Vapaa kuvaus

Aloituksia

31

Kommenttia

920

1. kaada+viemäriin
  2. lopeta+pilkkapuheesi
  3. Niin+koska+mietit+asiaa+omalla+järjelläsi,+omalla+"viisaudella"I.+Ja+hän+osoitti+minulle+puhtaan+elämän+veden+virran*,+selkiän+niinkuin+kristallin,+vuotavan+Jumalan+ja+Karitsan+istuimesta.2.+Keskellä+hänen+katuansa+ja+molemmilla+puolilla+virtaa+seisoi+elämän+puu*,+joka+kantoi+kaksitoistakymmeniset+hedelmät,+ja+antoi+hedelmänsä+kunakin+kuukautena,+ja+puun+lehdet+pakanain+terveydeksi+.3.+Ja+ei+kirousta*+pidä+silleen+ensinkään+oleman;+vaan+Jumalan+ja+Karitsan+istuin+pitää+hänessä+oleman,+ja+hänen+palveliansa+pitää+häntä+palveleman,4.+Ja+näkemän+hänen+kasvonsa*,+ja+hänen+nimensä+pitää+heidän+otsissansa+oleman+.5.+Ja+yötä+ei+pidä+siellä+oleman,+eikä+he+tarvitse+kynttilää+taikka+auringon+valkeutta;+sillä+Herra+Jumala+valaisee+heitä*:+ja+heidän+pitää+hallitseman+ijankaikkisesta+ijankaikkiseen.6.+II.+Ja+hän+sanoi+minulle:+nämät+sanat+ovat+vahvat+ja+totiset*,+ja+Herra,+pyhäin+prophetain+Jumala,+on+enkelinsä+lähettänyt+osoittamaan+palvelioillensa+niitä,+mitkä+pian+tapahtuman+pitää+.7.+Katso,+minä+tulen+nopiasti*.+Autuas+on+se,+joka+kätkee+tämän+kirjan+prophetian+sanat+.8.+Ja+minä+Johannes+olen+se,+joka+näitä+näin+ja+kuulin.+Ja+kuin+minä+näitä+kuulin+ja+näin,+lankesin+minä+maahan+rukoilemaan+enkelin+jalkain+eteen,+joka+minulle+näitä+osoitti.9.+Ja+hän+sanoi+minulle:+katso,+ettes+sitä+tee*;+sillä+minä+olen+sinun+kanssapalvelias,+ja+sinun+veljeis+prophetain+ja+niiden,+jotka+tämän+kirjan+sanat+kätkevät:+kumarra+ja+rukoile+Jumalaa.10.+Ja+hän+sanoi+minulle:+älä+tämän+kirjan+prophetian+sanoja+lukitse*;+sillä+aika+on+läsnä+.11.+Joka+paha+on,+se+olkoon+vielä+paha,+ja+joka+saastainen+on,+se+tulkoon+vielä+saastaiseksi*;+mutta+joka+vanhurskas+on,+se+tulkoon+vielä+hurskaaksi,+ja+joka+pyhä+on,+se+tulkoon+vielä+pyhäksi.12.+Ja+katso,+minä+tulen+pian,+ja+minun+palkkani+on+minun+kanssani*,+antamaan+kullekin+niinkuin+hänen+työnsä+on+.13.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu,+ensimäinen+ja+viimeinen.14.+Autuaat+ovat+ne,+jotka+hänen+käskynsä+pitävät*,+että+heidän+voimansa+elämän+puussa+olis+ja+he+porteista+kaupunkiin+sisälle+menisivät.15.+Mutta+ulkona+ovat+koirat+ja+velhot,+ja+huorintekiät+ja+murhaajat,+ja+epäjumalan+palveliat,+ja+kaikki+ne,+jotka+valhetta+rakastavat+ja+tekevät.16.+Minä+Jesus+lähetin+minun+enkelini*+todistamaan+näitä+teille+seurakunnissa.+Minä+olen+Davidin+juuri++ja+suku,+se+kirkas+kointähti§.17.+Ja+henki+ja+morsian+sanovat:+tule.+Ja+joka+kuulee,+se+sanokaan:+tule.+Joka+janoo,+se+tulkaan,+ja+joka+tahtoo,+se+ottakaan+elämän+vettä+lahjaksi.18.+III.+Mutta+minä+todistan+jokaiselle,+joka+tämän+kirjan+prophetian+sanoja+kuuleva+on:+jos+joku+lisää+näihin*,+niin+Jumala+on+paneva+hänen+päällensä+ne+vitsaukset,+jotka+tässä+kirjassa+kirjoitetut+ovat.19.+Ja+jos+joku+tämän+kirjan+prophetian+sanoista+ottaa+pois,+niin+Jumala+ottaa+pois+hänen+osansa+elämän+kirjasta*,+ja+pyhästä+kaupungista+,+ja+niistä,+mitkä+tässä+kirjassa+kirjoitetut+ovat.20.+Se,+joka+näitä+todistaa,+sanoo:+jaa,+minä+tulen+pian:+amen!+Niin+tule,+Herra+Jesus!21.+Meidän+Herran+Jesuksen+Kristuksen+armo+olkoon+teidän+kaikkein+kanssanne.+Amen!