Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

4990

1. Mutta+kyseiset+keskustelunaiheet+eivät+Thaimaan+matkailupalstan+aiheita...
  2. En+huomannut+tuosta+ilta-sanomien+artikkelista,+että+olisi+Thaimaan+matkoja+hotelleineen+300€:lla,+vaan+puhuttiin+(alle)+300€:n+äkkilähtölennoista+(joihin+sitten+hommataan+hotelli+itse).Kaikkien+matkatoimistojen+(jotka+Thaimaan+matkoja+järjestävät)+sivuilta+löytyy+listoja+heidän+äkkilähdöistään+ja+niiden+hinnoista.+Tällä+hetkellä+halvin+Thaimaan+äkkilähtölento+olisi+ylihuomenna+Torstaina+Vaasasta+lähtevä+Tui:n+lomalento+Krabille,+hintaan+220€.Näissä+äkkilähtöhinnoitteluissa+tulee+muistaa+se,+että+Tui:lla+ja+tjäreborgilla+ei+ilmoitetun+lentopaikan+hinta+sisällä+ruumaan+meneviä+matkatavaroita+eikä+ruokailua+koneessa.+Kun+taas+Finnairin+lentoja+käyttävän+Aurinkomatkojen+äkkilähtälentopaikan+hinta+sisältää+samat+matkatavara+ja+ruokailupalvelut+kuin+normaalilla+Finnairin+Thaimaan+reittilennolla+muutenkin.Sitten+taasen+kun+kun+ostaa+äkkilähtömatkapaketin+(lento+hotelli),+niin+hannassa+tulee+huomioida+se,+että+hinnat+ilmoitetaan+"normaalilla+matkapakettihinnoittelulla",+eli+ilmoitetaan+hlö-hinta+niin,+että+kaksi+henkeä+majoittaa+kahden+hengen+huoneessa,+jos+haluaa+huoneen+yksin,+niin+hinta+nousee+useissa+tapauksissa+huomattavasti,+monasti+jopa+luokkaa+50%+(paljon+hotellista+kiinni).Itse+noita+Thaimaan+äkkilähtölentopaikkoja+(ja+pariin+kertaan+myös+tuota+äkkilähtömatka+kokonaisuutta)+olen+jonkin+verran+käyttänyt+ja+niillä+saa+monasti+hyvinkin+halpoja+lentoja+jos+vain+on+joustava+matka-ajankohdan+suhteen.+Sekä+sitten+myös+matkat+on+sidottuja+monasti+tiettyihin+matkapäiviin+ja+pituuksiin+(yleensä+pituudet+viikkosta+kolmeen+viikkoon).
  3. Kerrotko+miksi+sähköavusteisen+polkupyörän+pitäisi+nimenomaan+olla+APUVÄLINE?+Varmasti+se+sitä+joillekkin+sellaisille+on,+joille+normaalilla+polkupyörällä+ajaminen+ei+jostain+syystä+enään+kunnolla+onnistu+(ikäihmiset+yms.),+mutta+tosiaan+isoin+käyttäjäjoukko+ei+tosiaan+tuota+avustavaa+sähkömoottoria+välttämättä+tarvitsisi,+mutta+kun+ovat+sillä+ajaneet,+niin+ovat+huomanneet+sen+erinomaiset+ominaisuudet+verrattuna+perinteiseen+polkupyörään.+Kuten+vaikkapa+minä+itse.Sähköavusteinen+polkupyörä+tulee+valtaamaan+lähivuosien+aikana+varmasti+kokoajan+enenevässä+määrin+polkupyörämarkkinoita+ja+ei+mikään+ihme.+Kun+sille+kerran+on+tottunut+ajamaan,+niin+paluu+"perinteiseen"+pyörään+tuntuu+hyvuin+vieraalta+ajatukselta.
  4. Ja+seuraavanlainen+tuossa+on+pikkuhiljaa+suunnitelmaksi+kehittynyt+(voihan+se+vielä+muuttua,+koska+Touko/kesäkuussa+aikaisintaan+tulee+lenkki+heitettyä).Lähden+aamujunalla+pyörän+ja+repussa+olevien+kamojen+kanssa+Turkuun+jossa+olisin+noin+klo+9:30,+siitä+sitten+ensimmäiselle+päivälle+tulisi+matka+Paraisten,+Nauvon,+Korppoon+ja+Houtskarin+kautta+Mossalaan+missä+olisi+tarkoitus+olla+leirintä-alueella+(pienessä+mökissä)+yötä.+Matkaa+tulee+noin+110km.+(jossa+matkassa+mukana+muistaakseni+neljä+eri+lossi/lautta+matkaa).+Boschin+(sähköpyöräni+sähkö-osien+ja+integroidun+navigaattorin+valmistaja)+navigatio+ohjelma+jonka+aika-arviot+viimevuonna+ajaessa+pitivät+suhteellisen+hyvin+paikkaansa+tai+monasti+jopa+alitin+ne,+antaa+ajo-ajaksi+noin+6h.+kyseiselle+välillä,+tuohon+kun+lisää+lauttojen+mahdolliset+odotukset+ja+muutaman+tauon+(lauttamatkoilla+ja+niitä+edotellessa+tulee+taukoa+muutenkin)+niin+varmaan+2-3h-+lisää+aikaa+kun+on+perillä,+eli+kokonaismatka-aika+päivälle+1+on+noin+8-9h.Päivä+2.+alkaisi+klo+9:00+Mossalasta+(aivan+majoituksen+vierestä)+lähtevällä+reitin+pisimmällä+(ja+ainoilla+maksullisella)+noin+15km.+pitkällä+lautta-osuudella+Iniöön.+Iniöstä+matka+jatkuisi+(vielä+yhden+lauttamatkan+kautta)+Marimaskun++ja+Naantalin+kautta+Turkuun,+jonna+matkaa+tulee+Iniöstä++noin+90km.+ja+jossa+olisin+perilla+arvioilta+(pari+tuntia+taukoihin+yms.+laskettuna)+klo+17-18+välillä.+Turusta+sitten+taas+junaan+ja+kotiin.Eli+tuo+olisi+tämän+hetken+suunnitelma.