Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Millainen+ihminen+Jeesus+sitten+oli+?+
No,+ensinnäkin,+Johannes+kastaja+ja+Jeesus+molemmat+olivat+saaneet+opetusta+apokalyptisestä+juutalaisuudesta,+joka+oli+syntynyt+samoihin+aikoihin+kuin+Danielin+kirja,+eli+siinä+150-200eKr.
He+saarnasivat+juuri+sitä:+apokalyptistä+juutalaisuutta,+joka+opetti,+
-+että+Jumala+oli+pian+pistävä+maailman+tuomiolle+MAAN+PÄÄLLÄ+ja+tuova+ikuisen+rauhan+valtakunnan+maan+päälle.+
-+että+ihmisten+piti+tehdä+parannus+pahoista+teoistaan+ja+ajatuksistaan+ja+käännyttävä+Jumalan+puoleen.+
-+että+kaikki+oli+joko+Jumalasta+tai+paholaisesta.+Paholainen+piti+ajaa+pois+ihmisestä,+jos+se+oli+ihmiseen+tunkeutunut.
Sitähän+he+molemmat+saarnasivat.+100%+apokalyptistä+juutalaisuutta.+Jeesuksella+ei+näiltä+osin+ollut+uutta+sanomaa.+Eiväthän+kirjoitukset+sitä+paitsi+niin+edes+väitäkään.
17.05.2018 21:00
Nuo+esittämäsi+vaihtoehdot+ovat+aivan+lapsellisia.+Voisit+lisätä+vielä+vaikka+pari+kohtaa,+eli+että+Jeesus+oli+isänsä+isä+tai+hän+oli+joulupukki.+Ne+olisivat+yhtä+järkeviä+argumentteja+sille,+että+ne,+joita+kutsut+"ateisteiksi",+eli+ne+jotka+ajattelevat+realistisesti+UT:n+kirjoitusten+synnystä,+ovat+täysin+tärähtäneitä.
17.05.2018 20:53
Valitan,+en+ole+ateisti.+
Joten+voisitko+ystävällisesti+lakata+antamasta+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi+?
17.05.2018 20:46
unitaari:+"+Erot+sanavarastossa+ja+kieliopissa+selittyvät+siten,+että+Paavali+on+puhunut+kirjureille+arameaa+tai+hepraa+ja+nämä+ovat+kääntäneet+puheen+kreikankielelle.+Kirjureiden+kreikankielen+taitokin+on+voinut+olla+vaihteleva,+mikä+selittää+mainitut+erot+jopa+yhden+kirjeen+sisällä."
Esität+tässä+aivan+selkeästi,+että+erot+johtuvat+siitä,+että+Paavali+ei+sanellut+kirjeitään+kreikaksi.+
Tämä+väitteesi+on+täysin+vailla+mieltä,+jos+et+oleta+ettei+Paavali+olisi+itse+osannut+sanella+kirjeidensä+sisältöä+suoraan+kreikaksi.+
Jokainen+ymmärtää,+että+jos+haluaa+kirjoituttaa+kirjeen,+ja+kuten+Paavalin+kirjeissä,+tarkka+sanamuoto+on+oleellinen+opin+kannalta,+niin+sitten+sanellaan+se+kirje+tarkasti+oikein.
17.05.2018 20:45
No,+kerropa+mikä+todistaa,+että+Paavali+on+ikinä+nähnyt+Jeesuksen+ilmestyksessä+?+Paitsi+hänen+omaa+todistustaan,+meillä+ei+ole+mitään.
17.05.2018 20:38
"Mikä+on+heidän+motiivinsa+kirjoittaessaan+tänne?"
No+äläs+muuta+virka.
Miksi+muuten+itse+kirjoittelet+tänne+?++Eikä+ole+muuta+tekemistä,+kuin+kysellä+muiden+motivaatioita+kirjoitella+tänne+?
17.05.2018 00:06
"Jos+joku+tuomitsee+ja+kohtelee+muita+väärin+perustellen+toimintansa+Raamatulla,+niin+hän+osoittautuu+väärämieliseksi+ihmiseksi.+"
Ihan+totta.+Älköön+sellainen+meidän+kenenkään+osallemme+tulko+?
17.05.2018 00:03
"Miksi+Jeesuksen+"oppi"+kiinnostaa+sinua?+Eikö+sitä+tärkeämpää+olisi+tietää+se,+mitkä+ohjeet+ovat+korkeasti+moraalisia+ja+niiden+mukaan+olisi+jokaisen+hyvä+elää?+Miten+Jeesuksen+sanat+voisivat+olla+jotenkin+erityisessä+arvossa+tämän+asian+määrittämisessä?+Mitä+uutta+Jeesus+toi+sanoillaan+maailmaan?+Sellaista,+mitä+ei+tunnettu+jo+ennen+häntä?+Rakkauden+käsky+ei+ole+Jeesukselta+eikä+kultainen+sääntö,+joten+mitä+merkitystä+Jeesuksella+voi+sinulle+olla?"
Hieno+keskustelunaihe.+
Faktahan+on+se,+ettei+Jeesus+oikeastaan+tuonut+tähän+maailmaan+juurikaan+opetuksia,+jotka+eivät+oli+olleet+tunnettuja+jo+apokayptisessä+juutalaisuudessa.+Jeesus+opetti+samaa+kuin+Johannes+Kastaja.
Ooooooops.+Taisin+mennä+asioden+edelle.+Oletko+nyt+ihan+varma,+että+osaat+keskustella+aiheesta+sivistyneesti,+menemättä+sivuraiteille+ja+vetämättä+hernettä+nenään+?+Jos+olet,+niin+tee+toki+aloitus.
16.05.2018 23:59
"Mikä+ihmeen+syvä+hiljaisuus?+Käyn+töissä+ja+ehdin+vain+välillä+käydä+työaikana+tätä+palstaa+lukemassa+tai+jopa+kirjoittamassa+tänne.+"
Seliseli.+Juurihan+taannon+kommentoit,+ettei+se+Paavali+olisi+osannnut+kreikkaa,+joten+hänelle+olisi+muka+sanelukäännettu+kirjeitä.
Mutta+whatever,+hyvä+että+nämäkin+fantasiasi+olet+nyt+tajunnut+täysiksi+ankoiksi.
Paavali+osasi+ja+puhui+erittäin+hyvää+kreikkaa,+äidinkieli+tai+ei.
16.05.2018 23:52
"Olisi+hyvä+tietää,+puhuiko+Paavali+sinun+mielestäsi+omasta+mielestään+totta+ja+oli+vilpitön,+vai+valehteliko+hän+tarkoituksella?+Voitko+vastata?+"En+tiedä"+on+myös+hyvä+vastaus+tai+"en+ota+kantaa".+"
Otetaanpa+mukaan+myös+yksi+lisävaihtoehto:+ehkä+hän+ei+ollut+ihan+täysissä+sielun+ja+ruumiin+voimissa+?
Kun+tämä+otetaan+mukaan,+niin+sellainen+fiilinkivastaus+olisi+että+ainakaan+"totta+ja+oli+vilpitön"+-kohtaa+ei+voi+erottaa+kohdasta+"täysi+sekopää".
En+usko+että+haluat+kuulla+enempää.+Enkä+usko+että+haluan+valita.+Jääköön+siis+ikuiseksi+arvoitukseksi.
Missään+tapauksessä+Paavali+ei+mielestäni+ollut+lausunnoissaan+aivan+oikeassa.+Seuratkoon+häntä+kuka+haluaakin.
16.05.2018 23:46
"Oletko+muuten+Exap+sitä+mieltä,+ettei+Paavalin+opetuksia+pitäisi+lainkaan+seurata?+Ja+jos+et+ole,+niin+mistä+tiedät,+mitä+pitäisi+ja+mitä+ei?"
Pitää+skipata+nuo+mielestäni+merkityksettömät+kirjoitukset+yli,+kun+vastaan.
Toki+Paavalin+kirjoituksilla+lienee+jokin+arvo+sinänsä,+mutta+hänen+opetuksensa+eivät+vaan+yksinkertaisesti+ole+sopusoinnussa+Jeesuksen+opetuksien+kanssa,
En+siis+sanoisi+että+ei+pitäisi+lainkaan+seurata;+mutta+en+näe+hänen+opetuksiaan+sopusoinnussa+Jeesuksen+omien+opetuksien+kanssa.+Pakko+on+siis+ainakin+minun+valita,+ja+jos+pitää+valita+Paavalin+ja+Jeesuksen+välillä,+ainakin+minun+valintani+on+aika+selvä.
16.05.2018 23:37
Minä+puolestani+haluan+ehdottomasti+liittyä+siihen+uskonyhteisöön,+jota+v.aari+ei+aio+koskaan+perustaa,
Minä+haluan+löytää+sen+opin,+jota+Jeesus+aikanaan+opetti.+En+ole+kiinnostunut+niinkään+siitä+opista,+jonka+Paavali+kehitti.+
Se+ei+nyt+vaan+ole+ollenkaan+niin+helppoa,+kuin+mitä+saattaa+kuvitella+sellainen+henkilö,+jolla+on+se+kummallinen+kuvitelma+että+nykypäivän+Raamattu+edustaisi+muka+alkukirkon+käsitystä+asioista.
16.05.2018 00:05
No+mitäs+väärää+siinä+sitten+muka+on+???
Olen+jopa+harkinnut+viimekeskiviikkoismiä.+Se+menee+vielä+päivää+pidemmälle.
Viimetiistai-ismi+taas+menee+jo+liian+pitkälle.+
Toisaalta+viimeperjantai-ismi+on+kokolailla+vanhoillista.,
15.05.2018 23:58
Niin,+Paavalihan+tuomitsi+raskaasti+jopa+apostoleja,+Gal+2.
Paavalilla+oli+ihan+oma+agendansa+ajettavanaan.+Hän+ei+piitannut+apostolien+opetuksista.+Hänellä+oli+kristinusko+julistettavanaan.
15.05.2018 23:01
Syvä+hiljaisuus+laskeutunee+myös+unitaarin+tontille:+Paavali+siis+osasi+kreikkaakin+?+Mitäääääh+?
15.05.2018 22:58
Totanoin...
Sopisiko+sinulle+sellainen+"työnjako",+että+minä+saan+ihan+itse+kirjoitella+ajatuksiani,+ja+sin+saat+puolestani+kirjoitella+omia+ajatuksiasi+?
Väännetään+vielä+rautalangasta:+sinä+et+kirjoita+mitä+minä+ajattelelen+jostakin.+Sinä+kirjoittelet+ihan+vapaasti+omia+aivopierujasi,+ja+minä+omiani.
Jookos+?
15.05.2018 22:54
"On+hienoa,+että+tunnustat+lopultakin+Ut:n+kirjoittajien+kertoneen+sinun+mielestäsi+harkittuja+valheita+sen+sijaan,+että+he+olisivat+pitäneet+vilpittömästi+totena+ne+asiat,+joista+kirjoittivat.+"
Nyt+on+pakko+myöntää,+että+logiikkasi+on+joko+äärimmäisen+sumeaa,+tai+sitten+ymmärrykseni+ei+vain+riitä+logiikallesi.
"Muista+nyt+se,+että+Markus+ei+voinut+perustaa+kirjoituksiaan+Paavaliin,+koska+tämä+ei+kertonut+yksityiskohtaisesti+Jeesuksen+elämästä+ja+kärsimyksestä.+Paavali+saattoi+sen+sijaan+perustaa+tietonsa+Markukseen,+vaikka+jätti+likaisen+valheen+yksityiskohdat+pois.+"
Anteeksi,+mistä+likaisesta+valheesta+nyt+puhut+?
Koettaisitko+palata+maan+pinnalle,+ja+kommunikoida+tavalla,+joka+olisi+ihan+tavallisten+ihmisten+ymmärrettävissä+?
15.05.2018 21:41
"Koska+Paavali+kirjoitti+näistä+asioista+varmasti+tosina+asioina,+niin+hänen+täytyy+olla+valehtelija,+elleivät+ne+ole+totta.+"
AIVAN+KUOLEMATTOMAT+LOGIIKAN+SANAT+!
Jonkun+täytyy+olla+valehtelija,+jos+häönen+sanansa+eivät+ole+totta.+Miksen+minä+koskaan+keksint+tällaista+upeaa+totuutta+???
"Paavali+ei+perustanut+uskoaan+muiden+ihmisten+todistukseen+vaan+omaan+kokemukseensa+ja+herran+Jeesuksen+sanoihin.+Oliko+Paavali+siis+ensimmäinen+juutalainen,+joka+keksi+valheet+Jeesuksesta+vai+jatkoiko+hän+muiden+apostolien+valheiden+levittämistä+ja+yritti+saada+oman+osuutensa+evankeliumin+tuomasta+hyödystä?+Tarjolla+oli+runsaasti+rahaa+ja+maallista+kunniaa,+joten+miksipä+ei?+"
Niin,+miksipä+ei+?+Ja+koko+kristinusko+perustuu+oikeastaan+Paavalin+opetuksiin,+vaikka+niitä+ei+voida+Jeesuksen+sanoilla+perustella,+joten+panokset+vain+kovenevat.
Kerropa+sinä+minulle,+milä+todistaa+Paavalin+opetukset+Jumalasta+lähtöisin+oleviksi+?+
No+joo,+Paavalin+OMA+todistus+siitä+että+Jeesus+oli+hänelle+ilmestynyt...+mutta+MIKÄ+MUU+???
15.05.2018 21:05
"Varo+jatkossa+tosi+paljon+tekemästä+kirotuswhireitä,"
Jos+katsot+alkuperäistä+"wietsiäni",+ironioin+itse+asiassa+lainaamani+kirjoittajan+virheellistä+kirjoitusasua,+mikä+tosin+jäi+hyvin+pienen+sisäpiirin+vitsiksi,+koska+näemmä+sitä+ei+havainnut+muut+kuin+minä.
erttkkl:+"PAKOKO+SITÄ+ON+KÄYDÄ+antikristuksen+palstalla!?
"Joka+ei+tunnusta+Jeesusta+Kristusta+lihaan+tulleeksi+Jumalan+Pojasi+on+Antikristus!"+UUDEN+TESTAMENTIN+MUKAAN,+JOKA+ILMOITETTU+APOSTTOLI+JOHANNESEN+KIRJEISSÄ."
Siksi+kommentoinkin:+"Johannesen+nimisiä+aposttoleja+ei+ole+kuin+kännisten+toiveunissa."
En+halua+maalata+piruja+seinille,+mutta+olisikohan+erttkkl+käynyt+asiasta+henkeviä+keskusteluja+Captain+Morganin+tai+Jack+Danielsin+kanssa+?+Nuo+ovat+varsin+neuvoa-antavia+keskustelukumppaneita.
15.05.2018 20:55
"Se+on+sellaista+taitavuutta,+että+pitäisi+pyytää+kyseinen+kaveri+avuksi,+kun+seuraavan+kerran+tehdään+muuttoa.+Hän+varmaankin+olisi+mestari+mahduttamaan+tavaroita+pakettiautoon."
Minä+olen+siinä+todella+hyvä.+Mutta+olemmehan+entisiä+adventisteja,+joten+what's+the+big+news+?
15.05.2018 20:47
145 / 167