Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+en+ymmärrä,+miksi+ei+saisi+soittaa?!
Toki+ymmärrän,+että+sähköposteista+jää+"jälki",+mutta+pidän+silti+vainoharhaisena,
jos+ostaja+myyjän+jokaista+elettä+epäilee.
Sähköposti+on+sitäpaitsi+yhteydenpitoon+monessa+asiassa+täysin+käyttökelvoton,+puhelimessa
kun+voi+heti+sanoa+"hep",+jos+joku+menee+väärin!
05.04.2022 09:07
Anonyymille+31.03.+21:22h.
Mikäli+kysymyksessä+on+auto,+jonka+kauppahinta+on+tasolla+€+40.000++,+niin+kuvaamasi+menettelyä+voidaan+pitää+aika+omituisena,+mikäli+siihen+syyllistyy+tunnettu+autoliike.
Edelleen,+vaikka+toisesta+avaimesta+ei+olisikaan+mitään+merkintää+kauppaehdoissa,
puuttuva+avain+tulisi+pelkästään+ns.+"Good+Willinä"+toimittaa+ostajalle+pikapuolin.
Niiden+toisten+renkaiden+kunnosta+sinun+olisi+ehkä+itse+tullut+varmistua,+avaamalla+pussit+-+jos+sellaiset+oli.
Olen+itse+täällä+kirjoitellut,+että+ostakaa+kalliimpia+autoja,+niin+säästytte+ongelmilta,+joten+hämmästyin+kyllä+itsekin,+huomatessani+että+kaupankäyntitavat+voivat+olla+näinkin+ala-arvoisia.
Lykkyä+tykö!
01.04.2022 17:01
Joopa+joo,+jos+vaikkapa+kiireissään+menee+allekirjoittamaan+kauppasopimuksen,+jonka+sisältö+on+sellainen,+että+siihen+kenties+huomaamattomasti+pienellä
präntillä+on+lisätty+sellaisia+ehtoja,+jotka+ovat+ristiriidassa+voimassa+olevien
irtaimen+kaupan+lakimääräyksiä+vastaan,+niin+sellaista+sopimusta+ei+tarvitse+noudattaa,+vaan+on+reklamoitava+ja+vaadittava+lakiin+perustuvat+ehdot.
Siis+Suomeksi:+Myyjä+ei+siis+millään+tavoin+saa+rajoittaa+hänelle+kuuluvaa
lainmukaista+vastuuta+(siis+se+kuuluisa+kuuden+kuukauden+sääntö)+laatimalla
sellaisen+kauppasopimuksen,+jonka+mukaan+ostaja+kauppasopimuksessa
luopuukin+omista+hänelle+lain+perusteella+kuuluvista+oikeuksistaan!
Tutustukaa+lainsäädäntöön,+niin+luulette+vähemmän!
01.04.2022 16:44
Kun+vaihdattaa+renkaat+auto-+tai+rengasliikkeessä,+on+aina+muistettava+tähdentää,+miten+renkaat+asennetaan+akseleille.+Muuten+voi+käydä+jopa+niin,+ettei+kiireessä+yhtään+"katsota",++joten+renkaiden+pinnat+ovat+käytössä+voineet+kulua+miten+vain.
Minulla+on+raskas+auto,+joten+renkaat+eivät+kulu+tasaisesti,+joten+ostan+minäkin
usein+vain+kaksi+rengasta+kerralla.
Toimii+hyvin,+kun+n.+joka+toinen+tai+kolmas+vuosi+ostaa+ne+kaksi.
Vaikka+tästäkin+jaksetaan+kinata+täällä,+niin+paremmat+renkaat+tulevat+aina+taka-akselille.
01.04.2022 11:23
Miksi+kiusaatte+tahallanne+aloittajaa?
Tämä+on+vain++hyvä+esimerkki+siitä,+mitä+tapahtuu,+kun+autosta+ei+ymmärretä+sitä+pienintäkään+pientä!
Lisäksi+lähes+puolet+autoilijoista+ovat+naisia.
Mielestäni+on+lievä+petos,+mikäli+käytetyn+auton+kaupassa+"mukaan"+laitetaan+tavalla+tai+toisella+sopimattomat+vanteet+tai+renkaat,+joiden+sopimattomuus+käy+ilmi+vasta+sitten,+kun+edessä+on+renkaiden+vaihtoaika.
Lähtökohtana+tulisi+tietenkin+olla,+että+ne+sopivat+kyseiseen+autoon.
Tiedän+useita+-+sekä+miehiä+ja+naisia+-+jotka+kaksi+kertaa+vuodessa+vain+kantavat+renkaat+vanteineen+autoonsa+ja+takaisin+niiden+kausivaihtoa+varten.
He+eivät++kysyessäkään+todella+tiedä,+oliko+niitä+pultteja+nyt+neljä+tai+viisi,+tai+mikä+se+rengaskoko+olikaan,+puhumattakaan+siitä,+kävisikö+autoon+kenties+joku+muu,+ehkä+halvempi+koko+yhtä+hyvin.
Vanteet+ovat+aika+kestäviä,+joten+vannekauppaan+on+harvalla+tavallisella+autoilijalla
asiaa,+ellei+sitten++itse+ole+osunut+esim.+jalkakäytävän+reunaan+vauhdilla.
Uskon+myös,+että+tähän+ns.+"offset"+-+asiaankaan+autoilijan+ei+juuri+tarvitse+puuttua,+tarvittava+osaaminen+on+rengasliikkeissä.
Vanteet+olisivat+halvempia,+ellei+niissä+olisi+nykyisiä+varsin+pieniäkin+sopivuuseroja.
31.03.2022 11:52
Kyllä+minä+olen+tietoinen+asiasta.
Siksi+minua+ihmetyttävät+ne+autoilijat,+jotka+ajavat+melkein+edellä+ajavan+takapuskurissa+kiinni.
Ymmärtämättömyyttä+vai+tietämättömyyttä!
29.03.2022 11:31
Mistä+olet+saanut+päähäsi,+että+nykyaikainen+2.0+dieselmoottori+on+mielestäsi+äänekäs?!
Olen+ajanut+E-mersuilla+13v+-+siis+useammilla+-+ja+tilanne+on+kaikissa+ollut+se,+että
moottorin+ääntä+ei+ainakaan+kuulu+matkustamoon+tavanomaisilla+nopeuksilla,+sillä
rengas-+ja+muut+äänet+ylittävät+sen.
Koska+ajan+paljon+myös+Keski-Euroopassa,+autossa+kuulee+tavanomaisen+puheen
myös+160+-+170+km/t+mittarinopeuksilla.+Kierroluku+on+A9+-+vaihteella+silloin+vasta
2.000+rpm..
29.03.2022 11:19
Mitä+taas+höpötätte?!
Kyllä+Kauppalaki+sisältää+aivan+samat+irtaimen+kaupan+virhesäännökset+kuten+Kuluttajansuojalaki.
Ongelmana+on+vain+se,+ettei+riita-asioita+niiden+kalleuden+vuoksi+juurikaan+voi+viedä+käräjille.+Mikäli+petoksen+tunnusmerkistö+täyttyy,+voi+lakimiehellä+ja+käräjillä+ainakin+uhata.
Kannattaisi+oppia+käyttämään+oikeita+sanontoja+-+kun+kirjoittaa!
28.03.2022 18:18
Tuohon+ei+ole+paljoa+lisättävää,+vaikka+onkin+jo+vanha+aloitus!
Mitä+siihen+mainittuun+TV-ohjelmaan+tulee,+niin+mielestäni+myyvät+ne+korjatut+autot+halvalla,+mutta+lienee+niin,+ettei+ostajia+sittenkään+ole+pilvin+pimein+ja+että+se+tienesti+tulee+siitä,+että+myyvät+ohjelmaa+kymmeniin+maihin.
Tosiasia+on,+että+käyttöautoiksi+ne+ovat+korjattuinakin+liian+kalliita+pitää.
Asiaan+vihkiytymätön+saadaan+lisäksi+luulemaan,+että+korjaaminen+on+vain+huks+fluks-hommaa!
Harvoin+olen+nähnyt,+että+vaihtaisivat+esim.+kaikkia+männänrenkaita.
Vaihtoja+tosin+tehdään,+mutta+vain+silloin,++mikäli+yksi+sylinteri+selvästi+on+muita+huonompi.
Korjatutkin+autot+näyttävät+savuavan+välillä.
28.03.2022 18:09
Kiitos+The+Rat,+tätä+tietoa+olen+kaivannut.
Ehkä+ennen+niiden+osien+ostoa+ja+niiden+kanssa+sitten+korjaamolle+viedessä
kannattaa+kysyä,+selviävätkö+työstä.+Muutenhan+kaikki+menee+hukkaan.
Vehon+laskussa+oli+kyllä+sellaisia+"maksullisia" laskurivejä,+joiden+sisältöä+en+ymmärtänyt.
25.03.2022 19:22
Tuoreessa+Taloustaito-lehdessä,++3/22+s.+92+kaksi+asiantuntijaa+sanoo,+että+diesel+on+voimissaan+vielä+pitkään.
Auton+tulee+olla+vähintään+Euro-6+ja+tankkiin+tulee+uusiutuvaa+polttoainetta.
Jossain+vaiheessa+ei+muuta+enää+saa.
25.03.2022 09:44
Viittaan+ketjun+ensimmäiseen+vastaajaan,+joka+sanoo,+että+ostajan+velvollisuus+on+kyllä+hoitaa+omat+lainansa.
Myyjän+ei+tarvitse+hyväksyä+kuin+käteinen,+eikä+hänen+velvollisuutenaan+ole+hyväksyä+mitään+muuta,+eikä+hänen+tarvitse+luopua+omistusoikeudestaan+ennen+kuin+rahat+ovat+pöydällä.
Tämän+rahoituksen+kulut+eivät+kuitenkaan+liene+halvimmasta+päästä.
24.03.2022 15:28
Minusta+siinä+taisi+olla+yksi+peruutusvalo,+mutta+voin+erehtyä.
22.03.2022 12:40
Tämä+palstahan+on+täynnä+näitä+"luulijoita",+jotka+eivät+ymmärrä+lain+alkuperäistä+tarkoitusta.
Ehkä+valittaja+uskoo+nyt,+eikä+lähde+Käräjille.
21.03.2022 15:23
Minäkin+ihmettelen,+mitä+aloittaja+ajaa+takaa?
Ei+minun+W212+entinen+taksi+ole,+sitä+paitsi+sen+km-lukema+on+vasta+133.000+km
runsaaseen+kuuteen+vuoteen.
On+osunut+vain+yksi+vähän+isompi+kuluerä.
20.03.2022 13:36
Minullakin+on+mersu,+mutta+ihmettelen+silti,+mitä+teet+tällä+tiedolla?
Mersuja+myydään+Suomessa+vähemmän+kuin+muualla+Euroopassa.
Siksi+lienee+selvää,+että+Eurooppaan+myydyt+mersut+laivataan+ensin+suurilla+ns.+autonkuljetusaluksella+johonkin+eurooppalaiseen+suursatamaan.
Näissä+erikoisaluksissa+kansien+korkeus+on+vain+siinä+1,6+m.
Sieltä+Suomeen+tulevat+mersut+kasataan+yhteen+muiden+valmistajien+autojen+kanssa+Hankoon+menevään+alukseen.
Mersuja+on+arvatenkin+niin+vähän,+ettei+niitä erikseen+kannata+tuoda,+koska+merikuljetukset+perustuvat+täysiin+aluskuormiin.
Matkaan+kuluva+aika+riippuu+myös+siitä,+minkä+varustamon+kanssa+tehdas+on+sopinut+jatkokuljetuksista.+Tiedossani+ei+siis+ole,+lähteekö+Hankoon+menevä+auto-+tai+muu+ro-ro+laiva+kerran+viikossa+vai+harvemmin.
Viidessä+viikossa+voi+hyvinkin+tulla.
20.03.2022 13:30
Joku+puhui+tässä,+että+pitäisi+olla+lämmin+korjauspaikka.
Hyvä!
On+niitä+Tee+se+itse+-halleja+vielä+muutama+Kehä+III:n+sisäpuolella.
Mitään+isompaa+ei+autoon+näissä+puitteissa+kuitenkaan+kannata+ruveta+tekemään+ainakaan+puutteellisilla+välineillä+/+osaamisella.
Miksi?
Siksi,+että+työ+monesti+jää+kesken,+varaosa+ei+sovi+heittämällä,+vaan+osaa+on+"sovitettava"++tai+se+ei+lämmittämättä+lähde+irti,+pultti+menee+kenties+avattaessa+poikki,+eikä+siihen+hätään+ole+uutta+kun+siihen+ei+ole+ennalta+varauduttu.++Aikaa+kuluu+lisäksi+tunnin+sijasta+useita+tunteja.
Viimeksi+vaihtelin+äänenvaimentimien+takaosia+itse+1970-luvun+lopulla.
Nykyään+autot+kestävät+toki+pidempään,+silloin+10+vuotias+ranskalainen+oli+jo+paalitavaraa+usein+ruosteen+vuoksi.
17.03.2022 12:01
Tässä+aloittaja:+
Kiitos+edellinen+kirjoittaja,+sillä+olet+ensimmäinen,+joka+ajatteli+asiaa+tältä+kantilta!
Vain+tiedoksi,+että+niitä+sopivia+ilmapalkeita+näyttäisi+löytyvän+n.+300,-+hinnasta+ylöspäin.+Voi+toki+olla,+ettei+jokanen+"paja"+vaihtoa+pysty+tekemään,+sillä+itse+autollehan+on+myös+ilmoitettava,+että+vaihdoin+palkeen!
Vehollahan+pelkkä+palje+oli+hinnoteltu+€+850,-+hintaiseksi.
Odotan+kauhulla,+milloin+toisen+puolen+palje+menee.
Jos+vielä+kestää+pari+kolme+vuotta+-+minulla+n.+70.000+km+-+en+valita.
16.03.2022 14:59
Yleiset+kadut+ja+tiet,+eivät+kuitenkaan+ole+kiihdytysratoja.
Siellä+on+muuta+liikennettä,+jalankulkijoita+ja+muita+tienkäyttäjiä.
13.03.2022 11:07
Sähköasiat+eivät+ainakaan+liene+vahvinta+osaamisaluettasi+-+tuskin+mikään+muukaan,+kysymyksen+asettelusta+päätellen.
12.03.2022 12:07
21 / 80