Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Milloinka+Jeesukseen+uskovia+ei+olisi+syytetty?+Voit+katsoa+vaikka+suuntaan+Kiina+tai+Arabimaat.+Kyllä+siellä+Jeesukseen+uskovat+saavat+yleensä+vankeutta,+kidutusta+tai+tappotuomion.+Mutta+aika+ennenkuulumatonta,+että+ns.+kristityssä+maassa+ei+saa+tunnustautua+kristityksi.
09.03.2020 22:42
Vertaa:+Daavid+vastaan+Goljat.
09.03.2020 22:40
<<Tarkoitatko+joidenkin+saavan+kärsiä+sen+vuoksi,+että+Jumalan+suuruus+tulee+esille?>>
Päivi+puolustaa+Raamattua,+ja+tietoisuus+Jumalan+Sanasta,+Raamatusta+tulee+tunnetuksi+niillekin,+jotka+eivät+tiedä+mitään+Raamatusta.+Myöskin+Jumalan+voimassa+Päivi+jaksaa+median+riepottelua.+Päivi+on+rohkea+Jumalan+avulla.+Koska+Päivi+on+niin+rohkea,+niin+asetelma+on:+Päivi+Jumalan+voimassa+vastaan+media+ja+jumalattomat.+Yksi+vastaan+tuhat...
09.03.2020 22:39
Vaikka+noin+uskot,+mutta+kyllä+Jumala+puuttuu+-+useinkin,+vaikka+sinä+et+ehkä+ole+sitä+huomannut.
09.03.2020 22:21
<<Se,+että+kansanedustaja+nimittää+johonkin+ihmisryhmään+kuulumista+häpeäksi+on+erikoista>>
Taidat+vääristellä+Räsäsen+kommentteja.+Homous+ei+vain+ole+kristillistä.
09.03.2020 22:17
Enpä+tiedä.+Minäpä+tein+Mensan+kotitestin+ja+tulos+oli:+"Älykkyysosamääräsi+on+noin+107+,+joka+on+korkeampi+kuin+68.0+prosentilla+väestöstä".+Olen+aika+tyytyväinen.
09.03.2020 22:12
Olet+näköjään+päässäsi+kyhännyt+oman+jumalan,+jolle+naurat.
09.03.2020 21:41
<<Raamattu+väärän+ihmisen+käsissä+-+tulkitsemana+-+saa+järkyttävän+vääristyneen+mielikuvan+koko+JUMALASTA.+Tätä+ei+Päivi+Räsänen+ymmärrä+ja+huomioi.
Kun+Raamatun+sanojen+kautta+tutkitaan+ihmistä,+niin+tässä+on+erittäin+tärkeää+huomioida+kokonaisuus.>>
On+hyvin+Raamatullista,+että+Jumala+ei+hyväksy+kaikkea.+On+Raamatullista,+että+Jumala+vihaa+ja+hävittää+jumalattomat+tulimeressä.+Tämä+on+tosiasia,+josta+on+hyvä+puhua+joskus.
<<Ajatellen+homoutta+ihmisessä,+niin+koko+Raamattu+ei+käsittele+tätä+aluetta.>>
Kyllä+Raamatussa+on+kohtia,+jossa+selkeästi+todetaan+jumalattomuus+ja+homous+kulkee+käsi+kädessä,+esim.+Sodoman+ja+Gomorran+tapauksessa,+jolloin+kaupungin+miehet+olisivat+yrittäneet+maata+Lootin+luokse+tulleet+miehet+(enkelit),+joista+yksi+oli+Herra.+Kannattaa+tutkia.
<<Tutkiessa+Raamatun+ilmoituksia+ja+kokonaisuutta,+niin+Raamattu+käsittelee+koko+naisuudessaan+vain+heteroa+-+heteron+turmeltuneisuuden+tilaa+-+syntiin+lankeemusta.>>
Tuolloin+kun+oli+vain+Aatami+ja+Eeva,+ei+ollut+tietenkään+homoja+tai+lesboja.
<<Kuten+tiedämme,+niin+homous+ihmisessä+ilmentyy+poikkeavana+kehityksenä+ihastumisen+/+rakastumisen+alueella.+Poikeavuus+ihastua+ja+rakastua+oman+sukupuolen+edustajaan.>>
Tämä+keskustelu+ei+käsittele+luonnostaan+poikkeavia,+harvinaisia+tapauksia,+vaan+muoti-ilmiötä.+Sellaista,+kuin+Sodoman+ja+Gomorran+kaupungeissa,+joissa+jokainen+mies+olisi+halunnut+maata+miesten+kanssa.+Tässä+ei+ole+kyse+näistä+poikkeavuuksista,+vaan+yleisestä+tavasta.+Ei+siis+voida+pienen+vähemmistön+siivellä+ratsastaa,+Omat+kommenttini+eivät+koske+tätä+poikkeavaa+vähemmistöä.+Jumala+kyllä+tietää,+kenellä+homous+johtuu+mistäkin+asiasta.+Sen+vuoksi+en+tuomitsekaan+ketään,+vaikka+kerronkin+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.
09.03.2020 21:32
<<Mutta+yleensä+uskovaiset+vaativat+homouden+kriminalisoimista+ja+se+on+viharikos.+>>
Höpsis.+Uskovaiset+eivät+tuollaista+ole+vaatineet+.+Mistähän+tuollaista+olet+saanut+päähäsi?
09.03.2020 21:18
<<Meidät+on+on+uudestisynnytetty+Jeesuksen+Kristuksen+kuolleista+nousemisen+kautta,+ei+oman+uskoontulomme+kautta.+>>
Me+uudistisynntyään+silloin,+kun+otetaan+Jeesus+vastaan+henkilökohtaisena+Vapahtajana.+Tämä+on+Pyhän+Hengen+työtä+meissä.
<<Kristus+ei+noussut+kuolleista+hetkenä,+jolloin+itse+kukin+miestä+tuli+uskoon,+vaan+n.+2000+vuotta+sitten.+>>
Ei+niin.+Kristus+nousi+kuolleista+esikoisena+kuoloon+nukkuneista.+Tämä+ei+tarkoita+uskoon+tuloa,+vaan+sitä,+kun+Jeesus+herättää+meidät+tullessaan,+jos+olemme+kuolleet.+Saamme+tuolloin+ylösnousemusruumiin,+joka+myös+Jeesuksella+oli+kuolleista+ylösnousemisesa+jälkeen.+
<<Koska+Kristus+veti+kaikki+mukaansa+ristille,+Hän+heräsi+samoin+myös+uude(stisyntynee)n+ihmiskunnan+Päänä+kuolleista.>>
Kristus+kuoli+ristillä+kaikkien+ihmisten+syntien+vuoksi.+Hän+heräsi+ensimmäisenä+(esikoisena)+kuolleista.+Kun+Jeesus+tulee+hakemaan+seurakuntaa,+niin+silloin+ne,+jotka+ovat+kuolleet+Jeesuksessa,+heräävät+myös+kuolleista+ja+saavat+ylösnousemusruumiin.+Sen+sijaan+ne,+jotka+eivät+ole+ottaneet+eläissä+Jeesusta+henkilökohtaiseksi+vapahtajaksi,+eivät+tuolloin+nouse.+He+nousevat+kyllä+Jeesuksen+tullessa+tuomitsemaan+kuulemaan+tuomionsa,+kun+kirjat+avataan+ja+kukin+tuomitaan+tekojensa+mukaan.
09.03.2020 21:10
<<Pelastaa+koko+maailman+kuten+ilmoittaa.>>
Kaikilla+on+mahdollisuus+pelastua,+mutta+kaikki+eivät+ota+pelastusta+vastaan.+Kaikki+eivät+siis+pelastu.
09.03.2020 20:58
Kehoitetaanko+mielestäsi+Raamatussa+oikein+rypemään+synnissä,+jotta+armo+olisi+ylenpalttinen?+Ei+sentään,
09.03.2020 20:52
Turhaa+spekulointia.+Päivi+ei+saa+sakkoja+-+ei+tietenkään.+Joskus+Jumala+sallii+myös+pahan,+jotta+Jumalan+suuruus+tulee+esille.+Jumala+on+Päivin+puolella.
09.03.2020 20:46
Jeesus+ei+toki+unohdu+-+ei+koskaan+eikä+milloinkaan.+Toki+on+niitä,+jotka+unohtavat+Jeesuksen.+Sääli+heitä.
09.03.2020 20:42
<<Tietysti+se+liikuttaa,+koska+uskonnollisesti+ajattelevat+ihmiset+ovat+yhteiskunnassa+mukana+vaikuttamassa+sosiaalisiin+asioihin.>>
Entä+sitten?
<<Miksi+uskovaisia+sitten+liikuttaa+evoluutio?+Evoluutioteoriahan+on+tiedettä.+Joka+ei+usko+tiedettä,+niin+eihän+sen+pitäisi+liikuttaa!+<<
Evoluutioteoria+on+tänä+päivänä+epätiedettä+-+tieteen+varjolla+kulkevaa+potaskaa,+jota+empiirinen+tiede+ei+voi+enää+tukea.+Se,+että+evoluutiouskoa+opetetaan+tieteenä+on+tieteen+irvikuva+ja+valhetta.+
<<Mutta+niinpä+vain+jotkut+uskovaiset+jauhavat+evoluutiovastaisia+mielipiteitään+täälläkin+jos+eivät+ole+homoja+haukkumassa.>>
Johtuu+varmaankin+siitä,+että+nykytieteen+valossa+evoluutioteoria+on+uskonto.
<<Kyse+on+muustakin+niin+kauan+kun+ihmisten+uskonto+ei+ole+heidän+yksityisasiansa.+Niin+kauan+kun+uskonto+vaikuttaa+yhteiskunnallisesti,+niin+asia+on+koko+yhteiskuntaa+koskeva+asia.>>
Evoluutieteoria+on+uskonto,+joka+kulkee+vielä+tieteen+arvovallalla.+Tämä+opetus+siis+kuuluu+roskakoriin.
<<Hyvä+esimerkki+tästä+on+sianlihan+syönti.+Olen+nähnyt+kun+kristittyinä+itseään+pitävät+oikein+mehustelevat+ajatuksella+rasvaa+tirisevästä+kinkusta+ja+kehuvat+kuinka+hyvää+se+possu+onkaan,+kunhan+pääsevät+kuittailemaan+muslimeille,+jotka+ymmärtävät+noudattaa+uskontonsa+käskyä+olla+sianlihaa+syömättä.>>
Minä+en+syö+sianlihaa,+vaikka+se+ei+olekaan+minulle+pelastuskysymys+toisin+kuin+muslimeille.+Sianliha+on+liian+rasvaista.
<<+Niinpä+vain+kristitytkin+syövät+äyriäisiä+ja+sianlihaa,+eivätkä+saarnaa+niitä+vastaan+millään+tavalla.+>>
Minä+en+syö+sianlihaa+enkä+äyriäisiä,+enkä+muutakaan,+mikä+on+Raamatussa+kiellettyä.
<<Miksi+he+siis+tarttuvat+miestenväliseen+makoiluun?+Miksi+juuri+se+asia+kiinnostaa+niin+paljon,+vaikka+äyriäisten+ja+sianlihan+syönti+on+paljon+yleisempää+yhteiskunnassa+kuin+homoseksuaalisuus?>>
Miesten+välinen+makoilu+ei+minua+kiinnosta+sen+koommin+kuin+sianliha.+Samaa+sarjaa+siis.+Molemmat+kiellettyjä+Raamatussa.
<<Se+ei+tosiaan+koske+minua+lähinnä+siksi,+etten+itse+ole+homoseksuaali,+eivätkä+syytöksenne+kohdistu+minuun.+Minun+pointtini+onkin+puuttua+argumentteihinne+siitä+huolimatta.+Mielestäni+ei+ole+kenenkään+etu,+että+ihminen+ajattelee+järjettömällä+tavalla,+ja+kun+näen+teidän+ajattelevan+järjettömällä+tavalla,+minä+huomautan+siitä.>>
Kukaan+ei+ole+syyttänyt+ketään.+Se,+että+joku+tapa+ei+ole+Raamatussa+sallittu,+ei+ole+kenenkään+syyttämistä.+Mikä+arvo+Raamatulla+on+jumalattoman+silmissä?+Onko+se+laki,+jota+totella?+Miksi+Raamatun+pitäisi+tukea+homoja,+vaikka+se+ei+sitä+tee?
09.03.2020 20:36
<<Kyseessä+on+nimen+omaan+jumalattomiin+ihmisiin+kohdistuva+toimi+ja+kiihottaminen+kansan+ryhmää+vastaan+ja+erikoisesti+vaatimus+muuttamaan+tapojaan+ilman+uskoa+Jeesukseen.>>
Eipä+tässä+kukaan+ole+kehottanut+jumalatonta+muuttamaan+tapojaan.+Onpahan+vain+todettu,+että+mikä+on+Raamatullista+ja+mikä+ei+ole.+Tämän+ei+pitäisi+hetkauttaa+ketään,+varsinkaan+jumalatonta.+Miten+jumalaton+olisi+edes+vähääkään+kiinnostunut+Raamatusta?+Eipä+muuten,+kun+siten,+että+jumalattoman+mielestä+Raamatun+pitää+tukea+jumalattomuutta.+Mutta+sitä+Raamattu+ei+tue.
09.03.2020 20:23
<<Huomaatko+miten+sydämessäsi+kumoat+tuon+ilmoituksen.Pidät+oikeutettuna+tuomita+ihmisiä+>>
Minulle+toki+on+samantekevää+mitä+itse+kukin+tekee.+Kyse+on+siitä+mitä+Raamattu+opettaa.+Minä+en+tuomitse,+vaikka+kerronkin+mikä+on+Raamatunmukaista.
09.03.2020 20:18
Miksi+Jeesus+arvosteli+fariseuksia?+Vastaus:+Koska+hän+itsekin+oli+fariseus.+Hänen+kinastelunsa+oli+tavallaan+siis+veljellistä+arvostelua.
09.03.2020 19:53
Tasapuolisuus+unohtuu,+kun+on+kyse+kristittyjen+pilkkaamisesta.+Kristittyjä+pilkataan+sen+kun+keritään,+mutta+auta+armias,+jos+kristitty+aukaisee+vähän+suunsa....
09.03.2020 19:46
Hei!
+Olen+luterilainen.+Toivoisin,+että+luterilaisuus+eläisi+ajan+hengessä+ja+uudistuisi.+Raamattu+on+avautunut+paljon+sitten+Lutterin,+esim.+Herran+juhlat+ym.+ym....
09.03.2020 19:45
42 / 305