Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Vertaa:+Daavid+vastaan+Goljat.
  2. <<Raamattu+väärän+ihmisen+käsissä+-+tulkitsemana+-+saa+järkyttävän+vääristyneen+mielikuvan+koko+JUMALASTA.+Tätä+ei+Päivi+Räsänen+ymmärrä+ja+huomioi.Kun+Raamatun+sanojen+kautta+tutkitaan+ihmistä,+niin+tässä+on+erittäin+tärkeää+huomioida+kokonaisuus.>>On+hyvin+Raamatullista,+että+Jumala+ei+hyväksy+kaikkea.+On+Raamatullista,+että+Jumala+vihaa+ja+hävittää+jumalattomat+tulimeressä.+Tämä+on+tosiasia,+josta+on+hyvä+puhua+joskus.<<Ajatellen+homoutta+ihmisessä,+niin+koko+Raamattu+ei+käsittele+tätä+aluetta.>>Kyllä+Raamatussa+on+kohtia,+jossa+selkeästi+todetaan+jumalattomuus+ja+homous+kulkee+käsi+kädessä,+esim.+Sodoman+ja+Gomorran+tapauksessa,+jolloin+kaupungin+miehet+olisivat+yrittäneet+maata+Lootin+luokse+tulleet+miehet+(enkelit),+joista+yksi+oli+Herra.+Kannattaa+tutkia.<<Tutkiessa+Raamatun+ilmoituksia+ja+kokonaisuutta,+niin+Raamattu+käsittelee+koko+naisuudessaan+vain+heteroa+-+heteron+turmeltuneisuuden+tilaa+-+syntiin+lankeemusta.>>Tuolloin+kun+oli+vain+Aatami+ja+Eeva,+ei+ollut+tietenkään+homoja+tai+lesboja.<<Kuten+tiedämme,+niin+homous+ihmisessä+ilmentyy+poikkeavana+kehityksenä+ihastumisen+/+rakastumisen+alueella.+Poikeavuus+ihastua+ja+rakastua+oman+sukupuolen+edustajaan.>>Tämä+keskustelu+ei+käsittele+luonnostaan+poikkeavia,+harvinaisia+tapauksia,+vaan+muoti-ilmiötä.+Sellaista,+kuin+Sodoman+ja+Gomorran+kaupungeissa,+joissa+jokainen+mies+olisi+halunnut+maata+miesten+kanssa.+Tässä+ei+ole+kyse+näistä+poikkeavuuksista,+vaan+yleisestä+tavasta.+Ei+siis+voida+pienen+vähemmistön+siivellä+ratsastaa,+Omat+kommenttini+eivät+koske+tätä+poikkeavaa+vähemmistöä.+Jumala+kyllä+tietää,+kenellä+homous+johtuu+mistäkin+asiasta.+Sen+vuoksi+en+tuomitsekaan+ketään,+vaikka+kerronkin+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.
  3. <<Tietysti+se+liikuttaa,+koska+uskonnollisesti+ajattelevat+ihmiset+ovat+yhteiskunnassa+mukana+vaikuttamassa+sosiaalisiin+asioihin.>>Entä+sitten?<<Miksi+uskovaisia+sitten+liikuttaa+evoluutio?+Evoluutioteoriahan+on+tiedettä.+Joka+ei+usko+tiedettä,+niin+eihän+sen+pitäisi+liikuttaa!+<<Evoluutioteoria+on+tänä+päivänä+epätiedettä+-+tieteen+varjolla+kulkevaa+potaskaa,+jota+empiirinen+tiede+ei+voi+enää+tukea.+Se,+että+evoluutiouskoa+opetetaan+tieteenä+on+tieteen+irvikuva+ja+valhetta.+<<Mutta+niinpä+vain+jotkut+uskovaiset+jauhavat+evoluutiovastaisia+mielipiteitään+täälläkin+jos+eivät+ole+homoja+haukkumassa.>>Johtuu+varmaankin+siitä,+että+nykytieteen+valossa+evoluutioteoria+on+uskonto.<<Kyse+on+muustakin+niin+kauan+kun+ihmisten+uskonto+ei+ole+heidän+yksityisasiansa.+Niin+kauan+kun+uskonto+vaikuttaa+yhteiskunnallisesti,+niin+asia+on+koko+yhteiskuntaa+koskeva+asia.>>Evoluutieteoria+on+uskonto,+joka+kulkee+vielä+tieteen+arvovallalla.+Tämä+opetus+siis+kuuluu+roskakoriin.<<Hyvä+esimerkki+tästä+on+sianlihan+syönti.+Olen+nähnyt+kun+kristittyinä+itseään+pitävät+oikein+mehustelevat+ajatuksella+rasvaa+tirisevästä+kinkusta+ja+kehuvat+kuinka+hyvää+se+possu+onkaan,+kunhan+pääsevät+kuittailemaan+muslimeille,+jotka+ymmärtävät+noudattaa+uskontonsa+käskyä+olla+sianlihaa+syömättä.>>Minä+en+syö+sianlihaa,+vaikka+se+ei+olekaan+minulle+pelastuskysymys+toisin+kuin+muslimeille.+Sianliha+on+liian+rasvaista.<<+Niinpä+vain+kristitytkin+syövät+äyriäisiä+ja+sianlihaa,+eivätkä+saarnaa+niitä+vastaan+millään+tavalla.+>>Minä+en+syö+sianlihaa+enkä+äyriäisiä,+enkä+muutakaan,+mikä+on+Raamatussa+kiellettyä.<<Miksi+he+siis+tarttuvat+miestenväliseen+makoiluun?+Miksi+juuri+se+asia+kiinnostaa+niin+paljon,+vaikka+äyriäisten+ja+sianlihan+syönti+on+paljon+yleisempää+yhteiskunnassa+kuin+homoseksuaalisuus?>>Miesten+välinen+makoilu+ei+minua+kiinnosta+sen+koommin+kuin+sianliha.+Samaa+sarjaa+siis.+Molemmat+kiellettyjä+Raamatussa.<<Se+ei+tosiaan+koske+minua+lähinnä+siksi,+etten+itse+ole+homoseksuaali,+eivätkä+syytöksenne+kohdistu+minuun.+Minun+pointtini+onkin+puuttua+argumentteihinne+siitä+huolimatta.+Mielestäni+ei+ole+kenenkään+etu,+että+ihminen+ajattelee+järjettömällä+tavalla,+ja+kun+näen+teidän+ajattelevan+järjettömällä+tavalla,+minä+huomautan+siitä.>>Kukaan+ei+ole+syyttänyt+ketään.+Se,+että+joku+tapa+ei+ole+Raamatussa+sallittu,+ei+ole+kenenkään+syyttämistä.+Mikä+arvo+Raamatulla+on+jumalattoman+silmissä?+Onko+se+laki,+jota+totella?+Miksi+Raamatun+pitäisi+tukea+homoja,+vaikka+se+ei+sitä+tee?
  4. Miksi+Jeesus+arvosteli+fariseuksia?+Vastaus:+Koska+hän+itsekin+oli+fariseus.+Hänen+kinastelunsa+oli+tavallaan+siis+veljellistä+arvostelua.