Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerrotko mistä "estokentästä" puhut?
29.03.2026 15:38
Isketty oikein strategiseen kohteeseen maaseudulla...
29.03.2026 15:34
Oletko kuinkin isossa päättävässä asemassa kun pystyt oikein tuollaista asiaa päättämään?
29.03.2026 15:33
Aktivoituiko se Syyskussa kun useita Venäläisiä Droneja lensi Puolan ilmatilassa ja Puola ampui useamman niistä alas?
29.03.2026 15:16
On tuossa vielä tämän hetken tiedoilla se mahdollisuus että on harhautunut torjuntaohjus.
Tiedot varmastikkin täsmentävät päivän aikana.
29.03.2026 13:22
Nämä Ukrainan kertomat asiat ovat sellaisia jotka on helppoja varmistaa kansainvälisistä satelliittikuvamateriaslista. Vai et varmaan niitäkään usko?
29.03.2026 10:44
Kannattaa tarkemmin lukea tuo KKO:n päätös asiasta ennen kuin alkaa tuollaista tuubaa suoltamaan.
26.03.2026 17:54
Tuo ADF international järjestö on juurikin kristillisen sanoman maailmanlaajuisen levittämisen puolustamiseen keskittyvä järjestö.
Peittää tavoitteensa Uskonnonvapauden sekä sananvapauden tavoitteiden alle, mutta heillä nämä tarkoittavat todellisuudessa vain vapautta julistaa Kristinuskoa, ei oikeastaan muuta.
26.03.2026 16:50
Suomessa oikeuden päätökset ovat lähtökohtaisesti julkisia ja oikeuden jäsenten tiedot käytännössä aina.
Nuo tiedot saa muutaman napin painalluksella:
"Asian ovat ratkaisseet oikeusneuvokset Mika Huovila (eri mieltä), Tuomo Antila, Lena Engstrand, Mika Ilveskero (eri mieltä) ja Jussi Tapani. Esittelijä Marja Reijonen-Schofield (mietintö)."
https://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakkopaatokset/kko202627.html
26.03.2026 16:02
Toisaalta, kuluperustainen tuki ei kannustaisi karsimaan kuluja... Eli tuo ei taasen sen kannalta olisi järkevää.
Eikä vain tukea niitä yksittäisiä maataloustuottajia joilla menee huonosti, koska siinä tulisi se sama kannustinloukku kuin jos/kun erilaisilla yhteiskunnan avustuksilla elää yhtähyvin/paremmin kuin työnteolla.
Kyllä ruuantuotannossakin on s tilanne että kun tekee työnsä hyvin, sillä pitää pystyä tienaamaan selvästi paremmin kuin sellainen taho joka tekee työnsä huonosti.
26.03.2026 15:56
Nopealla katsomisella Ruotsin polttoainehintoihin, niin 95 (E10) Bensiinin keskihinta on siellä 1,70-1,75€/L tienoilla ja Dieselin 2,00-2,10€/L välillä.
Venäjällähän on tiukat rajoitukset moottoribensiinin ukomaan vientiin, eli sitä sieltä ei Suomeen tuotaisi kuitenkaan. Öljy mistä jalaostetaan Bensaa onkin sitten toinen asia, mutta Suomeen sitä ei olla tuomassa missään tapauksessa.
26.03.2026 14:33
Sanoisin että tällä hetkellä Suomalaisten joukossa on Trumpin ”kehut” ennemminkin negatiivista kuin saajalleen positiivista asiaa.
Eli Trumpin postauksilla ei Suomeen kyllä hallitusta tehdä…
25.03.2026 14:08
Miten tämä vertautuu siihen että Turtiainen jättää oman osuutensa taloyhtiön vastikkeista maksamatta ja tämän takia taloyhtiö ottaa asunnon hallintaansa (Omistusoikeus pysyy yhä Turtiaisella).
24.03.2026 18:52
Tämä on aina niin hauskaa näissä keskusteluissa.
Ensin Venäjäfani1 kirjoittaa että ei voi olla Ukrainasta lähetty Drooni kun heillä (Ukrainalla) ei ole käytössä droneja jotka lentäisivät tuon noin 950km, (suora eteäisyys ukrainan maaperältä kohteeseen) matkan.
Sitten tulee ääneen Venäjäfani2 joka kertoo että Ukrainan onkin lähettänyt Droonit Puolan yli itämerelle jonka kautta iskenyt kohteeseen.
Nyt vain minimissään jompi kumpi ei voi olla oikeassa, jos Ukrainalla ei ole kalustoa kyseisen etäisyyden iskuun, niin ei se sitten voi myöskään lähettää Drooneja Puolan ja Itämeran kautta kun se nostaisi Dronien käyttämän lentomatkan yli 500km:a vajaaseen 1500km:n.
Eli sopikaa nyt ensin että onko Ukrainalla käytössä pitkiin iskuihin soveltuvaa kalustoa vaiko ei? Jonka jälkeen voidaan sitten alkaa miettimään mitä kautta lennätetty...
24.03.2026 18:29
Etenkin Anon Sukulaissielujen, eli lättymaa uskovaisten keskuudessa voidaan vaikka uskoa että Puijon tornin on pakko olla ollut tähtäyspaikkana, kun kyllähän lättymaassa tuon välimatkan näkee autonaattisesti, kun käytössä on suurentava kamera...
24.03.2026 18:14
Kerrotko miksi miksi pidät todennäköisenä että Suomi on avustanut iskussa.
Ja jos olet sitä mieltä niin kerrotko millä tavoin Suomi tuon on tehnyt ja mitä apuja Ukraina ylipäätänsä iskuissaan tarvitsee? (Mitä Suomi pystyisi antamaan.
24.03.2026 10:57
Kerrotko vielä miten tämä ”vallanvaihto” ollaan tekemässä ja miksi luulet että tuollaisella olisi mitään mahdollisuutta onnistua?
24.03.2026 10:33
Aika mihin?
Millä tavalla nyt sitten kyseinen isku liittyy Suomeen?
24.03.2026 10:21
Tosin, Ukrainan kotimainen ”flamingo” risteilyohjus myös kykenee yli 2000km iskuetäisyyteen myös.
24.03.2026 10:19
Ilmeisesti sinulla ei taida olla kauheasti tietoa erinäisten asejärjestelmien eroista?
Eri asteista Droneja näissä kauaskantoisissa iskuissa on käytetty.
24.03.2026 10:17
20 / 308