Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et+pidä+Kiinalaisista,+et+pidä+Veneläisistä,+Pattayan+liikenne+on+saastaista+ja+me(te)li+kova+ja+haluat+kauas+siitä.++No+miksi+sitten+ensinnäkään+olet+Pattayalle+menossa?+Siellä+on+tosiaan+kaikkia+noita+luettelemiasi+asioita.+
Thaimaassa+on+runsaasti+muita+kohteita+joissa+on+paljon+vähemmän+venäläisiä+ja+Kiinalaisia,+vähän+liikennettä+eikä+juuri+meluakaan.+Miksi+et+menisi+niihin+etkä+Pattayalle?
28.01.2019 16:27
Pitäisikö+tuostakin+kirjoituksesta+sitten+tajuta+jotain?
28.01.2019 14:11
Aika+vähissä+on+(ainakin+näin+talvi-aikaan)+suomessa+Aurinko,+lämpö,+hiekkarannat,+uima-altaat,+terassillä+syöminen+(ja+joillain+varmaan+juominenkin,+vaikka+itse+en+sitä+harrasta),+moottoripyörällä+ajelu+yms.+asiat+miksi+itse+Thaimaahan+matkustan+sen+1-3krt./vuosi.
Eli+ei+täällä+kyllä+kananuudeleilla+tunnelmaan+pääse...
Onneksi+aloittajan+ei+Thaimaahan+(tai+minnekkän+muuallekkaan+ulkomaille)++tarvitse+lähteä,+mikäli+sinne+ei+halua.
28.01.2019 13:15
Hmm...++Viikko+sitten+kun+palasimme+Thaimaasta+oli+Lähtökentän+(Phuket)+ja+saapumiskentän+välinen+lämpötila-ero+41´C+ja+kun+tuosta+koti-ikkunasta+ulos+katson,+niin+ei+kauheasti+täällä+suomessa+tekisi+mieli+ulma-altaan+reunalla+oleilla+(kuten+viimeviikko+tuli+paljon+oltua).
Eli+ihan+puheistasi+huolimatta,+niin+eipä+pysty...+(ainakaan+talvi-aikaan,+kesällä+mahdollisesti).
27.01.2019 19:04
Kannattaa+tutustua+ensin+vaikka+Minnethaimaassa+sivustoon+(en+laita+ihan+suoraa+nettiosoitetta,+kun+niitä+sisältävät+viestit+tahdotaan+monasti+poistaa),+ja+siellä+Phuketin+osioon+(ja+varmasti+muidenkin+kohteiden,+josko+niiden+joukosta+löytyisi+vielä+mieluisampi),+niin+ensiksi+voisitte+hieman+sen+perusteella+miettiä+mihin+päin+saarta+haluaisitte+majoittua+(Phuketin+saari+on+suhteellisen+suuri,+noin+50km.+pitkä+ja+20km.+leveä),+koska+Phuket+pitää+sisällään+hyvin+erilaisia+rantakohteita+(sekä+myös+itse+Phuketin+kaupungin).
27.01.2019 13:31
Pieni+erä+(esim.100€)+perillä+kentällä,+loput+itse+kohteessa.+Suomessa+ei+missään+tapauksessa+(esim.+Forex:lla+on+tälläkin+hetkellä+paljon+yli+10%:a+huonompi+vaihtokurssi+kuin+Thaimaassa+vaihdettaessa).
On+katukeittiöitä+(toisissa+kohteissa+enemmän+kuin+toisissa),++ja+niissä+lähtökohtaisesti+uskaltaa+syödä,+mutta+vatsatudin+mahdolisuus+on+aina+olemassa+ja+se+tulee+aina+ottaa+huomioon.+Itse+en+yli+kahdenkymmenen+Thaimaan+matkani+aikana+kertaakaan+ole+saanut+mitään+varsinaista+vatstautia+mikä+olisi+lomaa+haitannut.
Jos+kyse+hotellin+osalta+Phuketista,+niin+en+kauheasti+osaa+auttaa,+koska+yhtä+Phuketin+käyntiä+lukuunottamatta+olen+majoittunut+Patong+Beachilla+johon+en+taase+teitä+neuvo+menemään,+koska+se+on+juurikin+se+Phuketin+"menomesta".
Hotellit+eivät+kyllä+Phuketista+lopu,+niitä+riittää,+eriasteisia+tarjouksia+kannattaa+seurata,+koska+Phuketin+hotellien+hinnat+eivät+(etenkin+sesongin+aikana)+eivät+sieltä+edullsimmasta+päästä+ole,+mutta+ainakin+itse+olen+hiema+aikaa+käyttämällä+aina+onistunut+sielläkin+löytämään+ihan+hyvällä+hinta/laatu+suhteella+olevia+hotelleja.
27.01.2019 13:02
Uskoisin+että+on+antaa+vinkkejä,+mutta+sinun+täytyy+hieman+tarkentaa+tuota+kysymyksen+asettelua,+että+vastaus+voisi+olla+kohtuullisien+pituuksien+rajoissa.
26.01.2019 15:11
Eli+koska+sinulla+menee+rahaa+kyseisellä+tavalla,+niin+sitten+menee+kaikilla+muillakin.+Välillä+jopa+ihmettelen+paljonko+kukakin+”kehuu”+että+on+Thaimaan+matkoillaan+kuluttanut+rahaa.
Kaksi+edellistä+Thaimaan+matkaani+ovat+kustantaneet:
Olimme+juuri+viimeviikolla+naisystäväni+kanssa+Thaimaassa+hieman+”äkkilähtö”+meiningillä+viikon+(khao+lakissa,+lennot+ostettu+kaksi+ja+puoli+päivää+ennen+lähtöä,+”äkkilähtönä”).
Lennot+790€/2hlö+(395€/hlö),+hotelli+400€/viikko/2hlö+(ihan+asiallinen+hotelli,+khao+lakin+alueen+pohjois-osassa,+rannan+lähellä),+sekä+viikon+käyttörahaa+vaihdettu++yhteensä+500€+(syöminen+2-3krt./päivä,+hieronnassa+muutama+kerta,+hotelliin+ostetut+juomat/ruuat+sekä+vuokralle+uusi+Honda+PCX+polttoaineet)
Eli+koko+matkan+kustannus+noin+1700€/2hlö+(850€/hlö,+kustannukset+maksettu+puoliksi).
+
Tuota+ennen+kävin+Thaimaassa+viime+syys-lokakuun+vaihteessa,+kävin+yksin+viikon+moottoripyöräilemässä+pohjois-Thaimaassa+(mm.+Mae+Hong+Son+Loop)+ja+sitten+olin+viisi+päivää+Pattayalla.
Lennot+olivat+Qatarilla,+hotellina+matkan+aikana+viisi+eri+hotellia,+jotka+yhtä+lukuunottamatta+hyvätasoisia+hotelleja.+Ison+pyörän+vuokrat+sekä+Chiang+maissa+että+Pattayalla+(Honda+CB650F+ja+Kawasaki+Z1000,+molemmat+lähes+tuliterät)+ja+polttoaineet+sekä+syöminen+yms.+koko+matkan+kustannukset+noin+1300€
26.01.2019 12:37
Thaimaan+eteläisissä+osissa+kyllä+on+runsaasti+muslimeita+(viidessä+eteläisimmässä+maakunnassa+taittaneet+olla+jopa+selkeä+muslimi+enemmistö+asukkaissa).+
Mutta+ei+Hua+Hinissä+eikä+lähelläkään+sitä.
26.01.2019 11:43
Ihan+uteliaisuudesta+kysyn,+että+mikä+tämä+ns."taulukauppa"+oikein+on?+Ja+kuinka+paljon+parempi+kurssi+heillä+sitten+muka+olisi+verrattuna+rahanvaihtopisteisiin+joita+Pattayalla+on+erittäin+runsaasti.++Nämä+rahanvaihtopisteetkin+jo+toimivat+suhteellisen+pienellä+vaihtokatteella,+joten+kauheasti+parempaa+kurssia+kukaan+kaupallinen+toimija+ei+pysty+tarjoamaan+että+se+olisi+myös+taloudellisesti+kannattavaa+liiketoimintaa,+itse+en+jostain+0.2Thb./Euro+enemmän/vähemmän+olevaa+kurssia+kauheasti+jaksa+noteerata.
26.01.2019 11:01
Ravintola+joka+sijaitsee+paikkakunnalla+jossa+ei++juuri+asu+yhtään+muslimeita,+sekä+alueen+lomailijoista+hyvin+pieni+osuus+on+muslimeita,+niin+miksi+tuo+asia+pitäisi+ottaa+huomioon?
Ja+miksi+ravintolan+nimellä+ja+sian+syönnillä/syömättömyydellä+pitäisi+edes+olla+jotain+tekemistä+keskenään?+Vai+mikä+olisi+tilanne+jos+ravintolan+nimi+olisi+vaikkapa+Happy+Dog?+Nimi+kun+on+vain+nimi.
26.01.2019 10:56
Noilla+lähtötiedoilla+ehdottaisin+ensimmäiseksi+Thaimaan+kohteeksi+Phuketin+saarta+(Thaimaan+suurin+saari,+maan+etelä-osassa),+joka+on+erittäin+"helppo"+kohde+ensikertalaiselle.+Sieltä+sitten+käytännössä+valintana+joku+muu+paikka+kuin+Patong+Beach+(johon+iso+osa+saaren+ilta/yö-elämästä+keskittyy).
Finnair+lentää+talvi-aikaan+Phuketin+kentälle+4krt/viikko+sekä+saari+on+useimpien+matkatoimistojen+listoilla.
26.01.2019 10:47
Taas+kerran+sama+kysymys+mihin+ei+tahdo+saada+vastausta.
Eli+kuka+on+ja+miten+määritellään+tuo+”Pattayapoika”.
25.01.2019 09:26
Jos/kun+palstalla+on+tehty+(Thaimaankin+kohdalla)+palstojako+paikkakohtaisesti,+niin+miksi+aloitus+tulisi+tehdä+johonkin+muuhun+palstaan+kuin+mihin+se+kuuluisi?
Miksi+kaikki+Thaimaan+kirjoitukset+pitää+olla+Pattaya+osiossa,+vaikka+niillä+ei+Pattayan+kanssa+olisi+mitään+tekemistä?+(Kuten+tuo+juttu+mikä+avausviestissä+oli,+jonka+tapahtumapaikka+oli
Bangkok).
24.01.2019 00:25
Pohjois-Thaimaa+ja+siellä+etenkin+hieman+korkeammalla+olevat+vuoristo-alueet,+niillä+pitäisi+Helmikuussa+päivän+keskilämpötilat+jäädä+alle+25’C+ja+yölämpötilat+saattavat+hyvinkin+tippua+10-15’C+välille.
Mutta+auringonpaisteesta+siellä(kään)+tuskin+pääsee+eroon.
24.01.2019 00:20
Mutta+eivät+Pattayalla,+vaan+Bangkokissa,+joten+miksi+aloitus+on+Pattaya:n+palstalla,+ei+Bangkokin+taikka+yleista+Thaimaassa+palstalla+jossa+tuon+"uutisen"+luonnollisesti+pitäisi+olla.
Mutta+nuo+Bangkokin+kanaalit+ovat+kyllä+hyvin+mielenkiintoinen+paikka,+kolme+kertaa+siellä+käynyt+2-3h.+kestävät+veneajelut+tekemässä+ja+aina+löytyy+uutta+"ihmeteltävää",+suosittelen.+(Veneen+vuokra+luokkaa+1500-2500thb.)
23.01.2019 17:09
Isomman+kaluston+(XMax,+TMax,+Honda+CBR650,+CB650,+Kawa+Z1000)+kohdalla,+mitä+viime+kerroilla+on+vuokralla+ollut,+olen+tottunut+siihen+etteivät+nuo+kalliimmat+pyörät+lähde+turistin+mukaan+ilman+Passin+jättämistä+pantiksi,+mytta+en+muista+koska+viimeksi+olisin+joutunut+tuon+”peruskaluston”+kohdalla+passia+pantiksi+jättämään.+Mutta+nyt+ei+tuohon+muuta+mahdollisuutta+annettu,+joten+siihen+oli+sitten+tyytyminen...
Tosin+tuon+PCX:n+hinta+on+pikkuhiljaa+hilautunut+yhä+kalliimmaksi+vuosien+ja+malliuudistusten+myötä.+Tuon+uusimman+mallin+todellinen+ostohinta+alkaa
Olemaan+jo+yli+90000Thb.+Eli+tuplahintainen+perus+125cc+skootterihin+nähden.
Mutta+mitä+tuolla+uusimman+mallisarjan+PCX:llä+tuossa+nyt+olen+ehtinyt+reilun+300km:n+ajon+aikana+huomiota+tekemään,+niin+hyvä+pyörä+on+kyseessä,+ei+voi+kovin+monesta+asioista+kyllä+millään+moittia.
16.01.2019 19:30
”Sitten+kun+saat+sen+ekan+oman+invamoposi+niin+voit+testata+toimiiko+vastaohjaus+myös+kolmipyöräisellä+menopelillä.+Oikea+suomalainen+motoristi+ei+luokittele+vespoja+ja+skoottereita+moottoripyöriksi,+oli+niiden+kuutiotilavuus+sitten+mikä+tahansa.+”
Nyt+kun+on+kyse+Thaimaasta,+eikä+suomalaisen+motoristin+luokittelusta.+Niin+tee+vaikka+Google+haku+”motorbike+rent+Thailand”+ja+katso+tulos+mitä+tarjotaan+vuokralle.+Samoin+mene+kysymään+Thaimaassa+mitä+on+tarjolla,+kun+jossain+on+kyltti+”motorbike+for+rent”.+
Niin,+sillä+on+tarjontana+lähinnä+vain+juurikin+noita+skoottereita+mitä+et+lue+moottoripyöriksi.++No,+Thaimaassa+ne+ovat+juurikin+niitä+motorbikejä+eli+moottoripyöriä,+sinun+mielipiteestäsi+huolimatta.+Ja+myös+Suomenkin+lainsäädännössä+kyseiset+ajopelit+ovat+(kevyt)moottoripyöriä+ja+niiden+ajamiseen+vaaditaan+moottoripyörä+ajokortti.
Pattayaa,+Phukettia+ja+Chiang+maita+lukuunottamatta+noiden+isompien+pyörien+löytäminen+vuokratyön+on+välillä+hyvinkin+haastavaa+(itse+olen+esimerkiksi+juuri+Khao+lakissa+ja+en+onnistunut+itselleni+löytämään+uutta+PCX:ää+ihmeellisempää
Ajopeliä).
Eli+turisti+kun+vuokraa+Thaimaassa+”motorbiken”,+niin+se+on+80-90%:ti+tuollainen+125-150cc+skootteri,+ja+niitä+vuokrataan+paljon.
Minunkin+tämän+hetkisen+hotellin+pihassa+oli+eilennä+illalla+luokkaa+25kpl+turistien+skoottereita+(henkilökunta+jättää+skooterinsa+toiseen+paikkaan+kuin+Hotellin+asukkaat)+skoottereita,+ja+kun+hotellissa+on+noin+Satakunta+huonetta+joista+arviolta+60-70+on+asukkaita,+niin+25skootteria+tuohon+huonemäärään+on+mielestäni+aika+iso+joukko.
Sanoin+kun+lähden+skootterilla+hotellilta+liikkeelle,+niin+skootterilla+(”motorbikellä”)+luulee+vastaan+turisteja+jatkuvalla+tahdilla.+Tämä+siis+khao+lakissa.
16.01.2019 12:43
Muuten+en+halua+asiaa+kommentoida,+mutta+miten+perustelet+tuon+”tiet+ovat+liukkaita”+asian?
Luonnollisesti+tie+on+”liukas”+jos+on+satanut+ja+tiellä+on+vettä,+taikka+roskia/hiekkaa,+sehän+nyt+on+selvä,+mutta+muuten+en+tuota+”liukkautta”+verrattuna+muiden+maiden+teihin+missä+olen+ajanut,+millään+tavalla+Thaimaassa+havainnoi.
Yksi+jopa+”positiivinen”+asia+liukkauden+osalta+verrattuna+vaikka+Suomeen,+on+hyvin+vähäinen+määrä+tienpinnasta+olevia+kaistamerkintöjä+yms.+jotka+tosiaan+etenkin+kostealla+kelillä+ovat+liukkaita+ja+vaarallisia+kaksipyöräisellä+ajaville.
16.01.2019 09:10
Ja+sitten+pieni+todellisuuden+tarkastelu.
Vuoden+2017+lopussa+oli+tilastokeskuksen+tietojen+mukaan+Suomessa+75000+naista+enemmän+kuin+mitä+miehiä+on.
Se+että+kuntakohtaisia+isojakin+eroja+on+(isot+opiskelupaikkakunnat+naisvoittoisia+ja+pienet+maaseutupaikkakunnat+miesvoittoista),+ei+koko+maan+osalta+asiaa+mihinkään+muuta.
16.01.2019 09:02
123 / 141