkissä sääntöjen vastaisuutta?

      itkekää ja valittakaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mutta muista kuitenkin kun olette vain ihminen että, maskit on sairaille ja se on vähintään merkki sairaudesta. Terveet eivät maskeja tarvitse.

      • Anonyymi

        Jos lääke eli tässä maski on pahampi kuin "sairaus", mikä tarkoitus sillä on?
        en laita tähän linkkejä tahi tilastoja, sillä ne eivät ole sopivaa, tälle eikä muille foorumeille.

        Jos siellä, ylläpidossa on henkilöitä, jotka näitä poistavat niin:
        Miksi?
        jos on tekoäly.ja kielletyt listat, seon taas sen ohjelman pitävän kohdalla. miksi?

        eikö tutkittu ja varmistettu tieto ole mieleen.

        Nyt tästä maskista, esim, jos sairaus on 0,1 kokoinen ja lääke on 0.6 kokoinen, kun sen tulisi olla vähintää, 0.09 tahi pienempi että se tehoaa.

        eli kukin voi katsoa, mitä hallitus on ostanut ja mitä se on.
        eli ei toimi!



        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Antibioottien turha käyttö

      Antibiootteja ei pitäisi määrätä, jollei ole syytä epäillä infektiota eli bakteeriperäistä tulehdusta. Eräissä maissa antibiootteja myydään katukaupassa sekä apteekeissa ilman reseptiä, jolloin ei ole varmuutta, että lääkkeitä käytetään oikein. Tarpeettomasta käytöstä voi seurata turhia kustannuksia ja sivuvaikutuksia. Lisäksi seurauksena voi olla vastustuskykyisten bakteerikantojen kehittyminen. Moniin laajalle levinneisiin antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit eivät enää kuole, vaan tarvitaan yhä suurempia annoksia ja eri antibioottikantoja.[7]

      Esimerkiksi Suomessa antibioottien käyttö on saatu pudotettua kolmeen miljoonaan kuuriin vuodessa, ja siinäkin lienee puolet liikaa.[8] Antibioottien käyttö eläinten rehussa on myös aiheuttanut kriittistä keskustelua.[9]

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Antibioottiresistenssi

      Jos OIKEASTI kiinnostaa on loppumattomasti tutkimuksia, mitä ei kansa tiedä eikä tahdota tietää:

      esim:
      "WHO:n mukaan antibioottiresistenssiä synnyttää myös antibioottien syöttäminen tuotantoeläimille, kuten sioille, naudoille ja kanoille, ja että antibioottien syöttäminen eläimille kasvua edistävänä toimenpiteenä tulisi lopettaa."

      ja käytäntö?
      sitä ja niitä lisätään!
      eli se bakteeri kasvaa ja tekee itsenstä kuolemattomaksi.
      Tuli ja atomipommi sen tuhoaa.

      "Moniin laajalle levinneisiin antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit eivät enää kuole, vaan tarvitaan yhä suurempia annoksia ja eri antibioottikantoja."

      aj tämä ei tehoa vaan taas mutatoituu ja tulee lisätä myrkkyjä mutta loppupeleissä ei ole enää mitään tehtävissä:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Sairaalabakteeri

      ja kuolleet tähän bakteeriin?

      https://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/sairaalainfektioon-kuolee-vuosittain-1500-ihmista/
      "Suomessa havaitaan vuosittain lähes 50 000 sairaalainfektiota. Näistä noin 1 500 johtaa potilaan kuolemaan."

      Ainoa ero kodin ja sairaalan välillä on se, että sairaalassa on enemmän antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja. Näihin kuuluu esimerkiksi MRSA-bakteeri. Muuten kotona ja sairaalassa on sama määrä samojen lajien bakteereita”, Lumio toteaa.

      "sairaalassa on enemmän antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja"

      "Kaikki sairaalat ovat velvoitettuja seuraamaan sairaalainfektioidensa määrää. Sairaaloilla ei ole kuitenkaan velvoitetta julkistaa kyseisiä tietoja."

      Eli ei tietoa kansalle!

      Kuolemansyiden rakenne 2018
      LÄHDE:
      Suomen virallinen tilasto (SVT): Kuolemansyyt [verkkojulkaisu].
      ISSN=1799-5051. 2018. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 2.9.2020].
      Saantitapa: http://www.stat.fi/til/ksyyt/2018/ksyyt_2018_2019-12-16_tie_001_fi.html

      Hengityselinten sairaudet 2 234 // vuonna 2018 tilasot!

      "Hengityselinsairaudet Suomessa ja maailmalla"

      "Hengityselinsairauksien aiheuttama taakka on maailmanlaajuisesti valtava. On arvioitu, että 65 miljoonaa ihmistä kärsii vähintään keskivaikeasta keuhkoahtaumataudista (COPD). Sairauteen kuolee vuosittain kolme miljoonaa ihmistä, ja se on kolmanneksi suurin kuolinsyy maailmassa. Astma on lasten yleisin ja lisääntyvä pitkäaikaissairaus (14 % maailman lapsista). Maailmanlaajuisesti tuberkuloosiin sairastui vuonna 2015 yli kymmenen miljoonaa ja kuoli yli miljoona ihmistä."


      THL - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - THL
      Tilannekatsaus koronaviruksesta
      https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/tilannekatsaus-koronaviruksesta

      lmoitettuja tapauksia yhteensä: 8 142 ( 56*)

      Tautiin liittyviä kuolemia on raportoitu 336 ( 1**)

      Tehohoidossa olevien määrä Suomessa on 1 ( 0**)

      Herätkää lampaat!

      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

      • >> Ilmoitettuja tapauksia yhteensä: 8 142 ( 56*)
        [Sairaalahoidossa olevien määrä Suomessa on 10 (- 1**)]
        Tautiin liittyviä kuolemia on raportoitu 336 ( 1**)
        Tehohoidossa olevien määrä Suomessa on 1 ( 0**)

        Herätkää lampaat! <<

        Tässä vähän lisää lukuja, joista näkee, että tilanne koronan osalta on kutakuinkin kunnossa.

        "Tiedot on päivitetty ma 31.8 ja luvut kuvaavat muutosta verrattuna pe 28.8. tilanteeseen.
        Tuoreimman seitsemän päivän seurantajakson aikana (23.-29.8.) todettiin 120 uutta tautitapausta. Uusien tapausten ilmaantuvuus väestöön suhteutettuna oli 2,2 tapausta 100 000 asukasta kohden. Edellisellä seurantajaksolla (16.-22.8.) vastaavat luvut olivat 218 uutta tapausta ja ilmaantuvuus 3,9 tapausta 100 000 asukasta kohden." (THL)

        Luvun on Suomessa näin hyvät, verrattuna muihin maihin, koska täällä noudatetaan annettuja suosituksia kohtalaisen hyvin. Esim. laivaristeilyt ovat lopahtaneet, ja isot paatit on satamissa tyhjillään. Ei ole asiakkaita, kun porukka ei risteile.

        Mutta jos ei olisi tehty mitään, niin ikäpyramidin yläosa kapenisi merkittävästi ja sairaaloiden teho-osastoilla sekä kirkon krematorioissa olisi kiirettä enemmän kuin ehtivät tehdä.

        Itse maskisuosituksesta en tiedä, valtaosa niiden käyttäjistä kun ei osaa käyttää niitä, eikä suuri osa edes tiedä, että miltä se suojelee ja ketä. Antaa arvatenkin osalle käyttäjistä turvallisuudentunteen ja hyvä niin.

        Itse kokeilin kertakäyttöistä kirurgin hengityssuojaa ja vaikka siinä on metalliliuska nenän päälle sen tiivistämiseksi, niin rillit huurtui jokaisen uloshengityksen aikana. Ei ollut tosin hyväksytty sairaalatason hengityssuojaimeksi, mutta sama laatutaso.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        >> Ilmoitettuja tapauksia yhteensä: 8 142 ( 56*)
        [Sairaalahoidossa olevien määrä Suomessa on 10 (- 1**)]
        Tautiin liittyviä kuolemia on raportoitu 336 ( 1**)
        Tehohoidossa olevien määrä Suomessa on 1 ( 0**)

        Herätkää lampaat! <<

        Tässä vähän lisää lukuja, joista näkee, että tilanne koronan osalta on kutakuinkin kunnossa.

        "Tiedot on päivitetty ma 31.8 ja luvut kuvaavat muutosta verrattuna pe 28.8. tilanteeseen.
        Tuoreimman seitsemän päivän seurantajakson aikana (23.-29.8.) todettiin 120 uutta tautitapausta. Uusien tapausten ilmaantuvuus väestöön suhteutettuna oli 2,2 tapausta 100 000 asukasta kohden. Edellisellä seurantajaksolla (16.-22.8.) vastaavat luvut olivat 218 uutta tapausta ja ilmaantuvuus 3,9 tapausta 100 000 asukasta kohden." (THL)

        Luvun on Suomessa näin hyvät, verrattuna muihin maihin, koska täällä noudatetaan annettuja suosituksia kohtalaisen hyvin. Esim. laivaristeilyt ovat lopahtaneet, ja isot paatit on satamissa tyhjillään. Ei ole asiakkaita, kun porukka ei risteile.

        Mutta jos ei olisi tehty mitään, niin ikäpyramidin yläosa kapenisi merkittävästi ja sairaaloiden teho-osastoilla sekä kirkon krematorioissa olisi kiirettä enemmän kuin ehtivät tehdä.

        Itse maskisuosituksesta en tiedä, valtaosa niiden käyttäjistä kun ei osaa käyttää niitä, eikä suuri osa edes tiedä, että miltä se suojelee ja ketä. Antaa arvatenkin osalle käyttäjistä turvallisuudentunteen ja hyvä niin.

        Itse kokeilin kertakäyttöistä kirurgin hengityssuojaa ja vaikka siinä on metalliliuska nenän päälle sen tiivistämiseksi, niin rillit huurtui jokaisen uloshengityksen aikana. Ei ollut tosin hyväksytty sairaalatason hengityssuojaimeksi, mutta sama laatutaso.

        "Tässä vähän lisää lukuja, joista näkee, että tilanne koronan osalta on kutakuinkin kunnossa."

        vai niin.
        MIKÄ KORONA?

        anna ja katso tilastot!

        ei edes niin paha kuin kausinuha!
        saati sairaala-bakteeri, tahi abortit, tieliikenteessä kuolee, noin 250-300 JOKA VUOSI!

        eli
        MIKÄ KORONA? ja MISSÄ?

        "Luvun on Suomessa näin hyvät, verrattuna muihin maihin, koska täällä noudatetaan annettuja suosituksia kohtalaisen hyvin. Esim. laivaristeilyt ovat lopahtaneet, ja isot paatit on satamissa tyhjillään. Ei ole asiakkaita, kun porukka ei risteile."

        Miten, hyvät luvut ovat joka vuosi kausi-nuhan kanssa?
        mitä THL, suosittelee ja suomen kansa noudattaa?

        ei sairaana, flunsaisena, kouluu ei töihin!
        eli eristys!

        nyt
        "Mutta jos ei olisi tehty mitään, niin ikäpyramidin yläosa kapenisi merkittävästi ja sairaaloiden teho-osastoilla sekä kirkon krematorioissa olisi kiirettä enemmän kuin ehtivät tehdä. "

        ja SAMAT asiantuntijat puhuvat, pakottavat kuin sikanuhassa. 9-10 vuotta sitten?

        Miten ne tilastot ovat nyt katsottuna ja mikä oli se ENNUSTE silloin?
        viisi-- kahdensan kymmentä miljoonaaa kuollutta?
        ja kuinka moni kuoli?
        satakuuskyt tuhatta!

        eli SUHTEELLISUUTTA!

        "Itse maskisuosituksesta en tiedä, valtaosa niiden käyttäjistä kun ei osaa käyttää niitä, eikä suuri osa edes tiedä, että miltä se suojelee ja ketä. Antaa arvatenkin osalle käyttäjistä turvallisuudentunteen ja hyvä niin."

        kasvo maskit ja kuumeen mittaaminen on ASIANTUNTIJOIDEN sanalla, turhaa mutta näyttää kansalle että jotain tehdään!

        Kuten lentokentillä olevat kuume-mittarit!
        ja maskit.

        Miten on, koro-na 19 on kooltaan: 0.1 micronia,
        ja maskien reijät ovat 0.3-6.
        se mikä on suomessa, ilmaiseksi jaossa on 0.6!
        eli kuvittel kuinka sujuvasti 0.1 kääpiö menee tästä reijästä 0.6!

        Joten TARKASTAKAA kaikki tiedot mitä he antavat:
        ei ole mitään pahaa koronaa.
        Kyllä on eräs virus, billin tehtaalta, mutta se ei ole toiminut kuten oli toivottu.

        "Virukset ovat pienempiä kuin maskien materiaalin huokoset, kuten olen kirjoittanut. Maski ei millään tavalla pysäytä virusta. Maskit nostavat elimistön hiilidioksidipitoisuutta ja laskevat happipitoisuutta (syntyy hapenpuute, hengitysvaikeus, päänsärky, sekavuus, huimaus, komplikaatiot, jotka joillakin ovat fataaleja)."
        https://www.magneettimedia.com/varoitus-koronaviruspropagandasta-ja-hysterisoinnista/

        Yahoo Finance kertoi eilen, kuinka USA:n koronavirustapaukset lähestyvät 6 miljoonaa ja 183 000 olisi jo kuollut. Mutta terveysviranomainen nimeltä CDC sanoo, että 94 prosentilla noista kuolemista oli ”underlying conditions”. Eli, vain 6 prosenttia kyseisistä kuolemista voitiin liittää varsinaisen koronan syyksi.

        US coronavirus cases near 6M with 183K dead, CDC says 94% of deaths had underlying conditions
        https://www.youtube.com/watch?v=EvQf-3HVQEU

        Italy's Health Minister says 88% of their Covid-19 deaths aren't directly related to the virus.
        https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/ftdg2h/italys_health_minister_says_88_of_their_covid19/

        Joten, herätkää lampaat!

        78 170
        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä vähän lisää lukuja, joista näkee, että tilanne koronan osalta on kutakuinkin kunnossa."

        vai niin.
        MIKÄ KORONA?

        anna ja katso tilastot!

        ei edes niin paha kuin kausinuha!
        saati sairaala-bakteeri, tahi abortit, tieliikenteessä kuolee, noin 250-300 JOKA VUOSI!

        eli
        MIKÄ KORONA? ja MISSÄ?

        "Luvun on Suomessa näin hyvät, verrattuna muihin maihin, koska täällä noudatetaan annettuja suosituksia kohtalaisen hyvin. Esim. laivaristeilyt ovat lopahtaneet, ja isot paatit on satamissa tyhjillään. Ei ole asiakkaita, kun porukka ei risteile."

        Miten, hyvät luvut ovat joka vuosi kausi-nuhan kanssa?
        mitä THL, suosittelee ja suomen kansa noudattaa?

        ei sairaana, flunsaisena, kouluu ei töihin!
        eli eristys!

        nyt
        "Mutta jos ei olisi tehty mitään, niin ikäpyramidin yläosa kapenisi merkittävästi ja sairaaloiden teho-osastoilla sekä kirkon krematorioissa olisi kiirettä enemmän kuin ehtivät tehdä. "

        ja SAMAT asiantuntijat puhuvat, pakottavat kuin sikanuhassa. 9-10 vuotta sitten?

        Miten ne tilastot ovat nyt katsottuna ja mikä oli se ENNUSTE silloin?
        viisi-- kahdensan kymmentä miljoonaaa kuollutta?
        ja kuinka moni kuoli?
        satakuuskyt tuhatta!

        eli SUHTEELLISUUTTA!

        "Itse maskisuosituksesta en tiedä, valtaosa niiden käyttäjistä kun ei osaa käyttää niitä, eikä suuri osa edes tiedä, että miltä se suojelee ja ketä. Antaa arvatenkin osalle käyttäjistä turvallisuudentunteen ja hyvä niin."

        kasvo maskit ja kuumeen mittaaminen on ASIANTUNTIJOIDEN sanalla, turhaa mutta näyttää kansalle että jotain tehdään!

        Kuten lentokentillä olevat kuume-mittarit!
        ja maskit.

        Miten on, koro-na 19 on kooltaan: 0.1 micronia,
        ja maskien reijät ovat 0.3-6.
        se mikä on suomessa, ilmaiseksi jaossa on 0.6!
        eli kuvittel kuinka sujuvasti 0.1 kääpiö menee tästä reijästä 0.6!

        Joten TARKASTAKAA kaikki tiedot mitä he antavat:
        ei ole mitään pahaa koronaa.
        Kyllä on eräs virus, billin tehtaalta, mutta se ei ole toiminut kuten oli toivottu.

        "Virukset ovat pienempiä kuin maskien materiaalin huokoset, kuten olen kirjoittanut. Maski ei millään tavalla pysäytä virusta. Maskit nostavat elimistön hiilidioksidipitoisuutta ja laskevat happipitoisuutta (syntyy hapenpuute, hengitysvaikeus, päänsärky, sekavuus, huimaus, komplikaatiot, jotka joillakin ovat fataaleja)."
        https://www.magneettimedia.com/varoitus-koronaviruspropagandasta-ja-hysterisoinnista/

        Yahoo Finance kertoi eilen, kuinka USA:n koronavirustapaukset lähestyvät 6 miljoonaa ja 183 000 olisi jo kuollut. Mutta terveysviranomainen nimeltä CDC sanoo, että 94 prosentilla noista kuolemista oli ”underlying conditions”. Eli, vain 6 prosenttia kyseisistä kuolemista voitiin liittää varsinaisen koronan syyksi.

        US coronavirus cases near 6M with 183K dead, CDC says 94% of deaths had underlying conditions
        https://www.youtube.com/watch?v=EvQf-3HVQEU

        Italy's Health Minister says 88% of their Covid-19 deaths aren't directly related to the virus.
        https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/ftdg2h/italys_health_minister_says_88_of_their_covid19/

        Joten, herätkää lampaat!

        78 170
        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

        USA, 6 miljoonaa tartunnan saanutta ja 184 689 kuollutta.
        Myös taloudellinen menetys on aikamoinen.

        "Koronakriisin alettua yhdeksässä viikossa maassa on tullut 39 miljoonaa uutta työtöntä. Huhtikuun lopussa virallinen työttömyysaste oli 14,7 prosenttia, mutta maan työministeriö arvioi, että todellinen työttömyys oli lähempänä kahtakymmentä. Hyvin todennäköisesti toukokuun lopussa virallinenkin työttömyys nousee 20 prosentin tuntumaan.

        [Tällaisia työttömyys]lukuja ei olla nähty [USA:ssa] sitten 1930-luvun. Kymmenen vuoden takaisen finanssikriisin aikaan työttömyys kävi noin 10 prosentissa.
        USA:n väestölaskentaviraston tuoreessa kotitaloustutkimuksessa 10 prosenttia vastaajista sanoi, ettei saanut riittävästi ruokaa."

        USA:ssa on monella siis nälkä. Aika paha nuha on liikkeellä.

        https://yle.fi/uutiset/3-11370417


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        USA, 6 miljoonaa tartunnan saanutta ja 184 689 kuollutta.
        Myös taloudellinen menetys on aikamoinen.

        "Koronakriisin alettua yhdeksässä viikossa maassa on tullut 39 miljoonaa uutta työtöntä. Huhtikuun lopussa virallinen työttömyysaste oli 14,7 prosenttia, mutta maan työministeriö arvioi, että todellinen työttömyys oli lähempänä kahtakymmentä. Hyvin todennäköisesti toukokuun lopussa virallinenkin työttömyys nousee 20 prosentin tuntumaan.

        [Tällaisia työttömyys]lukuja ei olla nähty [USA:ssa] sitten 1930-luvun. Kymmenen vuoden takaisen finanssikriisin aikaan työttömyys kävi noin 10 prosentissa.
        USA:n väestölaskentaviraston tuoreessa kotitaloustutkimuksessa 10 prosenttia vastaajista sanoi, ettei saanut riittävästi ruokaa."

        USA:ssa on monella siis nälkä. Aika paha nuha on liikkeellä.

        https://yle.fi/uutiset/3-11370417

        "USA:ssa on monella siis nälkä. Aika paha nuha on liikkeellä. "

        laitoin maailmalla leviävästä nälästä johonkin en muista mihin.
        laita hakuu maailman sata 2020!
        tahi
        https://www.youtube.com/results?search_query=food crise

        Jos oikein muistan kiinassa on menetetty, koronan ja luonnon vaikutuksesta 40% ruokaa tänä vuonna.
        jenkeissä 20%
        en muista mutta koko maailma on ruoka pulassa, tämän koron ja luonnon takia.

        eli se on ennustettu, kuka sitten tietää koska se OIKEA nälkä tulee.

        Mistä Ilmestyskirja sanoo.
        päivä palkalla saa yhden ruoka annoksen.
        mit vaimo ja 5 mukulaa siitä sanoo!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      hah hah hah ja hah
      Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

      eli MAAILMAN eri terveys viran omaisten paljastuksen, koronan tappavuudesta eli 6%, oli liikaa ja kas
      poistui!

      Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Koska nyt on poisto linja, niin en etsi ja tuo esille lisää!

      Joten TUTKI itse mitä ja mikä tämä mukamas paha on!

      Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Mielestäni tässä kannattaa ns. terveen järjen käyttäminen.
      Käsien peseminen, ruuhkien ja ihmismassojen välttäminen sekä tarvittaessa maskin käyttäminen ovat hyviä keinoja.

      Kun joutuu paikkoihin, joissa ei voi välttää ihmiskontakteja, niin kyllä maski on hyvä juttu. Minä enemmän suojaan itseäni mahdollisilta tartunnoilta, sillä ihan influenssakin voi tuoda ikäviä jälkitauteja.

      Kunhan rokote saadaan markkinoille, se nousee yhdeksi tärkeimmäksi keinoksi.

      • Anonyymi

        ja taas on yksi poistettu!
        kuvitteleeko ylläpito ja poistattajat jos menee sängyn alle piiloon se ja tämä muutuu?

        Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

        vai niin!
        tiesitkö että on toisenlaisia arvioita tästä, esim 6& on se kuolleisuu!

        en laita lisää jos poistetaan.

        Millä tavalla maksi joka ei suojaa on hyvä juttu?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kärsimyksentänne ei siedä pikku avaimena. Kisaa kärssimyksesstänne ei ole julistettu. Jumalienne kuvia ei säädetä tämän kummemmin.

    • Anonyymi

      En käytä, koska ei yhtään hyvää syytä käyttää. Todennäköisesti vain haitallinen, erityisesti jos valmistettu Kiinassa.

      Jos tämän Kiinaviruksen vuoksi käyttää, miksei käytä myös tavallisen flunssan tai influenssan vuoksi?

    • Anonyymi

      Kuinka monen kuoleman syy on influenssa – kertovatko luvut kaiken?
      http://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2020/kuinka-monen-kuoleman-syy-on-influenssa-kertovatko-luvut-kaiken/

      "Influenssaan on kuollut viime vuosina enemmän suomalaisia kuin 2000-luvun alkuvuosina. Tilastointiin liittyy kuitenkin haasteita, eikä kuolin­todistuksiin perustuva tilastotieto pysty kuvaamaan kaikkea influenssaan liittyvää kuolleisuutta."

      "Kuolleiden määrä kääntyi nousuun 2010-luvun puoli­välissä (kuvio 1). Vuonna 2018 influenssaan kuoli Suomessa yli 400 henkeä."

      "Influenssaan menehtyy Suomessa erityisesti ikääntyneitä (kuvio 2). Influenssaan 2000-luvulla kuolleista 80 prosenttia oli täyttänyt 75 vuotta.

      Ikääntyneillä on nuorempia ikäluokkia enemmän perus­sairauksia, ja infektio on useammin kohtalokas juuri perus­sairauksia sairastaville. Lapsia (alle 18-vuotiaita) influenssaan 2000-luvulla kuolleista oli vajaa kaksi prosenttia. "


      "Kuolemansyytilaston lähdeaineistona käytetään kuolin­todistuksia. Tilastossa julkaistaan kansain­välisen ohjeen mukaisesti vain yksi kuolemansyy, ns. tilaston perus­kuolemansyy. "

      "Maailman terveys­järjestön (WHO) ohjeen mukaan influenssa on tilaston perus­kuolemansyy, jos lääkäri on merkinnyt influenssan kuolin­todistukselle joko perus­kuolemansyyksi tai välittömäksi tai välivaiheen kuoleman­syyksi. "

      "Influenssa voi olla kuolin­todistuksilla myös myötä­vaikuttavana kuoleman­syynä. Viime vuosiin asti influenssa on kuitenkin harvoin mainittu kuolemaan vaikuttavana myötäsyynä. "

      Myötä syy eli ne perus-sairaudet!

      "Vuonna 2018 influenssaa esiintyi kuolin­todistuksilla huomattavasti enemmän: myötä­vaikuttavana 264 kertaa ja muina kuoleman­syinä 436 kertaa eli yhteensä 700 kuolin­todistuksella."

      eli nyt sitten nuhaan ja sen takia kuolleet eivät siis ole:
      "Kuolleiden määrä kääntyi nousuun 2010-luvun puoli­välissä (kuvio 1). Vuonna 2018 influenssaan kuoli Suomessa yli 400 henkeä."
      vaan 700!

      ja jos osaisin kaivaa, tilastoja, ja nekin ovat osaksi julkisia osaksi salaisia!
      niin joku tietää mutta ei kerro!

      "Kuolemansyytilastosta julkaistaan tietoja kuitenkin vain tilaston perus­kuolemansyyn mukaan."
      Siis ei kaikkea vaan jollakin perusteella harvat tiedot.

      "Viimeisin pandeeminen influenssa on ollut vuosina 2009–2010 levinnyt sika­influenssa. Kyseisten kahden vuoden aikana Suomessa tilastoitiin vain 50 influenssa­kuolemaa. Kuolleisuutta vähensi toden­näköisesti se, että noin puolet väestöstä rokotettiin tautia vastaan. "

      tämä sikanuha on täällä kuin punainen vaate, tutki itse miksi!

      Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Käytän maskia, kun lähden nk. ihmisten ilmoille. Eli: nousen taksiin, menen kauppakeskukseen, apteekkiin, terv.asemalle. Taksinkuljettajat (Helsinki) itse eivät käytä maskia,

      Ulkona kävellessä ja rappukäytävässä en käytä maskia. Pidän maskia tärkeänä sisätiloissa, suurissa ihmisjoukoissa olessa. Muutoin en ihmisjoukkoihin osallistu.
      Tosin äskettäin kävin Korkeasaaressa, en saanut tartuntaa.

      Taloyhtiömme lenkkisauna on taas käytössä (eli talonväen yhteinen naiset / miehet, saunavuoro), käyn siellä, mutta olen ajoittanut käyntini hetkeen, jolloin kokemuksesta tiedän, ettei siellä juurikaan ole muita. ilmeisesti muutkin tekevät samoin. Tuuletan käyntini jälkeen saunatilan nopeasti ja etenkin pesuhuoneessa ollessani pidän ikkunaa auki.

      terv. eräs "uskovainen"

    • Tänään käytin maskia, kun se sairaalassa annettiin käsidesin kanssa.
      Ns kirurginmaskin tiiveys oli heikko, vaikka siinä yläreunassa se Al-suikale olikin muotoilua varten. Rillit oli huurussa eli maski falskasi reunoilta. Niinpä pistin rillit T-paidan kaulukseen käyntini ajaksi.

      • Metrossa olen käyttänyt parin viime viikon aikana mitä muutaman kerran olen kulkenut. Turun telakalla käytetään, jos ja kun siellä pitää käydä, siellä on tätä ulkomaan elävää riskimaista.

        Parin tuhannen hengen huvitapahtumassa kävimme. Oli maskit mutta ei jatkuvasti. Oluen nauttiminen vähän hankalaa. Pysyimme omissa porukoissa.

        Junalla olen matkannut Turkuun pari kertaa sen jälkeen kun ryssin korttini hetken innostuksessa mutta tyhjiä on ollut junat, Extra-luokan pikkumaksulla saa rauhaa. En ole käyttänyt. Enkä käytä kaupassa tai edes baarissa.

        Tänää pälkähti päähän, että nyt koronaaikanapa ei ole iskenyt ollenkaan ne kevät- ja syysflunssat. Kai se johtuu siitä, että on ihmisten ilmoilla vähemmän.


      • a-teisti kirjoitti:

        Metrossa olen käyttänyt parin viime viikon aikana mitä muutaman kerran olen kulkenut. Turun telakalla käytetään, jos ja kun siellä pitää käydä, siellä on tätä ulkomaan elävää riskimaista.

        Parin tuhannen hengen huvitapahtumassa kävimme. Oli maskit mutta ei jatkuvasti. Oluen nauttiminen vähän hankalaa. Pysyimme omissa porukoissa.

        Junalla olen matkannut Turkuun pari kertaa sen jälkeen kun ryssin korttini hetken innostuksessa mutta tyhjiä on ollut junat, Extra-luokan pikkumaksulla saa rauhaa. En ole käyttänyt. Enkä käytä kaupassa tai edes baarissa.

        Tänää pälkähti päähän, että nyt koronaaikanapa ei ole iskenyt ollenkaan ne kevät- ja syysflunssat. Kai se johtuu siitä, että on ihmisten ilmoilla vähemmän.

        Ihmiset on ottaneet varoitukset vakavasti, kun isot risteilijät on jätetty satamiin, lentokoneet kentille ja junissakin on hiljaista. Siksi kait se influenssakin on jäänyt vähiin.
        Kaksi virusta yhdellä iskulla?


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Ihmiset on ottaneet varoitukset vakavasti, kun isot risteilijät on jätetty satamiin, lentokoneet kentille ja junissakin on hiljaista. Siksi kait se influenssakin on jäänyt vähiin.
        Kaksi virusta yhdellä iskulla?

        olen vastanut sinulle usein, mutta:
        Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

        nyt töämä, ihmetyttää, miten ei oikea ja varmistetttu ja tutkittu tieto ,esi maskien suojasta mene ihmisten päähän.

        eli jo sinulla on yhden sentin kokoinen pallo ja siivilä jonka koko on kuusi senttiä, mitä se siivilä ei päästä läpi!

        Tutkikaa, siitä on paljon standareita, mitä ja mikä on se maski mitä yleisesti suositellaan ja käytetään!

        se ei suojaa mitään!


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Ihmiset on ottaneet varoitukset vakavasti, kun isot risteilijät on jätetty satamiin, lentokoneet kentille ja junissakin on hiljaista. Siksi kait se influenssakin on jäänyt vähiin.
        Kaksi virusta yhdellä iskulla?

        Siksi kait se influenssakin on jäänyt vähiin.
        Kaksi virusta yhdellä iskulla?

        joopa joo.

        Ihan THL.n sivuilta, tahi mistä tahansa globaalista sivuilta saat tietoa ,mikä on vanhusten perus-sairauset ja mikä osa niillä on nuhan kohdatessa.
        ei tämä syys eli kausinuha ole jäännyt väliin mutta se "kirjataan" toisella pykälällä.
        ei sillä perinteisellä!

        Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kait se influenssakin on jäänyt vähiin.
        Kaksi virusta yhdellä iskulla?

        joopa joo.

        Ihan THL.n sivuilta, tahi mistä tahansa globaalista sivuilta saat tietoa ,mikä on vanhusten perus-sairauset ja mikä osa niillä on nuhan kohdatessa.
        ei tämä syys eli kausinuha ole jäännyt väliin mutta se "kirjataan" toisella pykälällä.
        ei sillä perinteisellä!

        Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

        Olet todellakin vastannut, mutta voisitko jatkossa jättää vastaamatta, minä kun en viitsi ihan sun tasoisten vajakkien kanssa keskustella.
        sorry!


      • a-teisti kirjoitti:

        Metrossa olen käyttänyt parin viime viikon aikana mitä muutaman kerran olen kulkenut. Turun telakalla käytetään, jos ja kun siellä pitää käydä, siellä on tätä ulkomaan elävää riskimaista.

        Parin tuhannen hengen huvitapahtumassa kävimme. Oli maskit mutta ei jatkuvasti. Oluen nauttiminen vähän hankalaa. Pysyimme omissa porukoissa.

        Junalla olen matkannut Turkuun pari kertaa sen jälkeen kun ryssin korttini hetken innostuksessa mutta tyhjiä on ollut junat, Extra-luokan pikkumaksulla saa rauhaa. En ole käyttänyt. Enkä käytä kaupassa tai edes baarissa.

        Tänää pälkähti päähän, että nyt koronaaikanapa ei ole iskenyt ollenkaan ne kevät- ja syysflunssat. Kai se johtuu siitä, että on ihmisten ilmoilla vähemmän.

        ”Oli maskit mutta ei jatkuvasti. Oluen nauttiminen vähän hankalaa.”

        Olen samaa mieltä, että kannattaa käyttää massatilaisuuksissa maskia. Joskin se tosiaan estää syömisen tai juomisen, tai maski on joka kerran vaihdettava.

        ”En ole käyttänyt. Enkä käytä kaupassa tai edes baarissa. ”

        En minäkään ole vielä tarvinnut. En kulje yleisissä liikennevälineissä, en mene paikkoihin, joissa on paljon ihmisiä. Kaupassa käyn siten, että valitsen pieniä myymälöitä, ja ajankohdan, jolloin on vähiten porukkaa. Eikä onneksi ole tarvinnut mennä paikkoihin, joissa oleskellaan pidempiä aikoja sisätiloissa muiden kanssa.

        ”Tänää pälkähti päähän, että nyt koronaaikanapa ei ole iskenyt ollenkaan ne kevät- ja syysflunssat. Kai se johtuu siitä, että on ihmisten ilmoilla vähemmän.”

        Aivan varmaan se vaikuttaa, sillä eri flunssat tarttuvat aivan samalla tavalla kuin tämä Covind.
        Tosin flunssaa on jo liikkeellä, kuten tavallisesti tähän aikaan vuodesta. Taudinaiheuttajia ovat ”…rinovirukset (yli puolet taudeista), koronavirukset ja RS-virukset.”

        Astetta pahempia ovat influenssa virukset, oireet sekä jälkitaudit ovat vakavampia. Nämä ovat erityisen pahoja niille, joilla on syystä tai toisesta perussairauksia, jotka huonontavat yleiskuntoa, erityisen pahoja ne ovat yli 65 vuotiaille muuten perussairaille ihmisille.

        Infulenssa viruksista muuten ns A tyyppi on myös peräisin linnuilta. Viruksen eri muodot vain ovat jo pyörineet niin kauan ihmiskunnassa, että niitä on opittu hoitamaan – ja joillekin on kehittynyt vastustuskykyä enemmän. Toinen merkittävä suoja on rokotteet.
        ”Rokotteessa on tavallisesti kahden A-influenssaviruksen ja kahden B-viruksen osia.”
        Lääkärikirja Duodecim ” Nuhakuume, flunssa” ja ”Influenssa”


    • Anonyymi

      Miksi että TUTKI itse, mitä tämä korona, mukamas on?
      ei ole vaikeaa, ihan perus kooklaus antaa siihen paljon tutkittua tietoa ja lähteet!
      Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Googlaa ja tule viisaaksi? Heh!. Ei edes parikymmenen kirjan lukeminen tästä aiheesta tekisi asiantuntijaksi, mutta simppelit vakuuttuu jo yhdellä googlaamisella. Ne yksinkertaisimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa ja tule viisaaksi? Heh!. Ei edes parikymmenen kirjan lukeminen tästä aiheesta tekisi asiantuntijaksi, mutta simppelit vakuuttuu jo yhdellä googlaamisella. Ne yksinkertaisimmat.

        Joopa joo.

        Esim tästä voit lukea, mitä ne maskit ovat.
        eli ne eivät suojaa mitään tämä mukamas, vakavan nuhan kohdalla!
        https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_filter_(respirator)#Other_standards_(KN95_and_others)

        ja tässä on osa näiden maskien, standanreista, mitä niiltä vaaditaan:

        "Considering only particulates carried on an air stream and a fiber mesh filter, diffusion predominates below the 0.1 μm diameter particle size. Impaction and interception predominate above 0.4 μm. In between, near the 0.3 μm most penetrating particle size, diffusion and interception predominate.[3]"

        ja tässä on se, kuinka pieniä "hiukkasia" on se mukamas, suuri ja vaarallinen tauti.
        https://www.cdc.gov/niosh/npptl/topics/respirators/disp_part/default.html

        ja samasta aiheesta on Suomen kielellä tässä yhteydessä:
        https://www.ilmanhaltija.fi/category/2/hengityssuojaimet

        ja taas, yhteen veto, mikä ja mitä on, viruksen koko ja mikä on taudin aiheuttajan koko.
        Jos osaat laskea ja ymmärrät numeroita ei ole vaikeaa tehdä päätelmiä.
        "If COVID-19 virus particles are 0.1 micron in size, how is it that an n95 mask that filters 95% of particles 0.3 microns or larger effectively protect someone from infection or from infecting others?"

        Joten koko juttu on huijausta alusta loppuun, mutta tyhmät lampaat eivät sitä tahdo nähdä.
        voitte ihan "rauhassa" käyttää maskeja mutta se on täysin turhaa.
        saattaapa vielä olla että se on osa sitten "lääkettä" joka on pahempi kuin itse tauti eli kausi-nuha!


        Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Kyllä käytän.

      Olen oppinut lukemaan, nautin kansalaisluottamusta, rokotettu pari kertaa koronaa vastaan ja käynyt rippikoulun. Osaan seurata tautitilannetta ja hallituksen, THL:n ym. viranomaisten ohjeita.
      Hallitsen myös netin käytön.

      Koulujakin olen käynyt, kielitaito ruotsi ja englanti.

      • Ja kaiketi suomi :d

        No päivänselviä asioita sanoit. Eikä kyse ole tosiaan pelkästään minusta vaan olemalla huolimaton mahdollistan viruksen pääsyn ja siirtymisen muihin ihmisiin. Korona on yhteinen vihollinen olit sitten mitä tahansa uskontokuntaa tai väriä se ei valikoi ja kun viruksesta on kyse niin uusi isäntä/emäntä on sille aina uusi mahdollisuus. Kyse on siis pohjimmiltaan myöskin vastuuntunnosta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ja kaiketi suomi :d

        No päivänselviä asioita sanoit. Eikä kyse ole tosiaan pelkästään minusta vaan olemalla huolimaton mahdollistan viruksen pääsyn ja siirtymisen muihin ihmisiin. Korona on yhteinen vihollinen olit sitten mitä tahansa uskontokuntaa tai väriä se ei valikoi ja kun viruksesta on kyse niin uusi isäntä/emäntä on sille aina uusi mahdollisuus. Kyse on siis pohjimmiltaan myöskin vastuuntunnosta.

        Kovaa tekstiä, Rokottamattomien viides kolonna:

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/lasselehtonen/rokottamattomien-viides-kolonna/?_ga=2.121847816.2087047278.1633245151-2099171041.1630137717


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovaa tekstiä, Rokottamattomien viides kolonna:

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/lasselehtonen/rokottamattomien-viides-kolonna/?_ga=2.121847816.2087047278.1633245151-2099171041.1630137717

        Tuttu artikkeli ja noinhan tuo asia on.

        Viruksia vastaan on ennenkin taisteltu ja käytännössä ainoat keinot ovat joko koko populaation sairastaminen (joka voisi tuohon uu.veen huoltovajeeseenkin vaikuttaa )
        tai sitten, että lopultakin se ihmeparantaja astuu esiin joka voi "pikku sipaisulla" koronankin kepittää ja tuota ihmistä muistaakseni odottaa yhä edelleen miljoonan dollarin kertapalkkio muutaman sekunnin hommasta.

        Todellisempi vaihtoehto, rokotetaan mahdollisimman kattavasti jolloin vaikka osa ihmisistä sairastuisi , saa taudin lievänä ja ei levitä sitä yhtä tehokkaasti kuin rokottamaton joista suurempi osa todennäköisesti joutuu tehohoitoon (kallista&kuormittavaa )

        Konsepti on loppujen lopuksi melko helppo , ihan samoin on toimittu monien muidenkin sairauksien kohdalla, jopa sellaisten jotka ovat nyttemmin rokotusohjelmasta poistuneet juuri sen takia , että tauti on käytännössä kuollut rokotusten seurauksena.


    • Anonyymi

      Syy 1 käyttää maskia: Ettei itse sairastu.
      Tuo on typerä syy käyttää maskia. Minulla on jo maski, nimittäin nenän limakalvot. Kun hengittää nenän kautta, niin haitalliset mikrobit jäävät nenän limakalvoon ja karvoihin kiinni. Sitten ne poistetaan rään mukana niistämällä. Suun kautta minä en hengitä, sillä siihen sitä ei ole tarkoitettu. Sain siitä kerran muistutuksen, kun hölkättyäni talvella tarvitsi vetää kunnolla ilmaa sisään, jolloin vedin henkeä suun kautta ja heti kylmä ilma alkoi pistellä keuhkoissani. Mikäli olisin hengittänyt nenän kautta kuten kuuluu, se olisi toiminut termostaattina ja lämmittänyt ilman keuhkoille sopivaksi. Eli nenässä on jo luonnon oma maski ja suun kautta ei todellakaan hengitetä: Ihmisen ei tarvitse kulkea hölmösti suu kaiken aikaa auki, vaan sitä käytetään lähinnä syömiseen ja puhumiseen. Syömisen aikana suu aukeaa vain lyhyeksi hetkeksi ruuan laittamiseksi sisään ja ruoka pureskellaan suu kiinni hengittämisen tapahtuessa koko ajan nenän kautta. Suun kautta en hengitä syödessä, sillä jo nielaistessa elimistö sulkee henkitorven aukon ettei ruokaa mene väärään kurkkuun. En myöskään puhu ruoka suussa. Mitä taas puhumiseen tulee, en ymmärrä miten siitä saisi haitallisia mikrobeja. Puhuessa ilmavirta kulkee suusta ulospäin. Jokainen voi testata sitä itse: Puhukaa normaalisti pitäen kättä vähän matkan päässä suusta ja huomaatte siihen tulevan ilmavirran. Sen jälkeen vetäkää henkeä suun kautta sisäänpäin ja koittakaa samalla puhua, niin huomaatte, ettette onnistu muodostamaan äänteitä. Ellei mitään todella kummallista tee, niin nenän ja suun kautta ei saa helposti mikrobeja. Ja jos siitä huolimatta saa, niin sitä varten on luonnollinen immuniteettijärjestelmä olemassa. Kun siitä järjestelmästä pitää huolen terveillä elintavoilla, niin ei tarvita mitään rokotteitakaan sen kunnolla toimimiseksi.

      Syy 2 käyttää maskia: Ettei toiset ihmiset sairastu.
      Voin käyttää maskia ihmisten ilmoilla väen tungoksessa, jos tiedän sairastavani jotain. Mutta jos ei ole kuumeinen olo/mitattu kuumetta tai muita sairauteen viittaavia oireita, vaan aivastuksen syy on todennäköisesti vain nenän kutiaminen (siitepölyallergia) tai yskän syy jonkun pölyn olevan henkitorvea ärsyttämässä, niin en ole sairas enkä siis käytä maskia. Toki silloinkin aivastaessa tai yskiessä siksi hetkeksi peitän suun esim. paidan/takin hihalla, kuten hyviin tapoihin kuuluu. En kuitenkaan ala käyttää maskia, joka vaikeuttaa hapensaantia, ihan vaan sen takia, että minulla EHKÄ oireettomana on jokin tauti. Koska jos sille tielle lähtisin, joutuisin korona epidemian jälkeenkin olla "palaamatta normaaliin": Ainahan minulla voi oireettomana olla jokin tauti, joka vaarattomuudestaan huolimatta on jollekin ihmiselle kuolemaksi! Vaikka siis pidän nyt epidemia aikana ns. turvaväliä ja tarvittaessa joissakin tilanteissa voisin pitää maskia (käsihygieniassani ei ole epidemian takia muutoksia, sillä se on normaalioloissakin hyvä), niin lähtökohtaisesti en kanna huolta/vastuuta toisista ihmisistä: En voi laihduttaa tai syödä terveellisesti tai olla tupakoimatta jonkun puolesta, eikö niin? Vaan toisten tarvitsee itse huolehtia omasta terveydestään! Sama pätee myös tähän. Niiden toisten on itse pidettävä huoli omasta terveydestään tavalla, joka heidän tilanteeseensa sopii. Se voi tarkoittaa vastustuskyvyn vahvistamista vitamiinien yms. avulla, se voi tarkoittaa rokotteita, se voi tarkoittaa maskin käyttöä tai jonkun kohdalla kotiin linnoittautumista. Mutta minä en toisen puolesta voi heitä suojella ja toisaalta kenenkään ei tarvitse suojella minua, vaan jos käyttää maskia tai ottaa rokotteen, niin tekee sitten vain itsensä takia: Minun takiani älköön vaivautuko. Minä pidän itse huolen itsestäni, kiitos!

      Joskus maskien käytön vaatiminen voi olla perusteltua esim. vanhainkodit, varsinkin epidemia aikana. Mutta mitä olen uutisia seurannut, niin jollakin se vaatimien on mennyt kohtuuttomuuksiin. Mietitään lentoyhtiötä. Jos se vaatii, että maskia on pidettävä koko yli 9 tunnin lennon ajan, koska "puhuessa voi lentää pärskeitä". Niin mitä jos henkilö laittaa maskin aina vain puhumisen ajaksi tai ei puhu lainkaan, vaan viestii paperilappuihin kirjoittamalla? Eli ongelmaa ei pitäisi olla! Mutta henkilön ei anneta toimia näin, vaan maskin käytön perustelu on luokkaa, että "maskia täytyy käyttää, koska... maskia täytyy käyttää." Maskin käyttö on silloin itsetarkoitus. Sitä täytyy pitää pärskeitä tai ei. Voihan sitä jatkuvaa käyttöä perustella, että ympärillä olevat ihmiset ovat infektiopelkoisia, jolloin muiden maskien pitäminen rauhoittaa heitä. Mutta jos heillä on semmoisia sairaalloisen mittaluokan saaneita pelkoja, niin heidän ei pitäisi olla lennolla ensinkään, vaan terapeutilla fobioitaan käsittelemässä! Jos heitä tulee lennoille ja halutaan huomioida heitä, tulisi siinä olla kohtuullisempia: Maskia käyttäisi vain henkilökunta tai jos muiden matkustajien täytyy, niin pitäisi voida ostaa lippu sellaisesta turistiluokasta maskivapaaseen luokkaan.

    • Anonyymi

      > Käytättekö maskia arvoisat uskovaiset?

      Jos teen jotain mistä syntyy paljon pölyä, käyvän maskia.

    • Anonyymi

      Käytän maskia edelleen vaikka olen kahteen kertaan rokotettu. Liikkeellä on niin paljon koronaa, että ei kannata höllentää vielä.
      Ja onhan muutakin flunssaa liikkeellä, ja kohta alkaa kausi-inluenssa jyllätä, että kyllä maski, käsihygienia ja turvaetäisyyden pitäminen on tarpeen jatkossakin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1535
    2. 42
      912
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      901
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      62
      836
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      829
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      755
    8. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      53
      751
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      732
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      682
    Aihe