Pimentynyt Jyväskylän helluntaiseurakunta

Anonyymi

MIKSI JYVÄSKYLÄÄN HALUTAAN UUSI HELLUNTAIKIRKKO?

He ostivat, myivät ja rakensivat, sanoo Raamattu tyhmistä ylösoton edellä. Jyväskylän helluntaiseurakuntaan on näemmä tullut tyhmien meininki. Toista oli Toivo Haapalan aikana. Hän uskoo niinkuin minä ylösottoon valerauhan tullessa:

USKOO HARRI VEIJOSEN OPPIIN

"Henkilökohtaisesti uskon, että nykyinen Persianlahden kriisi johtaa Lähi-Idän rauhanneuvotteluihin ja rauhansopimukseen, johon myös Israel tulee suostumaan. Toteutuu Raamatun ennustus valheellisesta rauhantilasta, mikä ei tule kestämään: kun he sanovat nyt on rauha, silloin ... " (Jyväskylän helluntaisaarnaaja Toivo Haapala 22.11. 1990 Ristin Voitto-lehdessä). http://wwnet.fi/users/veijone/.

37

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, se on sinun mielipiteesi, mutta ei raamatun sanan arvoinen.
      Viisaat istuttavat puun ja jakavat Sanan hedelmiä. Sinulla oli vain puunkaato mielessä.
      Eli kumpi asia olisi - Jyväskylälle hedelmällisempi.

      Mietihän sitä. Jos näkemyksesi mukaan, eli vanhan aatun elämää katsellen, niin Edenissä olisi eletty kaava-näkysi herätyksessä, tuskin tämä Aabel olisi uhria enää uhrannut.

      ts. ihminen katsoo luulo- uskossaan elämää eri näkökentältä, kuin Jumalan Hengen tahto, tehdä työtä loppuun asti. Se on aivan sama - palaako se uusikirkko sitten viimeisessä palossa, siinä ei hävitä mitään.
      Mutta, jos lahokirkko palaisi, niin se on leivisköiden piilottelua - pelkomielisesti.

    • Ei me osata ennustaa tarkalkeen tempausta ja Jeesuksen tuloa. Jo -84 vuonna oli odotusta ilmassa, että eletään viimeisiä vuosia. Elää pitää ja tehdä suunnitelmia siihen saakka kun elämä jatkuu. Kokoontumistilojakin tarvitaan!

    • Anonyymi

      Jumala ei asu käsintehdyissä temppeleissä.

      Enää ei taida pääpäsmäreille lesken ropo kelvata?

    • Ihan käytännön syistä HELLarit tarvii uudet tilavamman tilat. Siellä käy paljon maahamuuttajia. Olen omin silmin nähnyt tilanahtauden vanhassa siiontemppelissä. PS. En oo HELLari.

    • Anonyymi

      Ylöstempaus tapahtuu pian mutta saadaanko kerhotilakirkko valmiiksi tarpeeksi pian?

      Mitä hienompi Kirkko niin sitä varmempi pelastusvarmuus?

    • Anonyymi

      Meillä on komeampi kirkko kun teillä sanoi talousjohtaja.

    • Anonyymi

      Toivottavasti uuteen pytinkiin tulee kunnon helluntaikirkon kaatoherätys.

      Nyt ei ole herätys mielssä vaan raha.
      Rahasta puhutaan enemmän kuin Jeesuksesta.

    • Anonyymi

      Sananl.16:18. 18:12 Kopeus käy kukistumisen edellä, ja ylpeys lankeemuksen edellä. Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys.

    • Anonyymi

      2Aik.2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä? 2Aik.6:18 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! Ap.t.7:48

    • Anonyymi

      Olen itse käynyt ja ristiriitaiset tunteet, en ainakaan usko että olen uudestisyntynyt, jos kädet laitetaan pään päälle ja sanotaan et nyt sä oot uskossa.... Mä oon ihan sekaisin, tuntuu ettei mua kuunneltu siellä tarpeeksi, mun murheita, huolia ja puhuttiin kuin pikkulapselle vaikka olen aikuinen nainen. Parhaansa kai yrittävät mutta voitetaanko siellä sieluja ja millainen henki siellä liikkuu niin en tiedä.... Olen kuullut kaikkea mahdollista siellä, tuntuu ainakin et sallitaan haureus ja sanotaan että voi olla uskossa, tehdä syntiä ja pyytää anteeksi, halpa armo?

      • Anonyymi

        Uskallanko oikeasti käydä siellä, mua varoitettu mut silti mennyt sinne jo 2 kertaa... Luulen että en enää käy


      • Anonyymi

        ÄLÄ MENE ENÄÄ. Kysymuksessä vaikuttaa olevan TOINEN hENKi, joka on Jumalan sallima ja josta Jeesus varoitti! Et ole uudestisyntynyt, se ei ole sinun vikasi. Herra Jeesus tahtoo pelastaa sinut, on mielen terveydellekin vaaraksi ajautua käännyttäjien kätten alle!

        Polvistu YKSIN Jeesuksen eteen, tunnusta Hänelle olevasi syntinen ja eksyksissä, pyydä Häneltä että Hän (Raamatun) JEESUS PELASTAISI SINUT, täyttäisi sisimpäsi HÄNEN HENGELLÄÄN!

        Etsi sitten Raamattu, käännös 33/38 ja aloita rukoillen lukemaan vaikka Johanneksen evankeliumista muutamia jakeita (ei pieni vauvakaan ahmi litraa maitoa)! Siunausta sinulle, haparoi oikealle Tielle!


      • Anonyymi

        Tätä mä just mietin, tiedostin itsekin etten ollut uudestisyntynyt, kuullut kaikenlaista ja nyt totesin kun siellä kävin et samanlainen kuin muutkin ihmisten rakennukset, tunsin ahdistuneeksi ja nöyryytytyksi olon, ei otettu tosissaan ainakin siltä tuntui minun ongelmia ja menneisyyden haavoja, jollain jeesus kuutiolla joka tarkoitettu lapsille selitettiin asioita, olen kuullut että monille näin. Tai että ollaan yhtä aikaa maailmassa(juodaan, käytetään huumeita, seksiä ennen avioliittoa suvaitaan yms synnit) ja sanotaan että ollaan jeesuksessa ja uskotaan jeesukseen! Voi olla että on ihan vilpittömiäkin uskovia mutta vaan Harva heistä. Kiitos sinulle, tiedän että usko syntyy ajan kanssa, ja jumala vastaa ajallaan rukouksiin ja pyyntöihin! Olen siitä ainakin varma


    • Anonyymi

      Kuka yleensäkään asuu jossain helvetin jyväskylässä? Kaupunki jossain metsän keskellä jossa ahdasmieliset ihmiset kyräilevät toisiaan miettien tietääkö naapuri että sain työpaikkani suhteilla ja se on suojatyöpaikka...

      • Anonyymi

        Yhtä ahdasmielistä se on muuallakin vai haluaisitko asua Helsingissä tai Espoossa jossa pommi uhkia tai Oulussa joka on raiskareiden ja namusetien ihmemaa


    • Anonyymi

      1Kun.8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! Job.11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille? Ap.t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä.

      • Anonyymi

        Eihänse Jumalan asunto ole, haloo!
        Ihmiset taloja ja kirkkorakennuksia tarvitsevat.


      • Anonyymi

        Puuhastelukerhoja ne ovat ja vaativat kalliin organisaation.
        Ylläpito maksaa.
        Jyväskylässä kristinusko on kaamean pirstaloitunut.
        Kertoo omanapa keskeisyydestä.

        Seurakunta on eklesia eikä kirkkorakennus.


    • Anonyymi

      Job.23:3 Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen!

    • Anonyymi

      Olkoon rakennus nimeltää kirkko tai temppeli ,seurakunta koostuu kuitenki uudestisyntyneistä henkilöistä jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan sydämmeensä .
      Jumala ei asu kirkossa eikä temppelissä vaan uskovien sydämmessä.

      • Anonyymi

        Eikös Taivaan Isä asu TAIVAASSA? ja jos teissä asuisi Pyhä Henki
        niin miksi ette tee Hänen käskemiä tekoja eli niitä joissa usko näkyy?
        milloin te teette sen mitä Jeesus käskee Markuksen evankeliumin 16 luvussa,
        laittakaa kädet sairaiden päälle niin he tulevat terveiksi.

        eipä näy tätä esim. kaduilla tai sairaaloissa joissa on paljon sairaita.

        miksi kukaan ei varoita Suomen kansaa alkoholin juomisesta, alkoholin juominen on synti.
        Lue vaikka Galatalaiskirje. "juomarit ei peri Jumalan valtakuntaa"
        juomari=alkoholin juoja.
        juoppo=alhokolisti
        https://injesuschrististand.blogspot.com/2012/05/run-away-from-alcoholism-before-it-is.html

        Lars Levi Laestadius saarnasi vastaan Lohikäärmeen myrkkyä=alkoholia ja sen juojia tekemään parannuksen siitä synnistä, Ruotsin Lapissa aikanaan,
        nyt ei taida edes esikoislestadiolaiset nykyään tätä saarnata kun pimeyden seppä pajastaan takonut niin paljon kipinöitä, että ihmisiltä on silmät sokeutuneet, eivätkä enää tiedä mikä on synti.


    • Anonyymi

      "Jos Nooa olisi ollut vain uskonnollinen ihminen, hän ei olisi luottanut Jumalan sanoihin rakentaen arkkia. Hän olisi sen sijaan rakentanut kirkon" (Hoeven: Sana Jerusalemista). Tämän kotisivun rakentaja sanoutui julkisesti irti kirkkojen rakentamisesta ja kiirehti tätä, missä olet jo eteistä edempänä. http://wwnet.fi/users/veijone/

    • Naiset haluavat valtaan ja miehet auttavat heitä mielyttäkseen heitä. Ja niin he saavat Hillsong.

    • Jumala tietysti kävelee ulos tuollaisesta uskonnollisuudesta ja okkulttismien voimat jäävät jylläämään joka uskovaiset sitten luulevat olevan Jumalasta.

    • Anonyymi

      Näin Jyväskylän helluntaiseurakunnan jäsenenä toivoisin kaikkien seurakuntalaisten tekevän testamenttinsä edunsaajaksi seurakuntamme ennen maailmanloppua, ja näin varmistavan itselleen ikuisen aitiopaikan paratiisissa.

    • Anonyymi

      Voi tätä provojen paljoutta ja yleistä pahansuopaisuutta!

    • Anonyymi

      Olen vieläkin sekaisin, siis onko jyväskylän seurakunta terve ja puhdasoppinen vai ei? Ainakaan sieltä ei ystäviä saa.

    • Anonyymi

      Olen aikoinaan joutunut tuntemaan tuota Haapalan sukua sen verran, etten ota heistä ketään todesta. En ketään heistä.

    • Anonyymi

      Näin lähiaikoina ylöstempaistavan Jyväskylän helluntaiseurakunnan kaikkein hartaimpiin uskovaisiin kuuluvana jäsenenä epäilen suuresti, että kannattaakohan uutta helluntaikirkkoa alkaa rakentamaan lainkaan. Tuskin ehtisi edes valmiiksikaan ennen meidän ylöstempaustakaan, johon kelpaa varsin hyvin nykyinenkin kirkkomme, mikäli meidät sitten yleensäkään tempaistaan juuri kirkosta?

    • Anonyymi

      Onko tuossa puljussa haureus kovinkin hyväksytty asia? Ajattelen vaan, mahd. oletan, tietäen muutaman sen jäsenen.

      • Anonyymi

        Mitä olet kuullut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olet kuullut?

        Olen kuullut puhuttavan siitä Gygnaeugzenin-kadullakin jopa, vaikka asunkin lähellä Tourulaa. Kuulakkaana ilmana nämä hyväksynnät kuuluvat jopa meillekin, vaikka ikkunat olisivat kiinni.


      • Anonyymi

        Mä itse etsikko ajassa vielä.... Tiedän perus asiat ja se ettei kannata mennä noin vaan mihinkään vaikkei pyhää Henkeä olisikaan.... Varoitettu liian monta kertaa ja uskon sen itse kun henkilökohtaisesti koin ahdistusta, apaattisuutta ja vähättelyä vaikka raamatun sanalla näyttää tosi asiat. Seksi juttuja siellä tunnutaan kovaan ääneen kertovan (ehkä ei noin dramaattisesti, mutta ei herää synnintuntoa eikä yritetä saada ihmistä Jeesuksen Kristuksen luo ja tunnustamaan syntinsä ja ottamaan vastaan pelastus)


    • Anonyymi

      Toivon vielä armonaikaa koska tahdon pelastua, ei kannata kaikkiin puheisiin luottaa mutta Juha norolampi esim sanoi että tuntee sydämessään että vielä on armonaikaa, voi mennä vielä vuosia, Jumalalle 1000 vuotta on kuin 1 päivä(mut ei liika kannata tuudittautua siihen et ihan monta vuotta on aikaa)

    • Anonyymi

      Eihän mikään kirkko eikä kukaan uskovainen ole täydellinen. Oletteko te itse jotka näitä keksittyjä juttuja viitsitte tänne kirjoittaa mollataksenne helluntaiseurakuntaa ja uskovia? Ette ainakaan kovin fiksuilta ja järkeviltä vaikuta.

    • Helluntaikirkko harjoittaa ekumenian (eksytystä) kautta hengellistä haureutta Rooman katolisen kirkon kanssa.

      Lähtekää ulos Helluntaikirkosta jotta ette jää osalliseksi sen synteihin

    • Harri Veijonen, Suomen ainoa profeetta se siellä aloituksessa puhkuu vihaa helluntaiherätystä kohtaan.
      😂

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe