Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kanssanne+samaa+mieltä.++Jos+ilmestyy+ihoon+ryppyjä,+niin+mitä+siitä,+se+kuuluu+vanhenemiseen.++Eikä+ainakaan+minua+haittaa+yhtään.++Kyllä+ihmisen+sivistyneisyys+ja++itsestään+huolehtiminen+näkyy+olemuksesta.
Jos+on+"latvasta+laho",+kuten+vanha+kansa+sanoo,+on+se+huolestuttavampaa+kuin+ryppyinen+hipiä.
02.08.2018 22:16
TV:ssä+näyttää+tulevan+ohjelma+"Sadan+vuoden+talo",+kai+jo+uusinta+vuodelta+2017.++Satuin+nyt+näkemään+ensimmäisen+jakson,+jossa+arkkitehdin+kanssa+taloaan+suunnitteli.++Haluaa+rakennuttaa+talon,+joka+kestää+ainakin+100+vuotta.++Kävi+Ruotsista+asti+palkkaamassa+timpurin+(suomalaisen),+joka+on+originelli+persoona.++Kun+aika+sallii,+pitänee+katsoa+Areenasta+ne+jaksot.
Televisiosta+tulee+toinenkin+kiinnostava+ohjelma+"Tarinanmetsästäjät",+jokusen+jakson+nähnyt,+ja+ne+olivat+hauskoja.
02.08.2018 19:38
Kyllä+minullekin+tulee+halvemmaksi+majoittaa+heidät+hyvään+hotelliin+kaupungissamme,+kuin+rakennuttaa+talo.++Siis+jos+oikein+realistisia+ollaan+:).
02.08.2018 19:28
Kaunis+talo.++Minulle+kun+tulee+yövieraita,+heitä+on+neljä+henkeä,+ja+ovat+useamman+yön,+kun+tänne+asti+tulevat.++Tottuivat+väljiin+nukkumajärjestelyihin+vanhassa+kodissa,+ja+oli+lapsilla+tilaa+leikkiä,+ja+ääntäkään+ei+tarvinnut+varoa.++Heillä+Itsellään++oikein+suuri+talo,+ja+siellä+elämisen+vapaus.
Joten,+jos+olisi+mahdollista+haluaisin+vielä+talon,+mieluiten+ihan+Etelä-Suomeen,+jonnekin+Inkoon+seutuville,+sukuni+juurille.++Mutta+sitten+pitäisi+luopua+Espanjan+kodista,+ja+nykyisestä.++Ei+olisi+mahdottomuus,+mutta+olisi+aika+iso+päätös.++Haaveilua+ei+kukaan+estä.
Ei+tarvitsisi+hävittää+tuota+kirjastoakaan+:-))
01.08.2018 21:24
Silloin,+kun+vielä+oli+syöjiä+enemmän,+ja+omenoita+tuhottomasti,+oli+minulla+oikotie+tuohon+savottaan.++Pestyt+puhtaat+omenat+teräksiseen+mehumaijaan,+siinä+niitä+höyryttelin,+laskin+mehun+kattilaan,+kiehautin+sokerin+kanssa,+ja+pullotin.
Ne+pehmenneet+omenat+sosemyllyyn,+jossa+ne+pyöräytin+siivilän+läpi+kattilaan.++Myllyä+pitää+välillä+tyhjentää,+kun+siemenet+muuten+sen+tukkivat.+++Sen+verran+siemenet+siinä+pyörityksessä+jauhautuvat,+että+antavat+mukavan,+hieman+pähkinäisen+aromin.++
Soseen+sitten+kattilassa+kiehautan+hillosokerin+kera,+pullosta+hieman+omenamehua+sekaan.+Kuumana+purkitan,+ja+kylmään+kellariin+sitten.++Hillo+on+ihanan+raikasta+vaikka+minkä+kanssa,+ja+sopii+myös+piirakoihin.+Jokainenhan+voi+tätä+perushilloa+maustaa+mielensä+mukaan.
Tämä+on+helppo+konsti+sellaisena+vuonna,+kun+omenoita+tulee+todella+paljon.++ei+tarvitse+kuoria,+eikä+paloitella.
01.08.2018 21:05
Ei+kai+sitä+nyt+kukaan+voi+synniksi+lukea,+jos+lapsenlapsiaan+sydämensä+pohjasta+rakastaa?++Sen+aidompaa,+vilpittömämpää+rakkautta+ei+maailmassa+liene.
01.08.2018 20:52
Jos+meren+rantakalliolle,+silloin+pienempi,+mutta+henki+ja+väritys+sama.
01.08.2018 20:01
Tämmönen,+ja+terassi+ympäri+taloa:
https://www.kannustalo.fi/talomalli/lato/lato-148/
01.08.2018 20:00
Tuossa+talossa+minua+viehättää+sen+pelkistetty+ulkonäkö.++Osaan+sieluni+silmin+sijoittaa+sen+juuri+oikeanlaiseen+maisemaan.
31.07.2018 16:06
Uskon,+mitä+sanot.++Etevä+kirvesmiesporukka+kyllä+rakentaa+samanlaisen+aivan+varmasti,+en+yhtään+epäile.++Tuo+talopaketti+vaan+olisi+helppo+ratkaisu+meikäläiselle.+Olen+asunut+kerrostalossa+vain+nyt+elämäni+viisi+viimeistä+vuotta,+eikä+tämä+oikein+tunnu+oikealta+kodilta.++Kun+on+tottunut+soittamaan+musiikkia+volyymilla,+puuhaamaan+puutarhassa,+nauttimaan+oman+pihan+antimista,+on+kuin+jotain+puuttuisi.++Kesällä+oli+mukava+pitää+puutarhakutsuja+ystäville+ja+lasten+perheille.+"Oma+tupa,+oma+lupa."
Onneksi+unelmat+ja+haaveet+ovat+ilmaisia.
31.07.2018 16:02
Kuulostipa+mukavalta+tuo+asumismuotonne,+ja+todella+edulliselta.++Meillä+oli+aikanaa+kesämökkinä+vanha+hirsitalo+tuolla+Kymijoen+rantamilla.++Oli+oma+kaivo,+puuta+liiteri+täynnä.++Peltoa+sen+verran,+että+kasvimaan+sain.++Omenapuita+ja+marjapensaita.++Piharakennukset.++Navetassa+ollut+joskus+lehmäkin+ja+kanoja,+meillä+ei.++Ajattelin+silloin,+että+jos+tulisi+jokin+kriisi+maahan,+muuttaisimme+sinne.++Kaupungissahan+loppuisi+kaukolämpö,+vesi+ja+sähkö.++Siellä+maalla+voisi+paremmin+pysytellä+hengissä.++Onneksi+sellaista+kriisiä+ei+tullut.
31.07.2018 15:53
Tämä+aloitus+vuodelta+2011.++Tiedän+ainakin+neljä+kirjoittajaa,+joiden+elämä+muuttunut+radikaalisti+tämän+jälkeen,+ja+mielipiteet+asumisesta+muuttuneet.
Itse+asuin+tuolloin++suuremmassa+talossa+kuin+tämä+nykyinen+unelmataloni,+jonka+ostaisin,+jos+rikastuisin+uudelleen:
https://www.kannustalo.fi/talomalli/lato/lato-136-xa/
Tuossa+talossa+kaikki,+mikä+nykyisin+silmääni+miellyttää.++Riittävästi+tilaa+taas+kunnon+mummolaksi.
30.07.2018 23:33
Enpä+minä+musiikkiaan+kehunutkaan,+vaan+suomen+kielen+hallintaansa.++Hauska+veikko.++Tiedän,+että+monet+suorastaan+inhoavat+häntä.++Kyllä+Suomeen+yksi+Mauri+Antero+mahtuu+:-),+mielestäni.
29.07.2018 22:46
Tänään+aamupäivällä+katselin+ja+kuuntelin+televisiosta,+kun+M.+A.+Numminen+oli+haastateltavana.++Ihastelin,+miten+kaunista+ja+huoliteltua+suomen+kieltä+hän+puhui.++Hän+hallinnee+yhdyssanatkin.
29.07.2018 19:10
Täällä+ei+kenties+haluttaisi+Raamattua+siteerattavan,+mutta+olkoon...
Jotenkin+se+niin+muistini+mukaan+menee,+että+:"lapsemme+aina+kolmanteen+polveen+saakka...."
Syvästi+toivoisin,+että+ainakaan+lapsenlapsemme+eivät+enää+kantaisi+esi-isiensä+taakkaa,+vaan+olisivat+kaikesta+vapaita,+luomaan+oman+historiansa,+omien+jälkeläistensä+muisteltavaksi.++Aamen!
28.07.2018 00:00
Raha+on+monen+pahan+alku+ja+juuri+tässä+maailmassa.++En+tunne+menneisyyttäsi,+anteeksi+jos+pahoitin+mielesi.
27.07.2018 23:49
Kaukaa+kirjoitat,+mukavaa,+että+muistat+sukusi+juuret,++Suomi+on+hyvä+maa,+sen+huomaa+aina,+kun+kauempaa+katselee.
Kuten+sanoit,+kun+rahasta+on+kysymys,+paljastuu+usein+se+ihmisen+pimeämpi,+ainakin+ahneempi+puoli.
Kaikkea+hyvää+sinne+Kanadaan,+sinne+meni+aikanaan+paljon+suomalaisia.+Puolisoni+joskus+työasioissa+vieraili+Thunderbayssa,+jollain+pienellä+potkurikoneella+Torontosta+sinne+lentelivät.
27.07.2018 23:47
"Anna+arpisten+haavojen+olla,+niitä+auki+et+repiä+saa...."+,+harmittaa+vietävästi,+kun+en+kodinvaihdon+yhteydessä+löytänyt+paikkaa+tornille,+jossa+oli+vahvistin,+levysoitin,+Cd-soitin+ym.++Myin+levysoittimen,+ja+kasan+LP-levyjä,+myös+tuo+A.Aimon+kuolematon+biisi..
Kadun+syvästi,+olisi+ennemmin+pitänyt+hävittää+kirjasto.
27.07.2018 23:39
Jaha,+tämä+aloitus+oli+siis+tarkoitettu+vain+miehille,+ainakin+näkökulma+oli+sellainen.
Minulle+aikanaan+opetettiin.+"Miehen+suurin+ylpeydenaihe+on+vaimo,+joka+kulkee+sulka+hatussa!"
Meillä+ei+ole+koskaan+vaimon+vaatetuksessa+kitsasteltu,+aina+on+ollut+kylän+komein!
27.07.2018 23:31
Minulla+useita+akvarellimaalausta+käsitteleviä+kirjoja.++Kuvaamataito+oli+Tipalassa+10.++Ajattelin+alkaa+harrastuksen+uudelleen,+kun+jään+eläkkeelle.
Asia+savolaisittain+sanottuna:+"Aloittamista+vaille+valmis."++Kaikki+tarvikkeet+valmiina.+:-))
27.07.2018 23:23
32 / 42