Olemme noin viiskymppinen pariskunta. Emme ole olleet Thaimaassa ikinä. 10-15 kertaa olemme käyneet Kanarialla ja kerran Kreetalla. Nyt kuitenkin haluaisimme kokeilla miltä se Thaimaa tuntuu. Kertokaa kokneemmat ensinnäkin mikä lomakohde olisi mahdollisesti meille sopiva Thaimaassa. Emme kaipaa villiä menoa emmekä liian vilkasta yöelämää. Hyvät ruokaravintolat, siistit kaupat, hyvä hotelli hienolla altaalla ja aamupalalla riittää. Käytännön vinkit ovat tervetulleita. Onko joku kohde mihin ei kannata mennä? Vinkit rahanvaihdosta, rokotuksista, katukeittiöistä jne kiinnostaa.
Thaimaa neitsyt
7
<50
Vastaukset
- Lerpanlaiffi
Painakaavittuun kyselemään.
Täällä palstalla kilpaillaan sillä kuka internetistä eniten tietotaitoa kykenee imuroimaan omaksi viisaudekseen.
Palatkaa astialle kun olette niin kokeneita kuin minä, eli 2 kertaa käyneitä. Noilla lähtötiedoilla ehdottaisin ensimmäiseksi Thaimaan kohteeksi Phuketin saarta (Thaimaan suurin saari, maan etelä-osassa), joka on erittäin "helppo" kohde ensikertalaiselle. Sieltä sitten käytännössä valintana joku muu paikka kuin Patong Beach (johon iso osa saaren ilta/yö-elämästä keskittyy).
Finnair lentää talvi-aikaan Phuketin kentälle 4krt/viikko sekä saari on useimpien matkatoimistojen listoilla.- Ilu67
Kiitos santtu_1975X asiallisesta vastauksesta. Onko sinulla tai jollain muulla antaa ihan käytännön vinkkejä Phukettiin ja Thaimaalle muutenkin?
Uskoisin että on antaa vinkkejä, mutta sinun täytyy hieman tarkentaa tuota kysymyksen asettelua, että vastaus voisi olla kohtuullisien pituuksien rajoissa.
- Ilu67
Kannattaako rahaa vaihtaa suomessa vai vasta thaimaassa? Olen kuullut että siellä on ns katukeittiöitä. Uskaltaako niistä ostaa syötävää, ilman että voisi saada vatsataudin? Onko hotelli suosituksia?
Pieni erä (esim.100€) perillä kentällä, loput itse kohteessa. Suomessa ei missään tapauksessa (esim. Forex:lla on tälläkin hetkellä paljon yli 10%:a huonompi vaihtokurssi kuin Thaimaassa vaihdettaessa).
On katukeittiöitä (toisissa kohteissa enemmän kuin toisissa), ja niissä lähtökohtaisesti uskaltaa syödä, mutta vatsatudin mahdolisuus on aina olemassa ja se tulee aina ottaa huomioon. Itse en yli kahdenkymmenen Thaimaan matkani aikana kertaakaan ole saanut mitään varsinaista vatstautia mikä olisi lomaa haitannut.
Jos kyse hotellin osalta Phuketista, niin en kauheasti osaa auttaa, koska yhtä Phuketin käyntiä lukuunottamatta olen majoittunut Patong Beachilla johon en taase teitä neuvo menemään, koska se on juurikin se Phuketin "menomesta".
Hotellit eivät kyllä Phuketista lopu, niitä riittää, eriasteisia tarjouksia kannattaa seurata, koska Phuketin hotellien hinnat eivät (etenkin sesongin aikana) eivät sieltä edullsimmasta päästä ole, mutta ainakin itse olen hiema aikaa käyttämällä aina onistunut sielläkin löytämään ihan hyvällä hinta/laatu suhteella olevia hotelleja.Kannattaa tutustua ensin vaikka Minnethaimaassa sivustoon (en laita ihan suoraa nettiosoitetta, kun niitä sisältävät viestit tahdotaan monasti poistaa), ja siellä Phuketin osioon (ja varmasti muidenkin kohteiden, josko niiden joukosta löytyisi vielä mieluisampi), niin ensiksi voisitte hieman sen perusteella miettiä mihin päin saarta haluaisitte majoittua (Phuketin saari on suhteellisen suuri, noin 50km. pitkä ja 20km. leveä), koska Phuket pitää sisällään hyvin erilaisia rantakohteita (sekä myös itse Phuketin kaupungin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa712705- 552657
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun162066- 401999
- 491974
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2751944Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211261- 371076
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo01010Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.95966