Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikäli+haluaa+määrätä+etukäteen,+miten+haluaa+tulla+kuolemansa+jälkeen+kuopatuksi/siunatuksi/muistelluksi/sirotelluksi,+lienee+viisainta+se+mahdollisille+jälkeläisilleen+etukäteen+kertoa,+tai+testamentissaan+mainita,++että+tulee+mielen+mukaan+tehdyksi.
Jottei+käy+kuin+entiselle+palopäällikölle,+joka+tulipalon+sammutuksen+jälkeen+totesi:+"Väärin+sammutettu!"
Ja+ateistejahan+ei+siunata,+muistakoot+jälkeläiset+senkin.+Tulee+vain+hautaan+saatella.++Jostain+kumman+syystä+kuolinilmoituksissa+(joissa+jokin+veneen,+soutelijan,+tai+mikä+lie+kuva+ristin+asemesta):+Siunattu.++Sus´+siunatkoon!
05.09.2019 00:05
Iltaa+Beng!
Ei+pitänyt+alkaa+lukea+tätä+ketjua,+kun+siinä+menee+ikä+ja+terveys.++Kommentissasi+putkahti+kuitenkin+silmiini+kirjailijan+nimi:++Tamara+McKinley.++Jouduin+purkamaan+kolme+ja+puoli+metriä+pitkän+kirjahyllyn+pari+viikkoa+sitten.++Monta+laatikollista+kirjoja+lähti+antikvariaattiin+ja+Punaisen+Ristin+Konttiin.++Kun+kirjoja+pakkasin,+päätin+säästää+nuo+Australian+asuttamiseen+liittyvät+romaanit.++Luin+ne+kauan,+kauan+sitten,+ja+ajattelin,+että+luenpa+joskus+uudelleen.++Erityisesti+muistan+kirjan:+"Matildan+viimeinen+valssi".++Se+silloin+joskus+kosketti+mieltäni.
Älä+ole+murheissasi,+jos+joku+sinua+arvostelee.++Meitä+mahtuu+moneen+junaan,+ja+loput+jäävät+asemalle.
Mukavaa+syksyä+Sinulle!
04.09.2019 23:52
Sinulla+on+niin+pitkä+ketju+vastauksia,+etten+millään+jaksa+niitä+kaikkia+ryhtyä+lukemaan.++On+kohta+kuin+Päätalon+romaani.
Toivottavasti+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+järkeviä,+ja+ansainneet+paikkansa+ketjussasi.
Hyvää+syksyä!
04.09.2019 23:36
"Maailmassa+on+monta+ihmeellistä+asiaa",+kuten+lastenlaulussa+sanotaan.
Minulle+suurin+mysteeri+on+tällä+hetkellä+motiivi.
28.08.2019 00:14
Kiitos+asiantuntevasta+vastauksestasi,+perustui+ilmeisesti+tietoon.
10.08.2019 23:22
Muistan+itseni+pelastetun,+alle+kouluikäisenä,+kun+oli+kiivennyt+varuskunnassa+johonkin+puuhun.++Kenkäni+tarttui+puun+haarukkaan,+ja+jäin+siihen+roikkumaan+pää+alaspäin,+punaiset+lettinauhat+tuulessa+hulmuten.
Joku,+avulias+Aatu,+minut+siitä+pelasti,+kuten+monesta+muusta+pahasta+paikasta.++Voisin+kirjoitta+kirjan+aiheesta:+"Pikkutytön+huimat+seikkailut."
Näin+jälkikäteen+ajateltuna+olin+aika+toimelias+pikkuihminen,+äitini+mukaan+kuitenkin+hyvin+kiltti+ja+tottelevainen.++Hmmm...
06.08.2019 00:23
Palatakseni+aloitukseen,+tuskin+olisin+osannut+olla+puuttumatta,+mikäli+olisin+nähnyt+selvän+vaaran+paikan.
On+pienempi+paha+saada+vihat+niskoilleen,+kuin+jonkun+lapsen+henki+ja+elämä.
06.08.2019 00:16
Ajat+ja+tavat+muuttuvat.++Kun+kerras+sanoin+jotain+eräälle+lapselle,+tytttäreni+ojensi+minua:+"Älä+puhu+vieraalle+lapselle!"
Kun+itse+lapsena+varuskunnasta+poismuuttomme+jälkeen+(ja+jo+siellä++asuessamme)+,+olin+tottunut+asuinympäristössäni+siihen,+että++omat+"kakarat"+ja+vieraat+lapsetkin+saivat+saman+ojennuksen+tarpeen+vaatiessa,+olin+hänen+ohjeistuksestaan++hieman+yllättynyt.
Joten+nyt+yritän+olla+puuttumatta,+ellei+lapsi+ole+hädissään,+kuten+suuressa+kaupassa+äidistään+eksynyt,+itkevä+lapsi.++Silloin+olen+se+turvallinen+aikuinen,+joka+ohjaa+lasta+kohti+myös+hädissään+olevaa+äitiänsä.+Näin+on+muutaman+kerran+käynyt.++loppu+hyvin,+kaikki+hyvin.
06.08.2019 00:11
Sama+tauti,+taas+ostin+n.+kymmenen+uutta+kirjaa.++Entisiä+on+jo+kahdessa+kerroksessa+kirjahyllyssäni,++ullakolla+monta+laatikollista.
Parin+viikon+päästä+alkaa+taas+saneeraus,+pakko+pakata+kirjat+laatikoihin+ja+saneerata+samalla.
Minne+vien?++Hyviä+ehdotuksia?
05.08.2019 23:51
Huomasin,+että+hän+oli+syntynyt+samana+vuonna,+kuin+edesmennyt+äitini.++Äitini+oli+myös+Jatkosodan+aikana+lotta,+työskenteli+ilmavalvonnassa.++Kai+ne+koetut+ajat+antoivat+rohkeuden+elää+omannäköistään+elämää.
Pitää+etsiä+käsiini+tuo+kirja+Vanha+rouvan+lokikirja,+kiinnostuin+aiheesta.
05.08.2019 23:47
Kehutaan+täällä+kaikki+kilpaa+lapsenlapsemme.++Samalla+tulee+kehuttua,+miten+hyviä+kasvattajia+olemme+itse+olleet,+koska+lapsemme+osaavat+kasvattaa+niin+hyvin+ja+oikein+omat+lapsensa,+siis+meidän+laapsenlapsemme.++Ihan+vain,+ja+pelkästään+meidän+ansiostamme!+++Aamen!
03.08.2019 00:29
En+kuunansa+ole+törmännyt+mihinkään+persikkamössöön+pääruokien+lisukkeena.++Sen+sijaan+lapsenlapseni+ovat+todella+pettyneitä+ja+ihmeissään,+elleivät+saa+puolukkahilloa+lihapullien,+kermakastikkeen+ja+perunamuussin+kanssa.+++Sitä+saa+jopa+Malagan+Ikeassa,+on+se+niin+must+juttu.
03.08.2019 00:25
Nyt+juuri+heinäkuussa+tarjosin+alkuruoaksi++ruotsalaisille+vieraillemme+Toast+Skagen.++Valitettavasti+en+päässyt+hakemaan+tuoreita+Östermalmin+hallista,+mistä+niitä+usein+heille+ostanut+(koska+oli+lähin+halli),+vaan+käytin+pakastettuja+katkarapuja.++Hyvin+maistui,+lapset+rakastavat+sitä+ruokaa.++Siinä+ei+ole+yhtään+sokeria.+
"korento"
03.08.2019 00:20
"Onpas+makee+vaate.",+ei+todellakaan+tarkoita,+että+se+olisi+sokerinen,+siis+nuorten+ja+lasten+sanankäytössä..
Jospa+se+4-vuotias+lapsenlapsi+oli+vain+sitä+mieltä,+että+kummisetä+tarjosi+hyviä+ruokia.
02.08.2019 11:25
Palan+painikkeeksi,+hyvää+yötä:
https://www.youtube.com/watch?v=X3SQbgva0CI
01.08.2019 23:50
Joko+tämä+tuli,+sitä+viiniä+tehtiin+kesällä,+satoa+korjattiin+syksyllä:
https://www.youtube.com/watch?v=Qls5ppap_eI
01.08.2019 23:44
Kuolematonta+musiikkia,+tähän+ei+aika+pure,+mielettömän+hieno+laulaja:
https://www.youtube.com/watch?v=-GVRoRILVD4
01.08.2019 23:34
Kaikella+kunnioituksella+näitä+entisajan+sankareita+kohtaan,+nimiä+en+ala+luettelemaan,+mutta+jo+lapsemme,+ja+etenkin+lapsenlapsemme+,+vaihtavat+kiireesti+kanavaa,+jos+heidän+musiikkiaan+alkaa+soida.++He+ovat+kuolemattomia+vain+siihen+saakka,+kun+meidän+nenämme+päällä+on+metri+multaa.
Klassisen+musiikin+säveltäjien+teokset+kestävät+aikaa,+vuosisatoja.
Kevyt+musiikki+on+aina+oman+aikansa+tulkki,+niitä+laulajia+tulee+ja+menee,+samoin+säveltäjiä.
Elokuvamusiikki+tulee+elämään+paljon+kauemmin,+esim.+Nino+Rotan,+ja+monen+muun+suuren+elokuvamusiikin+säveltäjän+teokset+säilyvät.
https://www.youtube.com/watch?v=nvkVakdV4z8
01.08.2019 23:24
Tässä+sama+ihanuus+sanoituksen+kera:
https://www.youtube.com/watch?v=CcbiZRMSLYc
31.07.2019 12:27
On+minullekin+liian+"sensuelli".++Olin+iloinen,+kun+mieheni+samaa+mieltä+kanssamme.
Sen+sijaan,+tämä+ikirakkautemme:
https://www.youtube.com/watch?v=X-_qKejzbYU
Vieläkin+olen+niin+surullinen+Akin+ja+hänen+perheensä+kohtalosta.
31.07.2019 12:20
2 / 42