Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voin+ekonomin+koulutuksen+omaavanaa+sanoa,+aika+pieni+kate+kuitenkin,+koska+joistain+kaupoista+ei+jää+mittään+tai+menee+jopa+pakkaselle.
Jos+vuosimyynti+on+suuri,+pienhehkö+kate+riittää.
18.11.2021 10:49
Käytetty+auto+kuluttaa+polttoainetta+sen+verran+kuin+se+kuluttaa.
Yleensä+auto+kuluttaa+enemmän,+kun+moottorin+toiminnassa++on+joku+vika.
Oletko+miettinyt,+voisiko+polttoainetankinssa+olla+halkeama,+josta+sitä+kallista+menovettä+valuu+ulos.+2017-mallinen+auto+ei+ole+uusi!
Myönnän,+että+ehdottamani+vika+on+sellainen,+että+sitä+on+ehkä+ostotilanteessa+todeta.+Se+ei+kuitenkaan+ole+sellainen+vika,+joka+on+myyjän+vastuulla.
Harvan+auton+kulutus+on+se,+mitä+auton+tiedoissa+annetaan,+sillä+se+voi+hyvin+olla+jopa+1/2+litraa+enemmän.
17.11.2021 17:25
Voi+olla,+että+trolli,+mutta+vastaan+silti.
Jos+on+noin+tietämätön,+kannattaisi+ehkä+sisäistä+asia+ennen+kuin+ylipäätään+astuu+autoon.
R=+reverse,+on+pakki.
D=+drive,+eli+tavanomainen+ajo+eteenpäin.
P=+park,+eli+kun+ajo+loppuu,+siirretään+vipu+P:lle,+auto+lukittu+paikoilleen,+eikä+lähde+itsekseen+rullaamaan.
D:n+vierellä+olevalla+++-+valinnalla+ei+tavalliselle+kuskille+juurikaan+ole+käyttöä.
N=+voi+olla+tarpeen+joissain+pesukadulla,+jossa+auto+liikkuu+pesun+aikana,+eikä+voi+käyttää+P-asentoa.
17.11.2021 17:17
Ensinnäkin:+Miksi+huudat?!
Jos+kirjoittaa+isoilla+kirjaimilla,+se+tulkitaan+huutamiseksi!
Toiseksi:+Luetko+lehtiä+ja+katsotko+lainkaan+televisiota?
KAMUX+on+ns.+julkisesti+noteerattu+osakeyhtiö,+eli+Oyj.
Sen+osakkeita+voi+ostaa+ja+myydä+Helsingin+pörssissä.
Omistajat+voivat+siis+olla+keitä+tahansa.
Kenties+minä!
15.11.2021 22:43
Miksi+ette+usko,+että+autot+ovat+kyllä+parhaimmillaan+tehtaan++alkuperäisissä+säädöissä.
Ellei+teho+muka+riitä,+niin+kauppaan+ostamaan+tehokkaampi.
W213+-+mallia+ei+ole+tarjolla+250+-+merkinnällä.+Aikasemmin,+W211+ja+W212
4-syl.+lohkot+olivat+samoja+200,+220+ja+250+CDI-malleissa,+vaikka+tehoissa+oli+paljonkin+eroa.
15.11.2021 13:34
Niin,+vakaus+koskee+sitäpäitsi+viittä+litraa+suurempia+polttoainemääriä.
15.11.2021 13:26
Juuri+niin,+voi+siis+seuraavan+kerran+tarjota+2022-mallisena,+vaikka+tullut+hihnalta+kenties+marraskuussa+2021.
15.11.2021 13:23
Aloittaja+kertoo,+että+valitustapauksia++v.+2020+oli+1007+kappaletta.
Elon+laskuopin+mukaan+siitä+tulee+1007+:+52+=+19,4+kpl+viikossa+ja
kuuden+viikoittaisen+myyntipäivän+mukaan+3,23+kpl+päivässä.
Se+on+mielestäni+paljon.
15.11.2021 13:20
Minunkaan+mielestä+ei+kannata.
Itse+ostin+takavuosina+uuden+auton+ns.+"pakasta"+vaihtoauton+kanssa+joulukuun
20.+päivänä.+Maksoin+tuona+päivänä+välirahan.
Vaihtoauto+oli+ikäisekseen+vieläpä+paljon+ajettu,+kolme+vuotta+ja+150.000+km.
Kaupan+ehdoiksi+kauppakirjaan+sovin+kuitenkin,+että+itse+auton+vaihto+ja+uuden+rekisteröinti+tapahtuisi+vasta+tammikuun+puolella,+siis++02.01.
Näin+kävi,+eikä+tämä+autokaupan+erityisehto+mitenkään+muuttanut+välirahan+suuruutta.
Autokaupassa+ollessaan+ei+siis+tarvitse+olla+tuppisuu,++siellä+saa+kyllä+vapaasti+puhua+ja+neuvotella+kaupan+ehdoista!
13.11.2021 11:22
Euroopassa+autolla+paljonkin+ajaneena+ymmärrän,+että+valo++meikäläisittain+ehkä+syttyy+turhan+aikaisin.
Itselläni,+-+MB+-+valo+syttyy+silloin,+kuin+ajomatkaa+on+vielä+yli+150+km.
Tämä+johtuu+ymmärtääkseni+siitä,+että+huoltoasemien+väli+moottoriteillä+voi+hyvinkin+olla+50+-+60+km.+Lisäksi+Saksassa+ja+Ranskassakin+teillä+on+pitkiä+nousuja+ja+laskuja,+jolloin+pumppu+saattaa+imaista+tyhjää,++joten+valmistaja+haluaa+vain+varmistaa,+ettei+polttoaine+lopu+ainakaan+näistä+syistä.
12.11.2021 16:20
Vaikea+sanoa.
Jos+käytetyssä+autossa+on+valmiiksi+asennettuna+lohkolämmitin,+ostajalla+on+perusteltu+oikeus+olettaa,+että+se+että+se+toimii+moitteettomasti,+ellei+ole+ilmoitettu,+ettei+se+toimi.+Ostajalta+mielestäni+ei+voi+vaatia,+että+hän+ennen+kauppaa+tarkistaisi+laitteen+toiminnan.
Eri+asia+on,+jos+myyjä+on+sanonut,+että+lämmitin+kyllä+on,+mutta+siinä+on+jotain+vikaa.
Vika+on+joka+tapauksessa+ollut+autossa+sen+luovutushetkellä+ja+myyjän+tulisi+ainakin+osallistua+itse+lohkolämmittinen+korjauksiin.
Koska+autossa+ollut+virheellinen+laite+on+aiheuttanut+kaupan+kohteeseen+muuta+suurempaa+ja+kalliimpaa+vikaa+sen+rakenteisiin,+voi+hyvin+olla,+ettei+myyjän+vastuu+ulotu+näihin+seurannaiskustannuksiin.
Oikeuteen+asiaa+ei+kannata+viedä+sen+kalleuden+takia,+mutta+sillä+voi+toki+uhata.
Kuluttajansuoja+-+johon+asia+kannattaa+viedä,+ellei+myyjän+kanssa+synny+mitään+neuvottelutulosta,++mutta+se+ehdottanee+kauppaa+purettavaksi.
Edelleen+on+muistettava,+että+vuonna+2010+-+ensirekisteröity+auto+ei+ole+lähelläkään+uutta.
10.11.2021 17:05
Julkisuudessa+olleiden+tietojen+mukaan,+kysymys+on+siitä+kuuluisasta+inhimillisestä+virheestä!
10.11.2021 11:37
Vaikka+tilanne+aloittajan+mielestä+on+ja+oli+vakava,+mielipiteeni+on,
että+sen+vähän+on+jokaisen+autonkäyttäjän+autoja+tunnettava,
että+itse+osaa+arvioida,+voiko+matkaa+kenties+varovasti+ajaen+jatkaa,
vai+onko+ehkä+parasta+pysähtyä+seuraavaan+sopivaan+paikkaan.
Apuahan+saa+nykyään+puhelimilla+-+aikaisemmin+oli+toisin.
Jos+soittaa,+luurin+päästä+kysytään+kyllä,+että+mikä+on+hätänä?
Ei+paljon+auta+asiaa,+jos+sanoo+että+rikki!
10.11.2021 11:35
En+jostain+syystä+löytänyt+pe+05.11.21+kirjoitettua+kommenttia,+joka+nosti+10+vuotta+vanhan+ketjun+"framille".
Asia+on+siitä+huolimatta+tärkeä+juuri+nyt,+kun+rengassarjoja+ollaan+vaihtamassa.
Olen+aina+ollut+siinä+käsityksessä,+että+riittää,+kun+vanteen+keskireikä+ja+pulttijako+on+oikea+ja+ET-paikallaan,+niin+vanne+sopii.
Itse+en+ole+kohdannut+sopivuusongelmia,+vaikka+välistä+olen+joskus+käyttänyt+ns.+"tarvikevanteita"!
Yhdessä+setissä+tosin+luki+sisäpinnalla+saksaksi,+"ettei+tämä+ole+alkuperäinen+MB-vanne"!
Ehkä+siitä+syystä,+että+valmistaja+välttäisi+mahdolliset+vastuukysymykset.
Saman+mallin+eri+vuosimallit+voisivat+tietenkin+olla+yhteneviä,+siis+niin,+että+vaikka+alkupuolen+vakio+W212+vanteet+sopisivat+myös+myöhempiin,+mutta+näinhäin+ei+siis+näytä+välttämättä+olevan.
On+tietenkin+ymmärrettävä,+etteivät+vakiovanteet+aina+sovi+tehokkaampiin+malleihin.
08.11.2021 17:05
Jostain+olin+lukevinani,+että+100+km+ylittyy+sähköllä+ensimmäisen+kerran.
08.11.2021 16:34
Toyota+lienee+kuitenkin+pörssissä+noteerattu+osakeyhtiö+Japanissa,+joten+yhtiö+maksanee+omistajilleen+-+jotka+siis+voivat+olla+keitä+tahansa+-+sievoiset+osingot+vuosittain.
Voit+varmasti+pörssivälittäjäsi+kautta+ostaa+niitä+muutaman.
Osingoista+joutuu+usemmiten+taas+maksamaan+veroa!
08.11.2021 16:30
Täällä+kun+ei+saa+ainakaan+suoraan+mainostaa,+niin+kerron,+että+Helsingin+Vartiokylässä+on+rengas-+ja+autolasiliike,+joka+syystä+tai+toisesta+myy+käyttökelpoisia+käytettyjä+autonrenkaita.
Usein+renkaita+on+-+merkki+voi+siis+olla+mikä+vaan+-++kaksi,++joskus+koko+sarja,
mutta+joskus+harmillisesti+kolme,+mutta+tämä+on+minulle+sopinut.
Nytkin+alla+käyttökelpoinen+käytetty+nastarengassarja,+jonka+nastat+kenties+ovat+kuluneet,+mutta+joissa+kulutuspintaa+on+riittävästi.+Ne+riittävät+omiin+kaupunkiajoihini+vallan+mainiosti.
06.11.2021 16:50
Mistähän+johtuu,+että+olen+autokaupoissa+aina+tullut+toimeen+ilman+autotohtoria.
19.+auto+menossa.
Olen+koulutukseltani+ekonomi,+mutta+siitä+huolimatta+tunnen+ja+tiedän+autojen+tavanomaiset+vikapaikat.
Toki,+jos+kädessä+sattuu+olemaan+viisi+peukaloa,+saattaa+autotohtorista+tässä+olla+hyötyä.
06.11.2021 10:32
Hovioikeuden+tekemä+päätös+parantaa+käytetyn+auton+ostajan+asemaa+merkittävästi+ja+tapaukseen+voi+tarvittaessa+viitata+oikeuden+diarionumerolla.
Mitä+opimme?
Ostajalla+on+kaupankäynnin+kohteesta+toki+selonottovelvollisuus,+mutta+myyjän+vastuu+annetuista+tiedoista+on+suurempi.
Harvalla+tosin+on+kanttia+viedä+asia+oikeuskäsittelyyn,+koska+takkiinkin+voi+tulla.
Tämä+on+kuitenkin+askel+eteenpäin.
05.11.2021 16:32
Onhan+se+250:n++jo+1800+kierroksella+antama+500+Nm+aika+hyvä+luku!
Toisaalta+sekä+350+että+250+ovat+jäämässä+kai+historiaan+kun+uudet+aikaisempaa+tehokkaammat+mallit+käyttävät+sitä+1950+m3+lohkoa.
Itsellä+E220CDI+mutta+olen+ollut+moottorin+mahdollisesta+nokeentumisesta+vähän
huolissani,+koska+sen+kierrokset+käytännön+ajossa++harvoin+nousevat+edes+1800:teen.+(110+/+1400+-+1450+A9)
Olen+kirjoittanut+muualla,+että+ajoin+syyskuussa+kolme+viikkoa+Euroopassa,+joten+pannu+sai+kyllä+siellä+kyytiä,+mutta+koen+että+dieseliä+pitäisi+sitten+kuormittaa+ja+ajaa.
04.11.2021 11:37
26 / 80