Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+todennäköisesti+ei+tiennyt.
Thaimaassa+on+mahdollista+toteuttaa+lähes+minkälaista+lomailua+itse+tahtoo+(tietysti+joku+laskettelu/hiihtoloma+ei+luonnollisestikkan+onnistu).+Itselläni+tulee+mieleen+ainakin+seuraavanlaiset+lomatyypit+(joita+voi+luonnollisesti+yhdistellä+oman+makunsa+mukaan).
-Rantaloma.+Paljon+hyviä+rantakohteita+ympäri+maata,+niin+ruuhkaisia+"turistirantoja"+kuin+autioita+"yksityisrantoja"+ja+kaikkea+siltä+väliltä+auringonottoon+ja+uimiseen.
-Perheloma.+Paljon+lapsiystävällisiä+hotelleja,+teemapuistoja+yms.
-Toimintaloma.+Kiipeilyä,+sukellusta,+vaellusta,+pyöräilyä,+Thai+nyrkkeilyä+yms.+Tätä+kaikkea+voi+Thaimaassa+tehdä+niin+yksin+kuin+ohjatusti+omien+halujensa+ja+osaaisensa+puitteissa.
-Kulttuuriloma.+Thaimaassa+runsaasti+vanhaa+historiaa+(linnoituksia,+raunioita,+palatseja+yms.)+sekä+uskonnollisia+kohteita+jotka+ovat+erittäin+vaikuttavia+ja+kiinnostavia.
-Kaupunkiloma.+Bangkok+(kuten+monet+muutkin+Aasian+suurkaupungit)+on+huumaavan+monitahoinen+kokemus,+joka+etenkin+ensimmäisellä+kerralla+saa+turistin+"pään+pyörälle"+tarjonnallaan.
-Moottoripyörä/autoloma.+Etenkin+Pohjois-Thaimaa+tarjoaa+(moottoripyöräilijälle)+erittäin+upeita+ajokokemuksia+vuoristojensa+kätköissä.
-Ryyppy/seksiloma.+Tätä+"matkailun+muotoa"+tällä+palstalle+lähinnä+käsitellään,+joten+ei+siitä+sen+enempää.
Joten+tuosta+listasta+jokainen
28.03.2019 15:18
Itse+en+ole+Khao+lakissa+ihan+juuri+tuohon+aikaan+ollut,+mutta+Toukokuun++puolessavälissä+kylläkin.
Silloin+ainakin+Khao+lakissa+oli+hyvin+hiljaista,+osa+hotelleista+kiinni+ja+osa+hyvin+vajaakäytöllä+(meidänkin+hotellissa+uskon+että+oli+väkeä+majoittamassa+ihan+maksimissaan+20%:a+huonekapasiteetista,+todennäköisesti+jopa+vähemmän.+Ravintoloista+myös+iso+osa+on+laittanut+paikkansa+kiinni+ja+avaavat+vasta+loppuvuodesta.+Tori+on+auki,+mutta+vähemmän+myyjiä+(siis+jotka+tarjoavat+tuotteitaan+turisteille).
Kyseiseen+ajankohtaan+Khao+lakissa+voi+olla+jo+paljon+sateita+taikka+sitten+ei,+sitä+ei+vain+voi+tietää+etukäteen...+(Toukokuusta-Marraskuuhun+Khao+lakissa+keskimäärin+sataa+selkeästi+enemmän+kuin+sitten+matkailusesongilla+Joulu-Maaliskuu+aikana).
Itse+olin+Tammikuussa+viimeksi+Khao+Lakissa+jolloin+matkailukausi+on+parhaimmillaan,+ja+silloin+mielestäni+alueella+on+"ihan+sopivasti"+turisteja+ja+elämää,+vaikka+meno+on+paljon+rauhallisempaa+silloinkin+kuin+80km.+etelämpänä+Phuketissa
28.03.2019 14:57
On+se+kumma+kun+Tammikuussa+viimeksi+lensin+Thaimaahan+(Helsinki-Phuket-Helsinki),+niin+valtaosa+koneessa+matkustavista+henkilöistä+oli+joko+juurikin+lapsiperheitä+taikka+pariskuntia+(kuten+minä+ja+naisystäväni),+yksittäisiä+mihiä/miesryhmiä+oli+vähän+laisesti+ja+vastapainona+näytti+olleen+sitten+lähes+sama+määrä+naisia/naisryhmiä.
Hyvin+huomaa+että+"Jarnoboy":lla+on+suhteellisen+kapea+käsitys+Thaimaan+matkailusta+josko+ollenkaan
28.03.2019 14:14
Uskoisin+että+olen+itse+enemmän+iltaristeily+ihminen,+vaikka+varmaan+myös+aamiaisristeily+voisi+olla+ihan+mukava+kokemus.
Onko+muuten+risteilyjen+lähtöpaikoista+tietoa,+itselläni+kun+Bangkokin+hotelli+on+muutaman+sadan+metsin+päässä+joesta+(Saphan+Taksinin+ja+Surasakin+skytrain+asemien+puolessavälissä).
28.03.2019 14:07
Jäi+vahingossa+näköjään+kirjoitukseni+aivan+alkuosa+pois.
Eli+ei+tullut+Downtown:a+ostettua,+vaan+tuisen+Taiwanilaisvalmistajan+ajopeli,+eli+TGB+X-motion
26.03.2019 18:54
TGB+X-motion+vm.2012,+joka+on+fyysisiltä+mitoiltaan+samassa+kokoluokassa+kuin+tuo+Downtown+,+mutta+varustettuna+valitettavasti+vain+125cc.+moottorilla+(samasta+mallista+on+myös+250/300cc+moottorilla+varustetut+versiot),+kun+tuollainen+sattui+tulemaan+eteen,+erään+kuolinpesän+myy+sitä+pois+erittäin+edullisesti+sille+joka+sen+hakee+pois+omakotitalon+tallista,+kun+omakotitalo+oli+myyty+ja+pitä+saada+tyhjäksi.
Tuo+X-Motion+on+ollut+(etenkin+hintaansa+nähden)+ihan+kätevä+kaupunki-ajokki,+ja+etenkin+viime+kesän+lämpiminä+päivänä+(mitä+riitti)+valitsin+sen+monasti+mielummin+auton+tilalle+kodin+ja+työpaikan+välisiin+ajoihin.+Ja+muutama+hieman+pidempikin+reissu+(reilu+200km/kpl)+sillä+tuli+ajettua.+Tuo+125cc.+moottori+vain+on+maantielle+juuri+sen+verran+alitehoinen,+että+aina+ei+ihan+liikenteen+mukana+tahdo+pysyä.+Varmasti+tuo++300cc+malli+antaisi+tuossakin+sen+atrvittavan+lisätehon+mitä+mukava+maantieajo+vaatisi.+Pyörän+muut+ominaisuudet+(jarrut,+jousitus+yms.)+kun+hyvin+mahdollistaisivat+nopeammankin+matkanteon+kuin+mitä+tuo+125cc.+moottori+tarjoaa.
isompaa+Skootteria+olen+nyt+harkitsemassa,+mutta+tuntuu+että+niissä+valikoimat+ovat+todella+suppeita+ja+hinnat+erittäin+kovia+(siis+käytetyistä+nyt+puhe).
Mielenkiintoa+olisi+joko+muutaman+vuoden+vanhaan+Yamaha+X-Max+300/400+malleihin+taikka+sitten+vielä+astetta+isompaan/tehokkaampaan+peliin+eli+BMW++C600/650+sport:iin
26.03.2019 18:51
Mämmiä+ei+Thaimaasta+löydy,+ellei+joku+suomibaari+sitä+pääsiäisen+kunniaksi+vartavasten+jotain+erää+Suomesta+Thaimaahan+kuljetuta.
Eikä+löydy+siinä+mielessä+mitään+"mämmin+kaltaista"+tuotetta,+koska+Mämmin+pääraaka-aine+on++ruis,+jota+ei+Aasiassa+taasen+edes+viljellä.
Muuten+Thaimaasta/Pattayalta+löytyy+ruokia+erittäin+moneen+makuun+ja+monessa+hintaluokassa.
Ja+muutenkin+Pääsiäinen+kuuluu+niihin+kristittyjen+maiden+juhliin+joita+ei+vietetä+kyseisten+maiden+ulkopuolella+(päinvastoin+kuin+Joulua,+joka+on+kristittyjen+juhla,+mutta+sitä+vietetään+lahjojen+antamisen+merkeissä+ympäri+maailmaa).
Tiedän+ettei+aloituksen+ole+tarkoituskaan+olla+"oikea+kysymys",+mutta+vastasin+nyt+kuitenkin.
24.03.2019 16:25
Ei+löydy+lauttayhteyttä+Hua+Hinin+ja+Koh+Samuin+välillä+(ainakaan+yleisimpien+matkahakujen+kautta,+mitä+Thaimaan+kohdalla+itse+liikkuessani+käytän).
Näyttäisi+käytännössä+olevan+kaksi+eri+bussi/lautta+vaihtoehtoa.
Eli+joko+Hua+Hinistä+Bussilla+Chumponiin+(noin+5h+30min)+ja+siitä+lautalla+Samuille+(4h.20min)
Taikka+Bussilla+DonSak:iin+(7h+30min)+ja+siitä+lautalla+Samuille+(1h30min)
24.03.2019 15:13
Siis+Hua+Hinin+lentokenttääkö+tarkoitat?+(etkä+jompaa+kumpaa+Bangkokin+kentistä?).
Mihin+ajattelin+Hua+Hinin+kentältä+lentää?+Ainoa+reittilento+mitä+kyseiseltä+kentältä+tällä+hetkellä+näytettäisiin+lentävän,+on+lento+Kuala+Lumpuriin,+malesiaan,+neljästi+viikossa.
Muut+lennot+Charter+lentoja+(ja+pienempiä+yksityiskoneita).
24.03.2019 15:03
Bussi+++lautta+++hotellikuljetus,+kesto+noin+9h.+ja+hinta+44€/hlö./suunta
https://12go.asia/en/travel/hua-hin/koh-samui?gclid=EAIaIQobChMImezD0NGY4QIVDaaaCh3pRQb3EAAYASAAEgIBl_D_BwE
Toinen+mahdollisuus+on+tietysti+matkustaa+ensin+Bangkokiin+lentokentällä+ja+lentää+sieltä+sitten+Koh+Samuille.+Tuolla+tavalla+varmasti+muutaman+tunnin+säästää.
23.03.2019 18:11
Ei+kai+ihmiset+lennä+"lentoyhtiöitä+varten",+vaan+yleensä+heillä+on+joku+tarve+päästä+(lentäen)+paikasta+A+paikkaan+B+johonkin+tiettyyn+ajankohtaan.
Eli+eiköhän+ensin+katsota+mitkä+lentoyhtiöt+tarjoavat+kyseistä+reittiväliä+(kenellä+on+suoria+lentoja+ja+kenellä+kyseessä+on+koneen+vaihdon+vaativa+lentoyhteys),+sitten+katsotaan+miten+lennon+ajankohta+(onko+kyseesä+aamu/päivä/yölento)+osuus+omiin+tarkoituksiin.+
Sitten+nämä+omat+vaatimukset+suhteutetan+tarjolla+olevien+lentojen+hintoihin+(ja+lakelmissa+huomioidaan+myös+ruumaan+menevien+matkatavaroiden+hinta+ja+muut+mahdollisesti+tarvittavat+lisäpalvelut,+mitkä+osalla+yhtiöstä+ovat+lisämaksullisia+ja+osalla+kuuluvat+lipun+hintaan)+ja+tämän+jälkeen+valitaan+itsella+hinta/sopivuus+suhteessa+paras+lento/lentoyhtiö.
Tietysti+myös+eri+yhtiöiden+kanta-asiakaskorteilla/ohjelmilla+on+oma+vaikutuksensa+asiaan.
21.03.2019 16:44
Itse+olen+pariin+kertaan+ollut+ulkomailla+hotellissa+jonne+ei+oteta+alle+15v.+lapsia+(toisessa+ikäraja+taisi+olla+jopa+18v.),+en+(emme)+sinänsä+olleet+vartavasten+kyseisenlaiseen+hotelliin+hakeutuneet,+mutta+asia+oli+hotellia+varatessa+tiedossa+ja+lasken+asian+"plussaksi"+jos/kun+vertailen+hotelleja.+Itse+ainakin+mielummin+olen+rauhassa+hotellin+altaalla+ilman+että+ympärillä+juoksentelee/hyppii+paljon+pieniä+lapsia+(onneksi+on+myös+hyvin+käyttäytyviä+lapsia+olemassa,+mutta+valitettavasti+osalla+ei+käytöstavat+ole+ihan+niin+hyvin+hallussa...).
Hotellit+joita+nimenomaisesti+mainostetaan+lapsiystävällisinä,+ovat+hotelleja+jotka+jäävät+ainakin+omalta+kohdaltani+väliin.
18.03.2019 15:59
Miten+on+monikulttuurisuus+Uuden-seelannin+tapauksessa+jos+asiaa+katsotaan+Maorien+kannalta+jotka+ovat+Uuden+seelannin+oikeita+alkuperäisasukkaita+ja+eurooppalaisperäinen+väestönosa+(mitä+uuden+seelannin+tapauksessa+on+tänä+päivänä+noin+75%:a+maan+väestöstä)+on+se+väkiryhmä+joka+on+maan+muuttanut+"monikulttuuriseksi"?
Miten+katsot+Maorien+oikeuden+omaan+kulttuuriin+ja+tapihinsa+suhteessa+eurooppalaisperäisen+väestönosan+kulttuuriin+ja+tapoihin.+Tuleeko+Maorien+muuttaa+tapansa+"maahantunkeutujien"+tapojen+mukaisiksi+vai+miten+asia+on?
17.03.2019 20:10
Välillä+ajan+kyllä+autolla+ylinopeutta,+moottoripyörällä+joskus+(en+usein)+sitten+hieman+isompaakin+ylinopeutta+(+150hv.+ja+175kg+kuivapaino+pyörälle+on+ihan+mielenkiintoinen+yhdistelmä+kun+kaasukahvaa+kääntää)+ja+punaisiakin+päin+tulee+joskus+jalankulkijana+käveltyä.+Eli+olen+sitten+varmaankin+hieman+"ei+lainkuulijainen".
Ja+olen+kyllä+valmis+maksamaan+sen+pienen+sakon+minka+tuosta+virityksestä+jos+kiinni+jään,+käsittääkseni+sakko+on+samaa+luokkaa+kuin+mopon+virittämisessä+eli+100€.
Ja+pakko+sanoa+että+tuo+sähköavusteisenpolkupyörän+"virittäminen"+ei+kyllä+ole+todellakaan+sellainen+"rikos"+mistä+yöuniani+menetän.
Ai,+niin+tuo+nopeusrajoittimen+ohjauspalikka+on+nyt+tilattu+eBaysta,+tulee+varmaan+viikon+sisällä+ja+sitten+kun+kelit+alkaa+sen+sallimaan,+niin+tuota+"nopeusrajoittamatonta"+pyörää+sitten+kokeilemaan.
Mutta+jokainen+varmaan+tajuaa+sen,+että+koska+tuo+sähkömoottori+pysyy+tuona+vakiona+250w+moottorina,+niin+ei+tuosta+maastopyörästä+mitään+kilparakettia+saa+siltikään+aikaan.
14.03.2019 05:43
Nyt+on+taas+Finnairilla+ihan+hyvä+tarjouskamppanja+menossa+kevään/kesän+lennoille+ja+kohteiden+joukossa+myös+Bangkok.
Itse+otin+äsken+lennot+Toukokuulle,+hintaan+462€
13.03.2019 17:26
Tuo+sähköavusteinen+polkupyörä+täyttää+toisenlaisia+liikkumistarpeita+kuin+minun+muu+ajokalusto+(jota+löytyy+Henkilöauto,+750cc.+"sporttipyörä"ja+125cc+skootteri).+eli+mopolla+en+varmasti+tekisi+mitään+mitä+en+voi+(paremmin)+tehdä+vaikkapa+tuolla+125cc+skootterillani,+mutta+tuon+sähköavusteisen+polkupyörän+käyttö+olisi+sitten+taasen+hieman+erilaista.
Minulla+on+useamman+vuoden+kyllä+ollut+tuollainen+"tavallinen"+maastopolkupyörä+(itseasiassa+saman+valmistajan+kuin+mikä+on+tuon+sähköavusteisen+pyörän+valmistaja+=+Ghost)+johon+olen+kyllä+ollut+hyvin+tyytyväinen,+mutta+ihan+kauhean+suuressa+käytössä+se+ei+kuitenkaan+ole+ollut,+joten+miksikään+varsinaiseksi+"pyöräilijäksi"+en+itseäni+lue,+enemmän+ovat+moottorit+aina+kiinnostaneet+ja+nyt+kun+nuo+avustavatsähkömoottorit+ovat+noepaa+vauhtia+lisääntymässä+polkupyörissä,+niin+nekin+ovat+alkaneet+kiinnostamaan+enemmän+kuin+aikaisemmin.
13.03.2019 15:07
Tiedän+kyllä+tarkaan+nuo+Suomessa+voimassa+olevat+säännökset+sähköavusteisille+polkupyörille,+ja+tiedän+kyllä+että+pyörästä+tulee+"laiton"+mikäli+sähkömoottori+avustaa+yli+25km/h+nopeuksissa.+Mutta+siitä+huolimatta+aikuisena+ihmisenä+olen+hyvin+todennäköisesti+ottamassa+tuon+"riskin"+asian+suhteen+aivan+harkiten.
Koska+pyöräni+on+varustettu+tuolla+250w+moottorilla,+niin+mitän+varsinaista+"katuohjusta"+siitä+ei+saa+tehtyä+vaikka+tuon+nopeusrajoituksen+ohittaisi,+mitä+muutamasta+ulkolaisesta+nettijulkaisusta+olen+lukenut,+niin+tuon+nopeudenrajoittimen+ohituksen+jälkeen+sähköavusteisen+maastopyörän+käytännön+matkanopeus+voisi+olla+tuolla+35-40km/h.+paikkeilla+kyseisillä+osakomponenteilla+mitä+minulla+pyörässäni+on,+eli+vielä+mistään+hurjastelusta+ei+olisi+kyse.+Tietysti+aina+tulee+huomioida+ajo-ympäristö+ja+muu+likenne,+mutta+tuo+ei+mielestäni+eroa+siitä,+onko+pyörä+sähköavusteinen+vaiko+ei.
13.03.2019 14:37
Ja+itseasiassa+tuo+Outback+on+ainakin+omien+havaintojen+ja+muistikuvien+mukaan+suhteellisen+harvinainen+ajopeli+Thaimaassa,+johtuen+korkeasta+hinnasta.+Kun+vaikkapa+vastaava+nelivetoinen+Honda+CR-V++2.4L+bensakoneella+ja+paremmalla+varustetasolla+maksaa+1+550+000Thb.+eli+yli+500+000+Thb.+vähemmän+kuin+tuo+Subaru,+niin+sitä+hinta-eroa+on+vaikea+perustella+(käsittääkseni+ASEAN+maiden+ulkopuolelta+tuoduille+autoille+on+ylimääräisiä+tullimaksuja,+Subaru+valmistetaan+Japanissa+niin+se+joutuu+tuosta+kärsimään,+mutta+Hondalla+on+käsittääkseni+tehtaat+ASEAN+maiden+sisällä,+niin+hinnat+ovat+alhaisemmat).
05.03.2019 15:24
Ja+aloituksella+taasen+mitä+tekemistä+Thaimaan/Pattayan+kanssa,+siis+ellei+autoa+ole+tarkoitus+ostaa+Thamaahan+olevaan+käyttöön.+Puhtaasti+autoaiheisille+keskutesluille+sittenhän+on+omat+palstat.
PS.Subaru+Outbackin+hinnat+alkaen+mallin+hinta+Thaimaassa+on+2+080+000+Thb.+eli+tämän+hetken+kurssilla+laskettuna+hieman+alle+58+000€
05.03.2019 15:04
Eli+vaikka+Thaimaa+on+edullinen+maa+monessa+asiassa,+niin+ainakaan+nuo+Eurooppalaiset+autot+eivät+niihin+edullisiin+tuotteisiin+kuulu.
04.03.2019 20:28
120 / 141